Kuka omistaa lumen ?Lumi on irtainta omaisuutta omakotitalon ja samoin Kajaanin kaupungin se kaduilla oleva omistaja on Kajaani kaupunki,eikä se vaihda omistajaa auran autolla , eikä traktorilla aurattuna myöskään se lumi ,jonka omistaa sataneen lumen Kajaanin kaupunki itse kaduilla myös kaiken itse . Kun lumi on irtainta omaisuutta niin se ei kuulu kellekkään ilmassa ,kun se on irtaimen ilmassa . ,kun lumihiutale laskeutuu maahan omistusoikeus syntyy Kajaanin kaupungille näin aurauslumiin , jotka sataa Kajaanin kaupingin kaduille ja lumi on laskeutunut kadulle niin ,että yksinomaan aurauslumet kuuluu kaupungille itselleen, eikä ne sateen jälkeen aurattunat ne sataneet lumet Kajaanin kaupungin tiellä , vaihda omistajaa , heidän palkkaaman aura -auton voimin , yhdenkään kiinteistön pihaan , portilla vaihda omistajaa , enää se satanut lumi Kajaanin kaupingin kadulta päädy omistukseen omakotitalon portille se Kajaanin kaupingin tielle satanut lumi , ei vaihda omistajaa sieltä poissa , niin ,että sitä samaa lunta löytyy toisen omistaman kiinteistön pihalta , juuri aura auton pukkaamaan , yksityisen kiinteistön pihalta , kun aura -auto sitä heittää portista pihaan itse ihan kuvien kera miten aura auto toimii väärin ja rikkoo lakia itse. Kun lumi siis laskeutuu maahan ,se on kiinteistönainesosa ja kuuluu kiinteistön omistajalle vain se pihaan satanut lumi sateen jälkeen. Ei kadulla oleva Kaupungin lumi ole satanutta lunta ei kiinteistön pihaan eikä satanut lumi Kajaanin kaupingin lumi kadulla oleva portin eteen aurattuna aura -auton ,ei ole se kadulla ollut lumi kiinteistön lunta portille jätetty Kajaani kaupingin auran auton palkkaaman kuljettamama portille esteeksi jätetty , ei päädy omistukseen näin kiinteistönomistajalle , edes , kolattavaksi , siten ,että kiinteistönomistajjan , olisi otettava vastaan lunta , joka on satanut Kajaanin kaupungin kadulle . Niin satanut lumi Kajaanin kaupungin kadulle ei vaihda omistajaa aura auton kautta, tuotuna samaa lunta portille, esteeksi ja jätetään se siihen , ei siirry omakotitalon lumeksi näin , kun se ei ole näin satanut katulunta taivaalta , omkotitalon pihaan , vaan Kajaanin kaupungin kadulle ,josta vastaa omistaja itse eli Kaupunki , eikä se kadulle satanut lumi ,ole liittymän tontin omistajan lunta, ,vaikka kuinka aura -auto sitä auraa , vaan lumi on omistajan vastuulla, ettei se siirrä sitä yksityiseen pihaan itse .Kun siis lumi laskeutuu maahan niin se on Kajaanin kaupungin lunta ei tien varressa olevien kiinteistöjen lunta , eikä maanomistaja ole katujen , yksityinen kiinteistönomistajat ,eikä lumet kadun kuuluu , liittymään tuoda kaupingin aurausautolla lunta liittymän sisään . Kun lumi laskeutuu maahan kadulle niin se on Kajaanin kaupingin lunta ja kuuluu näin omistajalleen itselleen. Koska se satanut lumi taivaalla on maanomistajan omaisuutta sitä ei saa viedä toisen alueelle ,ei myöskään aura -auto Kajaanin kaupungin palkkaamana voi tehdä itse näin ,ei voi tuoda kukaan lunta toisen pihaan, kadulta ilman lupaa ja vieläpä toisen alueen pihaan. Niin silloin on kyse rikoslaissa rangaistavaksi ,kun se on jatkuvaa toimintaa säädetyssä hallinnan loukkauksesta . Tässä tapauksessa lumi on irtainta omaisuutta myös Kajaanin kaupingin osalta , kun Kajaani kaupungin aura -auto irttoittaa sitä itse omalta kadultaan , yksityiseen pihoihin ja täyttää näin irtaimen omaisuuden käsitteen , eli oiva tapa siirrättää Kajaanin kaupungin kaduilta ollutta lunta ykstyisten kiinteistöjen porttien sisään lunta irroitettuna. aura -autolla tieltä porttien liitymästä sisään ,kun maasta kadulta Kajaanin. Kaupungin lumi täyttää irtaimen omaisuuden käsitteen, ja Kajaanin Kaupinki omistaa lumen itse.
Kuka omistaa lumen Kajaanissa kaduilla , pihoilla ?
15
488
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ai lumi supertietokoneen renforsin rannassa
- Anonyymi00002
Lain mukaan kaikissa roskaustapauksissa kiinteistön omistaja on velvollinen siivoamaan tontilleen jääneen siivottomuuden.
- Anonyymi00003
Entäpä kun lumi sulaa niin mietippä sitä mitkä tappiot kaupungille tulee kun omaisuus sulaa...kuin lumi.
- Anonyymi00004
Kajaanin kaupunki omistaa lumet, asukkaiden on maksettava niistä hulevesimaksu.
- Anonyymi00005
420 euroa / vuosi kun tontin koko yli 10000 m2. Pitänee lohkaista talon alle 990 m2 niin 30 eur/ vuosimaksu ei rikastuta liikaa kaupunkia.
- Anonyymi00006
Lumi on hyvä bisnes
- Anonyymi00007
Kaupungilla on oma käsityksensä siitä kuinka kaupungin virkamiehet ovat määritelleet rakentaneensa hulevesien ohjauksen asuintontin ulkopuolisella kaava alueella.
Kajaanissa on lukuisia asuinkiinteistöjä joihin Kajaanin kaupungin kaduilta hulevedet valuvat. Myös talvella kaduilta auratut lumet muuttuvat hulevesiksi ja osa näistä lumista ei näytytä sopivan katu-, tie- ja pysäköintialueille.
Selvitystyöryhmä pystyyn ja tutkimaan rikkooko kaupunki lakia joka määrittä valumavesien käsittelyn kaava-alueella.
- Anonyymi00008
Annan ilmaiseksi joka hiutaleet joka pihassani löytyy. Saa hakea.
- Anonyymi00009
Kylläpä oli sekavasti kirjoitettu.Asiaa oli kovasti mutta asianydin kyllä jäi epäselväksi.
- Anonyymi00010
Asianydin selvä, kirjoituksen aloittaja on vajaa älyinen.
- Anonyymi00011
Minkä takia ei puhdisteta hiekasta katuja nyt?
- Anonyymi00012
Vapun tienoilla puhdistellaan.
- Anonyymi00015
Koska lunta tulee vielä lisää ja kunnolla. Ei Kainuussa maaliskuun puolessavälissä kesä tule. Putsaa sitten lopuksi kaikki hiekat pois.
- Anonyymi00013
Oi te maan matoset ja porttien vartijat, kuulkaa nyt tarkoin, sillä minä olen Lumikuningas, kaikkien kinosten kiistaton hallitsija!
Ensinnäkin: kukaan teistä ei omista lunta. Et sinä, ei Kajaanin kaupunki, eikä edes se urhea aura-auton kuljettaja, joka aamuhämärässä käy taisteluun kinoksia vastaan. Lumi kuuluu minulle – aina, kaikkialla, ja erityisesti silloin kun sitä on eniten haitaksi.
Kun hiutale leijailee taivaalta, se ei tee kauppakirjaa matkalla alas. Se ei kuiskaa: “Taidanpa liittyä Kajaanin kaupungin omaisuuteen.” Ei! Se kuiskaa: “Minä menen juuri siihen kohtaan, missä aiheutan eniten vaivaa.”
Ja kun aura-auto tulee, tuo uskollinen palvelijani, se ei “siirrä omaisuutta” – se toteuttaa kuninkaallista strategiaani:
Kasataan lunta juuri siihen portin eteen, mistä joku yrittää lähteä kiireellä töihin
Tehdään pieni jäätynyt valli, joka näyttää harmittomalta mutta vaatii kolme lapiollista kirosanoja
Ja ennen kaikkea: varmistetaan, että keskustelu omistusoikeudesta jatkuu loputtomiin
Te puhutte “irtaimesta omaisuudesta”. Minä puhun irtaimesta kaaoksesta.
Jos lumi olisi todella jonkun omaisuutta, olisin jo lähettänyt laskun jokaisesta lumihiutaleesta, jokaisesta kolatusta kasasta ja jokaisesta märästä sukasta. Mutta en ole – koska todellinen valta ei tarvitse paperitöitä.
Joten seuraavan kerran kun aura-auto työntää kinoksen portillesi, älä kysy “kuka tämän omistaa?”
Kysy:
“Miksi Lumikuningas on jälleen valinnut minut?”
Vastaus on yksinkertainen:
koska se on hauskaa. - Anonyymi00014
Kaipaako tylsät koti-illat, saunareissut tai bileet jotakin hauskaa ja ennennäkemätöntä? Pissapoika tarjoaa miehille hulvattoman elämyksen ja mahtavan vallantunteen – täysin ilmaiseksi! Alastomana, nöyränä ja täysillä heittäytyvänä teen illastasi legendaarisen.
Pissapoika nostaa tunnelman kattoon. Ota yhteyttä, kerro villeimmät ideasi, ja tehdään niistä totta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras991517Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva208978- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7734
- 61710