....mutta ei keulamiestä? Mitä muita miehiä merillä ei ole hoksattu kaivata?
Miksi on perämies...
20
502
Vastaukset
- Anonyymi00001
Varmaan siksi kun on peräsin eikä etusin. Kumpikin toimisi mutta peräsin keskittää paremmin.
- Anonyymi00002
Aloittajalle kysymys. Saatko jotakin palkkaa kun teet näitä kahjoja aloituksia?
- Anonyymi00003
Valitettavasti en, mutta voisinko siis saada?
- Anonyymi00004
Onhan siellä kansi mies.
- Anonyymi00005
Keulamies on etumies eli edustaja.
Edustajan ja perämiehen välilä toimii välimiesmenettely.
Vasen ja oikea laita eli laiturit ovat sitä varten, ettei muiden tarvitse tehdä syrjähyppyjä. Yläpuolella on päällysmies savolaisittain piällysmies. - Anonyymi00006
Perämies viitannee myös taipumuksiin, huviveneilyssä näistä käytetään termiä persumies.
- Anonyymi00007
Persuhan ei juppikuunariin astu, ei juppikuunarissa astu eikä juppikuunarissa tule astutuksi koettuun sukupuoleen katsomatta.
- Anonyymi00008
Nykyäänhän ei saa enää nimitellä eri ammattien harjoittajia mies etuliitteellä.Se on siis perähenkilö.Jos nainen sanotaan rouva perähenkilö ja taas tulee korville.Parasta pitää suu kiinni.
- Anonyymi00009
Kaivinkoneen perämies on nykyään maanrakentaja, maarakentaja, avustava maanrakentaja, avustava maarakentaja
- Anonyymi00010
Miksi huonoa komiikkaa sanotaan tylsäksi?
- Anonyymi00017
Yleensä, kun jotain sanotaan ääneen, sitä pidetään totena
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Yleensä, kun jotain sanotaan ääneen, sitä pidetään totena
Missä niin lukee?
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Missä niin lukee?
Perustuslaissa
- Anonyymi00012
Perinteisesti siellä keulassa on ollut tasa-arvon nimissä keulanainen, tosin puinen koska aidon tuomisesta seuraisi epäonnea.
- Anonyymi00013
Eikä tuollaisesta puisesta sitten seuraa tikkuja ja kaikenlaisia tulehduksia sun muuta kutkutusta?
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Eikä tuollaisesta puisesta sitten seuraa tikkuja ja kaikenlaisia tulehduksia sun muuta kutkutusta?
Eihän merimiehet keulanaisiin sekaannu kun laivan perässä on "parempaa" tarjolla.
- Anonyymi00014
Perämies järjestää perää muulle porukalle.
- Anonyymi00020
Googlaa "bowman" niin tiedät keulamiehiä olevan, Jaa pääset virheellisestä olettamastasi.
- Anonyymi00021
Suuressa maailmassa on vaikka mitä, mutta meillä ei oo.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Suuressa maailmassa on vaikka mitä, mutta meillä ei oo.
Näköjään jousimiehiä on nuo bowmannit.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;177398