Nainen, jos antaisin sinulle anteeksi

Anonyymi-ap

Pitäisikö sinunkin antaa anteeksi?
Jos pidän syntisi, pitäisikö sinunkin ne pitää?
Jos katselen taaksepäin, pitäisikö sinunkin katsella taaksepäin?
Jos en tee parannusta, pitäisikö sinun jättää parannuksen teko tekemättä?

Mihin perustat maailmankatsomuksesi ja arvosi?
Toisen tekoihin vai omiisi?

Raamatussa on opetuksia joita voimme peilata omaan tilanteeseemme.
Voimme kaivaa vanhaa esiin ja katsella ja tarkastella ja oppia siitä.
Oppia voi jos haluaa, vanhaan voi jäädä vellomaan tai sitten jatkaa eteenpäin siitä läksynsä oppineena.

:/

44

606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei kyse ole anteeksiantamisesta.
      En koe tällä hetkellä ketään vastaan tai kie anteeksiantamattomuutta.

Sinä olet vapaa.
      En aseta kahleita.

• Anonyymi00010

Ei olekaan.
        Kyse on siitä:

Minua ei voi kukaan kahlita, enkä ole kellekään ns. tilivelvollinen.
        Mutta minä voin kahlita ja vaatia tilille.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei olekaan.
        Kyse on siitä:

Minua ei voi kukaan kahlita, enkä ole kellekään ns. tilivelvollinen.
        Mutta minä voin kahlita ja vaatia tilille.

Ollaan sujut asioiden kanssa. Jokainen vastaa yksin omista teoistaan. Tietenkin kyse on omasta maailmankatsomuksesta.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ollaan sujut asioiden kanssa. Jokainen vastaa yksin omista teoistaan. Tietenkin kyse on omasta maailmankatsomuksesta.

Olet sujut heidän kanssaan joiden kanssa olet sopinut.
        Kyllä, jokainen vastaa yksin teoistaan, eikä ole ns. syntiuhria.
        Omassa maailmankatsomuksessa on itsellä täysi vastuu.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Olet sujut heidän kanssaan joiden kanssa olet sopinut.
        Kyllä, jokainen vastaa yksin teoistaan, eikä ole ns. syntiuhria.
        Omassa maailmankatsomuksessa on itsellä täysi vastuu.

No hyvä. Asiapa on sillä selevä.

• Anonyymi00002

Kaikki on anteeksi annettu ja pyydetty. Ja aloitetaan vaikka puhtaalta pöydältä. Minulla ei ole mitään hampaankolossa hänelle miehelle. Rakkaus on se, mitä nyt päällimmäisenä tunnen häntä kohtaan. Kaikki muu on nyt epäolennaista. Mutta jos joku kaivelee mieltä, niin haluan selvittää.

• Anonyymi00003

Minulla on lupa silti tuntea surua. Älä kerro, etteikö minulla ole lupa tuntea.

• Anonyymi00007

Kyllä on lupa mussukka.

• Anonyymi00004

Hallelujaa ja synneistä pois

• Anonyymi00005

Sinun ei trvitse minulle antaa anteeksi. Ei sillä ole väliä. Jokainenhan toimii siten minkä näkee parhaaksi.

• Anonyymi00006

Arvet jäävät eikä haavat siis koskaan täysin parane.
      Niitä ei kannata repiä uudestaan auki, ne ovat kuin stigmoja joita joudut kantamaan kehossasi ja ne tarpeen tullen muistuttavat sinua.
      Jos niitä koskettaa, voit tuntea kuinka ne edelleen ovat kosketukselle arkoja.
      Pidä sidettä niiden päällä, äläkä näyttele niitä.
      Älä tuo niitä esiin, ellet ole täysin parantunut ja voit niitä näytellä.

Maailma ei ole mikään unelmapaikka, eikä ihmiset ole mitään unelmaihmisiä, pidä se mielessäsi ja varjele itseäsi.
      Älä luota ihmisyyteen taikka hyvyyteen, sillä jos annat heille helmiäsi, he tallaavat ne ja kääntyvät ja raatelevat sinut.
      Älä anna kellekään mitään itsestäsi jota et tahdo heidän käyttävän sinua vastaan.

• Anonyymi00008

mulle se on aivan sama mitä sä mietit j

• Anonyymi00026

Kuka hahmo se tämä on palstaäijä j ulupukkiko

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Kuka hahmo se tämä on palstaäijä j ulupukkiko

Sukset lupas jo lapsena, eikä tuonut stna

• Anonyymi00009

Ainakin toit asian esille ja siitä kiitos.
      Liian kauan aikaa on ollut asioita, jotka sitoneet varmasti kumpaakin meistä. Uskon tämän antavan vapauden kummallekin.

Voi hyvin. ❤️

• Anonyymi00017

Ei minua ole sitonut mikään eikä kukaan.
        Yritetty on kyllä.

• Anonyymi00014

Mä en ole sun kanssa tehnyt mitään. Jis kirjoitat aloituksia ilman :/ ehkä sattumalta olet saanut kommentin ketjuusi. Tämä vanhemmalta sun muotona puhuttuna, muitakin on.

• Anonyymi00015

Olen antanut anteeksi. Tarvitsen itsekin anteeksiantoa.

Toki lain toteutumisesta kuuluu huolehtia. Rajoja asettaa.

• Anonyymi00016

Omana itsenä olemiseen en feikkinä. Työssä käyvä, seikkailija matkojen suhteen. Mitä enemmän näkee sen avarammaksi maailmankatsomus tulee, elämän ihanuus ja pistää rikki 100 v jonain päivänä, jos joku huorittelee menen väliin ja sanon sanottavani titteleistä huolimatta. Kuka himoitsee mitäkin, itsellä mitä enemmän V tehoja autossa sen parempi, vielä naisena sanon tämän ääneen, niin.
      Auto, korjaa, myy, auto, korjaa, myy. Säätöjen kautta sain sen minkä halusin.
      Mitä enemmän valittaa, surkuttelee sitä nopeammin saavutta syvät rypyt. Ryppyjä vastaan ikuisesti ilman botoksia ja muita injektioita. Elämä on liian lyhyt, täällä ollaan kerran. Valitse oikeat kortit ja elä hetkessä.
      Haasta itsesi niin mieli pysyy virkeänä. Jotain arvoista

• Anonyymi00018

Valitsitko oikeat kortit?
        Ja mitä teet jos huomaat valinneesi väärän kortin?

• Anonyymi00021

Excuse-moi, "V tehoja" quel? Voiko semmosiakin olla? Heppoja on kyl ja kilowatteja...

dzu

• Anonyymi00019

Kyllä täällä tasavertaisina rinnakkain seisotaan ❤️.

Mn tumma

• Anonyymi00020

Et ole.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Et ole.

Meinasitko ykSärinkertainen vieläkin pyrkiä marssittamaan intellektuellia väkeä sillä sapluunalla, että nämä palstaäijän alikehittyneet esitykset edustaa jonkun toisen henkilön ”toisena esiintymistä” ellei jopa identiteettivarkautta, kuten tykkäät proosailla päin sanonko mitä? Ja kaikki tämä intohimoinen tyypittely nimikirjaimen perusteella. T

• Anonyymi00022

Filosofinen kysymys: Kun kohtaat miehen, joka tekee jatkuvasti pahaa, eikä lopeta sitä, pitäisikö sinun pysäyttää hänet, tekemällä hänelle pahaa? Ajatellaan vaikkapa, että sinulla on viisi lasta ja naapureiden ja sukulaisten lapset myös ympärillä. Joku mies on näistä väärällä tavalla kiinnostunut ja hän toistaa tekoaan...
      Ongelma on siinä, että sinulla on tällaisessa tilanteessa velvollisuus suojella heikommassa asemassa olevia ja ainoa keino, miten voit niin tehdä, on pysäyttää tämä mies. Raamattu kuitenkin kehoittaa kääntämään toisenkin posken, eli uhraamaan kaikki heikommassa asemassa olevat tälle miehelle ja esittää, että tämän miehen pysäyttäminen on syntiä ja, että jokainen vastaa omista teoistaan tuonpuoleisessa...

Tarkoittaisiko vastuu omista teoista tässä kohtaa miehen pysäyttämistä ja synnintekoa, vai vastuun sysäämistä tälle miehelle, vaikka selvästi mies ei pysty hillitsemään itseään?

dzu

• Anonyymi00024

No tuossa jos keinot on käytetty, eli pollet tietoisia eikä toimia ole tehty, niin itseteossa pitää ja saa toimia.

Toisen posken kääntäminen ja älkää tehkö pahalle vastarintaa on itsemurhakäsky sellaisenaan, eikä sitä ole tarkoitettu sellaisenaan noudatettavaksi kaikkiin tilanteisiin.
        Toisen posken kääntäminen tarkoittaa uuden mahdollisuuden antamista, mikäli ehdot täyttyvät. ja se poskelle lyöminenkin on läppäsy tai avari eikä nyrkkitappelu.
        Pahalle vastarinnan tekeminen tarkoittaa, että älkää alentuko vastustajan tasolle.
        Eli älkää soveltako "silmä silmästä", mutta saa puolustaa eli puukon kanssa jos tulee, saa lyödä tai potkaista tai puolustaa itseään miten pystyykin. mutta sen jälkeen, älkää puukottako sitä siihen hengiltä kostoksi.
        Itseään saa puolustaa ja tehdä vastarintaa ja vastustaa pahaa.
        Tuohon kuuluu myös virstan matkalla kulje kaksi.
        Eli jos näet jonkun kodittoman tarvitsevan vaikka rahaa ruokaan ja pyytää vitosta, niin tee hiukan enemmän kuin se välttämättömyys hänen vuokseen.
        Koita saada hänet jaloilleen ja pois tilanteestaan ja kierteestään. (ole se laupias samarialainen).

Eli pysäytä ja estä rikos, poliisi on se juttu nykyään ja ellei niin itseteossa toimi, mutta älä liioittele äläkä vaaranna omaa turvallisuuttasi.

• Anonyymi00023

Ihme puupää tämäkin aloittaja ap!😂😂

/sivusta

• Anonyymi00029

Älä nyt noin tyrmää, hyvin ovat monet viihtyneet palstaäijän (sinun) hengellisten messujen parissa varsinaisen sisällön puutteesta huolimatta. T naiselta

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Älä nyt noin tyrmää, hyvin ovat monet viihtyneet palstaäijän (sinun) hengellisten messujen parissa varsinaisen sisällön puutteesta huolimatta. T naiselta

Ja sama toki koskee näitä eriskummallisia itse kirjoitettuja vastauksia, jotka päättyy usein kaiken lisäksi samaan hymiöön, eikä järjen lukuvalo silti syty

• Anonyymi00025

Olen jo antanut anteeksi sinulle.

• Anonyymi00030

minä olen käynyt nyt puoli vuotta terapiassa. kannattaisi varmaan sunkin. ei mennyt rosessi ehkä kohdallani kuten kuuluu? koitan itte olla toistamatta samaa mantraa ns

• Anonyymi00032

kun en ole tehnyt mitään, ei ole anteeksi pyydettävää. mutta kostettavaa on ja veitset heiluu 😍😂

• Anonyymi00037

sinullako ei ole muka mitään anteeksi pyydettävää...ja korvaukset

• Anonyymi00033

toisaalta en ehdi jsksta niin paljoa joten kuolevat pois. pian. ihan vaan omiin karseisiin tekoihin ja joukkohakkauksiin.

• Anonyymi00034

se on hyvä tietyille naisille kun tahtovat sen mitä saa siltä polulta mutta eivät halua niitä mt juttuja tai muuta pshaa ja miehille myös, että saat kokea ite ne huonot puolet ja eivät varasta koko ajan.

• Anonyymi00035

--------Jos pidän syntisi-------
      Mitä syntejä sillä naisella on?
      Entä mitenkä omat syntisi?

• Anonyymi00036

Nainen tietää syntinsä.
        Olen puhdas.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Nainen tietää syntinsä.
        Olen puhdas.

Minä olen syntinen.

Arvostan ihmisissä suoruutta.
        Silti sorrun juoruiluun, takanapäin puhumiseen ja huomaan sen itsekkn ja se vaivaa mieltäni. Ne on osa yleisiä sosiaalisia käytäntöjä.

En osaa rakastaa tarpeeksi, en niinkuin kuuluisi. En ole naisena sellainen kuin pitäisi. En osaa nauttia elämästä kuten pitäisi tai arvostaa asioita, näe sitä hyvää mikä on.

Olen vuallinen, epätäydellinen ja paha.
        Minkä sille voi. Kun yrittää olla täydellinen ja hyvä uupuu. Vihaan sitä, että juoksen samaa ympyrää, aina vuosi vuoden jälkeen.

LS

• Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Nainen tietää syntinsä.
        Olen puhdas.

Aika itsekäs ajattelutapa ja naisen alentamista sekä tahrausta ainoastaan. On se hyvä ja puhdas ihminen.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Nainen tietää syntinsä.
        Olen puhdas.

En tiedä oliko se ensimmäinen synti. Varastin alle kouluikäisenä ystävältä kiiltokuvia. Unessa paholainen soitti urkuja ja näytti kiiltokuvat, jotka olin vienyt. Ei se kuulosta suurelta synniltä, mutta se olikin vain jonkin alku. Jos minun syntini näkisi, näkisi minun rumuuteni. Ja, jos sanoisi, että onpa helevetin korkea syntivuori, niin se ei olisi se synti siinä.

LS

• Anonyymi00043
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Aika itsekäs ajattelutapa ja naisen alentamista sekä tahrausta ainoastaan. On se hyvä ja puhdas ihminen.

Nainen tietää syntinsä ja niin tiedät sinäkin syntisi.

• Anonyymi00038

Jos tämä on nuoremmalta henkilöltä vanhemmalle henkilölle, niin ainoa oikea vastaus tähän kysymykseen on se, etten anna sinulla koskaan anteeksi! Itse mokasti ja todella pahasti! Et tunnu millään ymmärtävän sitä, että kukaan ei katso hyvillä mielin vuosia jatkunutta stalkkaamista ja nöyryyttäviä mykkiä ohimenoja! Miltä sinusta itsestäsi olisi tuntunut joutua kokemaan vastaavaa kymmenen vuoden ajan!

• Anonyymi00042

Eipä ole anteeksipyyntöjä kuulunut..

• Anonyymi00044

Haluatko saada laulun?

Yksi yö, en saanut unta ja tämä oli päässäni.
      Se saa herkistymään, jos ymmärtää sen.

Katri Helena -Mun sydämeni tänne jää.

LS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3809
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      64
      724
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe