TV:ssä VTTn tutkija esitteli lihankorvikkeen, proteiinituotteen. Sellaista smoothien näköistä paksua mutta kuitenkin juoksevaa ainetta. Kohta ei siis tarvitse hampaitakaan. Maistaja maistoi: hedelmäistä, raikasta, hyvän makuista.
Sitten tuli luonnonjugurtti, jossa ei ollut nykyjugurtin aineita lainkaan. Kellertävää paksua mutta juoksevaa sekin. Maistaja: tämä ei maistu miltään.
Tutkijan mukaan on tarkoitus kehittää tuoteita, joka on maukas niin että edelleen voimme nauttia ruoasta ja sen mausta. Nämä ruoat tärvelevät ilmastoa vain murto-osan siitä mitä tällä hetkellä lihan tuotanto. Ja silti ihmiset saavat tarvittavat ravintoaineet ja nautinnon ruoasta. Uskoo ken tahtoo.
Keinoliha ja -jugurtti, kohta syödään sitä
13
201
Vastaukset
- Anonyymi00001
Menee aikansa.
Labrassa näitä titkailtu jo pitkään. Käsittääkseni on olemassa yksi pilottilaitos, joka tuottaa jotain proteiinia pienessä määrin.
Vaatii paljon investointeja ja tuotekehitystä, emnen kuin kauppojen hyllystä tavaraa tulee saamaan.
Lisäks toki kuluttaja pättää, mitä ostaa. Lanseerauksiin ja markkinointiin menee paljon aikaa ja rahaa. Ditäpaitsi, itse tuotteiden hintojen pitää olla kolpailukykyiset luonnontuotuotteiden kanssa
Lisäks pitää olla kovaa poliittista tahtoa koko hommaan. Sitä voi olla vaikeaa saada. Maatalous niin perinteinen ja siiti prganisaatio, ei sitä ihan helpolla aleta ajaan alas. Ja rahaa tarvottaisiin valtiolta ritkasti, että jomma alkais pyöriin.
Ihan varmasti asia on hyvä ja kova tarve olisi keinotekoisille tuotteille. Mutta se ei todellakaan tapahdu "kohta".
=DW= - Anonyymi00002
Mihin keinolihaa tarvitsee ?
- Anonyymi00003
Siihen että ilmasto ei kestä tuotantoeläinten kasvastusta ja ylläpitoa kun ne piereskelyllään ja hönkäilyllään tuottavat niin paljon hiilidioksiidia ettei mitkään metsät niitä enää niele.
Olisikohan mahdotonta kehittää ilmanpuhdistuslaitteita aina vaan tehokkaimmiksi ja elää lihan ja muun maataloustuotannon suhteen kuten ennenkin.
Muutama vuosi sitten muistaakseni silloinkin juuri VTT tuotti pihvin, joka tuli tosi kalliiksi, ihan mahdottomaksi herrojenkaan pöytään. Sitä tv:ssä maisteltiin jossain asiaohjelmassa mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.- Anonyymi00004
Helpompi on lopettaa lihan syönti.
Jossain vaiheessa ihmiskunta syö keinotekoista lihaa, karjankasvatus vie 80 % maatalousmaasta maailman laajuisesti. Metsiä jouduttu muuttamaan laidunmaaksi joka kiihdyttää ilmastonmuutosta.
Ilmastonmuutoksen seurauksena meret lämpiävät, kalat joutuvat hakeutumaan yhä pohjoisimmille alueille, kalankasvatus senkin on sopeuduttava tehdasmaiseen tuotantoon.- Anonyymi00005
Niin kauan kun saan itse päättää syömiseni ja pystyn itse tekemäänkin ei ainuttakaan keinotekoista korviketuotetta tule mun lautaselle.
Kerran olen keinotekoista korviketta maistanut ja oli kyllä niin pask''' että ei tule toista kertaa. Jugurtit, smoothiet ja muutkin vastaavat jää nytkin kauppaan. Keinoliha kuulostaa kyllä niin eksoottiselta että taidan siirtyä sitten jos vielä henki pihisee kokonaan kasvissyöjäksi. Kohta keksittäneen myös keinomuna.
- Anonyymi00006
On keksitty.
- Anonyymi00007
Dildot keksitty ajat sitten.
Mua tympii ilmaisut "keinoliha" ja "lihankorvike". Kyseessä kuitenkin aina eri tuote, kuin liha. Se, että boitain elintarpeita voi käyttää samoihin ruokiin kuin lihaa ja ehkä maistuvat ja ovat tekstuuriltaan kuin liha, ei tarkoita, että ovatlihaimitaatioita.
Net on vaan eri tuotteita samantyylisesti käytettävissä.
Pakko mainita soijarouhe. Ihan hyllykamaa normiruokakaupoissa. Sitä voi käyttää kaikkeen samaan, kuin jauhelihaakin. Koostumus hyvin sama ja mausteethan lihankin maustaa. Iso ero käytännössä, soijarouhe halpaa ja säilyy pitkään.
Juu, mutta dildoja myydään kai marketeissakin. Den kohdalla tosin voi ehkä puhua munankorvikkeesta. :D
=DW= Anonyymi00007 kirjoitti:
Dildot keksitty ajat sitten.
Mua tympii ilmaisut "keinoliha" ja "lihankorvike". Kyseessä kuitenkin aina eri tuote, kuin liha. Se, että boitain elintarpeita voi käyttää samoihin ruokiin kuin lihaa ja ehkä maistuvat ja ovat tekstuuriltaan kuin liha, ei tarkoita, että ovatlihaimitaatioita.
Net on vaan eri tuotteita samantyylisesti käytettävissä.
Pakko mainita soijarouhe. Ihan hyllykamaa normiruokakaupoissa. Sitä voi käyttää kaikkeen samaan, kuin jauhelihaakin. Koostumus hyvin sama ja mausteethan lihankin maustaa. Iso ero käytännössä, soijarouhe halpaa ja säilyy pitkään.
Juu, mutta dildoja myydään kai marketeissakin. Den kohdalla tosin voi ehkä puhua munankorvikkeesta. :D
=DW=En tiennytkään että dildoja käytetään elintarvikkeina?
Kuten ei keinomuniakaan jotka näyttää olevan kanoille tarkoitettuja nokkimisen estoon ja munintapaiksn osoitukseen.
Soijarouhe on ok. Tulee käytettyä monenlaisissa ruoissa.
- Anonyymi00009
Ilmasto hmpalla vaan pelotellaan ihmisiä ja halutaan saada syömään keinotekoista ruokaa. Mitä sekin aiheuttaa terveydelle kukaan ei tiedä. Tämä maailma on niin keinotekoinen muutenkin. Tähän en suostu. Haluan pysyä terveenä ja syödä kuten tähäkin asti olen syönyt.
- Anonyymi00010
Taas jotain pahvilta maistuvaa 'härkis' höttöä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5222490Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial512207Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2032148Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191450Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip491323- 971308
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle101175Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621111Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise891087Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035