Hyvinvoiva suolisto parantaa mielenterveyttä

Anonyymi-ap

Terapeuttini sanoi näin joten aion kiinnittää jatkossa enemmän huomiota suolistoni toimintaan. Suosittelen sitä teillekin.

Muistakaa maitohappobakteerit ja tarveellinen ruokavalio ja oikea ruokailurytmi.

52

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eikö se ole itsestäänselvyys että syödään terveellistä monipuolista ravintoa ja ei napostella herkkuja. Maitohappobakteereja saa esim jugurtista, viilistä ja piimästä. Ei tarvitse syödä purkista. Ja ruuan mukana saa myös muita hyödyllisiä ravintoaineita kuin maitohappobakteereja.

• Anonyymi00002

No eipä nykyään mikään ruoka ole enää erityisen terveellistä ilmansaasteiden myötä.

• Anonyymi00003

Yksistään terveellinen ruokavalio ei takaa suoliston hyvää terveyttä.Se vaatii myös riittävää liikuntaa.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

No eipä nykyään mikään ruoka ole enää erityisen terveellistä ilmansaasteiden myötä.

No mitä sä pystyt syömään sitten ?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

No mitä sä pystyt syömään sitten ?

No ei nyt kyse ollut ihan siitä että kukaan ei pysty syömään mitään.Yritä ymmärtää jotaki.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

No ei nyt kyse ollut ihan siitä että kukaan ei pysty syömään mitään.Yritä ymmärtää jotaki.

Minä vaan sitä jos ilmansaasteet estää sinua nauttimasta ruuasta,jos ajattelet miten paljon ilmansaasteita on syömässäsi ravinnossa. Itse syön terveellistä ravinto miettimättä miten paljon ilmansaasteita ne sisältävät.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Minä vaan sitä jos ilmansaasteet estää sinua nauttimasta ruuasta,jos ajattelet miten paljon ilmansaasteita on syömässäsi ravinnossa. Itse syön terveellistä ravinto miettimättä miten paljon ilmansaasteita ne sisältävät.

En ole väittyänyt että ilman saaste on estänyt minuakaan nauttimasta ruokailusta.
        Ymmärrät asiat edelleen päin mäntyä oman korva syyhynsä.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

En ole väittyänyt että ilman saaste on estänyt minuakaan nauttimasta ruokailusta.

Älkää viitsikö tapella. Siitä tulee vain paha mieli ja suolistokin reagoi siihen negatiivisesti. Kevät tulee ja siilit heräävät talviunilta ja taas jännitetään ovatko piisamit syöneet kesämökin laiturin.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Älkää viitsikö tapella. Siitä tulee vain paha mieli ja suolistokin reagoi siihen negatiivisesti. Kevät tulee ja siilit heräävät talviunilta ja taas jännitetään ovatko piisamit syöneet kesämökin laiturin.

Minun suolisto reagoi tappeluun positiivisesti ehkä liiankin positiivisesti.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Minun suolisto reagoi tappeluun positiivisesti ehkä liiankin positiivisesti.

Vaikutat ilkeältä. Miksi olet noin ilkeä?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Vaikutat ilkeältä. Miksi olet noin ilkeä?

Kysy teko älyltä se tietää kyllä.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kerrot ettei ruoka ole erityisen terveellistä ilmansaasteiden takia. Ei millään pahalla mutta makkara ei olis terveellisempää kuin vihannekset,kasvikset, hedelmät, marjat vaikka ei olis ilmansaasteita.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Ilmansaasteet vaikuttavat kasvien terveyteen pääasiassa heikentämällä niiden kasvua, elinvoimaa ja tuottokykyä. Saasteet voivat vaurioittaa kasvien lehtiä, häiritä fotosynteesiä (yhteyttämistä) ja altistaa ne taudeille sekä tuholaisille
        .
        Vaikka saasteet vahingoittavat kasveja, tutkimusten mukaan kasvispainotteinen ruokavalio (paljon hedelmiä ja vihanneksia) voi auttaa ihmiskehoa suojautumaan ilmansaasteiden aiheuttamilta keuhkovaurioilta.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kerrot ettei ruoka ole erityisen terveellistä ilmansaasteiden takia. Ei millään pahalla mutta makkara ei olis terveellisempää kuin vihannekset,kasvikset, hedelmät, marjat vaikka ei olis ilmansaasteita.

Äiti oli tarkka ruoka valiosta.Söi paljon marjoja kasviksia ja hedelmiä.
        Mutta kuoli syöpään aika nuorena.
        Ja isä syö paljon makkaraa ym muuta epäterveellistä ja elää ja porskuttaa vieläkin.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Äiti oli tarkka ruoka valiosta.Söi paljon marjoja kasviksia ja hedelmiä.
        Mutta kuoli syöpään aika nuorena.
        Ja isä syö paljon makkaraa ym muuta epäterveellistä ja elää ja porskuttaa vieläkin.

Äitisi syöpä tuskin on tullut kasviksia,vihanneksia,hedelmiä ja marjoja syömällä. Jos nämä aiheuttaisi syöpää niin aika moni ihminen olis kuollut.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Äitisi syöpä tuskin on tullut kasviksia,vihanneksia,hedelmiä ja marjoja syömällä. Jos nämä aiheuttaisi syöpää niin aika moni ihminen olis kuollut.

No ainaki moni väittää kasviksien antidioksidantit estää sairastumasta syöpään.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Syöpä voi yllättää kenet tahansa, vaikka eläisi kuinka terveellisesti. Ei se ole varmaa, että jostain se tulee, tai jostain ei tule. Riskihän on aina olemassa, elää miten tahansa.
        Jotkut asiat saattavat pienentää syöpäriskiä, jotkut suurentaa.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Luonnolliset antioksidantit, joita saa suoraan kasviksista, hedelmistä ja marjoista, ovat osa syöpäriskiä vähentävää monipuolista ruokavaliota.Toisin kuin ravinnosta saatavat antioksidantit, purkista otetut antioksidanttilisät eivät tutkitusti ehkäise syöpää ja voivat joissain tapauksissa lisätä riskiä.Tutkimukset viittaavat siihen, että reilusti yli tarpeen nautitut antioksidanttilisät voivat jopa lisätä syöpäkasvaimien kasvua ja leviämistä (etäpesäkkeitä).Antioksidanttilisät voivat olla haitallisia syöpähoitojen, kuten sädehoidon tai solunsalpaajahoidon aikana, sillä ne saattavat suojata syöpäsoluja hoidon vaikutuksilta.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Luonnolliset antioksidantit, joita saa suoraan kasviksista, hedelmistä ja marjoista, ovat osa syöpäriskiä vähentävää monipuolista ruokavaliota.Toisin kuin ravinnosta saatavat antioksidantit, purkista otetut antioksidanttilisät eivät tutkitusti ehkäise syöpää ja voivat joissain tapauksissa lisätä riskiä.Tutkimukset viittaavat siihen, että reilusti yli tarpeen nautitut antioksidanttilisät voivat jopa lisätä syöpäkasvaimien kasvua ja leviämistä (etäpesäkkeitä).Antioksidanttilisät voivat olla haitallisia syöpähoitojen, kuten sädehoidon tai solunsalpaajahoidon aikana, sillä ne saattavat suojata syöpäsoluja hoidon vaikutuksilta.

Se oli muistaakaseni enempikin vaan keuhkosyövän kohalla missä oli tapahtunut sitä syöpakasvaimen lisääntymistä.
        Ja niin.Sehän oli nimenomaan tapahtunut vaan runsaalla annoksella.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Se oli muistaakaseni enempikin vaan keuhkosyövän kohalla missä oli tapahtunut sitä syöpakasvaimen lisääntymistä.
        Ja niin.Sehän oli nimenomaan tapahtunut vaan runsaalla annoksella.

Ja sehän oli beetakaroteeni missä on se riski.

• Anonyymi00012

Onhan se sanottu, että suolisto on toiset aivomme.
      Ihminen on kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen.

• Anonyymi00021

Psyykelääkkeet vaikuttaa negatiivisesti suolen toimintaan.

• Anonyymi00024

Niinpä todellakin! Lukekaa vaikka Giulia Endersin kirjat aiheesta

lajijasuris

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Psyykelääkkeet vaikuttaa negatiivisesti suolen toimintaan.

Tuo on kyllä niin totta.
        Söin kaikenlaisia psyykenlääkkeitä vuosikaudet, ja jatkuvasti oli ummetusta. Samaan aikaan jouduin käyttämään erilaisia pehmennysaineita, laksatiiveja, että sain suolen toimimaan.

• Anonyymi00023
      • Anonyymi00026

Jos ei paska tulisi ulos, niin onnellisuus olisi tosi kaukainen utopia.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Jos ei paska tulisi ulos, niin onnellisuus olisi tosi kaukainen utopia.

Heil paska!

• Anonyymi00031

Tätä voi olla vaikea toteuttaa nykyään täydellisesti kun prosessoitua ruokaa kaikkialla

• Anonyymi00033

Torjunta myrkkyjäkin käytetään nykyään huolella.
        Pienessä kuplassa olevat kuvittelee syövänsä tervellisesti.

• Kuinka usein sitä tuleekaan luettua esim, ravintosisällöt tai mietittyä - miten kukin tuote on valmistettu, en minä ainkaan oo niin valveutunut kaupassakävijä.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Torjunta myrkkyjäkin käytetään nykyään huolella.
        Pienessä kuplassa olevat kuvittelee syövänsä tervellisesti.

Mitä itse syöt jos et syö kasviksia,vihanneksia,hedelmiä, marjoja, kalaa,kanaa. Jos haluat syödä ruokaa joka on keinotekoisesti valmistettu ja ei ole altistunut ilmansaasteille niin toki se on sinun valintasi.

• Anonyymi00035
        Apate kirjoitti:

Kuinka usein sitä tuleekaan luettua esim, ravintosisällöt tai mietittyä - miten kukin tuote on valmistettu, en minä ainkaan oo niin valveutunut kaupassakävijä.

Jos sinä et tiedä mistä esim kananmunat tulee niin ei parane ostaa. Jos ihminen ei tiedä miten kasviksia kasvatetaan niin kannattaa perehtyä miten kasveja viljellään.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Mitä itse syöt jos et syö kasviksia,vihanneksia,hedelmiä, marjoja, kalaa,kanaa. Jos haluat syödä ruokaa joka on keinotekoisesti valmistettu ja ei ole altistunut ilmansaasteille niin toki se on sinun valintasi.

En ole tarkoittanut että niitä ei voisi syödä ollenkaan.Ne ei vaan ole enää niin terveellistä mitä vuosikymmeniä sitte.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

En ole tarkoittanut että niitä ei voisi syödä ollenkaan.Ne ei vaan ole enää niin terveellistä mitä vuosikymmeniä sitte.

Onkos sinusta sitten herkut sitten terveellisesmpiä koska niitä ei kasvateta ulkona?

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Onkos sinusta sitten herkut sitten terveellisesmpiä koska niitä ei kasvateta ulkona?

On ne terveellisempiä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

On ne terveellisempiä.

Koska vihannekset ja kasvikset on aiheuttanut diabetestä ,korkeaa kolesterolia tai rasvamaksaa?

• Anonyymi00041
        Anonyymi00039 kirjoitti:

On ne terveellisempiä.

ootko tosissasi sinusta siis kasvikset ja vihannekset lihottavat ja sokeri/rasva eivät. Anna mun nauraa

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

ootko tosissasi sinusta siis kasvikset ja vihannekset lihottavat ja sokeri/rasva eivät. Anna mun nauraa

Ei sokeri ja rasva ole minua ainakaan lihottanut.
        Alle 80kilosena olen pysynyt ja kaikki veri arvotkin ollut tähän asti ok.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ei sokeri ja rasva ole minua ainakaan lihottanut.
        Alle 80kilosena olen pysynyt ja kaikki veri arvotkin ollut tähän asti ok.

Tuskin ylipainoiset on kasviksilla ja vihanneksilla lihonut.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Tuskin ylipainoiset on kasviksilla ja vihanneksilla lihonut.

Tuskin jaksaisit kasviksilla ja vihanneksilla harjoittaa minun ammattia.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Nyt ei ole kyse siitä vaan ettei voida syödä kasviksia koska niissä on enemmän ilmansaasteita kuin esim eineksissä

• Anonyymi00048
        Anonyymi00044 kirjoitti:

sekö oikeuttaa syömään epäterveellisesti

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

sekö oikeuttaa syömään epäterveellisesti

Eiköhän se ole kaikkien ihmisten oma oikeus syödä miten lystää.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Nyt ei ole kyse siitä vaan ettei voida syödä kasviksia koska niissä on enemmän ilmansaasteita kuin esim eineksissä

Eläin peräistä kannattaa syödä koska eläimen maksa ja munuaiset ovat poistaneet suurin osan myrkyistä.
        Mutta ei tietenkään minkään jalostamon valmistamaa valmisruokaa.Niissä on taas mieletön määrä lisä aineita.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Eläin peräistä kannattaa syödä koska eläimen maksa ja munuaiset ovat poistaneet suurin osan myrkyistä.
        Mutta ei tietenkään minkään jalostamon valmistamaa valmisruokaa.Niissä on taas mieletön määrä lisä aineita.

Punaisen lihan käyttö on yhdistetty suurentuneeseen paksu- ja peräsuolisyövän riskiin, ja se voi suurentaa myös sydän- ja verisuonitautien, tyypin 2 diabeteksen ja rintasyövän riskiä. Tämän vuoksi punaisen lihan käyttömääräksi suositellaan korkeintaan 350 grammaa viikossa (kypsäpaino).

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Punaisen lihan käyttö on yhdistetty suurentuneeseen paksu- ja peräsuolisyövän riskiin, ja se voi suurentaa myös sydän- ja verisuonitautien, tyypin 2 diabeteksen ja rintasyövän riskiä. Tämän vuoksi punaisen lihan käyttömääräksi suositellaan korkeintaan 350 grammaa viikossa (kypsäpaino).

Ei ole ainakaan toistaiseksi tullut mulle mitään näistä vaikka menee monesti viikossa yli suositusten.
        Punainen liha ei ole kypsänä enää punasta.
        Eli kun punaisen lihan syö raakana niin sitte tulee vasta ne riski tekiät.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Ei ole ainakaan toistaiseksi tullut mulle mitään näistä vaikka menee monesti viikossa yli suositusten.
        Punainen liha ei ole kypsänä enää punasta.
        Eli kun punaisen lihan syö raakana niin sitte tulee vasta ne riski tekiät.

Ei voi olla totta...
        "Punainen liha ei ole kypsänä enää punaista". No ei kyllä olekaan, mutta aivan samaa lihaa se silti on, on se sitten raakaa tai kypsää.
        Ei minullekaan ole vielä noita kyseisiä vaivoja tullut, vaikka paljon lihaa syönkin.
        Taudit tulee, jos tulee, tai sitten ei. Pitäisikö tähän lisätä, että sitä odotellessa......

• Anonyymi00032

Maailman onnellisin paska?

• Mulle henk.koht. on tärkeetä ruoka-ajat ja mulle sopivat ruoka-aineet.
      Mä oon pienestä pitäen ollut sellainen vatsalla reagoiva, sinänsä vähän kurjaa, ku tunteet aiheuttaa suolisto-ongelmia ja vatsakipuja (perhosia vatsaan ja oikutteluja suolistoon)

• Anonyymi00037

Ihmisen syöminen on henkilökohtainen asia, kukin syö mitä ja miten itse haluaa.
      Ei muiden tarvitse siihen puuttua, huolehtikoon vain omista syömisistään.
      Kai sitä syö ruokaa, jota itse haluaa syödä, eikä sen mukaan miten muut haluaisivat.

• Anonyymi00045

Paska on silti yhteiskunnan asia ja vaatii paljon resursseja.

Let there be shaiba!

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Paska on silti yhteiskunnan asia ja vaatii paljon resursseja.

Let there be shaiba!

Me ihmiset tuotamme sitä itteensä aika monia kiloja vuodessa. Ei ole koskaan asiasta taidettu tilastoja tehdä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1576
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      96
      1504
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      202
      960
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      849
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      760
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      724
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60