Tykkäätkö siivoamisesta?

Anonyymi-ap

Sain juuri piiskatuksi itseni imuroimaan, mutta en jaksa tänään pyyhkiä lattiaa. Pölyjen pyyhkiminen useimmiten jää tekemättä. Tiedostan siivouksen tarpeellisuuden, mutta melkein aina on jotakin mukavampaa tekemistä. Joskus laitan kuulokkeet ja älypuhelimesta kuuntelen samalla jotakin, mutta aika harvoin.

Ex-siivouskuningatar Auri väitti ettei imuroi koskaan, mutta minulla on kissa ja koen imuroimisen välttämättömänä. Jos asuntoni olisi isompi ja olisi enemmän tyhjää lattiatilaa, niin sitten voisin lastata lattiat ilman imurointia.

Siivoatko kerran viikossa vai useammin vai oletko himosiivooja? Onko sinulla sellaisia vinkkejä, joilla myös siivouksen välttelijän siivousinspiraatio herää? Oletko kenties palkannut kotisiivoojan?

74

702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eilen sulatin pakastimen ja pesin uunin, tänään jouten.

• Anonyymi00002

uunia ei ole pesty koskaan, on ollut 45 vuotta sama kello liesi. Luukkua pesin joskus ahkeraan, kun sen saa niin helposti irti ja helpolla puhtaaksi. Mutta kun se tuli usein jo viikon päästä taas likaiseksi, lopetin pesun.
        Sama hella, mutta eniten käytetään kanta induktiokeittolevyä, hellassa vain uunia ja joskus yhtä levyä.

Arkkupakastimesta raavin vain jäät alas ja tavaroiden päälle. Tuntuu että ne vähenee keväällä aivan itse. En ole sulattanut kai koskaan yli kymmeneen vuoteen.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

uunia ei ole pesty koskaan, on ollut 45 vuotta sama kello liesi. Luukkua pesin joskus ahkeraan, kun sen saa niin helposti irti ja helpolla puhtaaksi. Mutta kun se tuli usein jo viikon päästä taas likaiseksi, lopetin pesun.
        Sama hella, mutta eniten käytetään kanta induktiokeittolevyä, hellassa vain uunia ja joskus yhtä levyä.

Arkkupakastimesta raavin vain jäät alas ja tavaroiden päälle. Tuntuu että ne vähenee keväällä aivan itse. En ole sulattanut kai koskaan yli kymmeneen vuoteen.

Pesetkö itseäsi koskaan, älä pese jatkossakaan.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Pesetkö itseäsi koskaan, älä pese jatkossakaan.

Pestään muttei lotrata sillä vedellä, se on kallista.

• Anonyymi00003

Aika huono, muutaman kerran vuodessa saan inspiraation ja siivoan paremmin, voin jopa pestä ikkunatkin.

• Olen kateellinen ihmisille jotka nauttivat siivoomisesta. Puhtaasti kade!
      Minulle se kodinhoitotyönä on välttämätön pakko ja välttelen kovasti sitä viimeiseen asti. Mistähän sen löytäis - sen kotitöiden rakkauden ?) <3

• Anonyymi00004

Joillekin siivoaminen on terapiaa, stressinpoistoa ja se on hyvä asia.

• Anonyymi00005

Kauan sitten yksi entinen työtoveri kertoi että hänellä on ylisiisti miesystävä. Tämä mies siivosi vähän väliä ja työtoveria harmitti, kun koko ajan mies korjaili hänen jälkiään ja kiikutti tavaroita oikeille paikoilleen.

• Anonyymi00007

Siivoaminen yms. puhtaanapitohommeli on aika helppoa puuhaa, kun ei joka nurkka ole täynnä jotakin roinaa.

• Anonyymi00008

Niinhän se tietysti on. Mutta se "roina" voi olla ihan tarpeellista tavaraa. Nykyään on niin kauheasti erilaisia tarvikkeita ja koko ajan keksitään lisää. Ei tavallisen ihmiseen tarvitse erityisesti hamstrata tavaraa kerryttääkseen. Joka hilavitkuttimelle ei ole omaa paikkaa ja sitten nämä pyörivät milloin missäkin.

Kävin eräässä lahjatavarakaupassa hiljattain. Siellä huomasin, että on paaaljon sellaista mitä en omista enkä aio koskaan omistaakaan.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Niinhän se tietysti on. Mutta se "roina" voi olla ihan tarpeellista tavaraa. Nykyään on niin kauheasti erilaisia tarvikkeita ja koko ajan keksitään lisää. Ei tavallisen ihmiseen tarvitse erityisesti hamstrata tavaraa kerryttääkseen. Joka hilavitkuttimelle ei ole omaa paikkaa ja sitten nämä pyörivät milloin missäkin.

Kävin eräässä lahjatavarakaupassa hiljattain. Siellä huomasin, että on paaaljon sellaista mitä en omista enkä aio koskaan omistaakaan.

No ei kai sen tarpeellisen tavaran tartte pitkin nurkkia lojua. Kaapit ja laatikot ovat asioiden säilyttämistä varten.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

No ei kai sen tarpeellisen tavaran tartte pitkin nurkkia lojua. Kaapit ja laatikot ovat asioiden säilyttämistä varten.

"Järjestys se olla pittää, vaekka vähän huonompiki". 🤔

• Anonyymi00009

Ei siivous vastenmielistäkään ole. Laitan musiikkia tulemaan ja laulan mukana niin sujuu aika mukavasti. En yritä liikaa kerralla. Tänään oli vielä liian kylmä pestä ikkuna, mutta viikolla luvattiin lämmintä. On ihana olla sisällä kun ikkunat ovat kirkkaat. Pesen kun huomaan että ovat jo vähän likaiset, pari kolme kertaa vuodessa.

• Anonyymi00011

Kuka siitä siivoamisesta nyt niin kamalasti tykkäisi. Mutta siisteydestä tykkään kyllä. Kovasti.

• tämän kun oppis ja muistais miten helpolta se kaikki tuntuukaan sen jälkeen kun saa vaan nauttia siisteydestä. Aloittaminen on hankalaa=)

• Anonyymi00016
        Mummunen kirjoitti:

tämän kun oppis ja muistais miten helpolta se kaikki tuntuukaan sen jälkeen kun saa vaan nauttia siisteydestä. Aloittaminen on hankalaa=)

Sellainen apukeino aiheeseen kyllä on, ettei sottaa kaiken aikaa, elämäänsä eläessään ihan hirveän kovasti. Pitää päivittäin paikat sellaisessa kondiksessa, ettei näytä siivottomalta koskaan ikinä.

• Anonyymi00013

Siivoamisesta tykkäsin, kun olin terve. Nykyisin on vaikeampaa ja kerran kuussa käy siivooja. Täytyy itse yrittää kuitenkin jotenkin pitää yllä perussiisteyttä jaksamisen mukaan.

• Anonyymi00014

Kerran viikossa imurointi (mies imuroi, inhoan imurointia), joka toinen viikko lattioiden luutuaminen, kerran viikossa vessojen pesu, pölyjen pyyhkimisestä tykkään ja lähes päivittäi kuljen rätti kädessä milloin mitäkin pyyhkimässä

• Anonyymi00015

Kerran viikossa tai useammin =himosiivoaja.

• Anonyymi00017

Ikkunat näyttää likaisilta, normaalisti pessyt kun puitten siitepölykausi on ohitse vajaan kahden kuukauden kuluttua.

• Anonyymi00018

Siivoushulluus kertoo ahdistuksesta.

• Anonyymi00021

Ei. Epäjärjestys ja siivottomuus aiheuttaa sitä. Aiheesta oli juuri jossain artikkeli, jossa asiantuntija kertoi jutusta tarkemmin.

• Anonyymi00019

En tykkää, mutta se on mulla ensi viikolla edessä :-(
      Linjasaneeraus asunnossani on valmistunut ja rakennuspölyä kämppä täynnä lattiasta kattoon. Ennen kuin voin palata kotiini, se pitää siivota perusteellisesti.

• Anonyymi00020

Mitähän tuo "linjasaneeraus" mahtaa meinata?

• Anonyymi00035
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mitähän tuo "linjasaneeraus" mahtaa meinata?

google kertoo jos et muuten tiedä

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

google kertoo jos et muuten tiedä

Kirjoittajanhan se pitäisi yleensä ilmoittaa, mitä tahtoo tarkoittaa. Eikö olisi ollut yksinkertaisempaa ja selkeämpää sanoa; p u t k i r e m o n t t i .

• Anonyymi00022

En tykkää siivoomisesta enkä sotkustakaan. Ristiriita jonka kanssa pitää elää.,

• Anonyymi00023

Tekemisestä ja toimimisesta tulee kyllä hemmetin hyvä mieli ja oloo. Vaikka vain siksi kannattaa vähän puuhata ja siistiä asumustaan.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Tekemisestä ja toimimisesta tulee kyllä hemmetin hyvä mieli ja oloo. Vaikka vain siksi kannattaa vähän puuhata ja siistiä asumustaan.

Kyllä, tosin voimia ei ole enää niinkuin ennen.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Kyllä, tosin voimia ei ole enää niinkuin ennen.

Muistathan juoda riittävästi ja syödä ravitsevaa ruokaa. Perusjutut jaksamista ajatellen.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Muistathan juoda riittävästi ja syödä ravitsevaa ruokaa. Perusjutut jaksamista ajatellen.

Kyllä muistan.

• Anonyymi00026

Ja taas pitäisi siivota. Ruoka ja uni maittaa, mutta kun työtä ajattelen niin pyörryttää! 😵‍💫

• Anonyymi00027

"Ruoka ja uni" maistuvat monta kertaa makeammilta, kun on tehnyt jotain tienatakseen ne.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

"Ruoka ja uni" maistuvat monta kertaa makeammilta, kun on tehnyt jotain tienatakseen ne.

Nytpä lähdenkin vielä kaupassa käymään. Imuroin ja pyyhin lattiat. Kyllä nyt ansaitsen jotakin hyvää.... ☺️

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Nytpä lähdenkin vielä kaupassa käymään. Imuroin ja pyyhin lattiat. Kyllä nyt ansaitsen jotakin hyvää.... ☺️

Jospa tekisit ne vasta huomena. Nyt on aika rauhoittua yöpuulle. Kohta.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Jospa tekisit ne vasta huomena. Nyt on aika rauhoittua yöpuulle. Kohta.

En minä vielä osaa nukkua. Mutta mene sinä nukkumaan jos tämä nukkumaanmenoaika noudattaa sinun unirytmiäsi. Kauniita unia!

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

En minä vielä osaa nukkua. Mutta mene sinä nukkumaan jos tämä nukkumaanmenoaika noudattaa sinun unirytmiäsi. Kauniita unia!

Ei noudata. Olen illan virkku ja aamun torkku. Työaikana oli pakko mennä aikanaan maate, kun herätys oli aamuyöllä (klo 05:30).

• Anonyymi00065
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Ei noudata. Olen illan virkku ja aamun torkku. Työaikana oli pakko mennä aikanaan maate, kun herätys oli aamuyöllä (klo 05:30).

Noin se oli silloin.

• Tykkään että koti on kohtuullisen siisti jote jotta pääsen tuohon tavoitteeseen siivottava on tykkäsi eli ei. Tosin nykyisin neliöitä on puolet vähemmän.

Ikkunoiden pesu odottelee vielä. Avaussysteemeissä jotain problematiikkaa, häytynee tehdä reklamaatio isännöitsijälle.

• Anonyymi00033

Asun 32 neliön yksiössä enkä imuroi joka kerran kun siivoan. Minulla on Sinituotteen moppiyhdistelmä johon saa myös mikrokuituisen kuivamopin jolla on helppo vetäistä pölyt ja roskat lattialta kasaan ja jopa nopeammin kuin imurilla, sitten vain harjalla ja rikkalapiolla roskiin.

• Anonyymi00034

Kevätsiivous on kohtapuoliin edessä.

• Anonyymi00037

Olen muuttanut monta kertaa ja muuttojen yhteydessä on tarpeeton tavara karsiutunut. Joskus on käynyt niin, että se tarpeeton olisikin ollut tarpeellinen.
      Nykyinen kotini on se viimeinen maanpäällinen, toivottavasti. Kompakti yhdelle.
      Imuroin varsi-imurilla kerran viikossa. Pyyhin pölyt näkyviltä pinnoilta, myös silloin, jos viitsin . Tahrat, roiskeet pyyhin hetl.
      En ole siisteysintoilija. Pienessä kodissa jokaisella tavaralla on paikkansa ja jos eivät ole omalla paikallaan näyttää sotkulta.

"Siisti koti ja mielikin on järjestyksessä". Tuon olen jostain lukenut, en muista mistä.

• ,'Siisti koti ja mielikin on järjestyksessä". Tuon olen jostain lukenut, en muista mistä.

Myös edesmennyt äitini oli tuota mieltä. Hän sanoi että kodin järjestyksestä ja siisteydestä näkee mitä mielelle kuuluu.

• Anonyymi00038

Se on hyvä jos siivoamalla mieli terveenä ja tasapainossa pysyy.

• Anonyymi00039

"Siisti koti ja mielikin on järjestyksessä". Joskus lehdissä artikkeleita ja kuvia kuinka asunto sotkettu hirvittävään kuntoon. Silloin kyllä olen ajatellut että ne sotkijat voivat tosi huonosti tai käyttävät huumeita.
        Näkee sen myös pihapiiristä kuinka asukas tai perhe voi.

• Anonyymi00038 kirjoitti:

Se on hyvä jos siivoamalla mieli terveenä ja tasapainossa pysyy.

Et ymmärtänyt rinnastusta näköjään.

• Anonyymi00046
        Siili25 kirjoitti:

Et ymmärtänyt rinnastusta näköjään.

Ymmärsin kyllä, huomaa et tarkoitin et siivoaminen on yksi monista tavoista pitää mieli virkeänä, tekeminen on hyödyksi psyykelle.

• Anonyymi00046 kirjoitti:

Ymmärsin kyllä, huomaa et tarkoitin et siivoaminen on yksi monista tavoista pitää mieli virkeänä, tekeminen on hyödyksi psyykelle.

Ai. Minä tulkitsin et ironisoit meidän tarkoittaneen mirlenterveysongelmien hoituvan siivouksella.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Aika monen kannattaisi kokeilla.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Aika monen kannattaisi kokeilla.

EI ! Kommentin piti olla Siilille (15.4. klo 20:33).

• Anonyymi00051 kirjoitti:

EI ! Kommentin piti olla Siilille (15.4. klo 20:33).

Riippunee psyyken ongelmasta onko siivoukseen voimavaroja ja siitä apua. Mutta toipumisvaiheessa ehkä.

• Anonyymi00054
        Siili25 kirjoitti:

Riippunee psyyken ongelmasta onko siivoukseen voimavaroja ja siitä apua. Mutta toipumisvaiheessa ehkä.

Monen monta kertaa olen joutunut funtsimaan, onko sekasotku ja likaisuus syy vai seuraus. En ole tainnut osata päättää.

• Anonyymi00040

En tykkää siivoamisesta ja tekisin mielelläni sen ajan jotain muuta. Mutta kun tietää, miten hyvä olo tulee siivouksen jälkeen kun koti on puhdas niin siivoan, tykkäsimpä tai en.

AInoa mitä tykkään on pölyjen pyyhkiminen ja sitä teenkin päivittäin koska tykkään siitä, että pinnat ovat puhtaat huoneessa kuin huoneessa. En ole himosiivooja vaan siivoamme puolisoni kanssa kerran viikossa, joka toinen viikko luutuan lattiat muutoin imurointi ja vessojen pesu riittää.

• Anonyymi00041

Jännä juttu. Minä taas en ollenkaan tykkää pölyjen pyyhinnästä. Olen sitten ostanut sellaisia kostutettuja liinoja, jotka heitetään käytön jälkeen pois. En aina käytä näitä, mutta näillä keinoilla toisinaan huijaan itseni tekemään tuota ärsyttävää hommaa.

• joo. En tykkää- väkisin pakon eessä teen jotain siivoustöitä. Ei oo mun juttu. Ihailen suuresti heitä jotka nauttii siivoomisesta =) Ei tulis mitään jos mulla ois siivous tai kotipalvelufirma Hyppysissä.

• Anonyymi00042

Olisiko firmasi nimi Hyppysissä, vai miksi kirjoitat sen sanan isolla kirjaimella? Pieni riittää.

• Anonyymi00042 kirjoitti:

Olisiko firmasi nimi Hyppysissä, vai miksi kirjoitat sen sanan isolla kirjaimella? Pieni riittää.

Hyvä että sinulle Riittää! :) minä sen sijaan oon toistamaata!

• Anonyymi00063
        Mummunen kirjoitti:

Hyvä että sinulle Riittää! :) minä sen sijaan oon toistamaata!

Toismaalainen ei siis tunne eris- ja yleisnimiä.

• Anonyymi00043

" Puhtaus on puoli ruokaa. " Epäsiistissä huushollissa olisi ikävää / inhottavaa syödä.

• Anonyymi00057

Aivan, pöpjen takia.

• Anonyymi00044

Kyllä pidin. Nyt pidän siitä, kun siivooja pesi ikkunat ja on niin puhdasta ja kirkasta.

• Anonyymi00049

Hienoa et apua on.

• Anonyymi00045

Tykkään joo siivota. Imuri joo mut joskus kihveli ja harja. Hygienian kotona pitää olla kunnossa eikä saa olla koko ajan sotkuista. Mattoja on hankala pätkiä kun on kehnot olkapäät joten ei pysty nostaan mattoja kovin korkealle. Mattopiiska auttaisi mutta mulla on niin paljon voimaa/iskuvoimaa että kaikki piiskat hajonneet =) (itkunaurua) ja sitten keksin tennismailan jolla pätkin mattoja ja sekin meni rikki hihhih =).

• Anonyymi00047

Mattoja ei saa tampata lujaa eli voimalla. Imurointi, pieni lätkyttely riittää ja tuuletusta, niin hyvä tulee. Pätkiminen kuulostaa katkomiselta. Miksi sellaista teet?

• Anonyymi00055
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Mattoja ei saa tampata lujaa eli voimalla. Imurointi, pieni lätkyttely riittää ja tuuletusta, niin hyvä tulee. Pätkiminen kuulostaa katkomiselta. Miksi sellaista teet?

Jos purkaa agressioitaan?

• Anonyymi00059
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Myö en vain taija osata tampata mattoja =) (itkunaurua).

• Anonyymi00062
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Jos purkaa agressioitaan?

Hanki nyrkkeilysäkki. Matot eivät tykkää agressioistasi.

• Anonyymi00052

En ole maailmaan syntynyt sitä varten, että luuttuan koko ikäni.
      Siivoushulluus on mielenvika. Paha ahdistus tms.

• Anonyymi00053

Oletko kuullut keskitiestä ja / tai kohtuullisuudesta koskaan mitään?

• Anonyymi00060

Niinpä jos pitää koko ajan hermoilla että onko siistiä vaiko ei niin männöö neuroottisuuden ja pikkutarkkuuden puolelle. Meitä on moneen junaan.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Niinpä jos pitää koko ajan hermoilla että onko siistiä vaiko ei niin männöö neuroottisuuden ja pikkutarkkuuden puolelle. Meitä on moneen junaan.

Sellaiset, jotka siivoavat säännöllisesti ja pitävät nurkkansa kunnossa, eivät varmastikaan hermoile aiheesta. He vain tekevät, kun on tarvis.

• Anonyymi00056

Järjestys ennenkaikkea.
      -Aceptor-

• Anonyymi00058

Pitäisi taas alkaa siivoamaan! 🥱

• Anonyymi00064

Kun putsailee pikkusen kerrallaan, niin jaksaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      198
      2747
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      158
      2465
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1152
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      941
    5. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      860
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      21
      853
    7. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      93
      820
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      290
      811
    9. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      738
    10. Onneksi tapasin sut

Ilman sua olisin jatkanut pään lyömistä seinään eli samanlaisten miesten etsimistä. Tajusin, mikä menee pieleen vasta ku
      Ikävä
      93
      719
    Aihe