Kansan sähköauto

Anonyymi-ap

Miksi sähköautoja ei tehdä mahdollisimman edulliseksi ns. kansan autoksi.
Kaikki ylimääräinen nippelinappeli tekniikka pois ja hienoudet. Tehot maltilliset, 35-45kwh riittää.

89

844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tätä olen kaivannut autojen suhteen jo pitkään. Että valtio Suomen valtio tekisi oman kuplavolkkarinsa.

• Anonyymi00046

Nissani micra on tulossa ja halpa auto täyssähkö.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Nissani micra on tulossa ja halpa auto täyssähkö.

Micra maksaa sekin 30 000 jos laitat yhdenkin ruksin tilauskaavakkeeseen.
        Tulossa on uusi Leaf, joka maksaa hieman enemmän, mutta on todella upea auto.

• Anonyymi00002

No onhan niitä.

• Anonyymi00003

Eikö se sähköauto vaadi kaikenlaisia tekniikoita toimiakseen. Jos laitetaan vain akut ja moottori, niin mikä niitä ohjaisi ja toimisi luotettavasti. Räjähtäisi siihen paikkaan, jos jokin menisi pieleen. Toki nykyisissä autoissa on liikaa toimintoja, mutta nörtit haluavat räplätä kaikkea joutessaan.

• Anonyymi00006

Juuri noita ylimääräisiä toimintoja tarkoitan että ne pitäisi jättää pois, kaikki muu pakollinen tekniikka vaan eikä mitään muuta, ikkunatkin kammella toimiaan niin ei niihinkään kuluisi sähköä.

• Anonyymi00004

Sähkö autoissa on sähköauto lisä..eihän varakkaan muuten niitä ostelis ja alemuus kompleksi käsin kosketeltava jo niitä tavan kenttä työntekijä pystyisi ostelemaan. Eli eliitin hupia.

• Anonyymi00005

Kyllä sen sähköauton voi duunarikin ostaa, jos jonkinlaista elämänhallintaa on elämässä ollut. Ja käyttö on edullisempaa, vaikka ei tietenkään ilmaista.

Mutta ketjun aloitus oli kyllä asiallinen, sellaisia "kansansähköautoja" kyllä lisää markkinoille kaivataan. Onhan niitä jonkin verran jo tullut, mutta valinnanvara voisi kasvaakin.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kyllä sen sähköauton voi duunarikin ostaa, jos jonkinlaista elämänhallintaa on elämässä ollut. Ja käyttö on edullisempaa, vaikka ei tietenkään ilmaista.

Mutta ketjun aloitus oli kyllä asiallinen, sellaisia "kansansähköautoja" kyllä lisää markkinoille kaivataan. Onhan niitä jonkin verran jo tullut, mutta valinnanvara voisi kasvaakin.

Ei voi kaikki duunarit ostaa sähköautoa vaikka kuinka tukka märkänä hommia tekisi. Ihme käsitys joillakin. Ihmisillä voi olla paljon muutakin kuin vain oma työssä käynti. Esim sairauksia joiden hoito vie rahaa jne.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei ole enää nykyään yhtäkään uutta kansanautoa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Ei voi kaikki duunarit ostaa sähköautoa vaikka kuinka tukka märkänä hommia tekisi. Ihme käsitys joillakin. Ihmisillä voi olla paljon muutakin kuin vain oma työssä käynti. Esim sairauksia joiden hoito vie rahaa jne.

Ei kai varmaan sellaista asiaa olekaan, jonka joka ikinen ihminen pystyisi tässä maailmassa ostamaan. Siinä tilanteessa ei voi hyvin kaksista polttomoottoriautoakaan ostaa.

Mutta kuitenkin monelle työmiehelle ja -naiselle se on, tai olisi, järkevä hankinta. Kun ottaa huomioon alhaisemmat huolto- ja energiakustannukset.

Vaan jokainen voi minun puolesta liikkua vaikka aasilla, jos haluaa.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei kai varmaan sellaista asiaa olekaan, jonka joka ikinen ihminen pystyisi tässä maailmassa ostamaan. Siinä tilanteessa ei voi hyvin kaksista polttomoottoriautoakaan ostaa.

Mutta kuitenkin monelle työmiehelle ja -naiselle se on, tai olisi, järkevä hankinta. Kun ottaa huomioon alhaisemmat huolto- ja energiakustannukset.

Toimivan polttomoottori auton duunari voi saada 2-2 tonnilla ja sillä ajelee pitkään mutta minkäänlaista sähköautoja et saa kolmella tonnillakaan.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Toimivan polttomoottori auton duunari voi saada 2-2 tonnilla ja sillä ajelee pitkään mutta minkäänlaista sähköautoja et saa kolmella tonnillakaan.

Siis 2-3 tonnilla

• Anonyymi00014
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Voi jessus taas mikä kommentti. Ei tietenkään kaikki voi. Mutta yllättävän moni vois. Se ei tarkoita että jos sinä et voi niin muutkaan ei voi.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Niin ja aasit liikkuu sähköautoilla??? Siat diisselillä?? Ja loput hullut pensalla??

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Niin ja aasit liikkuu sähköautoilla??? Siat diisselillä?? Ja loput hullut pensalla??

Sovitaan sitten vaikka näin. 😉

• Anonyymi00050
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Elämänhallinta ja auto?? Siis, jos et osta sähkäriä, ei sinulla ole elämänhallintaakaan? Tätäkö tarkoitat?

• Anonyymi00053
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Elämänhallinta ja auto?? Siis, jos et osta sähkäriä, ei sinulla ole elämänhallintaakaan? Tätäkö tarkoitat?

Enpä tarkoittanut. 😏 Mutta sitä noin laajemmassa perspektiivissä tarkoitin, että varmasti monelle työnaiselle ja -miehelle sähköauton ostaminen on taloudellisesti mahdollista ja jopa järkevää. Siinä tilanteessa siis, että on tätä kyseistä elämänhallintaa ollut yleisesti ottaen. Eli on tehty työtä ja kohtuullisesti säästetty ja näin päin pois. Onko tämä riittävän tarkasti nyt määritelty?🤔

• Anonyymi00009

buahhahhaa 🤣 joko meni päälle 2 eeron litra?

• Anonyymi00013

Nissan leaf on juuri sellainen.

• Anonyymi00015

Leaf, Golf…kyllä niitä tosiaan on.

• Anonyymi00018

Ei saa noita kolmella tonnilla ja jos saa niin ei kannata ostaa, akku yleensä lopussa.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ei saa noita kolmella tonnilla ja jos saa niin ei kannata ostaa, akku yleensä lopussa.

Eihän tässä nyt kolmen tonnin jobbariromuista puhuttu, vaan edullisimmista sähköauto vaihtoehdoista. Jos sinulla ei ole varaa 10tonnin autoa ostaa vaikka osamaksulla, niin kannattaa hieman niitä menoja ja tottumuksia katsella.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Eihän tässä nyt kolmen tonnin jobbariromuista puhuttu, vaan edullisimmista sähköauto vaihtoehdoista. Jos sinulla ei ole varaa 10tonnin autoa ostaa vaikka osamaksulla, niin kannattaa hieman niitä menoja ja tottumuksia katsella.

Auton ostaminen yleensäkin osa maksulla/ autolainalla on todella suotavaa..Buaahaahaaahaahahahahah!! Kaikki muut kiittää vuosien ajan ja vuosien päästä kun saa rottelon viimeisen erän maksettua niin eipä tällä paskakassalla ole enään n.1/4 osa arvoa tallella. Tsemppiä vaan vihreämmän suomen puolesta!!

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Auton ostaminen yleensäkin osa maksulla/ autolainalla on todella suotavaa..Buaahaahaaahaahahahahah!! Kaikki muut kiittää vuosien ajan ja vuosien päästä kun saa rottelon viimeisen erän maksettua niin eipä tällä paskakassalla ole enään n.1/4 osa arvoa tallella. Tsemppiä vaan vihreämmän suomen puolesta!!

Taidat olla pikkuisen kade vaan 🤗

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

No onkos sillä kolmen tonnin pommilla arvoa enää parin vuoden päästä? En minä vihreyden takia aja sähköllä, vaan koska se on helkutin paljon halvempaa kuin bensalla! Rahoitus prosentin korolla ei isoa summaa näyttele loppu hinnassa. Flanellipaita väki ei vaan tajua tätä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Taidat olla pikkuisen kade vaan 🤗

Enemmänkin myötä mielinen sille miten ihmiset rahansa käyttävät ja korkoja makselevat.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

No onkos sillä kolmen tonnin pommilla arvoa enää parin vuoden päästä? En minä vihreyden takia aja sähköllä, vaan koska se on helkutin paljon halvempaa kuin bensalla! Rahoitus prosentin korolla ei isoa summaa näyttele loppu hinnassa. Flanellipaita väki ei vaan tajua tätä.

Eipä se sinun niin kuin kerroit "kolmentonnin pommista" ei ne pommeja ole jos vähänkin älyää mitä on ostamassa. Onhan se niinkin kun ostetaan uusi hieno sähköauto osa/laina rahalla niin eihän auton puolesta ole huolta huomisesta, vikojen ilmaannuttua sen kun viedään merkki korjaamoon ja lompakko auki. Ja taas kiitetään molemmin puolin.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Eipä se sinun niin kuin kerroit "kolmentonnin pommista" ei ne pommeja ole jos vähänkin älyää mitä on ostamassa. Onhan se niinkin kun ostetaan uusi hieno sähköauto osa/laina rahalla niin eihän auton puolesta ole huolta huomisesta, vikojen ilmaannuttua sen kun viedään merkki korjaamoon ja lompakko auki. Ja taas kiitetään molemmin puolin.

Polttomoottori autoissa ei onneksi ole ikinä vikaa…paljon on vaan jostain syystä autokorjaamoita tälläkin kylällä 😂

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Polttomoottori autoissa ei onneksi ole ikinä vikaa…paljon on vaan jostain syystä autokorjaamoita tälläkin kylällä 😂

Eipä nuihin alle "kolmentonnin" rotteloihin ole tarvinnut kuin kulutus osia vaihtaa. muutama kymppi vuoteen pelkkiin osiin. ikinä ei ole tarvinnut turvautua merkkihuolon/autotalon palveluihin. Toki puhun omasta puolesta, niin kuin mainitsin jos on vähänkin älyä niin tietää mitä ostaa..

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Eipä nuihin alle "kolmentonnin" rotteloihin ole tarvinnut kuin kulutus osia vaihtaa. muutama kymppi vuoteen pelkkiin osiin. ikinä ei ole tarvinnut turvautua merkkihuolon/autotalon palveluihin. Toki puhun omasta puolesta, niin kuin mainitsin jos on vähänkin älyä niin tietää mitä ostaa..

Buahhahhaaa 🤣

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Älä valehtele 😉

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Itte oon tonnilla saanu vastaavia huippuautoja. Taiat vähä liikaa maksaa jos kolmetonnia hintalaput näissä?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Itte oon tonnilla saanu vastaavia huippuautoja. Taiat vähä liikaa maksaa jos kolmetonnia hintalaput näissä?

Täällähän muut on puhuttu kolmentonnin rotteloista, minä henkilö kohtaisessa mielipiteessä ja kokemuksena puhuin alle kolmentonnin "rotteloista" meikäläisen autojen hinnat on ollut kautta aikain hinta haarukassa huom. 1500mk-1500e. Sitä en tiedä mikä tässä on liikaa?

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Täällähän muut on puhuttu kolmentonnin rotteloista, minä henkilö kohtaisessa mielipiteessä ja kokemuksena puhuin alle kolmentonnin "rotteloista" meikäläisen autojen hinnat on ollut kautta aikain hinta haarukassa huom. 1500mk-1500e. Sitä en tiedä mikä tässä on liikaa?

Kolmannes ylihintaa.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Kolmannes ylihintaa.

Ilmeisesti teidän ostamanne autojen hinta haarukka 500mk-500e?
        Mikäpäs siinä..👍

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Mikäpäs siinä..👍

500-1000mk korkeintaan 👍

• Anonyymi00034
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Buahhahhaaa 🤣

Kyllä sinä oot melekone buahattaja.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ei kolmen tonnin autolla tarvitsekaan olla arvoa, se kun on kulkuneuvo eikä mikään arvoesine. Sillä ajetaan ja sitä huolletaan ja korjataan niin kauan rahallisesti järkevää.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Kyllähän niitä käytetään huolloissa kun. Ei ne aina korjattavana ole ja on niissä vikojakin mutta maksamaan tulee vähemmän korjaukset kuin kalliisiin sähköautoihin.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mistä sinä tiedät millainen se kolmen tonnin auto on.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Mikäpäs siinä..👍

Kylläpä on fiksua keskustelua

• Anonyymi00039
        Anonyymi00033 kirjoitti:

500-1000mk korkeintaan 👍

Paljon arvon alenema kolmessa vuodessa???

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Paljon arvon alenema kolmessa vuodessa???

0mk

• Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Kylläpä on fiksua keskustelua

Ja vielä fiksumpaa teidän kommentointinne. Arvostan!

• Anonyymi00051
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Mulla on kolmen tonni "pommi", bensa sellanen, joten olisiko se molotovin cocktail sitten? No sillä mä olen ajellut nyt neljä vuotta, ostin käytettynä yksityiseltä. Edellinenkin oli "pommi", diisseli sellainen, ostin käytettynä, liikkeestä. Sillä mä ajelin vaan 15v. Yuosta taaksepäin oli kunnon vanha tojota, vieläkin harmittaa, kun annoin mennä vaihdossa, en edes muista, kuin kauan sillä ajelin. Senkin istin käytettymä. Enkä ole siis ikinä ostanut uutta autoa. Minkä hiton takia? Ei tarvi tehdä velkaa, ei ole tarvista pullistella naapureille, minulle auto on vain väline siirtyä paikasta toiseen.
        Hyvin olen pärjännyt vanhoilla autoilla.

• Anonyymi00042

Minä kun osyan jostain autokaupasta parin tonnin räppänän niin.mulle ihan sama vaikka heti portista ajaessani sen arvo putoaisi kymmeneen euroon. Ei kiinnosta pätkääkään pääasia että jotenkin toimii. Korjaan ja korjataan jos en itse osaa tai kykene.

• Anonyymi00044

Eli ostit kahdella tonnilla kympin auton?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Hyvät kaupat 😂

• Anonyymi00048
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Hyvä kauppa jos sain kymmenentuhannen euron euron kahdella tonnilla👍 tais olla ilmaa hinnassa aika paljon.

• Anonyymi00052

Joo, toi "arvo putoo", on joku ihme mantra, mitä jauhetaan. Joka ikisestä autosta, käyttövoimasta riippumatta, arvo putoaa. Jos ei putoaisi, niin sitten pitää hankkia sellainen biili, joita ei varmaan tästä maasta saa. Sanoisinko käsintehtyjä, mutta tässä maassa ei olekkaan sellaista rahamiestä, että pystyisi ostamaan sellaista vehjettä ja rikkoutumisen/kolarin varalta, onkin sitten vakuutusmaksun suuruus/saako täällä edes vakuutusta millin kahden autolle?

• Anonyymi00055
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Joo, toi "arvo putoo", on joku ihme mantra, mitä jauhetaan. Joka ikisestä autosta, käyttövoimasta riippumatta, arvo putoaa. Jos ei putoaisi, niin sitten pitää hankkia sellainen biili, joita ei varmaan tästä maasta saa. Sanoisinko käsintehtyjä, mutta tässä maassa ei olekkaan sellaista rahamiestä, että pystyisi ostamaan sellaista vehjettä ja rikkoutumisen/kolarin varalta, onkin sitten vakuutusmaksun suuruus/saako täällä edes vakuutusta millin kahden autolle?

Mulla on Mersu, sen arvo vain nousee. Just laitoin sellaiset seeprakuvioiset penkinpäälliset👍

• Anonyymi00058
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Siinä taas messuhallista haetaan patongilla reunoja...viitaten tavaran kokoon ja kalun paksuuteen.

• Anonyymi00047

Jaakko ajaa nyt naureskellen bensa-aseman ohi – ”Iso syy sähköön siirtymisessä” 😂

• Anonyymi00049

Pitkään bensiini- ja dieselautoilla ajanut Jaakko on viime aikoina ajellut naureskellen huoltamoiden ohi. Hän kun on siirtynyt sähköautoilijaksi. 😂

• Anonyymi00054
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Pitkään bensiini- ja dieselautoilla ajanut Jaakko on viime aikoina ajellut naureskellen huoltamoiden ohi. Hän kun on siirtynyt sähköautoilijaksi. 😂

Minä taas ajelen vanhalla dieselautolla naureskellen kun luen uutisia siitä kuinka hirveitä korjausarvioita tulee sähköautoilijoille🤣

• Anonyymi00057
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Minä taas ajelen vanhalla dieselautolla naureskellen kun luen uutisia siitä kuinka hirveitä korjausarvioita tulee sähköautoilijoille🤣

Jaakko ja me muut naureskellaan sulle 😂

• Anonyymi00059
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Jaakko ja me muut naureskellaan sulle 😂

Minä en kuulu niihin joka naureskelee diesel autoilijalle, ennemminkin ihmettelen sitä että on vara ostaa kymmenien tuhansien eurojen sähköauto mutta sitten ei ole vara ostaa mukamas poltto ainetta, kun täälläkin ollaan mieltä että kuinka kallista se on. Kymmenillä tuhansilla euroilla melko monta litraa pieniruokaiseen polttomoottori vehkeeseen saisi ostettua poltto ainetta. Kun on se sähköauto menty ostamaan niin onhan sitä sitten pakko puolustella sen käyttökustannusten edullisuutta plus muuta ihanuutta. Parhaat pölvästit vielä pienen romutuspalkkion toivossa/takia laittavat täysin ajokuntoisen polttomoottorisen auton paaliin että saadaan hommattua tilalle tämä taivaspaikan lupaama vihreänsiirtymän pelinappula. Kyllä maailma paranee ja puhdistuu kun me Suomalaiset näytetään esimerkkiä. Ja mitä tähän suurenevaan sähkön kulutukseen liittyen niin se on taas eri lukunsa mitä tapahtuu taajamissa ja sen ulkopuolella...metsää nurin ja uutta linjaa tilalle. Ekotekojen eteen kun touhutaan niin kukaan ei poikki sanaa saa sanoa, sormienläpi seurataan niin ylemmällä taholla kuin sieltä sähköauton ratin takaa.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Minä en kuulu niihin joka naureskelee diesel autoilijalle, ennemminkin ihmettelen sitä että on vara ostaa kymmenien tuhansien eurojen sähköauto mutta sitten ei ole vara ostaa mukamas poltto ainetta, kun täälläkin ollaan mieltä että kuinka kallista se on. Kymmenillä tuhansilla euroilla melko monta litraa pieniruokaiseen polttomoottori vehkeeseen saisi ostettua poltto ainetta. Kun on se sähköauto menty ostamaan niin onhan sitä sitten pakko puolustella sen käyttökustannusten edullisuutta plus muuta ihanuutta. Parhaat pölvästit vielä pienen romutuspalkkion toivossa/takia laittavat täysin ajokuntoisen polttomoottorisen auton paaliin että saadaan hommattua tilalle tämä taivaspaikan lupaama vihreänsiirtymän pelinappula. Kyllä maailma paranee ja puhdistuu kun me Suomalaiset näytetään esimerkkiä. Ja mitä tähän suurenevaan sähkön kulutukseen liittyen niin se on taas eri lukunsa mitä tapahtuu taajamissa ja sen ulkopuolella...metsää nurin ja uutta linjaa tilalle. Ekotekojen eteen kun touhutaan niin kukaan ei poikki sanaa saa sanoa, sormienläpi seurataan niin ylemmällä taholla kuin sieltä sähköauton ratin takaa.

Laskeppas huviksesi paljonko rahaa menee esim viidessä vuodessa polttoaineisiin? Ja sen hinta ei varmasti ole laskemaan päin.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Laskeppas huviksesi paljonko rahaa menee esim viidessä vuodessa polttoaineisiin? Ja sen hinta ei varmasti ole laskemaan päin.

n. 8000-10000km/vuosi ajua maksimissaan, n,6l /100km laske siitä. Varaosa kustannukset mitättömät. Kuten mainitsin ei tarvitse ottaa rahotuksia eikä velkaa auton ropposen takia eli korko 0%. Ei tarvitse merkki huoltoon vehettä hinnuuttaa jumalanselän takaa, ei tarvitse maksella kaskoja. Pelkkä liikenne vakuutus, joka mitätön sekin. Mitenkäs edellä mainitut luonnistaa kymmenientuhansien sähkö vehkeellä?

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

n. 8000-10000km/vuosi ajua maksimissaan, n,6l /100km laske siitä. Varaosa kustannukset mitättömät. Kuten mainitsin ei tarvitse ottaa rahotuksia eikä velkaa auton ropposen takia eli korko 0%. Ei tarvitse merkki huoltoon vehettä hinnuuttaa jumalanselän takaa, ei tarvitse maksella kaskoja. Pelkkä liikenne vakuutus, joka mitätön sekin. Mitenkäs edellä mainitut luonnistaa kymmenientuhansien sähkö vehkeellä?

Ja se vielä minun 1000euron vs 50000euron sähkölaite kummallakos euromääräisesti arvo putoaa viidessä vuodessa enemmän? luulemmpa aika vahvasti että minulla on ne kilometrikustannukset pienemmät kun uudensähköauton omistajalla samoilla kilometreillä esimerkiksi.

• Anonyymi00060

Sähköpä hyvinkin?? Humpuukkia Suomen oloissa. Tälläkö tapetaan loputkin haja-asutusalueen asutus. Ei mitään älyä nyky touhussa. Pakkas talviakin vielä tulee? Huuhaallako Suomi pelastaa Maailman. Tosin pari Hullua saa Öljynkin hinnat pilviin. Kyllä näitä saunan taa joutavia turhakkeita riittää. Myös ahneita Maassamme???

• Anonyymi00061

Kylä sähköautolla pärjää jos asuu kaupungissa ja ahot ovat lyhyitä aikoja.
        Lyhyet ajot onkin polttomoottoriautoille vahingollisia.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Kylä sähköautolla pärjää jos asuu kaupungissa ja ahot ovat lyhyitä aikoja.
        Lyhyet ajot onkin polttomoottoriautoille vahingollisia.

No hyvinnii sitä sähöllä pärjeelöö pitempäännii matkoo eekä uo ees tuskasta, on nuo akkuloisten koot ja toemintomatkaat jo semmossii, jotta ee tarvihe yhtennä olla tolpan nokassa kytteemässä

• Anonyymi00064

Huuhaata koko touhu. Rahastusta vaan kansalta. Vielä jos Itä yllättää. Ei taida sähköt auttaa??? Ei näillä lev.asteilla rakkineet toimi kunnon pakkasten aikaan. Viher piiperot polkekoon Pyörillä. Pressakin ajelee lämpimällä Audilla. Kyllä kansa Maksaaa.. turhakkeiden huvi matkat. Omat??? Millä sattuuu.

• Anonyymi00065

Sähköautot menneet mahdottomuuksiin. Autojen koko liian suuri, tehoja löytyy satoja hevosvoimia, renkaat täytyy olla todella suuret. Vertailuna sanottakoon että itselläni kun oli 80 luvun lopussa ja -90 luvun alussa Fiat Uno 55 niin renkaat oli kuin kärrynpyörät, nykyään samankokoisia 750kg peräkärryissä.
        Sähköautoissa kuten esim Tesla, on joissakin Malissa vai liekö kaikissa, sähkömoottorin jäähdyttäjät on etupyörien takana muovin takana ja ilmaahan niiden täytyy saada ja voi vaan kuvitella mitä jäähdyttäjiin menee sorateillä. Ovat siis täysin puhtaiden asfalttiteiden autoja. Aivan leluja. Jos saisin valita kahdesta autosta mitkä oli molemmat priimakunnossa eli jokin sähköauto tai käyttämätön 1200 Lada niin Latukan ottaisin.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Sähköautot menneet mahdottomuuksiin. Autojen koko liian suuri, tehoja löytyy satoja hevosvoimia, renkaat täytyy olla todella suuret. Vertailuna sanottakoon että itselläni kun oli 80 luvun lopussa ja -90 luvun alussa Fiat Uno 55 niin renkaat oli kuin kärrynpyörät, nykyään samankokoisia 750kg peräkärryissä.
        Sähköautoissa kuten esim Tesla, on joissakin Malissa vai liekö kaikissa, sähkömoottorin jäähdyttäjät on etupyörien takana muovin takana ja ilmaahan niiden täytyy saada ja voi vaan kuvitella mitä jäähdyttäjiin menee sorateillä. Ovat siis täysin puhtaiden asfalttiteiden autoja. Aivan leluja. Jos saisin valita kahdesta autosta mitkä oli molemmat priimakunnossa eli jokin sähköauto tai käyttämätön 1200 Lada niin Latukan ottaisin.

Niillähä sitä vuan pärjeelöö jo ihan kuitennii, ee siinnä mittää!

• Anonyymi00070
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Varsinainen tietäjä taidat olla. No, voi olla parempi, että ajelet jatkossakin niillä uunoilla ja latukoilla 😂

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Varsinainen tietäjä taidat olla. No, voi olla parempi, että ajelet jatkossakin niillä uunoilla ja latukoilla 😂

Niin se onkin. Näkeehän tuon jo sokea otsallaan millaisia nuo patteriautot on.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Niin se onkin. Näkeehän tuon jo sokea otsallaan millaisia nuo patteriautot on.

Niin on. Sulla on silmä persreiässkäin

• Anonyymi00066

Ei autokauppa ole mitään sosiaalitointa.

• Anonyymi00072

Mutta voisi olla.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Mutta voisi olla.

Ei voisi. Mene ostaa Jannelta käytetty laatu auto.

• Anonyymi00075

Nonnii. Vieläkö polttisäijät täpinöissään kun yli 2e litra?

• Anonyymi00076

Ei haittaa yhtään tuollainen hinta. Tankkaan ja ajan kuten ennenkin. Muutama kymmeniä senttiä sinne tänne on yks hailee.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Ei haittaa yhtään tuollainen hinta. Tankkaan ja ajan kuten ennenkin. Muutama kymmeniä senttiä sinne tänne on yks hailee.

Oikein 👍

• Anonyymi00078

Nyt on entiset polttisäijät, tulevat sähköäijät täpinöissään, pitää saada hommattua ja mielellään äkkiä kymmenientuhansien eurojen sähköauto.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Nyt on entiset polttisäijät, tulevat sähköäijät täpinöissään, pitää saada hommattua ja mielellään äkkiä kymmenientuhansien eurojen sähköauto.

Heti kaupoille 👍

• Anonyymi00085
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Ei huolen häivää, diesel oli Vaasassa 2.27senttiä. tankkasin tankin täyteen ja ei sureta.
        Näyttää noilla patterilelujen omistajilla suru tulla puseroon kun me dieseläijöt tankataan 130eurolla tankki täyteen ja he maksavat sähköautorempasta 7000 euroa korjaamolle🤣🤣🤣

• Anonyymi00093
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Ei huolen häivää, diesel oli Vaasassa 2.27senttiä. tankkasin tankin täyteen ja ei sureta.
        Näyttää noilla patterilelujen omistajilla suru tulla puseroon kun me dieseläijöt tankataan 130eurolla tankki täyteen ja he maksavat sähköautorempasta 7000 euroa korjaamolle🤣🤣🤣

Nissan Qashqai: Nissan Qashqain (diesel) tankki on yleensä noin 55–65 litraa, mikä on lähellä kysyttyä kokoa.

Buahhahhaaa 🤣🤣😂. Onnea 😂

• Anonyymi00081

Minä join viinaa silloin kun se oli kallista ja ostin sähköauton silloin kun ne olivat kalliita. Ei tunnu missään! 🥳

• Anonyymi00082

Hienoa! Rispektii sulle 🙏

• Anonyymi00084

Kyllä se vanhenpana maksassa tuntuu.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Kyllä se vanhenpana maksassa tuntuu.

Tällä mennään kuiteski! Ou jee 👍

• Anonyymi00087

Humalassa ei olla köyhiä eikä kipeitä.

• Anonyymi00089
      • Anonyymi00092

• Anonyymi00090

Kyllä

• Anonyymi00091

Onhan niitä ollut jo kauan, mutta verotustullit suojelevat autoteollisuutta. Suomessakin virkamiehet ajoittain ihmettelevät, miksi autokanta ei uusiudu.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      114
      3802
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      16
      3577
    3. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      115
      2469
    4. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      78
      2430
    5. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      53
      2422
    6. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      8
      2370
    7. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      21
      2327
    8. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      157
      2215
    9. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      436
      1997
    10. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      58
      1921
    Aihe