Olen vakavasti harkinnut purjehtimisen aloittamista, sillä kaipaan uutta harrastusta. Myös läheisteni mielestä sellainen olisi tarpeen.
Olen kuitenkin törmännyt moniin eri hankaluuksiin, sillä purjehdus vaikuttaa toiminnalta, jossa on oma - aivan erityinen - koodistonsa ja tapakulttuurinsa. Tähän tutustuminen on haaste, sillä tuttavapiiriini ei kuulu yhtäön purjehtijaa.
Uusimpana mieltä askarruttavana seikkana on purjehduskenkien valinta. Millaiset ne sellaiset oikein optimasliset ovat?
Muutamia seikkoja olen jo ihan itse jörkeillytkin:
Kenkien on oltava vedenkestävät, sillä on huono juttu jos jalat kastuvat. Mutta tokihan niiden pitää myös hengittää, etteivät jalat ole helteellä ihan märät ja hikiset, koska se on inhottavaa.
Sitten kengissä pitäisi olla hyvä pohja. Veneessä on tosi liukasta. Mutta ne eivät saa olla liian tarttuvat, etteivät ne jää kiinni mihinkään. Silloinhan olisi perin vaikea liikkua.
Entä kenkien väri, ovatko ne aina valkoiset? Se on klassinen väri ja näyttäisi kivalta lipoverini kanssa, mutta eivätkös sellaiset mene likaisiksi nopeasti.
Monissa purjehduskengissä on myös kuva purjeveneestä, pelastusrenkaasta tms., mutta mistä tiedän valita juuri oikealla veneen tai pelastusrenkaan, tms. kuvalla varustetut kengät ennen kuin minulla edes on venettä tai pelastusrengasta - mistään muusta sellaisesta puhumattakaan?
Purjehduskengät
4
57
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Crocsit
- Anonyymi00004UUSI
Krokotiilinnahkaiset, jotka vielä hengittävät, voivat osoittautua viimeisiksi, joita tulet ikinä tarvitsemaan.
- Anonyymi00002UUSI
Minulla on purjehduskengät ja -takki, molemmat Helly-Hansenia mutta en käytä niitä purjehtiessani. Pienveneessä pitkä takki rajoittaa turhaan liikkeitä, ja purjehduskengät luiskahtavat jalasta pois. Käytän tuulipukua ja ohutpohjisia lenkkareita. syksyllä ja keväällä käytän pusakan alla villapaiktaa, hellepäivinä jos pyörin lähivesillä t-paitaa. Päässä on räikeän värinen alepa-lakki joka suojaa auringolta mutta siinä ei ole lippaa johon tuuli tarttuisi.
- Anonyymi00003UUSI
Osta sebago merkkiset purjehduskengät, ne ovat alan aateliset ja jalassa, kuin toinen nahka.
Muut ovat 💩 värin valitset makusi mukaan tai veneen värin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-2000011881664095Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1133551Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös2482997Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä71729Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.1641365- 761255
Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä
Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.311141Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen
Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.63951- 88820
- 64798