Herään usein öisin, ja on kuiva suu.
Onko muilla näin? Onko jotain lääkettä tähän?
Kuiva suu, mitä tehdä?
23
138
Vastaukset
- Anonyymi00001
No on kyllä apua on
Biotene tai vastaava suuvesi kuivuuteen
Öljyä rypsi rapsi oliivi ...
Hengitys nenän kautta
Näin se homma etenee
Minulla ei ole suukuiva eikä taskutyhjä - Anonyymi00002
Vesilasi yöpöydälle valmiiksi.Tuo on yleinen vaiva nukkuessa.
- Anonyymi00003
Juo riittävästi vettä jo päivän(kin) aikana.
- Anonyymi00004
Suun kuivuutta on erilaista. Se voi johtua sylkirauhasista
tai liian vähästä juomisesta.
Mikään apteekin tuote ei ole auttanut minua.
Ainoa mikä tuo sylkeä suuhun on xylitoli-purukumi.
Jos suu on kuiva nestehukasta siihen auttaa tietenkin vesi.
Suuni kuivaa ehkä senkin takia, kun nenäni on aina tukossa
hengitän suun kautta, monttu auki nukkuessa :D - Anonyymi00005
Se on just se ihmetys kun joskus yöllä kuivuu ja useimmiten ei. En ole keksinyt mikä eron tekee. Itse käyn hörppäämässä vettä, en tiedä heräänkö kuivaan suuhun vai pissitykseen. Ja hörpyn jälkeen ruoka- tai oliiviöljyä teelusikallinen ja kielellä levitä sen ikeniin. Aamulla suu on ihan hyvä.
- Anonyymi00006
Minulla on aina vesimuki yöpöydäällä. Otan hörpyn ,kun tuntuu kuivalta.
- Anonyymi00007
Pitänee laittaa lasipurkkiin ja kansi päälle.
Siksi, kun pelkään, että yöllä toheloidessa saatan kaataa lasin nurin, kun hamuilen yöpöydältä jotain pimeässä ja voi kaatua.
Yöksi laitan keittiön pöydälle illalla aina vettä kahteen litran lasi lasikannuun.
Toinen tapa on, että laitan yöksi 3 rkl kaurahiutaleita liukenemään yöksi + 1 rkl chiasiemeniä.
- Anonyymi00008
Suuta kostuttsavaa suihketta tai Geeliä, suun kuiviuuteen, saa apreekista.
Itse juuri 10 miuuttia sutten otin Kalanmaksaöljy hörpäm jäälaapin ovihyllyssä olevasta pullosta.
Ajaa saman asian.
Mutta kävin pissallakin ja join ison lasillisen vettä.
Unee loppuivat jo 00.10.
Aamukahvi on tippumassa .
Kuukin on jo kasvanut melkoisesti, kyperaa vielä, mutta pian se täytenä taivaalla mollottaa unettomia ja nukkuvia.
Öitä!- Anonyymi00011UUSI
Olipa hyvä ehdotus, kiitti!
Olin ajatellut ostaa Omega3 tablettija, mutta taitaa olla parempi ehdotus kalanmaksaöljy.
Miten monta lusikallista päivässä?
Auttaa vissiin kolestrooliin? - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Olipa hyvä ehdotus, kiitti!
Olin ajatellut ostaa Omega3 tablettija, mutta taitaa olla parempi ehdotus kalanmaksaöljy.
Miten monta lusikallista päivässä?
Auttaa vissiin kolestrooliin?Suositeltu päivä annos on 1 ruokalusikallinen .
Ei se ole vaarallista, menee parikinlusikallista joinain päivinä
Olen käyttänyt sitä - 70 luvulla tehdyn vatsaleikkauksen jälkeen jatkuvasti.
Tekee hyvää sydämelle.
- Anonyymi00009UUSI
Oxygenol herkkä hammastahnan väittävät auttavan siihen. Taisivat kyllä muuttaa sitä pakkausta, ettei olisikaan herkkä nimellä, vaan jollain muulla.
- Anonyymi00014UUSI
Ota yöllä purkka suuhusi ja nukahda,
Suu ei ole kiva, vai kuinka!
Hullumpaa ehdotusta vanhuksille en ole kuullut. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Hullumpaa ehdotusta vanhuksille en ole kuullut.Luki-luki(ko?) vai joku muu ymmärtämisen vaje.
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Hullumpaa ehdotusta vanhuksille en ole kuullut.Lehdestä luettua: vanhus löytyi aamulla sängyssään tukehtuneena kurkkuun jämähtäneeseen purukumiin.
Kaikkia ohjeita ei pitäisi noudattaa mitä netissä lukee!
- Anonyymi00010UUSI
sinun on alettava pitämään keskiolut-laatikkoa sängyn vieressä janon varalle
- Anonyymi00015UUSI
Pöytäviinapullo oli papallanikin.
Otti joka ilta pienen hörpyn unilläkkeeksi, nukkuikin hyvin.
Pitäiskö ostaa?
- Anonyymi00012UUSI
Itselläni riittää, kun pesen hampaat illalla Biotene-hammastahnalla. Harmittaa vain hinta
- Anonyymi00016UUSI
Vähemmän suolaa ja sokeria auttaa tähänkin vaivaan.
- Anonyymi00018UUSI
Omega 3 tyrniöljystä auttavat limakalvojen kuivuuteen. Mm.
- Anonyymi00019UUSI
Hoitaisi syyn, ei oiretta.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kertoisitko kaikille uniapneaa hoitaville lääkäreille, ja muille lääketiedettä ja hoitoja tarjoaville tahoille, kuinka ihminen voidaan pitää hengissä, kun suu kuivuu unen aikana hengittäessä.
Vaikka hengittää nenän kautta, esimerkiksi uniapnean hoitoon käytettävää Cap lsaitteen maskeja käytettäessä.
Vaiva koskee erittäin monia ihmisiä.
Kun Sinä osaat hoitaa vaivan, Tee se , Anna ohjeet hoitaville tahoille.
Moni kokee suun kuivuuden koko vuorokauden ajan, mutta valvoessa muistetaan nieleksiä ja nautitaan nesteitä, ravintoa ja niiden myörä suukin kosrtuu.
Vesi kostuttaa, mutta veden ksteus ei kestä pitkään.
Kaikki sylkirauhasia ärsyttävät aineet, ja rasva / öljy ovat apuna vaivaan, tuovan hetkeksi suun kosteuden,
Moni ottaa kahvitilkan yöllä, sekin auttaa syljen muodostumista. - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Kertoisitko kaikille uniapneaa hoitaville lääkäreille, ja muille lääketiedettä ja hoitoja tarjoaville tahoille, kuinka ihminen voidaan pitää hengissä, kun suu kuivuu unen aikana hengittäessä.
Vaikka hengittää nenän kautta, esimerkiksi uniapnean hoitoon käytettävää Cap lsaitteen maskeja käytettäessä.
Vaiva koskee erittäin monia ihmisiä.
Kun Sinä osaat hoitaa vaivan, Tee se , Anna ohjeet hoitaville tahoille.
Moni kokee suun kuivuuden koko vuorokauden ajan, mutta valvoessa muistetaan nieleksiä ja nautitaan nesteitä, ravintoa ja niiden myörä suukin kosrtuu.
Vesi kostuttaa, mutta veden ksteus ei kestä pitkään.
Kaikki sylkirauhasia ärsyttävät aineet, ja rasva / öljy ovat apuna vaivaan, tuovan hetkeksi suun kosteuden,
Moni ottaa kahvitilkan yöllä, sekin auttaa syljen muodostumista.Ihmisen elimistö kuivuu, ellei hän osaa / ymmärrä / tiedä / taida ... nesteyttää itseään tarpeeksi. Juo vettä päivällä riittävästi. Ja syö vaikka omegoita, jotka auttavat kuivia limakalvoja.
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mitä horiset? Sekä syyn, että oireet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242401Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442017Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261883Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101693Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121032Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2818