Olen laihduttanut kolmen vuoden aikana 25kiloa. Lääkityksenä edelleen on Metform ja Jardiance. Kävin vasta diabeteshoitajalla, pitkäsokeri oli hyvä. Seurasin itse verensokereitani kolme päivää ja nekin olivat hyvät.
Ehdotin hoitajalle, että voisin kokeilla vähentää lääkitystä ja jossain vaiheessa sen lopettaa. Ei suositellut.
Mitäs hyövytti sitten laihduttaa, jos pitää edelleen mättää lääkkeitä?
Onko joku päässyt eroon 2 tyypin diagnoosista?
3
224
Vastaukset
- Anonyymi00001
Diagnoosista et tietenkään pääse koskaan eroon. DM2 ei edes parane vaan etenee. Toki hoikempana pärjäät nykyisellä lääkityksellä pidempään, ts. lääkitystä ei tarvitse lisätä.
Ylipäätään annetuista diagnooseista ei pääse eroon, vaikka tauti paranisi. Jos huomenna kaadut ja murrat ranteesi, ranne hoidetaan ja tulee terveeksi mutta diagnoosi pysyy. Se on osa tautihistoriaasi ja pysyy hamaan kuolemaan asti. Ei kukaan silti luule, että ranne on murtuneena koko elämän.- Anonyymi00003
Olipas outo kommentti, tuon logiikan mukaan jos olet joskus murtanut ranteesi joudut pitämään kipsiä koko loppuikäsi, koska murtuma on sinulle diagnosoitu etkä pääse diagnoosista koskaan eroon.
Ainakin minulle lääkäri sanoi, että on tabletti lääkityksestä (Metforem) on joissain tapauksissa mahdollista päästä kokonaan eroon. Kannattaa jutella lääkärin kanssa.
Tuntuu aika oudolta että jos saa diagnoosin yhden ainoan veren pitkän sokeriarvon mukaan ja se on siinä... (Sekin arvo kun voi muuttua aikojen saatossa.)
- Anonyymi00002
Jos et olisi laihtunut noinkin paljon, pistäisit nyt joka päivä insuliinia ihosi alle. Se hyöty siis laihtumisesta on ollut, että pärjäät edelleen tablettilääkityksellä.
Diabeteksesta ei parane laihduttamalla eikä millään varsinkaan enää siinä vaiheessa, kun käytössä on jo kaksi diabeteslääkettä. Runsaiden liikakilojen laihduttaminen voi lykätä lääkityksen tarvetta taudin alkuvaihessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial201761Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1441738Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3181413Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221108Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091102- 1391048
- 285975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3945- 11945
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898