Pelkään vanhuutta,
avuttomuutta,
liikuntakyvyttömyyttä,
dementtiaa kaikissa muodoissa,
joutmista kokonaan sänkyyn pyöriteläväksi
pelkään omaa vanhuutta !
MITÄ PELKÄÄT ?
38
157
Vastaukset
- Anonyymi00001
sen saat mitä pelkäät
jos olet passiivinen etkä tee mitään asialle runsaasti etukäteen
tee liikettä kävelet
tee rahaa ostat palveluja
tee vitamiini-hivenaine-aminohappoja saat hyvän verikokeen alhaiset kolesterolit
ja alhaisen vernpaineen ja kreatiniini on vaivaiset 50 ...
näin se homma etenee- Anonyymi00002
ne tekee noi jotka osaa,
monelle tuo on hepreaa,,,
- Anonyymi00003
Pelkään leskeytymistä. Perustellusti!
Vaimoni takavuosien ennuste tilanteeseen.
Tiesi, etten saisi elämäni sulostuttajaksi haluamaani naista. Vastaavasti, naiset jotka saattaisivat harkita tuota, eivät menisi seulastani läpi.
Todennäköisimmät vaihtoehdot. Ryyppäisin tai treenaisin itseni hengiltä. - Anonyymi00004
Avuttomuus,
tietämättömyys
kun ei osaa enään itseään auttaa.- Anonyymi00037UUSI
Mihin se elämä tuli käytettyä? Ellei osaamisen ja tietämisen hankintaan.
- Anonyymi00005
Lisää tuohon puhekyvyttömyys niin olemme minulle tutussa tilanteessa.
Oma avuttomuus turhauttaa. Menneet, hyvät, yhteiset vuosikymmenet antavat taustan.- Anonyymi00006
jos ei enään puhe suju, mene toisen kanaloon
me aikoinaan puolisoni kanssa saatettiin olla puhumattaki
toisen läheisyys ja lämpö oli parasta ja kaikki siinä hetkessä,
- Anonyymi00007
Kuka pelkää lääkärissä käyntiä,
mikä siinä pelottaa eniten ?- Anonyymi00010
Lääkäri sanoo, potilas anoo
se on pidemmän varrenpäässä
alustavasti pitää potilasta hulluna ja puhuu kuin hullulle
lääkärillä on valta kirjoittaa peruuttaa reseptit estää luvat kieltää hoitoon pääsy ...
alakynnessä oleminen pelottaa
jos saisi - rahalla kyllä olen sanut - saman lääkärin jonka tunnen
ja joka tuntee, silloin asiointi on kevyempää
mutta ongelmaksi tuli että en enää käy lääkärissä kun olen tervempi - Anonyymi00016
Anonyymi00010 kirjoitti:
Lääkäri sanoo, potilas anoo
se on pidemmän varrenpäässä
alustavasti pitää potilasta hulluna ja puhuu kuin hullulle
lääkärillä on valta kirjoittaa peruuttaa reseptit estää luvat kieltää hoitoon pääsy ...
alakynnessä oleminen pelottaa
jos saisi - rahalla kyllä olen sanut - saman lääkärin jonka tunnen
ja joka tuntee, silloin asiointi on kevyempää
mutta ongelmaksi tuli että en enää käy lääkärissä kun olen tervempihuh huh ja hah hah
kylläpä alko nyt pelottamaan huh,
- Anonyymi00008
A- studiossa puhutaan kuinka hyvä ja täydellinen hoito pitäisi lain mukaan suomessa olla,
joku sanoiki kerran
eikös se olisi parempi kn kaikki suomen vanhuttomat hoivaa tarvitsevat vanhukset laitettaisiin vankilaan ja nämä vangit huonille hivalle yhteiskunnassa vanhusten sijaan,
mitä mietä asiasta ollaan
jos vanhukset pääsis laadukkaaseen hoivaan ja täys - hoitoon vankiloihin, ?- Anonyymi00009
siis A-studiossa nyt
keskustelevat laadukkassat vankila hoivasta hoidosta,,, siis täydellisestä täys-hoidosta vankiloissa, - Anonyymi00014
Vankilahoidon hohto tulee sen seksikyydestä
poliitikko sanoo: meillä vankilassa 20 prosenttia vangeista opiskelee maistereiksi
ja 2 prosenttia tohtoreiksi ja ennäytsajassa koska heillä on aikaa ja mahdollisuudet
on paljon seksikäämpää kun sanoa että meillä pidetään vanhuksista huolta
ja rahdataan niille kotiin virtsaamissiteitä ja hernekeittopurkkeja
- Anonyymi00011
a-sutdiossa puhuvat paperinsiirtäjät jotka eivät aio maksaa sitä hoitoa vaan lässyttävät jotta toimittajat saisivat pienen palkkansa ja seuraavana päivänä lässytään
uutta sitä sun tätä
ja taas porukan kanssa joka ei vastaa mistään eikä maksa mitään - Anonyymi00012
Minkä ikäisiä mahdatte olla? Mitä elämässä jäi väliin, jos vieläkin pelottaa? Eikö elämä opettanut yhtään keinoa, konstia, kikkaa, tapaa ... tms. juttua, jolla pääsisi pelosta ja / tai muusta ahistuksesta eroon tai ainakin eteenpäin?
Nykypäivänä apua saa ongelmiinsa aivan eri tavalla kuin joskus muinoin. Täytyy vain olla rohkea ja reipas. Ja sellaisiksihan elämä on meidät opettanut ja ohjannut.- Anonyymi00017
joooo noin se oli sillilloin kun meki olimme terveitä
mutta kyllä vanhuus avuuttomuus riisuu rohkeanki ihmisen
kun aivot ei toimikkaan enään niin kirkkaasti kuin nuorena ja terveenä,
ny vanhus hapuilee kuin juoppo vaikka viia ei oon nähnykkää lähiympäristössään, vapisee ja horjuu
miettii
mennäkö vai eikö mennä
ennen kaikki oli isestään selvyys kun oli terve
halooooooo
ootahan kun itse tule vanhaksi ja joku sairaus iskee
etkä itse oikein tajua mikä helvetti mua ny vaivaa,
se on vanhuutta ja aivojen surkastumista, ja se on vääjämätön kohtalo jokaiselle vanhukselle vaikka jotkut luulee olevansa niiiiiin erveitä ja viisaita, eivätkä yhtää huomaa omaa sekoiluaan,
mieti sitä enenkuin tule moittimaan sairaita kauan eläneitä kaiken kokeneita vanhuksia, - Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
joooo noin se oli sillilloin kun meki olimme terveitä
mutta kyllä vanhuus avuuttomuus riisuu rohkeanki ihmisen
kun aivot ei toimikkaan enään niin kirkkaasti kuin nuorena ja terveenä,
ny vanhus hapuilee kuin juoppo vaikka viia ei oon nähnykkää lähiympäristössään, vapisee ja horjuu
miettii
mennäkö vai eikö mennä
ennen kaikki oli isestään selvyys kun oli terve
halooooooo
ootahan kun itse tule vanhaksi ja joku sairaus iskee
etkä itse oikein tajua mikä helvetti mua ny vaivaa,
se on vanhuutta ja aivojen surkastumista, ja se on vääjämätön kohtalo jokaiselle vanhukselle vaikka jotkut luulee olevansa niiiiiin erveitä ja viisaita, eivätkä yhtää huomaa omaa sekoiluaan,
mieti sitä enenkuin tule moittimaan sairaita kauan eläneitä kaiken kokeneita vanhuksia,Olen vanha, ainakin muitten mielestä. Kauan olen ainakin elänyt, vaikka vanhuutta en luissani ja ytimissäni tunnistakaan. Ellet ole dementikko, niin aivojesi ei pitäisi olla niin surkastuneet, ettet älyäisi hakea apua. Kun kerran älyät pitkiä tekstejä(kin) kirjoitella.
- Anonyymi00013
Pelkään terveyden lopullista romahtamista ja sitä etten kuole sitä ennen.
En halua maata sängyssä päivät pitkät kattoa katsellen ja vaipanvaihtajaa
odotellen.- Anonyymi00018
sitä me kaikki pelätään eniten,
voi kumpa saisi kuolla silloin kun ITSE haluaa ja päättää
se olis se eutanasia pilleri monen pelastus, jos saisi sen lääkekaappiin ennakolta valmiiksi,
lopun aika tulee kuitenki vääjäämättä meille kaikille, ja kituminen sängyssa on maanpäällinen helvetti,
- Anonyymi00015
Miten hoivalaitosten esimiehet voivat sallia tällaista ?!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5f3fe979-197c-4793-80d5-e852ae7c8f68- Anonyymi00019
JÄRKYTTÄVÄÄ,
nyt on käyny ilmi ne sulkee phelimetki yöksi ettei vanhukset voi edes pyytää apaua öisin,
- Anonyymi00020
Ei kannata etukäteen pelätä.. Esim dementiapotilaat ovat usein hyvinkin onnellisia. diagnoosin saamisen jälkeen moni tietenkin järkyttyy ja masentuu mutta se menee lopultakin aika nopeasti ohitse.
Tiedän erää 59-vuotiaan jolla muistisairauden diagnoosi. Joku aika sitten oli todella allapäin, mutta nykyään toteaa vain, että kun minulla on tämä muistisairaus. Taudin edetessä harva on ahdistunut tai masentunut.- Anonyymi00021
se kahea sairaus, aivan kauhea,
sairas itse ei tiedä ei tajua sairauttaan
läheiset kärsii tuhat kertaa enään kuin sairas itse,
sairas kun ei tajua omaa tilaansa, - Anonyymi00022
Hahhah.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
se kahea sairaus, aivan kauhea,
sairas itse ei tiedä ei tajua sairauttaan
läheiset kärsii tuhat kertaa enään kuin sairas itse,
sairas kun ei tajua omaa tilaansa,Niin on. Naurattaa tuollaiset uskomukset, että dementiaan sairastunut
on ONNELLINEN !
Ensin sairas tajuaa mihin on sairastunut ja siitä alkaa pelko miten se jatkuu
ja loppuu, muumiona. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Niin on. Naurattaa tuollaiset uskomukset, että dementiaan sairastunut
on ONNELLINEN !
ja loppuu, muumiona.Lisäksi hoito huononee koko ajan, kun hallitus poistaa julkisen terveydenhuollon
palveluja..
Mitä me enää saamme maksamiemme verojen vastineeksi ?
Robotti sanoo päivää terveyskeskuksessa.
Tekoäly alkaa ottaa tietomme
ja samantien lääkäri sanoo "Näkemiin !"
Sellainen on Orpon ja Purran sote. - Anonyymi00025
Dementia on loopuelämän tuho. Luin, että siihen sairastuneen voi laskea
elävän yhdeksän vuotta. 9 vuotta helvettiä. - Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Lisäksi hoito huononee koko ajan, kun hallitus poistaa julkisen terveydenhuollon
palveluja..
Mitä me enää saamme maksamiemme verojen vastineeksi ?
Robotti sanoo päivää terveyskeskuksessa.
Tekoäly alkaa ottaa tietomme
ja samantien lääkäri sanoo "Näkemiin !"
Sellainen on Orpon ja Purran sote.arvaa mihin yhteiskuntaan joduttaisiin
kun vaivaiset saisivat lain mukaan määrätä mitä he tarvitsevat
ja muut
pakotettaisiin toteuttamaan näiden preseilijädemareiden kotkotukset
täysi kanala seuraisi kot kot - Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Niin on. Naurattaa tuollaiset uskomukset, että dementiaan sairastunut
on ONNELLINEN !
ja loppuu, muumiona.Eipä kuule pidä paikkansa tuo sun olettamus! Olen työskennellyt hyvin paljon dementiaan sairastuneiden kanssa, niin avopuolella kuin osastoilla joten tiedän mistä puhun!
Pidemmälle edennneellä sairaus ei aiheuta ahdistusta koska elävät tässä päivässa eivätkä edes tunne omaisiaan. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Eipä kuule pidä paikkansa tuo sun olettamus! Olen työskennellyt hyvin paljon dementiaan sairastuneiden kanssa, niin avopuolella kuin osastoilla joten tiedän mistä puhun!
Pidemmälle edennneellä sairaus ei aiheuta ahdistusta koska elävät tässä päivässa eivätkä edes tunne omaisiaan.kaiken järjen mukaan
eutanasia laki voimaan,
siinä on ratkaisu meidän vanhusten loppuvaiheeseen,
oettaisin
kukaan meistä ei halua sänkyyn vuosiksi hoitajien pyöriteltäväksi,
joten sinnä vaiheessa kun sairas itse pyytää päästä pois se pitäisi hänelle salla,
mielipide ! - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
kaiken järjen mukaan
eutanasia laki voimaan,
siinä on ratkaisu meidän vanhusten loppuvaiheeseen,
oettaisin
kukaan meistä ei halua sänkyyn vuosiksi hoitajien pyöriteltäväksi,
joten sinnä vaiheessa kun sairas itse pyytää päästä pois se pitäisi hänelle salla,
mielipide !No, muistisairaat ei osaa tuollaista pyytää, joten se jäisi omaisten pyydettäväksi joten onko se silloin enää edes eutanasiaa?? Harva dementiaan sairastunut ehtii edes sänkypotilaaksi muiden pyöritettäväksi.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
No, muistisairaat ei osaa tuollaista pyytää, joten se jäisi omaisten pyydettäväksi joten onko se silloin enää edes eutanasiaa?? Harva dementiaan sairastunut ehtii edes sänkypotilaaksi muiden pyöritettäväksi.
jooo silloin se laki ei toimi
kyllä se pitää aina i t s e pyytää ja haluta,
ei koskaan kenenkää muun toiveesta eikä toimesta vaan ihmisen itsensä pyynnöstä, - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
jooo silloin se laki ei toimi
kyllä se pitää aina i t s e pyytää ja haluta,
ei koskaan kenenkää muun toiveesta eikä toimesta vaan ihmisen itsensä pyynnöstä,Sen voi pyytää hoitotestamentissa, kun on vielä kykenevä.
- Anonyymi00032UUSI
Pelkään sotaa ja sitä jos vanhuus tulee niin että joutuu toisten armoille ja että sen vielä ymmärtää. Sitä vaan niin tykkäisi järjestää itse omat asiansa ja jopa vähän toistenkin.
- Anonyymi00033UUSI
Tyhmyys on aika pelottavaa, se kun jotkut vimmalla ja kiihkolla paasaavat asiaansa, siitä on ajatukset ja järki kaukana.
- Anonyymi00034UUSI
pelkään
jos mun pitää elää sata vuotiaaksi,
kauhistuus
aivan hirveetä ,
jos pitää ! - Anonyymi00035UUSI
Epäisänmaallisia pitää varoa.
- Anonyymi00038UUSI
samaa mieltä ,,,,,,,,,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-2000011881664095Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1133551Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös2482997Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä71729Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.1641365- 761255
Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä
Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.311141Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen
Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.63951- 88820
- 64798