Sain tuon lääkkeen sydänleikkauksen jälkeen, siitä on jo kolme kk.
Olen toipunut hyvin mutta huimaa aika usein. Kävelyllä tuntuu kuin olisin hiprakassa.
Onko tyypillistä lääkkeelle? Lääkäri on kahden kk päästä ja silloin tietenkin kerron asiasta mutta pitäisikö aikaisemmin soittaa terveyskeskukseen?
Clopidogrel ja huimaus
3
182
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onko verenpaineesi ollut millä tasolla ?
- Anonyymi00002
Todennäköisesti sinulle määrättiin myös beetasalpaaja, joka alentaa pulssia ja jonka yleisimmät haittavaikutukset ovat väsymys, huimaus ja päänsärky.
Minulla esiintyi pääasiassa tuota ensimmäistä, ja siksi annostusta on pienennetty neljäsosaan alkuperäisestä.
Jos pulssi on matala eikä nouse liikuntasuorituksen aikana, kannattaa mainita asiasta lääkärille sitten kun sellaisen tapaa.- Anonyymi00003
ehkä sydänleikkauksen jälkeen ei tehdä liikuntasuorituksia. Muulla kaveri veti moottorisahan käymään jotan 6 kk leikkauksesta, oli reipas ja toimelias, siihen maahan vaipui ja menehtyi. Oli suositeltu kai 9 kk rauhallista aikaa, en ny tiedä tarkkaan , vaikka olin hautajaisissa.
Mittaa verenpaine huolellisesti, todella 10-15 min vaikka puhelinta katsellen, kovan tuolin etuosalla , tai ainakin kovalla tuolilla istuen ja virtsarakko tyhjennettynä. Onko alhainen.
Huimaus jos alhaisempi paine mihin olet tottunut, heikko veri leikkauksen jälkeen tai verenpainelääkkeet.
Tuskin klopidogreeli,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1835047Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,214440Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993127Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2563007Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432912- 522521
- 271929
- 421812
- 701780
- 221777