Työkoneiden / laitteiden teko itse

Anonyymi-ap

Kyllähän monien koneiden ja laitteiden teko traktoriin itse omin käsin on viisainta ja kannattavinta.

5

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Usein tilanne on sellainen, kun ostaa rautaa, hydesylintereitä, letkuja, maalia, ym. niin rahaa menee enemmän, mitä valmiin käytetyn, tai uuden koneen ostamiseen menisi. Toki monilla puuhamiehillä on jo valmiina monenlaista romua, joista kasaamalla tekee melkein mitä vaan.

• Anonyymi00003

Kiinalaisista pilipali komponenteista kasattuja pilipali koneita saa halvalla.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kiinalaisista pilipali komponenteista kasattuja pilipali koneita saa halvalla.

Anna esimerkki, minkä koneen teet itse paremmin ja halvemmalla, vai ootko pilipaliukko?

• Anonyymi00002

5m ulottuvuudenkuormaajan teon hintajäi alas, välyksetön kuormain jossa vuotamattomat sylinterit, uudet letkut jne. Teräsrakenne tietysti itse ja teräksestä, sorvaukset ja koneistuksia ammattikoulussa halvalla. Tiettyjä osia sloveniasta, puolasta hydrauliikkaan ja jotain käytettynä.

Myin kun ostaja maksoi melkein 2000e enemmän mitä laitoin rahaa. Sitä ennen tuli takaisin hyvin lainauksista, hommista, 500e. Käytettyjä kaupataan 5000-9000€ , 2000-3000€ hinnoitellut 30-50v ikäiset voi vaatia purkamisen ja kunnostuksen, välyksien poiston, sylinterien korjaukset.

Kippaavat kestävät takalaatikot saa itse tehden halvimmalla ja kunnollisen, oikealla palkkitukirakenteelle, vahvikkeilla, huulilevyllä ja järeistä materiaaleista, Myös sen kipin rakenne, lukko. Samanlainen maksaisi jälleenmyyjän kauppa alvilla yli 2000 eur.

Traktorin lumilinkoja on myyty uutena paljon 1970-2000, järeitä suomessa tehtyjä ja yksinkertainen rakenne jossa ei kallista osaa.
      Niitä löytynyt aina käytettynä ja hinnat matalahkoja.

Tukkikärryssä on kiinni 500e ja enemmän käytetyssä pienemmässä 200e joka enemmän käytetty joka mahtuu metsään.

• Anonyymi00004

Tukijullit kisaa keskenään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      390
      2957
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      66
      2334
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1989
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      116
      1706
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1572
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1189
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1039
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      268
      993
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      12
      992
    10. 40
      864
    Aihe