Työttömät pistivät hanttiin vähäistäkin työtä ei kannata ottaa toimeentulotuessa leikataan senttiä myöten kaikki . Hallitus on tehnyt pahan virheen vaan onko kannustavampi vain passiivinen sosiaaliturva joka tapauksessa sosiaaliturva menot kasvaa kovaa vauhtia työttömät eivät kausitöihin esim. mansikan poimintaan risusavottaan
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Velkaa ei kannata ottaa tehottomaan työllistämiseen kuten palkkatukeen
- Anonyymi00002
Ei kannata eviään liikoja heilutella. Itellä näin talvisydän menee mukavasti täällä uuninpankolla köllötellessä.
- Anonyymi00004
Maanantai menee maatessa
Tiistai siinä sivussa
Keskiviikko ei ole kenenkään työpäivä
Torstain palkoilla ei ole eletty ennenkään
Perjantai on lauantain aatto
Ja joka pyhän meinaa viettää niin viettää se lauantainkin - Anonyymi00005
Ostan toimeentulolla olutta ja loput pelaan veikkaukselle
tupauuno, savo.- Anonyymi00007
Tilaan toimeentulotuella alkoholijuomani Saksasta.
- Anonyymi00006
Se on muute ihan turhaa vauhkoomista työttömien sakkomaksuista kunnille. Se tulee kunnalle halvemmaksi maksaa pitkäaikaistyöttömän etuuksia, kun palkata niitä kunnalle "avustaviin" hommiin/palkkatuelle. Siinon kaikenmaailman työnantajamaksut maksettavana palkan päälle, että ei kannata. Halutaan vaan syyllistää työttömiä, että voi voi kun tulevat kalliiksi. Itte jäin ny työttömäksi ja 10 vuotta viä eläkkeelle. Talvi on mennyt pilkillä. Uusi, kiva ja edullinen harrastus. Kesällä ajattelin jatkaa kalastusharrastusta. Ihan kaupunkilaisena uusi asia. Töihin en palaa itteäni rääkkäämään. Menköön nuoremmat. Kassa maksaa tonnin käteen kuussa. Sillä pärjään. ei tu muita tukia, ku muija painaa pitkää päivää.
- Anonyymi00009
"Kassa maksaa tonnin käteen kuussa"
No ei maksa kauan ja pääset yleistuen piiriin...mut hyvä että on muijalla rahulia.
Ps. olen saman ikäinen, mulla alkoi työttömyys noin vuotta sitten ja ikää nyt 57. Ei tarvitse haaveilla töistä kyllä enää :D Eikä kyllä kiinnostakaan, tässä iässä kelan rahoilla eläminen välttää ja riittää ihan hyvin, jää jopa säästöönkin kun ei tarvi baareissa enää viipottaa joka viikonloppu. Joo ja hei, olen itsekin just miettimässä tuota pilkkimistä, nyt kun alkaa kevätaurinkokin porotella jne :) ...pilkkiny josku lapsena viimeksi :D - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
"Kassa maksaa tonnin käteen kuussa"
No ei maksa kauan ja pääset yleistuen piiriin...mut hyvä että on muijalla rahulia.
Ps. olen saman ikäinen, mulla alkoi työttömyys noin vuotta sitten ja ikää nyt 57. Ei tarvitse haaveilla töistä kyllä enää :D Eikä kyllä kiinnostakaan, tässä iässä kelan rahoilla eläminen välttää ja riittää ihan hyvin, jää jopa säästöönkin kun ei tarvi baareissa enää viipottaa joka viikonloppu. Joo ja hei, olen itsekin just miettimässä tuota pilkkimistä, nyt kun alkaa kevätaurinkokin porotella jne :) ...pilkkiny josku lapsena viimeksi :D"työttömyys noin vuotta sitten"
Siis 4 vuotta sitten piti sanomani
- Anonyymi00011
Leikkaukset ovat kohtuuttomia on noustava joukolla vastustamaan nykyisiä toimia.
- Anonyymi00012
Kausitöihin ei valita ihmisiä sen perusteella, saavatko he toimeentulotukea vai eivät. Työnantaja palkkaa sen, joka hakee ja jonka katsoo sopivaksi työhön.
- Anonyymi00013
Ja miten moni työtön on tähän asti mennyt mansikanpoimijaksi?
- Anonyymi00014
Kaikki työttömät ovat sairaita ja leikkausjonoissa, ei ole olemassa työkykyistä työtöntä.
- Anonyymi00015
Työttömyys ei automaattisesti tarkoita sairautta eikä työkyvyttömyyttä. Kyse on työmarkkinatilanteesta ja työn kysynnästä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.1971142- 80747
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48702Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä45601- 81591
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va187573- 39559
Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan42559- 46550
- 23543
- 106540
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja289519Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64499Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47494Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko46485Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27483Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91456Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.31448Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80435- 21432