Mikä ihme niissä

Neeassa, Jeminassa..

..Janinassa, JessiCassa, Netassa ym oikeen viehättää? Joka toinen tyttö on joku Neea Jemina. Jotenkin tuntuu, että monillakaan äideillä (erityisesti nuorilla sellaisilla) ei ole minkäänlaista makua. Samoin kaikki Adalmiinat ja Serafiinat ym. Vittuliinat on ihan syvältä, aivan ankeita. Onpahan kiva, kun lapsi menee kouluun niin samalla luokalla on 5 muutakin Jeminajessikaa. Idiootit.

17

1338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jane

      Muotinimet on muotinimiä. Kuitenkin ihan mukava, että ihmiset antavat nimen lapselleen sillä perusteella, että itse pitävät eivätkä siksi, että nimi on harvinainen. Siinä kolikon toinen puoli.

      Noista nimistä mitä käytit tuossa esimerkkinä... Kaikki ovat ihan hirveitä. Onneksi ei itselle tule mitään ongelmia noiden muotinimien kanssa, kun ovat tuota tasoa.

      • Anonyymi

        Okei koskaan en oo kuulu semmosta😏


    • äiti vastaa

      Sanoisin että Nea/Neea nimi ei ole kovinkaan uusi vaan ihan vanha nimi se on joka nyt miellyttää monen äidin ja isän makua, ja antavat siksi sen nimekseen tyttärelleen. Eikös se kuitenkin ole pääasia että nimi miellyttää vanhempia, ei silläole väliä tykkäävätkö muut nimestä,on minun mielipiteeni.

      Ja eiköhän jokaisella ajalla ole omat muoti nimensä niin kuin nyt on nuo kuvailemasi nimet niin samalla tavalla oli esimerkiksi silloin 80-luvun alkupuolella kun joka toinen tyttö oli Johanna tai Susanna ja jos ei ollut etunimi niin eiköhän se löytynyt lähes tulkoon jokaisen tytön nimi kokonaisuudesta.

      Ja nyt jokin aikaa seuranneena tätä nimi keskustelua niin ärsyttää suunnattomasti kun aina meitä nuoria äitejä mollataan siitä että annamme lapsillemme juuri noita muoti nimiä, noh, itse voisin sanoa että suurin osa tuntemistani Nea. Netta, Jessica yms on 30-40 vuoden välissä olevien äitien lapsia.

      Itse olen nuorena lapseni saannut ja olen antanut lapsilleni juuri sellaiset nimet kuin meitä on mieheni kanssa mielyttänyt. Ja nyt huomaan että lapseni ovat saanneet aika yleiset nimet,tosin ei näitä muoti nimiä. Mutta paljon on saman nimisiä ja suunnilleen samanikäisiä, mutta pointti on se että jos vielä saisin esim. tytön ja jos meitä sattuisi miellyttämään nimi Nea niin varmasti saisi tyttö sen nimen.Eli jokaiselle lapselle olemme antaneet nimen sillä perusteella mikä on miellyttänyt,ja miellestämme sointunut hyvin.

      • on todellakin

        "Eikös se kuitenkin ole pääasia että nimi miellyttää vanhempia, ei silläole väliä tykkäävätkö muut nimestä,on minun mielipiteeni."

        Pakko ottaa kantaa lauseeseesi, minä sain aikanani niin hirveän etunimen (vanhempieni mielestä _aivan ihana nimi_ - suku olikin sitten aivan eri mieltä)

        No tässä asiassa kävi sitten niin, että nimeni vaihdoin heti täysi-ikäiseksi tultuani, vanhempani jaksavat vieläkin jankuttaa kuinka _kaunis_ nimi minulla oli ja kieltäytyvät käyttämästä minusta uutta nimeäni (olen yli 30v), kyllä lapsen nimeä ajatellessa pitää ottaa huomioon muutkin mielipiteet, kuin vain oma, esimimerkiksi miltä lapsesta tuntuu omat idioottimainen nimi.


      • mitä ihmettä
        on todellakin kirjoitti:

        "Eikös se kuitenkin ole pääasia että nimi miellyttää vanhempia, ei silläole väliä tykkäävätkö muut nimestä,on minun mielipiteeni."

        Pakko ottaa kantaa lauseeseesi, minä sain aikanani niin hirveän etunimen (vanhempieni mielestä _aivan ihana nimi_ - suku olikin sitten aivan eri mieltä)

        No tässä asiassa kävi sitten niin, että nimeni vaihdoin heti täysi-ikäiseksi tultuani, vanhempani jaksavat vieläkin jankuttaa kuinka _kaunis_ nimi minulla oli ja kieltäytyvät käyttämästä minusta uutta nimeäni (olen yli 30v), kyllä lapsen nimeä ajatellessa pitää ottaa huomioon muutkin mielipiteet, kuin vain oma, esimimerkiksi miltä lapsesta tuntuu omat idioottimainen nimi.

        Mikä tekee Neeasta tai Jeminasta muotinimen?Nehän muodostuvat aivan tavallisista suomalaisista kirjaimista kuten esim.Maija.Ei niissä ole mitään ihmeellisyksiä kuten c,g,x..miettikäähän vähän!


    • on aina viehttänyt?

      "Onpahan kiva, kun lapsi menee kouluun niin samalla luokalla on 5 muutakin Jeminajessikaa. Idiootit."

      No, oliko silloin aikanaan parempi, kun samalla luokalla oli 6 Pekkaa ja saman verran Pirjoja? Markkuja saattoi olla vielä useampi.

    • Ampi81

      onko sillä nyt jotain merkitustä että minkä nimen joku toinen menee antamaan lapselleen, eihän se todellakaan ole sinun asiasi. Aina on ollut muotinimiä ja aina niitä tulee olemaankin. Älä sitten itse anna näitä nimiä jos itseäs ne niin paljon häiritsee. Tosin onhan täällä helppo ruikuttaa, meneppä sanomaan seuraavalle äidille jonka lapsen nimi on tyylia Nea, että oletpas kauheen nimen antanut lapsellesi. Enpä usko että niin teet... oman lapsen nimi on valittu sillä perusteella että tykkäsimme nimestä, emme keneltäkään kyselleet etukäteen mielipidettä... sitten vasta huomasimme ettei samannimisiä ole paljoa.. ei siis "muotinimi"...
      pointti siis oli, kun se jo tuntu hukkuvan, että ei toisten nimenannot kuulu kenellekkään toiselle, joten turha valittaa...

    • ihmettelijä

      ne eivät ole mitään muotinimiä,vaan PERUSSUOMALAISIA kauniita nimiä..Neea on todella kaunis nimi samoin Netta,ne eivät ole mitään todella erikoisia,ulkomaalaisia tai hienostelevia nimiä!!!!Mikä on niitä vastaan..?

      • eelia- 76

        No ensinnäkään mikään nimi, joka on "keksitty" alle 50 vuotta sitten, ei ole suomalainen perusnimi. Neea nimisiä on kastettu 1960-79 19 kpl ja nyt viime vuosina 1200 kpl. Että ihan varmasti on muotinimi.
        Vertaa vaikka perusnimeä Anna; ennen vuotta 1899-
        Annoja oli jo liki 23000, tähän mennessä 108874 kpl. Eikä Anna ole edes suosituin nimi. Ymmärtänet kuitenkin eron "perusnimen" ja "muotinimen" välillä?


      • 145 kastettu
        eelia- 76 kirjoitti:

        No ensinnäkään mikään nimi, joka on "keksitty" alle 50 vuotta sitten, ei ole suomalainen perusnimi. Neea nimisiä on kastettu 1960-79 19 kpl ja nyt viime vuosina 1200 kpl. Että ihan varmasti on muotinimi.
        Vertaa vaikka perusnimeä Anna; ennen vuotta 1899-
        Annoja oli jo liki 23000, tähän mennessä 108874 kpl. Eikä Anna ole edes suosituin nimi. Ymmärtänet kuitenkin eron "perusnimen" ja "muotinimen" välillä?

        Nii Neaa tänä vuonna kastettu 145 tyttöä. Ei toi kovin paljon. Entä jotain Mariaa tuhansia...


      • Asiasta huvittunut
        145 kastettu kirjoitti:

        Nii Neaa tänä vuonna kastettu 145 tyttöä. Ei toi kovin paljon. Entä jotain Mariaa tuhansia...

        Maria ei ole mikään muotinimi vaan kristillisissä maissa ymmärrettävistä syistä jo parin vuosituhannen ajan suosionsa säilyttänyt kaunis ja arvokas nimi.

        Tuollaisia muotinimiä, joita annetaan vain yhdelle sukupolvelle on vaikka kuinka paljon ja ainoa positiivinen asia niissä on se, että häviävät sukupolven mukana.


      • itseään
        Asiasta huvittunut kirjoitti:

        Maria ei ole mikään muotinimi vaan kristillisissä maissa ymmärrettävistä syistä jo parin vuosituhannen ajan suosionsa säilyttänyt kaunis ja arvokas nimi.

        Tuollaisia muotinimiä, joita annetaan vain yhdelle sukupolvelle on vaikka kuinka paljon ja ainoa positiivinen asia niissä on se, että häviävät sukupolven mukana.

        ..niin ja nimetkin tulevat muotiin jälleen 20 vuoden kuluttua... niinkuin muoti yleensäkin...


    • tämä..

      No kiva :( meillä huomenna kaste ja tytöstä tulee Nea, enpä tiedä onko muotinimi, ei ainakaan tarkoitus ollut. mutta minä en taas pidä niistä "vanhoista" nimistä, jotka nyt jyllää: Iida, Aada, Taimi, Saimi, Siiri yms. Joten ihanaa saan antaa nimen Nea (enkä tunne yhtään Neaa)

      • Minnihiiri

        täysin samaa mielä sun kanssa!Meillä myös 6kk tyttö Neea:)


      • ....piste.........

        Moikka

        Nimen valitsette lapsellene te, eivät muut. :) Ja jos Nea on teistä kaunis nimi, niin silloin ei varmasti kannata välittää muiden mielipiteistä. Nea on ihan kaunis nimi, vaikka ei minun omiin suosikkeihini kuulukaan. Itse taas tykkää juuri tuosta Siiristä ja Taimista, joista sinä et hirveästi välitä :D. Onnea kauniista nimestä ja hyvät jatkot teille!!!


      • kiiki

        Nea on kyllä myös ns. "vanha" nimi. Isoisoäitini nimi oli nimittäin Nea. Ja tykkään nimestä nimenomaan kirjoitettuna yhdellä e:llä.


    • Anonyymi

      🥲 tosi tosi söpö juttu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2494
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      293
      2190
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      114
      1300
    Aihe