Voiko asukas aiheuttaa sitä, että routa nostaa asunnon ulkopuolelta, ei edes ihan rapun/ kuistilla edestä, maata? Monen metrin matkalta, siten että naapuritalon edestä myös on samaa 'pattia'. Ihmetytti, kun tästä maan nousemisesta yhden henkilön piti ihan käydä sanomassa, ei edes seinänaapuri.
Tämä noussut alue ei ulotu Kristiina joka on käytössäni, siitä puolisen metriä, niin on ' ylämäki' nousseelle alueelle. Itse asun päätyasunnossa.
Mistään remontista ei ole ilmoitettu. Kulkuväylät ovat jotain sepelin ja tuhkamaisen aineen seosta. Sitä on aiempina keväinä ajettu lisää, ja tasoitettu.
En mielestäni ole aiheuttanut tätä ylemmäs noussutta kennästä. Eikö se ole routa, joka on nostanut, siksi kun maaperä on ollut märkää? Kuistilla ja sen ihan edestä siis ok. Eikä sisälläkään mitään rikkoja lattiassa. Vesi tulee, vesi menee kuten kuuluu.
Olen vuokralla, kuten muutkin tässä.
Routa ja asukas
9
187
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tietenkin asukas voi tuollaista aiheuttaa ja monta muutakin mystistä juttua ...
- Anonyymi00002
Kysyin nyt tätä ihan vastuun kannalta. Tätä ' maannousemaa', ei ole sisällä kämpässä. Ei kuistilla, takapihan laatoitus on ok, mitä katselin. Kuistini edessä on n puolen metrin kaista normaalikorkeudella- edelleen.
Kihuolto on ajanut aiemmin jotain kivituhka-sepeliä, eli koko piha, ajoväylineen on sitä ja tähän eteen sitä on vuosi sitten ajettu lisää.
Joudun siis maksamaan kunnostuksen? Koskien naapuririvarinkin edessä olevaa? Tämä noussut alue on varmasti vähintään 20 neliötä. Naapuririvarin sivulle asti, siitä mistä se asumani kämpän kuistilla läheltä alkaa.
Kunhan lumi kunnolla sulaa, selviää onko takapihan nurmialue miten noussut, ei vielä saa selvää.
Ja, en aja millään painavilla, autoton asukas.
Vettäkään en ole letkuineen pihaan laskenut.
- Anonyymi00003
Juhannuksena se taas routa laskee. Se nyvvaa o sitä tänävuon routaa 1,6m paikoin
kun kaivaa- Anonyymi00004
No toki tuon nyt tietää, että kesä jäätä sulattaa. Mutta onko tuo kuvaukseni tilanne aiheutunut asukkaan toimesta? Ja millä tavoin? Ja missä hintaluokassa liikkuu tuo korjauskustannus, että jos syy onkin asukkaana minun.
En tosiaan ole lotrannut pihalle vesiä. Enkä ajellut autottomana millään, vaan kyllä muut tahot liikkuvat jopa traktoreilla.
Asia ei minua sinänsä haittaa, jos itse kämppä pysyy ok, ja tähän asti on näin ollut.
Vastaanko minä siis tästä kunnostuksesta? Tähän asti tuota pihan elämistä on paikattu aina lisää tavaraa siihen tuomalla.
Ongelma ei sillä ole korjaantunut, vaan näyttää pahenevan.
- Anonyymi00005
Asukkaan toimien takia on tullut tämä turha aloitus...
- Anonyymi00006
Turha? Ja minun toimet. Tavallisia kotijuttuja silloin kun kotosalla.
Pyykkiä, tiskaan koska laitan vähän ruokaa, ja peseytyä pitää koska käyn likaisessa työssä jossa vielä hikoaa. - Anonyymi00007
Laitatko, mitkä normaalin asumisen toimet aiheuttavat rivariåihan/ajoväylän routimisen? Kun minä en vieläkään tuota ymmärrä.
Se mitä luin, oli, että routimisen tarvitaan kolme asiaa. Maaperä/ huonot pohjatyöt. Ja vesi( syksymyöhään satoi ja satoi). Sekä sitten se pakkanen.
Ja tämä naapuri kiinnitti ihan huomiota.. mitä katsoin asumansa kämpän viereen on tullut monttu..
Ettei ne routavauriot oo vain tässä.
- Anonyymi00008
Kun asut vuokralla, niin et joudu osallistumaan mahdollisen korjauksen kustannuksiin mitenkään. Se on omistajan päänsärky. Varmaan pitää kaivaa vanhat maat pois, ja kuivempaa tilalle. Keväinen pinnan tasoittelu ei vikaa korjaa.
Routimista voi edesauttaa, jos pitää pinnan jatkuvasti lumettomana, jolloin pakkanen pääsee helpommin maaperään kun ei ole lunta eristeenä.
Mutta jos se routiminen on kulkuväylällä, niin sehän on pakko pitääkin paljaana.- Anonyymi00009
Kevätkesäistä pinnalle lusäkivituhkan tuontia on ollut. Eikö kivituhka liikana ime kunnolla syksysateet?
Kyllä hyvin riemusta... tämän sanojanaapurin kämpän kohdilla on kunnon monttupainuma..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie3206282Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta674134Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom413485Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole773378Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava853320Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut1813232Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1022678Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll572504Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html2152358Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt782113