Vanhan kerrostalon pattereissa kiertää kaukolämpö. Pakkasella ja tyynellä tarkeni hyvin kun vesi oli kuumaa. Mutta kun tulee lauhat niin lämpöä alennetaan. Huonelämpö tippuu monella asteella. Ei ole termostaattejakaan niin ei pysty itse edes säätämään. Vain paleltava. Lämpimän puuvillakerraston päällä on kolme muuta paksua kerrosta niin siltikään se ei meinaa riittää. Ihmiset ostaa kaupasta oman sähköpatterin ja lämmittää asuntonsa sillä. Tämäkö kannattaa paremmin kuin että pattereissa kiertäisi kuuma vesi. En usko.
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
Yhteyttä isännöitsijään vai mikä se on...
- Anonyymi00002
Eihän siitä kauan ole kun kehuttiin että kesällä kaupungin vesi lämmitetään halvasti pelkällä taikavoimalla. Ainut energia menee puhaltimiin kun malmissa oleva rikki hehkuu silloin tuhannessa asteessa.
- Anonyymi00003
Mihin se huonelämpö on tippunut? Kerro lukemaa.
- Anonyymi00004
Vuokralaisella on oikeus vuokranalennukseen, jos asunto liian kylmä tai kesällä liian kuuma.
- Anonyymi00005
Aloittajan olisi syytä tuoda niitä lämpötiloja tähän esiin, jotta voisimme arvioida tilanteen ihan faktapohjalta.
- Anonyymi00006
Aloittaja kysyy että tämäkö kannattaa paremmin? Kyllä se taloyhtiölle tai loppupeleissä vuokranantajille kannattaa, ei tarvi niin tiuhaan nostaa vastiketta kun vuokralaiset lämmittää sähköllä!
- Anonyymi00007
Jos grillin siirtää parvekkeelta olohuoneeseen, lämmittää niin hitokseen että. Ja kasleri tuoksuu koko talossa ihanasti!
- Anonyymi00008
jos on älliä ihimisellä niin se vääntää kiuukhaan päälle !!!
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
jos on älliä ihimisellä niin se vääntää kiuukhaan päälle !!!
No sulta se älli juuri puuttuu
- Anonyymi00009
Jumppaaminen lämpöhaalareissa voisi tuoda jopa hien pintaan.
- Anonyymi00013
Toki.
- Anonyymi00012
Höpö höpö. Pattereissa ei kierrä tippaakaan kaukolämpövettä. vaan kaukolämmöllä lämmitettyä patterivettä. Se olisi normaali vesilämmitteinen patteri sianporsaan näköinen, jos sinne virtaisi paineistettua kaukolämpövettä. Sen takia vanhassa kerrostalossakin on jossain lämmönvaihtaja, jossa lämpö johdetaan vedestä toiseen. Olisi syytä näiden "asiantuntijoiden" syytä pitäytyä näihin Ressu sitä Ressu tätä keskusteluihin, niihin voi osallistua pienemmälläkin tietomäärällä.
- Anonyymi00014
Minulla on kaukolämpö ja menen pannuhuoneeseen ja nostan tai lasken lämpöä sen mukaan jos ei termostaatti hoidat sitä tarpeeksi hyvin.
- Anonyymi00015
Minä kun olin talonmiehenä ei tarvinnut kenenkään palella. Vanhat palelevat mummotkin olivat niin tyytyväisiä. Verenkierto heikkenee iän myötä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid135865En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene43629Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21578Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110543- 36532
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50525- 49490
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33461Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää119452Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni22417