Alle 60-vuotias tuttuni kuoli levinneeseen suolistosyöpään. Suolistosyövän seulontaan on olemassa kotitesti. Jostain syystä hän ei ollut testannut itseään. Kansallinen seulonta alkaa vasta 60 v. alkaen, jolloin voi olla jo liian myöhäistä.
Miksi ihmiset eivät halua estää suolistosyöpää?
6
369
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hyvä kysymys! Tein testin pari vuotta sitten itse maksaen, kun en ikäni puolesta kuulu kansallisen seulonnan piiriin.
- Anonyymi00002
Oliko tuttusi oireeton? Hänellä ei ollut oireita niin ei varmaan käynyt mielessä että vois olla suolistosyöpä,kun ei ollut minkäänlaisia oireita.
- Anonyymi00003
Kaikki eivät tuollaisesta kotitestistä tiedä. Ei kai voi olla tarkoitus, että kaikki alle 60 v. oireettomatkin tekevät testin vaikka joka vuosi?
Jos on oireita, mennään lääkäriin! - Anonyymi00004
Oireeton oli minullakin.osallistuin kuitenkin seulontaan.
Tulos positiivinen ja nopeasti robottileikkakseen.
Leikkaus onnistui ja vielä olen hengissä.
Leikkauksesta reilu 3v, nyt kontrollit.
Avannepussi on,mutta sen kans pärjää kun ei ole vaihtoehtoa.
Suosittelen osallistumista seulontaan vilpittömästi.
Asseri- Anonyymi00005
Eihän siihen seulontaa pääse jos sä et ole sen ikänen että pääset seulontaan
- Anonyymi00006
Sinulle on käynyt huono tsäkä . Sinulla on ollut terveelliset elämäntavat ja silti sulle suolistosyöpä ja vielä oireeton. Musta on väärin kun henkilö jolla on terveelliset elämäntavat sairastuu syöpää vaikka sä syöt terveellisesti ja liikut. Et tupakoi ja juo alkoholia . Ja silti saat syövän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875