Miten eroon keuhkoputkentulehduksesta??

köhijäh

Olen potenut nyt yskää, nuhaa ja kurkkukipua miltei kuukauden ajan ja voimani alkavat ehtyä. Köhän alkupuolella kävin lääkärillä ja määräsi Duactia ja korvatippoja - korvatkin oli hieman punoittavat.
Tällä viikolla kävin lääkärillä ja sen mielestä tilanne ei ole lainkaan hälyttävä, vaikka alan olla fyysisestikin ihan poikki ainaisesta yskimisestä. Lääkäri sentään myönsi että keuhkoputken tulehdus on päällä, mutta antoi ainoastaan yskän lääkettä.
Mielestäni tämä jumalaton yskä on kestänyt aivan liian kauan ja pelottaa, että leviää vielä keuhkoihin ja eihän sitä tiedä vaikka tulisi sydänlihaksen tulehdus lopulta...
No, mitä teille on tällaisessa tilanteessa annettu - antibiootteja, mitä?
Ja onko kellään mitään luontaistuote vinkkiä tai vastaavaa, kun ei nuo lääkärit minulle "oikeita" rohtoja anna?

8

2318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko

Onpa sulle osunut pässinpää lääkäri! Kesäflunssat ovat usein sitkeitä, mutta jos keuhkoputkentulehdus on todettu, olisi ehdottomasti antibioottikuurin paikka. Yskänlääkettä harva lekuri määrää muutoin kuin vanhuksille, sillä ne eivät tautia paranna.

Meepä toiselle lääkärille mahd. pian. Minusta astmakokeetkin voisi tehdä, kun köhä on jatkunut noin pitkään. Ja etenkin, jos sinua yskittää aamuyöstä.

• Höpöhöpö

Paskapuhetta. Ehkä suurin osa turhista antibioottiresepteistä kirjoitetaan suomessa keuhkoputkentulehduksiin, jotka käytännössä perusterveillä on virustulehduksia. Jos diagnoosi on oikea etkä saa mitään liitännäistauteja eikä taustalla ole mitään muuta, on yskänlääke ihan ok linja. Tautihan ei parane millään lääkkeellä, aika parantaa.

Moni lääkäri toki yksityisellä kirjoittaa huomattavasti helpommin antibioottikuurin, useimmiten vastoin nykyisiä hoitosuosituksia siis vain miellyttääkseen potilasta.

• .........

Kokeile höyryhengitystä, kaupan yskänlääkettä, nenäsumutteita/tippoja, c-vitamiinitabuja reiluannos, valkosipuli ja sipuli varsinkin raakoina voivat auttaa sillä sisältävät paljon vastustuskykyä parantavia aineita ja vitamiineja, juo paljon vettä/teetä sillä se auttaa limaa pysymään juoksevana eikä siten paksuunnu ja tuki käytäviä, lepää paljon, älä urheile/rehki, vältä saunomista, pidä itsesi lämpimänä, juo lämmintä. Kyllä se siitä. Itsellä oli neljän viikon räkätauti/yskä/korvatulehdus joka nyt on vasta mennyt ohi. Tsemppiä!

• köhköh

Parina vuotena sain mielestäni sitkeän yskän tavallisista mansikoista. En kestänyt niiden suojeluaineita. Luomumansikat eivät yskää minulle aiheuta. Tämä syy on vain yksi mahdollisista, mutta sekin kannattaa karsia pois.

• Vastaus

Kokeile:

- nopeat hiilihydraatit koeluontoisesti pois pariksi viikoksi (sokeri, jauhot, peruna)
      - maitotuotteet kokonaan pois koeluontoisesti pariksi viikoksi (ota kuitenkin kalkkitabletteja
      - 1 monivitamiinikapseli päivittäin
      - kalaöljyä kapseleina tai nestemäisenä päivittäin
      - C-vitamiinia 500 - 3000 mg päivässä
      - valkosipulia

• vielä

- kahvi pois flunssan ajaksi

• sairastellut

Kyllä se antibioottikuuri olisi varmaan monen lääkärinkin mielestä paikallaan. Keuhkoja kuuntelemalla lääkärit yleensä päättelevät tarvitaanko kuuria vai ei. Kannattaa käydä toisella lääkärillä jos tauti ei ole vielä helpottanut.

• yskijä

Nyt viikko kurkkukipua ja yskää. Kuumetta ei kai pahemmin ole (37.2). Aamulla olo aina parempi, mutta iltaa kohden pahenee, ja nukkumaanmeno tuskaa kun yskittää niin vietävästi. Todella voimia kuluttavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      551
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      500
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      487
    Aihe