Viimeisen 4 kuukauden aikana on tapahtunut terveydessä jotain takapakkia. Päässä huippaa ja jalat ei tahdo kantaa. Lääkärit ei ole löytäneet mitään syytä toistaiseksi mutta seuraavaksi tehdään jotain hermoratojen tutkimuksia.
Tuntuu kuin olisi joku ankara flunssa tai virustauti mutta ilman kuumetta ja yskää jne. Koronaa ja mitään influenssoja en ole sairastanut.
Lumien aikaan kävin lyhyillä kävelylenkeillä ja kaaduin pari kertaa naamalleni mutta onneksi pieni lumipeite vaimensi iskua. Nyt kun maa alkaa olla paljaana en uskalla enää lähteä kävelemään kaatumisen pelossa.
Onko tämä sitten sitä elämän ehtoota? Kuinka olette itse selvinneet ja onko ollut samantapaisia ongelmia?
Nytkö ne vanhuuden oireet iskivät?
48
474
Vastaukset
- Anonyymi00001
No jopas jotain ! Olen potenut jotain samantapaista yli viikon
ja ihmetellyt mitä tämä on.
Olen ollut päivisin niin väsynyt, että tunnen meneväni
puol'tiedottomuuden tilaan. Nukun paljon päivisin ja yöunet päälle
Kroppaa heikottaa tavallistakin enemmän, jalat ei tahdo kantaa ja pää on sumussa.
Olen monesti luullut, että se "kooma" johtaa kuolemaan, enkä enää siitä herää.
Kunto on rysähtänyt rajusti alas ja mietin mitä tämä on,
onko se joku virus vai onko lähtö lähellä.
Flunssan oireita ei ole kuitenkaan ollut.
Mahdanko enää tulla ennalleni, ei ollut kunto hääppöinen ennenkään,
mutta nyt meni tosi huonoksi. Vetää vakavaksi.- Anonyymi00020
Kilpirauhanen voi temppuilla Sen saa tietää kun ottavat verikokeet . Itse oli ihan loppu kun kilpirauhanen ei toiminut. Tuntui. todella sttä olo oli kun flunssassa vaikka ei ollut kuumetta, eikö nuhaa ja yskää .siihen saa lääkkeet jos niin on .
- Anonyymi00002
Aloittajalta kysyisin onko sinulla myös kovaa väsymystä päivisin ?
Minulla on. Nukun uskomattoman paljon, kun en hereillä pysy.- Anonyymi00004
On kovaa väsymystä päivisin ja pakko ottaa päivätorkut joita yritän vältellä koska sitten herään aamuyöstä 3 - 4 välillä enkä saa enää unta. Usein unet jäävät liian vähäiseksi.
Virusta itse epäilisin tai jotain matoa tai loista. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
On kovaa väsymystä päivisin ja pakko ottaa päivätorkut joita yritän vältellä koska sitten herään aamuyöstä 3 - 4 välillä enkä saa enää unta. Usein unet jäävät liian vähäiseksi.
Virusta itse epäilisin tai jotain matoa tai loista.Tää on rankkaa. En pysy millään hereillä päivisin ja hyvä kun jaksan jotain syödä
ja juoda riittävästi. Minulla ei ole koskaan ollut tällaista ennen. Tuntuu kuin
kuolema tulisi ihan kohta, kun ihan poissa pelistä ja ikää on viittä vaille 80 v.
- Anonyymi00003
Olen tuolta pari pykälää nuoremmasta ikäryhmästä mutta olen paininuta viimeiset 2-3 viikkoa samanlaisten tosi outojen oireiden kanssa. Hirveä väsymystä, pää kuin sumussa ajoittain, vatsa ja suolisto temppuilee kanssa. Alkoi flunssalla, joka todettiin lääkärissä virusperäiseksi. Ei nekään tienneet enempää.
- Anonyymi00005
Kannattaa tutkituttaa myös vitamiinien ja hivenaineiden tasot jolloin näkee mahdolliset vajeet. Niitä ei tietääkseni tutkita tavallisissa tk:n verikokeissa.
- Anonyymi00007
Kyllä se on totta,
ainaki meikäläinen on lähtökopissa jo
äkki-lähtöä oottelen,
se ei ehkä tule
'joten oletan kitumalla kuolen,
on tää vaikeeta aikaa
ikä painaa 87 v mittarissa,
kai se on niin kuin raamattu sanoo
ihmisen ikä on keskimäärin 80 vuotta,
ei vaan tahtois näin hidasta kidutus kuolemaa kokea,
nyt pakottaa mut lääkäriin,
se onki kuin kuoleman tuomio kohdallni,
kuhan kuolis äkkiä pois,
elämä oli ennen elämisen arvoista,
niinkauan kuin kunto oli jokseenki hyvä ja jaksoi puhastella ja harrastaa päivittäin kaikenlaisia menoja,
nyt kun aske ei enään juurikaan nouse
elämän haluki katosi,
kokoajan hoen luojalle miksi se ei hae mua pois kun mistää ei enään tule mitään,
ei vastaa sanoo vaan sun aika ei ole vielä,
TÄH kysyn
ei vastaa,
koittakaa jaksaa ja hoitakaa itseanne jos vielä lääketiede voi teitä auttaa,
mä luovutan,
olen lähtövalmis ,
kirjoitelaan kuitenkin niin kauuan kuin henki pihisee,
se kuitenki on merkki että olemme vielä elossa,,,,,- Anonyymi00009
Monesti on niin kaameita oloja,
että miettii nytkö se tulee.
Edessähän se on kohta, mutta milloin ?
Ainakin 100 kertaa on aamulla ihmetellyt kun vielä silmänsä on avannut. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Monesti on niin kaameita oloja,
että miettii nytkö se tulee.
Edessähän se on kohta, mutta milloin ?
Ainakin 100 kertaa on aamulla ihmetellyt kun vielä silmänsä on avannut.Et ole ainoa
meitä on monta muutaki huonossa kunnossa,
joten saat vertaistukea,
samat on ajatukset tämä vanhan huonokuntoisen ihmisen elämä käy raskaaksi,
minulle oli pettymys tämä vanhuus, en osannu kuvitella kuinka paha olo voi vanhuksella olla,
kirjotellaan kuitenki niin kauan kuin henki pihisee,
- Anonyymi00008
On tuskallista huomata tulleensa vanhaksi ihmiseksi vaivoineen,
se on armoton loppu elämän tuska ja kohtalo,
ei millää jaksais olla vanhus, mutt - ku ei pakoonkaa pääse vaivojaan ja vanhuuttaan ,
tässä ollaan ja loppua ootellaan ! - Anonyymi00010
Olen ollut niin tajuttomassa kunnossa viikon,
että lähes koko ajan on mielessä onko tämä nyt sitä lähtöä.
Kun ei ole kokemusta millaista se on . . . .- Anonyymi00012
ei sitä tarvikkaa miettiä minkälaista se on,
mä luulen tietäväni,
tavallaan olen sen jo kokenu muutaman kerran elämässäni,
kerranki olin todella pettyny kun heräsin teho-osastolla sairaalassa, ihmettelin enkö kuollukkaa vaikka olin ihan varma että mä leikkaukseen kuolen, harmitti kun en kuollu, koska tavalaan sanoin jo hyvästi maailmalle kn minut vietiin leikkaus saliin,
kuolema on helpotus siitä olen erittäin varma,
joten eletään päivä kerrallaan kyllä se kuolema tulee kun luoja on niin päättäny,
nyt ei vielä ole meidän vuoro,
vaikka olemme huonossa kunnossa,
- Anonyymi00013
Aloittajalta kysyisin alkoivatko hänen oireensa vähitellen vai yht'äkkiä ?
Minulla alkoi yhtenä päviänä laakista, kun aamulla heräsin.
Muutamia päiviä sitä ennen oli ollut pientä heikotusta ja outoa oloa. - Anonyymi00014
Enpä varmuudella tiedä mitä "outo, kaamea olo" mahtaisi kertoa, mutten usko, että se noin vain ennakoisi kuolemaa. Käsittääkseni kuolemaa ei välttämättä ennakoi mitkään "kaameat olotilat", riippuu tietysti kustakin tapauksesta sekä kunkin kuolinsyystä.
Kaamea olo kertoisi itselleni, että kyseessä olisi ehkä jokin sairastuminen, jota jonkin aikaa podettuaan taas paranisi.
Itselleni, parinkin eri leikkauksen jälkeen tapahtui, että verenpaineeni alkoi yhtäkkiä vain laskea ja laskea. Itse en kokenut minkäänlaista muuta oloa kuin ehkä "syvää rauhaa". Enemmänkin lääkäri ja hoitajat ympärilläni "voivat huonosti" = kulkivat nopein askelin ja touhusivat ympärilläni, minä vain hymyilin kohteliaasti. En tiedä kuinka alhaalla verenpaineeni mahtoi käydä, mutta heidän katseistaan arvelin, ettei minulla lopulta ollut verenpainetta juuri ollenkaan. - Anonyymi00015
Kuolemia on monenlaisia, hitaita ja nopeita, kivuliaita ja vähemmän kivuliaita.
- Anonyymi00016
Yllättäviä ovat vanhuuden oireet ja kivut. Luukivut, jotka vaihtelevat paikkaa yllättivät.
Nivelkivut lisääntyvät, tai luulen niin, jos syön vehnää. Parina päivä pullat tai korput kahvin kanssa tuntuvat sormien nivelissä.
Onhan tämä oppimista oman kehon muuttuessa. Oma apu paras apu, sanoo sananlasku ja itsekuri. - Anonyymi00017
Tässä aloituksessa on nyt mennyt kaksi eri asiaa ihan sekaisin. Toiset kertovat influenssan aiheuttamista tosi ilkeistä moninaisista oireista.
Toiset taas kertovat ikääntymisen aiheuttamista tuntemuksistaan ja kertovat sekä aprikoivat lähestyvästä kuoleman tulon tuntemuksestaan.- Anonyymi00028
Ei se ole kiellettyä kirjoitella asioistaan, eihän?
- Anonyymi00018
Eivät iskeneet vaan ovat tulleet hivuttaen.
Lähimuisti heikkenee jatkuvasti. Kuten myös kehon motoriikka sorminäppäryydestä koko kehon hallintaan.
Liikkuvuuden ja kimmoisuuden heikkeneminen ovat osa motoriikan heikkenemistä.
Lihasvoima heikkenee vastaan hangoittelusta huolimatta.
Samoin kuormituksesta palautuminen.
Eturauhasen syövän valmistelu ja kemiallinen kastorointi kruunaavat romahduksen!- Anonyymi00019
Itsellänikin muisti heittelee ja olen jo esim. nettipankkiasioissa sekoillut. Taon nyt päähäni, että jos tulee outo ristiriitatilanne jota en yhtäkkiä hallitse, niin seis siihen paikkaan. Odota, että hahmotat taas tilanteen!
- Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Itsellänikin muisti heittelee ja olen jo esim. nettipankkiasioissa sekoillut. Taon nyt päähäni, että jos tulee outo ristiriitatilanne jota en yhtäkkiä hallitse, niin seis siihen paikkaan. Odota, että hahmotat taas tilanteen!
Olen minäkin säikähtänyt.
Myimme vuoden alussa kerrostalon kolmiomme. Kaupan vahvistustilanteessa välittäjä jakoi kauppakirjat ja otti allekirjoitukset.
Näytin ostajalle pankkitilini jolle ostaja teki siinä tilanteessa tilisiirron koko summasta ja näytti siirron toteutuman.
Kotona tarkistin tilanteen eikä siirtoa näkynyt. Soitin hätäpäissäni välittäjälle mutta eihän hän pystynyt tekemään muuta kuin rauhoittelemaan minua.
Soitin pääpankkini varainhoitajalleni kertoen katastrofin. Mihin on kauppasumma kadonnut.
Kerroin tilinumeron jolloin hoitelija sanoi, ettei se olen haidän pankkinsa tilinumero mutta neljäs numero kertoo tilipankin. Hän nimesi myös pankin. Ko.pankissa on myös minun ja vaimoni yhteiset tilit. Kauppasumma oli ilmestnyt sinne.
Mutta, jukopliuta millaisessa paniikissa olin useita tunteja.
Muistilappu. Läppärini kannessa on suuri lappu: LASKUT, KÄNNYKKÄ.
Tarkoitaen että tarkista laskutilanne ja muista ottaa kännykkä mukaan. Ennen vaimoni halvaantumista oli kännykkäni aina olohuoneen pöydällä. En kuskannut sitä mukana. Nyt sitä on kuskattava mukana koska ajoittain tulee tärkeää, vaimoani koskevaa, toimenpiteitä vaativaa tietoa. - Anonyymi00040
Anonyymi00019 kirjoitti:
Eikös sulla oo lapsia jotka tekee kaiken minuutissa kun sulla vie 15-30 minuuttia.
Voit vaikka antaa hänelle jonkun summan, jolla maksaa sun laskuja.
- Anonyymi00021
alottajalle :
nyt se iski tai minulle se vanhuuden kuoleman sairaudet ilmestyi 80+ v kun täytin,
sen jälkee en tervettä päivää ole nähny,
vanhuus on maanpäällinen helvetti
joka muuta väittää valehtelee,,,,- Anonyymi00022
No, se on vähän siitäkin kiinni mitä tältä elämältä odottaa. Itse en odota mitään erityistä, ei ole suorituspaineita, että "elämän pitäisi olla tällaista ja tällaista". Itselläni on aina ollut elämä vaikeaa, ei tämä alkava vanhuus ole yhtään sen pahempaa, pahempaakin on ollut.
Otan elämästä sen minkä suuremmitta yrittämisittä saan.
Uskon kuoleman jälkeiseen elämään ja olen koko elämäni ajan panostanut sitä silmällä pitäen, miten itse mahd. voin vaikuttaa tulevaan, nk. hyvinvointiini siellä. - Anonyymi00025
Kun terveys romahtaa elämä muuttuu helvetiksi.
Voi se tapahtua jo alle 80 vuotiaanakin. - Anonyymi00027
Terveyden menettäminen muun päälle tekee elämästä helvettiä,
kun pitäisi yksin pärjätä eikä pärjää eikä ole ketään kehen turvautuisi.
Se aikaan paniikkia pahoissa tilanteissa. - Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Terveyden menettäminen muun päälle tekee elämästä helvettiä,
kun pitäisi yksin pärjätä eikä pärjää eikä ole ketään kehen turvautuisi.
Se aikaan paniikkia pahoissa tilanteissa.todellaki
ei ihme kun vanhukset joutuu paniikkiin kun avuttomuus iskee ja se kun ei enään parane, pahenee vaan,,, - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
todellaki
ei ihme kun vanhukset joutuu paniikkiin kun avuttomuus iskee ja se kun ei enään parane, pahenee vaan,,,Lähes joka päivä joutuu ajattelemaan miten pärjään huomenna
kun tänäänkin on vaikeaa ja huonommaksi menee vaan. Ahistaa. - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Lähes joka päivä joutuu ajattelemaan miten pärjään huomenna
kun tänäänkin on vaikeaa ja huonommaksi menee vaan. Ahistaa.Niin minuaki
munpitäis mennä lääkäriinki tutkittavaksi, ne hauaais tietää mikä mua vaivaa
heh
lähes ydeksänkymppistä,
mua vaivaa niin moni vaiva ettei taatusti ne saa niitä edes selville,
syöpää ne tyrkyttää vaikka sepelvaltimotauti ohitusleikkuksineen enenmmänki on haittana ku voimat loppuu ja rintaan pistää ja vituttaa, eikä nitrotkaa enään auta, - Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Niin minuaki
munpitäis mennä lääkäriinki tutkittavaksi, ne hauaais tietää mikä mua vaivaa
heh
lähes ydeksänkymppistä,
mua vaivaa niin moni vaiva ettei taatusti ne saa niitä edes selville,
syöpää ne tyrkyttää vaikka sepelvaltimotauti ohitusleikkuksineen enenmmänki on haittana ku voimat loppuu ja rintaan pistää ja vituttaa, eikä nitrotkaa enään auta,Minä en mene enää lääkäriin jos vain voin välttää sen.
En usko, että monille oireilleni ja vaivoilleni voi enää mitään tehdä.
Vanha mikä vanha.
Joskus kun on oikein huono päivä rukoilen
"Rakas Jumala, auta minua poloista, saat itse valita keinon,
kunhan pääsen näistä tuskistani. Aamen."
- Anonyymi00023
Tervehdys ! Minulla on tämä tietokone ollut epäkunnossa, mutta nyt sain korjaajan ja taas toimii.
Niin, kaikki joka päivä vanhenee, se on elämän laki.
Tänään on ollut niin kaunis kevätpäivä, että vähän verannalle menin, saamaan aurinkoa ja happea.
Niin nopeasti vain aika menee, että oikein pitäisi molemmin käsin siitä pitää kiinni.
Kun omat kotityönsä tekee, niin siinä onkin sopivasti hommia. keitin perunoita ja pakastekalapuikkoja sekä muuta, hyvältä maistui ruoka.
Puolukkahillo on mahtavaa, ja sopii niin alkuruokiin, kuin jälkkäreihinkin.
Voidaan hyvin,
Neeasa- Anonyymi00026
Miten kalapuikot ja puolukkahillo liittyy aloituksen aiheeseen ?
- Anonyymi00032
Itsekin laitan ruokaan puolukkahilloa tai esim. mustaherukkahyytelöä.
- Anonyymi00034
Mä kuolisin jo mielellänipois
jos tietäisin miten täältä pääsis pois
niin ettei tarvis kärsiä ja olla kipee vaan kupsahtais vain ja siihen jäis,
tänäänki on ollu niiin hirmu paha päivä,
ettei voi muuta kuin kiroilla vanhuutaan
koko päivän olen vaan noitunu, ku mistää ei tule mitään,
miksi ihmeessä jumala jotkut hakee pois terveenä äkkiä,
miksi se antaa toisten kärsiä kauan maanpäälistä helvettiä
heikkouksineen ja avuttomuuksineen keiken huipuksi vielä vanhan ihmisen,
joku keino pitää löytää että sais vaan kuolla pois, - Anonyymi00035
Kyllähän ikääntyminen jättää jälkensä mistiin ja kehon liikkuvuuteen.
Jotkut kanssaihmiset yrittävät ystävällisesti lohduttaa tässä tantumassa.
Tänään oli salilla ojentelupäivä. Punnerrusarjojen palautusten aikana vedin muutamia lyhyitä leuanvetosarjoja kapealla vasaraotteella ja kulmariipunnasa. Siis koivet edessä suorina vaakatasossa tai hieman yli.
Eräs arviolta 4-kymppinen heppu kysyi ikääni. Olen 82v. Heppu sanoi katsoneensa leukailuani. Tiedän kyllä rajoitukseni. Kulmariipuntaleukailussa en enää toistojen väleissä laske täysin alas "löysille" vaan aloitan seuraavan vedon hieman ennen alakuolokohtaa. Se siitä ikääntymisestä seuraa.- Anonyymi00036
82 vuotiaan kannattaa olla jo varovainen kuntoisalilla,
lihakset ja suonien kalvot repeää helposti , kannattaa keventää ,
se kipu ei parane ihan heti, jos koskaan,
vanhus on pakko hyväksyä vaikka ei hyväksykkää sitten vaan kiukuttelee kun mistää ti ennään tule mitään, - Anonyymi00037
Paljonko on enkka normaalissa leuanvedossa vasta- tai myötäotteella?
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
vanhus on pakko hyväksyä vaikka ei hyväksykkää sitten vaan kiukuttelee kun mistää ti ennään tule mitään,Luulen tietäväni jotain tuosta alueesta.
Hallittu hiipuminen on luonnollista.
Statiinit söivät voimat ja lihakset reisistä, pakaroista ja selästä.
En kiukuttele hiipumista vaan yritän hidastaa sitä. Tiedän, että enemmän pitäisi panostaa liikkuvuuden katoamisen hidastamiseen.
Tärkeimpiä ovat koipien, selän ja vatsan kunto! Joku saattaa ihmetellä miksi vatsa!
Heikot vatsalihakset oireilevat selän kipuiluna. En viitsi tässä selittää syytä.
Lihakset ja suonien kalvot? Höpö! Höpö! Nivelet ja niiden sidekalvot ovat vaaravyöhykkessä. Niiden verenierto on suhteessa heikompi kuin lihasten joten jossakin vaiheessa saattaa totuus olla vastassa.
Vaikutat aihealueeseen perehtyneeltä joten, etkö usko mantraan lihasten ja voimien loputtomasta kasvusta iästä huolimatta?
Kun 75v ikäisenä ja 86kg painavana vedin maasta ykkösenä 200kg niin kerro mikä olisi vaatimustasoni 9-kymppisenä? - Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Tuota tuli kokeiltua viimeeksi 60-luvulla lukion liikunnassa.
Vastaotteen retkulla vetöminen on enemmän kehon hallintaa.
Vastaotteellakin voi sätkiä mutta lisäpaino alkaa rajoittamaan.
Omassani ei ole kehumista. Muutaman kuukauden verryttely rappiovuosien jälkeen antoi lohduttoman tuloksen.
Vyöhön lisäpainoja. 55kg vyössä meni viimeiset rutistaen viisi toistoa. Vedot tietenkin vastaotteella ja, häoeä tunnustaa, ranneremmien varmisteassa otteen liukkaassa terästangossa.
60kg vyöhön niin eipä inahtanutkaan ylöspäin. Täydellinen stoppi 5kg:n lisäyksellä.
Nyt vanhuksena, keskityn enemmän suoritusten teknisesti hallittuun tekemiseen kuin toistomäärien laskentaan.
Leukailussa on auttanut lihasten katoaminen reisistä, pakaroista, selästä ja tietenkin muualtakin. Ukon keveneminen helpottaa leukailua.
Olen saanut krittiikiäkin. Tehdessäni mave treenejä kahdesta virolaisesta hepusta toinen sanoi "sinä ole huvin vahva vanha ukko". Toinen mulkoili sanojaa syyttävästi.
Tunnustus. Rappiovuosikymmenten jälkeen hieman alle 6-kymppisenä aloitin terveellsemmän elämäntavan. Puolessa vuodessa tulokset näkyivät labrakokeissa.
Lihaskunto palautui hieman. Siitä innostuneena ryhdyin repimään raakoja tempauksia polvilta ja ponnistyskyykyn kulmille. Hyvin meni mutta olkapääni jossa oli vanha urheiluvamma, meni leikkaukseen. Syynä siis piilossa pysynyt vanha vamma.
Touhuistani on viedopätkiä käyttämäni salin sivuilla.
Yksi kokemus siitä. Minusta tehtiin iköreille suunnattu videomainos jossa ei esitelty kovia painoja vaan tekemisiä ketään säikyttelemättä.
Pari päivää myöhemmin kaksi, noin 4-kymppistä salikaveriani kysyi "onks tullu pilluu"?! - Anonyymi00041
Anonyymi00036 kirjoitti:
vanhus on pakko hyväksyä vaikka ei hyväksykkää sitten vaan kiukuttelee kun mistää ti ennään tule mitään,Mun kaksi kaveria on kuollut jo "suonien katkeamiseen" eivätkä olleet vielä 70v. Olivat aina olleet kuntosalilla, aivan kuntoilumielessä , ei voimailu mielessä. Yksi liike oli vain liikaa ja ampparin tulo kesti yli 15 minuuttia, kun ei ollut alussa niin vakavaa.
- Anonyymi00042
Anonyymi00037 kirjoitti:
Mun enkka kai 10 kertaa, 12 vuotiaana.
Nykyään nostan joka toinen päivä kerran tai kaksi. Painan 70kg. Mitään muuta liikuntaa en harrasta, enkä ole harrastanut.
Sanotaan että on selälle hyväksi ja kun selkä venyy, pääsee aivoin esteet kulkemaan eikä tule dementiaa.
Lisäksi pieni riippuminen oikaisee ryhdin. - Anonyymi00043
Anonyymi00038 kirjoitti:
Luulen tietäväni jotain tuosta alueesta.
Hallittu hiipuminen on luonnollista.
Statiinit söivät voimat ja lihakset reisistä, pakaroista ja selästä.
En kiukuttele hiipumista vaan yritän hidastaa sitä. Tiedän, että enemmän pitäisi panostaa liikkuvuuden katoamisen hidastamiseen.
Tärkeimpiä ovat koipien, selän ja vatsan kunto! Joku saattaa ihmetellä miksi vatsa!
Heikot vatsalihakset oireilevat selän kipuiluna. En viitsi tässä selittää syytä.
Lihakset ja suonien kalvot? Höpö! Höpö! Nivelet ja niiden sidekalvot ovat vaaravyöhykkessä. Niiden verenierto on suhteessa heikompi kuin lihasten joten jossakin vaiheessa saattaa totuus olla vastassa.
Vaikutat aihealueeseen perehtyneeltä joten, etkö usko mantraan lihasten ja voimien loputtomasta kasvusta iästä huolimatta?
Kun 75v ikäisenä ja 86kg painavana vedin maasta ykkösenä 200kg niin kerro mikä olisi vaatimustasoni 9-kymppisenä?Lihakset lähtee, jos keho ei saa 2-3 kertaa joka päivä sopivaa määrää proteiinia ja jos tätä jatkuu muutama päivä.
Lihakset ei tule takaisin, vaikka söisit runsaasti proteiinia , lihaksia pitää rasittaa useita viikkoja jos haluaa niitä ja syödä terveellisesti. - Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Lihakset lähtee, jos keho ei saa 2-3 kertaa joka päivä sopivaa määrää proteiinia ja jos tätä jatkuu muutama päivä.
Lihakset ei tule takaisin, vaikka söisit runsaasti proteiinia , lihaksia pitää rasittaa useita viikkoja jos haluaa niitä ja syödä terveellisesti.Miten vanha heikko ihminen enää lihaksiaan pystyy kasvattamaan,
kun sydän reistailee niin, että pienikin rasitus tuntuu aiheuttavan sydärin ? - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Miten vanha heikko ihminen enää lihaksiaan pystyy kasvattamaan,
kun sydän reistailee niin, että pienikin rasitus tuntuu aiheuttavan sydärin ?Juuri niin, rehkiminen on hengenvaarallista iäkkäänä. Oikeesti!
- Anonyymi00047
Anonyymi00045 kirjoitti:
Miten vanha heikko ihminen enää lihaksiaan pystyy kasvattamaan,
kun sydän reistailee niin, että pienikin rasitus tuntuu aiheuttavan sydärin ?Minä yritän kilon käsipainoilla ja jumppanauhalla jotain vähän. Kai sekin on tyhjää
parempi ? Yritän myös kävellä joka päivä ulkona. Talvi oli tuho huonolle
kunnolleni, kun en voinut olla pakkasessa ulkona eikä pienessä kämpässä
paljo kävellä kuin eestaas muutama askel. - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Minä yritän kilon käsipainoilla ja jumppanauhalla jotain vähän. Kai sekin on tyhjää
parempi ? Yritän myös kävellä joka päivä ulkona. Talvi oli tuho huonolle
kunnolleni, kun en voinut olla pakkasessa ulkona eikä pienessä kämpässä
paljo kävellä kuin eestaas muutama askel.Mieli virkistyy pienestäkin.
- Anonyymi00044
Alta parikymppisenä nukuin kesäisin rintamiestalomme yläkerrassa, jonka takstoolin välipröyssissä, vedin iltapuhteeksi leukaa päälle parikymmentä.
Nyt 20 kg painavampana en varmaan saisi yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää382181Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642032Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031641Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821092Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75915
- 27899