Pyhäjärven olemattomat varat sekä hallinto-oikeuden uhmaaminen on 20 ihmisen Roskapankki-valtuutetun peliliike koskien viimeaikaisia "haltuunottoja"- PyhäNetti oy, Rillankivi Oy/ Energia ja Vesi oy mittavat velkarahalla lainoitetut lainat sekä HYVINVOINTITALON rakennustyömään käynnisstäminen ilman rakennuslupaa
Kaupunginvaltuusto
Pöytäkirja 29.09.2025/Pykälä 79
----
Hyvinvointitalon rakennusurakan (pääurakka) hankinta
Päätösehdotus : Kaupunginhallitus päättää teknisen lautakunnan esityksen mukaisesti esittää kaupunginvaltuustolle, että Hyvinvointitalon rakennusurakka hankitaan edullisimman tarjouksen tehneeltä
Sakela Rakennus Oy:ltä hintaan 7 144 000,00 €, alv. 0 %
____
VASTAESITYS valtuustosssa
”Esitämme, että Hyvinvointitalon rakennusurakan hankintaa ei hyväksytä ja asia palautetaan valmisteluun.
Perustelut:
1. Hyvinvointitaloinvestoinnin kokonaiskustannukset ja rahoitus, sekä kaupungin taloudellinen kantokyky tulee selvittää valtuustolle riittävällä tarkkuudella ennen päätöksentekoa
2. Valtuutetuilla ei ole annettu riittävästi tietoa siitä, mitä nyt päätöksenteossa olevaan kokonaisurakkaan sisältyy.
3. Valtuutetuille ei ole annettu päätöksen teon pohjaksi tietoa siitä, miten investointi rahoitetaan.
4. Valtuutetuille ei ole annettu tietoa siitä, mitkä tulevat olemaan käyttökustannukset, rahoituskustannukset ja poistot, jotka on syytä huomioida kunnan taloudessa tulevina vuosina, ja siten otettava huomioon
5. Valtuutetuille ei ole annettu tietoa siitä, miten hallinto-oikeudessa oleva valitus/valitukset mahdollisesti vaikuttavat nyt esitettyyn rakennusurakan hankintaan
Pyhäjärven Perussuomalaiset valtuustoryhmä, KD valtuustoryhmä”
________________________-
Puheenjohtaja totesi äänestystulokseen 20-6 viitaten, että kaupunginvaltuuston päätökseksi on tullut kaupunginhallituksen pohjaehdotus.
Nimenhuutoäänestyksellä persaukiset päin seiniä!!
60
769
Vastaukset
- Anonyymi00001
Niin pysyvät nämä kolme: ahneus, röyhkeys ja typeryys, mutta suurin niistä on röyhkeys.
Rukoilkaamme
Herrat siunatkoot meitä!
Herrat petkuttakoot heitä ja nöyryyttäkööt teitä.
Herrat peittäkööt kasvonsa teiltä ja olkoot
teille armottomia. Herrat kääntäkööt kasvonsa
Mammonan puoleen ja viekööt jokapäiväisen leipänne.
Ahneuden, röyhkeyden ja typeryyden nimeen. "
(blogi Kari Uusikylä) - Anonyymi00002
Toivottavasti jättivät eriävän mielipiteen.
Ei tarvitse osallistua maksuihin.
Vaan heikoilla tiedoilla tehdään päätöksiä
Täytyy myöntää että ei ole ruudinkeksijöitä päättäjissä- Anonyymi00004
Pöytäkirjan mukaan 6 valtuutettua (PS / KD) ovat jättäneet eriävät mielipiteensä äänestykssen jälkeen.
Muutamalla kokouksella kaupunki veivasi kuntalaissten vastattavaksi sen kokoluokan sontakuorman, että sse hakee vertaistaan!
Röyhkeyttä, uhoa, erimieltä kohtaan piiloirvailua ja sssuoranaista valehtelua talouden kantokyvystä
Pyhäjärvellä mikään on kiveen hakkattua, mulkvistien vallanpitoa!
- Anonyymi00003
Kepun ja Vasemmiston valtuutetut ovat hurmoshenkistä porukkaa.
- Anonyymi00005
🤣🤣🤣
13.46
Todella osuva kommentti.
Minä tarvitsisin velkaa, kirjoittaisiko he takuupaperiin nimen.. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
🤣🤣🤣
13.46
Todella osuva kommentti.
Minä tarvitsisin velkaa, kirjoittaisiko he takuupaperiin nimen..Hyvinvointitalon urakkapykälä mm olisi sellainen, jonka käsittely valtuustossa puheenvuoroineen pitäsi olla katsottavissa jälkikäteen--kuulisi tämän reteen 20- sekakuoron vankkoja perusteluja.
NYT TEHDÄÄN EIKÄ KITISTÄ..hehh heko heh
- Anonyymi00007
Voihan käydä näin että tuon tyylin päätöksistä aletaan katsomaan kuka maksaa.
Se nyt vaan on niin ,päätökset valituksista olisi kannattanut odottaa.
(päättäjät) ovat toimineet virheellisesti , työt hyvinvointi talossa on aloitettu luvatta.
Virheellisesti toimittu myös rillankiven kohdalla , veronmaksajat laitetaan lainantakaajiksi ,vaikka päätös ei lainvoimainen"
Hyvä niille jotka jättivät eriävän mielipiteen.- Anonyymi00008
Ounastelen että valtuuston sekä esittelijä vastuut mitataan tappiin saakka.
'Hallinto-oikeudesta jatkavat korkeimpaan, ja ennakoin jotta käräjiilä ruoditaan mm rillankiven ja hyvinvointilon vastuut yksilöiden korvamerkittäviksi.
- Anonyymi00009
Toivottavasti oikeus viimeinkin voittaa, siis myös Pyhäjärvellä!
- Anonyymi00010
Täällä kakki on tehty lakien mukaisesti.
- Anonyymi00012
Joo kakki on varmaan niin tehty.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Joo kakki on varmaan niin tehty.
Mainio yypee, poisti ilmeisemmin kommentin missä kuitattiin kakki on vessahommia.
Mitä tulee aloitukseen, pistää miettimään. Stanan tunarien uhmaikäiset 20.
- Anonyymi00014
Pyhäjärvellä kaikki on tehty lakien mukaisesti.
- Anonyymi00015
Vai on? Kirjoita mitä on tehty lakien mukaan näistä ketjussa mainituissa lainoitukissa ja hyvinvointitalon rakentamisen aloittamisessa?
Muista ettei äänetyspäätös enemmistöllä voittaen 6-20 ole lakitupa, lautamies päätös.. - Anonyymi00016
No ne asiat selviää oikeudessa.
nämä asiat on hyvin analysoitu eli ei ole tuulesta temmattu. - Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
No ne asiat selviää oikeudessa.
nämä asiat on hyvin analysoitu eli ei ole tuulesta temmattu.Kun sinä kirjoitit "Pyhäjärvellä kaikki on tehty lakien mukaisesti."
Eihän tuo ole vakuuttavaa. todeta "kaikki", ja sen jälkeen vetää luut kasaan todeta" selviää oikudessa".
Täytäntöönpanot valituksen alla olevista päätöksistä ovat jokainen, omien kuin johtajan , kaupunginhallituksen sekä tytäryhtiöiden hallituksien, pantu täytäntöön ko. henkilöiden kasvojen pelasstamiseksi , elikkä missä oikeastaan ja tosiasisssa heitettiin veronmaksajat bussin alle.
Röyhkeyden yksöiskäskyä mukaellen;
Vaikka minä puhuisin kiinaa ja venäjää, mutta minulta puuttuisi röyhkeys, olisin vain kilisevä kulkunen tai koliseva kolikko liivini taskussa. Vaikka minulla olisi tuhat nöyrää nuolijaa polvillaan edessäni, vaikka tuntisin kaikki hyvät veljet, vaikka minulla olisi omaisuutta niin paljon, että voisin perustaa turhasta rojustani kaatopaikan, mutta minulta puuttuisi röyhkeys, en olisi mitään muuta kuin säälittävä pikkumies mahtailevan kuoren alla.
Mutta minultapa ei röyhkeyttä puutu, totisesti minä olen maineeni ansainnut. Röyhkeys ei nöyrry, röyhkeys ei alistu, ei pehmoile. Röyhkeys tuntee oman arvonsa, se katkeroituu ja muistelee kauan kärsimäänsä moitetta; se kostaa. Röyhkeys ei iloitse heikkojen ja avuttomien kanssa, se remuaa vain itsensä ja kaltaistensa kanssa. Kaiken se vaatii, kaiken se ottaa, kaiken se kahmii. Mitään se ei kärsi, kaiken se kostaa.
Niin pysyvät nämä kolme: ahneus, röyhkeys ja typeryys, mutta suurin niistä on röyhkeys - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kun sinä kirjoitit "Pyhäjärvellä kaikki on tehty lakien mukaisesti."
Eihän tuo ole vakuuttavaa. todeta "kaikki", ja sen jälkeen vetää luut kasaan todeta" selviää oikudessa".
Täytäntöönpanot valituksen alla olevista päätöksistä ovat jokainen, omien kuin johtajan , kaupunginhallituksen sekä tytäryhtiöiden hallituksien, pantu täytäntöön ko. henkilöiden kasvojen pelasstamiseksi , elikkä missä oikeastaan ja tosiasisssa heitettiin veronmaksajat bussin alle.
Vaikka minä puhuisin kiinaa ja venäjää, mutta minulta puuttuisi röyhkeys, olisin vain kilisevä kulkunen tai koliseva kolikko liivini taskussa. Vaikka minulla olisi tuhat nöyrää nuolijaa polvillaan edessäni, vaikka tuntisin kaikki hyvät veljet, vaikka minulla olisi omaisuutta niin paljon, että voisin perustaa turhasta rojustani kaatopaikan, mutta minulta puuttuisi röyhkeys, en olisi mitään muuta kuin säälittävä pikkumies mahtailevan kuoren alla.
Mutta minultapa ei röyhkeyttä puutu, totisesti minä olen maineeni ansainnut. Röyhkeys ei nöyrry, röyhkeys ei alistu, ei pehmoile. Röyhkeys tuntee oman arvonsa, se katkeroituu ja muistelee kauan kärsimäänsä moitetta; se kostaa. Röyhkeys ei iloitse heikkojen ja avuttomien kanssa, se remuaa vain itsensä ja kaltaistensa kanssa. Kaiken se vaatii, kaiken se ottaa, kaiken se kahmii. Mitään se ei kärsi, kaiken se kostaa.
Niin pysyvät nämä kolme: ahneus, röyhkeys ja typeryys, mutta suurin niistä on röyhkeysKerro missä on rikottu lakia?
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kerro missä on rikottu lakia?
Kaupunginhallituksen päätöksillä;Täytäntöönpanot valituksen alla olevista päätöksistä ovat jokainen, niin omien kuin johtajan , kaupunginhallituksen sekä tytäryhtiöiden hallituksien,täytäntöönpano ko. henkilöiden kasvojen pelastamiseksi , elikkä missä oikeastaan ja tosiasisssa heitettiin veronmaksajat bussin alle.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kaupunginhallituksen päätöksillä;Täytäntöönpanot valituksen alla olevista päätöksistä ovat jokainen, niin omien kuin johtajan , kaupunginhallituksen sekä tytäryhtiöiden hallituksien,täytäntöönpano ko. henkilöiden kasvojen pelastamiseksi , elikkä missä oikeastaan ja tosiasisssa heitettiin veronmaksajat bussin alle.
Missä on rikottu lakia?
- Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kun sinä kirjoitit "Pyhäjärvellä kaikki on tehty lakien mukaisesti."
Niin pysyvät nämä kolme: ahneus, röyhkeys ja typeryys, mutta suurin niistä on röyhkeysTarkoitin, että valitukset tehty hyvin.
Ja aivan on tiedetty mistä valitetaan.
Ja on havaittu mikä on päättäjien tehtävä. Se on valitettavasti opposition piirissä se tieto.
Eli enemmistö ei ole tajunnut heidän vastuuta. Sen kertoo jo, että kaupunginjohtajalle annettu noin iso valta. - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Missä on rikottu lakia?
Miksi edes kysyä 😂
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Miksi edes kysyä 😂
Sinä siis levittelet keksittyjä juttujasi eikä sinulla ole esittää yhtään todellisuuteen perustuvaa kohtaa.
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Sinä siis levittelet keksittyjä juttujasi eikä sinulla ole esittää yhtään todellisuuteen perustuvaa kohtaa.
Kuka keksi ja mitä keksi, mitäpä tuota sinun kanssa etenkään täällä alkaa rautalangasta vääntämään. Odottele.😆
- Anonyymi00017
Eräs hallintojohtaja oli hetken täällä ja lähti. Kertoi lehdessä pyhäjärven päätösten teko kulttuurin olevan niin erikoinen.
Ja onhan se. - Anonyymi00024
Pyhiksen, ei kuntalaisia varten -demokratian tulostelu ja tulevaissuus on kokeneitten Sitku-odottajien uhoamisnäytöstä.
Sitku, sitku, sitku...- Anonyymi00026
Auttaaako asiassa valehtelu laittomuuksista?
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Oletko perehtynyt kunta politiikkaan ?
Jos olet perehtynyt asiaan niin tiedät varmaan mikä on oikein ja mikä väärin.
Sinä ilmeisesti voit kertoa miksi nämä väittämät ovat valehtelua ?
Ole hyvä ja kerro.. - Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Petos onhiinä ja hiinä hilkulla, valehtelija kysyy, kysyy kun on niin pulassa...tietää vaikkei halua uskoa, että laki tuli ja tulee pyytämättä valehtelijoiden systeemiin..vihdoinkin.
Virka-aseman väärinkäyttäminen. - Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ole hyvä ja kerro..En tiedä politiikasta juuri mitään.Yritän tässä vain haastaa riitaa jos joku kävisi täkyyn.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
En tiedä politiikasta juuri mitään.Yritän tässä vain haastaa riitaa jos joku kävisi täkyyn.
18:10:58 Tyrkky Välivouhake työssään, tylsä ja sietämätön elämä.
- Anonyymi00032
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ole hyvä ja kerro..Olen sen verran seurannut, että jos joku tietää laittomuuksista niin hän tekee muuta kuin itkee täällä.
Vale on siis väitteessä, että on toimittu laittomasti. - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Olen sen verran seurannut, että jos joku tietää laittomuuksista niin hän tekee muuta kuin itkee täällä.
Vale on siis väitteessä, että on toimittu laittomasti.NIINKÖ? voi piru parkaa, olet siltä osin "oikeassa", että röyhkeät politikot hyödyntävät sinunlaisiasi hyväuskoisia idiootteja, juorujen levittäjänä ja s24 päivystäjänä.
Olen pahoillani, silti et ole mitään muuta kuin säälittävä pikkumies mahtailevan kuoren alla. - Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Olen sen verran seurannut, että jos joku tietää laittomuuksista niin hän tekee muuta kuin itkee täällä.
Vale on siis väitteessä, että on toimittu laittomasti.Oletpa sie hyvä oppilas, kaikki hyvin Pyhäjärvellä. Olet varmaan sammoo mieltä. 😂
Olet nähtävästi itsekin hyvin kiinnostunut, pkele sentään täällä näyttävät tietävän liian paljon. - Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Vale on siis väitteessä, että on toimittu laittomasti.No jos on valitukset tehty aivan hallinto oikeuteen niin mitä sinä sanot että täällä itketään. ?
täällä voidaan kommentoida yms.
Sinä et selittänyt miksi ne päätökset ovat sinun mielestä oikeaoppisesti tehty.
Kuntalaisten etu on ekalla sijalla.
Esim hyvinvointitalosta päättäjät eivät ole saaneet laskelmia minkä pohjalta voivat tehdä päätöksen. En minäkään olisi noin hataralla tiedolla päätöstä tehnyt - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
No jos on valitukset tehty aivan hallinto oikeuteen niin mitä sinä sanot että täällä itketään. ?
Esim hyvinvointitalosta päättäjät eivät ole saaneet laskelmia minkä pohjalta voivat tehdä päätöksen. En minäkään olisi noin hataralla tiedolla päätöstä tehnytPerussuomalaisilla ja Kristilisillä oli talous-ja riskien näkökulmat perusteltuja.
Perustelut:
1. Hyvinvointitaloinvestoinnin kokonaiskustannukset ja rahoitus, sekä kaupungin taloudellinen kantokyky tulee selvittää valtuustolle riittävällä tarkkuudella ennen päätöksentekoa
2. Valtuutetuilla ei ole annettu riittävästi tietoa siitä, mitä nyt päätöksenteossa olevaan kokonaisurakkaan sisältyy.
3. Valtuutetuille ei ole annettu päätöksen teon pohjaksi tietoa siitä, miten investointi rahoitetaan.
4. Valtuutetuille ei ole annettu tietoa siitä, mitkä tulevat olemaan käyttökustannukset, rahoituskustannukset ja poistot, jotka on syytä huomioida kunnan taloudessa tulevina vuosina, ja siten otettava huomioon
5. Valtuutetuille ei ole annettu tietoa siitä, miten hallinto-oikeudessa oleva valitus/valitukset mahdollisesti vaikuttavat nyt esitettyyn rakennusurakan hankintaan
Pyhäjärven Perussuomalaiset valtuustoryhmä, KD valtuustoryhmä” - Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
No jos on valitukset tehty aivan hallinto oikeuteen niin mitä sinä sanot että täällä itketään. ?
Esim hyvinvointitalosta päättäjät eivät ole saaneet laskelmia minkä pohjalta voivat tehdä päätöksen. En minäkään olisi noin hataralla tiedolla päätöstä tehnytMinun ei tarvitse selittää mitään. Sen sijaa, jos väittää laittomuuksia tehdyn niin se pitää osoittaa, Suomessa kenenkään eui tarvitse osoittaa syyttömyyttään vaan laittomuudet pitää näyttää toteen.
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Perussuomalaisilla ja Kristilisillä oli talous-ja riskien näkökulmat perusteltuja.
Perustelut:
Pyhäjärven Perussuomalaiset valtuustoryhmä, KD valtuustoryhmä”Uiiiiiii UIIIIIIIIIIIIIIIII
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Minun ei tarvitse selittää mitään. Sen sijaa, jos väittää laittomuuksia tehdyn niin se pitää osoittaa, Suomessa kenenkään eui tarvitse osoittaa syyttömyyttään vaan laittomuudet pitää näyttää toteen.
Jos minä väitän, että 17:20 on sekaantunut lapsiin. Nyt hänen on näytettävä, että väite pidä paikkaansa? Meeekö näin?
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Jos minä väitän, että 17:20 on sekaantunut lapsiin. Nyt hänen on näytettävä, että väite pidä paikkaansa? Meeekö näin?
Jaaha.
Taitaa kolahtaa kovaa, kun tuollaista tekstiä pitää suoltaa. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Jaaha.
Taitaa kolahtaa kovaa, kun tuollaista tekstiä pitää suoltaa.Valehtelu kolahtaa aina kovaa kunniallisiin ihmisiin.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Valehtelu kolahtaa aina kovaa kunniallisiin ihmisiin.
Itse kun tiedän etten ole tehnyt mitään väärin, niin silloin ei kolahda.
Vaan silloin kun tiedän olleeni hiukan ns rajamailla niin kyllä kolahtaa ja rupean räkyttämään ja puolustamaan itseäni. - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Itse kun tiedän etten ole tehnyt mitään väärin, niin silloin ei kolahda.
Vaan silloin kun tiedän olleeni hiukan ns rajamailla niin kyllä kolahtaa ja rupean räkyttämään ja puolustamaan itseäni.Sinä siis puolustat itseäsi? Oliko sukulaisen vai oma lapsi?
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Sinä siis puolustat itseäsi? Oliko sukulaisen vai oma lapsi?
Nyt menee liian roisiksi. Pyhäjärven kuntapolitiikka näyttää aiheuttavan kieroutuneita kannattajia. Jättäkää lapset pois hevosenleikistänne
Sairasta skeidaa - Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Sinä siis puolustat itseäsi? Oliko sukulaisen vai oma lapsi?
Mistä sinä tuollaisen asian sait päähäsi ?
Sinulla on aika sairas mieli, toivottavasti kenenkään lapsi ei ole sinun lähettyvillä..
Jos sinä tuollaisia mietit niin sinun mieli ei ole puhdas - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Mistä sinä tuollaisen asian sait päähäsi ?
Sinulla on aika sairas mieli, toivottavasti kenenkään lapsi ei ole sinun lähettyvillä..
Jos sinä tuollaisia mietit niin sinun mieli ei ole puhdasMistä sinä sait päähäsi, että Pyhäjärvellä on rikottu lakia. Selitä poju se. Sinä nähtävästi oletat, että muutkin ovat rpäreheööisiä?
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Mistä sinä sait päähäsi, että Pyhäjärvellä on rikottu lakia. Selitä poju se. Sinä nähtävästi oletat, että muutkin ovat rpäreheööisiä?
epärehellisiä kuten sinäkin.
- Anonyymi00049
Anonyymi00030 kirjoitti:
En tiedä politiikasta juuri mitään.Yritän tässä vain haastaa riitaa jos joku kävisi täkyyn.
Vai riitaa haastat😱 vähän on sulla oudot harrastukset🤔
- Anonyymi00048
Missä on rikottu lakia??? Eihän perSSläpi ministerikään rikkonut lakia vaikka selvästi on ala-ikäisistä kiinnostunut,eli sakkoliha kiinnostaa kovasti?? Kokoomus sentään oli sen verran Moraaliltaan korkealla tasolla että dumppasi sakkolihan jahtaajan perSSläven riesaksi🍀🍀🍀🍀
- Anonyymi00050
Lööppiuutisia Tikkalanmäen saavutuksista 2020-luvulla
*CC- luokituksen tilasto (luottoluokitus)
*Kunta lukeutuu ei kiinnostaviin-asuinkuntiin
* Pyhänetti Oy; jäsennaapurikunnat erosivat yhtiöstä
*Nihak erotti Pyhäjärven jäsenyydesstä, maksamattomat velat
* Rillankivi tytäryhtiön oudot rahoituskuviot
*Hyvinvointitalon rakennusprojektin aloitus ilman rakennuslupaa
*Kuntavaalien luottamuspaikkajako , hylättyjen äänien farssi
*Kj outo kannanotto Pyhäjärven kansallispuistoesitykseen
*Valtuutettujen aloite kokousnauhoitteen jälkikatsomiseen .jumii kuudetta vuotta
Korvamerkityt tekijöitä ovat kaikki, jotka antavat asioiden vain tapahtua. Emme tiedä kaikesta kaikkea, parempi niin, sillä näitä on, lukematon määrä muita lapsuksia sorttaa systeemissä.
HOX Kaupunkimarkkinoinnin trikookärkinimet kävelevät laduilla, Milano, Falun jne. Onko kaupungin maineen synkkyys teilannut hiihtäjiltä motivaation yrittää edes onnistua?
Niin pysyvät nämä kolme: ahneus, röyhkeys ja typeryys, mutta suurin niistä on röyhkeys.
Rukoilkaamme
Herrat siunatkoot meitä!
Herrat petkuttakoot heitä ja nöyryyttäkööt teitä.
Herrat peittäkööt kasvonsa teiltä ja olkoot
teille armottomia. Herrat kääntäkööt kasvonsa
Mammonan puoleen ja viekööt jokapäiväisen leipänne.
Ahneuden, röyhkeyden ja typeryyden nimeen. "
(blogi Kari Uusikylä)- Anonyymi00051
Jj lausui "hänen perse kestää " Nyt vaan kysymys että kestääkö ?.
Tuosta ilman lupia hyvinvointitalosta kysymys.
Olen jotenkin aistinut vasemmistoa ja keskustaa edustaa ja johtaa sama henkilö. Lienenkö väärässä, siltä se on näyttänyt jo vuosikymmeniä.
Jälki on sen mukaista. - Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Jj lausui "hänen perse kestää " Nyt vaan kysymys että kestääkö ?.
Tuosta ilman lupia hyvinvointitalosta kysymys.
Olen jotenkin aistinut vasemmistoa ja keskustaa edustaa ja johtaa sama henkilö. Lienenkö väärässä, siltä se on näyttänyt jo vuosikymmeniä.
Jälki on sen mukaista.Olet oikeilla jäljillä, kepujukkis ja idiootti sitku- apurit haistoivat viettiveren, näkivät tilaisuuden toteuttaa kaappauksen, eli ottaa vaalien jälkeisessä alkuhuumasssa paikkakuntalaisset panttivangeiksi!
Joten muutamat illankallistajaiset ja kisuttelivat vasemmiston sekä demarit tälle vaalikaudelle tukemaan periaatteetonta "kunnan parhaaksi" - pääjuonittelua.
Vaalikautta edetty vajaa vuosi, ja silti velkakelloa on jo kuormitettu eli siirretty muutamilla miljoonilla punaisemmaksi.
Ymmärrättekö, mitä tarkoitetaan ke-va-de "kunnan parhaaksi"- loitsulla?
Kunnan paras on yhtä kuin tämän olympiadin eli vaalikauden paras, poliittisella enemmistöllä vilunkivallasta hyötyminen. Sääli että kuntalaiset eivät herää, valitettavaa ja kallista.
Tärkeää on ymmärtää, että minäpelinpolitiikassa tälläkin vaalikaudella, enemmistö on osoittautunut kokous kokoukselta heiveröistä paikallista asiantuntemusta ja ovat niin hellyttävän hyödyllisiä naivisteja, laumasuojan turvin joukkohypetyksellä väärässä! - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Olet oikeilla jäljillä, kepujukkis ja idiootti sitku- apurit haistoivat viettiveren, näkivät tilaisuuden toteuttaa kaappauksen, eli ottaa vaalien jälkeisessä alkuhuumasssa paikkakuntalaisset panttivangeiksi!
Joten muutamat illankallistajaiset ja kisuttelivat vasemmiston sekä demarit tälle vaalikaudelle tukemaan periaatteetonta "kunnan parhaaksi" - pääjuonittelua.
Vaalikautta edetty vajaa vuosi, ja silti velkakelloa on jo kuormitettu eli siirretty muutamilla miljoonilla punaisemmaksi.
Ymmärrättekö, mitä tarkoitetaan ke-va-de "kunnan parhaaksi"- loitsulla?
Kunnan paras on yhtä kuin tämän olympiadin eli vaalikauden paras, poliittisella enemmistöllä vilunkivallasta hyötyminen. Sääli että kuntalaiset eivät herää, valitettavaa ja kallista.
Tärkeää on ymmärtää, että minäpelinpolitiikassa tälläkin vaalikaudella, enemmistö on osoittautunut kokous kokoukselta heiveröistä paikallista asiantuntemusta ja ovat niin hellyttävän hyödyllisiä naivisteja, laumasuojan turvin joukkohypetyksellä väärässä!TUULIVOIMA 8.1.2026 (PySa lehijutusta listatut)
Nurmesneva-Ålandsbanken =odottaa
Kokkopetäikkö Infinergies Finland Oy-=Odottaa
Hautakangas em yhtiö+ ABO Energy oy= Odottaa
Itämäki Neoen Renewaldes Finlad Oy = Odottaa
Murtomäki Eolus Finland Oy =odottaa
Leppämäki - Valorem Oy= odottaa
Murtomäki -Ålandsbanken = tuotannossa 15 kpl AINOANA
Vuohtomäki Puhuri oy= odottaa
Moskuankangas Pohjan Voima =odottaa
Hallakallio Eolus Finland Oy = Odottaa
Uposenmäki Infienergies OY = odottaa
Lauluräme Winda Energy oy= odottaa
Hautakangas-Harvankangas Fortum oy= Odottaa
POHJOIS-Pohjanmaan Pyhäjärvi, listalla yhtiöt joiden tuulivoimarakentaminen on takkuista jo nyt, saati jatkossa, jolloin rakennettavien puistojen kohtalo harkitaan tarkoin...yhtiöt ovat levittäytyneet ympäri Suomen, ja kuten tiedämme: Siellä missä sähkönsiirtolinjat ovat lyhyempiä, runkolinjat valmiimpia niin sinne tuotannon suunnista mennään--- - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
TUULIVOIMA 8.1.2026 (PySa lehijutusta listatut)
Nurmesneva-Ålandsbanken =odottaa
Kokkopetäikkö Infinergies Finland Oy-=Odottaa
Hautakangas em yhtiö ABO Energy oy= Odottaa
Itämäki Neoen Renewaldes Finlad Oy = Odottaa
Murtomäki Eolus Finland Oy =odottaa
Leppämäki - Valorem Oy= odottaa
Murtomäki -Ålandsbanken = tuotannossa 15 kpl AINOANA
Vuohtomäki Puhuri oy= odottaa
Moskuankangas Pohjan Voima =odottaa
Hallakallio Eolus Finland Oy = Odottaa
Uposenmäki Infienergies OY = odottaa
Lauluräme Winda Energy oy= odottaa
Hautakangas-Harvankangas Fortum oy= Odottaa
POHJOIS-Pohjanmaan Pyhäjärvi, listalla yhtiöt joiden tuulivoimarakentaminen on takkuista jo nyt, saati jatkossa, jolloin rakennettavien puistojen kohtalo harkitaan tarkoin...yhtiöt ovat levittäytyneet ympäri Suomen, ja kuten tiedämme: Siellä missä sähkönsiirtolinjat ovat lyhyempiä, runkolinjat valmiimpia niin sinne tuotannon suunnista mennään---Ei ole vieläkään kuulunut vastausta kaupunkilaisten aiheesta tekemään kysymykseen:
Aikoinaan Vtkj Tikkasen johdolla muilutettiin kaupungin Reporahoista 1 miljoona euroa Kvantti Oy;n alkupääomaksi. Onko vielä alkupääomamiljoona tallella, jotta sen voisi palauttaa johonkin tuottavaan rahastoon poikimaan.
Vai onko em. alkupääoma hupuloitu johonkin tyhjänpäiväiseen hupulointiin?
Lagunaahan ei tullut, joten
Kaupunkilaiset ovat huolissaan noinkin suuresta summasta kaupungin euroja.
Kvantti Oy:n toimitusjohtaja voisi vastata, mikäli "KIIREILTÄÄN" ehtii.. - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Ei ole vieläkään kuulunut vastausta kaupunkilaisten aiheesta tekemään kysymykseen:
Aikoinaan Vtkj Tikkasen johdolla muilutettiin kaupungin Reporahoista 1 miljoona euroa Kvantti Oy;n alkupääomaksi. Onko vielä alkupääomamiljoona tallella, jotta sen voisi palauttaa johonkin tuottavaan rahastoon poikimaan.
Vai onko em. alkupääoma hupuloitu johonkin tyhjänpäiväiseen hupulointiin?
Lagunaahan ei tullut, joten
Kaupunkilaiset ovat huolissaan noinkin suuresta summasta kaupungin euroja.
Kvantti Oy:n toimitusjohtaja voisi vastata, mikäli "KIIREILTÄÄN" ehtii..Pyhäjärven ulkopuoliset luonnonystävät ajavat kuntaan kansallispuistoa.
MYÖHÄISTÄ NIIN MYÖHÄISTÄ.
Mieluummin koko kunta kansallispuitoksi!
Voin todeta, näennäistyperyyttä kun kunta on kaavoittanut tai kaavoittamassa tuulipuistoja nyt kiikarissa 13 kpl. Valtuusto ei ole korvaanssa lotkauttanut kunon tuulipuistoissta annettu palautetta.
Nytkö laastarina pieni "näyte" luonnon ystäville!
vertailuna;
.Lemmenjoen kansallispuisto on Suomen suurin ja yksi Euroopan laajimmista metsäerämaista, kooltaan noin 285 000-285 790 hehtaaria.
Pyhäjärven kunta sopii melkein kaksi kertaa Lemmenjoen hehtaareihin/ neliökilometreihin. - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Pyhäjärven ulkopuoliset luonnonystävät ajavat kuntaan kansallispuistoa.
MYÖHÄISTÄ NIIN MYÖHÄISTÄ.
Mieluummin koko kunta kansallispuitoksi!
Voin todeta, näennäistyperyyttä kun kunta on kaavoittanut tai kaavoittamassa tuulipuistoja nyt kiikarissa 13 kpl. Valtuusto ei ole korvaanssa lotkauttanut kunon tuulipuistoissta annettu palautetta.
Nytkö laastarina pieni "näyte" luonnon ystäville!
vertailuna;
.Lemmenjoen kansallispuisto on Suomen suurin ja yksi Euroopan laajimmista metsäerämaista, kooltaan noin 285 000-285 790 hehtaaria.
Pyhäjärven kunta sopii melkein kaksi kertaa Lemmenjoen hehtaareihin/ neliökilometreihin.Valtuustossa ei kuulla metsäkoneessa istuvia putinisteja.
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Valtuustossa ei kuulla metsäkoneessa istuvia putinisteja.
Miten niitä kuuntelee kun he ovat metsässä tekemässä t ö i t ä ?? Olet sekoheko.
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Miten niitä kuuntelee kun he ovat metsässä tekemässä t ö i t ä ?? Olet sekoheko.
He ovat metsässä palvomassa Putinia!
En muuten ole vihaamasi henkilö. Hän on mies toisin kuin sinä! - Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
He ovat metsässä palvomassa Putinia!
En muuten ole vihaamasi henkilö. Hän on mies toisin kuin sinä!Mistä i h m e e n henkilöstä oikein puhut?? Pane nyt viimeistään se viinapullon korkki kiinni,näet jo pikkuukkojakin kohta, Putinin nimen vain mainitsit,sitäkö tarkoitit?? HÖRÖHAURUA!!!
- Anonyymi00060
Pyhäjärven demokratian valittujen visiot, ns. kärkihankkeet epäonnistuvat toinen toisensa perään, lisäksi kuntakonsenin kelvottomasta vastuujohtamisesta aiheutuu vuosittain yllätyksiä, ja näistä holtittomuuksista, ns.pakollisiksi kutsuttuja vastuita.
Kun kuihtumiseen ynnätään vähentyvät työpaikat, ikääntyvät hiljaiset ja ikävystyneet, äänekkäät eläkerholaiset sekä väkiluvun lasku, voi yhteenlaskun tuloksina kysyä kuka valehtelee omaksi edukseen?
Kysymyksessä taitaa olla harkittua kuntalaisten harhaanjohtamista, poliittisen pelin likaista "puhukaa mitä puhutte, emme välitä sekä me päätämme, ja sillä selvä".
Valtuuston kokouksissa vallitseva, jäynää tihkuva depatointi on koleaa teennäissyyttä. Yhdessä hengittelen odottajien aikaa.
Tilanteen jäädyttäminen palvelee yksittäisiä vastuuhenkilöitä, lukitsee valtuuston voimasuhteet tukemaan johdettua tietoista "elinvoimaisuuden sanailua", mutta kertoo karusti oletuksen, ettei Tikkalanmäellä ole muuta mahdollisuutta.
Velka oli veli ottaessa,mutta veljenpoika eräpäivänä.
En ole mukana, velka on huono allekirjoittajien sijoitus.- Anonyymi00061
Monesko tuhannes vastaavanlainen vuodatus entiseltä päättäjältä joka menetti kannatuksensa 2017 vaaleissa? Olisko n 4500 aamuitkua tehtailtuna? Vai mitä LS?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt454886Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.612745Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391074Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh711054Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611045- 1271016
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72974Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?204968- 137885
- 49874