Itse asiassa olin aika varma, ettei viestini mene läpi. Toivoin kuitenkin, että YLE yllättäisi. No, ei yllättänyt. Viesti tyssäsi niin nopeasti, että oletettavasti hylkäyksen teki AI.
Hei,
Kiitos osallistumisestasi keskusteluun! Tällä kertaa viestiäsi ei julkaistu aiheesta Sitra: Somekeskustelun taso on niin huono, että se on uhka demokratialle.
"Viestini" oli tällainen:
"67 prosenttia kaikesta poliittisesta somesisällöstä on Suomessa oikeistolaista" - kuulostaa todella oudolta. Ei vastaa lainkaan omia havaintojani. Tietysti asiaan vaikuttaa se, millä foorumilla keskustellaan ja se, mitä "oikeistolaisella" tarkoitetaan. Jos "oikeistolaista" on kaikki muu paitsi liberaali kansallisvastaisuus niin omat viestini YLEn keskusteluihin ovat "oikeistolaisia" vaikka omasta mielestäni viestini eivät ole oikeistolaisia. En tunne lainkaan Tiktokia enkä monia muitakaan nuorten suosimia some-alustoja. Vieläkö Ylilauta toimii? - siellä tuli vierailtua vuosia sitten ja olihan siellä vaikka mitä, ihan tosi äärioikeistolaistakin. Ilmentääköhän tämä YLEn juttu YLEn omaa sensuurihenkeä? YLEssä käytävä keskustelu on vahvasti valikoitua ja moderoitua. Omat viestinikin on usein jätetty julkaisematta syystä, jota en mitenkään ole kyennyt ymmärtämään. Mielestäni olen aina säntillisesti noudattanut YLEn omia keskusteluohjeita. Valtamedia (YLE & Sanoma-konserni) siis valikoi ja moderoi. Mielestäni vapaassa demokraattisessa maassa saa olla foorumeja, joilla saa ilmaista itseään täysin vapaasti lain puitteissa. Se, mitä siitä sitten syntyy kuvastaa yhteiskunnan tilaa. Mielestäni yhteiskunnan tila ei ole hyvä, mutta sen syistä olen vain osittain samaa mieltä kuin liberaalit YLEn toimittajat. Pitäisiköhän kirjautua sinne Tiktokiin jotta voisin muodostaa oman mielipiteen siellä käytävästä keskustelusta ja mahdollisesta poliittisesta vaikuttamisesta siellä? Sen toki myönnän, että "oikeistolaisuus" voi olla todella räikeää, omasta mielestänikin jopa pahempaa kuin ääriytynyt liberaalius. Nuoret ovat haavoittuvia ja vaikutuksille alttiita, helposti myös mennään joukon mukana väärään suuntaan. Somen rajoittaminen ja sensuuri on kuitenkin mielestäni huono ajatus. Pikemminkin kannattaisin sitä, että nuoria karaistaisiin ja vahvistettaisiin kaikenlaista mielipiteen ohjailua vastaan. Oikean tiedon levittäminen on totta kai ehdottoman tärkeää. Valtamedia, joka sitä oikeaa tietoa ammattietiikan mukaisesti levittää ei saisi olla niin vahvasti kallellaan tiettyyn suuntaan, että se herättää epäilyjä.
Joopa joo, niinhän siinä taas kävi. YLE sensuroi viestini.
2
204
Vastaukset
Siinähän sensuroivat, mutta aivojani en anna pestä.
- Anonyymi00001
YLE on osa oikeiston mediamafiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253800
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5422782Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532300Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2152285Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131829Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191560Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip531532- 971419
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631284Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951224