Voiko asukas aiheuttaa sitä, että routa nostaa asunnon ulkopuolelta, ei edes ihan rapun/ kuistilla edestä, maata? Monen metrin matkalta, siten että naapuritalon edestä myös on samaa 'pattia'. Ihmetytti, kun tästä maan nousemisesta yhden henkilön piti ihan käydä sanomassa, ei edes seinänaapuri.
Tämä noussut alue ei ulotu Kristiina joka on käytössäni, siitä puolisen metriä, niin on ' ylämäki' nousseelle alueelle. Itse asun päätyasunnossa.
Mistään remontista ei ole ilmoitettu. Kulkuväylät ovat jotain sepelin ja tuhkamaisen aineen seosta. Sitä on aiempina keväinä ajettu lisää, ja tasoitettu.
En mielestäni ole aiheuttanut tätä ylemmäs noussutta kennästä. Eikö se ole routa, joka on nostanut, siksi kun maaperä on ollut märkää? Kuistilla ja sen ihan edestä siis ok. Eikä sisälläkään mitään rikkoja lattiassa. Vesi tulee, vesi menee kuten kuuluu.
Olen vuokralla, kuten muutkin tässä.
Routa ja asukas
5
93
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tietenkin asukas voi tuollaista aiheuttaa ja monta muutakin mystistä juttua ...
- Anonyymi00002
Kysyin nyt tätä ihan vastuun kannalta. Tätä ' maannousemaa', ei ole sisällä kämpässä. Ei kuistilla, takapihan laatoitus on ok, mitä katselin. Kuistini edessä on n puolen metrin kaista normaalikorkeudella- edelleen.
Kihuolto on ajanut aiemmin jotain kivituhka-sepeliä, eli koko piha, ajoväylineen on sitä ja tähän eteen sitä on vuosi sitten ajettu lisää.
Joudun siis maksamaan kunnostuksen? Koskien naapuririvarinkin edessä olevaa? Tämä noussut alue on varmasti vähintään 20 neliötä. Naapuririvarin sivulle asti, siitä mistä se asumani kämpän kuistilla läheltä alkaa.
Kunhan lumi kunnolla sulaa, selviää onko takapihan nurmialue miten noussut, ei vielä saa selvää.
Ja, en aja millään painavilla, autoton asukas.
Vettäkään en ole letkuineen pihaan laskenut.
- Anonyymi00003UUSI
Juhannuksena se taas routa laskee. Se nyvvaa o sitä tänävuon routaa 1,6m paikoin
kun kaivaa- Anonyymi00004UUSI
No toki tuon nyt tietää, että kesä jäätä sulattaa. Mutta onko tuo kuvaukseni tilanne aiheutunut asukkaan toimesta? Ja millä tavoin? Ja missä hintaluokassa liikkuu tuo korjauskustannus, että jos syy onkin asukkaana minun.
En tosiaan ole lotrannut pihalle vesiä. Enkä ajellut autottomana millään, vaan kyllä muut tahot liikkuvat jopa traktoreilla.
Asia ei minua sinänsä haittaa, jos itse kämppä pysyy ok, ja tähän asti on näin ollut.
Vastaanko minä siis tästä kunnostuksesta? Tähän asti tuota pihan elämistä on paikattu aina lisää tavaraa siihen tuomalla.
Ongelma ei sillä ole korjaantunut, vaan näyttää pahenevan.
- Anonyymi00005UUSI
Asukkaan toimien takia on tullut tämä turha aloitus...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2611069- 448470
- 1285356
- 1443684
- 693598
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353554- 403268
- 552559
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352061- 281806