Minun uskollinen kisuni nukkui pois 12 vuoden iässä. Nyt tiedustelisin tällä palstalla onko kellään tietoa kissan siunaustilaisuuden järjestämisestä, jonkin Kotkan tai Kymin seurakunnan tiloissa.Ja voisinko polttohaudata rakkaan ystäväni,suorittaako krematorio myö kissöjen tuhkauksia.
Voisiko siunaustilaisuuteen saada seurakunnan puolesta papin sitä toimittamaan, ja voisiko tilaisuudessa soittaa jotain sopivaa musiikkia.
Kissalle muistotilaisuus Kotkan EVLUT, srk.
12
1148
Vastaukset
- provojen mamma
proooooovoooooo!
- Saman kokenut
Otan osaa suruusi, saman kokenut.
Uudellamaalla eläinten tuhkauksia järjestää mm. Suomen Eläintuhkaus Oy Myrskylässä (www.suomenelaintuhkaus.fi) He voivat noutaa lemmikkisi ja toimittaa tuhkauurnan kotiisi. Tämän jälkeen voit järjestää muistotilaisuuden valitsemassasi paikassa. Helsinkiläisistä hautaustoimistoista en paljoakaan tiedä, mutta kuvittelisin että heillä ei ameriikan tyyliin ole mitään erillisiä siunaus/muistotiloja, vaan tällaiset tilaisuudet järjestetään seurakuntien tiloissa tai sitten vainajan kotona. Oletko harkinnut tätä vaihtoehtoa? - oikeasti
johonki kissan muisto tilaisuuteen..?
Ja ilmeisesti joku haluaa säilyttää omat kissan ja koiriensa raadot tuhkana! Sairasta. Ne on eläimiä, ei niillä ole tunteita, elävät vaiston ja opittujen tapojen varassa. Toisaalta voin tulla polttamaan sen sun kissan raadon, vaik 40€ riittää... mutta tinkiä saa.- Matias
Kattini omaa varmasti tunteita sekä varsinkin älykkyyttä enemmän kuin sinä "uivelo".
- Kuutti
Kun on kissan ristiäisiä niin minkä tautta ei sitte kissan muistotilaisuutta? Pöljähän siä oot.
Eihä ny kissaa tuhkaks kannat laittaa ja pappei veivata tollasel elikon ku joutuu juoksee yheksän kertaa yhen mirrin takii.. Papeil on kyl ihmistenkii kans iha tarpeeks tekemist.
Sen raaon voip laittaa vaik ravusyötiks ja voit saaha rapuikii.
Mut varmin sijotus se on ku myyt sen raaon johonki kepappi tai pitsapaikkaan, mielummi kuitenkii kouvolan suunal.
- katti
tänne, minä ensin paistan makkarat, heitetään sen jälkeen kolli tuhkaantumaan, saat vanhan maalipurkin mihinkä laitat tuhkat.
- Kyllä on surullista
Kyllä olette sydämmettömiä. Olipa se vaikka kulta kala tai pieni hiiri, ja ollut tärkeä jollekin ihmiselle, niin ei meidän pitäisi lähteä irvailemaan lähimmäisemme tunteilla, jos ette osaa kuin loukata surunsa keskellä olevaa, niin olisitte edes sen verran hienotunteisia ettette kirjoittelisi hävittömyyksiä.
- ääliötön
Kyllä on surullista kirjoitti:
Kyllä olette sydämmettömiä. Olipa se vaikka kulta kala tai pieni hiiri, ja ollut tärkeä jollekin ihmiselle, niin ei meidän pitäisi lähteä irvailemaan lähimmäisemme tunteilla, jos ette osaa kuin loukata surunsa keskellä olevaa, niin olisitte edes sen verran hienotunteisia ettette kirjoittelisi hävittömyyksiä.
ompa ääliö.
- tuhkausta
Pernoon tien varrella,en muista tarkkaa osoitetta,löytyy puh.luettelosta.Ihana pariskunta hoitaa asian kauniisti,siis tuhkauksen,siunauksesta en tiedä.
- Olof
Rakas ystäväni menehtyi ja te laskette leikkiä tälläisellä asialla
Rakas pumpattava barbarani puhkesi jo vaikka kuinka monennen kerran. Olen paikkaillut häntä monesti, mutta nyt häntä kutsui taivas. surettaa edelleenkin. Mutta te juntit puhutte vaan kissan hautaamisesta. Asiat kannattaisi laittaa tärkeys järjestykseen ja lopettaa niiden pilkkaaminen törkypuheillanne ketkä ovat menettäneet itselleen todella tärkeän henkilön... Kissoi tulee ja kissoi menee, mut barbara lives forever, man!!!- Ymmärtävä lähimmäinen Herra...
Otan osaa ja ymmärrän surusi Olof. Mutta surussasi voin sinua lohduttaa, edes sillä että paikkakunnan krematorio varmaankin hoitaa tuhkauksen, ja sat laskea uurnan sukuhautaan.Minun ongelmani on toinen. Krematorion hoitaja ei suostunut kissani tuhkaukseen. ja jouduin viemään hänet Uudellamaalla olevaan pien eläinten krematorioon.
- hurskas
Jos katti oli seurakunnan rekisteröity jäsen, tottahan sen on säällinen siunaus saatava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815