Kuiva suu, mitä tehdä?

Anonyymi-ap

Herään usein öisin, ja on kuiva suu.
Onko muilla näin? Onko jotain lääkettä tähän?

32

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      No on kyllä apua on

      Biotene tai vastaava suuvesi kuivuuteen
      Öljyä rypsi rapsi oliivi ...
      Hengitys nenän kautta

      Näin se homma etenee
      Minulla ei ole suukuiva eikä taskutyhjä

    • Anonyymi00002

      Vesilasi yöpöydälle valmiiksi.Tuo on yleinen vaiva nukkuessa.

    • Anonyymi00003

      Juo riittävästi vettä jo päivän(kin) aikana.

    • Anonyymi00004

      Suun kuivuutta on erilaista. Se voi johtua sylkirauhasista
      tai liian vähästä juomisesta.
      Mikään apteekin tuote ei ole auttanut minua.
      Ainoa mikä tuo sylkeä suuhun on xylitoli-purukumi.
      Jos suu on kuiva nestehukasta siihen auttaa tietenkin vesi.

      Suuni kuivaa ehkä senkin takia, kun nenäni on aina tukossa
      hengitän suun kautta, monttu auki nukkuessa :D

    • Anonyymi00005

      Se on just se ihmetys kun joskus yöllä kuivuu ja useimmiten ei. En ole keksinyt mikä eron tekee. Itse käyn hörppäämässä vettä, en tiedä heräänkö kuivaan suuhun vai pissitykseen. Ja hörpyn jälkeen ruoka- tai oliiviöljyä teelusikallinen ja kielellä levitä sen ikeniin. Aamulla suu on ihan hyvä.

    • Anonyymi00006

      Minulla on aina vesimuki yöpöydäällä. Otan hörpyn ,kun tuntuu kuivalta.

      • Anonyymi00007

        Pitänee laittaa lasipurkkiin ja kansi päälle.
        Siksi, kun pelkään, että yöllä toheloidessa saatan kaataa lasin nurin, kun hamuilen yöpöydältä jotain pimeässä ja voi kaatua.

        Yöksi laitan keittiön pöydälle illalla aina vettä kahteen litran lasi lasikannuun.
        Toinen tapa on, että laitan yöksi 3 rkl kaurahiutaleita liukenemään yöksi + 1 rkl chiasiemeniä.


    • Anonyymi00008

      Suuta kostuttsavaa suihketta tai Geeliä, suun kuiviuuteen, saa apreekista.

      Itse juuri 10 miuuttia sutten otin Kalanmaksaöljy hörpäm jäälaapin ovihyllyssä olevasta pullosta.
      Ajaa saman asian.
      Mutta kävin pissallakin ja join ison lasillisen vettä.

      Unee loppuivat jo 00.10.
      Aamukahvi on tippumassa .

      Kuukin on jo kasvanut melkoisesti, kyperaa vielä, mutta pian se täytenä taivaalla mollottaa unettomia ja nukkuvia.

      Öitä!

      • Anonyymi00011

        Olipa hyvä ehdotus, kiitti!
        Olin ajatellut ostaa Omega3 tablettija, mutta taitaa olla parempi ehdotus kalanmaksaöljy.

        Miten monta lusikallista päivässä?
        Auttaa vissiin kolestrooliin?


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Olipa hyvä ehdotus, kiitti!
        Olin ajatellut ostaa Omega3 tablettija, mutta taitaa olla parempi ehdotus kalanmaksaöljy.

        Miten monta lusikallista päivässä?
        Auttaa vissiin kolestrooliin?

        Suositeltu päivä annos on 1 ruokalusikallinen .
        Ei se ole vaarallista, menee parikinlusikallista joinain päivinä

        Olen käyttänyt sitä - 70 luvulla tehdyn vatsaleikkauksen jälkeen jatkuvasti.

        Tekee hyvää sydämelle.


    • Anonyymi00009

      Oxygenol herkkä hammastahnan väittävät auttavan siihen. Taisivat kyllä muuttaa sitä pakkausta, ettei olisikaan herkkä nimellä, vaan jollain muulla.

      • Anonyymi00014

        Ota yöllä purkka suuhusi ja nukahda,
        Suu ei ole kiva, vai kuinka!

        Hullumpaa ehdotusta vanhuksille en ole kuullut.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Ota yöllä purkka suuhusi ja nukahda,
        Suu ei ole kiva, vai kuinka!

        Hullumpaa ehdotusta vanhuksille en ole kuullut.

        Luki-luki(ko?) vai joku muu ymmärtämisen vaje.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Ota yöllä purkka suuhusi ja nukahda,
        Suu ei ole kiva, vai kuinka!

        Hullumpaa ehdotusta vanhuksille en ole kuullut.

        Lehdestä luettua: vanhus löytyi aamulla sängyssään tukehtuneena kurkkuun jämähtäneeseen purukumiin.
        Kaikkia ohjeita ei pitäisi noudattaa mitä netissä lukee!


    • Anonyymi00010

      sinun on alettava pitämään keskiolut-laatikkoa sängyn vieressä janon varalle

      • Anonyymi00015

        Pöytäviinapullo oli papallanikin.
        Otti joka ilta pienen hörpyn unilläkkeeksi, nukkuikin hyvin.

        Pitäiskö ostaa?


    • Anonyymi00012

      Itselläni riittää, kun pesen hampaat illalla Biotene-hammastahnalla. Harmittaa vain hinta

    • Anonyymi00016

      Vähemmän suolaa ja sokeria auttaa tähänkin vaivaan.

    • Anonyymi00018

      Omega 3 tyrniöljystä auttavat limakalvojen kuivuuteen. Mm.

      • Anonyymi00019

        Hoitaisi syyn, ei oiretta.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Hoitaisi syyn, ei oiretta.

        Kertoisitko kaikille uniapneaa hoitaville lääkäreille, ja muille lääketiedettä ja hoitoja tarjoaville tahoille, kuinka ihminen voidaan pitää hengissä, kun suu kuivuu unen aikana hengittäessä.

        Vaikka hengittää nenän kautta, esimerkiksi uniapnean hoitoon käytettävää Cap lsaitteen maskeja käytettäessä.

        Vaiva koskee erittäin monia ihmisiä.

        Kun Sinä osaat hoitaa vaivan, Tee se , Anna ohjeet hoitaville tahoille.

        Moni kokee suun kuivuuden koko vuorokauden ajan, mutta valvoessa muistetaan nieleksiä ja nautitaan nesteitä, ravintoa ja niiden myörä suukin kosrtuu.

        Vesi kostuttaa, mutta veden ksteus ei kestä pitkään.
        Kaikki sylkirauhasia ärsyttävät aineet, ja rasva / öljy ovat apuna vaivaan, tuovan hetkeksi suun kosteuden,

        Moni ottaa kahvitilkan yöllä, sekin auttaa syljen muodostumista.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Kertoisitko kaikille uniapneaa hoitaville lääkäreille, ja muille lääketiedettä ja hoitoja tarjoaville tahoille, kuinka ihminen voidaan pitää hengissä, kun suu kuivuu unen aikana hengittäessä.

        Vaikka hengittää nenän kautta, esimerkiksi uniapnean hoitoon käytettävää Cap lsaitteen maskeja käytettäessä.

        Vaiva koskee erittäin monia ihmisiä.

        Kun Sinä osaat hoitaa vaivan, Tee se , Anna ohjeet hoitaville tahoille.

        Moni kokee suun kuivuuden koko vuorokauden ajan, mutta valvoessa muistetaan nieleksiä ja nautitaan nesteitä, ravintoa ja niiden myörä suukin kosrtuu.

        Vesi kostuttaa, mutta veden ksteus ei kestä pitkään.
        Kaikki sylkirauhasia ärsyttävät aineet, ja rasva / öljy ovat apuna vaivaan, tuovan hetkeksi suun kosteuden,

        Moni ottaa kahvitilkan yöllä, sekin auttaa syljen muodostumista.

        Ihmisen elimistö kuivuu, ellei hän osaa / ymmärrä / tiedä / taida ... nesteyttää itseään tarpeeksi. Juo vettä päivällä riittävästi. Ja syö vaikka omegoita, jotka auttavat kuivia limakalvoja.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Hoitaisi syyn, ei oiretta.

        Mitä horiset? Sekä syyn, että oireet.


    • Anonyymi00024

      Vettä raanasta vähintäin pari litraa vrkssa, muuten kuivut ja munuaiset kärsivät , jolloin virtsaaminen estyy.

      • Anonyymi00025

        Kalanmaksaöljyä!


    • Anonyymi00026

      Yleensä en vastaa viime vuoden meileihin. mutta
      Luin naistenlehdestä lääkäripalstaa. Jos suu kuivuu vain yöllä ja päivisin syljen eritys on normaalia eikä kuivuutta esiinny, niin silloin ei ole missään mitään vikaa eikä kuivuminen johdu lääkkeistä tms. Vain siitä että on nukkunut suu auki.
      Jos sitten kuivuu päivälläkin, on pohdinnan aika.

      • Anonyymi00027

        Kuiva suu, kuivat limakalvot, kivat silmät, kuivat korvakäytävät ja kuiva nenä jönne kehoitetaan laittamaan A-tippoja.

        Omaan kaikki nuo vaivata, Saan lääkäreiden määräyksestä progesteroonia, hormoonikorvaushoitoa, 1pilleri kaksi kertaa viikossa em...meen, Iso pakkaus reseptillä, saa reseptittäkin. Kela korvaua vain jos hormoonista on puute ja hoidetaan lääkityksellä. vuosia jatkuvaa.

        Vesi ei kostuta kuin hetken, se kalanmaksaöljy ja voi olivat lääkärin ohje aikanaan.
        Sitruuna kiihdyttää sylkirauhasia!


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Kuiva suu, kuivat limakalvot, kivat silmät, kuivat korvakäytävät ja kuiva nenä jönne kehoitetaan laittamaan A-tippoja.

        Omaan kaikki nuo vaivata, Saan lääkäreiden määräyksestä progesteroonia, hormoonikorvaushoitoa, 1pilleri kaksi kertaa viikossa em...meen, Iso pakkaus reseptillä, saa reseptittäkin. Kela korvaua vain jos hormoonista on puute ja hoidetaan lääkityksellä. vuosia jatkuvaa.

        Vesi ei kostuta kuin hetken, se kalanmaksaöljy ja voi olivat lääkärin ohje aikanaan.
        Sitruuna kiihdyttää sylkirauhasia!

        Mihinkäs mies sitten sen laittaa?


    • Anonyymi00029

      Erittäin USEIN kuivan suun aiheuttaa jokin syömäsi LÄÄKE, esim UNILÄÄKE , RAUHOITTAVA jne vaikkapa IMOVANE.

      • Anonyymi00031

        Olen 20 vuotta syönyt imovanea eikä ainakaan minun suuni ole sen takia kuivunut.


    • Anonyymi00030

      Tuo on totta, testatkaa ja olkaa ilman sitä rauhoittavaa tai unilääkettä.

    • Anonyymi00032

      Ikääntyessä syljen eritys usein vähenee ja sen koostumus voi muuttua. Tämä tuntuu suun kuivumisena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      619
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      49
      510
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe