Vesisuonet ja maasäteily

Wasser

Aiemmin oli juttua mm kuparimatoista ja harjateräksen kaivamisesta maahan.

Tästä heräsi kysymys, Entä jos sängyn alle laitaa esim. pelti levyn, messinki levyn tai pienisilmäistä teräs verkkoa?

Autaako?

Jälkimmäinen pitäisi autta periaatteessa jos voidaan verrata Farradayn häkkiin.
Vai olenko väärässä?

245

40973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroon

      sinua vaivaavasta "maasäteilyongelmasta" lähettämällä kaikki rahasi, sekä omaisuutesi rahaksi muutettuna ilmoittamalleni tilille. samalla saat "kaukoparannuksen" avulla helpotuksen kaikkiin vaivoihisi.

      • Mee hoitoon

        Tuleeko huolehdittua mielen hoidosta yhtä hyvin, kuin tuosta ilkeilystä ? Se ei varmasti hoidu tuolla käyttäytymisellä, pahenee vaan.


      • rahalähetys tulossa

        Oi kerro heti tilinumerosi, niin saat heti rahalähetyksen.


    • Sairaalassa

      Minulla oli 3 viikon kuntoutusjakso, ja olin ollut pari tuntia sängyssä, alkoi jumalaton repiminen ja särky. Seuraava yö olikin yhtä helvettiä kipujen kanssa, enkä pystynyt enää aamulla kävelemään, kuin hiipimällä juuri ja juuri seinistä kiinni pitäen vessaan, kun koski joka ikiseen soluun niin mahdottomasti. Sängyssä repi koko ajan kuin sähkövirta polttaisi kudoksia.

      Sitten hoitajat sanoivat, että en ole ainut, tämä huone on poikkeus tällä osastolla. Tässä syystä tai toisesti ihmiset kipeytyvät. Toiset maadoittavat patterin, toisille laitetaan sängynpohjaan maadoitukset.

      Minä olin niin kipeä, ettei minusta ollut edes kauppaan menijäksi, että olisin fooliota ostanut. Ruokalasta toivat minulle fooliopaperia, joka levitettiin sängyn pohjalle. Ja siitä lähti kipujen katoaminen. Kesti monta päivää, ennenkuin arkuus kudoksista oli täysin kadonnut.

      On se vaan aika ihmeellistä, että ihminen tietää tulla kipeeksi, vaikkei ole osastolla kuuna kullan valkiana ollut, ja samassa huoneessa, missä muutkin tulevat kivuliaiksi. Eikö ole aika jännä juttu ? On se luulotauti aika ovela tauti kuitenkin, mutta eri asia, ketä se luulotauti kiusaa? Ainakin joitain sivullisia se tuntuu kiusaavan vahvastikkin.

      No sen tiedän, että fooliopaperi toimii. Messuilla, jossa jokaista alkoi särkeä, jotka siinä kohtaa olivat töissä. Naapurikojouissakin nostelivat jalkojaan ja ihmettelivät, ettei heitä koskaan tällä tavoin messuilla ole särkenyt.

      Sitten yksi toi kotoaan fooliorullan, sellaisen, jota kinkunkin ympärille kiedotaan, joka laitettiin maton alle, ja kun seisoi siinä kohtaa, missä foolio oli, särky laantui.

      Mutta kun kaikki ei mahduttu matolle, tehtiin kompromissi. Seisoimme toinen jalka matolla, ja toinen maton vieressä lattialla.
      Ja jokainen valitti, että se jalka, joka oli maton ulkopuolella, foolion ulottumattomissa, sitä särki. Sitten vaihdettiin aina paikkojamme, että voimme vaihdella matolle vuoroin toista ja taas toista jalkaa.

      Sitä en osaa sanoa, onko metalleilla eroa, senhän tietää, kun kokeilee.

      • -mimmu-

        heippa,mulla toimii paremmin saunan seinien väliin laitettava folio,kannattaa kokeilla,eikä maksa paljoa!


      • Ekis
        -mimmu- kirjoitti:

        heippa,mulla toimii paremmin saunan seinien väliin laitettava folio,kannattaa kokeilla,eikä maksa paljoa!

        Tervehdys Mimmu

        Voisitkos kertoa tarkemmin miten foliolla tai tuolla saunan höyrysulkualumiinikalvolla "maadoitit ja poistit" säteilyongelman. Millaisessa kohteessa ja miten asensit?


      • on kokemusta
        Ekis kirjoitti:

        Tervehdys Mimmu

        Voisitkos kertoa tarkemmin miten foliolla tai tuolla saunan höyrysulkualumiinikalvolla "maadoitit ja poistit" säteilyongelman. Millaisessa kohteessa ja miten asensit?

        viimeinen viesti on niin vanha, että mahtaakohan tätä kukaan seurata enää. omasta kokemuksesta voisin kertoa jos ketä kiinnostaa. kuka pitää tätä riesaa huuhaana, älköön vaivautuko vastaamaan!


      • Kokemuksista kiinnostunut
        on kokemusta kirjoitti:

        viimeinen viesti on niin vanha, että mahtaakohan tätä kukaan seurata enää. omasta kokemuksesta voisin kertoa jos ketä kiinnostaa. kuka pitää tätä riesaa huuhaana, älköön vaivautuko vastaamaan!

        Meillä tutkittiin eilen asunnossamme sänkyjen kohdat. Toisen kohdalla mittaaja sanoi olevan kaksikin samansuuntaista magneettikenttää ja toisen sängyn kohdalla yksi. Hänellä ei itsellään ollut koettua tietoa, miten säteilyn voisi estää. Joku oli hänelle kertonut, että laittamalla sängyn alle piripintaan vedellä täytettyjä lasipurkkeja, joissa on pätkä kupariputkea saadaan säteily katkaistua. Purkkeihin kannet päälle. Toimiikohan?

        Haluaisin kuulla myös lisää folion käytöstä. Pitäisikö folio laittaa koko sängyn alle?

        Oulun yliopistossahan on jo vuosia sitten tutkittu maasäteilyä ja tietääkseni todettu, ettei säteilyä voida mitata millään teknisillä laitteilla. Onkohan asiaa sittemmin koitettu tutkia missään uudelleen?


      • Kadoksissa ollut
        Kokemuksista kiinnostunut kirjoitti:

        Meillä tutkittiin eilen asunnossamme sänkyjen kohdat. Toisen kohdalla mittaaja sanoi olevan kaksikin samansuuntaista magneettikenttää ja toisen sängyn kohdalla yksi. Hänellä ei itsellään ollut koettua tietoa, miten säteilyn voisi estää. Joku oli hänelle kertonut, että laittamalla sängyn alle piripintaan vedellä täytettyjä lasipurkkeja, joissa on pätkä kupariputkea saadaan säteily katkaistua. Purkkeihin kannet päälle. Toimiikohan?

        Haluaisin kuulla myös lisää folion käytöstä. Pitäisikö folio laittaa koko sängyn alle?

        Oulun yliopistossahan on jo vuosia sitten tutkittu maasäteilyä ja tietääkseni todettu, ettei säteilyä voida mitata millään teknisillä laitteilla. Onkohan asiaa sittemmin koitettu tutkia missään uudelleen?

        Minulla oli ihan hirvittäviä ongelmia maasäteilyn kanssa, näin kaameita painajaisia yö toisensa jälkeen ja niveliä kolotti. Aamulla sängystä nouseminen oli työn ja tuskan takana. En osannut itse maasäteilyä epäillä, koska asun kerrostalon viidennessä kerroksessa ja kuvittelin että säteily hajaantuisi ennenkuin ehtii näinkin korkealle paikalle. Ongelma selvisi kun näihin asioihin syvällisesti perehtynyt henkiparantajaystäväni tutki asuntoni varvun ja vielä kristallienkin avulla. Kerrostalon raudoitus yhdessä talon vanhojen syöksyputkien kanssa muodosti ikäänkuin suurennuslasin joka oikein keskitti maasäteilyn makuuhuoneeseeni. Ongelma poistui nopeasti levittämällä alumiinifoliota sängyn alle. Folion teippaamisessa on syytä olla tarkkana, jotta kosketuksesta muodostuu tiivis eikä vuotoja synny. Lisätehoa koen saaneeni kun laitoin kupariteippiä folion ja vesipatterin välille.
        Sähköallergiaani sain myös suuren helpotuksen kun kiersin kaikki ovien ja ikkunoiden pielet kupariteipillä ympäri, sekä tein kehät myös pistorasioiden ympärille.
        Sairaalasta en olisi apua vaivoihini saanut, sillä koululääketiede ei ongelmieni todellista laatua ole ikinä ymmärtänyt. Kansanparannus ja perimätieto näiden asioiden suhteen on osoittautunut paljon voimallisemmaksi avun lähteeksi.


      • maasäteilyn poistaminen
        on kokemusta kirjoitti:

        viimeinen viesti on niin vanha, että mahtaakohan tätä kukaan seurata enää. omasta kokemuksesta voisin kertoa jos ketä kiinnostaa. kuka pitää tätä riesaa huuhaana, älköön vaivautuko vastaamaan!

        Hei
        Kerrotko miten saan maasäteilyn pois sängyn alta , kuin vain vaihtamalla sängyn paikkaa ?


      • vitsanvääntäjä
        maasäteilyn poistaminen kirjoitti:

        Hei
        Kerrotko miten saan maasäteilyn pois sängyn alta , kuin vain vaihtamalla sängyn paikkaa ?

        Laita ruostumaton teräskattila tai muu ruostumaton teräsesine sängyn alle.
        Paras paikka on sängyn keskikohdassa, jos ei
        suonta ole tarkasti määritetty.
        Esine varautuu jonkin ajan kuluessa ns. täyteen,
        joten käytä esinettä ruostumattomalla tiskipöydällä jolloin varaus purkautuu ja niin esine on taas käyttökunnossa.
        Toimivin tapa on laitta esine sängyn alle illalla nukkumaan mennessä ja aamulla noustessa ottaa pois.


      • sulewi
        Kokemuksista kiinnostunut kirjoitti:

        Meillä tutkittiin eilen asunnossamme sänkyjen kohdat. Toisen kohdalla mittaaja sanoi olevan kaksikin samansuuntaista magneettikenttää ja toisen sängyn kohdalla yksi. Hänellä ei itsellään ollut koettua tietoa, miten säteilyn voisi estää. Joku oli hänelle kertonut, että laittamalla sängyn alle piripintaan vedellä täytettyjä lasipurkkeja, joissa on pätkä kupariputkea saadaan säteily katkaistua. Purkkeihin kannet päälle. Toimiikohan?

        Haluaisin kuulla myös lisää folion käytöstä. Pitäisikö folio laittaa koko sängyn alle?

        Oulun yliopistossahan on jo vuosia sitten tutkittu maasäteilyä ja tietääkseni todettu, ettei säteilyä voida mitata millään teknisillä laitteilla. Onkohan asiaa sittemmin koitettu tutkia missään uudelleen?

        Kuopion yliopiston soveltavan fysiikan laitoksella on joskus toistakymmentä vuotta sitten tutkittu ainakin maasäteilyn havaitsemista vaprpujen ja niiden käyttäijen avulla. Kokeessa on todettu, että varpu tai vastaava on vaim mittari, joka näyttää paremmin ilmi, mitä koehenkilö tuntee. Eli maasäteilyn pystyy ilmaisemaan ainakin sen herkkyyden taitava henkilö. Olen yrittänyt googlettaa tätä asiaa, mutta en ole löytänyt asiaan vastausta tarkemmin. Varmaan tulevaisuudessa nämä asiat tulevat paremmin vielä tietoon ja maasäteilylle herkkiä ihmisiä ei enäää niin helposti tulkita "luulosairaiksi".

        Rakennusvaiheessa kannattaisi maadoittaa rakennukset maasäteilyä vastaan. Tästä on jo jossakin tietoa.


      • ---
        on kokemusta kirjoitti:

        viimeinen viesti on niin vanha, että mahtaakohan tätä kukaan seurata enää. omasta kokemuksesta voisin kertoa jos ketä kiinnostaa. kuka pitää tätä riesaa huuhaana, älköön vaivautuko vastaamaan!

        Näihin asioihin paremmin vihkiytynyt: Reino Knaapila. Löytyy googlettamalla, ellei muuten.

        Ja lainaus perään: "- Tiedätkö ketään, jota voisi kutsua nykyajan shamaaniksi?
        - Ensimmäiseksi mieleeni tulevat Reino Knaapila ja Johannes Setälä."

        http://www.piilon.net/Artikkelit/Art 20 Väiski.htm


      • pyrstöyskä
        --- kirjoitti:

        Näihin asioihin paremmin vihkiytynyt: Reino Knaapila. Löytyy googlettamalla, ellei muuten.

        Ja lainaus perään: "- Tiedätkö ketään, jota voisi kutsua nykyajan shamaaniksi?
        - Ensimmäiseksi mieleeni tulevat Reino Knaapila ja Johannes Setälä."

        http://www.piilon.net/Artikkelit/Art 20 Väiski.htm

        täältä löytyy myös yksi joka kärsii "vesisuonista" sängyn alla. mulla se ilmenee sillee että joutuu raapimaan jalkoja. pitääpä kokeilla folioo


      • SATTUMALTA HUOMANNUT.
        maasäteilyn poistaminen kirjoitti:

        Hei
        Kerrotko miten saan maasäteilyn pois sängyn alta , kuin vain vaihtamalla sängyn paikkaa ?

        OLEN HUOMANNUT HYVIN TEHOKKAAKSI KEINOKSI, KUN UPOTTAA PAKSUN KUPARIVAIJERIN 2-3 METRIN PÄTKÄN VESISUONEN TULOSUUNNAN PUOLELLE SEINÄNVIERELLE HIEMAN PINNAN ALLE. KAAPELI ON LAITETTAVA POIKKIPUOLIN VESISUONEN SUUNTAAN NÄHDEN.


      • vesisuonista kärsivä
        pyrstöyskä kirjoitti:

        täältä löytyy myös yksi joka kärsii "vesisuonista" sängyn alla. mulla se ilmenee sillee että joutuu raapimaan jalkoja. pitääpä kokeilla folioo

        Minulla on ollut paljon särkyä eri puolilla kehoa, erityisesti paha migreeni ja alumiinifolio sängyn alla on selkeästi auttanut. Tämä on ilmeisesti periytyvä ongelma koska äidilläni sama tilanne. Pystyn myös sormuksen avulla helposti löytämään vesisuonet, sillä kultasormus villalangan päässä pyörii vesisuonien suuntaisesti niiden yläpuolella. No varsinainen ongelma on nyt tämä: olen rakentamassa taloa ja suunnittelemassa lämmitysjärjestelmää. Mieheni tahtoo vesikiertoisen lattialämmityksen. Onko kellään tietoa, miten nämä tällaiset "vesisuonet" vaikuttavat? Olen vähän siinä uskossa, että parempi olisi olla laitamatta vesikiertoista lattialämmitystä, mutta onko kellään kokemusta lisääkö se särkyjä jos on aikaisemmin saanut särkyjä vesisuonista/ maasäteilystä tai voiko sitä estää laittamalla alumiinilevyn lattian ja lämmitysjärjestelmän väliin, entä vaikuttaakohan alumiinilevy lämmön tasaiseen siirtymiseen lattiasta ilmaan? Kenties ilmakiertoinen lattialämmitys olisi toiveikkaampi vaihtoehto, onko siitä kokemusta?


      • Laavumake
        vesisuonista kärsivä kirjoitti:

        Minulla on ollut paljon särkyä eri puolilla kehoa, erityisesti paha migreeni ja alumiinifolio sängyn alla on selkeästi auttanut. Tämä on ilmeisesti periytyvä ongelma koska äidilläni sama tilanne. Pystyn myös sormuksen avulla helposti löytämään vesisuonet, sillä kultasormus villalangan päässä pyörii vesisuonien suuntaisesti niiden yläpuolella. No varsinainen ongelma on nyt tämä: olen rakentamassa taloa ja suunnittelemassa lämmitysjärjestelmää. Mieheni tahtoo vesikiertoisen lattialämmityksen. Onko kellään tietoa, miten nämä tällaiset "vesisuonet" vaikuttavat? Olen vähän siinä uskossa, että parempi olisi olla laitamatta vesikiertoista lattialämmitystä, mutta onko kellään kokemusta lisääkö se särkyjä jos on aikaisemmin saanut särkyjä vesisuonista/ maasäteilystä tai voiko sitä estää laittamalla alumiinilevyn lattian ja lämmitysjärjestelmän väliin, entä vaikuttaakohan alumiinilevy lämmön tasaiseen siirtymiseen lattiasta ilmaan? Kenties ilmakiertoinen lattialämmitys olisi toiveikkaampi vaihtoehto, onko siitä kokemusta?

        Vesisuonista ja/tai maasäteilystä saattaa olla harmia asumiselle. Kannattaa tutkia sätelylinjat ja pyrkiä rakentamaan asunto niin, ettei makuuhuoneet satu säteilylinjoille. Säteilyn vaikutusta voitte poistaa esim. alumiinifoliolla tai vaikka maadoittamalla säteilylinjat metalliputkilla. Lämmityksen vesiputkista tuskin on haittaa.


      • apl1
        on kokemusta kirjoitti:

        viimeinen viesti on niin vanha, että mahtaakohan tätä kukaan seurata enää. omasta kokemuksesta voisin kertoa jos ketä kiinnostaa. kuka pitää tätä riesaa huuhaana, älköön vaivautuko vastaamaan!

        Pystyn poistamaan haitallisen maasäteilyn ja kääntämään vesisuonia riippuen koosta ja maaperästä.


      • radioaktiivista?
        vesisuonista kärsivä kirjoitti:

        Minulla on ollut paljon särkyä eri puolilla kehoa, erityisesti paha migreeni ja alumiinifolio sängyn alla on selkeästi auttanut. Tämä on ilmeisesti periytyvä ongelma koska äidilläni sama tilanne. Pystyn myös sormuksen avulla helposti löytämään vesisuonet, sillä kultasormus villalangan päässä pyörii vesisuonien suuntaisesti niiden yläpuolella. No varsinainen ongelma on nyt tämä: olen rakentamassa taloa ja suunnittelemassa lämmitysjärjestelmää. Mieheni tahtoo vesikiertoisen lattialämmityksen. Onko kellään tietoa, miten nämä tällaiset "vesisuonet" vaikuttavat? Olen vähän siinä uskossa, että parempi olisi olla laitamatta vesikiertoista lattialämmitystä, mutta onko kellään kokemusta lisääkö se särkyjä jos on aikaisemmin saanut särkyjä vesisuonista/ maasäteilystä tai voiko sitä estää laittamalla alumiinilevyn lattian ja lämmitysjärjestelmän väliin, entä vaikuttaakohan alumiinilevy lämmön tasaiseen siirtymiseen lattiasta ilmaan? Kenties ilmakiertoinen lattialämmitys olisi toiveikkaampi vaihtoehto, onko siitä kokemusta?

        Omaa kokemusta: muutimme omakotitaloon, pian öisin suonenvetoja jaloissa ja sydämmentykytystä.Sain vinkin sormusjutusta, jota kokeilin ja sormus pyöri langan päässä kuin vimmattu. Makuuhuoneen kohdalle alas kellarin kattoon virittelin sähkökaapelia, ei pyörinyt sormus ja oireet poistuivat, kunnes palasivat talven alkaessa maan routaantumisen myötä. Piuhan siirtelyn jälkeen oireet poistuivat. Taas keväällä maan sulettua oireet alkoivat, ja poistuivat kaapelin siirtämisen entiselle paikalleen jälkeen. En osaa enempää neuvoa, mutta sähköä johtava materiaali minun kokemuksella asiaan vaikuttaa. Kannattaisikohan tontti tutkia etukäteen? Huuhaa tyyppejä varoen.


      • heidi78
        apl1 kirjoitti:

        Pystyn poistamaan haitallisen maasäteilyn ja kääntämään vesisuonia riippuen koosta ja maaperästä.

        Meille tarvittaisiin maadoittajaa joka maadoittaa koko talon ulkonurkista, vai miten se nyt menee. Orimattilassa ollaan, jos joku tietää jonkun läheltä niin ilmoittakaa.


      • tarkka puntari
        heidi78 kirjoitti:

        Meille tarvittaisiin maadoittajaa joka maadoittaa koko talon ulkonurkista, vai miten se nyt menee. Orimattilassa ollaan, jos joku tietää jonkun läheltä niin ilmoittakaa.

        Meidän talo Mäntsälässä oli oikein vesisuonten temmellyskenttä. Niitä meni ristiin ja rastiin talon alla. Silloin kun muutin taloon, en tiennyt asiasta mitään. Mutta parin viikon kuluttua olin niin kipeä, etten enää pystynyt liikkumaan vaan jouduin jäämään sairaslomalle.

        Kokeilin sängyn paikan siirtoa, ja löysin yhden paikan talosta, jossa minuun ei koskenut, ja pääsin kuntoutumaan niin että pystyin jatkamaan töissä.
        Sitten muutin takaisin varsinaiseen makuhuoneeseen, ja sama peli alkoi taas. Kipeydyin niin mielettömästi, että taas sairaslomalle.

        Sitten kuulin radiohaastattelun silloisesta Mauno Pohjosesta, ja etsin oitis hänet käsiini. Mauno tuli mittailemaan talomme sijaintia ja jestas sentään, ainoa paikka talossa, jossa vesisuonten vaikutus ei temmeltänyt, oli tuo naulakon alla, jossa kävinkin nukkumassa että pääsin takaisin työkuntoon.

        Talo piti maadottaa. Mutta kun maadotettavaa oli tosi paljon. Hankin edesmenneeltä kiropraktikko Helge Lindruusilta sellaiset levykkeet, jotka sijoitettiin taloon tietyssä suhteessa veden virtaukseen nähden, ja se auttoi. Kivut loppuivat.

        Lapset kasvoivat ja annas olla, aloin taas kipeytyä. Ja ihmettelin, mistä nyt on kyse. Sitten huomasin, että lapset olivat löytäneet ne levyt, ja toinen levy oli siirretty aivan toiseen paikkaan kokonaan, joten se maadoitus ei toiminut. Levyjen siirto paikoilleen, ja kivut taas katosivat.

        Mahtaakohan edes Mauno Pohjonenkaan olla enää hengissä? Näyttäisi olevan jo 102 vuotias, jos on hengissä.
        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hx5000.sh?{hnro}=911275=su=kaikki

        Nykyisessa talossa, jossa asumme, ei onneksi ole vesisuonia talon kohdalla, joten tässä en tarvitse maadoituksia.
        Menin kerran sairaalaan kuntoutusjaksolle, ja heti pari tuntia ollessani huoneessa alkoi nousta kovat kivut. Jo ensimmäinen yö oli yhtä maanpäällistä helvettiä, särki niin mielettömästi, etten saanut silmällistäkään nukuttua. Aamulla en pystynyt jaloilleni nousemaan, en vessaan menemään, piti soittaa hoitaja auttamaan. Kolmen vuorokauden kuluttua olin kipeä joka solusta niin ettei koskettaa kärsinyt. Hoitajat sanoivat, etten ole ainut tässä huoneessa reagoija, vaan kovin usille käy samalla lailla, että tässä huoneessa on jotain kumaa, joka tekee ihmiset kipeäksi.

        Sitten keittiöltä toivat fooliopaperia, jolla maadoitettiin patjan alusta, ja sitten yölliset kivut alkoivat laantua. Hotajat toivat rautalankaa, jolla vielä maadoitettiin patteri, se kun kuulemma auttoi monia potilaita. Ja fooliota vielä tuolille, että pystyin istumaan.

        Myös seinäni takana oleva pömpeli oli joku saähkaappi, jossa on kuulemma voimakkaat sähkövirtaukset. Minä olen kyllä sellainen mittari, etta se kyllä ilmoittaa häiröistä.


      • Dr Feelgood
        tarkka puntari kirjoitti:

        Meidän talo Mäntsälässä oli oikein vesisuonten temmellyskenttä. Niitä meni ristiin ja rastiin talon alla. Silloin kun muutin taloon, en tiennyt asiasta mitään. Mutta parin viikon kuluttua olin niin kipeä, etten enää pystynyt liikkumaan vaan jouduin jäämään sairaslomalle.

        Kokeilin sängyn paikan siirtoa, ja löysin yhden paikan talosta, jossa minuun ei koskenut, ja pääsin kuntoutumaan niin että pystyin jatkamaan töissä.
        Sitten muutin takaisin varsinaiseen makuhuoneeseen, ja sama peli alkoi taas. Kipeydyin niin mielettömästi, että taas sairaslomalle.

        Sitten kuulin radiohaastattelun silloisesta Mauno Pohjosesta, ja etsin oitis hänet käsiini. Mauno tuli mittailemaan talomme sijaintia ja jestas sentään, ainoa paikka talossa, jossa vesisuonten vaikutus ei temmeltänyt, oli tuo naulakon alla, jossa kävinkin nukkumassa että pääsin takaisin työkuntoon.

        Talo piti maadottaa. Mutta kun maadotettavaa oli tosi paljon. Hankin edesmenneeltä kiropraktikko Helge Lindruusilta sellaiset levykkeet, jotka sijoitettiin taloon tietyssä suhteessa veden virtaukseen nähden, ja se auttoi. Kivut loppuivat.

        Lapset kasvoivat ja annas olla, aloin taas kipeytyä. Ja ihmettelin, mistä nyt on kyse. Sitten huomasin, että lapset olivat löytäneet ne levyt, ja toinen levy oli siirretty aivan toiseen paikkaan kokonaan, joten se maadoitus ei toiminut. Levyjen siirto paikoilleen, ja kivut taas katosivat.

        Mahtaakohan edes Mauno Pohjonenkaan olla enää hengissä? Näyttäisi olevan jo 102 vuotias, jos on hengissä.
        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hx5000.sh?{hnro}=911275=su=kaikki

        Nykyisessa talossa, jossa asumme, ei onneksi ole vesisuonia talon kohdalla, joten tässä en tarvitse maadoituksia.
        Menin kerran sairaalaan kuntoutusjaksolle, ja heti pari tuntia ollessani huoneessa alkoi nousta kovat kivut. Jo ensimmäinen yö oli yhtä maanpäällistä helvettiä, särki niin mielettömästi, etten saanut silmällistäkään nukuttua. Aamulla en pystynyt jaloilleni nousemaan, en vessaan menemään, piti soittaa hoitaja auttamaan. Kolmen vuorokauden kuluttua olin kipeä joka solusta niin ettei koskettaa kärsinyt. Hoitajat sanoivat, etten ole ainut tässä huoneessa reagoija, vaan kovin usille käy samalla lailla, että tässä huoneessa on jotain kumaa, joka tekee ihmiset kipeäksi.

        Sitten keittiöltä toivat fooliopaperia, jolla maadoitettiin patjan alusta, ja sitten yölliset kivut alkoivat laantua. Hotajat toivat rautalankaa, jolla vielä maadoitettiin patteri, se kun kuulemma auttoi monia potilaita. Ja fooliota vielä tuolille, että pystyin istumaan.

        Myös seinäni takana oleva pömpeli oli joku saähkaappi, jossa on kuulemma voimakkaat sähkövirtaukset. Minä olen kyllä sellainen mittari, etta se kyllä ilmoittaa häiröistä.

        "Sitten keittiöltä toivat fooliopaperia, jolla maadoitettiin patjan alusta, ja sitten yölliset kivut alkoivat laantua. Hotajat toivat rautalankaa, jolla vielä maadoitettiin patteri, se kun kuulemma auttoi monia potilaita. Ja fooliota vielä tuolille, että pystyin istumaan."

        Täyttä soopaa. Potilashuodeiden patterit ovat vuorenvarmasti maadoitettu jo rakenteellisesti.
        Mihinkä ne patterit sillä rautalangalla maadoitettiin?
        Tiedän,että on myös asennettu lämpötilansäätimiä, mistä ei lähde mitään johdatusta minnekkään ja sekin auttaa lämpötilanhallintaan, kun jokainen saa säädellä itse. Sama efekti. Nukkuuhan lapsikin paremmin nalle sylissä. Vai säteileekö ne nalletkin jotain mitä vain "maunopohjoset" ymmärtävät.


      • tarkka puntari kirjoitti:

        Meidän talo Mäntsälässä oli oikein vesisuonten temmellyskenttä. Niitä meni ristiin ja rastiin talon alla. Silloin kun muutin taloon, en tiennyt asiasta mitään. Mutta parin viikon kuluttua olin niin kipeä, etten enää pystynyt liikkumaan vaan jouduin jäämään sairaslomalle.

        Kokeilin sängyn paikan siirtoa, ja löysin yhden paikan talosta, jossa minuun ei koskenut, ja pääsin kuntoutumaan niin että pystyin jatkamaan töissä.
        Sitten muutin takaisin varsinaiseen makuhuoneeseen, ja sama peli alkoi taas. Kipeydyin niin mielettömästi, että taas sairaslomalle.

        Sitten kuulin radiohaastattelun silloisesta Mauno Pohjosesta, ja etsin oitis hänet käsiini. Mauno tuli mittailemaan talomme sijaintia ja jestas sentään, ainoa paikka talossa, jossa vesisuonten vaikutus ei temmeltänyt, oli tuo naulakon alla, jossa kävinkin nukkumassa että pääsin takaisin työkuntoon.

        Talo piti maadottaa. Mutta kun maadotettavaa oli tosi paljon. Hankin edesmenneeltä kiropraktikko Helge Lindruusilta sellaiset levykkeet, jotka sijoitettiin taloon tietyssä suhteessa veden virtaukseen nähden, ja se auttoi. Kivut loppuivat.

        Lapset kasvoivat ja annas olla, aloin taas kipeytyä. Ja ihmettelin, mistä nyt on kyse. Sitten huomasin, että lapset olivat löytäneet ne levyt, ja toinen levy oli siirretty aivan toiseen paikkaan kokonaan, joten se maadoitus ei toiminut. Levyjen siirto paikoilleen, ja kivut taas katosivat.

        Mahtaakohan edes Mauno Pohjonenkaan olla enää hengissä? Näyttäisi olevan jo 102 vuotias, jos on hengissä.
        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hx5000.sh?{hnro}=911275=su=kaikki

        Nykyisessa talossa, jossa asumme, ei onneksi ole vesisuonia talon kohdalla, joten tässä en tarvitse maadoituksia.
        Menin kerran sairaalaan kuntoutusjaksolle, ja heti pari tuntia ollessani huoneessa alkoi nousta kovat kivut. Jo ensimmäinen yö oli yhtä maanpäällistä helvettiä, särki niin mielettömästi, etten saanut silmällistäkään nukuttua. Aamulla en pystynyt jaloilleni nousemaan, en vessaan menemään, piti soittaa hoitaja auttamaan. Kolmen vuorokauden kuluttua olin kipeä joka solusta niin ettei koskettaa kärsinyt. Hoitajat sanoivat, etten ole ainut tässä huoneessa reagoija, vaan kovin usille käy samalla lailla, että tässä huoneessa on jotain kumaa, joka tekee ihmiset kipeäksi.

        Sitten keittiöltä toivat fooliopaperia, jolla maadoitettiin patjan alusta, ja sitten yölliset kivut alkoivat laantua. Hotajat toivat rautalankaa, jolla vielä maadoitettiin patteri, se kun kuulemma auttoi monia potilaita. Ja fooliota vielä tuolille, että pystyin istumaan.

        Myös seinäni takana oleva pömpeli oli joku saähkaappi, jossa on kuulemma voimakkaat sähkövirtaukset. Minä olen kyllä sellainen mittari, etta se kyllä ilmoittaa häiröistä.

        Täytyypä hakee rautakaupasta tota rakennusfoliota heti maanantaina. Talomme lähellä ja tontin alla kulkee vahvoja vesisuonia.
        Omenapuut näissä pihoissa 'kaatuvat' kasvavina poispäin vesisuonista on joku sanonut puut nähtyään.


      • Aritta
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Täytyypä hakee rautakaupasta tota rakennusfoliota heti maanantaina. Talomme lähellä ja tontin alla kulkee vahvoja vesisuonia.
        Omenapuut näissä pihoissa 'kaatuvat' kasvavina poispäin vesisuonista on joku sanonut puut nähtyään.

        vesisuonesta? Minä luulin että vesisuoneen päin. Meni uusiksi vesisuonien katselu. :-)


      • Aritta
        Dr Feelgood kirjoitti:

        "Sitten keittiöltä toivat fooliopaperia, jolla maadoitettiin patjan alusta, ja sitten yölliset kivut alkoivat laantua. Hotajat toivat rautalankaa, jolla vielä maadoitettiin patteri, se kun kuulemma auttoi monia potilaita. Ja fooliota vielä tuolille, että pystyin istumaan."

        Täyttä soopaa. Potilashuodeiden patterit ovat vuorenvarmasti maadoitettu jo rakenteellisesti.
        Mihinkä ne patterit sillä rautalangalla maadoitettiin?
        Tiedän,että on myös asennettu lämpötilansäätimiä, mistä ei lähde mitään johdatusta minnekkään ja sekin auttaa lämpötilanhallintaan, kun jokainen saa säädellä itse. Sama efekti. Nukkuuhan lapsikin paremmin nalle sylissä. Vai säteileekö ne nalletkin jotain mitä vain "maunopohjoset" ymmärtävät.

        Maailma on mielenkiintoisempi kuin luuletkaan.


      • Dr Feelgood
        Aritta kirjoitti:

        Maailma on mielenkiintoisempi kuin luuletkaan.

        Mikä oli asiasi?

        Vai onko tapanasi pakko kommentoida vaikkei ymmärrystä olekkaan?
        Mitä se kahvin hintaan vaikuttaa?


      • Aritta
        Dr Feelgood kirjoitti:

        Mikä oli asiasi?

        Vai onko tapanasi pakko kommentoida vaikkei ymmärrystä olekkaan?
        Mitä se kahvin hintaan vaikuttaa?

        Ehkä et ole ihan perillä kaikesta mitä maailmassa on. Se ei haittaa, mutta älä väitä vastaan asioissa joissa olet niin tietämätön.


      • Hitsin hitsi
        Aritta kirjoitti:

        Ehkä et ole ihan perillä kaikesta mitä maailmassa on. Se ei haittaa, mutta älä väitä vastaan asioissa joissa olet niin tietämätön.

        Jos suojaan kotini tehokkaasti maasäteilyltä, eivät Reikiparantajien energiavirratkaan pääse perille!


      • Aritta
        Hitsin hitsi kirjoitti:

        Jos suojaan kotini tehokkaasti maasäteilyltä, eivät Reikiparantajien energiavirratkaan pääse perille!

        on tehdä niin.


      • Dr Feelgood
        Aritta kirjoitti:

        Ehkä et ole ihan perillä kaikesta mitä maailmassa on. Se ei haittaa, mutta älä väitä vastaan asioissa joissa olet niin tietämätön.

        Esitin kysymyksen mihinkä ne patterit oikein maadoitettiin.
        Vastaukseksi sain Arittalta :"Maailma on mielenkiintoisempi kuin luuletkaan" ja "Ehkä et ole ihan perillä kaikesta mitä maailmassa on. Se ei haittaa, mutta älä väitä vastaan asioissa joissa olet niin tietämätön."

        Asiasisällöllisesti kommenttisi on oikein, mutta miten se liittyy siihen patterin maadoitukseen, minkä taas olen ymmärtänyt vaikuttavan "säteilykenttien" kautta olotilaan. Jos sinulla ei ole asiaa, niin miksi sitten laskettelet tuommoista vittuilua.

        Voisiko nim. tarkka puntari kertoa mihin patterit maadoitettiin?


      • Aritta
        Dr Feelgood kirjoitti:

        Esitin kysymyksen mihinkä ne patterit oikein maadoitettiin.
        Vastaukseksi sain Arittalta :"Maailma on mielenkiintoisempi kuin luuletkaan" ja "Ehkä et ole ihan perillä kaikesta mitä maailmassa on. Se ei haittaa, mutta älä väitä vastaan asioissa joissa olet niin tietämätön."

        Asiasisällöllisesti kommenttisi on oikein, mutta miten se liittyy siihen patterin maadoitukseen, minkä taas olen ymmärtänyt vaikuttavan "säteilykenttien" kautta olotilaan. Jos sinulla ei ole asiaa, niin miksi sitten laskettelet tuommoista vittuilua.

        Voisiko nim. tarkka puntari kertoa mihin patterit maadoitettiin?

        minäkin haluaisin tietää miten ne maadoitettiin.

        Sinulle annoin vain hyviä neuvoja kun pidit tätä maadoitushommaa soopana.


      • oooo
        Hitsin hitsi kirjoitti:

        Jos suojaan kotini tehokkaasti maasäteilyltä, eivät Reikiparantajien energiavirratkaan pääse perille!

        Tyhmyytesi vain tiivistyy pahentuessaan.


      • ooooo.
        Dr Feelgood kirjoitti:

        Esitin kysymyksen mihinkä ne patterit oikein maadoitettiin.
        Vastaukseksi sain Arittalta :"Maailma on mielenkiintoisempi kuin luuletkaan" ja "Ehkä et ole ihan perillä kaikesta mitä maailmassa on. Se ei haittaa, mutta älä väitä vastaan asioissa joissa olet niin tietämätön."

        Asiasisällöllisesti kommenttisi on oikein, mutta miten se liittyy siihen patterin maadoitukseen, minkä taas olen ymmärtänyt vaikuttavan "säteilykenttien" kautta olotilaan. Jos sinulla ei ole asiaa, niin miksi sitten laskettelet tuommoista vittuilua.

        Voisiko nim. tarkka puntari kertoa mihin patterit maadoitettiin?

        Aritta on täysin oikeassa. Jos et kykene asioita ymmärtämään, ole sitten hiljaa.


      • Dr Feelgood
        Aritta kirjoitti:

        minäkin haluaisin tietää miten ne maadoitettiin.

        Sinulle annoin vain hyviä neuvoja kun pidit tätä maadoitushommaa soopana.

        Maailmassa monta ihmeellistä asiaa ja paljon soopaa.

        Koska ne lämmityspatterit ovat aivan varmasti jo maadoitettu, olivat sitten vesikiertoisia tai sähkölämmittimiä,niin mitenkä ja mihinkä maadoitetaan.

        Ymmärrätkö tuollaisia nimimerkin ooooo kaltaisia kommentteja?


      • onnea!
        Dr Feelgood kirjoitti:

        Maailmassa monta ihmeellistä asiaa ja paljon soopaa.

        Koska ne lämmityspatterit ovat aivan varmasti jo maadoitettu, olivat sitten vesikiertoisia tai sähkölämmittimiä,niin mitenkä ja mihinkä maadoitetaan.

        Ymmärrätkö tuollaisia nimimerkin ooooo kaltaisia kommentteja?

        No se on ainakin hyvä, että sinä tiedät kaikki asiat. Ei muuta kuin onnea omahyväiselle erinomaisuudelle!


      • Aritta
        Dr Feelgood kirjoitti:

        Maailmassa monta ihmeellistä asiaa ja paljon soopaa.

        Koska ne lämmityspatterit ovat aivan varmasti jo maadoitettu, olivat sitten vesikiertoisia tai sähkölämmittimiä,niin mitenkä ja mihinkä maadoitetaan.

        Ymmärrätkö tuollaisia nimimerkin ooooo kaltaisia kommentteja?

        Mutta kaikki vaihtoehto ei ole sitä. Ei myöskään maasäteily tai vesisuonipaikkojen vaarallisuus.

        Lämpöpatterien maadoittamisesta en tiedä mitään. Miten ne sinun mielestäsi on maadoitettu? Ehkä ne on maadoitettava vielä jollakin muulla tavalla.


      • löytyykö esimerkkejä
        Aritta kirjoitti:

        Mutta kaikki vaihtoehto ei ole sitä. Ei myöskään maasäteily tai vesisuonipaikkojen vaarallisuus.

        Lämpöpatterien maadoittamisesta en tiedä mitään. Miten ne sinun mielestäsi on maadoitettu? Ehkä ne on maadoitettava vielä jollakin muulla tavalla.

        Kerrotko mitkä asiat vaihtoehtoilussa ovat soopaa, niin tiedetään varoa.


      • Aritta
        löytyykö esimerkkejä kirjoitti:

        Kerrotko mitkä asiat vaihtoehtoilussa ovat soopaa, niin tiedetään varoa.

        avaavat vaihtoehtohoitoja tienatakseen paljon rahaa.


      • capt. cöpenick
        Aritta kirjoitti:

        vesisuonesta? Minä luulin että vesisuoneen päin. Meni uusiksi vesisuonien katselu. :-)

        Että omppopuut kallistuisivat poispäin vesisuonesta. Parempi meille, koska puu kallistuu pois asuinrakennuksesta.
        Alueella hyvin lähellä on hyvin vahva vesisuoni. Varma tieto, koska naapurin tontilla on kaivo. Sitä oli vaikea tyhjentää huoltoa varten suuren vedentulon takia.


      • Aritta
        capt. cöpenick kirjoitti:

        Että omppopuut kallistuisivat poispäin vesisuonesta. Parempi meille, koska puu kallistuu pois asuinrakennuksesta.
        Alueella hyvin lähellä on hyvin vahva vesisuoni. Varma tieto, koska naapurin tontilla on kaivo. Sitä oli vaikea tyhjentää huoltoa varten suuren vedentulon takia.

        kulkee paljon vesisuonia. Koivut ainakin kallistuvat kaikki yhteen suuntaan ja olen luullut niiden kallistuvan vesisuoneen päin.

        Meillä on kaksi kaivettua kaivoa ja yksi porakaivo ja piha-alue on hieman korkeammalla kuin tie joka on tonttimme edessä ja sille tielle valuu aina paljon vettä meiltäpäin. Joka sitten jäätyy talvella ja on aika liukas. :-)


      • Dr Feelgood
        Aritta kirjoitti:

        Mutta kaikki vaihtoehto ei ole sitä. Ei myöskään maasäteily tai vesisuonipaikkojen vaarallisuus.

        Lämpöpatterien maadoittamisesta en tiedä mitään. Miten ne sinun mielestäsi on maadoitettu? Ehkä ne on maadoitettava vielä jollakin muulla tavalla.

        Olet ensimmäinen vaihtoehtohoitojen puolustaja, joka myöntää että vaihtoehtohoidoissa on soopaa.
        Minäkin myönnyn sen verran, että niin on varmaan virallisessakin lääketieteessä soopaa. Ei siitä enempää.

        Lämpöpatterit ja talon putkistot on kytketty johtimella sähkökeskuksen maadoitukseen ja sitä kautta kytketty ihan maahan asti . Hoitolaitoksissa tämä asia on aivan varmasti vielä erittäin tehokkaasti ja varmasti suoritettu.
        En ymmärrä miten patterin maadoitus rautalangalla johonkin voisi vaikuttaa mitään.
        Nimenomaan maasäteilyn haitojen poistamiseksi tarkoitettuja maadoittimia neuvotaan kytkettäväksi vesijohto ja lämmityspattereihin, koska ne ovat maadoitettu.
        Uskoisin sen nyt sitten olevan sitä lumevaikutusta. En oikein tiedä itkeä vai nauraa kun jotain "hoidon" tehoa perustellaan lumevaikutuksella.

        Ymmärrätkö nimimerkin onnea! häiriköintiä? Minä en.


      • Faktaa
        heidi78 kirjoitti:

        Meille tarvittaisiin maadoittajaa joka maadoittaa koko talon ulkonurkista, vai miten se nyt menee. Orimattilassa ollaan, jos joku tietää jonkun läheltä niin ilmoittakaa.

        Katso www.maadoitusmatto.fi


      • Faktaa
        heidi78 kirjoitti:

        Meille tarvittaisiin maadoittajaa joka maadoittaa koko talon ulkonurkista, vai miten se nyt menee. Orimattilassa ollaan, jos joku tietää jonkun läheltä niin ilmoittakaa.

        www.maadoitusmatto.fi


      • siksiöähänmm.
        SATTUMALTA HUOMANNUT. kirjoitti:

        OLEN HUOMANNUT HYVIN TEHOKKAAKSI KEINOKSI, KUN UPOTTAA PAKSUN KUPARIVAIJERIN 2-3 METRIN PÄTKÄN VESISUONEN TULOSUUNNAN PUOLELLE SEINÄNVIERELLE HIEMAN PINNAN ALLE. KAAPELI ON LAITETTAVA POIKKIPUOLIN VESISUONEN SUUNTAAN NÄHDEN.

        Alan ymmärtää miksi kuparia varastetaan niin paljon...


      • JussiKanka
        Dr Feelgood kirjoitti:

        Olet ensimmäinen vaihtoehtohoitojen puolustaja, joka myöntää että vaihtoehtohoidoissa on soopaa.
        Minäkin myönnyn sen verran, että niin on varmaan virallisessakin lääketieteessä soopaa. Ei siitä enempää.

        Lämpöpatterit ja talon putkistot on kytketty johtimella sähkökeskuksen maadoitukseen ja sitä kautta kytketty ihan maahan asti . Hoitolaitoksissa tämä asia on aivan varmasti vielä erittäin tehokkaasti ja varmasti suoritettu.
        En ymmärrä miten patterin maadoitus rautalangalla johonkin voisi vaikuttaa mitään.
        Nimenomaan maasäteilyn haitojen poistamiseksi tarkoitettuja maadoittimia neuvotaan kytkettäväksi vesijohto ja lämmityspattereihin, koska ne ovat maadoitettu.
        Uskoisin sen nyt sitten olevan sitä lumevaikutusta. En oikein tiedä itkeä vai nauraa kun jotain "hoidon" tehoa perustellaan lumevaikutuksella.

        Ymmärrätkö nimimerkin onnea! häiriköintiä? Minä en.

        Ne lämpöpatterit on toki maadoitettu sähköverkon nollaan (PEN-johdin) ja sitä kautta maahan. Olisko tässä ollut niin, että se sänky ja siellä ollut folio maadoitettiin patteriin. Ilmaisut eivät aina ole ymmärrettäviä, vaikka tarkoitus onkin.


      • Sakkeus77
        Dr Feelgood kirjoitti:

        "Sitten keittiöltä toivat fooliopaperia, jolla maadoitettiin patjan alusta, ja sitten yölliset kivut alkoivat laantua. Hotajat toivat rautalankaa, jolla vielä maadoitettiin patteri, se kun kuulemma auttoi monia potilaita. Ja fooliota vielä tuolille, että pystyin istumaan."

        Täyttä soopaa. Potilashuodeiden patterit ovat vuorenvarmasti maadoitettu jo rakenteellisesti.
        Mihinkä ne patterit sillä rautalangalla maadoitettiin?
        Tiedän,että on myös asennettu lämpötilansäätimiä, mistä ei lähde mitään johdatusta minnekkään ja sekin auttaa lämpötilanhallintaan, kun jokainen saa säädellä itse. Sama efekti. Nukkuuhan lapsikin paremmin nalle sylissä. Vai säteileekö ne nalletkin jotain mitä vain "maunopohjoset" ymmärtävät.

        Elä pidä höpönä, olen säteilyannos kaveri ja en missään muodossa halua altistua..tervekkin sairastuu, sillä maasäteilyn on voimakas, missä vesisuoni.. Siksi juuri tietyissä kaivoksissa on isot maadoitukset, kukaan ei pystyisi viikon pitempään työskentelemään säteilyn vuoksi.. on myös "foliovaatteet"...


      • Anonyymi
        Kokemuksista kiinnostunut kirjoitti:

        Meillä tutkittiin eilen asunnossamme sänkyjen kohdat. Toisen kohdalla mittaaja sanoi olevan kaksikin samansuuntaista magneettikenttää ja toisen sängyn kohdalla yksi. Hänellä ei itsellään ollut koettua tietoa, miten säteilyn voisi estää. Joku oli hänelle kertonut, että laittamalla sängyn alle piripintaan vedellä täytettyjä lasipurkkeja, joissa on pätkä kupariputkea saadaan säteily katkaistua. Purkkeihin kannet päälle. Toimiikohan?

        Haluaisin kuulla myös lisää folion käytöstä. Pitäisikö folio laittaa koko sängyn alle?

        Oulun yliopistossahan on jo vuosia sitten tutkittu maasäteilyä ja tietääkseni todettu, ettei säteilyä voida mitata millään teknisillä laitteilla. Onkohan asiaa sittemmin koitettu tutkia missään uudelleen?

        Vesisuonien vaikutus hermosärkyyn on kliinisesti todettua.

        Olen nähnyt miten raskaassa työssä kulumien ja selkänikamien liikkumisen aiheuttamat iskiasvivat valvottivat vesisuonten päällä nukkujia.

        Kun vesisuonet oli paikannettu ja sängyt siirretty pois niiden päältä hermosäryt vähenivät ratkaisevasti ja valvomiset sekä kipulääkkeiden tarve katosivat lähes kokonaan.

        Mitään paranemistahan näihin tukielinvaurioihin ei tietenkään tullut vaan sen vesisuonten "säteilyn" kuorman poistuminen helpotti asujien oloa merkittävästi.


    • netissä
    • superprofessori

      Kupariesineiden huhutaan auttavan säteilyyn ja siitä seuraaviin kolotuksiin, mutta oleellista on, että kupariesineitä siirretään, eikä pidetä koko aikaa samassa paikassa. Näin ollen maan alle kaivettu levy toimii ensin mainiosti, mutta lakkaa jossain vaiheessa vaikuttamasta. Mikäli ei aio kaivaa lattiaa ja levyä auki. :)

      • vaikutuksia

      • Faktaa

      • yuruyuyuyuyuy
        Faktaa kirjoitti:

        Katsopa www.maadoitusmatto.fi

        Täyttä huttua. Olen oikeasti mittaillut SM-säteilyä yli kolmekymmentä vuotta, eikä mitään maasäteilyä ole löytynyt. Täyttä huuhaata ja rahastusta.

        Voisiko joku maasäteilymittaaja kertoa maasäteilyn taajuuden ja vaarallisen intensiteetin? Miksi maasäteily vaikuttaa myös kerrostaloissa, vaikka betonirautaa on paljonkin välissä? Mikä sähkömagneettinen prosessi saa maassa aikaan SM-kentän syntymisen?


      • Millä mittarilla
        yuruyuyuyuyuy kirjoitti:

        Täyttä huttua. Olen oikeasti mittaillut SM-säteilyä yli kolmekymmentä vuotta, eikä mitään maasäteilyä ole löytynyt. Täyttä huuhaata ja rahastusta.

        Voisiko joku maasäteilymittaaja kertoa maasäteilyn taajuuden ja vaarallisen intensiteetin? Miksi maasäteily vaikuttaa myös kerrostaloissa, vaikka betonirautaa on paljonkin välissä? Mikä sähkömagneettinen prosessi saa maassa aikaan SM-kentän syntymisen?

        Millä mittarilla olet "oikeasti mittaillut SM-säteilyä yli kolmekymmentä vuotta"?


      • yuruyuyuyuyuy
        Millä mittarilla kirjoitti:

        Millä mittarilla olet "oikeasti mittaillut SM-säteilyä yli kolmekymmentä vuotta"?

        Kenttävoimakkuusmittarilla, erilaisilla RF-tehomittareilla ja spektrianalysaattorilla nyt ainakin. Jos kyse on sähkömagneettisesta säteilystä, se on varmasti mittareilla havaittavissa. Olen myös opettanut RF tekniikkaa, joten tiedän kyllä, mistä on sähkömagneettisen spektrin kohdalla on kysymys.

        Eräs entinen "kolleegani", tosin vain asentajatasoa, mittaili -80 luvulla Seura lehden artikkelissa) maasäteilykenttiä yleismittarilla ja pienellä antennivirityksellä. Kaveri tiesi ammattilaisena satavarmasti, mitä oli mittaamassa (sähköisten laitteiden hajakenttiä mm. verkkoprummmia), mutta silti rahasti herkkäuskoisia myymällä "maasäteilynpoistajia"


      • Et osaa, et tiedä
        yuruyuyuyuyuy kirjoitti:

        Kenttävoimakkuusmittarilla, erilaisilla RF-tehomittareilla ja spektrianalysaattorilla nyt ainakin. Jos kyse on sähkömagneettisesta säteilystä, se on varmasti mittareilla havaittavissa. Olen myös opettanut RF tekniikkaa, joten tiedän kyllä, mistä on sähkömagneettisen spektrin kohdalla on kysymys.

        Eräs entinen "kolleegani", tosin vain asentajatasoa, mittaili -80 luvulla Seura lehden artikkelissa) maasäteilykenttiä yleismittarilla ja pienellä antennivirityksellä. Kaveri tiesi ammattilaisena satavarmasti, mitä oli mittaamassa (sähköisten laitteiden hajakenttiä mm. verkkoprummmia), mutta silti rahasti herkkäuskoisia myymällä "maasäteilynpoistajia"

        Tuskin tiedät yhtään mitään, kunhan juttelet, kun olet savolaista syntyperää ja silloin vastuu on kuuntelijalla.
        Säteilyä nyt vaan sattuu oleen miljoonaa eri sorttia ja ehkä meidän mittarit kykenee mittaamaan eli tunnistamaan niistä ehkä 10%.

        Het huomenne keksitään taas uus mittari mittaamaan eri säteilyalueita.

        Osaatko muuten mitata gravitaatitaajuuksia?
        Onko sinulla gravimetri, joka mittaa gravitaatiaaltoja?


      • ================
        Et osaa, et tiedä kirjoitti:

        Tuskin tiedät yhtään mitään, kunhan juttelet, kun olet savolaista syntyperää ja silloin vastuu on kuuntelijalla.
        Säteilyä nyt vaan sattuu oleen miljoonaa eri sorttia ja ehkä meidän mittarit kykenee mittaamaan eli tunnistamaan niistä ehkä 10%.

        Het huomenne keksitään taas uus mittari mittaamaan eri säteilyalueita.

        Osaatko muuten mitata gravitaatitaajuuksia?
        Onko sinulla gravimetri, joka mittaa gravitaatiaaltoja?

        Eihän skeposet mitään osaa. On se jo nähty tälläkin palstalla niin monet kerrat.


    • maasäteily

      Maasäteilyjä on monenlaisia. Vesisuonet ovat vain yksi säteilyn lajeista. Maasta löytyy hyödyllisiä ( Curry säteily ) ja haitallisia ( G-säteily tai haartmann säteily, kutsutaan molemmilla nimillä) Ihmisen suojauksen vähentyessä mm: ravinneköyhän ruuan syömisen kautta alkaa haitallinen maasäteily vaikuttaa ihmiseen heikentävästi. Ennen vanhaan mm: Esko Jalkanen ja Mauno Pohjonen tutkivat säteilykä varvuilla ja tätä tuolloin poistettiin juuri noilla kuparilangoilla yms. Nykyisin kun tieto on lisääntynyt, niin tämä haitallisuus voidaan käskeä näistä linjoista pois, niin pitkäksi aikaa kun kyseinen ihminen talossa asuu. Linja ei häviä, koska se on elintärkeä luonnolle, mutta haitallisuus ihmiseen voidaan pyytää siitä pois. Tätä työtä tekee nykyään pyyteettömästi ja ilman maksua mm: Esko Jalkasen yhdistys. Esko itse siirtyi muille maille 2007, mutta yhdistyksen toiminta jatkuu mm: Tiina Lindholmin ja muiden vapaaehtoisten työntekijöiden avustuksella. eskojalkanen.net löytyy lisätietoa.
      Miten itse voit vaikuttaa terveyteesi on mm: se että pyrit syömään laadukasta normaalia ruokaa joka tänä päivänä on saanut nimen luomu. Keinotekoiset ja lisäaineistetut ja tehotuotetut ruuat pienetävät immuniteettiä ja altistavat myös muille säteilyjen vaikutuksille kuten 3G, matkapuhelin, sähkö yms elektroniikka..Eikä tietysti voi väheksyä liikunnnan ja luonnossa liikkumisen hyviä vaikutuksia sekä hyviä ajatuksia itsestään ja muista. :)
      Tuolta Esko Jalkasen yhdistykseltä saa maksutonta apua. Voin itsekin pyrkiä auttamaan omien voimieni puitteissa. Maksuttomasti tietysti ;)

    • peikonpoika

      Tutkin ja luin näitä kommentteja sillä ajatuksella,että löytäisin joitain vastauksia omiin ihmettelyihini.
      En ole törmännyt aiemmin kokemaani...että nukkuessa tulee kipeäksi.
      Nukun ns, oikeassa kodissa,eikä vaivaa ole. Sitten nukun tunturissa mökillä ja tulen niin maan kipeäksi.
      Olen pitänyt tähän asti kaikkia säteilyjuttuja höpön höpönä, mutta pitäneekö kääntää takki tässä asiassa.
      Mitenkähän lähtisin asiaa selvittämään?

      • kosmiset vipraatiot

        Onkohan sulla tunturissa huonompi patja tai mökki homeessa? Entä tuleeko mökillä puuhailtua erilaisia juttuja kuin kotona? Juraatko mökille mahdollisesti tuntikausien autoilumatkaa?

        Sun ei muuten rivin loppuun tarvi painaa entteriä.


      • Takkinkäännös

        Yksinkertaista.

        Tutki onko vesisuonia sänkysi alla, läheisyydessä.
        Sillähän se selviää!

        Joskus voi joutua kääntämään takkinsakin!


      • paranormaali ilmiö
        Takkinkäännös kirjoitti:

        Yksinkertaista.

        Tutki onko vesisuonia sänkysi alla, läheisyydessä.
        Sillähän se selviää!

        Joskus voi joutua kääntämään takkinsakin!

        Tuskinpa siellä tunturissa on sängyn alla vesisuonia kun niitä ei ole muuallakaan. Luonnollisin selitys on, että mökki on rakennettu saamelaisten muinaiselle hautausmaalle ja henget siellä kummittelevat.


      • äo<aih<äpjipäj
        kosmiset vipraatiot kirjoitti:

        Onkohan sulla tunturissa huonompi patja tai mökki homeessa? Entä tuleeko mökillä puuhailtua erilaisia juttuja kuin kotona? Juraatko mökille mahdollisesti tuntikausien autoilumatkaa?

        Sun ei muuten rivin loppuun tarvi painaa entteriä.

        Niin
        mikä
        olikaan
        asiasi?
        Kerro!


      • ?????????
        paranormaali ilmiö kirjoitti:

        Tuskinpa siellä tunturissa on sängyn alla vesisuonia kun niitä ei ole muuallakaan. Luonnollisin selitys on, että mökki on rakennettu saamelaisten muinaiselle hautausmaalle ja henget siellä kummittelevat.

        > Tuskinpa siellä tunturissa on sängyn alla vesisuonia kun niitä ei ole muuallakaan....

        Mistäs se vesi tulee???


      • Sateenvarjon alla
        ????????? kirjoitti:

        > Tuskinpa siellä tunturissa on sängyn alla vesisuonia kun niitä ei ole muuallakaan....

        Mistäs se vesi tulee???

        "Mistäs se vesi tulee???"

        Vettä sataa ropiseee!


      • pilkantekoa
        ????????? kirjoitti:

        > Tuskinpa siellä tunturissa on sängyn alla vesisuonia kun niitä ei ole muuallakaan....

        Mistäs se vesi tulee???

        Tämä on taas ilkeämielinen väärennösviesti, jonka on tarkoitus esittää luonnonmukaisten hoitojen harrastajat jotenkin vähälahjaisina. Ei kukaan ole väittänyt, että vesi tulisi vesisuonista. eivät ihmiset tyhmiä ole.


      • bkp+09876
        pilkantekoa kirjoitti:

        Tämä on taas ilkeämielinen väärennösviesti, jonka on tarkoitus esittää luonnonmukaisten hoitojen harrastajat jotenkin vähälahjaisina. Ei kukaan ole väittänyt, että vesi tulisi vesisuonista. eivät ihmiset tyhmiä ole.

        Useat energiahoitajat uskovat myös kaivonkatsomiseen varvulla ym.


      • jvljvhljvlv
        bkp+09876 kirjoitti:

        Useat energiahoitajat uskovat myös kaivonkatsomiseen varvulla ym.

        Useat skeposet uskovat pseudotieteeseen.


    • Skepon vesi

      Mistähän se skepon vesi on kotoisin?

      - No.

      Hanasta tietenkin!

    • Trabaruntanen

      kWh eli Ws on energiaaaa! Ja energian häviämättömyydestä on Suomessa oikein lakikin.

    • Seppo L

      On aivan uskomatonta havaita, kuinka tietämättömiä kirjoittelijoita tälläkin keskustelupalstalla esiintyy. Kaikesta ns tieteellisestä edistymisestä huolimatta tieteelinen todistelu tavoittaa vain pienen osan ympärillämme olevasta luonnosta , todellisuudesta.

      Monitoimelias isäni kaivoi talvella kaivoja lapiolla, koska koneita ei ollut, talvella siksi että maa olisi jäätynyt sitä mukaa, kun kaivanto syveni eivätkä mullat valuneet kaivantoon takaisin. Kaivon paikan hän katsoi varvulla ja syvyyden mittasi rautakangen ja kompassin avulla. Yhtään kertaa eivät mittaukset tuottaneet pettymystä eikä siihen ollut varaakaan, koska kaivuu saattoi kestää viikkokausia; olisi palkka jäänyt saamatta.

      Toinen tarina:Vanhin poikamme nukkui jatkuvasti erittäin levottomasti. Minulla alkoi migreeni vaivata usein. Toinen poikamme kuoli äitinsä kohtuun. Pyysimme Mauno Pohjosta tutkimaan.Tulos: säteilykenttä kulki pojan sängyn pääpuolesta vaimoni vatsan kohdalta omalle tyynylleni. Sängyn siirrolla vaivat loppuivat. Poikaamme emme saaneet takaisin.

      Mauno Pohjoselle kertyi n. 9000 asiakkaan kortisto, joista voi yksinkertaisella analyysillä todeta, että maasäteilyllä ja sairastumisilla on selvä yhteys. Muutaman kymmenen tapauksenkin aineistoista väitöskirjoja tehdään, mutta Pohjosen tutkimukset eivät olleet tiedettä, koska tämä tiedeuskovaisten papisto ei hyväksynyt häntä oikeauskoisten joukkoon

      • Osuit asian ytimeen

        Tämä varpulegenda on elänyt ympäri eurpooppa juuri sillä, että se periytyy isältä tai isoisältä. On selvää että isä ja isoisä olivat luotettavimmat ihmiset, miksi he siis olisivat levittäneet epäluotettavaa tietoa. Näin legenda elää sukupolvesta toiseen.

        Siinä ne sitten onkin maailman ainoat todisteet varpun toimimisesta.
        Minun appeni oli aikoinaan rakennusmies ja katseli myös kaivonpaikat ja kaivoi niitä lapiolla ja myöhemmin kaivinkoneella, ja aina kaivot toimi. Syvyyden hän mittasi metrimitalla.
        Niin milläkö hän katsoi kaivon paikan? Silmällä tietenkin. En tiedä millä kriteereillä, mutta useimmiten kaivo kuulema kannattaa kaivaa siihen, missä sille olisi sijainnin suhteen hyvä paikka.
        En siis epäile ,etteikö varpumies löytäisi kaivon paikkaa, mutta kyllä se löytyy vaikka lappalaisten lapion heitto tekniikalla. Varpu on siinä show:sssa pelkkä lavaste.

        Ympäristökeskuskin on luopunut varvun käytöstä. Katso opasta.

        http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=93889&lan=fi


      • Anonyymi
        Osuit asian ytimeen kirjoitti:

        Tämä varpulegenda on elänyt ympäri eurpooppa juuri sillä, että se periytyy isältä tai isoisältä. On selvää että isä ja isoisä olivat luotettavimmat ihmiset, miksi he siis olisivat levittäneet epäluotettavaa tietoa. Näin legenda elää sukupolvesta toiseen.

        Siinä ne sitten onkin maailman ainoat todisteet varpun toimimisesta.
        Minun appeni oli aikoinaan rakennusmies ja katseli myös kaivonpaikat ja kaivoi niitä lapiolla ja myöhemmin kaivinkoneella, ja aina kaivot toimi. Syvyyden hän mittasi metrimitalla.
        Niin milläkö hän katsoi kaivon paikan? Silmällä tietenkin. En tiedä millä kriteereillä, mutta useimmiten kaivo kuulema kannattaa kaivaa siihen, missä sille olisi sijainnin suhteen hyvä paikka.
        En siis epäile ,etteikö varpumies löytäisi kaivon paikkaa, mutta kyllä se löytyy vaikka lappalaisten lapion heitto tekniikalla. Varpu on siinä show:sssa pelkkä lavaste.

        Ympäristökeskuskin on luopunut varvun käytöstä. Katso opasta.

        http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=93889&lan=fi

        Ympäristökeskus lienee yksityistetty, ajamaan veropakolaismaisemointi- ja puutarha-ym bisneksien etuja, joten sen luopumiset kannattaa jättää sikseen. Repivät vanhoja puita kantoineen, maaperä köytyy ja tuovat sitten likaista tuontimultaa Kiinasta. Älkää antako niiden kaivaa pihoistanne, sitä eloperäistä hyvää mikrobikantaa, joka on kaikelle elämälle välttämätöntä ja tärkeää.

        Vanha kansa tunsi kyllä maansa, jolle Suomikin rakennettiin, joten olisi syytä tutkia enemmän näitä perinteitä, joissa mm. vesisuonten paikkoja ja vaikutuksia ihmisiin ja luontoon selvitetään. Tämä aika on niin ylikaupallistanut kaiken, ettei totuudella, saati tuhansia vuosia vanhoilla tietämyksillä, näytä olevan enää merkitystä, ne voidaan kiistää jonkun kaupallisten tutkijan heittona, kun tietokone on pyhä ja ajaa varmasti markkinavoimien etuja.


    • miksi sitten?
      • Luettu

        Mielenkiintoinen tutkimusmenetelmä!

        > Koemenetelmää kuvaa seuraava lainaus. ”Maasäteilymittaukset Martti Mela päätti tehdä maastossa siten, että koehenkilöt kuljetetaan suoraa ja tasaista metsätietä hitaasti ajavassa autossa. Tarkoitukseen sopivat tiet löytyivät Mauno Pohjosen ja eräiden muidenkin tunnettujen maasäteilymiesten toimesta. Tyypillistä tielle oli, että se sijaitsi pohjois-eteläsuunnassa ja maasäteilylinjat leikkasivat kohtisuorasti tien, säteilylinjoja oli harvahkosti ja ne tuntuivat voimakkailta. Koehenkilöt saivat ennen kokeita tutkia haluamallaan tavalla tien ja hyväksyivät sen mittauskohteeksi. Myös mittausta autosta harjoiteltiin ennen koetta, eikä varvun toimintaan ollut kenelläkään erityistä huomauttamista. Auto oli maastoauto, jonka ikkunat koeajaksi peitettiin. Tien vierellä oli 100–150 m pitkä mittanauha, josta luettiin säteilylinjojen kohta, jonka koehenkilön varpu tai vastaava osoitti painuessaan alas tai noustessa ylöspäin. Kokeita tehtiin sokkona ja/tai ilman. Edelliset katsottiin tieteellisesti päteviksi. Sokkokokeissa koehenkilö istui hyvin hitaasti liikkuvan auton takapenkillä ja ilmoitti varvun taipuman sanomalla ”nyt”. Auton vieressä kävelevä tutkimusassistentti merkitsi mittanauhan lukeman vastaavalla kohdalla koepöytäkirjaan noin ±5 cm tarkkuudella. Kokeen alkamiskohtaa koehenkilön tietämättä muutettiin joka kerralla muutama metri.


    • Surkea tulos

      Testejä tehtiin tuon lisäksi monia muita. Kaikki olivat varpumiesten hyväksymiä. Tuostakin testistaä Pohjonen väitti, että hän erottaisi maasäteilylinjat vaikka lentokoneesta.
      Mikään testeistä ei toiminut.
      Myöhemmin Pohjonen yritti jopa estää tutkimuksen julkaisemisen vedoten johonkin "korkeampaan tahoon".

      Kannattaa lukea koko tutkimus.

      • Outo käytäntö

        Koska "varpumies" etii vesisuonia istuen pimennetyssä maastoautossa? Ei ole vielä kuultu moisesta käytännöstä!


      • Yhdessä sovittu test
        Outo käytäntö kirjoitti:

        Koska "varpumies" etii vesisuonia istuen pimennetyssä maastoautossa? Ei ole vielä kuultu moisesta käytännöstä!

        Kyseessähän oli testi, jonka kehittelyyn tämä Mauno Pohjonen nimenomaan osallistui. Testimenettelystä ei ollut Mauno Pohjosella huomauttevaa ja todettiiin ennen sokkotestiä, että varpu toimii autossa keinotekoisen vesisuonen kohdalla.
        Ja niin se toimikin niinkauan kun testiin osallistuva varpumies näki ympärilleen.


        Miksi sinä kyseenalaistat testimenettelyn, koska tutkimukseen osallistuneet vapaaehtoiset maan parhaat kaivonkatsojat Mauno Pohjosen johdolla eivät sitä tehneet.


      • Anonyymi
        Outo käytäntö kirjoitti:

        Koska "varpumies" etii vesisuonia istuen pimennetyssä maastoautossa? Ei ole vielä kuultu moisesta käytännöstä!

        Tutkijoiden ansat asetellaan siten, että tutkittavien herkkyys ja säteilyn aistiminen, ei voi toimia, mistään maastoauton sisältä, joten lähtökohtaisesti epäuskottava tutkimus.


      • Anonyymi
        Yhdessä sovittu test kirjoitti:

        Kyseessähän oli testi, jonka kehittelyyn tämä Mauno Pohjonen nimenomaan osallistui. Testimenettelystä ei ollut Mauno Pohjosella huomauttevaa ja todettiiin ennen sokkotestiä, että varpu toimii autossa keinotekoisen vesisuonen kohdalla.
        Ja niin se toimikin niinkauan kun testiin osallistuva varpumies näki ympärilleen.


        Miksi sinä kyseenalaistat testimenettelyn, koska tutkimukseen osallistuneet vapaaehtoiset maan parhaat kaivonkatsojat Mauno Pohjosen johdolla eivät sitä tehneet.

        Ehkäpä se näkeminen ympärilleen ja maahan, onkin olennainen osa, sitä taitoa, jolla vesisuonet osataan etsiä ja löytää, eli edelleenkin outoa, mitä olennaista tutkimuksen kannalta on siinä, että tutkittavan olo tehdään mahdollisimman tukalaksi, että se herkkyys estyy, kun on siteet silmillä ym.

        Mikä on tutkimuksen motiivi, kun alun alkaenkin haetaan tulokseksi ei-toimi-tyyppistä vastausta - ei se ole vapaa ja asiallinen tutkimus, jossa tutkittavan aisteja hämätään ja hänen ympärilleen näkemisensä estetään. Onko jossain sanottu, että maasäteilyä pitää voida aistia silmät sidottuina, tai sitten sitä ei aisti ?


    • Kaivonetsinnästä

      Ehän minä tätä testimenettelyä kyseenalaista, jossa vedellä täytettyä muoviputkea etsitään pimennetyssä maastoautossa.

      Vastaavasta menettelystä kaivonpaikan etsimisessä en vain ole kuullut eikä ole
      tietoakaan.

      Ps. Mitä tuo tarkoittaa: Ja niin se toimikin niinkauan kun testiin osallistuva varpumies näki ympärilleen.

      • ouyfdt57

        Se tarkoittaa sitä, että varvun toiminta johtuu ideomotorisista liikkeistä, jotka kaivobkatsoja itse saa aikaan.

        Kannattaa lukea koko tutkimus. Tuo autokoe oli vain yksi osio. Kaikki muutkin onnistuivat aivan yhtä huonosti. Asiaa on tutkittu muuallakin ja tulos on aina ollut sama. Tieteelliset kriteerit täyttävissä tutkimuksissa minkäänlaista näyttöä ei varpumiesten kykyjen suhteen ole saatu.

        Kun maastopolulle viedään useita varpumiehiä, näytöt eivät osu kohdalleen yhtään paremmin kuin satunnaiotannalla saadut tulokset.


      • Näkee vai ei näe
        ouyfdt57 kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä, että varvun toiminta johtuu ideomotorisista liikkeistä, jotka kaivobkatsoja itse saa aikaan.

        Kannattaa lukea koko tutkimus. Tuo autokoe oli vain yksi osio. Kaikki muutkin onnistuivat aivan yhtä huonosti. Asiaa on tutkittu muuallakin ja tulos on aina ollut sama. Tieteelliset kriteerit täyttävissä tutkimuksissa minkäänlaista näyttöä ei varpumiesten kykyjen suhteen ole saatu.

        Kun maastopolulle viedään useita varpumiehiä, näytöt eivät osu kohdalleen yhtään paremmin kuin satunnaiotannalla saadut tulokset.

        Ps. Mitä tuo tarkoittaa: Ja niin se toimikin niinkauan kun testiin osallistuva varpumies näki ympärilleen.

        Se tarkoittaa sitä, että varvun toiminta johtuu ideomotorisista liikkeistä, jotka kaivobkatsoja itse saa aikaan.

        Ei aukea vieläkään. Tarkennahan hieman tuota yhteyttä!


      • Aukinainen tai mies
        Näkee vai ei näe kirjoitti:

        Ps. Mitä tuo tarkoittaa: Ja niin se toimikin niinkauan kun testiin osallistuva varpumies näki ympärilleen.

        Se tarkoittaa sitä, että varvun toiminta johtuu ideomotorisista liikkeistä, jotka kaivobkatsoja itse saa aikaan.

        Ei aukea vieläkään. Tarkennahan hieman tuota yhteyttä!

        Jos ei aukea, niin ei aukea. Rautalankani pääsi loppumaan. Sori.


      • Rautalanka loppui
        Aukinainen tai mies kirjoitti:

        Jos ei aukea, niin ei aukea. Rautalankani pääsi loppumaan. Sori.

        Otappa sitten järki avuksi, ja kerro miksi varpu ei toiminut enää, kun varpumies näki ympärilleen?


    • Jutta
      • Vain vesisuonet

        Mutta vesisuoniin ja niiden löytymisiin tuon yhdistyksen toiminnalla tuskin on paljon vaikutusta?


      • jhkjhkljhkljhoho
        Vain vesisuonet kirjoitti:

        Mutta vesisuoniin ja niiden löytymisiin tuon yhdistyksen toiminnalla tuskin on paljon vaikutusta?

        Eikö Esko Jalkanen ollut varpumiesten ykkösiä Oulun yliopiston testissä, jossa varpuhommat todettiin toimimattomiksi.
        Jalkanen oli jopa yrittänyt painostaa tutkijoita olemaan julkaisematta joitain osia.


      • Vain vesisuonet kirjoitti:

        Mutta vesisuoniin ja niiden löytymisiin tuon yhdistyksen toiminnalla tuskin on paljon vaikutusta?

        >

        Tuskinpa on millään muullakaan yhdistyksellä, sillä mitään vesisuonia ei ole edes olemassa. Pohjavesi ilmenee tasaisena laajalle levittäytyneenä patjana eikä minään yksittäisenä suonena. Ajatus vesisuonista on vanha uskomus, joka elää yhä edelleen valitettavan vahvana. Juuri siihen tämän varpuhihhuloinnin näennäinen toimivuus perustuu: Arvotaan satunnainen paikka varvulla ja kun tarpeeksi kauan kaivaa, niin pohjavesi tulee vastaan. Uskotaan osuneen "suoneen" vaikka todellisuudessa varpuhihhulin jalkojen alla on laaja pohjavesipatja ja melkein mistä tahansa kohdasta kun tarpeeksi kaivaa niin se tulee esille.


      • Skepon yhdistys
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Tuskinpa on millään muullakaan yhdistyksellä, sillä mitään vesisuonia ei ole edes olemassa. Pohjavesi ilmenee tasaisena laajalle levittäytyneenä patjana eikä minään yksittäisenä suonena. Ajatus vesisuonista on vanha uskomus, joka elää yhä edelleen valitettavan vahvana. Juuri siihen tämän varpuhihhuloinnin näennäinen toimivuus perustuu: Arvotaan satunnainen paikka varvulla ja kun tarpeeksi kauan kaivaa, niin pohjavesi tulee vastaan. Uskotaan osuneen "suoneen" vaikka todellisuudessa varpuhihhulin jalkojen alla on laaja pohjavesipatja ja melkein mistä tahansa kohdasta kun tarpeeksi kaivaa niin se tulee esille.

        > Pohjavesi ilmenee tasaisena laajalle levittäytyneenä patjana eikä minään yksittäisenä suonena.... ,pannukakun muotoisen ja näköisen maalevyn välissä, ja sitä löytyy tasaisesti kaikkialta. Ei tarvitse väännellä varpuja. Kunhan tökkää lapion maahan ja vähän kaivaa. Jos jostain ei löydy, niin se on "hihhuleiden" tietämättömyyttä ja osaamattomuutta. Eiväthän kaikki tiedä ja osaa kuten minä skeponen!

        Näin se vain menee!


      • Sullenav
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Tuskinpa on millään muullakaan yhdistyksellä, sillä mitään vesisuonia ei ole edes olemassa. Pohjavesi ilmenee tasaisena laajalle levittäytyneenä patjana eikä minään yksittäisenä suonena. Ajatus vesisuonista on vanha uskomus, joka elää yhä edelleen valitettavan vahvana. Juuri siihen tämän varpuhihhuloinnin näennäinen toimivuus perustuu: Arvotaan satunnainen paikka varvulla ja kun tarpeeksi kauan kaivaa, niin pohjavesi tulee vastaan. Uskotaan osuneen "suoneen" vaikka todellisuudessa varpuhihhulin jalkojen alla on laaja pohjavesipatja ja melkein mistä tahansa kohdasta kun tarpeeksi kaivaa niin se tulee esille.

        "Uskotaan osuneen "suoneen" vaikka todellisuudessa varpuhihhulin jalkojen alla on laaja pohjavesipatja ja melkein mistä tahansa kohdasta kun tarpeeksi kaivaa niin se tulee esille. "

        Skeponen aikoo kaivautua Kiinaan !!!
        Ehkei siellä ole vettä, mutta taitaa tuo riisiviina kiinnostaa !!!


      • oikein meni
        Skepon yhdistys kirjoitti:

        > Pohjavesi ilmenee tasaisena laajalle levittäytyneenä patjana eikä minään yksittäisenä suonena.... ,pannukakun muotoisen ja näköisen maalevyn välissä, ja sitä löytyy tasaisesti kaikkialta. Ei tarvitse väännellä varpuja. Kunhan tökkää lapion maahan ja vähän kaivaa. Jos jostain ei löydy, niin se on "hihhuleiden" tietämättömyyttä ja osaamattomuutta. Eiväthän kaikki tiedä ja osaa kuten minä skeponen!

        Näin se vain menee!

        Ei sinusta skepoksi ole. Tyyli paljastaa.
        Tosiasia kuitenkin on juuri kuten Vanellus kertoi. varsinaisia "vesisuonia" tavataan maaperästä hyvin harvoin. Totta on myös se, että vettä tulee vastaan melkein joka paikasta, mistä kaivaa, jos ei kallio tule ensin. Kyllä tässäkin kannattaa luottaa ammattimaisiin geologihin.


      • Hörhönen
        Sullenav kirjoitti:

        "Uskotaan osuneen "suoneen" vaikka todellisuudessa varpuhihhulin jalkojen alla on laaja pohjavesipatja ja melkein mistä tahansa kohdasta kun tarpeeksi kaivaa niin se tulee esille. "

        Skeponen aikoo kaivautua Kiinaan !!!
        Ehkei siellä ole vettä, mutta taitaa tuo riisiviina kiinnostaa !!!

        Skepo!
        Lähetä tekstari, kun pääset Kiinaan !


      • Väliaikatietoja
        Hörhönen kirjoitti:

        Skepo!
        Lähetä tekstari, kun pääset Kiinaan !

        Lähetä kuitenkin väliaikatietoja heti kun olet päässyt siihen "laajalle levittäytyneeseen patjaan" asti. Kerrohan miltä se näyttää? Onko yhtymäkohtia bonnelin tai höyhenpatjan kanssa?


      • Tyyli paljastaa
        oikein meni kirjoitti:

        Ei sinusta skepoksi ole. Tyyli paljastaa.
        Tosiasia kuitenkin on juuri kuten Vanellus kertoi. varsinaisia "vesisuonia" tavataan maaperästä hyvin harvoin. Totta on myös se, että vettä tulee vastaan melkein joka paikasta, mistä kaivaa, jos ei kallio tule ensin. Kyllä tässäkin kannattaa luottaa ammattimaisiin geologihin.

        Skepolla on todellakin aivan jäljittelemätön tyyli. Ei siihen pysty kukaan muu kuin skepo. Tuskinpa sitä voi uskoakaan muu kuin toinen skepo.

        Miksi skepon kaivaminen pysähtuu siihen "ensin tulleeseen kallioon"? Kyllä kalliossakin vettä on! Onko se sitten "laajalle levittäytyneenä patjana", vai vähemmän laajalle levittäytyneenä suonena?
        Kas, siinäpä probleema!


      • hjhjhjvjvjvj
        Tyyli paljastaa kirjoitti:

        Skepolla on todellakin aivan jäljittelemätön tyyli. Ei siihen pysty kukaan muu kuin skepo. Tuskinpa sitä voi uskoakaan muu kuin toinen skepo.

        Miksi skepon kaivaminen pysähtuu siihen "ensin tulleeseen kallioon"? Kyllä kalliossakin vettä on! Onko se sitten "laajalle levittäytyneenä patjana", vai vähemmän laajalle levittäytyneenä suonena?
        Kas, siinäpä probleema!

        Kalliossa vesi on halkeamissa. Luulisi hörhönkin sen ymmärtävän.
        Menehän joskus rakennustyömaalle, jossa on kaivettu syvä monttu. Ei sen seinämissä mitään vesisuonia ole, mutta tietyllä syvyydellä maaperästä alkaa tihkua vettä.


      • Tihkuu tihkuu
        hjhjhjvjvjvj kirjoitti:

        Kalliossa vesi on halkeamissa. Luulisi hörhönkin sen ymmärtävän.
        Menehän joskus rakennustyömaalle, jossa on kaivettu syvä monttu. Ei sen seinämissä mitään vesisuonia ole, mutta tietyllä syvyydellä maaperästä alkaa tihkua vettä.

        Mutta mistä tihkuu? Patjastako se tihkuu? Jos vielä kaivetaan syvemmälle tiputaan sinne vesipatjan sisälle. Ei hyvä! Äkkiä lopetettava kaivaminen!


      • häpeä ...
        Tihkuu tihkuu kirjoitti:

        Mutta mistä tihkuu? Patjastako se tihkuu? Jos vielä kaivetaan syvemmälle tiputaan sinne vesipatjan sisälle. Ei hyvä! Äkkiä lopetettava kaivaminen!

        Luehan kommenttisi.
        Onko siinä omasta mielestäsi järjen häivää?

        Ei teidän vajakkien kanssa kannattaisi edes yrittää. Vastaukset ovat sitä luokkaa.


      • Kaikkialla vesipatja
        häpeä ... kirjoitti:

        Luehan kommenttisi.
        Onko siinä omasta mielestäsi järjen häivää?

        Ei teidän vajakkien kanssa kannattaisi edes yrittää. Vastaukset ovat sitä luokkaa.

        > Kalliossa vesi on halkeamissa....

        Kaikkialla olevasta patjastahan tässä on saanut lukea kaiken aikaa! Mikäs "patja" se sellainen on, kun vesi on halkeamassa? Huomattavasti enemmän se alkaa muistuttaa sitä vesisuonta, josta on ollut puhekin, kuin toistelemaasi "kaikkialla tasaisena olevaa vesipatjaa"!
        Eikös se näin ollut?


      • khgjklhjkhlj
        Kaikkialla vesipatja kirjoitti:

        > Kalliossa vesi on halkeamissa....

        Kaikkialla olevasta patjastahan tässä on saanut lukea kaiken aikaa! Mikäs "patja" se sellainen on, kun vesi on halkeamassa? Huomattavasti enemmän se alkaa muistuttaa sitä vesisuonta, josta on ollut puhekin, kuin toistelemaasi "kaikkialla tasaisena olevaa vesipatjaa"!
        Eikös se näin ollut?

        Maaperässä pohjavesi tulee tietyllä tasolla vastaan. Sitä kirjoittaja on tarkoittanut "vesipatjalla". Kallio on tietysti eri asia ja jopa sinäkin varmaan ymmärsit sen, mutta haluat vain saivarrella. Normaalissa maaperässä on varsin poikkeuksellista, että vesi kulkisi "suonissa". Se on vain vanhaa kansanuskomusta.

        Ps. Itse en ole kirjoittanut "vesipatjoista". Pohjaveden korkeus lienee kuitenkin suunnilleen vastaava asia.


      • Miksi aina haukut?
        häpeä ... kirjoitti:

        Luehan kommenttisi.
        Onko siinä omasta mielestäsi järjen häivää?

        Ei teidän vajakkien kanssa kannattaisi edes yrittää. Vastaukset ovat sitä luokkaa.

        No pistähän näytille tänne nettiin ne sun viisaan paperit, jos on?
        Muutoin olet samanlainen vajakki, kuin me muutkin!


      • Vesipatja
        khgjklhjkhlj kirjoitti:

        Maaperässä pohjavesi tulee tietyllä tasolla vastaan. Sitä kirjoittaja on tarkoittanut "vesipatjalla". Kallio on tietysti eri asia ja jopa sinäkin varmaan ymmärsit sen, mutta haluat vain saivarrella. Normaalissa maaperässä on varsin poikkeuksellista, että vesi kulkisi "suonissa". Se on vain vanhaa kansanuskomusta.

        Ps. Itse en ole kirjoittanut "vesipatjoista". Pohjaveden korkeus lienee kuitenkin suunnilleen vastaava asia.

        Pohjavesi ja sen korkus on hyvinkin ymmärrettävä, mutta tuo edellä esitetty "tasainen vesipatja" eli tarkemmin: "Pohjavesi ilmenee tasaisena laajalle levittäytyneenä patjana eikä minään yksittäisenä suonena", tuntuu lievästi sanottuna kummalliselta. Tarkennapa hieman tuota "patjaasi"!


      • bet10k
        Skepon yhdistys kirjoitti:

        > Pohjavesi ilmenee tasaisena laajalle levittäytyneenä patjana eikä minään yksittäisenä suonena.... ,pannukakun muotoisen ja näköisen maalevyn välissä, ja sitä löytyy tasaisesti kaikkialta. Ei tarvitse väännellä varpuja. Kunhan tökkää lapion maahan ja vähän kaivaa. Jos jostain ei löydy, niin se on "hihhuleiden" tietämättömyyttä ja osaamattomuutta. Eiväthän kaikki tiedä ja osaa kuten minä skeponen!

        Näin se vain menee!

        Onko skepon yhdistyksellä ja vanelluksella varmaa tietoa, jos lyötäis noista vesisuonista pienta vetoa. tai voidaan me vaikka vähän isommillakin panoksilla=) 10 000€? niin mä pystyn näyttämän sulle vesisuonen
        miten on onko laittaa rahaa tietoa vastaan, vai onks nyt käynt sillai et on helppo huudella huudeilla mutta sitten ku tosi hommiin ruvetaan niin sitten menee pupupöksyyn=)


      • bet10k kirjoitti:

        Onko skepon yhdistyksellä ja vanelluksella varmaa tietoa, jos lyötäis noista vesisuonista pienta vetoa. tai voidaan me vaikka vähän isommillakin panoksilla=) 10 000€? niin mä pystyn näyttämän sulle vesisuonen
        miten on onko laittaa rahaa tietoa vastaan, vai onks nyt käynt sillai et on helppo huudella huudeilla mutta sitten ku tosi hommiin ruvetaan niin sitten menee pupupöksyyn=)

        Jos viittaat yliluonnollisiin kykyihisi "taikavarvun" käyttäjänä niin suosittelen kääntymään James Randin puoleen. Randi tarjoaa 1 000 000 USD sille, joka pystyy osoittamaan taikavarvun tomivaksi. Yrittäjiä on piisannut, kuten seuraavassakin videossa, mutta kukaan ei ole valvotuissa olosuhteissa onnistunut:
        http://www.youtube.com/watch?v=cqoYrSd94kA


      • Täältä 10 000
        bet10k kirjoitti:

        Onko skepon yhdistyksellä ja vanelluksella varmaa tietoa, jos lyötäis noista vesisuonista pienta vetoa. tai voidaan me vaikka vähän isommillakin panoksilla=) 10 000€? niin mä pystyn näyttämän sulle vesisuonen
        miten on onko laittaa rahaa tietoa vastaan, vai onks nyt käynt sillai et on helppo huudella huudeilla mutta sitten ku tosi hommiin ruvetaan niin sitten menee pupupöksyyn=)

        Skepsis RY maksaa 10 000 € paranormaalin ilmiön toteen näyttämmisestä. Varpuhomma hyväksytään varmasti. Eikä tarvitse itse edes maksaa, jos epäonnistuu.
        Terve tuloa testiin.

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=skepsis&source=web&cd=4&cad=rja&sqi=2&ved=0CD8QjBAwAw&url=http://www.skepsis.fi/haaste/&ei=LR-3UNntH6Pi4QTmh4HYCg&usg=AFQjCNGhYKdBBiLai7hICvaL1SZ7jWqORA

        Suomen parhaat kaivonkatsojat kokeilivat onneaan Oulun yliopiston laajassa tutkimuksessa monella eri tavalla ja kaikki testit epäonnistuivat.


      • Paloletkujen etsintä
        Täältä 10 000 kirjoitti:

        Skepsis RY maksaa 10 000 € paranormaalin ilmiön toteen näyttämmisestä. Varpuhomma hyväksytään varmasti. Eikä tarvitse itse edes maksaa, jos epäonnistuu.
        Terve tuloa testiin.

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=skepsis&source=web&cd=4&cad=rja&sqi=2&ved=0CD8QjBAwAw&url=http://www.skepsis.fi/haaste/&ei=LR-3UNntH6Pi4QTmh4HYCg&usg=AFQjCNGhYKdBBiLai7hICvaL1SZ7jWqORA

        Suomen parhaat kaivonkatsojat kokeilivat onneaan Oulun yliopiston laajassa tutkimuksessa monella eri tavalla ja kaikki testit epäonnistuivat.

        Siellähän kaivonkatsojat etsivät vedellä täytettyjä paloletkuja, pimennetyn maasturin kyydissä istuen!

        Oikeiden vesisuonien ja kaivon katsomisessa on hiukan erilaiset käytännöt!


      • Luehan tutkimus
        Paloletkujen etsintä kirjoitti:

        Siellähän kaivonkatsojat etsivät vedellä täytettyjä paloletkuja, pimennetyn maasturin kyydissä istuen!

        Oikeiden vesisuonien ja kaivon katsomisessa on hiukan erilaiset käytännöt!

        Etsivät ne muutakin. Tuo paloletkuhomma oli vain yksi testeistä ja sekin kaikkien mukana olleiden kaivonkatsojien hyväksymä. Luehan koko tutkimus. Minusta se oli melko vakuuttava.

        http://www.skepsis.fi/jutut/maasateilyraportti.html

        Ja voithan sinä käydä kuittaamassa Skepsis RY:ltä sen kymppitonnin, kun niitä vesisuonia väität löytäväsi. Taipuu se varpu minullakin ja muutamalla kaverilla, joiden kanssa asiaa testattiin maastossa. Ei vaan taipunut samoissa paikoissa, kun silmät oli peitetty.


      • Paloletkujen etsintä kirjoitti:

        Siellähän kaivonkatsojat etsivät vedellä täytettyjä paloletkuja, pimennetyn maasturin kyydissä istuen!

        Oikeiden vesisuonien ja kaivon katsomisessa on hiukan erilaiset käytännöt!

        >

        Mitäs ne sellaiset ovat?


      • ..................
        Vesipatja kirjoitti:

        Pohjavesi ja sen korkus on hyvinkin ymmärrettävä, mutta tuo edellä esitetty "tasainen vesipatja" eli tarkemmin: "Pohjavesi ilmenee tasaisena laajalle levittäytyneenä patjana eikä minään yksittäisenä suonena", tuntuu lievästi sanottuna kummalliselta. Tarkennapa hieman tuota "patjaasi"!

        Siis skeposella vesipatja joka huoneen ja talon alla.
        Onko sen skepopatja?


      • Silmät peitetty?
        Luehan tutkimus kirjoitti:

        Etsivät ne muutakin. Tuo paloletkuhomma oli vain yksi testeistä ja sekin kaikkien mukana olleiden kaivonkatsojien hyväksymä. Luehan koko tutkimus. Minusta se oli melko vakuuttava.

        http://www.skepsis.fi/jutut/maasateilyraportti.html

        Ja voithan sinä käydä kuittaamassa Skepsis RY:ltä sen kymppitonnin, kun niitä vesisuonia väität löytäväsi. Taipuu se varpu minullakin ja muutamalla kaverilla, joiden kanssa asiaa testattiin maastossa. Ei vaan taipunut samoissa paikoissa, kun silmät oli peitetty.

        Mikä idea siinä on kun tutkijalta peitetään silmät? Onko se tavallista myös siellä "tutkijan kammiossakin", kun niitä tarkkoja tieteellisisä tutkimuksia tehdään?


      • Alkaa tihkua
        hjhjhjvjvjvj kirjoitti:

        Kalliossa vesi on halkeamissa. Luulisi hörhönkin sen ymmärtävän.
        Menehän joskus rakennustyömaalle, jossa on kaivettu syvä monttu. Ei sen seinämissä mitään vesisuonia ole, mutta tietyllä syvyydellä maaperästä alkaa tihkua vettä.

        > Ei sen seinämissä mitään vesisuonia ole, mutta tietyllä syvyydellä maaperästä alkaa tihkua vettä....

        Mistä se tihkuu?

        Entä mitä tapahtuu, jos jatketaan kaivamista vielä syvemmälle, kun maaperästä on jo alkanut tihkua vettä?


      • Osaatko sittenkään?
        Silmät peitetty? kirjoitti:

        Mikä idea siinä on kun tutkijalta peitetään silmät? Onko se tavallista myös siellä "tutkijan kammiossakin", kun niitä tarkkoja tieteellisisä tutkimuksia tehdään?

        Eihän se varpumies tutkija ole, vaan tutkittava.
        "Tutkijan kammioissa" tulokset useinkin sokkoutetaan, etteivät tutkijan ennakko-odotukset pääsisi vaikuttamaan tulkintoihin. Vasta tulosten analyysin jälkeen katsotaan, mikä oli tutkimusryhmää ja mikä vertailuryhmää. Eli olet osin oikeassa, vaikkakin aivan vahingossa.

        Kyllä minäkin osaisin "vesisuonen" merkata aina samaan paikkaan, jos saisin katsoa, missä mennään.

        Ja kun olet noin varma osaamisestasi, niin käy nyt hyvänen aika hakemassa se kymppitonni pois. Siitä riittää hyvinkin matkarahoiksi usaan ja sieltä sitten kuittaamaan Randin miljoona dollaria.


      • khkgkggghj
        .................. kirjoitti:

        Siis skeposella vesipatja joka huoneen ja talon alla.
        Onko sen skepopatja?

        Luuletko olevasi hauska. Tuollaisia juttuja kerrotaan alakuolun opoikien vessassa, ei aikuisten keskustelusivustolla.


      • kjhkjhgjkhgjhj
        Alkaa tihkua kirjoitti:

        > Ei sen seinämissä mitään vesisuonia ole, mutta tietyllä syvyydellä maaperästä alkaa tihkua vettä....

        Mistä se tihkuu?

        Entä mitä tapahtuu, jos jatketaan kaivamista vielä syvemmälle, kun maaperästä on jo alkanut tihkua vettä?

        Tihkuminen lisääntyy.


      • Kysyn vaan?
        Vanellus kirjoitti:

        Jos viittaat yliluonnollisiin kykyihisi "taikavarvun" käyttäjänä niin suosittelen kääntymään James Randin puoleen. Randi tarjoaa 1 000 000 USD sille, joka pystyy osoittamaan taikavarvun tomivaksi. Yrittäjiä on piisannut, kuten seuraavassakin videossa, mutta kukaan ei ole valvotuissa olosuhteissa onnistunut:
        http://www.youtube.com/watch?v=cqoYrSd94kA

        Kuuluuko Randin matkailu jotenkin palstalle?


      • Puurot ja vellit
        Osaatko sittenkään? kirjoitti:

        Eihän se varpumies tutkija ole, vaan tutkittava.
        "Tutkijan kammioissa" tulokset useinkin sokkoutetaan, etteivät tutkijan ennakko-odotukset pääsisi vaikuttamaan tulkintoihin. Vasta tulosten analyysin jälkeen katsotaan, mikä oli tutkimusryhmää ja mikä vertailuryhmää. Eli olet osin oikeassa, vaikkakin aivan vahingossa.

        Kyllä minäkin osaisin "vesisuonen" merkata aina samaan paikkaan, jos saisin katsoa, missä mennään.

        Ja kun olet noin varma osaamisestasi, niin käy nyt hyvänen aika hakemassa se kymppitonni pois. Siitä riittää hyvinkin matkarahoiksi usaan ja sieltä sitten kuittaamaan Randin miljoona dollaria.

        > Eihän se varpumies tutkija ole, vaan tutkittava....

        Mikäs se jutun juoni olikaan? Eikös varpumiehen pitänyt tutkia, että löytyykö se kaivonpaikka? Johon tulee myös vesikin! Eikös tämä ole ollut jutun alkuperäinen juoni?

        Sehän selviäisi normaalilla, kovin yksinkertaisella menetelmällä. "Varpumies" etsii ja tutkii ympäristöä, josta tutkimuksensa ja näkemyksensä mukaan löytää hyvän kaivonpaikan. Sen jälkeen asia tarkistetaan ja varmennetaan sillä normaalilla käytännöllä, eli kaivamalla maata pois, kuten kaivon teossa konsanaan, että nähdään pitääkö "varpumiehan" tutkimukset paikkansa. Löytyykö vettä.

        Vastaako ja missä määrin, joidenkin keinotekoisten putkien etsiminen ja merkitseminen todellista kaivon paikan etsintä tilannetta? Kuka kertoo?


      • Tuhkuu tihkuu
        kjhkjhgjkhgjhj kirjoitti:

        Tihkuminen lisääntyy.

        Mutta mistä se tihkuu? Ainako vain pohjasta, vai joko tihkuu seinistäkin? Vai siitä "vesipatjasta" joka nyt on jo muodostunut kaivannon pohjalle?


      • Asiaan...
        Puurot ja vellit kirjoitti:

        > Eihän se varpumies tutkija ole, vaan tutkittava....

        Mikäs se jutun juoni olikaan? Eikös varpumiehen pitänyt tutkia, että löytyykö se kaivonpaikka? Johon tulee myös vesikin! Eikös tämä ole ollut jutun alkuperäinen juoni?

        Sehän selviäisi normaalilla, kovin yksinkertaisella menetelmällä. "Varpumies" etsii ja tutkii ympäristöä, josta tutkimuksensa ja näkemyksensä mukaan löytää hyvän kaivonpaikan. Sen jälkeen asia tarkistetaan ja varmennetaan sillä normaalilla käytännöllä, eli kaivamalla maata pois, kuten kaivon teossa konsanaan, että nähdään pitääkö "varpumiehan" tutkimukset paikkansa. Löytyykö vettä.

        Vastaako ja missä määrin, joidenkin keinotekoisten putkien etsiminen ja merkitseminen todellista kaivon paikan etsintä tilannetta? Kuka kertoo?

        "Mikäs se jutun juoni olikaan? Eikös varpumiehen pitänyt tutkia, että löytyykö se kaivonpaikka? "

        Siitä lähtien, kun on puhuttu Oulun tutkimuksesta, on puhuttu varpumiesten kykyjen näytöstä tutkimusmenetelmin. Missä vaiheessa putosit kärryiltä? Vai haluatko venkoilla vaan venkoilemisen takia?

        Löydän kaivonpaikan ilman varpuakin. Kaivamalla riittävän syvään vettä löytyy lähes joka paikasta. Olisi paljon parempi testi, että varpumies näyttäisi samalta alueelta apikkoja, joista vettä löytyy ja joista sitä ei löydy. Silloin oltaisiin oikeassa tilanteessa.

        Eikä rohkeus riitä Skepsis RY:n testiin lähtöön. Vai oletko kenties nimimerkki EKP? Jos olet, niin asiaa on aivan turha kysellä. Paljon porua, ei yhtään villoja.


      • Tutkimusmenetelmin
        Asiaan... kirjoitti:

        "Mikäs se jutun juoni olikaan? Eikös varpumiehen pitänyt tutkia, että löytyykö se kaivonpaikka? "

        Siitä lähtien, kun on puhuttu Oulun tutkimuksesta, on puhuttu varpumiesten kykyjen näytöstä tutkimusmenetelmin. Missä vaiheessa putosit kärryiltä? Vai haluatko venkoilla vaan venkoilemisen takia?

        Löydän kaivonpaikan ilman varpuakin. Kaivamalla riittävän syvään vettä löytyy lähes joka paikasta. Olisi paljon parempi testi, että varpumies näyttäisi samalta alueelta apikkoja, joista vettä löytyy ja joista sitä ei löydy. Silloin oltaisiin oikeassa tilanteessa.

        Eikä rohkeus riitä Skepsis RY:n testiin lähtöön. Vai oletko kenties nimimerkki EKP? Jos olet, niin asiaa on aivan turha kysellä. Paljon porua, ei yhtään villoja.

        Se vaikuttaisi olevan aivan eri juttu "varpumiehan" tutkia kaivonpaikkaa, tai tutkimusmenetelmin tutkia varpumiehen varvun taipumisia. Kyllä "kärryiltä putoamisia" tapahtuu. Kuten olemme havainneetkin!

        > Kaivamalla riittävän syvään vettä löytyy lähes joka paikasta....

        Kuinka selität, että edes kaikista syvistä porakaivoistakaan ei tule vattä tarpeeksi, vaan joudutaan tekemään uusi reikä toiseen paikkaan?


      • tihkuu tihkuu
        Tuhkuu tihkuu kirjoitti:

        Mutta mistä se tihkuu? Ainako vain pohjasta, vai joko tihkuu seinistäkin? Vai siitä "vesipatjasta" joka nyt on jo muodostunut kaivannon pohjalle?

        Voisitko käyttää järkesäsi, vai pitääkö herralle kantaa kaikki lautasella eteen?
        Jos maaperä on pohjavesirajan alapuolelta kyllästynyt vedellä, niin totta kai sitä tihkuu kaikista maaperän huokosista siitä syvyydestä alaspäin.


      • Tutkimusmenetelmin kirjoitti:

        Se vaikuttaisi olevan aivan eri juttu "varpumiehan" tutkia kaivonpaikkaa, tai tutkimusmenetelmin tutkia varpumiehen varvun taipumisia. Kyllä "kärryiltä putoamisia" tapahtuu. Kuten olemme havainneetkin!

        > Kaivamalla riittävän syvään vettä löytyy lähes joka paikasta....

        Kuinka selität, että edes kaikista syvistä porakaivoistakaan ei tule vattä tarpeeksi, vaan joudutaan tekemään uusi reikä toiseen paikkaan?

        Palstan vesisuoniuskovaisten kannattaisi joskus käydä katsomassa tavallista pikkukaupungin pohjavedenottamoa. Yleensä on kyse usean neliökilometrin alueesta, jonne on ripoteltu useisiin paikkoihin, pieniin rykelmiin kaivoja, joista vettä pumpataan. Näiden lisäksi alueelta löytyy yleensä useita näytteenottokaivoja. Siis pelkkä kapea putki menee syvälle maahan. Näistä putkista nostetaan säännöllisesti vesinäytteitä ja tutkitaan pohjaveden laatua ja pinnan korkeutta alueen eri pisteissä.

        Jos vesi todella seilaa jossain vanhan kansantaruston mukaisissa vesisuonissa, niin miten on mahdollista, että näistä kaikista pohjavesikaivoista ja näytteenottokaivoista löytyy vettä?

        Kaikki osuneet ihan sattumalta juuri vesisuoneen ilman varpuhihhulointia?

        Kun pohjavedenottamon kapasiteettia on tarve joskus kasvattaa, rakennetaan uusia kaivoja satunnaisesti joidenkin vanhojen kaivojen läheisyyten. Ja taas löytyy vettä.

        Eipä jää teille varpuhihhuleille paljon töitä kun löytyy ne teidän "vesisuonet" näin näppärästi ilman hihhulointiakin.
        Harmittaako?
        Sepä hyvä.


      • J. Pentikäinen
        Vanellus kirjoitti:

        Palstan vesisuoniuskovaisten kannattaisi joskus käydä katsomassa tavallista pikkukaupungin pohjavedenottamoa. Yleensä on kyse usean neliökilometrin alueesta, jonne on ripoteltu useisiin paikkoihin, pieniin rykelmiin kaivoja, joista vettä pumpataan. Näiden lisäksi alueelta löytyy yleensä useita näytteenottokaivoja. Siis pelkkä kapea putki menee syvälle maahan. Näistä putkista nostetaan säännöllisesti vesinäytteitä ja tutkitaan pohjaveden laatua ja pinnan korkeutta alueen eri pisteissä.

        Jos vesi todella seilaa jossain vanhan kansantaruston mukaisissa vesisuonissa, niin miten on mahdollista, että näistä kaikista pohjavesikaivoista ja näytteenottokaivoista löytyy vettä?

        Kaikki osuneet ihan sattumalta juuri vesisuoneen ilman varpuhihhulointia?

        Kun pohjavedenottamon kapasiteettia on tarve joskus kasvattaa, rakennetaan uusia kaivoja satunnaisesti joidenkin vanhojen kaivojen läheisyyten. Ja taas löytyy vettä.

        Eipä jää teille varpuhihhuleille paljon töitä kun löytyy ne teidän "vesisuonet" näin näppärästi ilman hihhulointiakin.
        Harmittaako?
        Sepä hyvä.

        Toinen vastaava esimerkki on keinopohjavesi, jota valmistetaan esimerkiksi Virttaan kankaalla turkulaisten juomavedeksi. Hiekkakankaalla on laajoilla alueilla putkistoa, josta Pyhäjärven vesi pääsee maaperään. Hiekkaharjun kerrosten läpi kulkeuduttuaan vettä pumpataan muutamasta harvasta paikasta, jotka eivät tiettävästi ole varpumiesten katsomia.
        Maailmalla kaivoista otettu pohjavesi on monin paikoin alentanut pohjaveden korkeutta niin merkittävästi, että kaivoja on jouduttu jatkuvasti syventämään ja pohjavesi on jopa loppumassa. Jos vesi olisi suonissa, riittäisi, että hakisi uuden suonen ja tekisi siihen uuden kaivon.


      • Alkuperäinen aihe?
        Vanellus kirjoitti:

        Palstan vesisuoniuskovaisten kannattaisi joskus käydä katsomassa tavallista pikkukaupungin pohjavedenottamoa. Yleensä on kyse usean neliökilometrin alueesta, jonne on ripoteltu useisiin paikkoihin, pieniin rykelmiin kaivoja, joista vettä pumpataan. Näiden lisäksi alueelta löytyy yleensä useita näytteenottokaivoja. Siis pelkkä kapea putki menee syvälle maahan. Näistä putkista nostetaan säännöllisesti vesinäytteitä ja tutkitaan pohjaveden laatua ja pinnan korkeutta alueen eri pisteissä.

        Jos vesi todella seilaa jossain vanhan kansantaruston mukaisissa vesisuonissa, niin miten on mahdollista, että näistä kaikista pohjavesikaivoista ja näytteenottokaivoista löytyy vettä?

        Kaikki osuneet ihan sattumalta juuri vesisuoneen ilman varpuhihhulointia?

        Kun pohjavedenottamon kapasiteettia on tarve joskus kasvattaa, rakennetaan uusia kaivoja satunnaisesti joidenkin vanhojen kaivojen läheisyyten. Ja taas löytyy vettä.

        Eipä jää teille varpuhihhuleille paljon töitä kun löytyy ne teidän "vesisuonet" näin näppärästi ilman hihhulointiakin.
        Harmittaako?
        Sepä hyvä.

        Vettä piti saada yhden talouden käyttöön, eikä kaupungin kulutukseen. Käytännöt ja menetelmätkin ovat silloin kovin erilaiset! Etkö todellakaan tiedä vai oliko mielessä niitä muita itsekkäämpiä ajatuksia ja tarkoituksia?

        Oletettavasti kaupungin vedenottopaikat sijoitetaan pohjavesialueille, jotka yleensä poikkeavat normaaleista talojen rakennuspaikoista. Tuskinpa niitä kannattaa edes yrittää vertailla keskenään. Kuitenkin myös pohjavesialueen ulkopuolellakin tarvitaan vettä ja kaivoja. Nykyäänhän kaivojen tarve on kuitenkin vähentynyt, kun se kunnallinen vesiputki rakennetaan jo sivukyliinkin.

        Tuossa yllä oli "patjauskovaiselle" kysymyskin, kun edes syvään kaivoon ei tullut vettä, mutta vastausta ei vaan näkynyt. Miksi?

        > Harmittaako?
        Sepä hyvä.

        Ei muu harmita kuin "patjauskovaisen" ääretön into panna puurot ja vellit sekaisin!


      • hkjjkhgjhjhfgh
        Alkuperäinen aihe? kirjoitti:

        Vettä piti saada yhden talouden käyttöön, eikä kaupungin kulutukseen. Käytännöt ja menetelmätkin ovat silloin kovin erilaiset! Etkö todellakaan tiedä vai oliko mielessä niitä muita itsekkäämpiä ajatuksia ja tarkoituksia?

        Oletettavasti kaupungin vedenottopaikat sijoitetaan pohjavesialueille, jotka yleensä poikkeavat normaaleista talojen rakennuspaikoista. Tuskinpa niitä kannattaa edes yrittää vertailla keskenään. Kuitenkin myös pohjavesialueen ulkopuolellakin tarvitaan vettä ja kaivoja. Nykyäänhän kaivojen tarve on kuitenkin vähentynyt, kun se kunnallinen vesiputki rakennetaan jo sivukyliinkin.

        Tuossa yllä oli "patjauskovaiselle" kysymyskin, kun edes syvään kaivoon ei tullut vettä, mutta vastausta ei vaan näkynyt. Miksi?

        > Harmittaako?
        Sepä hyvä.

        Ei muu harmita kuin "patjauskovaisen" ääretön into panna puurot ja vellit sekaisin!

        Sinun mukaasi on siis pohjavesialueita ja vesisuonialueita. Niinkö?

        Wiki: "Vesisuoni tarkoittaa kansanuskomusten mukaista maan alla kulkevaa pohjaveden väylää tai kanavaa, joka muistuttaa lähinnä maanalaista puroa. Todellisuudessa tällaiset väylät ovat harvinaisia, ja suurin osa vesisuonia koskevista käsityksistä on näennäistiedettä ja kansanuskomuksia. Vedellä ei ole taipumusta muodostaa itselleen suonia. Suurin osa pohjavedestä liikkuu maan huokoisissa kerroksissa kuten hiekassa ja sorassa. Kallioperässä esiintyy joskus halkeamia ja esimerkiksi kalkkikivessä luoliakin, joissa on vettä.[1]"

        Kallioporakaivosta on melko mahdotonta etukäteen sanoa, missä vesi tulee vastaan, vai tuleeko. Sillä ei ole juurikaan tekemistä maaperän pohjaveden kanssa.

        Vieläkään ei yksikään varpumies ole valvotuissa olosuhteiss todistanut kykyjään.


      • bet10k
        Vanellus kirjoitti:

        Jos viittaat yliluonnollisiin kykyihisi "taikavarvun" käyttäjänä niin suosittelen kääntymään James Randin puoleen. Randi tarjoaa 1 000 000 USD sille, joka pystyy osoittamaan taikavarvun tomivaksi. Yrittäjiä on piisannut, kuten seuraavassakin videossa, mutta kukaan ei ole valvotuissa olosuhteissa onnistunut:
        http://www.youtube.com/watch?v=cqoYrSd94kA

        sitä meinasin vaan et väität tos kiven kovaan et mitään vesisuonia ei ole olemassakaan. emmä mistään varvusta ole mitään puhunut. ootko viel tosissaan sitä mieltä?


      • bet10k
        Täältä 10 000 kirjoitti:

        Skepsis RY maksaa 10 000 € paranormaalin ilmiön toteen näyttämmisestä. Varpuhomma hyväksytään varmasti. Eikä tarvitse itse edes maksaa, jos epäonnistuu.
        Terve tuloa testiin.

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=skepsis&source=web&cd=4&cad=rja&sqi=2&ved=0CD8QjBAwAw&url=http://www.skepsis.fi/haaste/&ei=LR-3UNntH6Pi4QTmh4HYCg&usg=AFQjCNGhYKdBBiLai7hICvaL1SZ7jWqORA

        Suomen parhaat kaivonkatsojat kokeilivat onneaan Oulun yliopiston laajassa tutkimuksessa monella eri tavalla ja kaikki testit epäonnistuivat.

        emmä varvusta puhu vaan vesisuonesta, onko se paranormaalia jos täällä kritisoiudun vesisuonen pystyy osoittamaan todeksi. koska hirveän moni tällä palstalla on sitä mieltä et sellaisia ole olemassakaan?

        ps. rahalle olisi käyttöä=)


      • Huuhaata vai?
        hkjjkhgjhjhfgh kirjoitti:

        Sinun mukaasi on siis pohjavesialueita ja vesisuonialueita. Niinkö?

        Wiki: "Vesisuoni tarkoittaa kansanuskomusten mukaista maan alla kulkevaa pohjaveden väylää tai kanavaa, joka muistuttaa lähinnä maanalaista puroa. Todellisuudessa tällaiset väylät ovat harvinaisia, ja suurin osa vesisuonia koskevista käsityksistä on näennäistiedettä ja kansanuskomuksia. Vedellä ei ole taipumusta muodostaa itselleen suonia. Suurin osa pohjavedestä liikkuu maan huokoisissa kerroksissa kuten hiekassa ja sorassa. Kallioperässä esiintyy joskus halkeamia ja esimerkiksi kalkkikivessä luoliakin, joissa on vettä.[1]"

        Kallioporakaivosta on melko mahdotonta etukäteen sanoa, missä vesi tulee vastaan, vai tuleeko. Sillä ei ole juurikaan tekemistä maaperän pohjaveden kanssa.

        Vieläkään ei yksikään varpumies ole valvotuissa olosuhteiss todistanut kykyjään.

        > Sinun mukaasi on siis pohjavesialueita ja vesisuonialueita. Niinkö?

        Sinun mukaasi ei siis ole pohjavesialueita, kun sitä kyselet. Oletko tutkinut aihetta?
        Kuinka todistelet, että kertomasi "kansanuskomus" ei pidä paikkaansa, vaan on sitä skepon niin mielellään ilmoittamaa "huuhaata"?

        > Kallioporakaivosta on melko mahdotonta etukäteen sanoa, missä vesi tulee vastaan, vai tuleeko....

        Miksi se on niin vaikea sanoa? Jos esittämäsi teoria "vesipatjasta" pitää paikkansa, niin puhkaiseehan kallioporakaivo silloin ko. patjan, jolloin vesi väistämätttä täyttää reiän!

        Jos yksikään varpumies ei ole valvotuissa olosuhteissa todistanut kykyjään, niin moni "valvomaton varpumies" on sitä vastoin antanut monille talouksille suuren avun osoittamalla vedensaantipaikan asumusten lähistöillä!


      • Paljon porua, vähän.
        Huuhaata vai? kirjoitti:

        > Sinun mukaasi on siis pohjavesialueita ja vesisuonialueita. Niinkö?

        Sinun mukaasi ei siis ole pohjavesialueita, kun sitä kyselet. Oletko tutkinut aihetta?
        Kuinka todistelet, että kertomasi "kansanuskomus" ei pidä paikkaansa, vaan on sitä skepon niin mielellään ilmoittamaa "huuhaata"?

        > Kallioporakaivosta on melko mahdotonta etukäteen sanoa, missä vesi tulee vastaan, vai tuleeko....

        Miksi se on niin vaikea sanoa? Jos esittämäsi teoria "vesipatjasta" pitää paikkansa, niin puhkaiseehan kallioporakaivo silloin ko. patjan, jolloin vesi väistämätttä täyttää reiän!

        Jos yksikään varpumies ei ole valvotuissa olosuhteissa todistanut kykyjään, niin moni "valvomaton varpumies" on sitä vastoin antanut monille talouksille suuren avun osoittamalla vedensaantipaikan asumusten lähistöillä!

        Etkö tosiaan kykene asialliseen keskusteluun, vai oletko jotenkin vajaa? Jos kyse on jälkimäisestä, pyydän anteeksi seuraavaa.
        Miten sinä luulet pohjavesitason nousevan kovaan kallioon "patjaksi"? Järjetön väite.
        Olen lukuisia kertoja kertonut pohjavesialueista, mutta sinä tunnet esittävän, että niiden lisäksi on vesisuonialueita, jotka ovat pohjavesialueiden ulkopuolella. Onko luetun ymmärtäminen sinulle vaikeaa?

        Kaivoja on kaivettu ilman valvomattomia varpumiehiä ja useimmiten on vettä löytynyt.
        Mene ihmeessä sinne skepsis RY:n testiin. Vai onko 10 000 € sinulle niin pikkuraha, ettet viitsi vaivautua?


      • VPK.....
        Paloletkujen etsintä kirjoitti:

        Siellähän kaivonkatsojat etsivät vedellä täytettyjä paloletkuja, pimennetyn maasturin kyydissä istuen!

        Oikeiden vesisuonien ja kaivon katsomisessa on hiukan erilaiset käytännöt!

        Eiks noi palomiehet olis paljon parempii tossa letkunetsintä leikissä?


      • Perusporua
        Paljon porua, vähän. kirjoitti:

        Etkö tosiaan kykene asialliseen keskusteluun, vai oletko jotenkin vajaa? Jos kyse on jälkimäisestä, pyydän anteeksi seuraavaa.
        Miten sinä luulet pohjavesitason nousevan kovaan kallioon "patjaksi"? Järjetön väite.
        Olen lukuisia kertoja kertonut pohjavesialueista, mutta sinä tunnet esittävän, että niiden lisäksi on vesisuonialueita, jotka ovat pohjavesialueiden ulkopuolella. Onko luetun ymmärtäminen sinulle vaikeaa?

        Kaivoja on kaivettu ilman valvomattomia varpumiehiä ja useimmiten on vettä löytynyt.
        Mene ihmeessä sinne skepsis RY:n testiin. Vai onko 10 000 € sinulle niin pikkuraha, ettet viitsi vaivautua?

        > Sullenav
        26.11.2012 18:51
        1
        Sulje
        "Uskotaan osuneen "suoneen" vaikka todellisuudessa varpuhihhulin jalkojen alla on laaja pohjavesipatja ja melkein mistä tahansa kohdasta kun tarpeeksi kaivaa niin se tulee esille. "

        Tuossa yllä on sitä perustietoa, jota skepo on esitellyt alusta alkaen!
        Keskuteluhan on ollut kovinkin asiallista, joitakin epäilyttäviä esityksiä lukuunottamatta, joista yksi esimerkki tuossa yläpuolella! Ei siinä ole eritelty kallioita muusta ympäristöstä, jota minulta kyselet. Vastauksen voi kertoa vain tuon "tutkimuksen", esityksen tehnyt itse!

        >Olen lukuisia kertoja kertonut pohjavesialueista, mutta sinä tunnet esittävän, että niiden lisäksi on vesisuonialueita, jotka ovat pohjavesialueiden ulkopuolella.

        Kuinkas se taas näin käntyi???
        Oletkohan tehnyt "tutkimuksiasi" ja tulkintojasi sillä omaperäisellä tavallasi?
        Kukahan niistä pohjavesialueista kertoi?
        Myös noissa aikaisemmissa kommenteissa on useita kysymyksiä, joihin ei ole näkynyt vastauksia. Miksi?

        Miksi esitykset niistä ainaisista Skepsiksen testeistä? Ko. aihehan on aivan muu kuin Skepsiksen testit, ja ovat eri palstan aiheita!


      • lufyifitdtusu
        Perusporua kirjoitti:

        > Sullenav
        26.11.2012 18:51
        1
        Sulje
        "Uskotaan osuneen "suoneen" vaikka todellisuudessa varpuhihhulin jalkojen alla on laaja pohjavesipatja ja melkein mistä tahansa kohdasta kun tarpeeksi kaivaa niin se tulee esille. "

        Tuossa yllä on sitä perustietoa, jota skepo on esitellyt alusta alkaen!
        Keskuteluhan on ollut kovinkin asiallista, joitakin epäilyttäviä esityksiä lukuunottamatta, joista yksi esimerkki tuossa yläpuolella! Ei siinä ole eritelty kallioita muusta ympäristöstä, jota minulta kyselet. Vastauksen voi kertoa vain tuon "tutkimuksen", esityksen tehnyt itse!

        >Olen lukuisia kertoja kertonut pohjavesialueista, mutta sinä tunnet esittävän, että niiden lisäksi on vesisuonialueita, jotka ovat pohjavesialueiden ulkopuolella.

        Kuinkas se taas näin käntyi???
        Oletkohan tehnyt "tutkimuksiasi" ja tulkintojasi sillä omaperäisellä tavallasi?
        Kukahan niistä pohjavesialueista kertoi?
        Myös noissa aikaisemmissa kommenteissa on useita kysymyksiä, joihin ei ole näkynyt vastauksia. Miksi?

        Miksi esitykset niistä ainaisista Skepsiksen testeistä? Ko. aihehan on aivan muu kuin Skepsiksen testit, ja ovat eri palstan aiheita!

        Tuo esimerkki ei ollut minulta. Itse rupesin käyttämään termiä "vesipatja" vasta vastatessani sinun kommenttiisi. Vesipatja kun ei ole mielestäni kovin kuvaava. Pohjavesiraja olisi parempi.

        Kallion ja huokoisen maaperän eron voi jokainen vähänkin luontoa tunteva miettiä ihan itse. Kyselet välillä todella lapsellisia, enkä voi olla varma, onko se kettuilua, vai oletko mahdollisesti lievästi jälkeen jäänyt. Olen tulkinnut sen ensimäiseksi vaihtoehdoksi.

        Etkö se ollut sinä, kun uhosit 10 000 euron vedosta. Testi olisi sinulle paljon turvalölisempi tapa. Ey joutuisi itse maksmaan kuin testauksen järjestelyn.

        "Oletettavasti kaupungin vedenottopaikat sijoitetaan pohjavesialueille, jotka yleensä poikkeavat normaaleista talojen rakennuspaikoista. Tuskinpa niitä kannattaa edes yrittää vertailla keskenään. Kuitenkin myös pohjavesialueen ulkopuolellakin tarvitaan vettä ja kaivoja."
        "Kuinkas se taas näin käntyi???"

        Ihan tuo oma kommnettisi sen käänsi. Kyllä siitä saa käsityksen, että vaikka pohjavesialueita onkin, niin niiden ulkopuolella tarvitaan kaivonkatsojaa. Ts. Sieltä löytyy vesisuonia.

        Kerrohan nyt ihan itse, onko tarkoituksesi vain kettuilla, vai onko sinulla oikeasti ongelmia ymmärtää kirjoitettua tekstiä.


      • Huuhaata vai? kirjoitti:

        > Sinun mukaasi on siis pohjavesialueita ja vesisuonialueita. Niinkö?

        Sinun mukaasi ei siis ole pohjavesialueita, kun sitä kyselet. Oletko tutkinut aihetta?
        Kuinka todistelet, että kertomasi "kansanuskomus" ei pidä paikkaansa, vaan on sitä skepon niin mielellään ilmoittamaa "huuhaata"?

        > Kallioporakaivosta on melko mahdotonta etukäteen sanoa, missä vesi tulee vastaan, vai tuleeko....

        Miksi se on niin vaikea sanoa? Jos esittämäsi teoria "vesipatjasta" pitää paikkansa, niin puhkaiseehan kallioporakaivo silloin ko. patjan, jolloin vesi väistämätttä täyttää reiän!

        Jos yksikään varpumies ei ole valvotuissa olosuhteissa todistanut kykyjään, niin moni "valvomaton varpumies" on sitä vastoin antanut monille talouksille suuren avun osoittamalla vedensaantipaikan asumusten lähistöillä!

        >

        Arvoisa varpuneiti.
        Reaalimaailmassa homma toimii niin, että tieteellisen väitteen esittäjällä on todistustaakka. Jos väittää, että on olemassa jotain vesisuonia, tai yliluonnollisia varpuloitsukykyjä, niin väitteen esittäjän tulee osoittaa ne todeksi. Niin kauan kun hän ei siihen pysty, pidetään väitettä tosiaan huuhaana.

        Pohjaveden olemassaolo on kiistattomasti toteen näytetty fakta. Ymmärsit sinä sitä tai et. Tervetuloa yliopistomme geologian kirjastoon tutustumaan asiaan tarkemmin.

        Fysiikan lakien vastaisia vesisuonia taas kukaan ei ole havainnut, eikä liiemmin etsinytkään, koska niiden olemasaolo on jo teoreettisella tasolla täysin mahdotonta. Myöskään varpuhihhulointia ole pystytty valvotuissa olosuhteissa näyttämään toimivaksi menetelmäksi. Turha syyttää "skepoja" siitä, että te varpuneidit ette ole onnistuneet todistamaan omia väitteitänne.


      • Kuinkas se taas näin
        lufyifitdtusu kirjoitti:

        Tuo esimerkki ei ollut minulta. Itse rupesin käyttämään termiä "vesipatja" vasta vastatessani sinun kommenttiisi. Vesipatja kun ei ole mielestäni kovin kuvaava. Pohjavesiraja olisi parempi.

        Kallion ja huokoisen maaperän eron voi jokainen vähänkin luontoa tunteva miettiä ihan itse. Kyselet välillä todella lapsellisia, enkä voi olla varma, onko se kettuilua, vai oletko mahdollisesti lievästi jälkeen jäänyt. Olen tulkinnut sen ensimäiseksi vaihtoehdoksi.

        Etkö se ollut sinä, kun uhosit 10 000 euron vedosta. Testi olisi sinulle paljon turvalölisempi tapa. Ey joutuisi itse maksmaan kuin testauksen järjestelyn.

        "Oletettavasti kaupungin vedenottopaikat sijoitetaan pohjavesialueille, jotka yleensä poikkeavat normaaleista talojen rakennuspaikoista. Tuskinpa niitä kannattaa edes yrittää vertailla keskenään. Kuitenkin myös pohjavesialueen ulkopuolellakin tarvitaan vettä ja kaivoja."
        "Kuinkas se taas näin käntyi???"

        Ihan tuo oma kommnettisi sen käänsi. Kyllä siitä saa käsityksen, että vaikka pohjavesialueita onkin, niin niiden ulkopuolella tarvitaan kaivonkatsojaa. Ts. Sieltä löytyy vesisuonia.

        Kerrohan nyt ihan itse, onko tarkoituksesi vain kettuilla, vai onko sinulla oikeasti ongelmia ymmärtää kirjoitettua tekstiä.

        "Vesipatjaa" siis kuitenkin käytit. Olisiko lukijan pitänyt ymmärtää, että et sitä tarkoitakaan, vaan Pohjavesirajaa???

        > Etkö se ollut sinä, kun uhosit 10 000 euron vedosta. Testi olisi sinulle paljon turvalölisempi tapa. Ey joutuisi itse maksmaan kuin testauksen järjestelyn.

        En ole uhonnut mistään 10 000 euron vedosta. Palstalla kun yllättäen ottaa osaa kirjoitteluun useampikin aiheesta kiinnostunut!
        Mikä tuon tekstin loppuosan ajatus on? Ei aukea. Tieteellistä?

        Lainaus1:
        Oletettavasti kaupungin vedenottopaikat sijoitetaan pohjavesialueille, jotka yleensä poikkeavat normaaleista talojen rakennuspaikoista. Tuskinpa niitä kannattaa edes yrittää vertailla keskenään. Kuitenkin myös pohjavesialueen ulkopuolellakin tarvitaan vettä ja kaivoja. Nykyäänhän kaivojen tarve on kuitenkin vähentynyt, kun se kunnallinen vesiputki rakennetaan jo sivukyliinkin.

        Tuossa yllä oli "patjauskovaiselle" kysymyskin, kun edes syvään kaivoon ei tullut vettä, mutta vastausta ei vaan näkynyt. Miksi?

        > Harmittaako?
        Sepä hyvä.

        Lainaus 2:
        >Olen lukuisia kertoja kertonut pohjavesialueista, mutta sinä tunnet esittävän, että niiden lisäksi on vesisuonialueita, jotka ovat pohjavesialueiden ulkopuolella.

        Kuinkas se taas näin käntyi???
        Oletkohan tehnyt "tutkimuksiasi" ja tulkintojasi sillä omaperäisellä tavallasi?
        Kukahan niistä pohjavesialueista kertoi?
        Myös noissa aikaisemmissa kommenteissa on useita kysymyksiä, joihin ei ole näkynyt vastauksia. Miksi?

        Kuinka tuo kommentti: Kuinkas se taas näin kääntyi?
        on nyt vaihtunut tekstissä aivan eri kohtaan, ja vieläpä eri aiheen eteen???
        Ihanko vahingossa vai........
        Kerro!

        Kysymykseesi vastaan ihan itse:
        Ei suinkaan ole tarkoitus "kettuilla", mutta noita kirjoituksia ja logiikkaa tuntuu olevan joskus kovin vaikeaa ymmärtää!


      • yitdiyrdit6dr
        Kuinkas se taas näin kirjoitti:

        "Vesipatjaa" siis kuitenkin käytit. Olisiko lukijan pitänyt ymmärtää, että et sitä tarkoitakaan, vaan Pohjavesirajaa???

        > Etkö se ollut sinä, kun uhosit 10 000 euron vedosta. Testi olisi sinulle paljon turvalölisempi tapa. Ey joutuisi itse maksmaan kuin testauksen järjestelyn.

        En ole uhonnut mistään 10 000 euron vedosta. Palstalla kun yllättäen ottaa osaa kirjoitteluun useampikin aiheesta kiinnostunut!
        Mikä tuon tekstin loppuosan ajatus on? Ei aukea. Tieteellistä?

        Lainaus1:
        Oletettavasti kaupungin vedenottopaikat sijoitetaan pohjavesialueille, jotka yleensä poikkeavat normaaleista talojen rakennuspaikoista. Tuskinpa niitä kannattaa edes yrittää vertailla keskenään. Kuitenkin myös pohjavesialueen ulkopuolellakin tarvitaan vettä ja kaivoja. Nykyäänhän kaivojen tarve on kuitenkin vähentynyt, kun se kunnallinen vesiputki rakennetaan jo sivukyliinkin.

        Tuossa yllä oli "patjauskovaiselle" kysymyskin, kun edes syvään kaivoon ei tullut vettä, mutta vastausta ei vaan näkynyt. Miksi?

        > Harmittaako?
        Sepä hyvä.

        Lainaus 2:
        >Olen lukuisia kertoja kertonut pohjavesialueista, mutta sinä tunnet esittävän, että niiden lisäksi on vesisuonialueita, jotka ovat pohjavesialueiden ulkopuolella.

        Kuinkas se taas näin käntyi???
        Oletkohan tehnyt "tutkimuksiasi" ja tulkintojasi sillä omaperäisellä tavallasi?
        Kukahan niistä pohjavesialueista kertoi?
        Myös noissa aikaisemmissa kommenteissa on useita kysymyksiä, joihin ei ole näkynyt vastauksia. Miksi?

        Kuinka tuo kommentti: Kuinkas se taas näin kääntyi?
        on nyt vaihtunut tekstissä aivan eri kohtaan, ja vieläpä eri aiheen eteen???
        Ihanko vahingossa vai........
        Kerro!

        Kysymykseesi vastaan ihan itse:
        Ei suinkaan ole tarkoitus "kettuilla", mutta noita kirjoituksia ja logiikkaa tuntuu olevan joskus kovin vaikeaa ymmärtää!

        Siis luetun ymmärtämisestä on kysymys.
        Silloin minun on parasta lopettaa.


      • Hihihihihiiiiii
        lufyifitdtusu kirjoitti:

        Tuo esimerkki ei ollut minulta. Itse rupesin käyttämään termiä "vesipatja" vasta vastatessani sinun kommenttiisi. Vesipatja kun ei ole mielestäni kovin kuvaava. Pohjavesiraja olisi parempi.

        Kallion ja huokoisen maaperän eron voi jokainen vähänkin luontoa tunteva miettiä ihan itse. Kyselet välillä todella lapsellisia, enkä voi olla varma, onko se kettuilua, vai oletko mahdollisesti lievästi jälkeen jäänyt. Olen tulkinnut sen ensimäiseksi vaihtoehdoksi.

        Etkö se ollut sinä, kun uhosit 10 000 euron vedosta. Testi olisi sinulle paljon turvalölisempi tapa. Ey joutuisi itse maksmaan kuin testauksen järjestelyn.

        "Oletettavasti kaupungin vedenottopaikat sijoitetaan pohjavesialueille, jotka yleensä poikkeavat normaaleista talojen rakennuspaikoista. Tuskinpa niitä kannattaa edes yrittää vertailla keskenään. Kuitenkin myös pohjavesialueen ulkopuolellakin tarvitaan vettä ja kaivoja."
        "Kuinkas se taas näin käntyi???"

        Ihan tuo oma kommnettisi sen käänsi. Kyllä siitä saa käsityksen, että vaikka pohjavesialueita onkin, niin niiden ulkopuolella tarvitaan kaivonkatsojaa. Ts. Sieltä löytyy vesisuonia.

        Kerrohan nyt ihan itse, onko tarkoituksesi vain kettuilla, vai onko sinulla oikeasti ongelmia ymmärtää kirjoitettua tekstiä.

        Skeptikko ja suomenkielenmaisteri asialla:
        "Testi olisi sinulle paljon turvalölisempi tapa. Ey joutuisi itse maksmaan kuin testauksen järjestelyn."
        " turvalölisempi"
        "Ey joutuisi itse maksmaan"


      • Reaalimaailman fakto
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Arvoisa varpuneiti.
        Reaalimaailmassa homma toimii niin, että tieteellisen väitteen esittäjällä on todistustaakka. Jos väittää, että on olemassa jotain vesisuonia, tai yliluonnollisia varpuloitsukykyjä, niin väitteen esittäjän tulee osoittaa ne todeksi. Niin kauan kun hän ei siihen pysty, pidetään väitettä tosiaan huuhaana.

        Pohjaveden olemassaolo on kiistattomasti toteen näytetty fakta. Ymmärsit sinä sitä tai et. Tervetuloa yliopistomme geologian kirjastoon tutustumaan asiaan tarkemmin.

        Fysiikan lakien vastaisia vesisuonia taas kukaan ei ole havainnut, eikä liiemmin etsinytkään, koska niiden olemasaolo on jo teoreettisella tasolla täysin mahdotonta. Myöskään varpuhihhulointia ole pystytty valvotuissa olosuhteissa näyttämään toimivaksi menetelmäksi. Turha syyttää "skepoja" siitä, että te varpuneidit ette ole onnistuneet todistamaan omia väitteitänne.

        > Arvoisa varpuneiti.
        Reaalimaailmassa homma toimii niin, että tieteellisen väitteen esittäjällä on todistustaakka. Jos väittää, että on olemassa jotain vesisuonia, tai yliluonnollisia varpuloitsukykyjä, niin väitteen esittäjän tulee osoittaa ne todeksi. Niin kauan kun hän ei siihen pysty, pidetään väitettä tosiaan huuhaana.

        Esittelet reaalimaailman faktoja. Kerrotun kansanperinteen mukaan vesi kulkee suonissa, siis vesisuonissa. Nyt kuitenkin tieteellisesti väitetään, että tuollaisia suonia ei ole edes olemassa, vaan vesi on "patjassa" maan alla, joka on levittäytynyt tasaisesti kaikkialle.

        Esitykseesi viitaten kysynkin, minkälaisen tieteellisen tutkimuksen tuloksena perinteinen näkemys on muuttunut, ja se uusi tieteellinen tulos on syntynyt?

        Pohjaveden olemassa olo on itsestään selvää. En ole edes ajatellutkaan sitä epäillä! Mistä moinen esityksesi?

        Mitkä ovat fysiikan lakien vastaiset vesisuonet?

        Onko se ollut jotain kertomaasi "varpuhihhulointia", en tiedä enkä ole ollut näkemässä, mutta monet toimivat kaivot ovat kuitenkin tehty perinteisen varvulla katsomisen tuloksena.
        Se varpu ei nähtävästi tiedä eikä ymmärrä niitä tieteen rajoituksia!


      • rryytyydydy
        Hihihihihiiiiii kirjoitti:

        Skeptikko ja suomenkielenmaisteri asialla:
        "Testi olisi sinulle paljon turvalölisempi tapa. Ey joutuisi itse maksmaan kuin testauksen järjestelyn."
        " turvalölisempi"
        "Ey joutuisi itse maksmaan"

        Aamuyön viiltävää analyysiä. Kello on kohta kolme aamuyöllä, etkä ole saanut vieläkään pullonkorkkia kiinni.


      • betk10k
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Arvoisa varpuneiti.
        Reaalimaailmassa homma toimii niin, että tieteellisen väitteen esittäjällä on todistustaakka. Jos väittää, että on olemassa jotain vesisuonia, tai yliluonnollisia varpuloitsukykyjä, niin väitteen esittäjän tulee osoittaa ne todeksi. Niin kauan kun hän ei siihen pysty, pidetään väitettä tosiaan huuhaana.

        Pohjaveden olemassaolo on kiistattomasti toteen näytetty fakta. Ymmärsit sinä sitä tai et. Tervetuloa yliopistomme geologian kirjastoon tutustumaan asiaan tarkemmin.

        Fysiikan lakien vastaisia vesisuonia taas kukaan ei ole havainnut, eikä liiemmin etsinytkään, koska niiden olemasaolo on jo teoreettisella tasolla täysin mahdotonta. Myöskään varpuhihhulointia ole pystytty valvotuissa olosuhteissa näyttämään toimivaksi menetelmäksi. Turha syyttää "skepoja" siitä, että te varpuneidit ette ole onnistuneet todistamaan omia väitteitänne.

        vieläkin väitän et vesisuonia on olemassa vaikka et löydäkkään niitä sun kirjastostas, mä kyllä löydän niitä työmaalta


      • Skepon löydökset
        betk10k kirjoitti:

        vieläkin väitän et vesisuonia on olemassa vaikka et löydäkkään niitä sun kirjastostas, mä kyllä löydän niitä työmaalta

        Skepo on löytänyt vain "vesipatjoja". Onkohan löytänyt ja tutkinut niitä sun työmaasi pohjalla olevia "vesipatjoja"?


      • ghgchh
        betk10k kirjoitti:

        vieläkin väitän et vesisuonia on olemassa vaikka et löydäkkään niitä sun kirjastostas, mä kyllä löydän niitä työmaalta

        Ja minä väitän, että pensasaidassani asuu pikku-ukkoja. Tai taitavat kyllä varsinaisesti asua käytävissä sen pensasaidan alla, mutta siellä aidassa ne kiipeilevät harvase päivä. Ei niitäkään kirjoista löydy, mutta kyllä niitä siellä on.


      • Älä ota enää!
        ghgchh kirjoitti:

        Ja minä väitän, että pensasaidassani asuu pikku-ukkoja. Tai taitavat kyllä varsinaisesti asua käytävissä sen pensasaidan alla, mutta siellä aidassa ne kiipeilevät harvase päivä. Ei niitäkään kirjoista löydy, mutta kyllä niitä siellä on.

        On parasta pitää pieni tauko, jos pikku-ukot rupeavat kurkistelemaan puskista ja pyörimään läheisyydessä!


      • Skpooo!
        Väliaikatietoja kirjoitti:

        Lähetä kuitenkin väliaikatietoja heti kun olet päässyt siihen "laajalle levittäytyneeseen patjaan" asti. Kerrohan miltä se näyttää? Onko yhtymäkohtia bonnelin tai höyhenpatjan kanssa?

        Missä asti olet menossa? Texstaa!!!


      • piugiytr875
        bet10k kirjoitti:

        emmä varvusta puhu vaan vesisuonesta, onko se paranormaalia jos täällä kritisoiudun vesisuonen pystyy osoittamaan todeksi. koska hirveän moni tällä palstalla on sitä mieltä et sellaisia ole olemassakaan?

        ps. rahalle olisi käyttöä=)

        Maaperässä on harvoin sellaisia rakenteitä, jotka ohjaisivat veden "suoniin". Lähes aina kyse on pohjaveden yläpinnasta, kun kaivaessa vettä alkaa tulla kuopan pohjalle.


      • Anonyymi
        khgjklhjkhlj kirjoitti:

        Maaperässä pohjavesi tulee tietyllä tasolla vastaan. Sitä kirjoittaja on tarkoittanut "vesipatjalla". Kallio on tietysti eri asia ja jopa sinäkin varmaan ymmärsit sen, mutta haluat vain saivarrella. Normaalissa maaperässä on varsin poikkeuksellista, että vesi kulkisi "suonissa". Se on vain vanhaa kansanuskomusta.

        Ps. Itse en ole kirjoittanut "vesipatjoista". Pohjaveden korkeus lienee kuitenkin suunnilleen vastaava asia.

        Kun vesisuoni kulkee talon poikki sillä on voima jopa rikkoa perustukset. Yksi talo sijaitsi kaivon ja joen välissä ja niiltä kohtaa oli perustuksissa halkeama kummallakin puolen taloa.
        Seuratkaapa joskus asfalttitietä joka mukailee jokea; asfaltti on niiltä kohdin poikki jossa vesisuonet kulkevat ja ne kulkevat aina vesistöä kohti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vesisuoni kulkee talon poikki sillä on voima jopa rikkoa perustukset. Yksi talo sijaitsi kaivon ja joen välissä ja niiltä kohtaa oli perustuksissa halkeama kummallakin puolen taloa.
        Seuratkaapa joskus asfalttitietä joka mukailee jokea; asfaltti on niiltä kohdin poikki jossa vesisuonet kulkevat ja ne kulkevat aina vesistöä kohti.

        Ainakin Nurmijärvellä oli Tuusulaan menevän tien varrella asvaltti murtunut tien suuntaisesti, ei sen alittavan puron suuntaisesti. Vesisuonia ei ole olemassa, kuten ylempänä selitettiin.


      • Anonyymi

        Miten uskonnot liittyvät maasäteilyn ja vesisuonten löytämiseen luonnonmenetelmillä ? Eikös tuo taito ole ennemminkin luonnon osaamista, eikä mitään henkimaailman hommia, saati kaavamaisia uskontoja.


      • Anonyymi
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Tuskinpa on millään muullakaan yhdistyksellä, sillä mitään vesisuonia ei ole edes olemassa. Pohjavesi ilmenee tasaisena laajalle levittäytyneenä patjana eikä minään yksittäisenä suonena. Ajatus vesisuonista on vanha uskomus, joka elää yhä edelleen valitettavan vahvana. Juuri siihen tämän varpuhihhuloinnin näennäinen toimivuus perustuu: Arvotaan satunnainen paikka varvulla ja kun tarpeeksi kauan kaivaa, niin pohjavesi tulee vastaan. Uskotaan osuneen "suoneen" vaikka todellisuudessa varpuhihhulin jalkojen alla on laaja pohjavesipatja ja melkein mistä tahansa kohdasta kun tarpeeksi kaivaa niin se tulee esille.

        Nykytutkimukset insinöörien tekemine tietokone-kökkö-käännöksineen, eivät näköjään osaa tulkita, kansanperinteen rikasta ja monimuotoista kieltä, josta veden virtaaminen maan alla, todistetusti eri paikoissa enemmän ja toisissa vähemmän, kuvaaminen "suonena" on vain yksi esimerkki.

        Järviä kutsuttiin yleisesti meriksi, esim. nykyinen Oulujärvi, on alkuperäiseltä nimeltään Kainuun meri.

        Sanallisen runsaan perinteen, teilaaminen yhdellä sanalla, jota tutkija ei ymmärrä ja jota insinöörien surkeat tieteenkin käännökset, eivät tunne, on epätieteellistä jos mikä.

        Vesi on ollut näin pitkälle selvinneelle ihmiskunnalle, todella pyhä asia ja rakkaalle, elämälle välttämättömälle elementille, on ollut käytössä lukuisia nimiä ja ilmauksia, joista vesisuoni on vain yksi monista, tosin hyvin elämää kuvaava, kun ihmisen sisälläkin olevia, verta kuljettavia kanavia, nimitetään suoniksi, verisuoniksi.

        Yksinkertaistaminenko on nykyisen kaupallisen tieteen, tärkein päämäärä, matkalla rahastukseen ja mahdollisimman suureen hyötymiseen kaikesta - kaiken voi aina tehdä naurettavaksi ja pilkan kohteeksi, jos sillä voi korottaa muka omaa uskottavuuttaan tieteentekijänä, vaikka olisikin vain rikkaan perheen perintölapsi, ummikkona suuren salaisuuden äärellä, josta ei tiedä yhtään mitään.

        Pitäisi tutkia tutkimusmenetelmiä ja tutkijoiden tietämystä Suomen kielestä ja sen perinteistä, ennen kuin päästetään tutkimaan maasäteilyä ja vesien virtaamista maan alla ja päällä. "Ikuinen vaeltaja


    • Wassersuoni

      Meill on ainaskii kaks vesisuonta , toine on keittiös ja toinen kylppäris! Me ollaan laitettu niihin hanat, et on parempi säätää sitä vesisuonesta tulevaa vettä.

    • Skepo perillä?

      Joko olet Kiinassa?

    • Uskossani pysyn

      Kylläpä kannanotot varpumiehistä ja vesisuonista rönsyilevät jopa Kiinaan saakka.
      Itselläni ei vedä varpu,mutta metallinen heiluri kyllä pyörii jopa vaakatasossa.
      Palstalla oteaan kantaa voimakkaastikkin ettei vesisuonia ole,mutta kaikilta on unotunut silminnähtävä vesisoni eli lähde,jossa pienen maakoporon pohjasta vesi pulppuaa ja ylivuotovesi jatkaa matkaansa maan päällä.
      Itse olen nähnyt sormontun seinämässä noin viiden metrin syvyydessä perusmaan
      tasosta,sitä voi aivan hysin sanoa vesisuoneksi,kun se oli erittäen tiivistyneestä hienostahiekasta muodostunut "putki",sen alapuolelle oli laitettu kulmarauta jota myöten vesi virtasi ,kuin hanasta,alempana olevaan kuoppaan ja siitä ilmeisesti
      imeity soraan.
      Uskomukseni mukaan eiole maasäteilyä, mutta sätely tulee jostakin ylhäältä ja se
      hejastuu erilaisita pinnoista ja niistä paljon puhutuista vesisuonista ,vesiputkista
      maan alla/päällä ja jopa maassa olevista sähkökaapeleista.
      Muurahaiset kyllä tietävät vesisuonet,muurahaiskeko on vesisuonten risteyksessä
      ja kulkevat suonta seuraten,katsokaa metsässä kuinka selvästi polut näkyvät .
      Vesisuonia on samalla-alueella eri syvyyksissä ja niissä on jopa erilaatuistavettä,
      nämä eri syvyydessä olevat suonet pystyy määrttelemään kun pysäyttää löytämänsä vesinuoniston vetovoiman (pysähtyy kuparirenkaalla).
      Itse asun maaseudulla, tällä alueella on toisissa taloissa ruostevettä ja toisissa
      hyväävettä.Itselläni on talouskaivossa hyvävesi ,entisessä eläinten vesikaivossa
      metrin syvyydessä ruostevesisuoni ja pohjalla hyvävesisuoni.
      Olen katsonut kaivon paikan sellaiseen paikkaan jossa oli kaivettu kaivo ja vesi oli
      ruosteen ruskea,katsoin eriristeyksen n.20m sivuun ja onneksi vesi oli hyvää.
      Vielä voin kertoa noille epäuskoisille,että vesisuonia taitaakin olla olemassa,
      kun meillä kesämökki on kalliorinteen alapulella tasanteella jossa maata on
      2-3 m,olen katsonut kaivon paikat itselle ja mökkinaapureille,kaivot ovat lähellä
      rantaa,vesi ei tule järvestä, koska kaivon vesipinta paljonkin ylempänä kuin järven vedenpinta.
      Tarinaa riittäisi vaikka millämitalla,olkoon kuitenkin tälläkertaa tässä.

      • Säteilyä

        viimein löytyi joku,joka puhuu asiaa! Skepsis väittää.että varvun käyttäjä itse taivuttaa varpua,mikä ei pidä paikkaansa. En väitä olevani mikään kaivon katsoja,mutta joku säteily sitä varpua vääntää tai minun kohdallani lapiota. Otan rautalapion tasapainoon kynäotteella peukalon,etusormen ja keskisormen varaan, kun kuljen esim maassa olevan sähkökaapelin kohdalle kä
        äntyy lapion terä maata kohti niin voimakkaasti,ettei sitä voi kolmella sormella estää! Sama ilmiö myös vesisuonen kohdalla.Säteilyä!


      • Säteilyä kirjoitti:

        viimein löytyi joku,joka puhuu asiaa! Skepsis väittää.että varvun käyttäjä itse taivuttaa varpua,mikä ei pidä paikkaansa. En väitä olevani mikään kaivon katsoja,mutta joku säteily sitä varpua vääntää tai minun kohdallani lapiota. Otan rautalapion tasapainoon kynäotteella peukalon,etusormen ja keskisormen varaan, kun kuljen esim maassa olevan sähkökaapelin kohdalle kä
        äntyy lapion terä maata kohti niin voimakkaasti,ettei sitä voi kolmella sormella estää! Sama ilmiö myös vesisuonen kohdalla.Säteilyä!

        >

        Helpostiko tuon todistat vääräksi. Älä pitele lapiota itse vaan laita se kiinni johonkin telineeseen, jossa se kuitenkin pääsee pienen voiman vaikutuksesta taipumaan. Ota videokuvaa kun lapiosi taipuu sähkökaapelin kohdalla. Viritä vielä lapioon vaikka jousivaaka tai voima-anturi mittaamaan tuota voimaa/momenttia. Lähetä video Skepsikselle ja kuittaa 10 000 euroa lapaan ja tämän jälkeen vielä James Randille ja kuittaa 1 000 000USD lapaseen. Helppoa rahaa ja huoletonta loppuelämää. Mikä siinä on niin vaikeaa?


      • Uskossani pysyn
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Helpostiko tuon todistat vääräksi. Älä pitele lapiota itse vaan laita se kiinni johonkin telineeseen, jossa se kuitenkin pääsee pienen voiman vaikutuksesta taipumaan. Ota videokuvaa kun lapiosi taipuu sähkökaapelin kohdalla. Viritä vielä lapioon vaikka jousivaaka tai voima-anturi mittaamaan tuota voimaa/momenttia. Lähetä video Skepsikselle ja kuittaa 10 000 euroa lapaan ja tämän jälkeen vielä James Randille ja kuittaa 1 000 000USD lapaseen. Helppoa rahaa ja huoletonta loppuelämää. Mikä siinä on niin vaikeaa?

        Nimimerkki Vanellus, sinua kehottaisi ,että alahan rakentaa tuota mainittua telinettä,
        jospa vielä hait patentin niin voit korjata kaikki eurot ja dollari omaan sukanvarteen.


      • Uskossani pysyn kirjoitti:

        Nimimerkki Vanellus, sinua kehottaisi ,että alahan rakentaa tuota mainittua telinettä,
        jospa vielä hait patentin niin voit korjata kaikki eurot ja dollari omaan sukanvarteen.

        >

        Turha vaiva koska kyseinen koejärjestely ei toisi tietooni mitään sellaista, jota en jo entuudestaan tietäisi.


      • säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Helpostiko tuon todistat vääräksi. Älä pitele lapiota itse vaan laita se kiinni johonkin telineeseen, jossa se kuitenkin pääsee pienen voiman vaikutuksesta taipumaan. Ota videokuvaa kun lapiosi taipuu sähkökaapelin kohdalla. Viritä vielä lapioon vaikka jousivaaka tai voima-anturi mittaamaan tuota voimaa/momenttia. Lähetä video Skepsikselle ja kuittaa 10 000 euroa lapaan ja tämän jälkeen vielä James Randille ja kuittaa 1 000 000USD lapaseen. Helppoa rahaa ja huoletonta loppuelämää. Mikä siinä on niin vaikeaa?

        eihän se varpu tai lapio nyt sentään yksinään toimi vaan vaatii henkilön joka on herkkä säteilylle. Olen toiminut miltei 30v maansiirtoalalla ja monet kerrat on paikallistettu kaapeleita ja vesijohtoja kyseisellä menetelmällä. Mitä järkeä olisi itse taivutella varpua jos menetelmällä haluaa oikeasti hyötyä työhönsä? Kaikille varpu tai lapio ei toimi, siihenkin löytyy apu. Ei tarvita muuta kun otan varvun tai lapion pitäjää kädestä kiinni niin johan vetää !!


      • säteilyä kirjoitti:

        eihän se varpu tai lapio nyt sentään yksinään toimi vaan vaatii henkilön joka on herkkä säteilylle. Olen toiminut miltei 30v maansiirtoalalla ja monet kerrat on paikallistettu kaapeleita ja vesijohtoja kyseisellä menetelmällä. Mitä järkeä olisi itse taivutella varpua jos menetelmällä haluaa oikeasti hyötyä työhönsä? Kaikille varpu tai lapio ei toimi, siihenkin löytyy apu. Ei tarvita muuta kun otan varvun tai lapion pitäjää kädestä kiinni niin johan vetää !!

        >

        Niin mille säteilylle?

        >

        Ideomotorinen liike, johon varvun taipuminen nykytietämyksen valossa perustuu, ei suinkaan ole mikään tahdonalainen tai tiedostettu liike. Varpumies ihan vilpittömästi luulee, että joku ulkoinen tekijä taivuttaa varpua vaikka hän todellisuudessa tekee sen itse tiedostamattaan.

        >

        Oletpa sinä helposti luovuttamassa ja samassa viestissä kuitenkin ratkaiset ongelman, jonka vuoksi jo luovuit koko ajatuksesta. Kytket vain itsesi johtimella tuohon häkkyrään jonka rakennat, niin lapion pitäisi taipua ja miljoona dollaria on sinun.


      • Säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Niin mille säteilylle?

        >

        Ideomotorinen liike, johon varvun taipuminen nykytietämyksen valossa perustuu, ei suinkaan ole mikään tahdonalainen tai tiedostettu liike. Varpumies ihan vilpittömästi luulee, että joku ulkoinen tekijä taivuttaa varpua vaikka hän todellisuudessa tekee sen itse tiedostamattaan.

        >

        Oletpa sinä helposti luovuttamassa ja samassa viestissä kuitenkin ratkaiset ongelman, jonka vuoksi jo luovuit koko ajatuksesta. Kytket vain itsesi johtimella tuohon häkkyrään jonka rakennat, niin lapion pitäisi taipua ja miljoona dollaria on sinun.

        Merkillinen se ideomotorinen liike,joka vääntää kolmen sormen varassa vaakatasossa olevan lapion pystyyn,terä maata kohti vaikka kuinka kovasti yrittäisi liikettä estää. Sanon,että huuhaata tuollainen selitys,pitää pystyä parempaan näiden "motoristien"


      • Kokeilkaa itse
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Niin mille säteilylle?

        >

        Ideomotorinen liike, johon varvun taipuminen nykytietämyksen valossa perustuu, ei suinkaan ole mikään tahdonalainen tai tiedostettu liike. Varpumies ihan vilpittömästi luulee, että joku ulkoinen tekijä taivuttaa varpua vaikka hän todellisuudessa tekee sen itse tiedostamattaan.

        >

        Oletpa sinä helposti luovuttamassa ja samassa viestissä kuitenkin ratkaiset ongelman, jonka vuoksi jo luovuit koko ajatuksesta. Kytket vain itsesi johtimella tuohon häkkyrään jonka rakennat, niin lapion pitäisi taipua ja miljoona dollaria on sinun.

        Minulla ei varpu taivu, mutta kun sellainen henkilö, jolla se taipuu, ottaa minua kiinni käsivarsista tai olkavarsista, niin jopas varpu taipuu minullakin, vaikka kuinka pistän hanttiin.
        Monet kerrat kokeiltu ja aina on toiminut.
        Kokeilkaa epäuskoiset!


      • Säteilyä kirjoitti:

        Merkillinen se ideomotorinen liike,joka vääntää kolmen sormen varassa vaakatasossa olevan lapion pystyyn,terä maata kohti vaikka kuinka kovasti yrittäisi liikettä estää. Sanon,että huuhaata tuollainen selitys,pitää pystyä parempaan näiden "motoristien"

        Merkillinen voima kun se on niin valtava, että aikuisen ihmisen voimat eivät riitä sitä vastaan taistelemaan, mutta samalla se on niin pieni, ettei herkinkään moderni mittalaite sitä voi havaita.


      • Ideomotorinen liike
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Niin mille säteilylle?

        >

        Ideomotorinen liike, johon varvun taipuminen nykytietämyksen valossa perustuu, ei suinkaan ole mikään tahdonalainen tai tiedostettu liike. Varpumies ihan vilpittömästi luulee, että joku ulkoinen tekijä taivuttaa varpua vaikka hän todellisuudessa tekee sen itse tiedostamattaan.

        >

        Oletpa sinä helposti luovuttamassa ja samassa viestissä kuitenkin ratkaiset ongelman, jonka vuoksi jo luovuit koko ajatuksesta. Kytket vain itsesi johtimella tuohon häkkyrään jonka rakennat, niin lapion pitäisi taipua ja miljoona dollaria on sinun.

        Skepoko tietää taas paremmin mitä asianomain itse! Kääntääkö varpumies varpua ylös vai alaspäin? Mistähän se on saanut tuollaiset lahjat, vai ihan summan mutikassako ennustaa?


      • Säteilyä
        Ideomotorinen liike kirjoitti:

        Skepoko tietää taas paremmin mitä asianomain itse! Kääntääkö varpumies varpua ylös vai alaspäin? Mistähän se on saanut tuollaiset lahjat, vai ihan summan mutikassako ennustaa?

        Skepsis ei voi myntää sellaisen voiman olemassaoloa,joka varpua tai lapiota kääntää kun niillä ei ole sellaista mittaria jolla voi mitata kyseisiä voimia.


      • Säteilyä kirjoitti:

        Skepsis ei voi myntää sellaisen voiman olemassaoloa,joka varpua tai lapiota kääntää kun niillä ei ole sellaista mittaria jolla voi mitata kyseisiä voimia.

        Ei ole mittaria? Ei se siitä ole kiinni. Voimaa voi yksinkertaisimmillaan mitata vaikka jousivaa'alla, joka on varmasti sinullekin tuttu laite jo kouluvuosiltasi.

        Ongelma on siinä, että tuo voima näyttää ilmestyvän varpuun vain kun varpumies pitelee sitä käsissään. Se katoaa välittömästi, jos ihminen ei pidä varpua fyysisesti käsissään. Vaikka tuon voiman suuruus mitattaisiinkin, niin on mahdoton kertoa, aiheuttaako voiman varpumies vai mystinen tuntematon "säteily". Siksi voimaa ei edes kannata mitata, koska sen mittaaminen ei antaisi mitään arvokasta tietoa.

        Sen sijaan voidaan mitata varpumiesten kykyä löytää mm. vettä varpunsa avulla. Tästä on tehty lukuisia tutkimuksia. Tässä mm. yksi kaksoissokkotutkimus videoituna:
        https://www.youtube.com/watch?v=_VAasVXtCOI


      • säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        Ei ole mittaria? Ei se siitä ole kiinni. Voimaa voi yksinkertaisimmillaan mitata vaikka jousivaa'alla, joka on varmasti sinullekin tuttu laite jo kouluvuosiltasi.

        Ongelma on siinä, että tuo voima näyttää ilmestyvän varpuun vain kun varpumies pitelee sitä käsissään. Se katoaa välittömästi, jos ihminen ei pidä varpua fyysisesti käsissään. Vaikka tuon voiman suuruus mitattaisiinkin, niin on mahdoton kertoa, aiheuttaako voiman varpumies vai mystinen tuntematon "säteily". Siksi voimaa ei edes kannata mitata, koska sen mittaaminen ei antaisi mitään arvokasta tietoa.

        Sen sijaan voidaan mitata varpumiesten kykyä löytää mm. vettä varpunsa avulla. Tästä on tehty lukuisia tutkimuksia. Tässä mm. yksi kaksoissokkotutkimus videoituna:
        https://www.youtube.com/watch?v=_VAasVXtCOI

        En välitä onko kyseessä vesisuoni,koska se ei ole ainoa voima,joka lapion terää maata kohti kääntää. Lapio reagoi samoin esim maahan kaivettuun sähkö- tai puhelinkaapeliin, jonka takia on vaikea erotella mikä sitä lapiota vääntää. Joka tapauksessa vääntää niin kovasti ettei sitä voi kahdella sormella estää. Mikä ihmeen lihas sitä vääntää, kun lapiota pidetään kuten kynää vaakatasossa tasapainossa kolmen sormen varassa !


      • säteilyä kirjoitti:

        En välitä onko kyseessä vesisuoni,koska se ei ole ainoa voima,joka lapion terää maata kohti kääntää. Lapio reagoi samoin esim maahan kaivettuun sähkö- tai puhelinkaapeliin, jonka takia on vaikea erotella mikä sitä lapiota vääntää. Joka tapauksessa vääntää niin kovasti ettei sitä voi kahdella sormella estää. Mikä ihmeen lihas sitä vääntää, kun lapiota pidetään kuten kynää vaakatasossa tasapainossa kolmen sormen varassa !

        >

        Tuskin sitä mikään lihas tosiaan vääntää vaan ihan puhdas gravitaatio saa aikaan momentin. Tuollaiseen epästabiiliin tasapainoasemaan tuetun kappaleen asemaa kun hiemankin jokin tekijä poikkeuttaa, niin siitähän se lähtee ja saa kulmakiihtyvyyden. Lapio on vielä suhteellisen massiivinen kappale. Ei sille tosiaan parilla sormella massakeskipisteestä pidellen laiteta vastaan.

        Yhteistä näille kaikille varvuille ja niiden korvikkeille on, että ne ovat jotenkin hyvin epästabiilissa alkutilassa, jonka pienikin poikkeama saa aikaan suuren havaittavan muutoksen.


      • Säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Tuskin sitä mikään lihas tosiaan vääntää vaan ihan puhdas gravitaatio saa aikaan momentin. Tuollaiseen epästabiiliin tasapainoasemaan tuetun kappaleen asemaa kun hiemankin jokin tekijä poikkeuttaa, niin siitähän se lähtee ja saa kulmakiihtyvyyden. Lapio on vielä suhteellisen massiivinen kappale. Ei sille tosiaan parilla sormella massakeskipisteestä pidellen laiteta vastaan.

        Yhteistä näille kaikille varvuille ja niiden korvikkeille on, että ne ovat jotenkin hyvin epästabiilissa alkutilassa, jonka pienikin poikkeama saa aikaan suuren havaittavan muutoksen.

        Löytyy sen verran ruista ranteesta,että voin kävellä sen lapion kanssa vaikka kilometrin jos ei satu matkan varrelle kaapelia tai vesisuonta. Sitäpaitsi käsittämättomän paljon yhteensattumia mahtuu kolmeenkymmeneen vuoteen kun työmailla on tarvinnu paikantaa kaapeleita ja vesijohtoja. Aina on löytynyt kyseisellä menetelmällä.


      • Säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Tuskin sitä mikään lihas tosiaan vääntää vaan ihan puhdas gravitaatio saa aikaan momentin. Tuollaiseen epästabiiliin tasapainoasemaan tuetun kappaleen asemaa kun hiemankin jokin tekijä poikkeuttaa, niin siitähän se lähtee ja saa kulmakiihtyvyyden. Lapio on vielä suhteellisen massiivinen kappale. Ei sille tosiaan parilla sormella massakeskipisteestä pidellen laiteta vastaan.

        Yhteistä näille kaikille varvuille ja niiden korvikkeille on, että ne ovat jotenkin hyvin epästabiilissa alkutilassa, jonka pienikin poikkeama saa aikaan suuren havaittavan muutoksen.

        Olet hävinnyt tämän erän. Jouduit vaihtamaan selitystä. Jos katson vesisuonen tai kaapelin paikkaa varvulla, teen tiedostamattoman lihasliikkeen ja taivutan itse varpua. Mitä sitten jos se tapahtuu
        oikeassa kohtaa kuten käy.En sitten tarvii koko varpua.Jouduit vaihtamaan selitystä lapion suhteen,enää ei olekaan kyse tiedostamattomasta lihasliikkeestä! Tiedätkö muuten miksi varpumies taittaa varvun pajusta? Siksi,että paju on sitkeä ja taipuisa. Leppäkin taipuu, mutta on niin hauras,että murtuu kun vesisuoni oikein vetää!


      • Säteilyä kirjoitti:

        Olet hävinnyt tämän erän. Jouduit vaihtamaan selitystä. Jos katson vesisuonen tai kaapelin paikkaa varvulla, teen tiedostamattoman lihasliikkeen ja taivutan itse varpua. Mitä sitten jos se tapahtuu
        oikeassa kohtaa kuten käy.En sitten tarvii koko varpua.Jouduit vaihtamaan selitystä lapion suhteen,enää ei olekaan kyse tiedostamattomasta lihasliikkeestä! Tiedätkö muuten miksi varpumies taittaa varvun pajusta? Siksi,että paju on sitkeä ja taipuisa. Leppäkin taipuu, mutta on niin hauras,että murtuu kun vesisuoni oikein vetää!

        Ihan sama periaate varvussa, lapiossa, L-langoissa jne.. Väline asetetaan siten, että se jollain tavalla niin epästabiilissa tilassa, että pieninkin tahaton käden liike, tärähdys, horjahdus, tuulenvire tms. rikkoo tuon tasapainon. Illuusio syntyy juuri siitä, ettei tuo alullepaneva liike on niin olematon, ettei kaivonkatsoja itse havaitse sitä ja tuntuu kuin jokin ulkoinen liikuttaisi varpua/lankaa/lapiota/mitä tahansa.

        Pidäpä seuraavalla kerralla lapiota tukevasti kaksin käsin ja kokeile mitä tapahtuu.

        Oleellisinta on kuitenkin se, että valvotuissa olosuhteissa parhaimmatkaan kymmenien vuosien kokemuksen omaavat ja täysin taitoihinsa luottavat varpumiehet eivät etsimäänsä löydä yhtään sattumaa todennäköisemmin.


      • selittelyä
        Vanellus kirjoitti:

        Ihan sama periaate varvussa, lapiossa, L-langoissa jne.. Väline asetetaan siten, että se jollain tavalla niin epästabiilissa tilassa, että pieninkin tahaton käden liike, tärähdys, horjahdus, tuulenvire tms. rikkoo tuon tasapainon. Illuusio syntyy juuri siitä, ettei tuo alullepaneva liike on niin olematon, ettei kaivonkatsoja itse havaitse sitä ja tuntuu kuin jokin ulkoinen liikuttaisi varpua/lankaa/lapiota/mitä tahansa.

        Pidäpä seuraavalla kerralla lapiota tukevasti kaksin käsin ja kokeile mitä tapahtuu.

        Oleellisinta on kuitenkin se, että valvotuissa olosuhteissa parhaimmatkaan kymmenien vuosien kokemuksen omaavat ja täysin taitoihinsa luottavat varpumiehet eivät etsimäänsä löydä yhtään sattumaa todennäköisemmin.

        Oleellisinta on ettei varpu taivu Vaneliuksen käsissä, vaan kaikkien muiden ja siksi Vanelius häpeää, koska on huonompi ja ryhtyy selittelemään kaikenlaista, miksi varpu ei toimi hänellä.


      • Säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Tuskin sitä mikään lihas tosiaan vääntää vaan ihan puhdas gravitaatio saa aikaan momentin. Tuollaiseen epästabiiliin tasapainoasemaan tuetun kappaleen asemaa kun hiemankin jokin tekijä poikkeuttaa, niin siitähän se lähtee ja saa kulmakiihtyvyyden. Lapio on vielä suhteellisen massiivinen kappale. Ei sille tosiaan parilla sormella massakeskipisteestä pidellen laiteta vastaan.

        Yhteistä näille kaikille varvuille ja niiden korvikkeille on, että ne ovat jotenkin hyvin epästabiilissa alkutilassa, jonka pienikin poikkeama saa aikaan suuren havaittavan muutoksen.

        Sinä hävisit tämän erän. Senhän piti olla tiedostamaton lihasliike joka varpua vääntää alas vesisuonen tai esim maakaapelin kohdalla ja nyt itse myönnät, että kun käytetään lapiota varvun sijasta ei kyseessä olekkaan mikään tiedostamaton lihasliike! Tiedätkö muuten miksi käytetään juuri pajuvarpua? No sen takia kun paju on sitkeä ja taipuisa. Leppäkin käy,mutta on niin hauras,että vesisuonen vetovoima katkaisee sen.


      • Säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        Ihan sama periaate varvussa, lapiossa, L-langoissa jne.. Väline asetetaan siten, että se jollain tavalla niin epästabiilissa tilassa, että pieninkin tahaton käden liike, tärähdys, horjahdus, tuulenvire tms. rikkoo tuon tasapainon. Illuusio syntyy juuri siitä, ettei tuo alullepaneva liike on niin olematon, ettei kaivonkatsoja itse havaitse sitä ja tuntuu kuin jokin ulkoinen liikuttaisi varpua/lankaa/lapiota/mitä tahansa.

        Pidäpä seuraavalla kerralla lapiota tukevasti kaksin käsin ja kokeile mitä tapahtuu.

        Oleellisinta on kuitenkin se, että valvotuissa olosuhteissa parhaimmatkaan kymmenien vuosien kokemuksen omaavat ja täysin taitoihinsa luottavat varpumiehet eivät etsimäänsä löydä yhtään sattumaa todennäköisemmin.

        Itsehän kirjoitit,että nykytietämyksen mukaan varvun liike perustuu ideomotoriseen liikkeeseen tiedostamatta. Nämä muut perustelut ovat sinun keksimiä eivätkä perustu mihinkään tutkimukseen kun et ole edes nähnyt koskaan miten lapio reagoi vesisuoneen tai maakaapeliin.


      • Säteilyä kirjoitti:

        Itsehän kirjoitit,että nykytietämyksen mukaan varvun liike perustuu ideomotoriseen liikkeeseen tiedostamatta. Nämä muut perustelut ovat sinun keksimiä eivätkä perustu mihinkään tutkimukseen kun et ole edes nähnyt koskaan miten lapio reagoi vesisuoneen tai maakaapeliin.

        >

        Aivan. Enkä näe mitään syytä, miksei lapiosi heilahtelu perustuisi ihan samaan. Sekä varpu, että lapio ovat samalla tavalla hyvin epästabiiliin tasapainotilaan saatettuja, jotka reagoivat pieneenkin (ideomotoriseenkin) liikkeeseen. Et nyt oikein osaa nähdä metsää puilta vaan keskityt noihin yksittäisiin välineisiin. Kaivon paikkaa on etsitty jopa makkaralla, mutta sekin pitää asettaa vastaavaan epästabiiliin asemaan, että "toimii."

        Minä olen nyt esittänyt näkemykseni siitä, mihin taikavarvut ja vastaavat mielestäni perustuvat. Voisit vaihteeksi esittää omasi. Mikä voima sitä vetää, mikä sen aiheuttaa, onko sinulla siitä ainuttakaan objektiivista havaintoa? Miksi varpumiehet aina systemaattisesti epäonnistuvat valvotuissa olosuhteissa? Miksei kaksi eri varpumiestä koskaan piirrä samasta alueesta identtistä "vesisuonikarttaa?"


      • Säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Aivan. Enkä näe mitään syytä, miksei lapiosi heilahtelu perustuisi ihan samaan. Sekä varpu, että lapio ovat samalla tavalla hyvin epästabiiliin tasapainotilaan saatettuja, jotka reagoivat pieneenkin (ideomotoriseenkin) liikkeeseen. Et nyt oikein osaa nähdä metsää puilta vaan keskityt noihin yksittäisiin välineisiin. Kaivon paikkaa on etsitty jopa makkaralla, mutta sekin pitää asettaa vastaavaan epästabiiliin asemaan, että "toimii."

        Minä olen nyt esittänyt näkemykseni siitä, mihin taikavarvut ja vastaavat mielestäni perustuvat. Voisit vaihteeksi esittää omasi. Mikä voima sitä vetää, mikä sen aiheuttaa, onko sinulla siitä ainuttakaan objektiivista havaintoa? Miksi varpumiehet aina systemaattisesti epäonnistuvat valvotuissa olosuhteissa? Miksei kaksi eri varpumiestä koskaan piirrä samasta alueesta identtistä "vesisuonikarttaa?"

        Eihän sinunkaan mielipiteet perustu mihinkään tieteellisesti todistettuun,vaan ovat pelkästään oletuksia. En minäkään tiedä sitä mikä on se voima joka vesisuonen tai kaapelin kohdalla varpua tai lapiota vääntää, mutta vääntää joka tapauksessa,sen tuntee kun yrittää rystyset valkeina estää vääntämistä,eikä siihen kykene. Hyvä esimerkki on myös se,kun kulkee hitaasti lapion kanssa,tuntee jo 1-2 m ennen vesisuonta miten alkaa lapion terä kääntymään.siinä kun pysähtyy voi vielä pitää lapion vaakatasossa,mutta kun astuu pari askelta ei millään jaksa estää kääntymistä. Jos ottaa pari askelta taakse päin,kääntyy lapio taas itsekseen vaakaan. Se, miksi eri varpumiehet merkkaavat eri kohtiin,voi johtua siitä,että toiset ovat herkempiä aistimaan säteilyä. Tunnen erään sähkölle yliherkän kaverin,joka pystyi työmaalla osoittamaan kaapelin paikan ilman mitään apuvälineitä.Hän oli mukana Kuopion Yliopiston tutkimuksessa, jossa tutkittiin yliherkkyyttä sähkölle. Mitä vesisuoniin tulee,on olemassa myös maassa olevia onkaloita,joissa vesi kulkee,olen törmännyt sellaisiin. Sitten on olemassa esim tiiviissä savimaassa sorakerroksia joissa vesi liikkuu. Kovin tasaisia eivät ne väitetyt vesipatjat ole,kun 100m syvä porakaivo voi olla kuiva ja 3m syvässä kaivossa vettä riittää,vaikka matala kaivo on suuren mäen päällä!


      • Säteilyä kirjoitti:

        Eihän sinunkaan mielipiteet perustu mihinkään tieteellisesti todistettuun,vaan ovat pelkästään oletuksia. En minäkään tiedä sitä mikä on se voima joka vesisuonen tai kaapelin kohdalla varpua tai lapiota vääntää, mutta vääntää joka tapauksessa,sen tuntee kun yrittää rystyset valkeina estää vääntämistä,eikä siihen kykene. Hyvä esimerkki on myös se,kun kulkee hitaasti lapion kanssa,tuntee jo 1-2 m ennen vesisuonta miten alkaa lapion terä kääntymään.siinä kun pysähtyy voi vielä pitää lapion vaakatasossa,mutta kun astuu pari askelta ei millään jaksa estää kääntymistä. Jos ottaa pari askelta taakse päin,kääntyy lapio taas itsekseen vaakaan. Se, miksi eri varpumiehet merkkaavat eri kohtiin,voi johtua siitä,että toiset ovat herkempiä aistimaan säteilyä. Tunnen erään sähkölle yliherkän kaverin,joka pystyi työmaalla osoittamaan kaapelin paikan ilman mitään apuvälineitä.Hän oli mukana Kuopion Yliopiston tutkimuksessa, jossa tutkittiin yliherkkyyttä sähkölle. Mitä vesisuoniin tulee,on olemassa myös maassa olevia onkaloita,joissa vesi kulkee,olen törmännyt sellaisiin. Sitten on olemassa esim tiiviissä savimaassa sorakerroksia joissa vesi liikkuu. Kovin tasaisia eivät ne väitetyt vesipatjat ole,kun 100m syvä porakaivo voi olla kuiva ja 3m syvässä kaivossa vettä riittää,vaikka matala kaivo on suuren mäen päällä!

        Et vastannut kysymyksiini: Mikä voima sitä vetää, mikä sen aiheuttaa, onko sinulla siitä ainuttakaan objektiivista havaintoa? Miksi varpumiehet aina systemaattisesti epäonnistuvat valvotuissa olosuhteissa?

        Perustele miten esim. ideomotorinen liike tai Dawkinsin dokumentissa nähty kaksoissokkokoe eivät perustu mihinkään tieteelliseen? Esim. aspiriinin kipua lievittävä teho on havaittu kaksoissokkokokeilla, joten aspiriinin teho ei perustu mihinkään tieteelliseen, niinkö?

        Vetoat kokoajan käänteiseen todistustaakkaan. Esität hullun, tieteen vastaisen väitteen, että kaapelit, vesisuonet yms. säteilevät jotakin ja tämä säteily vetää esineitä puoleensa. Koska en pysty satavarmasti todistamaan ettei näin ole, pidät väitettä totena.

        Samalla logiikalla sinä et pysty satavarmasti todistamaan, että Kuu ei ole tehty juustosta, joten Kuu on juustoa.

        >

        Niin mitä säteilyä ja millä aistilla se havaitaan?
        Miksi samakin varpumies piirtää samasta paikasta erilaisen kartan kun hänen pyydetään myöhemmin toistaa vesisuonten etsintänsä?

        >

        Niin on, mutta ne ovat erittäin harvinaisia. Vesi esiintyy pohjavetenä joten varpumiehen on aika vaikea osua ohi. Kaivaapa melkein mistä tahansa, niin pohjavesi tulee jossain vaiheessa vastaan. Kannattaa joskus tutustua ihan oikeisiin pohjavesikarttoihin niin ymmärtää miten naurettavaa "vesisuonten" etsintä varvulla on.


      • Säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        Et vastannut kysymyksiini: Mikä voima sitä vetää, mikä sen aiheuttaa, onko sinulla siitä ainuttakaan objektiivista havaintoa? Miksi varpumiehet aina systemaattisesti epäonnistuvat valvotuissa olosuhteissa?

        Perustele miten esim. ideomotorinen liike tai Dawkinsin dokumentissa nähty kaksoissokkokoe eivät perustu mihinkään tieteelliseen? Esim. aspiriinin kipua lievittävä teho on havaittu kaksoissokkokokeilla, joten aspiriinin teho ei perustu mihinkään tieteelliseen, niinkö?

        Vetoat kokoajan käänteiseen todistustaakkaan. Esität hullun, tieteen vastaisen väitteen, että kaapelit, vesisuonet yms. säteilevät jotakin ja tämä säteily vetää esineitä puoleensa. Koska en pysty satavarmasti todistamaan ettei näin ole, pidät väitettä totena.

        Samalla logiikalla sinä et pysty satavarmasti todistamaan, että Kuu ei ole tehty juustosta, joten Kuu on juustoa.

        >

        Niin mitä säteilyä ja millä aistilla se havaitaan?
        Miksi samakin varpumies piirtää samasta paikasta erilaisen kartan kun hänen pyydetään myöhemmin toistaa vesisuonten etsintänsä?

        >

        Niin on, mutta ne ovat erittäin harvinaisia. Vesi esiintyy pohjavetenä joten varpumiehen on aika vaikea osua ohi. Kaivaapa melkein mistä tahansa, niin pohjavesi tulee jossain vaiheessa vastaan. Kannattaa joskus tutustua ihan oikeisiin pohjavesikarttoihin niin ymmärtää miten naurettavaa "vesisuonten" etsintä varvulla on.

        Juurihan sanoin,etten tiedä mikä on se voima joka vetää,enkä tarvii tietää,riittää että voin käyttää sitä apuna työssäni. Kaivontekijälle ei ole ihan sama,löytyykö vettä 5m kohdalla vai vasta 100m jälkeen. Kokenut varpumies löytää sen kohdan mihin kaivon saa halvemmalla. S inun vastaväitteesi perustuu arvailuihin ja olttamuksiin, minun kertomukseni omakohtaisiin kokemuksiin joita ei voi tehdä tyhjäksi millään teorioilla.


      • Naurettavia esityksi
        Vanellus kirjoitti:

        Et vastannut kysymyksiini: Mikä voima sitä vetää, mikä sen aiheuttaa, onko sinulla siitä ainuttakaan objektiivista havaintoa? Miksi varpumiehet aina systemaattisesti epäonnistuvat valvotuissa olosuhteissa?

        Perustele miten esim. ideomotorinen liike tai Dawkinsin dokumentissa nähty kaksoissokkokoe eivät perustu mihinkään tieteelliseen? Esim. aspiriinin kipua lievittävä teho on havaittu kaksoissokkokokeilla, joten aspiriinin teho ei perustu mihinkään tieteelliseen, niinkö?

        Vetoat kokoajan käänteiseen todistustaakkaan. Esität hullun, tieteen vastaisen väitteen, että kaapelit, vesisuonet yms. säteilevät jotakin ja tämä säteily vetää esineitä puoleensa. Koska en pysty satavarmasti todistamaan ettei näin ole, pidät väitettä totena.

        Samalla logiikalla sinä et pysty satavarmasti todistamaan, että Kuu ei ole tehty juustosta, joten Kuu on juustoa.

        >

        Niin mitä säteilyä ja millä aistilla se havaitaan?
        Miksi samakin varpumies piirtää samasta paikasta erilaisen kartan kun hänen pyydetään myöhemmin toistaa vesisuonten etsintänsä?

        >

        Niin on, mutta ne ovat erittäin harvinaisia. Vesi esiintyy pohjavetenä joten varpumiehen on aika vaikea osua ohi. Kaivaapa melkein mistä tahansa, niin pohjavesi tulee jossain vaiheessa vastaan. Kannattaa joskus tutustua ihan oikeisiin pohjavesikarttoihin niin ymmärtää miten naurettavaa "vesisuonten" etsintä varvulla on.

        Alkaisipa skepokin kaivamaan todella tarvittavaa kaivoa, niin voisi havaita kuinka naurettavia esityksiä toistelee siellä koneensa ääressä!


      • Uskossani pysyn
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Aivan. Enkä näe mitään syytä, miksei lapiosi heilahtelu perustuisi ihan samaan. Sekä varpu, että lapio ovat samalla tavalla hyvin epästabiiliin tasapainotilaan saatettuja, jotka reagoivat pieneenkin (ideomotoriseenkin) liikkeeseen. Et nyt oikein osaa nähdä metsää puilta vaan keskityt noihin yksittäisiin välineisiin. Kaivon paikkaa on etsitty jopa makkaralla, mutta sekin pitää asettaa vastaavaan epästabiiliin asemaan, että "toimii."

        Minä olen nyt esittänyt näkemykseni siitä, mihin taikavarvut ja vastaavat mielestäni perustuvat. Voisit vaihteeksi esittää omasi. Mikä voima sitä vetää, mikä sen aiheuttaa, onko sinulla siitä ainuttakaan objektiivista havaintoa? Miksi varpumiehet aina systemaattisesti epäonnistuvat valvotuissa olosuhteissa? Miksei kaksi eri varpumiestä koskaan piirrä samasta alueesta identtistä "vesisuonikarttaa?"

        Hyvä nimimerkki Vanellus !
        Olen lukenut sinun kannanottoja vesisuoni kokeita,niin nyt ajattelin
        pistänpä lisää "tuulta myllyyn".
        Koitappa keksiä selitys näille minun heilurikokeille,siis kun laitan
        70cm pitkään sähköjohtoon 1kg punnuksen ja riiputan löytämäni
        vesisuonen risteyksessä,niin 20-30 sekunnin kuluttua punnus kiertää
        metrin halkaisialla kehää ja vieläpä 5kg leka lähes yhtäsuurta kehää
        ja suonen päällä heiluu suonen suuntaisesti.Liike pysähtyy hetkessä
        kun heittää kuparirenkaan risteyksen alueelle.
        Vielä noista painoista,ne riippuvat pystysuorassa tasapainossa.


      • Säteilyä
        Uskossani pysyn kirjoitti:

        Hyvä nimimerkki Vanellus !
        Olen lukenut sinun kannanottoja vesisuoni kokeita,niin nyt ajattelin
        pistänpä lisää "tuulta myllyyn".
        Koitappa keksiä selitys näille minun heilurikokeille,siis kun laitan
        70cm pitkään sähköjohtoon 1kg punnuksen ja riiputan löytämäni
        vesisuonen risteyksessä,niin 20-30 sekunnin kuluttua punnus kiertää
        metrin halkaisialla kehää ja vieläpä 5kg leka lähes yhtäsuurta kehää
        ja suonen päällä heiluu suonen suuntaisesti.Liike pysähtyy hetkessä
        kun heittää kuparirenkaan risteyksen alueelle.
        Vielä noista painoista,ne riippuvat pystysuorassa tasapainossa.

        Nyt kuulostaa mielenkiintoiselta! Kyllä minullekin kyseinen ilmiö on tuttu,mutta en ole sitä kokeillut noin hyvillä punnuksilla. Sormus alkaa pyöriä vesisuonen risteyksessä kehää vaikka olis tavallisessa ompelulangassa roikkumassa! Mielenkiinnolla odotan selitystä,mikä motoristiliike sitä pyörittää! Olen maankuivatuksen asiantuntia,salaojaurakointia 30v,joten tämä pohjavesipuoli aika tuttu. Myös salaoja löytyy pellosta varvulla. Siinä on myös hyvä paikka testata varpua, koska on olemassa salaojakeskuksen salaojakartta,johon ojien paikat on merkitty tarkasti. On helppo verrata varvun näyttöä ja mitata kartalta ojien paikat.


      • Säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        Et vastannut kysymyksiini: Mikä voima sitä vetää, mikä sen aiheuttaa, onko sinulla siitä ainuttakaan objektiivista havaintoa? Miksi varpumiehet aina systemaattisesti epäonnistuvat valvotuissa olosuhteissa?

        Perustele miten esim. ideomotorinen liike tai Dawkinsin dokumentissa nähty kaksoissokkokoe eivät perustu mihinkään tieteelliseen? Esim. aspiriinin kipua lievittävä teho on havaittu kaksoissokkokokeilla, joten aspiriinin teho ei perustu mihinkään tieteelliseen, niinkö?

        Vetoat kokoajan käänteiseen todistustaakkaan. Esität hullun, tieteen vastaisen väitteen, että kaapelit, vesisuonet yms. säteilevät jotakin ja tämä säteily vetää esineitä puoleensa. Koska en pysty satavarmasti todistamaan ettei näin ole, pidät väitettä totena.

        Samalla logiikalla sinä et pysty satavarmasti todistamaan, että Kuu ei ole tehty juustosta, joten Kuu on juustoa.

        >

        Niin mitä säteilyä ja millä aistilla se havaitaan?
        Miksi samakin varpumies piirtää samasta paikasta erilaisen kartan kun hänen pyydetään myöhemmin toistaa vesisuonten etsintänsä?

        >

        Niin on, mutta ne ovat erittäin harvinaisia. Vesi esiintyy pohjavetenä joten varpumiehen on aika vaikea osua ohi. Kaivaapa melkein mistä tahansa, niin pohjavesi tulee jossain vaiheessa vastaan. Kannattaa joskus tutustua ihan oikeisiin pohjavesikarttoihin niin ymmärtää miten naurettavaa "vesisuonten" etsintä varvulla on.

        Onkohan olemassa tieteellistä mittaustulosta siitä ideomotorisesta lihasliikkeestä joka kääntää varpua alaspäin? Kun skeptikoilla ja näillä Randin opetuslapsilla ei ole muuta selitystä ilmiölle he turvautuvat tällaiseen arvauseen. Tunnustan minäkin yrittäneeni kääntää varpua ja lapiota lihasvoimalla,mutta ei siinä voimat riitä,nimittäin olen lukuisat kerrat ollut kädenväännössä maan voimakentän kanssa kun se vääntää varpua tai lapiota alaspäin ja aina siinä häviää. Vois joku skeptikko kertoa miten voi yhtäaikaa vääntää sekä ylös,että alas päin? Sen voiman tuntee niin selvästi käsissään kun ei millään jaksa pitää varpua tai lapiota vaakatasossa! Tuntuu sälittäviltä ne kaikki yritykset selittää mistä skeptikkojen mielestä kaikki johtuu.


      • "Arvokasta tietoa"
        Vanellus kirjoitti:

        Ei ole mittaria? Ei se siitä ole kiinni. Voimaa voi yksinkertaisimmillaan mitata vaikka jousivaa'alla, joka on varmasti sinullekin tuttu laite jo kouluvuosiltasi.

        Ongelma on siinä, että tuo voima näyttää ilmestyvän varpuun vain kun varpumies pitelee sitä käsissään. Se katoaa välittömästi, jos ihminen ei pidä varpua fyysisesti käsissään. Vaikka tuon voiman suuruus mitattaisiinkin, niin on mahdoton kertoa, aiheuttaako voiman varpumies vai mystinen tuntematon "säteily". Siksi voimaa ei edes kannata mitata, koska sen mittaaminen ei antaisi mitään arvokasta tietoa.

        Sen sijaan voidaan mitata varpumiesten kykyä löytää mm. vettä varpunsa avulla. Tästä on tehty lukuisia tutkimuksia. Tässä mm. yksi kaksoissokkotutkimus videoituna:
        https://www.youtube.com/watch?v=_VAasVXtCOI

        Mitäs arvokasta tietoa siitä saadaan kaivon katsomiseen, kun vesipulloja yritetään löytää muovilaatikosta? Onko se skepolle sama asia?


      • "Arvokasta tietoa" kirjoitti:

        Mitäs arvokasta tietoa siitä saadaan kaivon katsomiseen, kun vesipulloja yritetään löytää muovilaatikosta? Onko se skepolle sama asia?

        Opiskele englantia ja katso video itse. En minä ole mikään maksuton käännöstoimisto, joka referoi sen sinulle suomeksi.

        Varsin huvittavia olivat varpuhihhuleiden selitykset epäonnistumiselleen. Eräs herrasmies totesi, että hänen epäonnistumisensa oli jumalan tekemä jäynä. Toinen taas totesi, että koko koejärjestely oli väärin, koska hän ei voinut mitenkään ennalta tietää, missä laatikossa vesipullo oli. Niinpä...


      • Käytä G:n kääntäjää
        Vanellus kirjoitti:

        Opiskele englantia ja katso video itse. En minä ole mikään maksuton käännöstoimisto, joka referoi sen sinulle suomeksi.

        Varsin huvittavia olivat varpuhihhuleiden selitykset epäonnistumiselleen. Eräs herrasmies totesi, että hänen epäonnistumisensa oli jumalan tekemä jäynä. Toinen taas totesi, että koko koejärjestely oli väärin, koska hän ei voinut mitenkään ennalta tietää, missä laatikossa vesipullo oli. Niinpä...

        Tiedoksi: Googlen kääntäjä kääntää!
        Käytä Googlen kääntäjää, niin selviät käännösongelmistasi.


      • Ei tarvita englantia
        Vanellus kirjoitti:

        Opiskele englantia ja katso video itse. En minä ole mikään maksuton käännöstoimisto, joka referoi sen sinulle suomeksi.

        Varsin huvittavia olivat varpuhihhuleiden selitykset epäonnistumiselleen. Eräs herrasmies totesi, että hänen epäonnistumisensa oli jumalan tekemä jäynä. Toinen taas totesi, että koko koejärjestely oli väärin, koska hän ei voinut mitenkään ennalta tietää, missä laatikossa vesipullo oli. Niinpä...

        Et ole mikään maksuton käännöstoimistio, mutta maksuton "hömppäheikki" näytät olevan. Varsin huvittavia ovat tällaiset vesipullojen etsiskelyt muovilaatikoista, kun aihe on kaivon etsiminen, katsominen! Ei tarvita edes englantia, vain osaava kaivonkatsoja. Englantia osaavasta skeposta ei siihen ole!


      • Säteilyä
        Vanellus kirjoitti:

        Opiskele englantia ja katso video itse. En minä ole mikään maksuton käännöstoimisto, joka referoi sen sinulle suomeksi.

        Varsin huvittavia olivat varpuhihhuleiden selitykset epäonnistumiselleen. Eräs herrasmies totesi, että hänen epäonnistumisensa oli jumalan tekemä jäynä. Toinen taas totesi, että koko koejärjestely oli väärin, koska hän ei voinut mitenkään ennalta tietää, missä laatikossa vesipullo oli. Niinpä...

        Eihän tuollaisilla testeillä ole mitään järkeä. Jos on tarkoitus paikantaa maaperässä olevia veden kulkureittejä puhutaan kokonaan toisesta asiasta. Kyllä monelta skeptikolta menisi jauhot suuhun kun uskaltaisi ottaa varvun käteen. Todennäköisesti varpu ei kääntyisi,mutta kun kokenut varpumies tarttuisi ranteisiin niin johan alkaa taipumaan vaikka millaisella ideomotorisella liikkeellä yrittäisi vastaan vääntää.


      • Kokemusta on
        Säteilyä kirjoitti:

        Onkohan olemassa tieteellistä mittaustulosta siitä ideomotorisesta lihasliikkeestä joka kääntää varpua alaspäin? Kun skeptikoilla ja näillä Randin opetuslapsilla ei ole muuta selitystä ilmiölle he turvautuvat tällaiseen arvauseen. Tunnustan minäkin yrittäneeni kääntää varpua ja lapiota lihasvoimalla,mutta ei siinä voimat riitä,nimittäin olen lukuisat kerrat ollut kädenväännössä maan voimakentän kanssa kun se vääntää varpua tai lapiota alaspäin ja aina siinä häviää. Vois joku skeptikko kertoa miten voi yhtäaikaa vääntää sekä ylös,että alas päin? Sen voiman tuntee niin selvästi käsissään kun ei millään jaksa pitää varpua tai lapiota vaakatasossa! Tuntuu sälittäviltä ne kaikki yritykset selittää mistä skeptikkojen mielestä kaikki johtuu.

        Minä uskon varpuun, koska itse etsin kaivonpaikan meidän kesäpaikkaan. Minulla varpu taipuu, mutta miehellä ei. Varpu kääntyy maata kohti siihen paikkaan missä vettä on. Löysin useita kohtia mihin kaivon olisi voinut tehdä. Valitsimme paikaksi sen jossa säteilyä oli eniten. Tieteellisesti ei ole tarvetta tätä todistaa. Uskokoon ken haluaa. Minulle säteily tuntuu kesäpaikan makuuhuoneessa. Mittasin varvun avulla säteilykohdan seisomalla sängyn päällä. Säteily tuntui koko sängyn alueella ja etenkin minun puolella. En pysty nukkumaan kuin kolme tuntia, kun jalkoja alkaa krampata ja on hirveä suonenveto. Nyt olen tutkinut olohuoneen ja löytänyt myös sieltä säteilyalueet. Ostamme tänään sängyn alle saunan eristyksessä käytettävää foliota. Menemme testaamaan onko siitä apua-


    • UUPUNUT

      MITÄ PITÄIS TEHDÄ VESISUONI VAIVALLE KUN SE VAIVAA
      MAKUUHUONEESSA MINUA.JOKA YÖ SÄRKEE JALKOJANI YÖLLÄ.
      KERRO JOS TIEDÄT KEINON.

      • Uskossani pysyn

        Vesisuonen kohdalla nukkuminen aiheuttaa särkyä, joten siitä pitäisi sänky siirtää
        toiseen paikkaan, mutta uuden paikan valinta voikin olla aika haastavaa.
        Neuvona antaisin, että kokotalossa pitäisi etsiä vesisonet mitenkä ne risteilee ja pysäyttää niiden vetovoima.Itselläni ei varpu vedä,jote en pysty sanomaa pystysikkö
        "varpumies" löytämään risteys kohdan,itse katson metalliheilurilla,sillä löytyy mielestäni parhaiden.Risteys kun löytyy siihen laitetaan kuparirengas (esim. 25mm
        kuparitiiviste) vapaasti näkyviin, jos paikka keskilattialla, renkaan voilaittaa vaikka
        kattoon vapaasti riipuksiin, kunha se on juuri risteyksen kohdalla,rengas pysäyttää
        kaikki risteyksestä lähtevät vesisuonet. Veisuoniverkostoja voi olla useitaki jotka
        ovat erisyvyydessä, joten jokainen verkosto on pysäytettävä erikseen,(olen löytänyt
        yhdestäkin huoneest kuusi eri risteystä).Kuparirenkaan teho heikkenee muutamassa vuorokaudessa ,mutta kun sitä koskettaa teho palautuu.


      • Mighty Messenger

        Kiitos viestistä,
        kello on nyt 3:49 ja maasäteilyn aiheuttama päänsärkykohtaus helpotti juuri. Mitään absoluuttista tietoa ei maasäteilystä ole. Jonkinlainen aavistus on että maasäteiylinjat kulkee vaakatasossa, asui sitten missä kerroksessa tahansa. Laita langan päähän sormus tai avainrengas. Roikuta sitä paikallaan. Maasäteilykentässä metallinen rengas alkaa tekemään pyörivää liikettä. Mitä vaoimakkaampi kentää sitä ronskimpi on liike. Laita suurehko peili pitkälle kantilleen seinää vasten pystyyn lattialle sänkysi lähelle niin, että heijastava pinta on seinää vasten. Roikuta metallirengasta sänkysi päällä ja eri puolilla huonetta. Siirtämällä peiliä ja metallirenkaalla mittaamalla selvität säteilykentän kulkusuunnan. Sateiden ja lumien sulamisen vuoksi säteilykenttä muuttuu jonkin verran eri vuoden aikoina. Monet migreenitapaukset nukkuvat juuri säteilykentässä. Monet eturauhasvaivoista kärsivät miehet nukkuvat kesivartaloon vaikuttavassa säteilykentässä jne. Säteily aiheuttaa myös rytmihäiriöitä ja erilaisia kolotuksia. Uskon, että tulevaisuudessa maasäteily voidaan valjastaa energiaksi ja sen haitat ihmisille voidaan täysin eliminoida. Tällä hetkellä "tiedettä" (mikäli nykyistä tieteen nimissä tehtävää pöpien puuhastelua voidaan kutsua tieteeksi) maasätely ei kiinnosta juuri noista kahdesta edellä mainitusta syystä. Sairas ihminen on hyvä bisnes ja ilmaista energiaa ihmisille, älä unta nää. Uskon ja luulen että tutkijanero nimeltä Nikola Tesla oli näillä jäljillä. Ainakin hänestä kertova dokumentti on kiinnostava:
        http://www.youtube.com/watch?v=GV_MKcoKLHg
        email: [email protected]


    • Eräs vaihtoehto

      Yksinkertaisin vaihtoehto on muuttaa sängyn paikkaa. Toimiiko varpu sinun käsissäsi? Jos toimii niin on helppo katsoa toinen paikka jossa varpu ei ei taivu.
      Jos ei toimi, niin on käytettävä apuvoimia. Sellaisia jolla taipuu, ja siten pystyy katsomaan paremman sängynpaikan!

    • Skeposuoni löydetty

      Kuulin sattumalta kahden tiedemiehen keskustelun TKK:n tutkimuskahvilassa:
      Kertoivat löytäneensä uusien mittalaitteidensa avulla uuden maanalaisen säteilylinjan , jota olivat jo tutkineet parisen vuotta ja ihmettelivät kovasti tutkimustensa tuloksia. Ja pohtivat , että uskaltaisiko jo tutkimustulokset julkaista, että onko heillä riittävästi todisteita, koska se aiheuttaisi tosi kovan polemiikin ja väittelyn ja heidän maineensa olisi tietysti kyseessä.
      Keskustelusta sain edelleen selville, että kyseinen säteily vaikuttaa tietyntyyppisiin, ihmisiin ja että tällä ihmistyypillä on yleensä jonkinasteinen aivovaurio, yleensä kyllä lievä, mutta on kuitenkin aivovaurio. Ja tarkemmissa määritystutkimuksissa ilmeni, että aivovaurion ja säteilyn yhteisvaikutus aiheuttaa ihmisiin ns. skeptikko-syndrooman. Heistä tulee skeptikoita, jotka eivät usko mitään ja epäilevät kaikkea ja kaikkia. Ja heidän johtopäätöksensä oli, että täten syntyy ensin skeptikkosyndrooma, joka myöhemmin ilmenee ns, skeptikko-ajatusmaailman hyväksymisenä eli skeptikkoutena eli kyseesä on säteilyn aiheuttama tauti, joka vielä puuttuu meidän tautiluokituksesta

      Tutkimusten mukaan tämä säteily ei vaikuta mitenkään terveisiin aivoihin, vaan täytyy olla lievä aivovaurio.

    • Miuku

      Särkyä parkua tuskaa! Uusi talo ja sängynalla vesisuoni!

      • Miuku

        Antakaa nyt joku vinkki oikeesti!!


      • Uskossani pysyn
        Miuku kirjoitti:

        Antakaa nyt joku vinkki oikeesti!!

        "Antakaa nyt joku vinkki oikeesti"


        Vesisuonten paikka jos on tiedossa,niin sänky on parasta siirtää
        sellaiseen paikkaan ettei ole sängyn alueella vesisuonta.
        Katso aikaisempi 1.5.13 kirjoittama viestini,jospa nistä konseista
        olisi apua.Lisäksi vielä vinkki, jos talossa kissa ja koira,niin kissa
        hakeutuu vesisuonen kohtaan nukkumaan,mutta koira karttaa niitä.


      • Huoleton tarhuri
        Miuku kirjoitti:

        Antakaa nyt joku vinkki oikeesti!!

        Taloon kannattaa ostaa iso limoviikuna, sillä tämä kasvi vetää vesisuonia puoleensa ja saa ne muuttamaan reittiään muutamassa päivässä. Mitä isompi sen parempi. Aseta kasvi johonkin toiseen huoneeseen kauas sängystä. Kun suoni on siirtynyt kasvin alle huomaat sen kyllä. Saattaa puskea uutta lehteä tai varistaa vanhoja.


    • Vinkki oikeesti
    • olin intissä

      >lhgkkccjk3.10.2013 19:200 SULJE
      On tullut intti käydyksi todella pitkän kaavan mukaan.
      Tur ITPsto -> ViestiK Riihimäki -> 1. ErVk Oulu. Kessuna ulos varusmiespalveluksesta.
      Sitten Teku -> Ilmavoimat ja eläkkeelle erikoisupseerin vakanssilta täysin palvelleena 2009. Varusmiesaika mukaan luettuna 32 v 3 kk vainovaatteissa, että revi poju siitä.

      Mitä siellä sissikeikoilla teillä oli mukana? Oliko kohtuuhyvät varusteet, makuupussit, kuivamuonaa, säilykkeitä, teltta, kamina, puukko, kirves, tulitikkuja tai sytkäri... ?
      Taitavat nuokin kaikki perustua pohjimmiltaan tieteeseen. Intin varusteet ovat jopa varsin hyvin tutkittuja. Kyllä niillä pärjää.

      Ja jonsei puhetta usko, niin kraapastahan puukolla, kuten eräs Kauhavalainen lennonopettaja esityksensä peräkaneetissa totesi.<

      Aivan tyypillinen intin kapiaisen kommentti, kun joku hiukan arvostelee, niin heti veetään herne nenuun ja ruvetaan polleena esittään niin hyvää ja sivistynyttä, että!
      Mutta sehän johtuu vain PV:n valintakriteereistä.

      PUOLUSTUSVOIMIEN VALINTAKRITEERIT
      1. Ekaks pitää plla kengännumero suurempi kuin älykkyysosamäärä ja tästä ei jousteta.
      2. Toiseks pitää olla jokin mielenterveydellinen ongelma, esim skitsofrenia riittää hyvin.
      3. Kaikista muistakin mielenterveydenongelmista saa lisäpisteitä, esim ADHD tai vastaava.
      Vainoharhaisuudesta saa tosi paljon lisäpisteitä.

      Olen sitä mieltä, PV voisi jo nykyaikana hieman joustaa näistä valintakriteereistään, esim, että älykkyysosamäärä saisi olla 10-20% suurempi kuin kengännumero.

    • Uskomatonta!

      Kyllä alkaa päähän koskea ilman maasäteilyäkin kun näitä selailee.

    • Tiedonjanoinen

      Kuinka paljon ja kuinka tiheästi näitä vesisuonia on maassa?

      • Vesimittaristi.

        Vesisuonien määrä on helppo laskea omalta pihalta kaivamalla piha täyteen metrin syviä kuoppia, jos kuopan pohjalle ilmestyy vettä on siinä vesisuoni.

        Jos löytyy useita kuoppia joissa on vettä kannattaa muuttaa, tai ainakin laittaa sängyn alle routamattoa.


    • Skepo kaivaa

      Skepo tekee "myyräntyötä". Varpumiehellä on eri keinot!

    • arto99

      Minulla on ollu jalkasärkyjä. Olen muuttanu eri paikkakunnille ja säryt on seurannu mukana. Lähes 20 vuotta opin paikantamaan vesisuonet. Samalla opin sulkemaan vesisuonet ja samalla poistuivat säryt. Tänä aikana olenkin saanu auttaa monelta säryt jaloista. Jos haluat ottaa yhteyden tässä asiassa niin soita. Arto 0405120248

      • w.puurtaja

        Otan yhteyttä numeroosi lähipäivinä. 30 metrin päässä hyvin vahvan vesisuonen päällä vesikaivo. Meidän tontilla omenapuu kaartuu vahvasti.
        Molemmat jalkani melko sököt.


      • Pajunvitsa

        "Olen muuttanu eri paikkakunnille ja säryt on seurannu mukana."

        Olipa yllättävää.


    • myyrämatikainen

      Miksi väännetään nyt selkeistä asioista kättä? Kaikki maalla syntyneet kouluja sen kummoisemmin käymättömät ovat tienneet, että se kaivon paikka piti katsoman, että tiesi mihin kaivoa kannatti kaivaa tontillaan. Semmoisen jossa vettä riitti. Kunnalta ei vesijohtoverkostoja syrjäkylille salojen saloille asti riittänyt.
      Itse olen maalta lähtöisin, mutten ole tutkinut kuin kerran kaivon paikkaa. Tutulla oli kaivo, josta ei kuulemma koskaan vesi ollut loppunut. Ihmettelin, miten se oli ollut mahdollista. Otin sormuksen sormestani ja lankaa pätkän rullasta ja kokeilin kurillani osaanko siten katsoa miten siellä menee se vesisuoni. Naapurin iäkäs pappa oli paikalla ja oli ollut näkemässä sen kaivon katsomisen aikoinaan. Hän sanoi, että oli nähnyt, mitenkä ne suonet kulkee eli mihinkäpäin. Pyysin, ettei kerro sitä minulle. Halusin kokeilla, osaanko katsoa. Epäuskoisena tuijotin, kun sormukseni heilui vimmatusti ja liikkui suoraan siten, kuin ne suonet kulkivat. Papalta tipahti tupakki suusta, kun hän hämmästeli, että tiesin. Sanoi, että justiin niin ne menivät ja noin vahvasti kuin se liikkui minun kädessäni. Nykysessä asunnossa näemmä on suonia pitkin poikin. Tähän olisi pitänyt rakentaa kerrostalon sijaan näemmä jotain muuta. Niin vahvasti on koko asunnon kohdalla suonia ristiin rastiin. Kylmää on kuin kellarissa. Särkyjäni olen ihmetellytkin, mutta selkishän se. Olen vasta asunut hollin aikaa tässä. Kivut on kuin vanhalla mummolla. Sen kaivon kohdallakin tunsi, oikein sen maan, ettei siihen eläimet koskaan käyneet pitkälleenkään, kun se kylmyys hohkasi hellesäälläkin läpi asti. Eläimet tunnetusti itse välttelevät niitä kohtia luonnostaan. Me ei oikein osata. Paree on uskoa, kun se on jo ammoisista ajoista asti tunnettu juttu. Ei ollut vesilaitoksia kuin kaupungeissa. Itse piti jokaisen kaivonsa laittaa ja joku katsoi sen varvulla. Kaikilla ei sitä taitoa kait ole. Ei siitä nujakkaa tarvi tehdä eikä tieteellisesti todentaa. Löytyy sitä vettä, kun tarpeeksi kaivaa, mutta helpommalla pääsee, kun kahtelee sen kohdan,missä ei tarvi viikkokausia kaivaa tai on niin heikko kohta, että vesi loppuu heti alkuunsa joka kesäkuivalla.

      • opettajat

        TÄSTÄ ON TEHNYT TIETEELLISEN TUTKIMUKSEN PROF. ONNI KARIKOSKINEN OULUN YLIOPSTOSSA. Viite löytyy Räisäsen kirjassa "Nykyajan poppamiehet" Lukekaapa!!!


      • myyrämatikainen

        Olen lukenut monenmoista noista vesisuonen löytämisistä sun muusta. Epäuskoisia on ihan joka puolella ja puolustajia ne, jotka ovat itse tunteneet, että krppaa särkee jossain tietyssä paikassa nukkuessa vaikka kesäkuumalla. Se, että niin käy, on tosi ikävää, ja jos semmoista potee, on ihan sama onko Oulun professori ihan sitä tutkinut vaiko ei. Kunhan saa sen säryn pois. Mahdollisesti siirtämällä petinsä paikkaa. En tee tätä testausta missään muualla kuin itte omassa kodissani ja ihan joillekin tutuille ilmaiseksi, jos he pyytävät. Yleensä sängyn siirtäminen huoneessa toiseen paikkaan auttaakin. Se on jokaisen oma asia syökö purkkitolkulla särkylääkkeitä lääkäreiden ihmetellessä, mikä tätä nyt oikein vaivaa, kun se ei pääse kävelemäänkään kunnolla kivuiltaan, eikä tutkimuksissa hyppyyttämisistä ole mitään muuta kostunut, kuin maksamisen vaivan, ja liudan lisää lääkkeitä, vai kokeileeko lääkkeetöntä vaihtoehtoa. Suomessa etenkin sanotaan, että syödään ihan liikaa särkylääkkeitä. Ei ole kauan, kun sen lääkärin suusta kuulin.


      • Pitkäonketju

        Mauno Pohjonen ja maasäteily tulivat tietoisuuteen Suomessa -70-80-luvun vaihteessa. Esim. Voi Hyvin-lehti ym. kiinnostuivat vanhasta asiasta uudelleen. Tuolloin yli 4-vuotiaamme oli jo kauan ollut päivät ilman vaippoja, mutta yökastelu jatkui. Kun siirsimme sängyn paikan , lapsella alkoi kuivat yöt. Kului vielä jonkin aikaa, kun kutsuimme vanhan kaivonkatsojan mittaamaan säteilyt ja hän totesi monin paikoin talon alla metrinkin välein kulkevan vesisuoniristikon. Käytännössä sängyn paikkaa oli vaikea löytääkään puhtaalta paikalta. Alkoi selkiintyä syyt omiin unettomuuksiini ja reumaoireisiini myös. Siitä saakka alkoi pikkuhiljaa uuden asuipaikan katselu ja muutettiin asuntoa. Seuraavaksi olikin peikkona työpaikat, ja niihin ei itse aina kykene vaikuttamaan. Paikallaan istuminen 8 tuntia "säteilyssä" on lähes sama asia kuin yön nukkuminen.


    • uudelleenvanhatkonstit

      Myyrämatikainen järkevää kirjoitusta.


      On aika typerää kasvatusta, kun nykylapset pidetään visusti pois luonnosta ja kaupungin kadut, kuntosalit, uimahallit ja jääkiekkokaukalot heidät kasvattavat.
      Silti he ovat valmiit antamaan aikuisina asiantuntijalausuntoja asioista, joista eivät ole päässeet perille. Niihin löytyisi huomattavasti pätevämpiä kokemuksen omaavia asiantuntijoita, mutta tohtorin väitöskija puuttuu . Pohjonen on tehnyt jälkipolville uraauurtavaa tiedetyötä ja varmasti asia tule lähitulevaisuudessa suurempaan tarkkailuun monestakin syystä.

    • Professoritutkinut

      Mutta kun oikein professori on asian tutkinut, niin eihän se voi muuttua!

      • Voitko perustella, miksi tieteellisesti tutkitusta asiasta ei voisi löytyä jotakin uutta, joka kumoaisi vanhan tutkimuksen pohjalta muodostuneen käsityksen, kun tutkitaan lisää?

        [Kirjoituksesta vuodelta 2007:]
        > Oulun yliopistossahan on jo vuosia sitten tutkittu maasäteilyä ja tietääkseni todettu, ettei säteilyä voida mitata millään teknisillä laitteilla.

        Jotta voisi mitata jotakin teoreettista luonnonilmiötä, sen olemassaolo ylipäätään pitäisi ensiksi todistaa. Sellaista on turha nimittää "säteilyksi" ennen tätä.


      • Kaikkeeneimittaria
        paperiarkkipiispa kirjoitti:

        Voitko perustella, miksi tieteellisesti tutkitusta asiasta ei voisi löytyä jotakin uutta, joka kumoaisi vanhan tutkimuksen pohjalta muodostuneen käsityksen, kun tutkitaan lisää?

        [Kirjoituksesta vuodelta 2007:]
        > Oulun yliopistossahan on jo vuosia sitten tutkittu maasäteilyä ja tietääkseni todettu, ettei säteilyä voida mitata millään teknisillä laitteilla.

        Jotta voisi mitata jotakin teoreettista luonnonilmiötä, sen olemassaolo ylipäätään pitäisi ensiksi todistaa. Sellaista on turha nimittää "säteilyksi" ennen tätä.

        Sinun ajatuksia on turhaa kritisoida, ei ole olemassa mittaria, mitä ajattelet muuta, kuin sen mitä kirjoitat. Siitä taas voi jokainen saada erilaisen oman käsityksensä sen mukaisesti, mikä on kulloisenkin ihmisen oma KÄSITYSKYKY asian selkeydestä. Tai ymmärrys siitä, miten paljon paljastat ymmärrystäsi sanoiksi puettuna. Oleellisin ajatuksistasi jää pysyvästi piiloon julkisuudelta, sen mitä paljastat, paljastat näkyvin tuhansin tuloksin konkreettisilla tekosi tuloksilla.Useimmilta jää sanojesi motiivi täysin piiloon. Mittareitä tiettävästi kehitetään koko ajan lisää. Myös siihen, mikä on jokaisen ihmisen oma vastaanottokyky sähkölle, radon- ja maasäteilylle, erilaisten langattomien kapineitten ynnä linkkien säteilyille . Esim. monet maisemat vallannut tuulivoimatorni on vielä monilta osin mysteeri uudesta vaikutuksesta luontoon ja ihmisiin. Ihminen saa kekseliäisyydessään hyvää aikaan, mutta mitä pahaa jättänee jälkipolvien harmiksi ja jo omaankin kroppaansa.


      • Professoritutkinut
        paperiarkkipiispa kirjoitti:

        Voitko perustella, miksi tieteellisesti tutkitusta asiasta ei voisi löytyä jotakin uutta, joka kumoaisi vanhan tutkimuksen pohjalta muodostuneen käsityksen, kun tutkitaan lisää?

        [Kirjoituksesta vuodelta 2007:]
        > Oulun yliopistossahan on jo vuosia sitten tutkittu maasäteilyä ja tietääkseni todettu, ettei säteilyä voida mitata millään teknisillä laitteilla.

        Jotta voisi mitata jotakin teoreettista luonnonilmiötä, sen olemassaolo ylipäätään pitäisi ensiksi todistaa. Sellaista on turha nimittää "säteilyksi" ennen tätä.

        Tieteessähän aikaisemmat tutkimukset ja tulokset ovat huomioitavia seikkoja. Tuskinpa niitä voi jättää huomioimatta uusia tutkimuksia, etenkään tuloksia tutkittaessa.


    • maasäteilyvirgomaahinen

      Kupariverkko toimii sähkökenttiä poissulkevana, kun sillä ympäröidään jokin kohde (ks. Faradayn häkki). Magneettikenttiä se ei sulje pois. Mitä tämä väitetty maasäteily olisi?

      • Mikä_vetää

        > Mitä tämä väitetty maasäteily olisi?

        Mitähän se voisi olla, joka reagoi esim. kaivon katsojan pitelemään pajun oksan haarukkaan, niin että vetää sitä maata kohti!

        Huom. Ei toimi läheskään kaikkien käsissä!


      • EiVedäMikään
        Mikä_vetää kirjoitti:

        > Mitä tämä väitetty maasäteily olisi?

        Mitähän se voisi olla, joka reagoi esim. kaivon katsojan pitelemään pajun oksan haarukkaan, niin että vetää sitä maata kohti!

        Huom. Ei toimi läheskään kaikkien käsissä!

        "Mitähän se voisi olla, joka reagoi esim. kaivon katsojan pitelemään pajun oksan haarukkaan, niin että vetää sitä maata kohti!

        Huom. Ei toimi läheskään kaikkien käsissä!"

        Ei itse asiassa ole toiminut kenenkään käsissä kun on tarkemmin testattu.


    • säteilyhullu

      Säteilenkö määkin, kun ihmiset tulee mun lähelle, niin tuntuu ,kun ne säteilis mulle jotain säteilyx!!

    • Skepponen

      Tästä on tehnyt tutkimuksen prof. Onni Karikoskinen Oulun yliopistosta 30 vuotta sitten. Järkevä juttu. Lukekaapa.

      • Skepojutut

        Taitaa olla niitä skepposen juttuja?


      • Skepponen

        Onni Karikoskinen oli Oulun yliopiston kansanterveystieteen professori. Kysy sieltä.


    • mykerö

      Ei muuta kuin folioon vaan kaikki.

    • Luonnollistaa

      Eikö tiede ole vieläkään keksinyt sellaista mittaria, jolla pystytään samaan johonka monet vähemmän tieteelliset ovat pystyneet jo aikojen alusta?

    • skepponen

      Toivo Lång on keksinyt "maasäteilyn" ongelman. Hän kirjoittaa palstallaan "Geologia on on myös Telluksen elämän edellytys", että maasäteily on Geologia - jumalan henkäyksen tuotetta. Siis ensin oli Geologia-jumala, sitten eloton maailmankaikkeus, sitten elämä, sitten Toivo Lång.

    • Minulla kans oli älytön prolapsikipu istuessa aina sohvalla. Itkua väänsin

    • Hommasin sitte tommosen estin-laitteen ja kipu hävisi aika nopeesti.

    • Anonyymi

      Vanha ja kuivunutkin paska haisee jos sitä rupeaa tonkimaan.
      Maasäteily ?????????

    • Anonyymi

      Foliolla maasäteilyä vastaan. Nyt kipin kapin James Randin luokse ja miljoona plakkariin.

    • Anonyymi

      Ökyrikkaiden perheiden perintölapsi-tutkijat, markkina-taustavoimineen, osaavat kyllä yksinkertaistaa kaiken, vastaamaan heidän tarkoitusperiään, mutta tuhansia vuosia käytössä ollutta viisautta, jolla ihmiskunta on pysynyt hengissä tähän päivään, hei eivät kykene selvittämään. Ottakaa heiltä pois raha, valta ja asema ja he kuolevat janoon.

      • Anonyymi

        Mihin mainitsemasi tuhansia vuosia käytössä ollut viisaus perustuu? Kerro sen lähteet.

        Toki sellainen viisaus on ikivanha, että pilaantunutta vettä ei kannata juoda.


    • Anonyymi

      Luonnosta ja säteilyistä tietävät, onko maasäteilyllä ja radonsäteilyllä tekemisestä keskenään ja minkälaista, miten erottaa vesiperäisen maasaäteilyn, radonsäteilystä ?

      Perintölapsi-tutkijat ja tietokone-kökkö-käännös-insinöörit, älkää vaivautuko.

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa mitään maasäteilyä.


    • Anonyymi

      laita peili sängynalle peili puoli alaspäin se auttaa

    • Anonyymi

      lampaan talja lakanan alle villa ylöspäin

    • Anonyymi

      ...siis maaperässä maa-aineksella on erilaisia ominaisuuksia,
      mm kapillaarisesti vesi siirtyy parhaiten savessa.. sekä korkeus-, että sivusuunnassa..
      noin nopealla vilkaisulla nettihaulla löytää maarakennusaineksista juttu "kapillaarinen vedennousu", mutta luonnontiiviistäkin maasta on asiaa tutkittu..

      muinoin kävin kiviluolassa, sen nimi oli Retretti, siellä näki, jotta "kivikin itkee vettä"..
      Ensin hämmästelin vedenmäärä joka kulki alas menevän reitin sivulla varsinaisessa vedelle tehdyllä uralla, kunnes huomasin katsoa kallio seinää.. miten lie tuolla paikalla nykyään menee.. liekö "pinnoitettu" tms, ja aukikaan..

      joten jollain tapaa vesi liikkuu kokoajan maaperässä..

    • Anonyymi

      Fysiikka ja sähkömaailmassa tunnetaan tämä mainitsemasi Faradayn häkki.
      koska maasäteilyn ja vesisuonien kanssa puhutaan maadoittamisesta,
      voisi fysiikan ja sähkömaailman termi olla potentiaalieron tasoittaminen..

    • Anonyymi

      Minä maadoitin itseni kaivamalla jalkani maahan. Tässä olen ollut jo kaksi vuorokautta.

      -Kylmät kädet

      • Anonyymi

        Vieläkö olet maadoituksessa???


    • Anonyymi

      googleta
      Luonnon salaiset voimat ja niiden käyttö 1 (PDF)

    • Anonyymi

      maasäteilyn poistaminen huoneesta.kiertää sähköjohtoa.ympäri huoneen ja maadoittaa vesipatteriin tai sähköpatteriin säteily häviää.itse laitoin sängyn runkoon alle johdon ympäri maadoitin sähköpatteriin ja on saanut nukkua jopa 11.5 tuntia yheen menoon.tänään laitan tietokone huoneen alahuoneen kattoon johdotuksen loppuu hartian vaivat heti.jos joku väittää ettei ole maasäteilyä.ei tiedä asioista mitään.johdotus on vanha keksintö.jos tekee esimerkiksi uutta taloa.sokkelin ympäri johdotus ja maahan maadoitus noin 50-100 cm kuparipura kupariputki maan sisään.loppuu säteily heti.itse etsin kaivonpaikat omalla menetelmälläni.ei ole ollut 50 vuoteen yhtään kuivaa kaivoa tullut.

      • Anonyymi

        kiinnostava havainto. vaikutukset voivat olla hyvinkin olemassa, mutta kysymys on, mitä tuo "maasäteily" olisi.

        Maasta tuskin luonnossa tulisi kyseisenlaista säteilyä. Sen sijaan jo noin sata vuotta sitten on käytetty suuritehoisia monentaajuisia viestintälaitteita, joiden aallot kulkevat osin maanpintaa pitkin nk. pinta-aaltoina. Samoin lähelle voi vaikutuksia tulla esim. tuulivoimaloista. Samoin talojen sähköverkko tuottaa / johtaa etenkin muissa kuin betoniseinissä melko voimakasta säteilyä, etenkin nyt LED-lamppujen aikaan.

        Jos joku on jo herkistynyt, kuten nykyaikana jo suuri osa väestöstä, sähkömagneettisille kentille, nämä asiat voivat vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Asiantuntijan arvio:

      Maapallon normaali magneettikenttä vaihtelee, ja sen vaihtelut vaikuttavat lievästi ihmisten oloon. Kuitenkaan ketjun viesteissä puhuttu "maasäteily" ei voi olla sitä, koska vaikutukset ovat yleensä hyvin lieviä.

      Tuhansia, jopa miljoonia kertoja voimakkaampia sähkö- ja magneettikenttiä, joilla voi olla terveydellisiä vaikutuksia, esiintyy ihmisen aiheuttamina.

      Taloissa tyypillisesti ne voivat johtua sähköverkon nk. "likaisesta sähköstä", sähkölaitteista (sähkökaapit, muuntajat ym.) ja RF-säteilystä (radiotaajuista teknologiaa käyttävät laitteet).

      Kun kerrotaan, että alumiinikalvo auttaa, silloin kyseessä lienee RF-säteily, jota se on heijastanut takaisin päin. Jos kalvo on kytketty johtimella maahan, eli lämpöpatteriin, silloin voidaan myös vähentää matalataajuisempia kenttiä, esim. myös nk. "likaisen" sähkön vaikutusta ja sähkölaitteiden aiheuttamia sähkökenttiä. Magneettikenttien vaimentaminen sen sijaan on hankalampaa, niihin tarvittaisiin runsaasti magnetisoituvaa materiaalia, terästä tai vaikka Mu-metallia.

      Kyseessä ei ole mikään maaginen "maasäteily", jota voidaan estää varvuilla ja kristalleilla, vaan aivan tavallinen mitattavissa oleva sähkö- ja magneettikenttä.

      Näitä kenttiä voitte mitata aivan itse sähkö- ja magneettikenttien mittaamiseen tarkoitetuilla mittareilla, laadukkaita saa alkaen hieman yli 150 eurosta.

      Korkeataajuisia kenttiä (RF) voidaan heijastaa metallikalvoilla ja -verkoilla, matalataajuisia vaimentaa johtamalla ne maahan. MAgneettikenttiä voidaan eristää paksulla teräksellä tai mu-metallilla.

      Kyseessä ei ole salatiede, eikä mikään asia, jota ei voitaisi mitata, vaan aivan tavallinen sähköopin asia, jota voidaan mitata.

    • Anonyymi

      Eli ihmisten tekemät havainnot asiasta ovat oikeat, mutta selitykselle annettu nimi ei ole kovin tieteellinen.

      Tuo ilmiö siis on olemassa, mutta kyseessä ovat mitattavissa olevat sähkö- ja magneettikentät.

      Ei muuta kuin mittaamaan oikeilla mittareilla, ja toteamaan asian laita, ja suunnittelemaan mahdolliset korjaustoimenpiteet sen jälkeen!

      Ketjussa on asiaa tuntematta jopa osattu tehdä oikeanlaisia korjaustoimenpiteitä.

      Kiitokset myös ketjun kirjoittajille älyllisestä rehellisyydestä, vaikka ette asiaa tarkasti ole tunteneet, olette rohkeasti kertoneet havaintonne tänne kaikkien ihmisten eduksi!

      Rehellisiä, rohkeita ihmisiä tarvitaan!

      Kiitokset

      • Anonyymi

        Jos haluatte välttää e.m. sähkö- ja magneettikenttiä, kannattaa asua kaukana voimakkaista TV-mastoista, matkapuhelintukiasemista ja kiinteistön sähkökaapeista. Asuntojen sisällä k.o. kenttiä ilmenee laitteiden, joissa on käämi, sähkömoottori tai purkausputki, sekä wi-fi- ja matkapuhelinteknologian laitteiden vaikutuksesta.

        Nykyään k.o. kentät ovat paljon voimakkaampia kuin aikaisemmin, ja niistä aiheutuu haittoja todella usein. Haitat kertyvät ajan mittaan altistuksessa vähitellen, ja niitä on vaikeaa erottaa muusta mm. väsymyksestä. Kun altistuminen on ollut riittävän voimakasta ja kesätnyt pitkään, haitat tulevat entistä helpommin ja voivat olla vakavia. unihäiriöt, väsymys, uupumus, sydämen rytmin muutokset ym.


    • Anonyymi

      Minkälaista sähköjohtoa pitää olla huoneeseen jolla estetään maasäteily ja maadoitaa vesipatteriin

    • Anonyymi

      Onko muilla maasäteilyn Estin tuotteita ,minulla huonoja kokemuksia en saa mitenkään toimimaan , mielestäni jopa pahentaa , vaikka pistotulppia kuinka kääntää toisin päin niin kuin valmistaja kehottaa ,minkä laisia kokemuksia muilla on

      • Anonyymi

        Luonnon kenttien merkitys on tosi pieni verrattuna ihmisen aiheuttamiin.

        Kannattaa ennemmin tarkastella kotitalouden laitteiden ja mm. matkapuhelintukiasemien aiheuttamia kenttiä.

        Esim. LED-lamppujen vaihtovirtamuuntajat tuottavat koko huoneistoon helposti korkeita V/m -kenttiä, jotka voidaan mitata ihan tavallisella V/m -mittarilla.

        Samoin matkapuhelintukiasemat ja omat kännykät voivat tuottaa korkeita RF-kenttiä, joita voidaan mitata RF-mittarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnon kenttien merkitys on tosi pieni verrattuna ihmisen aiheuttamiin.

        Kannattaa ennemmin tarkastella kotitalouden laitteiden ja mm. matkapuhelintukiasemien aiheuttamia kenttiä.

        Esim. LED-lamppujen vaihtovirtamuuntajat tuottavat koko huoneistoon helposti korkeita V/m -kenttiä, jotka voidaan mitata ihan tavallisella V/m -mittarilla.

        Samoin matkapuhelintukiasemat ja omat kännykät voivat tuottaa korkeita RF-kenttiä, joita voidaan mitata RF-mittarilla.

        Unohdin mainita että näiltä voi suojautua kietomalla talousfoliota pään ympärille.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe