Fuusiojatsi ?

mikä on

Mitä se fuusiojatsi oikein tarkoittaa ja ketkä esimerkiksi sitä esittää ?

49

3504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brecker

      Se on sitä tuubaa kun vaikkapa kitaristi on omasta mielestään nero ja lähtee sotkemaan rock-elementtejä jazziin. Eli vinkukitaraa paskoilla soundeilla jazz tai funk kompilla. Kuolettavan pitkiä egotrippailusooloja, tekotaiteellisia, liian mahtipontisia teoksia. Yleenäs ne levyt tehdään kriitikoille ja toisille muuskoille äimisteltäviksi. Tavallinen musiikki tai edes jazz-fani ei niiden perään edes kuse.

      • Rantakukka

        Edellinen kuvaus sopii erinomaisen hyvin Miles Davisin musiikkiin :)


      • mie
        Rantakukka kirjoitti:

        Edellinen kuvaus sopii erinomaisen hyvin Miles Davisin musiikkiin :)

        Minä olen vielä maallikko jatsin harrastajana mutta Milesin levyistä olen lajin kuuntelun. Olen menossa Quiet Nigts-äänitteessä ja tähän asti olen tykännyt.


      • brcker
        mie kirjoitti:

        Minä olen vielä maallikko jatsin harrastajana mutta Milesin levyistä olen lajin kuuntelun. Olen menossa Quiet Nigts-äänitteessä ja tähän asti olen tykännyt.

        EI kukaan kiellä sinua ostamasta mitä haluat, voi sitä pitää fuusiojazzistakin vaikka se olis kakkaa.


      • Jazzmies 12312312312

        Älkää sekottako fuusiojazzia ja jazzrockia, fuusijazzin määritelmä on, että se on tosi hyvää musiikkia. Ja miks helvetissä sä et katso wikipediasta apina!!! >=O


      • Memphis Slim
        Jazzmies 12312312312 kirjoitti:

        Älkää sekottako fuusiojazzia ja jazzrockia, fuusijazzin määritelmä on, että se on tosi hyvää musiikkia. Ja miks helvetissä sä et katso wikipediasta apina!!! >=O

        Älä herjaa toisen ihmisen mielipiteitä moukkamaisesti, vaan perustellen omaa kantaasi.


    • ....

      Fuusiojazzia voi sanoa myös jazzrockiksi. Tyylisuunta alkoi kehittyä 1970-luvulla. Muunmuassa Miles Davisin ja Weather Reportin vaikutuksesta. Kannattaa kuunnella siis esim. Weather Reportin koko tuotantoa, hyviä ja "ei niin vaikeita" levyjä on Heavy Weather ja Black Market.
      Myös kasarina tehtiin paljon fuusiota, esim. kitaristi Mike Stern tulee mieleen ensimmäisenä. Ei muista kaikkee....
      Jospa tästä vähän apua oli.

      • 32123

        Fuusiojazzissa ei välttämättä ole rock elementtejä. Tunnettuja ja hyviä fuusio juttuja on mahavishnu orchestra, al dimeola (tätä kitaristia on monet apinoineet), Larry Coryell (vanhempi tuotanto ehkäpä, pidetään fuusion isoisänä), dixie dreggs (hm outoa), Billy Cobhamin soolot, ja tosiaan miles davis, pat methenyn jotkin jutut.......


    • siis

      fuusio on sähköisin soittimin (rock-bändisoittimin tai silleen) soitettua jazzia...jazzrock on sitte vielä eri asia.
      Eikä Miles Davis ole pelkkää fuusiota soitellut,itsekään en Davisin kokeellisimmista fuusio-jutuista pidä vaikka musta ainaki on hienoa, jos äijä on ollu luomassa uutta tyylilajia. Moni ei voi sanoa tehneensä samaa. Muusta Davisin tuotannosta suosittelen Kind of Blue-levyä. Se on aikaisempaa tuotantoa, kuin fuusio-jutut, perinteisempää jazzia, ei kuitenkaan liian "vaikeeta" kuunneltavaa.

      • 343

        Fuusio itsessään tarkoittaa yhdistämistä. Musiikissa se käytännössä tarkoittaa muiden musiikkilajien yhdistämistä jazziin, vaan ei aina. Fuusio ei suinkaan aina ole "vaikeaa" kuunneltavaa, vaan voi olla usein helpompaakin kuin vanhajazz. Fuusio on siis ennemminkin musiikillinen traditio tai lähestymistapa kuin yksittäinen tyylisuuntaus. Tyypillistä fuusiolle ovat melkein aina jazzille ominaiset pitkät, improvisoidut soolot. Sanaa fuusiojazzvoidaan käyttää, kun halutaan painottaa fuusion yhteyttä jazz-traditioon. Loppuliite jazz tiputetaan usein pois silloin, jos on kyse musiikista, joka ei kuulosta juuri perinteiseltä jazzilta ollenkaan. sanotaan muuaallakin.a


      • qaz wsx edc
        343 kirjoitti:

        Fuusio itsessään tarkoittaa yhdistämistä. Musiikissa se käytännössä tarkoittaa muiden musiikkilajien yhdistämistä jazziin, vaan ei aina. Fuusio ei suinkaan aina ole "vaikeaa" kuunneltavaa, vaan voi olla usein helpompaakin kuin vanhajazz. Fuusio on siis ennemminkin musiikillinen traditio tai lähestymistapa kuin yksittäinen tyylisuuntaus. Tyypillistä fuusiolle ovat melkein aina jazzille ominaiset pitkät, improvisoidut soolot. Sanaa fuusiojazzvoidaan käyttää, kun halutaan painottaa fuusion yhteyttä jazz-traditioon. Loppuliite jazz tiputetaan usein pois silloin, jos on kyse musiikista, joka ei kuulosta juuri perinteiseltä jazzilta ollenkaan. sanotaan muuaallakin.a

        Erityisesti japanilaiset ovat ottaneet omakseen "ei-vaikean" fuusiojazzin. Paljon hienoa soittoa ja kuunneltavia melodioita, mutta vähän särmääkin. Itse en jaksa kuunnella semmoista jazzia, jossa seuraavaa nuottia on mahdoton arvata ja josta puuttuu lämpö.

        Nimiä Japanista vuosien varrelta: Casiopea, Dimension, T-Square, Carioca, Naniwa Express, Masaru Imada, Masabumi Kikuchi, Yuji Ohno, Teruo Nakamura, Naoya Matsuoka, Spick & Span, Belair Strings, osin myös Sadao Watanabe. No, osaa niistä voi kuvata muillakin sanoilla kuin fuusiojazz (kuten soft jazz, pop, nu jazz jne.). Sivustolta http://myjazzworld.blogspot.com löytyy lisää nimiä.


      • qaz wsx edc
        qaz wsx edc kirjoitti:

        Erityisesti japanilaiset ovat ottaneet omakseen "ei-vaikean" fuusiojazzin. Paljon hienoa soittoa ja kuunneltavia melodioita, mutta vähän särmääkin. Itse en jaksa kuunnella semmoista jazzia, jossa seuraavaa nuottia on mahdoton arvata ja josta puuttuu lämpö.

        Nimiä Japanista vuosien varrelta: Casiopea, Dimension, T-Square, Carioca, Naniwa Express, Masaru Imada, Masabumi Kikuchi, Yuji Ohno, Teruo Nakamura, Naoya Matsuoka, Spick & Span, Belair Strings, osin myös Sadao Watanabe. No, osaa niistä voi kuvata muillakin sanoilla kuin fuusiojazz (kuten soft jazz, pop, nu jazz jne.). Sivustolta http://myjazzworld.blogspot.com löytyy lisää nimiä.

        http://www.myjazzworld.net/


    • Teemujazz

      Fuusiojazzia ei usein pysty he kuuntelemaan jotka diggaavat traditional jazzista. Kuulin eräältä mainiolta Suomalaiselta nimeltämainitsematta eräältä jazz-kitaristilta että fuusiojazz on sellaista "nallekarkki jazzia josta en pidä ollenkaan".

      Perus diiba-daaba jazz musiikki ei harmoniallisesti anna juuri paljoakaan tavalliselle kuuntelijalle mutta silloin kun jazzarimuusikot ovat lukeneet omaa "raamattuaan" Mark Levinen Jazz Theory Bookia ja soittavat täysin samalla tavalla alkaa soitto kuullostaa kuin toistensa kopiolta. Tämä on sitä perusjazzia josta peruskriitikotkin antavat aina täydet viisi tähteä kun sanovat sen suoraan usein että "minä kun en tuosta jazzista mitään tajua niin annan täydet viisi tähteä".

      Lokeroitumisilmiö on todellinen aina kun jotain asiaa hinkataan päähän vuosi tolkulla. Puhutaan sitten musiikista kuin musiikista. On vain merkillistä että fuusiojazzia diggaavat/soittavat muusikot ja diiba-daaba jazzia diggaavat/soittavat muusikot haluavat pysytellä omissa kuppikunnissaan ja jopa Amerikan maalla vanhan kansan jazz-muusikot eivät tykänneet kun Miles Davis vaihtoi musiikin lajia fuusiompaan suuntaan 70-luvulla.

      • Jazzarih

        En nyt alkais kyllä sanomaan että fuusiota voi määritellä... ja fuusiota on country fuusiosta heavy fuusioon joten rock fuusio ei ole mikään pää 'fuusiolaji'.

        Itse sanoisin melko kokeneena fuusion kuuntelijana ettei fuusiota voi määritellä, sen vain kuulee :)


      • kannattaa katsoa

        Kannattaa katsoa aiheesta dokkari "Different Kind of Blue". Löytyy DVD:näkin. Siinä tuodaan selkeästi esille että Bitches Brew'n jälkeen Miles Davis sai aikalailla paskaa niskaan perinteisen jazzin piiristä ja sen kriitikoilta vaikka musiikki ei ollut enää jazzia. Kyllä, Miles Davis ei kutsunut BB:n jälkeistä kamaansa millään nimellä!

        Ihan eri meininki kuin esim nykyisessä pop -musiikissa jossa genren tulee olla vähintään neliosainen, kun trendikkäästi ässää sössöttävät kaverit otsatukassaan sanovat soittavansa melodista grindcore -vaikutteista grungepoprockia jossa on vaikutteita soulista ja trash metallista.


    • Band___
      • khhgdkht

        Lisää nimiä: Al di Meola, Jeff Berlin, Bela Fleck, Bill Connors


    • epkgeåp

      ...on musikaalisuuden huipentuma.

      • Fuckin' Fuusio !!!!!

        Kaikkea saa yrittää soittaa.... soittotaidolla ei ole väliä! Fuusiojazzin nimeen voi laittaa mitä tahansa epämusikaalista sontaa. Sitten jos joku kommentoi paskaksi: Tiukkaan sävyyn todetaan että "Et ymmärrä mitään taidemusiikin päälle joten älä arvostele"!


      • --------------
        Fuckin' Fuusio !!!!! kirjoitti:

        Kaikkea saa yrittää soittaa.... soittotaidolla ei ole väliä! Fuusiojazzin nimeen voi laittaa mitä tahansa epämusikaalista sontaa. Sitten jos joku kommentoi paskaksi: Tiukkaan sävyyn todetaan että "Et ymmärrä mitään taidemusiikin päälle joten älä arvostele"!

        "Kaikkea saa yrittää soittaa.... soittotaidolla ei ole väliä!"

        Olis kiva jos osaisit antaa väitteesi tueksi jonkun esimerkin soittotaidottomasta fuusiojazz-muusikosta. Siis yleisesti tunnustetusta fuusiojazz-muusikosta. Ei siis riitä että joku syntsan ostanut teini sanoo omaa sekamelskaansa fuusiojazziksi vaan yleisesti genren alle tunnustetusta mielestäsi soittotaidottomasta muusikosta haluaisin esimerkkiä ja näytettä.

        PS: Otsikkoasi kun lukee niin sinun kohdallasi tulee mulla mieleen että "kirjoitustaidolla ei väliä."


      • Ding,Klong, FUCKS!
        -------------- kirjoitti:

        "Kaikkea saa yrittää soittaa.... soittotaidolla ei ole väliä!"

        Olis kiva jos osaisit antaa väitteesi tueksi jonkun esimerkin soittotaidottomasta fuusiojazz-muusikosta. Siis yleisesti tunnustetusta fuusiojazz-muusikosta. Ei siis riitä että joku syntsan ostanut teini sanoo omaa sekamelskaansa fuusiojazziksi vaan yleisesti genren alle tunnustetusta mielestäsi soittotaidottomasta muusikosta haluaisin esimerkkiä ja näytettä.

        PS: Otsikkoasi kun lukee niin sinun kohdallasi tulee mulla mieleen että "kirjoitustaidolla ei väliä."

        Tais mennä fuusiopoliisilla herne nekkuun!!! Hä,hähäääää!
        tollasia ne kaikki on! Ottaa niin tosissaan,niin Tosissaan ton musapuolen,---Hä,Hä, HÄÄÄÄÄ!!


      • fuusiopoliisi
        Ding,Klong, FUCKS! kirjoitti:

        Tais mennä fuusiopoliisilla herne nekkuun!!! Hä,hähäääää!
        tollasia ne kaikki on! Ottaa niin tosissaan,niin Tosissaan ton musapuolen,---Hä,Hä, HÄÄÄÄÄ!!

        Kysyin sinulta annatko esimerkin soittotaidottomasta fuusiojazzin tekijästä. Ei tullut.

        HÄHÄHÄ -tason kommentit vain todistivat että argumentit ja näyttö on aika heikoilla. Odotan vielä sitä musiikkinäytettä. Miksi muuten piripäät ylipäänsä jazz-palstalla roikkuvat? Onko jazz teille nahkatakkirokkareille joku uhka.


      • xantor
        fuusiopoliisi kirjoitti:

        Kysyin sinulta annatko esimerkin soittotaidottomasta fuusiojazzin tekijästä. Ei tullut.

        HÄHÄHÄ -tason kommentit vain todistivat että argumentit ja näyttö on aika heikoilla. Odotan vielä sitä musiikkinäytettä. Miksi muuten piripäät ylipäänsä jazz-palstalla roikkuvat? Onko jazz teille nahkatakkirokkareille joku uhka.

        Ei se uhka ole kenellekkään , se on ihan paskaa musiikkia. Sitä kuuntelevat vain itseään muita prempina pitävät pienimunaiset vällykät.


      • vällykkä
        xantor kirjoitti:

        Ei se uhka ole kenellekkään , se on ihan paskaa musiikkia. Sitä kuuntelevat vain itseään muita prempina pitävät pienimunaiset vällykät.

        Miksi ylipäänsä roikut jazz -palstalla? En oikein ymmärrä sitä että jos ymmärtää musiikin teoriasta ja rytmin, melodian ja harmonian suhteista, miksi sitä taitoa ei saisi käyttää, vaan se pitäisi hukata hakkaamalla ikuisuuteen kolmea duurisointua (ja kitaristien kohdalla ei sitäkään) 4/4 tahtilajissa?


      • vällykkä
        xantor kirjoitti:

        Ei se uhka ole kenellekkään , se on ihan paskaa musiikkia. Sitä kuuntelevat vain itseään muita prempina pitävät pienimunaiset vällykät.

        Ja sitäpaitsi jazz-musiikkiin (tai klassiseen) liittyvä teoria ei ole vain sidoksissa jazziin. Samoja melodiakulkuja voi luova yksilö käyttää missä tahansa muuallakin, aina örinämetallia myöten.


      • FAKIN FUCKer!
        vällykkä kirjoitti:

        Ja sitäpaitsi jazz-musiikkiin (tai klassiseen) liittyvä teoria ei ole vain sidoksissa jazziin. Samoja melodiakulkuja voi luova yksilö käyttää missä tahansa muuallakin, aina örinämetallia myöten.

        VÄLLYKÄLLE KÄLLYKÄLLE FUUSIOOOOO!
        http://www.youtube.com/watch?v=sdIEmhKTgtw&feature=related
        Ähä,Ähä!!


      • vällykkä
        FAKIN FUCKer! kirjoitti:

        VÄLLYKÄLLE KÄLLYKÄLLE FUUSIOOOOO!
        http://www.youtube.com/watch?v=sdIEmhKTgtw&feature=related
        Ähä,Ähä!!

        Mielenkiintoista että tulit kaapista ulos tällä tavalla. Mutta kuuntelepas kun äitis huutaa: "Tuukkaaaaa...syömäään!"

        Tällä sketsillä tuskin oli mitään yhteistä Chick Corean tai Pat Methenyn kanssa.
        Mutta jatka vaan...suosittelen kuitenkin että olet korvat höröllä yläasteen musiikin tunnilla että tiedät mikä on intervalli, sointu tai moodi. Muistanet ala-asteelta doo ree mii faa soo.


      • Julmuri Olli
        vällykkä kirjoitti:

        Mielenkiintoista että tulit kaapista ulos tällä tavalla. Mutta kuuntelepas kun äitis huutaa: "Tuukkaaaaa...syömäään!"

        Tällä sketsillä tuskin oli mitään yhteistä Chick Corean tai Pat Methenyn kanssa.
        Mutta jatka vaan...suosittelen kuitenkin että olet korvat höröllä yläasteen musiikin tunnilla että tiedät mikä on intervalli, sointu tai moodi. Muistanet ala-asteelta doo ree mii faa soo.

        ootko koskaan kuullu vällykkäjatsia? Se on sellasta yninää ,--ihan kun hintti itkis komerossa!


    • Peter_North

      esim.
      Pohjola, Pekka : Visitation
      progressiivinen rock : Suomi : 1970-luku
      fuusiomusiikki : Suomi : 1970-luku
      bassokitara : jazz

      Pohjola, Pekka : Space waltz [Äänite]
      fuusiomusiikki : Suomi : 1980-luku

      Pohjola, Pekka : Harakka Bialoipokku
      progressiivinen rock : Suomi : 1970-luku
      rock : Suomi : 1970-luku
      fuusiomusiikki : Suomi : 1970-luku

      Musiikki voi tuolla perusteella olla useampaankin kategoriaan kuuluvaa.

      Oma nimitykseni nimen omaan noiden albumien musiikin tyyliksi on aina ollut jazzrock.

      • fissio my ass

        Mun meielstä noisra tulis liva kokoelma, nimeks vaan Jeesus, mitä trippailupaskaa vol.1


      • trippailu on jees
        fissio my ass kirjoitti:

        Mun meielstä noisra tulis liva kokoelma, nimeks vaan Jeesus, mitä trippailupaskaa vol.1

        Kerro meille, mikä on sitä "The Musiikkia" mitä kannattaa kuunnella? Jos annat kolme esimerkkiä (artisti albumi) niin keskustelen mielelläni aiheesta lisää. Jos vastaus on

        1.Metallica - Black Album
        2.Metallica - Black Album
        3.Metallica - Black Album

        niin ei siinä mitään. Metallica on kuitenkin tehnyt hienoa pioneerityötä yhdysvaltalaisen raskaan musiikin alueella. Toisaalta, Lars olisi melkoisessa liemessä jos laitettaisiin sokkona jonkin jazz-porukan sekaan. Vastaisesti uskon että esim. Vinnie Colaiuta selviäisi Metallicassa ihan mukiinmenevästi.


      • musiikillinen trippi
        trippailu on jees kirjoitti:

        Kerro meille, mikä on sitä "The Musiikkia" mitä kannattaa kuunnella? Jos annat kolme esimerkkiä (artisti albumi) niin keskustelen mielelläni aiheesta lisää. Jos vastaus on

        1.Metallica - Black Album
        2.Metallica - Black Album
        3.Metallica - Black Album

        niin ei siinä mitään. Metallica on kuitenkin tehnyt hienoa pioneerityötä yhdysvaltalaisen raskaan musiikin alueella. Toisaalta, Lars olisi melkoisessa liemessä jos laitettaisiin sokkona jonkin jazz-porukan sekaan. Vastaisesti uskon että esim. Vinnie Colaiuta selviäisi Metallicassa ihan mukiinmenevästi.

        ...vastausta kuulunut tältä "melodialla" -mieheltä. Mutta taisi olla trolli joka ei juuri täällä muuten käy. Olisin kuitenkin halunnut kuulla musiikkisuositukset ja määritelmän melodisuudesta. Onko melodisuuden määritelmä se suomalaisesta iskelmämusiikista tuttu, eli tahdit äärimmilleen täytettynä:
        taa-gaaaaaa-uuusvaaaa-veeeeer-hoooon ma-sinuuuuuut-näääääään-raaaaaakkahiiiiiiiin


    • ----------------

      Tuossa aikaisemmin joku väitti ettei fuusiojazzissa/jazzissa yleensä tarvita mitään melodiaa. Kommenttina tuo on täysin irrelevantti. Kyllä se on totta jazzin tai fuusion nimellä on tehty paljon kikkelinvenytysmateriaalia, jossa soitetaan lähes olemattomien biisirunkojen päälle pitkiä sooloja, äärimmäisyyteen viedyllä tekniikalla. Totta, mutta ei se tarkoita että musiikissa ei olisi melodiaa. Jos musiikin melodisuus määritellään sillä että kappaleen voi laulaa ilman mitään sävelkorvaa alusta loppuun, silloin moderni jazz ei tähän sovi.
      Toisaalta, mikä se melodia on? Melodiat periaatteessa ovat pienien polyrytmien yhdistelmiä. Intervalliyhdistelmät ovat sivuseikka, sillä melodiaa ei ole ilman rytmiä.

      • mighty kingi

        minä en paljoa tiedä jazz rockista tai fuusio jatsista,mutta on ilo omistaa muutaman JOHN MC LAUGHLIN ja Mahavishnu Orchestra levyä.
        Tänään ihmettelin kuinka rauhoittavaa ja onnellisen olon saa aikaan Mc Laughlinin NOPEASTI soittamat 70 luvun Mahavishnu ajan kappaleet.
        Kyllä Birds of Fire, Inner Mounting Flame,Apocalypse, Between Nothinness and Eternity ja Vision of the Emerald Beyond on ihan sitä huippu hyvää sävelmattoa , sitä jota ei enää 2000 luvulla taida löytyä ? Vai ?


      • ---------------
        mighty kingi kirjoitti:

        minä en paljoa tiedä jazz rockista tai fuusio jatsista,mutta on ilo omistaa muutaman JOHN MC LAUGHLIN ja Mahavishnu Orchestra levyä.
        Tänään ihmettelin kuinka rauhoittavaa ja onnellisen olon saa aikaan Mc Laughlinin NOPEASTI soittamat 70 luvun Mahavishnu ajan kappaleet.
        Kyllä Birds of Fire, Inner Mounting Flame,Apocalypse, Between Nothinness and Eternity ja Vision of the Emerald Beyond on ihan sitä huippu hyvää sävelmattoa , sitä jota ei enää 2000 luvulla taida löytyä ? Vai ?

        Ja McLaughlinilla nopeus tulee kaupan päälle, nuotit ratkaisevat. Tämän huomaa kun tutustuu filosofiaan jolla McLaughlin säveltää ja improvisoi.
        Mahavishnu Orchestran lisäksi noista 70-luvun äänityksissä hurjaa menoa löytyy Shakti -levyltä. John McLaughlinilla kun on aidosti jotain käryä intialaisesta musiikista, eikä vain päälleliimattuna mausteena vrt. Beatles tai Rolling Stones. (tosin George Harrison oli aidosti jutussa mukana, kääntyikin hinduksi)


      • liimaletti parturi
        --------------- kirjoitti:

        Ja McLaughlinilla nopeus tulee kaupan päälle, nuotit ratkaisevat. Tämän huomaa kun tutustuu filosofiaan jolla McLaughlin säveltää ja improvisoi.
        Mahavishnu Orchestran lisäksi noista 70-luvun äänityksissä hurjaa menoa löytyy Shakti -levyltä. John McLaughlinilla kun on aidosti jotain käryä intialaisesta musiikista, eikä vain päälleliimattuna mausteena vrt. Beatles tai Rolling Stones. (tosin George Harrison oli aidosti jutussa mukana, kääntyikin hinduksi)

        ai se boygeorge ,---se hinttihindu vai?


      • Vidgren Walle
        liimaletti parturi kirjoitti:

        ai se boygeorge ,---se hinttihindu vai?

        Tässä mun mielestä parasta fuusiota ikinä: http://www.youtube.com/watch?v=bv5BkBbrB1A

        Tässä on kaikki, tulta, taidetta, kauneutta, sisäktöä.


    • JJ

      Noin 10 vuoden kuuntelukokemuksella voisin yksinkertaistaa asian. Kun perusrock/heavy/pop alkaa kyllästyttämään ja mieli haluaisi vähän haastetta mutta kuitenkin säilyttää musiikkityylinä tietty "viihde-ulottuvuus", voit siirtyä fuusiojazzin melodiseen puoleen, esimerkiksi Yellowjackets tai Steely Dan. Vapaa fuusiojazz on sitten ihan toinen juttu, itse en saa siitä vieläkään otetta...

      • -vvvv2

        Pitkästä aikaa ensimmäinen järkevä kirjoitus palstalla. Jotenkin tuntuu että tähän ketjuun kirjoittaneista suurin osa on paatoksellisia jazzin vihaajia tai muuta vaihtoehtoväkeä. Lapsenahan oli kova juttu esim. kirjoittaa koulun vessaan "Jari on homo". Luultavasti näillä häiriköillä on tämä vaihe jäänyt elämättä.

        Haluavathan jotkut työssäänkin haasteita tai kokeilla muitakin urheilulajeja kuin juoksua tai penkkipunnerrusta. Miksi sitten musiikissa pitäisi tyytyä kolmen duurisoinnun tasajakoiseen renkuttamiseen?


      • Joen Suu
        -vvvv2 kirjoitti:

        Pitkästä aikaa ensimmäinen järkevä kirjoitus palstalla. Jotenkin tuntuu että tähän ketjuun kirjoittaneista suurin osa on paatoksellisia jazzin vihaajia tai muuta vaihtoehtoväkeä. Lapsenahan oli kova juttu esim. kirjoittaa koulun vessaan "Jari on homo". Luultavasti näillä häiriköillä on tämä vaihe jäänyt elämättä.

        Haluavathan jotkut työssäänkin haasteita tai kokeilla muitakin urheilulajeja kuin juoksua tai penkkipunnerrusta. Miksi sitten musiikissa pitäisi tyytyä kolmen duurisoinnun tasajakoiseen renkuttamiseen?

        Jari ON homo!


    • ES335
    • jormaka8

      Muistakaa, älkää sekottako fuusiomusiikkia free jazziin. Esim Miles davisin musiikki on mielestäni free jazzia kaikki soittaa mitä huvittaa eikä ne ees oo harmoniassa keskenään.

    • ,.,.,.

      Vähän vanhempi fuusiojazz-tyylinen biisi uiskenteli minua tuolla Youtuubissa vastaan. En aikoinaan tullut edes ajatelleeksi että se edustaa tavallaan jazzia. Elikkäs Jan Hammerin, Crockett's Theme, alunperin Miami Vice sarjan tunnari. Ei ehkä välttämättä mikään paras biisi, mutta toi yllättäen omat nuoruudenmuistot mieleen.
      http://www.youtube.com/watch?v=VfEAIakpf5E&feature=related

      • khgfucjhfjk

      • Veikko Humppa
        khgfucjhfjk kirjoitti:

        Miami Vice -sarjan tunnari on Jan Hammerin Miami Vice Theme. Crockett's Theme on toisen päähahmon nimeä kantava teema/kappale, joka tosin soi sarjassa usein.
        http://www.youtube.com/watch?v=GQDU-2qMre0

        Jan Hammerista on joku tehnyt suomenkielisen nettisivun:

        http://koti.welho.com/mkotila8/jh.html


        Fuusiojatsin ykkösnimenä pidän Weather Report-yhtyettä, jonka yksi perustajajäsen Miroslav Vitous on Hammerin vanha kaveri jo Tsekkoslovakian ajoilta. WR:n Joe Zawinul taas on wieniläinen, ihan rautaesiripun toiselta puolelta. Fuusiojazzin suurista nimistä on siis ainakin kolme lähtöisin Wien-Praha-alueelta.


    • josaldinho1883

      esim jeff beckhän on tehnyt paljon fuusiojazzia

    • totuus totuutena

      Jeff Beck on rokkikitaristi, joka on välillä eksynyt tekemään rokkijazzia!!!

    • Jazz on ykkönen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe