Kanarian saaret joulukuussa

Matkakuumeilijat

Olemme suunnitelleet lähtevämme joulukuun puolen välin aikaan Kanarian saarille,mikäköhän kohde olisi siihen aikaan lämpimin ja paras vaihtoehto?! Kohteista voi mielellään kertoa muitakin kokemuksia :)

28

10716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puerto Rico

      Olimme viime joulukuussa Puerto Ricossa Kanarialla mieheni kanssa. Meillä oli ihana, lämmin viikko! Suosittelen lämpimästi.

      • odottaa..

        ollaan menossa kaverin kanssa juuri joulukuussa puerto ricoon, koska sanoivat todella että siellä on varmimmin lämmintä.. muutapa en juuri osaa sanoa... :D


      • lomalainen
        odottaa.. kirjoitti:

        ollaan menossa kaverin kanssa juuri joulukuussa puerto ricoon, koska sanoivat todella että siellä on varmimmin lämmintä.. muutapa en juuri osaa sanoa... :D

        jos vertaa joukukuussa suomeen mutta ei siellä juuri yli 20 c päivällä ole ja yöllö menee jopa alle 10 c eli villasukat ja -paita ovat tarpeen.
        Vasta maaliskuussa alkaa olla lämmin...


    • Pauliina

      Olimme joskus 2 viikkoa Las Palmasissa joulukuussa. Satoi ja oli niin kylmää, että farkut ja villapaita oli päällä. Matkustimme päivittäin alas Puerto Ricoon tai Inglesiin lämpöön. Muutenkin joulukuussa voi sadella.

      • Mona

        Lähtekää Teneriffalle Playa De La Americasiin.
        Olimme siellä viime joulukuussa 2 vko ja myös tänä vuonna olemme menossa samaan aikaan. Päivisin oli lämmintä 20-25 astetta.Iltaisin oli hiukan viileämpää mutta t-paidalla tarkeni hyvin. Tosin kannattaa ottaa mukaan pitkähihaista iltoja ja öitä varten varmuuden vuoksi. Teneriffasta sanotaankin että se on aurinkovarmin. Silloin kun menimme oli satanut 2 päivää. meidän lomamme aikana ei satanut kertaakaan.Hyvää lomaan minne sitten päätättekin lähteä!


    • eteläosat

      Las Palmas on tietysti Gran Canarian pääkaupunki ja siten ihmeteltävää/katseltavaa riittää. Ranta kyllä käy auringonottoon myös. Tosin joulun kylmää. Olen ollut Las Palmasissa kerran pääsiäisen aikaan. Silloin jo tarkeni shortseissa. Silloin kun hiekka lensi Las Palmasissa ja oli pilvistä, niin saaren eteläosissa oli aurinkoiset rantakelit. Talvella varmasti Las Palmas kylmä paikka!

      Suosittelen ko. saaren eteläosaa tai Tenerifan eteläosaa. Teneriffalla on paremmalla varmuudella "hyvät kelit".

    • Matkakuumeilijat

      Kiitti paljon jo kaikille vastanneille!!

      Me ollaan mietitty Puerto Ricoa tai sitte Americasia.. Ja valinta on VAIKEA! Se tiedetään, et voi olla epävakaista, kylmää ja mahdollisesti sateistakin.. Kuitenkin, kumpi paikka olisi varmempi rusketuksen saannin kannalta?? Vai voiko sillai ees sanoa?
      Itse ollaan käyty vaan noissa välimeren kohteissa ja loppukesästä/syysaikaan, joten nää "talvikohteet" on vieraampia.
      Kuitenkin halutaan Kanarialle, kun ei oo aikaa lähteä Kaukomaille :(

      Olisi vielä kiva kuulla lisää kommentteja, ihan mitä vaan ja muutenkin vinkkejä viikon lomalle..Americasiin/Puerto Ricoon..?? TACK :)

      • Americasista

        Et vastaavan upeaa lomapaikkaa löydä mistään kuin Amercas. Kaikista aurinkovarmin mielestäni!
        Suosittelen hotellia/huonestohotellia korkeintaan muutaman sadan metrin päästä rannasta. Los Cristianos on lähes samaa kuin Americas, joten älä pelästy ottaa asuinpaikkaa Los Cristianoksestakaan. Tosi hyvä vaihtoehto myös. Los Cristianoksen edustalla oleva ranta on upea ja hyvä auringonotto ranta. Siitä kun kävelee Paseo Maritimoa eteenpäin kohti Americasia niin rantoja riittää, ennenkuin huomaatkaan olet jo Americasissa. Ja siellä tulee eteen "kivenheiton" päässä upea valkohiekkainen ranta. Se Paseo Maritimo on aivan henkeäsalpaavan upea. Americasin ja Cristianoksen välinen raja on häilyvä. Lähes samaa aluetta kaikki.
        Jos ette halua Cristianokseen vaan toiselle puolelle Americasia, tulisi kysymykseen Fanabeen rannat. Itselläni ei kokemusta Fanabeessa asumisesta, mutta olen käynyt päivällä niillä rannoilla. Ovat myös henkeäsalpaavan upeita rantoja. Fanabe on uudempaa ja se kyllä näkyy tyylissäkin. Myös hyväå vaihtoehto.
        Menkää ihmeessä sinne Americasin suunnalle, ettette saa kaatosateita niskaanne tai pilvisiä ja tuulisia päiviä ja vielä hiekkamyrskyä kaiken kaupaksi. Takuuvarma laatu lomapaikka. Sanon tämän vain, koska en halua lomanne epäonnistuvan!


      • kävijä
        Americasista kirjoitti:

        Et vastaavan upeaa lomapaikkaa löydä mistään kuin Amercas. Kaikista aurinkovarmin mielestäni!
        Suosittelen hotellia/huonestohotellia korkeintaan muutaman sadan metrin päästä rannasta. Los Cristianos on lähes samaa kuin Americas, joten älä pelästy ottaa asuinpaikkaa Los Cristianoksestakaan. Tosi hyvä vaihtoehto myös. Los Cristianoksen edustalla oleva ranta on upea ja hyvä auringonotto ranta. Siitä kun kävelee Paseo Maritimoa eteenpäin kohti Americasia niin rantoja riittää, ennenkuin huomaatkaan olet jo Americasissa. Ja siellä tulee eteen "kivenheiton" päässä upea valkohiekkainen ranta. Se Paseo Maritimo on aivan henkeäsalpaavan upea. Americasin ja Cristianoksen välinen raja on häilyvä. Lähes samaa aluetta kaikki.
        Jos ette halua Cristianokseen vaan toiselle puolelle Americasia, tulisi kysymykseen Fanabeen rannat. Itselläni ei kokemusta Fanabeessa asumisesta, mutta olen käynyt päivällä niillä rannoilla. Ovat myös henkeäsalpaavan upeita rantoja. Fanabe on uudempaa ja se kyllä näkyy tyylissäkin. Myös hyväå vaihtoehto.
        Menkää ihmeessä sinne Americasin suunnalle, ettette saa kaatosateita niskaanne tai pilvisiä ja tuulisia päiviä ja vielä hiekkamyrskyä kaiken kaupaksi. Takuuvarma laatu lomapaikka. Sanon tämän vain, koska en halua lomanne epäonnistuvan!

        Olen itse käynyt reilusti yli 10 kertaa Puerto Ricossa, Americasissa (tai Teneriffalla yleensäkään) en koskaan. Puerto Rico on Gran Canarialla aurinkovarmin paikka, ja tällainen rusketusfriikki kuin minä olen nauttinut siellä joka vuosi!! Tosin tänä vuonna talvella sielläkin oli epävakaisempaa kuin aikaisempina vuosina, kuten muuallakin Euroopassa. Kaverini oli yhtäaikaa Americasissa kun minä Puerto Ricossa helmikuussa, ja ainakin siellä se viikko oli silloin vielä reilummin kylmempi kuin Puerto Ricossa. Mutta ehkäpä välillä oli toisinkin päin. Puerto Ricossa on kaikkea, jos lomalta kaipaa vain aurinkoa, lämpöä ja joitakin baareja. Americasissa tod.näk. tämä iltatarjonta on aivan toista, mutta itse en sellaista enää jaksaisikaan. Nuorempanakin Puerto Ricon turvallinen ostoskeskus baareineen riitti aivan taatusti, kuten niille tuhansille muillekin siellä lomaileville!!


      • Americasista
        kävijä kirjoitti:

        Olen itse käynyt reilusti yli 10 kertaa Puerto Ricossa, Americasissa (tai Teneriffalla yleensäkään) en koskaan. Puerto Rico on Gran Canarialla aurinkovarmin paikka, ja tällainen rusketusfriikki kuin minä olen nauttinut siellä joka vuosi!! Tosin tänä vuonna talvella sielläkin oli epävakaisempaa kuin aikaisempina vuosina, kuten muuallakin Euroopassa. Kaverini oli yhtäaikaa Americasissa kun minä Puerto Ricossa helmikuussa, ja ainakin siellä se viikko oli silloin vielä reilummin kylmempi kuin Puerto Ricossa. Mutta ehkäpä välillä oli toisinkin päin. Puerto Ricossa on kaikkea, jos lomalta kaipaa vain aurinkoa, lämpöä ja joitakin baareja. Americasissa tod.näk. tämä iltatarjonta on aivan toista, mutta itse en sellaista enää jaksaisikaan. Nuorempanakin Puerto Ricon turvallinen ostoskeskus baareineen riitti aivan taatusti, kuten niille tuhansille muillekin siellä lomaileville!!

        Sanotaampa sitten Americasin puolesta: Ostosmahdollisuudet tosi hyvät Americasissa ja sieltä pääsee kohtalaisen nopeasti ja sujuvasti bussilla saaren yläosaan pääkaupunki Santa Cruziin, jossa tosi hyvät ostosmahdollisuudet.
        PS.Digikamerat halvempia Teneriffalla!

        Jos päädyt Teneriffaan, niin käy Playa de las Teresita:lla. Sinne pääsee vuokraamalla auton/bussilla ensin Santa Cruziin ja siitä keskeltä kaupunkia läheltä satamaa menee bussit Teresitalle. Upea ranta, matkaesitteet kertovat enemmän myös siitä. Suosittelen! Näkemisen arvoinen paikka!


      • satunnainen matkaaja

        Mm. kaksi joulua tullut vietettyä Inglesissä ja voin kyllä lämpimästi suositella. On kuitenkin Kanariansaarten kohteita, missä varmimmin lämmintä sekä aurinkoista. Ainoa miinus paikassa se, että hintataso on noussut hirvittävästi eurojen myötä.

        Meille Americas oli pettymys vrt. muut Kanarian kohteet. Todella likaista ja epäsiistiä. Näytti siltä, että roskat (myös lasipullot) tiputetaan käsistä siihen, missä juuri sillä hetkellä sattuu olemaan, vaikka roskiksia oli vieri vieressä.

        Eniten Kanarialla olen kuitenkin tykännyt Puerto De La Cruzista. Aivan mielettömän hieno ja mukava paikka. Kohteen ainoa miinus, että ei kelien puolesta niin pomminvarma.


      • cruzista
        satunnainen matkaaja kirjoitti:

        Mm. kaksi joulua tullut vietettyä Inglesissä ja voin kyllä lämpimästi suositella. On kuitenkin Kanariansaarten kohteita, missä varmimmin lämmintä sekä aurinkoista. Ainoa miinus paikassa se, että hintataso on noussut hirvittävästi eurojen myötä.

        Meille Americas oli pettymys vrt. muut Kanarian kohteet. Todella likaista ja epäsiistiä. Näytti siltä, että roskat (myös lasipullot) tiputetaan käsistä siihen, missä juuri sillä hetkellä sattuu olemaan, vaikka roskiksia oli vieri vieressä.

        Eniten Kanarialla olen kuitenkin tykännyt Puerto De La Cruzista. Aivan mielettömän hieno ja mukava paikka. Kohteen ainoa miinus, että ei kelien puolesta niin pomminvarma.

        Toinen miinus Puerto de las Cruz:issa on, että siellä ei ole rantoja. Joutuu menemään kiville, kallioille tai merivesialtaille ottamaan aurinkoa. Ja kuten edellä jo mainitsit, niin todennäköisesti jouluna siellä ei aurinkoa oteta vaan pilviä ihalillaan.


      • Helena
        cruzista kirjoitti:

        Toinen miinus Puerto de las Cruz:issa on, että siellä ei ole rantoja. Joutuu menemään kiville, kallioille tai merivesialtaille ottamaan aurinkoa. Ja kuten edellä jo mainitsit, niin todennäköisesti jouluna siellä ei aurinkoa oteta vaan pilviä ihalillaan.

        Miten niin ei ole rantoja Puerto de la Cruzissa? Oletkohan käynytkään kun tuollaisia kerrot.Siellä on todellakin rantoja, otappa selvää.


      • mika
        Helena kirjoitti:

        Miten niin ei ole rantoja Puerto de la Cruzissa? Oletkohan käynytkään kun tuollaisia kerrot.Siellä on todellakin rantoja, otappa selvää.

        Taas joku Heluna ashole eksynyt linjoille. Liene koskaan edes käynyt Cruzissa


      • pyydän...
        mika kirjoitti:

        Taas joku Heluna ashole eksynyt linjoille. Liene koskaan edes käynyt Cruzissa

        Puhukaa asiaa, älkääkä ainakaan tässä ketjussa alkako tommosesta väittelemään... Nyt kyseessä oli vaan Puerto Rico tai Americas.. Nyt ei kiinnosta Cruzin rannat - tai että onko niitä..!! ;)


      • että silleen
        pyydän... kirjoitti:

        Puhukaa asiaa, älkääkä ainakaan tässä ketjussa alkako tommosesta väittelemään... Nyt kyseessä oli vaan Puerto Rico tai Americas.. Nyt ei kiinnosta Cruzin rannat - tai että onko niitä..!! ;)

        Miten niin vain Puerto Rico ja Americas, aloittajahan kyseli minne Kanarialle.


      • jaana
        kävijä kirjoitti:

        Olen itse käynyt reilusti yli 10 kertaa Puerto Ricossa, Americasissa (tai Teneriffalla yleensäkään) en koskaan. Puerto Rico on Gran Canarialla aurinkovarmin paikka, ja tällainen rusketusfriikki kuin minä olen nauttinut siellä joka vuosi!! Tosin tänä vuonna talvella sielläkin oli epävakaisempaa kuin aikaisempina vuosina, kuten muuallakin Euroopassa. Kaverini oli yhtäaikaa Americasissa kun minä Puerto Ricossa helmikuussa, ja ainakin siellä se viikko oli silloin vielä reilummin kylmempi kuin Puerto Ricossa. Mutta ehkäpä välillä oli toisinkin päin. Puerto Ricossa on kaikkea, jos lomalta kaipaa vain aurinkoa, lämpöä ja joitakin baareja. Americasissa tod.näk. tämä iltatarjonta on aivan toista, mutta itse en sellaista enää jaksaisikaan. Nuorempanakin Puerto Ricon turvallinen ostoskeskus baareineen riitti aivan taatusti, kuten niille tuhansille muillekin siellä lomaileville!!

        Kirjoittaja oli samaa mieltä kuin minäkin; Rico on hyvä kohde; pieni ,suojainen laakso. Aurinkotunteja paljon, tuulet eivät häiritse. Ostoskeskuksen baarit ja ravintolat riittävät useimmille turisteille ihan hyvin, ja bussiyhteydet toimivat hyvin. Myös taksilla kulku on halpaa (meidän taksoihin nähden). Eli reviiriä esim. iltahuvien suhteen on helppo laajentaa. Ja ihan varmaa aurinkoa ei voi koskaan luvata; keskellä talvea voi pilvitellä ,varsinkin iltapäivisin, mutta sadetta osuu Ricoon aika harvoin (vuoret taitavat suojata). Ilta viilenee reilusti, eli pitkää hihaa ja hyvät sukat tarpeen.


      • Ingl.
        että silleen kirjoitti:

        Miten niin vain Puerto Rico ja Americas, aloittajahan kyseli minne Kanarialle.

        Toki kyseli, minne Kanarialle..mutta jos olisit lukenut sen verran huolellisesti niin olisit huomannut:
        "Me ollaan mietitty Puerto Ricoa tai sitte Americasia.. Ja valinta on VAIKEA! Se tiedetään, et voi olla epävakaista, kylmää ja mahdollisesti sateistakin.."

        VOit aloittaa uuden aiheen ja kertoa IHAN OMA-ALOITTEISESTI Pto de la Cruzista, ja silloin vältät suurempia tappeluita täällä. Onnistuuko?


      • Matkakuumeilijat
        Ingl. kirjoitti:

        Toki kyseli, minne Kanarialle..mutta jos olisit lukenut sen verran huolellisesti niin olisit huomannut:
        "Me ollaan mietitty Puerto Ricoa tai sitte Americasia.. Ja valinta on VAIKEA! Se tiedetään, et voi olla epävakaista, kylmää ja mahdollisesti sateistakin.."

        VOit aloittaa uuden aiheen ja kertoa IHAN OMA-ALOITTEISESTI Pto de la Cruzista, ja silloin vältät suurempia tappeluita täällä. Onnistuuko?

        Kiva, että edes joku on ollut kiinnostunut siitä, mitä tämän ketjun aloittamisella haluttiin saada selville!
        Ja pysytäänkö asiassa, Thänk juu!! :)


      • vielä elossa
        pyydän... kirjoitti:

        Puhukaa asiaa, älkääkä ainakaan tässä ketjussa alkako tommosesta väittelemään... Nyt kyseessä oli vaan Puerto Rico tai Americas.. Nyt ei kiinnosta Cruzin rannat - tai että onko niitä..!! ;)

        Olimme viime tammikuusssa ko. paikassa. Se on ainakin sellainen hotellihelvetti jossa kaikki ravintolatkin muistuttavat toisiaan. Paikalla on pääasiassa eläkeläisiä ja muutama eksynyt alle 60:nen. Riutuvan näköiset brittinuoret yrittävät houkutella porukkaa tyhjiin baareihin. Menkää ennemmin vaikka Puerto de la Cruziin!


    • Nimetön

      Olimme Playa del inglesissä viime jouluna. Aurinko paistoi lämpimästi viitisen tuntia päivässä, mutta oli koko ajan tuulista. Hotellimme altaan vesi ei ollut lämmitetty eikä siinä tarkentunut uimaan. Merivesi oli noin 18-asteista ja perheestämme vain nuorin tohti siinä uida .Hotellimme oli öisin kylmä ja kostea, minulla oli villapaita nukkuessa päällä. Jos näihin varautuu ja varaa hotellin, jossa on lämmitetty allas, on paikka o.k. sopii lapsiperheille ja eläkeläisille. Nuoria ei näkynyt.

      • Jules

        Lapsiperheille sopii kyllä juu, mutta vanhemmalle väelle suosittelisin kuitenkin Puerto de la Cruzia Teneriffalla, tai sitten Puerto Ricoa Cran Canarialta. Tai vaikka Madeiraa.. Ingles kun on kuitenkin melko tunnettu bileparatiisi.


    • Americasista

      Haluatko Matkakuumeinen muutamia kuvia Americasista, tosin ne ovat marraskuulta.

      • Matkakuumeilijat

        Kiitos kaunis ajatuksesta, mutta olemme nyt sitten ilmeisesti päätyneet Puerto Ricoon.. Varmasti Americas on tosi hyvä paikka myös, mutta jotenkin taitaa tuo Puerto Rico vetää enemmän. Varsinkin tuota toista matkalle lähtevää osapuolta ;).
        Vinkkejä ja kaikenlaista tietoa Puerto Ricosta (ja miksei muualtakin) saa laittaa edelleen!! :)
        KIITOS!


      • Sunny
        Matkakuumeilijat kirjoitti:

        Kiitos kaunis ajatuksesta, mutta olemme nyt sitten ilmeisesti päätyneet Puerto Ricoon.. Varmasti Americas on tosi hyvä paikka myös, mutta jotenkin taitaa tuo Puerto Rico vetää enemmän. Varsinkin tuota toista matkalle lähtevää osapuolta ;).
        Vinkkejä ja kaikenlaista tietoa Puerto Ricosta (ja miksei muualtakin) saa laittaa edelleen!! :)
        KIITOS!

        Puerto Ricon uimarantaan ei kannata pelkästään tyytyä (aika pieni). Pari kilometriä Puerto Ricosta Puerto de Moganiin päin on valkohiekkainen Playa de Amadores. Yleisilmeeltään siisti paikka (uusi). Löytyy säilytyslokerot, wc, suihku ja erilaisia ravintoloita ja kauppoja. Aallonmurtajat pitää huolen siitä, ettei rantaan tule suuria aaltoja eli ranta sopii myös pikkuväelle. Ja mikä parasta, aallonmurtajalla on myös aurinkotuoleja vuorkattavana :) Onko parempaa auringonotto paikkaa...

        Onhan Puerto Rico Gran Canaria aurinkoisin paikka.


      • kannattaa
        Matkakuumeilijat kirjoitti:

        Kiitos kaunis ajatuksesta, mutta olemme nyt sitten ilmeisesti päätyneet Puerto Ricoon.. Varmasti Americas on tosi hyvä paikka myös, mutta jotenkin taitaa tuo Puerto Rico vetää enemmän. Varsinkin tuota toista matkalle lähtevää osapuolta ;).
        Vinkkejä ja kaikenlaista tietoa Puerto Ricosta (ja miksei muualtakin) saa laittaa edelleen!! :)
        KIITOS!

        hotelli valita auringon puolelta, rannalta päin katsottuna vasemmalla puolella. Paikka on molemmin puolin korkeiden vuorten ympäröimä, ja toiselle puolen paistaa aurinko enemmän, tietysti, koska vuori estää osaksi.


    • kokemus

      Oltiin ingelesissä keväällä ja ajeltiin taksilla kaikki eteläisen saaren kohteet, kun taksi on halpa. kävimme useiden kohteiden rannoilla.

      Oikeastaan muuta negatiivista maaliskuulla ei ollutkaan kuin jotkut agressiiviset kauppiaat sekä liian kova tuuli rannoilla joka irroittaa hiekan lentoon. Joten hotelli lähellä rantaa ei ole välttämättä paras ellei satu olemaan suojaisa paikka tai hiekkakaistale kapea rannalla.
      Puerto Rico on aika suojaisa, mutta ingeles ja Mas palomas taas eivät ole. Ja kova tuuli sekä pöllyävä hiekka voi alentaa lomatunnelmaa niissä kohteissa.
      Periaatteessa on sama minkä kohteen valitsee, kun ei vain liian läheltä rantaa, koska liikkuminen on taksilla halpaa.

      Tarvitsee vain osata arvioida kumman saaren valitsee Gran kanarianko vai Teneriffan, kunhan valitsee saaren eteläisen osan kohteista jonkun, niin saa aurinkoa ympäri vuoden.


      Hyvää matkaa saarille t, kokenut!

    • Anonyymi

      Kaiken kaikkiaan ja ilmojen puolesta etenkin, Playa del Inglesin vehreä paratiisi on parasta mitä lomaltaan voi toivoa.

      Ateriat suosittelen nauttimaan Ruokaravintola Karhussa, saarten paras Karaoke ja pikkunälkään otettavat hiukopalat (esim. makkaraperunat) taasen löytyvät Pannu Karaoke & Snack baarista.

      EI muuta kuin tervetuloa!

      Anja ja Mauri,
      Vaskivesi / Playa del Inglés

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1179
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      927
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      783
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      57
      706
    Aihe