Vanhan kerrostalon pattereissa kiertää kaukolämpö. Pakkasella ja tyynellä tarkeni hyvin kun vesi oli kuumaa. Mutta kun tulee lauhat niin lämpöä alennetaan. Huonelämpö tippuu monella asteella. Ei ole termostaattejakaan niin ei pysty itse edes säätämään. Vain paleltava. Lämpimän puuvillakerraston päällä on kolme muuta paksua kerrosta niin siltikään se ei meinaa riittää. Ihmiset ostaa kaupasta oman sähköpatterin ja lämmittää asuntonsa sillä. Tämäkö kannattaa paremmin kuin että pattereissa kiertäisi kuuma vesi. En usko.
Palellako pitää
14
383
Vastaukset
- Anonyymi00001
Yhteyttä isännöitsijään vai mikä se on...
- Anonyymi00002
Eihän siitä kauan ole kun kehuttiin että kesällä kaupungin vesi lämmitetään halvasti pelkällä taikavoimalla. Ainut energia menee puhaltimiin kun malmissa oleva rikki hehkuu silloin tuhannessa asteessa.
- Anonyymi00003
Mihin se huonelämpö on tippunut? Kerro lukemaa.
- Anonyymi00004
Vuokralaisella on oikeus vuokranalennukseen, jos asunto liian kylmä tai kesällä liian kuuma.
- Anonyymi00005
Aloittajan olisi syytä tuoda niitä lämpötiloja tähän esiin, jotta voisimme arvioida tilanteen ihan faktapohjalta.
- Anonyymi00006
Aloittaja kysyy että tämäkö kannattaa paremmin? Kyllä se taloyhtiölle tai loppupeleissä vuokranantajille kannattaa, ei tarvi niin tiuhaan nostaa vastiketta kun vuokralaiset lämmittää sähköllä!
- Anonyymi00007
Jos grillin siirtää parvekkeelta olohuoneeseen, lämmittää niin hitokseen että. Ja kasleri tuoksuu koko talossa ihanasti!
- Anonyymi00008
jos on älliä ihimisellä niin se vääntää kiuukhaan päälle !!!
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
jos on älliä ihimisellä niin se vääntää kiuukhaan päälle !!!
No sulta se älli juuri puuttuu
- Anonyymi00009
Jumppaaminen lämpöhaalareissa voisi tuoda jopa hien pintaan.
- Anonyymi00013
Toki.
- Anonyymi00012
Höpö höpö. Pattereissa ei kierrä tippaakaan kaukolämpövettä. vaan kaukolämmöllä lämmitettyä patterivettä. Se olisi normaali vesilämmitteinen patteri sianporsaan näköinen, jos sinne virtaisi paineistettua kaukolämpövettä. Sen takia vanhassa kerrostalossakin on jossain lämmönvaihtaja, jossa lämpö johdetaan vedestä toiseen. Olisi syytä näiden "asiantuntijoiden" syytä pitäytyä näihin Ressu sitä Ressu tätä keskusteluihin, niihin voi osallistua pienemmälläkin tietomäärällä.
- Anonyymi00014
Minulla on kaukolämpö ja menen pannuhuoneeseen ja nostan tai lasken lämpöä sen mukaan jos ei termostaatti hoidat sitä tarpeeksi hyvin.
- Anonyymi00015
Minä kun olin talonmiehenä ei tarvinnut kenenkään palella. Vanhat palelevat mummotkin olivat niin tyytyväisiä. Verenkierto heikkenee iän myötä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931392
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52781- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253657Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä321616Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7605Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55599- 53584