kasteella ja synnin päästöllä
raamatun mukaan synnit saa anteeksi
21
158
Vastaukset
- Anonyymi00001
Armoliitossa sai synnit anteeksi myös Kasteessa ja Ehtoollisessa, jos ei yksin jäänyt niiden varaan. Nykyisessä Daavidin Liitossa ne ovat uskoa vahvistavia.
-00 - Anonyymi00002
Eikö nuo riitä sinulle ?
- Anonyymi00003
jos on kerran kastettu miten tapahtuu jalkojen pesu kun se suoritettiin ennen ehtoollista
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
jos on kerran kastettu miten tapahtuu jalkojen pesu kun se suoritettiin ennen ehtoollista
ehtoollisella pitäisi olla jalkojen pesu allas
- Anonyymi00005
Siispä kaikki synnin tekoon.
- Anonyymi00006
raamattu ei tunne termiä antaa lupaa synnin tekoon
- Anonyymi00007
Kristitty saa olla vain kerran kastettu.
Kristillinen kaste:
- suoritetaan puhtaalla vedellä
- Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen.
- kasteen tekotapa ei ole oleellinen. Se suoritetaan: joko valelemalla vettä kastetun päälle tai upottamalla. Molemmat kastetavat ovat oikeat.
Oleellista ei siis ole asian lihallinen puoli kuten veden määrä tai kastettavan tai kastajan sen hetken uskonmäärän arviointi. Kasteen tekee oikeaksi mahd. puhtaaseen veteen (järvi, allas tai malja) liitetty Jumalan sana:
- kasteen kristillinen henki ja tarkoitus sekä Jumalan koko Nimi sekä sana.- Anonyymi00008
Tässä kasteessa kristitty siis otetaan syntien anteeksiantamukseen.
Kasteen jälkeenkin kristitty tulee tekemään paljonkin erilaista syntiä, mutta rukouksessa, parannuksen mielellä Jumalalle syntinsä tunnustaen ja Jumalan sanan lupauksiin vedoten, hän vilpittömässä uskossa saa uskoa ne anteeksi.
Parannus = katumusta ja uskoa. Halua hylätä synnit. Jeesus Itse sitten vaikuttaa tuon uuden mielen ja olemuksen = uudestisyntymä, jossa kristitty elää uutta, pyhittyvää uskonelämäänsä. Lihaan jää vielä synnin taipumus, mutta monet Lihan teot ja ajatukset muuttuvat ja / tai jäävät pois. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tässä kasteessa kristitty siis otetaan syntien anteeksiantamukseen.
Kasteen jälkeenkin kristitty tulee tekemään paljonkin erilaista syntiä, mutta rukouksessa, parannuksen mielellä Jumalalle syntinsä tunnustaen ja Jumalan sanan lupauksiin vedoten, hän vilpittömässä uskossa saa uskoa ne anteeksi.
Parannus = katumusta ja uskoa. Halua hylätä synnit. Jeesus Itse sitten vaikuttaa tuon uuden mielen ja olemuksen = uudestisyntymä, jossa kristitty elää uutta, pyhittyvää uskonelämäänsä. Lihaan jää vielä synnin taipumus, mutta monet Lihan teot ja ajatukset muuttuvat ja / tai jäävät pois.erona vl mantraan on se että vl ei saavuta sitä tasoa että voisi hylätä synnit synnin päästö ikään kuin vapauttaa vastaan ottajan synnistä ilman että on valmis luopumaan niistä jos tekee eli vl synnin päästö on varastamista ilman että antaa mitään tilalle synnistä pitää aina maksaa jos ei ole varaa maksaa aneita täytyy tehdä katumus harjoituksia
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
erona vl mantraan on se että vl ei saavuta sitä tasoa että voisi hylätä synnit synnin päästö ikään kuin vapauttaa vastaan ottajan synnistä ilman että on valmis luopumaan niistä jos tekee eli vl synnin päästö on varastamista ilman että antaa mitään tilalle synnistä pitää aina maksaa jos ei ole varaa maksaa aneita täytyy tehdä katumus harjoituksia
ja mennä sitten mahdollisesti arvioitavaksi suuren neuvoston eteen jos katumus harjoitukset ovat tuottaneet tulosta ja julistaa synnin päästö jos katumuksen määrä on tarvittava
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
ja mennä sitten mahdollisesti arvioitavaksi suuren neuvoston eteen jos katumus harjoitukset ovat tuottaneet tulosta ja julistaa synnin päästö jos katumuksen määrä on tarvittava
Suuri neuvosto päättää naulita sinut ristille. Siinä lähtee synninhimot!
- Anonyymi00012
Fariseukset huutoäänestyksellä vie ristille.
KutenJeesuksen. - Anonyymi00013
Ihminen tekee syntiä myös tietämättään.
Esimerkiksi on syntiä olla sisällä kauniilla ilmalla. - Anonyymi00014
Saa joo,mutta vain lestadiolaisilta. Karma ei anna anteeksi aidosti katumattomalle,joka luottaa siihen että veljeltä saa synnit anteeksi ja pahat teot lakaistua näin maton alle. Pidättekö Jumalaa pilkkananne? 🤷♀️
- Anonyymi00015
Jos on pahaa tehnyt,sitä ei yleisesti anteeksianomalla anteeksi saa. Pahantekijän kuuluu pyytää henkilökohtaisesti anteeksi kaikilta,joita on kohdellut väärin,ja katua.kantaa virhristään vastuu,myös vaikka vankilaan menemällä. Mikään liirumlaarum anteeksi pyyntö ilman vastuun kantamista on kuin helisevä vaski ja kilisevä kulkunen.🤷♀️
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jos on pahaa tehnyt,sitä ei yleisesti anteeksianomalla anteeksi saa. Pahantekijän kuuluu pyytää henkilökohtaisesti anteeksi kaikilta,joita on kohdellut väärin,ja katua.kantaa virhristään vastuu,myös vaikka vankilaan menemällä. Mikään liirumlaarum anteeksi pyyntö ilman vastuun kantamista on kuin helisevä vaski ja kilisevä kulkunen.🤷♀️
Myös ne,jotka ei kuulu lestadiolaisten piiriin, kuuluu armon ja evankeliumin piiriin. Tämän kieltävät kieltävät oman oikeutensa armoon ja evankeliumiin. 🤷♀️
"kasteella ja synnin päästöllä"
Vastaus:
Jeesus Kristus kantoi kaikki meidän syntimme ja sairautemme Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten. Me emme voi lisätä omilla teoillamme siihen yhtään mitään. Voimme vain vastaanottaa tämän syntien anteeksiantamuksen uskon kautta armosta ja lahjana. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän on vietävä kaikille ihmisille. Ylistys ja kunnia Jeesukselle Kristukselle.- Anonyymi00017
Armosta ja lahjana? Senkö,että ylikävelet muiden ansaitaksesi itsekkäästi kaiken armona ja lahjana. Se armo ja lahja kuuluu jokaiselle sielulle maanpäällä, ei ainoastaan sinulle,vain siksi että olet lestadiolainen ja ylennät itsesi lähimmäistäsi polkemalla?🤷♀️
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Armosta ja lahjana? Senkö,että ylikävelet muiden ansaitaksesi itsekkäästi kaiken armona ja lahjana. Se armo ja lahja kuuluu jokaiselle sielulle maanpäällä, ei ainoastaan sinulle,vain siksi että olet lestadiolainen ja ylennät itsesi lähimmäistäsi polkemalla?🤷♀️
Saatte puolestani pullistella omassa omahyväisyydessänne, mutta se ei teistä ainoita oikeita taivaan valtakuntaan tee. Ainoita oikeita on maailma pullollaan,sillä jokainen olemme kipinä yhdestä ja samasta alkulähteestä. Absoluuttisesta totuudesta. Mikään sen yli itensä korottaminen ei asemaanne tuonpuoleisessa paranna.ihan samalla viivalla olette. Seuraavassa elämässä synnytte uuteen päähäntaottuun uskontoon ja olette yhtä varmoja oikeassa olemisistanne🤷♀️.
- Anonyymi00019
Syntien anteeksiantaja tai ei-antaja on aina Jumala. Syntinsä anteeksisaanut yleensä kokea tietynlaista rauhaa ja kiitosta, parannuksen mieltä sielussaan, mutta nämä "tunteet" eivät silti aina ole varma tae.
Jos uskova on ollut rehellinen Jumalaa ja itseään kohtaan, eli on ollut täysin rehellinen, "pohjiaan myöten", hän Jumalan omaan sanaan luottaen voi uskossa turvautua anteeksisaamiseensa.
Jumalaa ei voi pettää. Varma totuus valkenee meille kyllä sitten Rajan tuolla puolen.
1.Joh. 1: 1-10
1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. (!!!)
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. (!!!)
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. (!!!)
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Jae 9: Jumala siis antaa synnit anteeksi ja HÄN puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Me emme kykene puhdistamaan itse itseämme, mutta katumuksessa ja uskossa, parannuksen mielellä, suostumme JUMALAN puhdistettaviksi, emme estä Hänen työtään meissä ja rukoilemme tätä jatkuvasti: "Minö suostun! Jumala, pelasta minut, syntinen!"- Anonyymi00020
Psalmi 51: 1-21
1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi,
2 kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.
3 Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
4 Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
5 Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
6 Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. (= Perisynti)
8 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
9 Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin. (= Hengellinen uudestisyntymä)
10 Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.
11 Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni. (= Turvautuminen Jeesuksen sovitustyöhön)
12 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki. (= Pyhän Hengen täyteys ja voima)
13 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
14 Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
15 Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.
16 Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi.
17 Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi sinun kiitostasi.
18 Sillä ei sinulle kelpaa teurasuhri, sen minä kyllä antaisin; polttouhri ei ole sinulle mieleen.
19 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää. (= Katumus ja usko evankeliumiin, parannus)
20 Osoita armossasi hyvyyttä Siionille, rakenna Jerusalemin muurit.
21 Silloin sinulle kelpaavat oikeat teurasuhrit, polttouhrit ja kokonaisuhrit; silloin uhrataan härkiä sinun alttarillasi. (= Daavidin ajan juutal. uskontoa)
*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3335697- 765179
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484246- 523901
- 433554
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1503309Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv923115Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky232610- 432239
- 492168