Kuusi hyvinvoinnin avaintekijää
Raportti selittää maiden välisiä eroja onnellisuudessa (Cantrilin tikapuut -tulokset) kuuden muuttujan kautta:
Vastatkaa jos huvittaa, minä vastasin:
Sosiaalinen tuki: Onko sinulla sukulaisia tai ystäviä, joiden puoleen voit kääntyä hädän hetkellä?
ON
Tulot (BKT/asukas): Maan taloudellinen hyvinvointi ja ostovoima.
MEDIAN MUKAAN. LÄHEISILLÄNI JA TUNTEMILLANI HENKILÖILLÄ HYVÄ. TUNTEMILLANI AIVOIHIN VAIKUTTAVIEN AINEIDEN KÄYTTÄJILLÄ HUONO. (olen jakamassa ilmaista ruokaa, joten tiedän.)
Terveys (terve elinajanodote): Fyysinen ja psyykkinen terveydentila.
HYVÄ
Vapaus: Koetko, että saat vapaasti päättää elämästäsi ja valinnoistasi?
AIKA PALJON SAAN PÄÄTTÄÄ ASIOITANI, MUTTA YTEISKUNNAN OHJEIDEN MUKAAN ELÄN.
Anteliaisuus: Oletko lahjoittanut rahaa hyväntekeväisyyteen viime aikoina?
JOKUN VERRAN ANNAN HYVÄNTEKEVÄISYYTEEN, EHKÄ 100 E/V
Korruption vähäisyys: Luotatko siihen, että hallinto ja liike-elämä toimivat rehellisesti?
KORRUPTIOTA USKON OLEVAN. EI KOVIN VAIKUTA MINUUN EIKÄ LÄHEISIINI, EI TULE ESILLE ARJESSA.
USEIN EIVÄT TOIMI REHELLISESTI, OSTAMISESSA PITÄÄ OLLA TARKKANA. MUTTA REHELLISIÄKIN ON.
Onnellisuuteen vaikuttavat taustatekijät
Vaikka edellä mainitut ovat kysymyksiä, joilla maita vertaillaan, tutkimukset osoittavat onnellisuuden koostuvan myös näistä:
Perimä ja asenne: Noin puolet koetusta onnellisuudesta on perinnöllistä, ja merkittävä osa omasta asenteesta ja optimistisuudesta.
PERINYT TAVALLISEN KESKINKERTAISEN JÄRJENJUOKSUN, OLEN SIITÄ KIITOLLINEN. KOULUTUSTAKIN SILLÄ ON SAANUT KASAAN SOPIVASTI.
Luottamus: Pohjoismaissa korkea luottamus toisiin ihmisiin ja viranomaisiin on keskeinen tekijä.
LUOTAN SOPIVASTI MUIHIN MUTTA PIDÄN VARANI JA PEREHDYN ITSE.
Pienet asiat: Onnellisuus arjessa syntyy usein pienistä hetkistä, ihmissuhteista ja työn ja vapaa-ajan tasapainosta.
NÄIN ON VAIKKA NUOKIN OVAT MINULLE ISOJA ASIOITA, JOISTA OLEN KIITOLLINEN.
Suomi on ollut tutkimuksen kärjessä yhdeksän vuotta peräkkäin (2026 tilanne), ja kaikkien Pohjoismaiden onnellisuus perustuu vahvaan sosiaaliseen turvaverkkoon, vapauteen ja luottamukseen.
USKON OLEVANI NÄIDEN ONNELLISTEN JOUKOSSA ENKÄ IHMETTELE ETTÄ SUOMI SIINÄ ON. LUULEN ETTÄ OLISIN VENÄJÄLLÄ TAI IRAKISSA VÄHEMMÄN ONNELLINEN, TUSKIN EDES TYYTYVÄINEN.
Toivon että jos käytte nämä kysymykset läpi, vastaatte mssä maassa olisitte tyytyväisempiä tai onnellisempia kuin Suomessa. Tai vaikka vain tähän kysymykseen. Kiitos!
Kysymyksiä onnellisuustestiin
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922137Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n342090Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561013- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.283904