Ensiksi kastellaan tietenkin pinnat. Vesi jo pehmentää sitä likaa.
pH-arvoltaan hapan ja sopii erinomaisesti kylpyhuoneen laattapintojen puhdistukseen kalkista. Jos kalkkisaostumia on enemmän, kannattaa kokeilla sitruunahappoa, tietenkin sopivaksi laimennettuna. Erityisesti sitruunahappoa käsitellessä, kuten kylppäriä pestessä muutenkin, on hyvä pitää kädet suojattuna kunnon siivouskäsineillä.
Perään pestään sitten emäksisellä puhdistusaineella, joka sopii loistavasti kylpyhuoneen puhdistukseen ja tehoaa rasvaan. Kylpyhuoneessa on yleensä eniten rasvalikaa, jota muodostuu saippuajäämistä sekä pesuvedestä ja ihon rasvasta.
Puhtaiden kaakelipintojen salaisuus on siis yhdistelmä oikeanlaista puhdistusainetta ja laadukkaita ja ergonomisia välineitä. Pesuaineita ei kuitenkaan saa sekoittaa keskenään, vaan ensiksi pestään yhdellä ja huudellaan sitten. Sen jälkeen sillä toisella ja huudellaan sitten taas.
Kylpyhuoneen kaakeleiden pesu - ensiksi hapan ja perään emäksinen
2
159
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Noita kaakelinpesuohjeita on silloin tällöin. Onkohan se alueen vedestä kiinni, että pintaan kehittyy kalkkia? Olen asunut yhdessä aunnossa 12 v, toisess 16 v, kolmannessa 3 v, neljännessä 10 v ja tässä reilu 4 v. Koskaan ei ole ollut kalkkia kaakeleissa. Liipalla olen vetänyt lattian. Pesen harjalla ja pesuaineella silloin tällöin suihkunurkan seinät suihkusta alaspäin.
Tässä asunnossa otan suihkun yhteydessä lattialle jalkoja varten viikon olleen käsipyyhkeen. Sillä pyyhkäisen suihkuseinän, joka on suora värjäämätön lasi, suihkunurkan muiden seinien alaosan suihkusta lähtien ja lattian. Jätän jakkaralle kuivahtamaan ja nakkaan likapyykkiin. Tämä nuukuuttani, käyn harvoin suihkussa kun nyt joutaa usein uimahalliin, enkä pidä lattialämmitystä päällä, mutta ovea pidän aina auki muuhun huoneistoon. - Anonyymi00002
Harvoin tulee pestyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841365
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K201112En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o621053- 65908
- 62803
- 60770
- 69734
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.24710- 69692
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.39648Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49647- 133626
- 52596
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk36575- 19537
- 43535
- 33530
- 29525
- 62503
- 72496