uuden keittiön hinta

kyllä ne maksaa

Onko 8300 euroa liikaa uudesta Puustellikeittiöstä koneineen kaksioon? Mukana siis rungot, laatat, asennus.... ja hieman tavallista parempi varustelu, esim. keraaminen liesi, halogeenit ja lisävarusteita, mutta ei täyspuisia ovia jne.

63

37668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

hirvittää. Puustellin hinnat nyt aina ovat olleet korkeat ja pysyvät siellä jatkossakin. Omaan kolmioon keittiö maksoi kaikkine tarvikkeineen(ei koneita) alle 2500e. Ovet esim. aivan samalta taholta kuin puustellikin ottaa. Hinta sisältää rosteri liesituulettimen, altaan, kaapit n.5m, mdf kalvo-ovet, koriste-listat, mosaiikit, tasot, muutama pistorasia, halogeeni valot jne.
      Työn tein itse, että näin...

• Halpa

2500€ maksoit jos lasketaan koneet päälle 3000€ ja asennus 1500€ tulee jo 7000€... Ja olitvatko sinun runkosi kasattu? Tai kotiinkuljetettu ja sisäänkannettu? Vai haitko itse? Minusta tuo 8300€ ei loppujen lopuksi ole paljon.

• oli
        Halpa kirjoitti:

2500€ maksoit jos lasketaan koneet päälle 3000€ ja asennus 1500€ tulee jo 7000€... Ja olitvatko sinun runkosi kasattu? Tai kotiinkuljetettu ja sisäänkannettu? Vai haitko itse? Minusta tuo 8300€ ei loppujen lopuksi ole paljon.

kasattu ja kuljetus samaa hintaa.
        Mitkä koneet maksaa 3000e?
        Hulluhan sä oot jos maksat koneista niin paljon!
        Aspk liesi tuuletin jääviileä ei ainakaan tule millään maksamaan 3000e
        Asennuksesta en ole maksanut 1500e, koska tein sen itse!
        Asennus 1500e Sehän on lähes 9000mk onko ihmiset näin sokeita hinnosta.
        Korkeintaan kahden päivän asennus keikka ja 1500e ei ei ja vielä kerran ei......hyvää päivää.
        No kukin tekee tyylillään. Eipä siinä, jos on hilloo niin paljon et voi maksaa sika hinnan.
        Eli kyllä toi 8300e on TODELLA PALJON.

Korkeintaan kahden päivän asennus keikka ja 1500e ei ei ja vielä kerran ei......hyvää päivää.
        No kukin tekee tyylillään. Eipä siinä, jos on hilloo niin paljon et voi maksaa sika hinnan.

Omat oli:

- 180e tuuletin (ulosvedettävä malli)
        - 1200e side-by-side jääkaappipakastin jääpalakoneella
        - 800e induktiotaso
        - 650e täysintergroitu astianpesukone
        - 480e uuni jossa hirveesti kokkaajalle kivoja toimintoja (ajastus, loppuruskitus, parit kiertoilmat, säädettävä grilli, leivänkohotus jne)

yhteensä oli joku 3300e

Mut kyllä kelpaa kokkailla :)

• kallis ehkä oli mutta tyyty...
        oli kirjoitti:

Mielestäni aivan turha verrata Puustellin keittiötä ja jotain tukkukeittiötä, joka on itse heitetty seinille (miten sattuu). Ja maksaa laadukkaat kodinkoneetkin aika tavalla. Ja laadukas keittiö, joka kestää paremmin kuin halpisversiot. Hintojen vertailu täällä turhaa, koska hintaan vaikuttaa nyt sekin, mitä materiaaleja ja minkä tyyppisiä kodinkoneita on valinnut jne., onko tyytynyt perusmalleihin vai ei. Kyseiseen 8300 e keittiöön tuli kaikenlaista ylimääräistä ekstraa, joka sitten maksoi. Mielestäni 8300e kaikkineen ei ole paha hinta laadukkaasta keittiöstä kaikkineen. Hinnasta voi vielä tiputtaa pois noin 800e verovähennyksinä (kotitalouvähennys).

• tuollaista
        kallis ehkä oli mutta tyyty... kirjoitti:

Mielestäni aivan turha verrata Puustellin keittiötä ja jotain tukkukeittiötä, joka on itse heitetty seinille (miten sattuu). Ja maksaa laadukkaat kodinkoneetkin aika tavalla. Ja laadukas keittiö, joka kestää paremmin kuin halpisversiot. Hintojen vertailu täällä turhaa, koska hintaan vaikuttaa nyt sekin, mitä materiaaleja ja minkä tyyppisiä kodinkoneita on valinnut jne., onko tyytynyt perusmalleihin vai ei. Kyseiseen 8300 e keittiöön tuli kaikenlaista ylimääräistä ekstraa, joka sitten maksoi. Mielestäni 8300e kaikkineen ei ole paha hinta laadukkaasta keittiöstä kaikkineen. Hinnasta voi vielä tiputtaa pois noin 800e verovähennyksinä (kotitalouvähennys).

Sanoo ilmeisesti konttorissa istuva.
        Enhän minä sille mitään voi, jos sinun taidot eivät riitä, kun kaappeja asennetaan suoraan seinälle.
        Omat kaapit on suorassa, mut sinun kaapeista en olisi varma kun tuollaista satuilet.
        Ja kuka muistaa mainita 3-4 vuoden päästä, kun kaapit on olleet seinässä. Hei nää on puustellin kaapit.
        Jokainen maksakoon sen mitä perse kestää. Heh..heh

Mitä tulee Puustellin kaappeihin ja ns.tukku kaappeihin, niin sen voin sanoa että TÄYSIN samaa tavaraa esim. rungot, ovet, mekanismit.
        Äläkä rupea muuta väittämään, sillä sen verran alaa tunnen.

Hinnan hurja ero vain johtuu siitä, että toinen vain haluaa tehdä vähemmällä kauppalla enemmän hilloo ja rahastaa muka laadulla. Toinen taas myy paljon pienellä katteella ja saa siitä haluamansa voiton. Valmistus tapahtuu suurilla tukuilla (ei kaikilla) ruokojen ja ovien osalta Virossa, Puolassa jne. Tässä osa syy hintojen eroon.

Laadussa ei juurikaan ole mitään eroa samanlaiset koneet sielläkin levyä leikkaa kuin meillä Suomessa. Materiaali on samaa tavaraa mistä Suomessakin ne tehdään. Vain todella harva kotimainen valmistaja tekee rungot Suomalaisesta mel. levystä.
        Kotimaisen levynkin paino on lähes puolittunut kymmenen vuoden aikana ja hinta vain on noussut.
        Eli myydään enemmän ilmaa ja vähemmän tavaraa mellien välissä.

Esim. kaikki mdf-levy tulee ulkomailta ja on pääosin kaikilla samaa tavaraa. -> Saksalais omisteisilta tehtailta, jotka majailevat Puolassa.

• ItseAsustelet
        tuollaista kirjoitti:

Sanoo ilmeisesti konttorissa istuva.
        Enhän minä sille mitään voi, jos sinun taidot eivät riitä, kun kaappeja asennetaan suoraan seinälle.
        Omat kaapit on suorassa, mut sinun kaapeista en olisi varma kun tuollaista satuilet.
        Ja kuka muistaa mainita 3-4 vuoden päästä, kun kaapit on olleet seinässä. Hei nää on puustellin kaapit.
        Jokainen maksakoon sen mitä perse kestää. Heh..heh

Mitä tulee Puustellin kaappeihin ja ns.tukku kaappeihin, niin sen voin sanoa että TÄYSIN samaa tavaraa esim. rungot, ovet, mekanismit.
        Äläkä rupea muuta väittämään, sillä sen verran alaa tunnen.

Hinnan hurja ero vain johtuu siitä, että toinen vain haluaa tehdä vähemmällä kauppalla enemmän hilloo ja rahastaa muka laadulla. Toinen taas myy paljon pienellä katteella ja saa siitä haluamansa voiton. Valmistus tapahtuu suurilla tukuilla (ei kaikilla) ruokojen ja ovien osalta Virossa, Puolassa jne. Tässä osa syy hintojen eroon.

Laadussa ei juurikaan ole mitään eroa samanlaiset koneet sielläkin levyä leikkaa kuin meillä Suomessa. Materiaali on samaa tavaraa mistä Suomessakin ne tehdään. Vain todella harva kotimainen valmistaja tekee rungot Suomalaisesta mel. levystä.
        Kotimaisen levynkin paino on lähes puolittunut kymmenen vuoden aikana ja hinta vain on noussut.
        Eli myydään enemmän ilmaa ja vähemmän tavaraa mellien välissä.

Esim. kaikki mdf-levy tulee ulkomailta ja on pääosin kaikilla samaa tavaraa. -> Saksalais omisteisilta tehtailta, jotka majailevat Puolassa.

"TÄYSIN samaa tavaraa esim. rungot, ovet, mekanismit.
        Äläkä rupea muuta väittämään, sillä sen verran alaa tunnen"
        "Valmistus tapahtuu suurilla tukuilla (ei kaikilla) ruokojen ja ovien osalta Virossa, Puolassa jne"

Tunnut tosi hyvin tuntevan alaa. Otetaan pari kysymystä.

Runkon paksuus? Puustelli? Ikea? KeittiNet? Parma?

Yläkaappien rungon syvyys? Samat liikkeet...

Entäs värirungot? Kaikilla samat? Montako vaihtoehtoa? Onko myös rungon TAUSTALEVY värirungon värinen?

Mennääs oviin. Massiivipuuovet? Oletko nähnyt halkaistuna? Siis onko koko ovi puuta vai onko oven keskus lastulevyä?

Siinä nyt aluksi....

• tapahtuu
        ItseAsustelet kirjoitti:

"TÄYSIN samaa tavaraa esim. rungot, ovet, mekanismit.
        Äläkä rupea muuta väittämään, sillä sen verran alaa tunnen"
        "Valmistus tapahtuu suurilla tukuilla (ei kaikilla) ruokojen ja ovien osalta Virossa, Puolassa jne"

Tunnut tosi hyvin tuntevan alaa. Otetaan pari kysymystä.

Runkon paksuus? Puustelli? Ikea? KeittiNet? Parma?

Yläkaappien rungon syvyys? Samat liikkeet...

Entäs värirungot? Kaikilla samat? Montako vaihtoehtoa? Onko myös rungon TAUSTALEVY värirungon värinen?

Mennääs oviin. Massiivipuuovet? Oletko nähnyt halkaistuna? Siis onko koko ovi puuta vai onko oven keskus lastulevyä?

Siinä nyt aluksi....

massivipuisen peilioven pinnoitus, joka tehty muka lastulevystä?
        Kerro ihmeessä kun tunnut tietävän.
        Taitaa olla todella seppä joka sen tekee.

• Ovet on
        tapahtuu kirjoitti:

massivipuisen peilioven pinnoitus, joka tehty muka lastulevystä?
        Kerro ihmeessä kun tunnut tietävän.
        Taitaa olla todella seppä joka sen tekee.

Pintaan laitetaan puuviilu. Monesti nk. massiivipeiliovien "peili" eli oven keskusta lastulevyä joka viilutettu. Kunnon mass.peiliovethan ovat kokonaan puuta joskin myös niissä käytetään pinnassa puuviilua. Parempi ja tasaisempi jälki.

• filunki2013
        Halpa kirjoitti:

wau tuskin oulusta sellaista löytyy??

• keittiöremppaaja

kai sitä laadukkaasta Puustellista pitää vähän maksaakin

• Quality Control

Näytä mulle Puustellin 6000 euron laatuero käytännössä.

• Euroo
        Quality Control kirjoitti:

Näytä mulle Puustellin 6000 euron laatuero käytännössä.

Niin mistä saat vastaavan 2300€???? Koneineen ja asennuksineen?

• gyhg

Ei Puustelli automaattisesti ole laatua.

Puustellissakin saa laatua vain kalliimmista kalusteissa.

Ainoa mitä sieltä saa on "palvelu" joka on melko hintavaa.

• Häh?
        gyhg kirjoitti:

Ei Puustelli automaattisesti ole laatua.

Puustellissakin saa laatua vain kalliimmista kalusteissa.

Ainoa mitä sieltä saa on "palvelu" joka on melko hintavaa.

Nyt meni yli hilseen? Voitko selventää.

"Puustellissakin saa laatua vain kalliimmista kalusteissa."

• näin on!

sulla on rahaa maksaa tuo summa, niin ei ole liikaa.

• remontoijat

itse ostettiin kans puustellin keittiö, ihastuttiin niin erääseen kaapinoven väriin, eikä sitä väriä saanut muilta. Ensin meinattiin ottaa yksityisen keittiöfirman kautta (olisi maksanut n.4000) mutta päädyttiin puustelliin, sillä laatu paljon paljon parempi, takuuta 10(!) vuotta, maksoi 7700 kotiin kannettuna, ilman kodinkoneita ja itse asennetaan (kunhan keittiön seinät pystyssä!). Ei mielestäni kallista,

Ja saadaan unelmakeittiö!!

itse ostettiin kans puustellin keittiö, ihastuttiin niin erääseen kaapinoven väriin, eikä sitä väriä saanut muilta. Ensin meinattiin ottaa yksityisen keittiöfirman kautta (olisi maksanut n.4000) mutta päädyttiin puustelliin, sillä laatu paljon paljon parempi, takuuta 10(!) vuotta, maksoi 7700 kotiin kannettuna, ilman kodinkoneita ja itse asennetaan (kunhan keittiön seinät pystyssä!). Ei mielestäni kallista,

10v takuu löytyy myös ikeasta. Tosin ei ole yllättävää kun samaa tavaraa ovat eivätkä edes yritä kieltää tätä.

Mitotuksissa on eroja, samoin saattaa olla noissa pintaväreissä. Mutta liikkuvat osat ja rungot on samaa tavaraa, ellei sitten puhuta jostain huippudesigntavarasta.

• 10v
        remontoijat kirjoitti:

myös Ikealla.

• jyrjy

Ei se nyt nii paha hinta oo. Kyllähän edullisemmallakin saa jos tekee ite. Lisäks keittiön kalusteita saa edullisemmin Ikean lisäks esimerkiks KeittiöNetistä, KeittiöJetistä ja Kalustetukusta. Palvelua ei oo niin paljoo ku esim. Puustellissa, eli ite täytyy mitata keittiö ja periaatteessa tietääki mitä haluaa. Ja kyllähän keittiönki hinta tulee halvemmaks ku kiertelee muitaki liikkeitä. Me hankittiin pelkästään keittiön kaapistot KeittiöNetistä, kaikki muu muualta. Esimerkiks kivitasot ostettiin Erikstonelta. Tuli varmasti paljon halvemmaks ku ostaa kivitaso KeittiöNetistä.

• kaappeja

"Halpiskaapistot" on sitten jo kaatiskamaa kun Puustelli on vielä ok.

"Halpiskaapistot" on sitten jo kaatiskamaa kun Puustelli on vielä ok.

Oikein pistää kyllä harmittamaan tämä asenne.

Kaikilla keittiövalmistajilla on tuubaa sekä ikealla että puustellillä, mutta molemmilla on myös laatua.

Eli rahalla saa ja hevosella pääsee. Kaappia ostaessa pitää perehtyä materiaaleihin, katsoa takuuaikoja ja etsiä käsiin oikea valmistaja. Puustelli tai ikea ovat vain jälleenmyyjiä, jotka karkeasti sanoen tilaavat tavaraa täysin samoilta tehtailta, täysin samoista materiaaleista.

Meillä on keittiökaapit ikeasta. Kodinkoneineen ja kivitasoineen tuli hintaa 10ke, takuuta 10v. Ja on oikeesti laadukas. Tosin sitä odottaakin tuolla hinnalla.

• Puustelli
        ville kirjoitti:

Kaikilla keittiövalmistajilla on tuubaa sekä ikealla että puustellillä, mutta molemmilla on myös laatua.

Eli rahalla saa ja hevosella pääsee. Kaappia ostaessa pitää perehtyä materiaaleihin, katsoa takuuaikoja ja etsiä käsiin oikea valmistaja. Puustelli tai ikea ovat vain jälleenmyyjiä, jotka karkeasti sanoen tilaavat tavaraa täysin samoilta tehtailta, täysin samoista materiaaleista.

Meillä on keittiökaapit ikeasta. Kodinkoneineen ja kivitasoineen tuli hintaa 10ke, takuuta 10v. Ja on oikeesti laadukas. Tosin sitä odottaakin tuolla hinnalla.

"Puustelli tai ikea ovat vain jälleenmyyjiä, jotka karkeasti sanoen tilaavat tavaraa täysin samoilta tehtailta, täysin samoista materiaaleista."

Puustelli on valmistaja. Toki mekanismit varmaankin samoja mutta Puustelli todella tekee itse runkonsa ja ovensa (puuovet).

"Puustelli tai ikea ovat vain jälleenmyyjiä, jotka karkeasti sanoen tilaavat tavaraa täysin samoilta tehtailta, täysin samoista materiaaleista."

Puustelli on valmistaja. Toki mekanismit varmaankin samoja mutta Puustelli todella tekee itse runkonsa ja ovensa (puuovet).

Kiitos tuosta tiedosta, olin uskossa että myös he tilaavat ovet muualta.

Toisaalta sen verran sanon, että en ole vielä huonoa kokopuista ovea nähnyt ts laatua yleensä ovat kun tuppaavat paljon maksamaan.

Laatikkomekanismit ja saranat tosin ovat 100% samoja kuin suurimmalla osalla eli Blumin mallistoa. Tosin maksoivat puustellissa enemmän kuin ikeassa.

Nähdäkseni puustellin ja muiden suurien valmistajien etu on suurempi valikoima ja kattava palvelu. Heidän kauttaa pitäisi saada helposti ja vaivattomasti, jos vaan on valmis palvelusta maksamaan. Osa maksaa, osa taas tekee itse. Makuasioista tietysti :)

• Mänty
        ville kirjoitti:

Kiitos tuosta tiedosta, olin uskossa että myös he tilaavat ovet muualta.

Toisaalta sen verran sanon, että en ole vielä huonoa kokopuista ovea nähnyt ts laatua yleensä ovat kun tuppaavat paljon maksamaan.

Laatikkomekanismit ja saranat tosin ovat 100% samoja kuin suurimmalla osalla eli Blumin mallistoa. Tosin maksoivat puustellissa enemmän kuin ikeassa.

Nähdäkseni puustellin ja muiden suurien valmistajien etu on suurempi valikoima ja kattava palvelu. Heidän kauttaa pitäisi saada helposti ja vaivattomasti, jos vaan on valmis palvelusta maksamaan. Osa maksaa, osa taas tekee itse. Makuasioista tietysti :)

Mäntyovet kun tahtoo mennä kieroon mutta senhän tietää jo ostaessa.

Kannattaa muistaa puuovissa yleensä että paksummat kestävät paremmin kieroutumatta.

• ei ratkaise
        ville kirjoitti:

ei se 10ke hinta vielä ratkaise, sillä tuonkin summan saa kulutettua isoon keittiöön, vaikka laatu olisi aivan surkeaa.

• remppaaja2

Joopa joo, ehkä sen olisi saanut muualta vielä tuota 8300 euroa halvemmallakin, mutta keittiö tarvittiin pikaisesti uuteen asuntoon, koska ostamani asuntonnon entinen keittiö oli käytännössä ihan "valmis", alkuperäinen 60-luvulta. Koneet eivät toimineet, eikä sitä siis voinut käyttää enää ollenkaan. Eipä ollut siinä aikaa lähteä kyselemään kovin monesta paikasta tarjouksia, mutta joka paikassa arviot lähtivät (mukana kaikki, koneet asennukset) siitä 5000e ylöspäin, yleensä 5000e-10 000e oli arvio. Kysyin hintaa mm. Villa-keittiöltä, Parma-keittiöltä, Iskusta ja pienemmiltä keittiön toimittajilta. Ei ollut aikaa eikä energiaa eikä taitoakaan yksin naisena lähteä esim. itse mittailemaan sopivia kaapppeja jne....Ja siinä vaiheessa en ollut kuullutkaan mistää Keittiö.Netistä tai Ikean keittiöstä.

Laadukas Puustellin keittiö nyt ainakin nostaa asunnon arvoa ja siitä saa rahansa takaisin, jos kämpän myy ja saa nauttia hienosta keittiöstä sen ajan, kuin asuu. Toista se on esim jossain autokaupoissa, niissä ei yleensä tule kuin tuhansien eurojen tappioita pienessä ajassa, ainakin kun uuden auton ostaa...

• tarkoitatko

että puustelli keittiön arvo vain nousee, kun se on asennettu?? Heh heh
        Kaikkea sitä kuulee kerrottavan.....
        Hinnassa tapahtuu aivan sama asia kuin auto kaupassa. Siinä vaiheessa kun kaapit lähtee tehtaalta hinnasta on lähes puolet ilmaa....

• remppaaja2
        tarkoitatko kirjoitti:

että puustelli keittiön arvo vain nousee, kun se on asennettu?? Heh heh
        Kaikkea sitä kuulee kerrottavan.....
        Hinnassa tapahtuu aivan sama asia kuin auto kaupassa. Siinä vaiheessa kun kaapit lähtee tehtaalta hinnasta on lähes puolet ilmaa....

no uskon, että asunnon arvo nousee saman, minkä maksoin keittiöstä

• peukku68
        remppaaja2 kirjoitti:

no uskon, että asunnon arvo nousee saman, minkä maksoin keittiöstä

kyllä se kämppä on kokonaisuus ja pitää olla todella erikoiset kaapit jos ne alkaa hintaan vaikuttaa. huonot kyllä laskee hintaa ainakin ostajan silmissä.

• remppaaja2
        peukku68 kirjoitti:

kyllä se kämppä on kokonaisuus ja pitää olla todella erikoiset kaapit jos ne alkaa hintaan vaikuttaa. huonot kyllä laskee hintaa ainakin ostajan silmissä.

No eikö hieno keittiö juuri nimenomaan nosta asunnon arvoa, koska kokonaisuudesta tulee parempi? Keittiö on aika oleellinen osa kotia vai mitä? Kylpyhuoneen kanssa kodin kalleimmat huoneet. Vanha keittiö oli surkeassa kunnossa....asunnon arvo nousi AINAKIN keittiöremontista maksamani hinnan verran.

• Kari
        remppaaja2 kirjoitti:

No eikö hieno keittiö juuri nimenomaan nosta asunnon arvoa, koska kokonaisuudesta tulee parempi? Keittiö on aika oleellinen osa kotia vai mitä? Kylpyhuoneen kanssa kodin kalleimmat huoneet. Vanha keittiö oli surkeassa kunnossa....asunnon arvo nousi AINAKIN keittiöremontista maksamani hinnan verran.

keittiö kuten kylpyhuoneremonttikin nostaa asunnon arvoa Tosin se remonttikin on silloin oltava huolella tehty Samoin keittiön ja/tai kylppärin pitää myös näyttää joltain Ei millään "halpis"keittiöllä tai "sekuli" 15x20cm laatoilla tasoa nosteta Moni haluaa ostaa kuitenkin asunnon joka on valmiiksi remontoitu Ja kun se remontti tehdään kunnolla , siististi ja ammattimaisesti sekä käytetään laadukkaita ja nykyaikaisia materiaaleja saa varmasti paremman hinnan asunnosta

• remppaaja2
        Kari kirjoitti:

keittiö kuten kylpyhuoneremonttikin nostaa asunnon arvoa Tosin se remonttikin on silloin oltava huolella tehty Samoin keittiön ja/tai kylppärin pitää myös näyttää joltain Ei millään "halpis"keittiöllä tai "sekuli" 15x20cm laatoilla tasoa nosteta Moni haluaa ostaa kuitenkin asunnon joka on valmiiksi remontoitu Ja kun se remontti tehdään kunnolla , siististi ja ammattimaisesti sekä käytetään laadukkaita ja nykyaikaisia materiaaleja saa varmasti paremman hinnan asunnosta

Siksi juuri en lähtenyt itse/ antanut ammattitaidottomien ensi kertaa keittiökaapistojen kanssa tekemisissä olevien perheenjäsenten asentaa keittiötä, koska halusin varmistaa, että keittiö on todella huolella tehty ja kestää vuosien saatossa:). Maksoihan se asennuskin remontissa aika ison osan, mutta eipä tule yllätyksiä. Oikeastaan asennus oli halpa, koska siitä saa ne kotitalousvähennyksetkin verotuksessa.

• juuri
        remppaaja2 kirjoitti:

Siksi juuri en lähtenyt itse/ antanut ammattitaidottomien ensi kertaa keittiökaapistojen kanssa tekemisissä olevien perheenjäsenten asentaa keittiötä, koska halusin varmistaa, että keittiö on todella huolella tehty ja kestää vuosien saatossa:). Maksoihan se asennuskin remontissa aika ison osan, mutta eipä tule yllätyksiä. Oikeastaan asennus oli halpa, koska siitä saa ne kotitalousvähennyksetkin verotuksessa.

sen takia puustellin asennus on kallis, kun siihen saa sitä "kotitalousvähennystä".
        Tämähän on suoraa rahaa heidän kassaan te tyhmät maksatte sika hinnan, vaikka vähennykset lasketaan pois. Eihän kukaan maksa keittiön asennuksesta lähes vanhan 10tonnin.

• remppaja2
        juuri kirjoitti:

sen takia puustellin asennus on kallis, kun siihen saa sitä "kotitalousvähennystä".
        Tämähän on suoraa rahaa heidän kassaan te tyhmät maksatte sika hinnan, vaikka vähennykset lasketaan pois. Eihän kukaan maksa keittiön asennuksesta lähes vanhan 10tonnin.

En maksanutkaan siis asennuksesta mitään vanhaa rahaa kymppitonna. Hinta oli siis 1150e, mukana siis myös kaikkien tavaroiden rahdit sisään kannnettuna, ALV....kotitalousvähennyksen jälkeen maksettavaa itselle jäi jotain 200e, joka ei mikään hinta siitä hommasta, joka itseltä ei olisi onnistunut millään lailla, ja jonka Puustellin mies teki kahdessa päivässä.

Hyvä huomio sinulta, voi todella olla, että Puustelli kusettaa tällä tavalla itselleen ilmaista rahaa verottajan kautta! Olkaamme siis kaikki viisaampia tulevaisuudessa ja otetaan asennus muualta, vaikka keittiö olisikin esim. Puustellista, eikä uskota tuohon kotitalousvähennyspaskaan...

• Masennus
        remppaja2 kirjoitti:

En maksanutkaan siis asennuksesta mitään vanhaa rahaa kymppitonna. Hinta oli siis 1150e, mukana siis myös kaikkien tavaroiden rahdit sisään kannnettuna, ALV....kotitalousvähennyksen jälkeen maksettavaa itselle jäi jotain 200e, joka ei mikään hinta siitä hommasta, joka itseltä ei olisi onnistunut millään lailla, ja jonka Puustellin mies teki kahdessa päivässä.

Hyvä huomio sinulta, voi todella olla, että Puustelli kusettaa tällä tavalla itselleen ilmaista rahaa verottajan kautta! Olkaamme siis kaikki viisaampia tulevaisuudessa ja otetaan asennus muualta, vaikka keittiö olisikin esim. Puustellista, eikä uskota tuohon kotitalousvähennyspaskaan...

Asennus hinnassa kannattaa aina muistaa mitä siihen kuuluu. Puustelli esim remonttikohteissa usein tekee paljon muutakin kuin pelkästään asentaa kaapit. Kaikki lähtee kaappien purusta ja poisviennistä... jätemaksut!!!
        Sen jälkeen tietenkin kaappien asennus. Mutta monesti myös pintojen tasoitusta katot, seinät. Maalaus katot, seinät. Sitten vielä lattian uusiminen... laminaatti, laattaa... Tietenkin välitilalaatoitus jne. Ja asennushintahan on tavaroiden kanssa eli sisältää maalit, laminaatit, laatat, sauma-aineet jne.

Joten tonni ei paljon asennuksesta ole...

• mitkä
        Masennus kirjoitti:

Asennus hinnassa kannattaa aina muistaa mitä siihen kuuluu. Puustelli esim remonttikohteissa usein tekee paljon muutakin kuin pelkästään asentaa kaapit. Kaikki lähtee kaappien purusta ja poisviennistä... jätemaksut!!!
        Sen jälkeen tietenkin kaappien asennus. Mutta monesti myös pintojen tasoitusta katot, seinät. Maalaus katot, seinät. Sitten vielä lattian uusiminen... laminaatti, laattaa... Tietenkin välitilalaatoitus jne. Ja asennushintahan on tavaroiden kanssa eli sisältää maalit, laminaatit, laatat, sauma-aineet jne.

Joten tonni ei paljon asennuksesta ole...

jätemaksut?
        Kyllä täällä ainakin saa yksityishenkilö viedä ihan ilmaiseksi roskat lajittelu paikalle.
        Hei kuinka asennus voi laattojen hinnan sisältää nehän on olleet jo keittiön hinnassa.

• oma kaatopaikka
        mitkä kirjoitti:

jätemaksut?
        Kyllä täällä ainakin saa yksityishenkilö viedä ihan ilmaiseksi roskat lajittelu paikalle.
        Hei kuinka asennus voi laattojen hinnan sisältää nehän on olleet jo keittiön hinnassa.

Naapurin metsässä?

Rakennusjätteen vieminen kaatopaikalle maksaa... ehjät vanhat kaapit voit varmaan viedä kierrätykseen mutta kyllä tollasissa remonteissa tulee kaikennäköistä peetä ihan tarpeeksi!

• ei.....
        oma kaatopaikka kirjoitti:

Naapurin metsässä?

Rakennusjätteen vieminen kaatopaikalle maksaa... ehjät vanhat kaapit voit varmaan viedä kierrätykseen mutta kyllä tollasissa remonteissa tulee kaikennäköistä peetä ihan tarpeeksi!

kuten kerroin täällä on toimiva kierrätys/ lajittelupaikka, jonne yksityinen henkilö voi viedä maksutta muut kuin talous roskat. Esim. metalli, lasi, puu/rakennus jäte, muovi, ongelmajäte, akut, patterit, paperit, vanhat radiot/tv jne.
        Muista toisen roskat on jonkun bisnes!

• Jos sinne
        ei..... kirjoitti:

kuten kerroin täällä on toimiva kierrätys/ lajittelupaikka, jonne yksityinen henkilö voi viedä maksutta muut kuin talous roskat. Esim. metalli, lasi, puu/rakennus jäte, muovi, ongelmajäte, akut, patterit, paperit, vanhat radiot/tv jne.
        Muista toisen roskat on jonkun bisnes!

Ilmaiseksi saa viedä tavaraa... noh, ehkä ei kannata tätä sille paikan pyörittäjälle kertoa... Tuommoisia pitäisi olla joka puolella - menis tavarat tosiaan oikeaan paikkaan.

• NigAri

Puustelli on jokaisessa hinnassa kallis.
      Lopputulos tulee siten hirvittävä.

Myyjät on koulutettu puhumaan kauniisti ja tunteisiin vetoavasti joten Puustellikin on pysynyt pystyssä.
      Ei se Puustellista ostettu automaattisesti ole kovin hyvä.

Kun 20 vuotta sitten ostin, sain muualta alle puoleen hintaan ja nyt suunnittelemme ovien kääntämistä ja jonkin puulistan laittamista kahvojen reikien päälle., koko oven leveydelle.
      Mitään vikaa ei ole tullut meidän suurperheessä 20 v. käytöllä kuin kahvojen ympäriltä on kulunut.

Yksi syy voi olla kun on kotona opetettu, kaapistoja kuuluu puhdistaa 2-3 kertaa vuodessa ruokaöljyllä. Kostealla ei saa koskaan pyyhkiä.

• NigAri

Tuntuu kuin joku joukossamme
        olisi Puustellin myyjä.

• sitten
        NigAri kirjoitti:

Tuntuu kuin joku joukossamme
        olisi Puustellin myyjä.

poikkeuksellisesti tyytyväinen Puustellin asiakas!

• TJoenxxx
        sitten kirjoitti:

poikkeuksellisesti tyytyväinen Puustellin asiakas!

Minä olen ennen sitä tai sanaa oleva asiakas, hieman katuva.

Naapuri sai puolta halvemmalla keittiönsä ja on käynyt etelänmatkalla jo kahdesti sillä säästetyllä joka on minun keittiössäni kiinni.

En mitenkään usko arvon nousuunkaan joskin ei se arvoa laskekaan.

• remppaaja2
        TJoenxxx kirjoitti:

Naapuri sai puolta halvemmalla keittiönsä ja on käynyt etelänmatkalla jo kahdesti sillä säästetyllä joka on minun keittiössäni kiinni.

täytyy kyllä myöntää, että olisi sitä voinut säästää sellaiset 1000e-2000e jos olisi itse tehnyt enemmän, eikä ottanut kaikkea valmiina. Mutta aina ei voi voittaa. Ehkä opin jotain esim. mahdollisesti joskus tulevaa omakotiprojektia silmällä pitäen. Sinne otan ehkä kalusteet joltain pienemmältä toimittajalta ja muista tingata ja olla hintatietoisempi. Oppirahat pitää näemmä maksaa!

Arvon nousuun oman asuntoni kohdalla uskon täysin, koska on paljon parempi, jos asunnossa on uusitut keittiönkaapit (ainakin asunto-osakkeessa), kuin että ne olisivat vanhat ja alkuperäiset....Onneksi sain asuntoni "halvalla", joten se kompensoi tätä pientä tappiota keittiökaupassa.

Olkaa ihmiset viisaampia, älkääkä maksako Puustellille tyhjästä....itse olin aika kokematon keittiökauppoja yksin tehdessäni ja potentiaalinen riiston kohde. Myyjä kyllä vakuutti moneen kertaan minun saaneen erittäin laadukkaan keittiöän erittäin halvalla. Mutta, ehkä vain myyjän puhetta...

• Yksityinen!
        TJoenxxx kirjoitti:

Vielä kahdesti käynyt! Ja rahaa varmaan vieläkin takataskussa. ;D

Niin ja naapurin perheessä vanhempien lisäksi 4 lasta. heh

• remppaaja2

Tuohon 8300e maksaneeseen keittiöön tuli lisäksi erikoishana ja allas, sekä tavallista parempi tiskipöytä, saranoihin sellaiset vaimentimet, jotka estää ovien kiinni paiskautumisen, rosterinen huuva, liesituuletin aktiivihiilellä, tavallista paksummat työtasot, erikoiset, ihan hienot vetimet, värirungot, reelinkitanko, vetolaatikoita kaappien sijaan jne jne. Noista pienistä yksityiskohdista tulee äkkiä hintaa lisää niin ettei huomaakaan. Mutta juuri ne tekevät keittiöstä hienomman kuin tavallinen.

• mörkkis

Ja yhtä laadukkaan olisit voinut saada toiselta vamistajalta 6000 eurolla, meillä melkein sama setti kalustetukusta :)

• Salone mu

En tiedä oletko selvittäny myöhemmin, mutta kerro isolla
      Alakaappien lukumäärä ja kokonaisleveys
      Yläkaappien lukumäärä ja kokonaisleveys

Työpöydän mitta ja monessako osassa.

Asennettuna vai ilman.

Laatukeittiön hintataso voi olla 2500-9000 euroa ,

• laatu se tuppaa maksamaan

Oletteko panneet merkille, että asuntoilmoituksia lukiessa mitään muuta keittiömerkkiä ei mainita ilmoituksissa, kuin Puustellin keittiö? Se siis on ostajia kiinnostava ja asuntoa houkuttelevammaksi ja kalliimmaksi tekevä seikka! :) Hankkikaa Puustellit kaikki

• Enpä ole nähnyt

Että missään asunnon myynti-ilmoituksessa mainostettaisiin: "Ikean keittiö" tai "laadukas Kalustetukun keittiö".

Vois tuollaiset ilmoitukset karsia ostahalukkuutta...

• taidat
        Enpä ole nähnyt kirjoitti:

Että missään asunnon myynti-ilmoituksessa mainostettaisiin: "Ikean keittiö" tai "laadukas Kalustetukun keittiö".

Vois tuollaiset ilmoitukset karsia ostahalukkuutta...

olla puustellin myyjä ja hykertelet siellä, kun keksit niin oivan jutun. Heh heheee.....

• ei myyjän juttu
        taidat kirjoitti:

olla puustellin myyjä ja hykertelet siellä, kun keksit niin oivan jutun. Heh heheee.....

no ei ne Puustellin myyjät nyt jokapaikkaan kerkeä!Ne tekee keittiökauppaa! Ihan eri alalla olen itse. Ostanut vain keittiöno Puustellista! ja hykertelen joo...

• Veli Veikkonen
        ei myyjän juttu kirjoitti:

no ei ne Puustellin myyjät nyt jokapaikkaan kerkeä!Ne tekee keittiökauppaa! Ihan eri alalla olen itse. Ostanut vain keittiöno Puustellista! ja hykertelen joo...

kun taas joku hölmö on maksanut ylihintaa Puustelli-merkistä. samaa lastulevyä olet saanut kuin kaikki muutkin.
        Ilmeisesti sinulla riittää rahaa hukattavaksi, joten heitäpä tännekin pari tonnia!

• ei ole kalliimpi
        Veli Veikkonen kirjoitti:

kun taas joku hölmö on maksanut ylihintaa Puustelli-merkistä. samaa lastulevyä olet saanut kuin kaikki muutkin.
        Ilmeisesti sinulla riittää rahaa hukattavaksi, joten heitäpä tännekin pari tonnia!

Ihan samat hinta-arviot olen saanut kaikista paikoista. Ei Puustelli ole kalliimpi kuin muut, maine vaan on sellainen.

• ei varmaan
        ei ole kalliimpi kirjoitti:

Ihan samat hinta-arviot olen saanut kaikista paikoista. Ei Puustelli ole kalliimpi kuin muut, maine vaan on sellainen.

"Ei Puustelli ole kalliimpi kuin muut, maine vaan on sellainen."

Maineestako sitä kannattaa maksaa ylihintaa?

Kukin tekee rahoillensa mitä tahtoo.....hoh.hohooooohhhoohoho

• Pauliina

Tämänhän voisi käsittää niinkin, että kun asunnossa on Puustellikeittiö, hinta asunnolla kovempi kuin jos olisi joku muu (laatu)keittiö Ei sitten semmoista asuntoa kannata ostaa vain jonkun keittiön takia kun hintaa on sen takia enemmän
        Ja jos nyt tarkkoja ollaan, ei se Puustelli ole sen kummosempi kuin muutkaan laatukeittiöt
        Kuka valitsee mistäkin syystä jonkun keittiötoimittajan kalusteet, hinna- suunnittelun-palvelun-laadun yhteispeliä se on Joku kannattaa jotain merkkiä kun on sen itse valinnut, toinen taas toista
        Antaa kaikkien kukkien kukkia Pääasia on että olette tyytyväisiä ostoksiinne
        Itse en ostaisi ko.puheena olevaa keittiötä, tai jotain asuntoa sen takia että siellä on juuri tuo keittiö

• Riippuu asunnostasi

Meillä kaksion U-mallinen keittiö maksoi 20 000€ koneineen, eikä se tuntunut arvoasuntoon sijoitettuna pahalta. Koska talo on arvokas, tulee keittiön olla sen mukainen...

Riippuu kovasti asuntosi arvosta ja siitä millaisille markkinoille se jälleenmyynnissä päätyy.

• ammattilainen

Ammattilaisena osaan hieman arvioida asiaa realistisesti. Mielestäni keittiösi oli edullinen. Ole vain tyytyväinen ostokseesi, saithan kohtuu hintaan suht laadukkaan keittiön sieltä Puustellista.

• älä usko kaikkea

En jaksa näitä kaikkia kommentteja lukea mutta kyllähän puustelli kallis on ja samaa tavaraa myyvät kuin muutkin valmistajat! Älkää nyt uskoko kaikkea mitä mainoksissa sanotaan!
      jos haluat leuhkia merkillä ota puustelli, jos haluat edullisen ja yhtä laadukkaan keittiön ota esim. Elega yms..

• anneli_80

Me saatiin puustellilta tarjous 10380 ILMAN koneita. Ja kyse on omakotitalon keittiöstä, ei mikään kovin pieni keittiö...toisesta paikkaa tarjous oli 8100...puusepänliikkeestä vielä kysely kesken...mielen koneista on saatu tarjous erikseen 5100 sisältäen ppk, kuivausrumpu,apk, keittotaso, uuni ja mikro (ei miele) niin ja jääkaappi pakastin sellaset korkeet... Eli ei sisällä vielä liesituuletinta, kun tarvitaan myös puuhellalle kupu, niin vielä on vaiheessa toi...niin ja oli siinä jotain eristelevyjä kaupan päälle...haluan laatukoneet...whirlpoolin koneet oli jotain 3000 vähä reilu...puustellista emme ota..palvelu oli niin kamalaa, että valitettavasti näin...ja saa sitä laatua sitte muualtakin...toi puusepänliike vaikutti tosi hyvältä..palvelu oli tosi hyvää..ja ainakin muut ovat saaneet sieltä vähän edullisemmin...otetaan puuovet, joten ne ne tilaa puuovivalmistajalta...

• 2005...

Alkuperäinen viesti on jo vuodelta 2005!
        Lienee tuokin hinta noussut jo ainakin 50% siitä.
        Ihmeen kauan nuo viestit täällä elää.
        Luulis jo jonkun niitä vähitellen poistavan.

• anneli_80

Hitsit mä en huomannut ollenkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehheh....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe