Niin, mitä se tarkoittaa?
Kun henkilöllä on rajoitettu huomiokyky, eli on kyvytön huomioimaan itselle epäedullisia asioita tällä palstalla varsinkin, niin se osoittaa henkilöllä olevan vakavia ongelmia itse itsensä kanssa.
Kyvyttömyys ymmärtää omaa toimintaansa johtuu voimakkaasta narsismista.
Valikoiva huomiokyky huomion ollessa rajallinen poissulkien huomionsa piiristä kaiken mikä ei palvele omaa kulloistakin mielipidettä, on valikoivan perustoimintatapa.
Tälle palstalle on pesiytynyt yksi mulkku jolla valikoiva huomiokyky, sekä Savolainen tapa rakennella tarinoita toisista ja sitten ryhtyä irvailemaan siltä pohjalta, mutta kun joku ryhtyy samankaltaiseen, niin hän pahoittaa mielensä ja toteaa että joku muukin kuin hän on ryhtynyt rakentamaan elämänkertoja toisten tarinoista.
Valikoiva huomiokyky.
26
192
Vastaukset
- Anonyymi00001
Aloituksessahan tarkoitetaan ilmiselvästi kyrvånsyylåå!!
- Anonyymi00002
Tämä 2010 on siitä kummallinen heppu, että hänen täytyy toistuvasti keksiä tarinoita toisista, itselleen tuntemattomista, kun taas hän loukkaantuu verisesti jos lainaa hänen kertomuksiaan, narsistille on tarpeellista saada ihailua joko itseltään tai toisilta että hän tuntisi olevansa edes jotain. Narsisimia ei voi mitenkään korjata, ei edes vuosien psykoterapialla, häneltä puuttuu paljon inhimillisiä ja tärkeitä tunteita, mm, myötätunto,
Laiffila onkin sitten ihan oma lukunsa. - Anonyymi00003
Tarkoitetaan varmaan rajoittunutta huomiokykyä, Possolla toisten menestys tietty voi rajoittaa huomiokykyä ja voidaan puhua rajoitetusta huomiokyvystä.
- Anonyymi00004
Mitä jos tilaat eläketurvakeskukselta eläkeotteesi ja sitten
palaat asiaan, kun on eläketurvasi on 25,000 euron tasolla vuodessa, jooko. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
palaat asiaan, kun on eläketurvasi on 25,000 euron tasolla vuodessa, jooko.Sinullako on tuolla tasolla, resupeppu.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
palaat asiaan, kun on eläketurvasi on 25,000 euron tasolla vuodessa, jooko.Johan se kerran oli esillä, mutta tuomitsit photoshopatuksi! Tässä vielä uusiksi muistutus viime vuodesta, eikä mitään Photosoppausurmelluksia, jooko?
https://ibb.co/cSRVZf8h
Aika paljon saat sieltä Otaniemestä saada siivouksesta lisää, että samaan pääset ;-) - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sinullako on tuolla tasolla, resupeppu.
Voin vakuutta että on, sehän selviää vuoden lopussa, photoshoppaus ja tekoälyllä pelleily muuttaa numerot hyvin nopeasti joksikin toiseksi, laiffila lupasi soittaa siitä verottalle kun verotus viimevuodelta vahvistetaan, ja muista että minulta puutuu 15-20 vuotta työhistoriasta, ilman photoshoppailua, joten olen ollut varsin hyvä tuloinen, duuniaikanani....
Otaniemensiivoojana ei pääse noihin tuloihin, eläketurva en kertynyt ennen vuotta 2004 jolloin palkkataso oli nykyistä huomattavasti heikompi, ja tulosta pääosa oli 1985- 2000 vuosien väliltä. Sitä ennen oli nuorisohommia, joista tienesti oli noin 3000 mk kuukaudessa. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Voin vakuutta että on, sehän selviää vuoden lopussa, photoshoppaus ja tekoälyllä pelleily muuttaa numerot hyvin nopeasti joksikin toiseksi, laiffila lupasi soittaa siitä verottalle kun verotus viimevuodelta vahvistetaan, ja muista että minulta puutuu 15-20 vuotta työhistoriasta, ilman photoshoppailua, joten olen ollut varsin hyvä tuloinen, duuniaikanani....
Otaniemensiivoojana ei pääse noihin tuloihin, eläketurva en kertynyt ennen vuotta 2004 jolloin palkkataso oli nykyistä huomattavasti heikompi, ja tulosta pääosa oli 1985- 2000 vuosien väliltä. Sitä ennen oli nuorisohommia, joista tienesti oli noin 3000 mk kuukaudessa.Niin, ja meillä vaimollakin eläke ainakin kymppitonnin vuodessa isompi kuin Possolla, eli perheen vuositulot jotain 80k€. Saa Posso hakee Thaimaasta yhden jos toisenkin oppaan takuuleläkkeellä perhettään elättämään, että pääsee samaan vuodessa. Sitä 70k€ lumelääkettä kun on ihan turha tuloksi laskea.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niin, ja meillä vaimollakin eläke ainakin kymppitonnin vuodessa isompi kuin Possolla, eli perheen vuositulot jotain 80k€. Saa Posso hakee Thaimaasta yhden jos toisenkin oppaan takuuleläkkeellä perhettään elättämään, että pääsee samaan vuodessa. Sitä 70k€ lumelääkettä kun on ihan turha tuloksi laskea.
Se on ihan sama mitä sinä anona kerrot täällä eläkeestäsi, en usko, ikäiselläsi pitäisi pyöriä päässä muukin kuin possot, pelle. Olen lähes varma että sinä olet tämä surullisen kuuluisa laiffila, joka aijailee kattíloita tuntemattomien ihmisten päähän, just just....
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Se on ihan sama mitä sinä anona kerrot täällä eläkeestäsi, en usko, ikäiselläsi pitäisi pyöriä päässä muukin kuin possot, pelle. Olen lähes varma että sinä olet tämä surullisen kuuluisa laiffila, joka aijailee kattíloita tuntemattomien ihmisten päähän, just just....
Ja minulle ihan sama, millaista eläkettä sinä tuolla työhistoriallasi väität saavasi, totuus on kuitenkin onneton työeläke, ja siihen takuueläke päälle. Ja ahdistus on kauhea, kun Pimpshorny vei taas taloudesta puolet sisääntulevasta rahasta Thaimaahan.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ja minulle ihan sama, millaista eläkettä sinä tuolla työhistoriallasi väität saavasi, totuus on kuitenkin onneton työeläke, ja siihen takuueläke päälle. Ja ahdistus on kauhea, kun Pimpshorny vei taas taloudesta puolet sisääntulevasta rahasta Thaimaahan.
Photoshopinhan sinä jo todistit osaavasi, kun perheen korteista mustasit henkilötunnukset yli, mutta et tiennyt mitä ajokortin viivakoodi pitää sisällään. Siinä mulla akateeminen tietotekniikkaosaaja!
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jees mutta laiffila rupasit tarkastaa possottelija, vuoden lopussa, vielä jännää muutama kuukausi, siitä pääset rauhaan kyllä minulla on 25.000 euron eläke, varmasti... Vaimoni asiat eivät kuulu sinulle, possottelija, hommaa itsellesi kierrosten rajoittaja, tai paremmat lääkkeet, sinun keksimäsi työhistoria on ihan sinun ongelma.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Photoshopinhan sinä jo todistit osaavasi, kun perheen korteista mustasit henkilötunnukset yli, mutta et tiennyt mitä ajokortin viivakoodi pitää sisällään. Siinä mulla akateeminen tietotekniikkaosaaja!
Ei kiinnosta minulla ei ole tarpeen huudella puskista, minut voi tavata jos on siihen resursseja, possottelija.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei kiinnosta minulla ei ole tarpeen huudella puskista, minut voi tavata jos on siihen resursseja, possottelija.
Hip heijaa 50.000 euron eläkkeellä elävä possottelee ja huorittelee vaimoani, siis tosiaan osta kierrosten rajoittaja tai paremmat lääkkeet, pappa, posso.
- Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jees mutta laiffila rupasit tarkastaa possottelija, vuoden lopussa, vielä jännää muutama kuukausi, siitä pääset rauhaan kyllä minulla on 25.000 euron eläke, varmasti... Vaimoni asiat eivät kuulu sinulle, possottelija, hommaa itsellesi kierrosten rajoittaja, tai paremmat lääkkeet, sinun keksimäsi työhistoria on ihan sinun ongelma.
Jos vaimosi asiat eivät kuulu muille, niin miksi laitat hänen ajokortit ja pankkikortin näkösälle sekä avioliittotodistuksen plus kaikki muut kuvat ja kerrot hänestä tuhat tarinaa pankkineitinä ja hoiva-avustajana ja kuinka hän laittaa tuhansia kertoja tahmariisiä valmistamatta ruokaa koskaan kotona ja kerrot hänen kouluistaan, esittelet sormuksiaan omassa sormessasi, kerrot pojastaan ja pojan ammatista, niin missä kohtaa sinä sitten olet alkanut varjelemaan vaimoasi keskusteluilta?
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jos vaimosi asiat eivät kuulu muille, niin miksi laitat hänen ajokortit ja pankkikortin näkösälle sekä avioliittotodistuksen plus kaikki muut kuvat ja kerrot hänestä tuhat tarinaa pankkineitinä ja hoiva-avustajana ja kuinka hän laittaa tuhansia kertoja tahmariisiä valmistamatta ruokaa koskaan kotona ja kerrot hänen kouluistaan, esittelet sormuksiaan omassa sormessasi, kerrot pojastaan ja pojan ammatista, niin missä kohtaa sinä sitten olet alkanut varjelemaan vaimoasi keskusteluilta?
Minulla ei ole mitään tarvetta salata mitään, minut on helppo tavata, jos siihen on rohkeutta,
mutta eipä näytä, sille puskasta on turvallinen huudella, kuin ei joudu vastaamaan sanoistaan, minulla ei ole tapana piiloutua mihinkään, kuten sinulla.
- Anonyymi00015
Minä laitan tuon 2010 signeerauksen aina kun kirjoitan tänne. En ole keksinyt ensimmäistäkään keksittyä juttua Possosta, vaan kaikki on hänen itsensä kertomaa.
Ensinnäkin Posson asumusero jo Hua Hinissa on päivänselvä, sillä huone ei mene sellaiseen kuntoon jos siellä asuu nainen tai sitten itsestään huolehtimaan kykenevä mies. Siinä huoneessa ei asunut kumpaakaan.
Posso harmittaa vaan kun kukaan ei usko hänen menestystarinaansa työelämässä.
Ei ole mahdollista että luku, kirjoitus, kieli- ja laskutaidoton mies olisi työskennellyt missään vaativassa ammatissa tai opetustehtävässä.
Vaimollasi kun on kolme facetiliä ollut, joissa hän ei ydessäkään mainitse mitään mistään hoivapalvelutyöstä, niin en usko hänen hoivahistoriaansa laisinkaan. Toimeentulotuella oli Suomessa.
Posso kehuskelee koulutuksillaan, mutta ne ovat selvästi olleet jälleenkoulutus- yrityksiä, joista ei tullut mitään. Sellaisesta miehestä kun ei ole edes assan vessan kassaksi.
Minulla ei ole mitään luurankoja kaapissa eikä mitää "itselleni epäedullisia puheenaiheita", vaan puhun mielelläni asioista jotka tiedän.
Kukaan ei ole oikeassa elämässä nimitellyt narsistiksi, mutta liian kiltiksi ja sinisilmäiseksi on kutsuttu, ja yksi toimeksiantajani suorastaan haukkui minut siitä miten paljon autan ihmisiä ilman vastalahjan odotusta ja uhraan omaa aikaani ilmaiseksijopa ventovieraille.
Kun joku tarvii muuttoapua tai kuljetusapua, en mieti sekuntiakaan vaan keskeytän omat puuhat ja lähden auttamaan, ja olen aina ajallaan paikalla silloin kun lupaan olla. En keksi valkoisia valheita että en nyt ehdi, vaan tykkään ihmisten auttamisesta.
Minä maksan tuotteista ja palveluista mielelläni sen hinnan, että molemmat ovat tyytyväisiä, enkä tingi myyjää henkihieveriin. Kohtelen kunnioittavasti niin lapsia kuin vanhuksia, kuin myös kerjäläisiä. Sinne sujahtaa tonni mukiin ja teen sen niin että kaverit ei nää, koska he kutsuisivat hulluksi.
Lapset, kuin myös vieraat lapset tykkäävät olla luonani, koska juttelen heidän kanssaan kuin ihmisille kuuluu jutella ja keksin kaikenlaista hauskaa tekemistä. Thainaiset pitävät tätä suuressa arvossa ja esim anoppini tykkää minusta ihan aidosti.
En ole pyrkinyt joukossa millään lailla esiin kymmeniin vuosiin, en korosta itseäni, en puhu päälle, kuuntelen hiljaa taka-alalla tai siirryn kokkaamaan tai pelailemaan lasten kanssa.
Silloin kun oli urakoitsijana, oli pakko olla lujana ja näkyvästi johtajana ja siinäkin vakanssissa olin tykätty. Monet sanoneet jälkeenpäin että oli paras duunipaikka ikinä.
Ei muIkut saa sellaisia lausuntoja.
Naiset on aina tykänneet ja kokeneet turvalliseksi ja luotettavaksi, vaikka siihen ei aina ollut aihetta. Testot jylläsi ja virtaa oli enemmän kuin yhdelle naiselle, joinakin ajanjaksoina.
Jouduin useita kertoja väistelemään houkutuksia, kun duunareiden vaimot ja vaimon serkut ja kaverit lähenteli, usein kun silmä vältti. En muistaakseni pannut heistä ketään.
Yhtiökaverin vaimo tuli toimistopöytäni reunalle istumaan, katsoi silmiin ja imi banaania. Pakenin nopeasti paikalta. Se nainen onnistui torjumisen jälkeen sitten myrkyttämään meidän miesten välit.
Läheisiä autoin saamaan töitä ja keikkaa, usein omalla kustannuksellani. Äiti kun oli pienellä eläkkeellä, maksoin hänelle lastenhoidosta viikonlopussa 500-700 euroa ja mummola oli paikka jossa lapset viihtyi, mummo antoi kaiken aikansa lapsille ja ruokki herkuilla, mikä nyt ei varsinaisesti ole hyvä juttu mutta kyllä kelpasi.
Itselleni olen ottanut vain sen mikä jää. Ennemmin jään itse jossakin kaupassa tappiolle kuin että se kauppa jää harmittamaan toista osapuolta. Johtuu pitkälti siitä että minulla on siihen nykyisin varaa, aina ei olisi ollut.
Se on sitten ollut myös menestyksen salaisuus, sillä kun tekee enemmän kuin pyydetään samaan rahaan, yhteistyö ei lopu eikä keikat kun puristaa pitkää päivää hommat hanskaan ja pysyy budjetissa.
Rakennusalalla kun tuppaa olemaan niin, että budjetti paisuu normaalisti aina, koska laskelmat on tehty siten että kaikki menee suunnitellusti.
Minä olen nähnyt nousut ja laskut ja Siperia on opettanut nöyryyttä, kärsimys on tehnyt inhimilliseksi eikä kukaan täysjärkinen kutsu ketään narsistiksi siksi että hän lenkkeilee tai on ajellut moottoripyörällä. Niitä kutsutaan harrastuksiksi.
Harrastukset ei tee ketään paremmaksi ihmisenä, mutta ehkä onnnellisemmaksi ja tyytyväisemmäksi ja sitäkautta myös tulee paremmin juttuun muidenkin kanssa.
2010- Anonyymi00020
Hyvä Tyttö2010Neitinen, sinun omat mielipiteesi itsestäsi ei ole synkronissa käyttäytymisesi kanssa tällä palstalla.
Kaiken lisäksi sinulla on valikoiva huomiokyky kun et havaitse että sinulla on faneja ja puolestapuhujia turvanasi joka päivä ... aivan jokaisena päivänä. - Anonyymi00021
Kiitos kun olet taas kommentoinut, mutta 2010 sinusta näkee selvästi että olet narsisti, ja vielä muitakin diagnooseja varmasti löytyy , eikä kukaan kutsu sinua narsistiksi sen takia että lenkkeilet ja on ajellut mopolla, sinua kutsutaa narsistiksi palstakirjoitustesi takia, ja kyvyistäsi ottaa vastaan palautetta, niistä. Tuollainen viittaa selvästi narsismiin, mutta en minä lääkäri ole, joten diagnoosia en sinulle asettele vaan vakava huomioni asiasta.
Ethän sinä tosiaankaan ole keksinyt minusta valheita, tuossakaan metrin kurttauksessasi niitä on ainakin neljä, en ole koskaan ollut asumuserossa, edes ex-vaimon kanssa, erosimme osituksen ja elatussopimuksen jälkeen suoraan, ja olemme edelleenkin kavereita, hän on lasteni äiti mistä olen hänelle kiitollinen lopun elämääni, itse-asiassa en edes tiedä mitä on asumusero, en edes ole miettinyt sellaista.
En tiedä monta faceprofiilia hänellä on, olen itse avannut muutaman, hänelle vuosien varrella, enkä lue niitä koskaan jos ei vaimo sitä pyydä, hänellä on omat asiansa ja minulla omani, kestävän parisuhteen perusta on luottamus toiseen, ei epäily.
Tietenkin olet mielestäsi CHAD, eli A-luokan uros, mutta se on haihtuvaa, olet muutamassa vuodessa vanhenunut rajusti, ja sillä on tapana kiihtyä, sinulla on selvät geriatrian piirteeet, tervetuloa seuraan, eli olet vain vanheneva mies kuten minäkin.
Mitä tulee lukiin, yliopistolla on paljon psyykkisesti ja neurobiologisesti poikkeavia ihmisiä, eniten ehkä professoreja, dosentteja, autismia ja asbergeriä, luku ja kirjoitusongelmia, yleenä luonteen piirteitä joka mahdollistava, syvän perehtymisen itseään kiinnostaviin kohteisiin....
Lähes kaikki huipputiedemiehet Einstein, Hawking, Oppenheimer, Fermi olivat kaikki neurobiolääketieteelliseltään statukseltaan poikkeavia, ja yleensä vittumaisia ihmisinä.
By NumBall
ps, jos edes hetken epäilee että sinua kutsutaan narsistiksi sen takia että liikut, ja ajat mopolla, kyllä syytä asiaan on ihan muualla.
- Anonyymi00017
Baaritytöt kyllä huomaa kenellä on rahaa ja kuka on kahden viikon miljönääri.
- Anonyymi00019
Kyllä, ja huomaa myöskin sen kuka on reppana resuperse, eikä kyytiin lähde. Paitsi se yksi lähihoitaja Suomessa. Oli ehkä paluurahojen puutteessa.
- Anonyymi00022
Onko sokota keittänyt yli?
- Anonyymi00023
Fifty sksty?
- Anonyymi00024
Tarkoitetaan sokota menestyy
- Anonyymi00025
Sypistä ei lainaa
- Anonyymi00026
Renkaat käytettynä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922157Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n442117Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men571033- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910