Miten on asianlaita

Anonyymi-ap

Mies vaimo eroavat virallisesti.
Vaimo elää yksinään
Mies menee vihille toisen naisen kanssa.
Mies kuolee ja vaimosta tulee leski.

Onko nyt myös ensimmäinen vaimo leski?

11

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      No ei tietenkään. Miksi olisi?

      • Anonyymi00002

        Sitä minäkin.
        Eräs naisihminen oli ehdottomasti sitä mieltä, että hänet olisi kuulunut kutsua miehen hautajaisiin ja muistotilaisuuteen.
        Ja kutsua leskeksi


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Sitä minäkin.
        Eräs naisihminen oli ehdottomasti sitä mieltä, että hänet olisi kuulunut kutsua miehen hautajaisiin ja muistotilaisuuteen.
        Ja kutsua leskeksi

        Ei ole leski, mutta jos on väleissä eronneet tai ei edes välttämättä, mutta jos on lapsia ja lapset haluaa siunaustilaisuuteen, niin minusta voisi mennä, pelkästään jälkikasvun takia. Uudella muijalla ei ole sanan valtaa tuohon, se uusi muija on leski, exä ei. Sanokoot joku muija mitä tahansa.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ei ole leski, mutta jos on väleissä eronneet tai ei edes välttämättä, mutta jos on lapsia ja lapset haluaa siunaustilaisuuteen, niin minusta voisi mennä, pelkästään jälkikasvun takia. Uudella muijalla ei ole sanan valtaa tuohon, se uusi muija on leski, exä ei. Sanokoot joku muija mitä tahansa.

        Uusi muija ilmoitti vainajan lapsille ja lapsenlapsille siunaustilaisuuden paikan ja ajan.
        Ei ilmoittanut exälle mitään tilaisuudesta.
        Siitä voi tehdä johtopäätökset onko sananvaltaa vai ei.


      • Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ei ole leski, mutta jos on väleissä eronneet tai ei edes välttämättä, mutta jos on lapsia ja lapset haluaa siunaustilaisuuteen, niin minusta voisi mennä, pelkästään jälkikasvun takia. Uudella muijalla ei ole sanan valtaa tuohon, se uusi muija on leski, exä ei. Sanokoot joku muija mitä tahansa.

        Kyllä minunkin mielestäni voi mennä.

        En muista kutsuttiinko minua erikseen lasteni isän hautajaisiin, mutta menin heidän kanssaan kuitenkin ihan vain varmistaakseni, että nyt hän on lopullisesti poissa.
        Ei minua poiskaan ajettu. Päinvastoin vaikutti pappikin minun luulleen olevan se leski, kun mainitsi minut lapsineni puheessaan sivuuttaen kokonaan sen oikean lesken, jonka kanssa lasteni isä oli ollut aviossa jo yli 20 vuotta.
        Samoin vainajan sukulaiset kohtelivat minua kuin olisin ollut se hänen oikea vaimonsa; määräsivät minut kappelissa etupenkkiin ja jälkikekkereissä pöydän päähän, sekä ensimmäisenä hakemaan noutopöydästä tarjoiluja.


    • Anonyymi00003

      Eronnut on eronnut-
      Jos eronnut menee uudelleen naimisiin ja se seuraava puoliso kuolee, silloin hänestä tulee leski.

      Eronneet eivät peri ex puolisoaan - jos omaisuus on erossa jaettu!

      • Anonyymi00004

        Eronnut henkilö ei ole leski.
        Jos avioero on lainvoimainen, eronneella ei ole oikeutta leskenasemaan.


    • Anonyymi00008

      Jos hylkää eläessään puolisonsa niin kuinka hän kehtaa mennä norkoilemaan hautajaisiin?

      • Anonyymi00009

        On vähän ristiriitaa tuosta exästä ja nyxästä.

        Uusi vaimo hoitanut kaikki hautajaisiin liittyvät asiat.
        Jo miehen sairauden takia
        Papin kanssa keskustelun ja päätökset, mitä siellä kappelissa pappi puhuu.

        Vainajan tunteneena vaimo osasi kertoa hänen toiveensa .
        Vähän puhetta ja enemmän laulua tai musiikkia.
        Pappi kysyi, mikä oli vainajalle tärkeä asia elämässään.
        Isänmaallisuus ja siihen liittyvät asiat
        Ei mainintaa, existä, nyxistå lapsista, lapsenlapsista.

        Ne on asioita, joita käydään, jos käydään, läpi eläessä.


    • Anonyymi00010

      Olin lapsen toiveesta hautajaisissa, vaikka olin ollut, se jätetty osapuoli ja ihan kappelin eturivissä.
      Pappi ei puheessaan juuri vainajasta maininnut, saati minusta, veti kaavan mukaan kunnon leipäpapin tavoin, seremonian läpi.

      • Anonyymi00011

        Papilta yleensä kysytään, mistä hän voi ja saa puhua. Ja minkä laulun kanttori laulaa. Se kysymys esitetään hautajaisten järjestäjälle.
        Puolisolle, jälkikasvulle tai jos on yksinäinen, pappi voi itsekin lausua omat sanansa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe