Sain junasta taas jonkun viiiiiruksen

On se jännä että muhun tarttuu kaikenlaiset pöpöt, pitäs olla käsineet kädessä ja suusuoja nenällä, sitte ei tarttuis. Kyllä keljuttaa että paripäivää vr:n reissun jälkeen mä oon kipee. Onneks menee viirukset nopeesti ohitse.

Kuljettava on kuitenkin, tämä on hinta. Nyt toipumassa parinpäivän infektiosta!

60

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihan normaalia, kun sakkia paljon suljetuissa tiloissa. Suosittelen omaa autoa, jos sellainen on, eikä siis junan autovaunussa vaan itse ajsen.

• Anonyymi00002

Käsineet tai käsidesi on ehdoton asia liikuttaessa. Kaikkeen mihin tartut on viruslähde. Hengitysilmassa ei ole läheskään niin vaarallisesti viruksia, jos pysyttelee riittävän kaukana ihmisistä.

• Anonyymi00004

Käsineet auttaa, käsidesi ei. Saahan sitä toki läträtä mutta virus tarttuu useimmiten muulla tavalla kuin pinnoista; tosi sieltäkin mutta harvoin se käsidesi auttaa vaan ihan se virus tarttuu käsidesikäteen samalla lailla kuin ei desinfioituu käteen.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Käsineet auttaa, käsidesi ei. Saahan sitä toki läträtä mutta virus tarttuu useimmiten muulla tavalla kuin pinnoista; tosi sieltäkin mutta harvoin se käsidesi auttaa vaan ihan se virus tarttuu käsidesikäteen samalla lailla kuin ei desinfioituu käteen.

Eli saat ne pöpöt käsineisiisi ja levität niiden kautta sitten virusta niinkö :D? Kyllä nuo infektioiden torjunnan ammattilaiset on pikkasen eri linjoilla sinun kanssasi käsivygieniasta. Niin käsien saippuapesusta kuin käsidesistäkin.

• Anonyymi00005
        Siili25 kirjoitti:

Eli saat ne pöpöt käsineisiisi ja levität niiden kautta sitten virusta niinkö :D? Kyllä nuo infektioiden torjunnan ammattilaiset on pikkasen eri linjoilla sinun kanssasi käsivygieniasta. Niin käsien saippuapesusta kuin käsidesistäkin.

EIkö kyse ollut itsen suojaamisesta. Kaipa käsitin asian väärin. Kyse olikin viruksen levittämisestä.

Käsien pesusta ei tainnut kukaan mainita mitään, ei puolesta eikä vastaan.

Ihan rauhassa saa jokainen käsidesiä käyttää. Itse tyydyn käsien pesuun; viimeisin flunssa oli noin 50 vuotta sitten, norovirusta en ole luojan kiitos koskaan saanut

• Anonyymi00005 kirjoitti:

EIkö kyse ollut itsen suojaamisesta. Kaipa käsitin asian väärin. Kyse olikin viruksen levittämisestä.

Käsien pesusta ei tainnut kukaan mainita mitään, ei puolesta eikä vastaan.

Ihan rauhassa saa jokainen käsidesiä käyttää. Itse tyydyn käsien pesuun; viimeisin flunssa oli noin 50 vuotta sitten, norovirusta en ole luojan kiitos koskaan saanut

Jos käytät niitä samoja käsineitäsi voit saada itsekin infektion niiden " saastuneiden" käsineidesi kautta. Kun pesee käsiä tai käyttää käsidesiä sitä pitää tehdä joka välissä, ei pesu tai desinfektio pitkäksi sikaa suojaa.

• Anonyymi00009

Käsidesi tekee tosi höpöö, jos käsissä on yksikin pieni haava. Kunnon saippuapesu käsille, enkä tarkoita "kastellaan vähän sormenpäitä". Itse huomasin, että käsidesi sai kädet tuntumaan oudoilta. Lopetin sen kanssa lutraamisen ja siirryin "vain" kunnon käsien pesuun. No kukin tyylillään.
        Tästä tautiaallosta on turha meuhkata, on ihan normaalia lomien aikana. Ihmiset liikkuu lomillaan ja taudit leviää. Näin on ollut aina. Ehkä korona-ajan pakkovarustautuminen maskeineen sun muineen sai aikaiseksi sen, ettei nämä normaalipöpöt levinnyt ja nyt sitten kaikki rysähtää kerralla ihmisiin. Mene ja tiedä.

• Anonyymi00010
        Siili25 kirjoitti:

Tiedäthän, kun käytät noita käsineitä, missä sitten käytätkin, niin ne vedetään aina käsistä pois käytön jälkeen nurinpäin ja roskiin. Ei samoja käsineitä käytetä ja nehän kastuu, kun kädet hikoaa. Ikävä vetää käytettyjä takasin käsiin.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Tiedäthän, kun käytät noita käsineitä, missä sitten käytätkin, niin ne vedetään aina käsistä pois käytön jälkeen nurinpäin ja roskiin. Ei samoja käsineitä käytetä ja nehän kastuu, kun kädet hikoaa. Ikävä vetää käytettyjä takasin käsiin.

Kyllä. Mutta varmaan pesetkin sitten kätesi hanskojen käytön jälkeen vai kuinka?

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Käsidesi poistaa hetkellisesti pöpöt käsistä. Kotioloissa käsien pesu saippualla riittänee tai jos ei ole vettä tarjolla käsidesi. Käsideseissäkin on monenlaista. Jotkut sisältää myös ihoa hoitavia aineksia

• Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Käsidesi tekee tosi höpöö, jos käsissä on yksikin pieni haava. Kunnon saippuapesu käsille, enkä tarkoita "kastellaan vähän sormenpäitä". Itse huomasin, että käsidesi sai kädet tuntumaan oudoilta. Lopetin sen kanssa lutraamisen ja siirryin "vain" kunnon käsien pesuun. No kukin tyylillään.
        Tästä tautiaallosta on turha meuhkata, on ihan normaalia lomien aikana. Ihmiset liikkuu lomillaan ja taudit leviää. Näin on ollut aina. Ehkä korona-ajan pakkovarustautuminen maskeineen sun muineen sai aikaiseksi sen, ettei nämä normaalipöpöt levinnyt ja nyt sitten kaikki rysähtää kerralla ihmisiin. Mene ja tiedä.

Käsien pesu on paras tapa poistaa pöpöt käsistä. Kunhan tekee sen huolellisesti, eikä vain pikapese.

• Anonyymi00003

Minuun ei ole virukset tepsineet, ennen Koronaa. En ollut ollut töistäkään koskaan pois kuumeen tai flunssan takia noin 40 vuoteen. Sitten tuli Korona ja sairastin sen kolme kertaa. Tosin lievänä mutta kuitenkin.

Nyt on menty taas terveenä kolmisen vuotta; ei yskää, nuhaa, kuumetta tai muita flunssan oireita.

• Anonyymi00013

Todellisuudessa K-piikki sairastutte sinut.

• Tuttava kävi hesanreissun junalla alkuviikosta. Vessoista toiminu vain muutama, muut jäässä ja vettä ei tullut käsien pesuun. Tuolloin on apu käsidesistä.

Hiihtolomien aikaan kun ihmiset liikkuvat enemmän influenssa- ja norovirukset liikkuvat mukana.

• Anonyymi00006

Jotkut saa herkemmin tartunnan, itse istun harva se päivä kahvilassa muiden seassa, eikä flunssia ole.

• Anonyymi00007

Entäs jos aloittaja saikin sen viiruksen mukaansa sieltä lähtö/ määränpäästä tartuttaen itse junassa kanssamatkustajansa.?

• Anonyymi00016

Riskitöntä elämää ei ole.

• Siellä ei ollut tautia, eikä siellä sairastuttu. Mitään oireita ei ollu siellä mistä lähdin.
        Tosin syytän tietty junaa, koska junanwc- tuntui olevan jokapuolella suljettu, ja tämä missä mä kävin kerran oli tosi epäsiisti. ois pitäny varmaan käsineet kädessä mennä sinne. ja heittää käsineet pois ulostullessa. =( Voin olla väärässäkin, tottakai, ei näitä tiedä mistä ne pöpöt tulee. Olet täysin oikeassa. Loppujen lopuksi.

• Anonyymi00008

Minulla on atoopåinen, hyvin kuiva iho ja pakkaskelit aiheuttavat käsiini pieniä kipeitä haavaumia. Käytän niihin haavavoidetta ja siksi suojaan kädet kertakäyttöisiä nitriilikäsineillä, kun menen kauppaan. Ja kyllähän tuo käsine toivottavasti nyt ainakin suojaa noro-viruksesta, joka pinnoilta tarttuu herkästi. Vatsatauteja, oksentelua ja ripulia inhoan todella paljon.
      .

• Kertakäyttöiset nitriilihanskat suojaavat osittain mutta joku viisas on kertonut että niissä on mikroreikiä joten kädet pitää joka tapauksessa pestä kun hanskat riisuu käsistä.

• Anonyymi00012
        Siili25 kirjoitti:

Kertakäyttöiset nitriilihanskat suojaavat osittain mutta joku viisas on kertonut että niissä on mikroreikiä joten kädet pitää joka tapauksessa pestä kun hanskat riisuu käsistä.

Kyllä näin on. Hanskojen poiston jälkeen pesen kädet huolellisesti saippuoiden ja kuivaan sen jälkeen kädet.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Kyllä näin on. Hanskojen poiston jälkeen pesen kädet huolellisesti saippuoiden ja kuivaan sen jälkeen kädet.

Jess ja niillä hanskakäsillä ei kannata kosketella kasvojen aluetta.

• Anonyymi00015
        Siili25 kirjoitti:

Jess ja niillä hanskakäsillä ei kannata kosketella kasvojen aluetta.

Ei todellakaan!

• Anonyymi00011

Sitä se K-piikki teettää. Tappaa ihmisen vastustuskyvyn pikkuhiljaa ja saat kaiken maailman taudit.

• Anonyymi00019

Ilman koronarokotuiksia, olisi tullut hirveästi ruumiita.

• Anonyymi00017

Miten on laita aloittajan immuniteettiasioiden? C- ja D-vitamiinit pitää vähintään olla käytössä ja vähän muutakin. Esim. sinkki ja maitohappobakteeri. Pääsee jo aika pitkälle ilman tautia.

• Anonyymi00018

Lisävitamiinit pillereistä on puppua, ei tarvita.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ei ollut puppua ainakaan minulle. Sattumoisin mitattiin D-vitamiini pitoisuus, joka oli minulla erittäin alhainen. Slin vuoden tupla-annnoksen päivittäin D-vitamiinia purkista, joka auttoi saamaan arvon siedettäväksi. Nyt syön normaaliannoksen päivittäin.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Aivan selkeästi sinä olet puppu.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ei ollut puppua ainakaan minulle. Sattumoisin mitattiin D-vitamiini pitoisuus, joka oli minulla erittäin alhainen. Slin vuoden tupla-annnoksen päivittäin D-vitamiinia purkista, joka auttoi saamaan arvon siedettäväksi. Nyt syön normaaliannoksen päivittäin.

Vitamiinit saa kyllä ihan luonnon aineista.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Vitamiinit saa kyllä ihan luonnon aineista.

Jotkut saavat. Todella monet eivät monista erilaisista syistä johtuen.

• Joo. näissäkin voi olla parantamisen varaa. Yleensäkin vitamiinit ja hivenaineet, kalkki, kalsium jutut - koko terveys on siinä mietinnässä. Mutt tosi paha viirus iski junamatkan jälkeen, kyllä tulee äitiä ikävä !

• Anonyymi00020

Alkuviikosta kaksi päivää reissussa eikä kertaakaan käsidesiä, vain normaali käsien pesu vessassa käynnin jälkeen. Tilausbussissa pyyhin käteni vessassa käynnin jälkeen kosteuspyyhkeellä kun ei ollut käsidesiä. Ei ainakaan vielä ole mitään oireita ilmaantunut.

• Anonyymi00022

Olen aina ihmetellyt, kuka käy bussissa vessassa? Ja, miksi? Kyllähän bussi pysähtyykin välillä, varsinkin tilausbussi, niin pääsee kunnon veskiin.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, kuka käy bussissa vessassa? Ja, miksi? Kyllähän bussi pysähtyykin välillä, varsinkin tilausbussi, niin pääsee kunnon veskiin.

Ei niitä vessoja ole tiheästi matkan varrella, ja kiire on.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kyllä siellä ikävä kyllä joutuu käymään kun pitkän matkan joutuu istumaan ilman taukoja. Minulla ainakaan ei ole sellaista seurapiirirakkoa että pystyisin ilman vessassa käyntiä tuntitolkulla istumaan.

• Anonyymi00022 kirjoitti:

No oisko esimerkiksi ikääntyvät miehet joiden eturauhanen alkaa vaivaamaan?

• Anonyymi00029
        Siili25 kirjoitti:

No oisko esimerkiksi ikääntyvät miehet joiden eturauhanen alkaa vaivaamaan?

Naisilla samaa vaivaa, ei tosin eturauhanen, mut vilkas rakko.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00022 kirjoitti:

MInä kuljin pidemmät työmatkani bussilla. Aikataulut oli sinällään tiukat, että kun työpäivä loppui, oli jo kova kiire bussiin. MINÄ olen sellainen kummajainen joka käytti bussin vessaa.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00031 kirjoitti:

MInä kuljin pidemmät työmatkani bussilla. Aikataulut oli sinällään tiukat, että kun työpäivä loppui, oli jo kova kiire bussiin. MINÄ olen sellainen kummajainen joka käytti bussin vessaa.

Onhan se vessa mukava apu, hädän hetkellä.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Onhan se vessa mukava apu, hädän hetkellä.

Hotelli helpotus. Huone, jossa kuninkaatkin käyvät yksin.

• Anonyymi00027

Pestään käsiä.

• Anonyymi00032

Kaikista keinoista paras. Eikä sitten mitään parin sekunnin lirautusta, vaan kunnollinen, hyvä pesu. Ja kuivaus.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Kaikista keinoista paras. Eikä sitten mitään parin sekunnin lirautusta, vaan kunnollinen, hyvä pesu. Ja kuivaus.

Myös kynsien alta saippualla.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Myös kynsien alta saippualla.

Reissussa se kynsien alta pesu huonommin onnistuu kun ei ole kynsiharjaa millä jynssätä, minä tosin en jynssää kotonakaan kun lyhyet kynnet ei kerää moskaa alleen.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Reissussa se kynsien alta pesu huonommin onnistuu kun ei ole kynsiharjaa millä jynssätä, minä tosin en jynssää kotonakaan kun lyhyet kynnet ei kerää moskaa alleen.

Reissuihin kannattaisi ottaa mukaan muutama varresta taitettava matkahammasharja. Toista niistä voisi käyttää kynsiharjana. Eivät vie paljoa tilaa taskussa eikä käsilaukussa.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ei tarvita harjaa kynsieln alta pesuun, ei.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Reissuihin kannattaisi ottaa mukaan muutama varresta taitettava matkahammasharja. Toista niistä voisi käyttää kynsiharjana. Eivät vie paljoa tilaa taskussa eikä käsilaukussa.

Enpä ole moisia edes nähnyt missään.

• Anonyymi00030

Suosittelen nenäkannun käyttämistä, höyryhengitystä, lepoa ja runsaasti lämmintä juotavaa. Pikaista paranemista. Jos kurkku on kipeä, niin sitä voi kurlata lämpimällä suolavedellä - mutta kannattaa sen kurlauksen jälkeen huuhdella suu vedellä, ettei suolan maku jää suuhun.

• Anonyymi00034

Nenän tukkoisuuuteen ei suihkeita ole hyvä käyttää, ne rikkovat limakalvoa, vick vaborub on sopivampi.

• Noniin nyt on viikko menny oireiden alusta ja varmaankin tästä selviän. Mutt vaikeeta se oli ja vaati paljon hammastenkin kiristyksiä. =) Eiku uuteen pöpömarssiin vaan, vai onko se viiruspolkkaa!

• Anonyymi00038

Raskaitahan on varttuneella iällä vaivat....

• Anonyymi00038 kirjoitti:

Raskaitahan on varttuneella iällä vaivat....

No mun tapauksessa sairastamisvaihe oli kamala, toipuminen on sitten toiveikkaampaa.

• Anonyymi00039
        Mummunen kirjoitti:

No mun tapauksessa sairastamisvaihe oli kamala, toipuminen on sitten toiveikkaampaa.

Muistan kun sain koronan, olin pari päivää ihan kamalassa kunnossa ja viikon voimat kateissa.

• Anonyymi00042

Mulla kohta viikko reissusta ja pienintäkään oiretta ei ole ilmaantunut, vaikka usean sadan ihmisen joukossa olin.

• Anonyymi00042 kirjoitti:

Mulla kohta viikko reissusta ja pienintäkään oiretta ei ole ilmaantunut, vaikka usean sadan ihmisen joukossa olin.

Toivoisinpas että oisin "housuissasi" :D mulle kävi huonompi tuuri =((

• Anonyymi00043
        Mummunen kirjoitti:

Toivoisinpas että oisin "housuissasi" :D mulle kävi huonompi tuuri =((

No, se mik ei tapa, se vahvistaa....!

• Anonyymi00044
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Muistan kun sain koronan, olin pari päivää ihan kamalassa kunnossa ja viikon voimat kateissa.

Minäkin olin onnekas. Olin kaksi kertaa koronapositiivinen, mutta tauti ilmeni vain vähäpätöisin flunssan oirein. Ei jälkitauteja. Tartunnat sain työstä 'kiitokseksi'.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Minäkin olin onnekas. Olin kaksi kertaa koronapositiivinen, mutta tauti ilmeni vain vähäpätöisin flunssan oirein. Ei jälkitauteja. Tartunnat sain työstä 'kiitokseksi'.

Samoin minulla, kaksi kertaa korona hyvin lievänä ja molemmilla kerroilla sain tartunnan reissussa mukana olevalta jolla oireet jo lähtiessä mutta kummallakaan ei tullut pieneen mieleenkään että olisi lähtönsä perunut. Yksin kun olen reissannut niin ei ainuttakaan tartuntaa.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Samoin minulla, kaksi kertaa korona hyvin lievänä ja molemmilla kerroilla sain tartunnan reissussa mukana olevalta jolla oireet jo lähtiessä mutta kummallakaan ei tullut pieneen mieleenkään että olisi lähtönsä perunut. Yksin kun olen reissannut niin ei ainuttakaan tartuntaa.

Woihan hemmetti, kyllä pitäisi tulla mieleen aikuisilla, vastuuntuntoisilla tyypeillä. Eikö juolahtanut, että voi tartuttaa jonkun sellaisen, joka ei sitten taudista niin pienellä selviäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      27
      11102
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      46
      8571
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      135
      5388
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3694
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3608
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3564
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3288
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      56
      2584
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      43
      2123
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1816
    Aihe