Mustasukkaisuus normit

Anonyymi-ap

Sanokoon kuka tahansa mitä tahansa:) Mustasukkaisuus on ihan normaalitunne.

väitän: ellet tunne minkään laista mustasukkaisuuden pistoo sydämessäs, turhaan tai aiheesta, onko olemassa silloin mitään rakkauteen liittyvää tunnetta toiseen puoliskoon, joka muodostaa parisuhteesi:)

väitän myös; mustasukkaisuuden tunteet estää myös itseä käyttäytymästä väärin, koska tietää miltä tuntuu - jos toinen puolisko tekis niin tai näin, .... ja miltä se minusta tuntuis =) Ei kaikkea voi katsella sormien läpi eikä painaa villuisella.

44

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mun mielestä ei ihan noinkaan. Mun mielestäni ei ole sinut itsensä kanssa, jos on tunnettava mustasukkaisuutta.

Ja vaikkei luottaisi täysin siihen kumppaniinsa, olisi puhumalla kuitenkin selvitettävissä ja mahdollisesti luottamusta ehjätessä.

Ainakin nämä, lisääkin on, mutta ei nyt viitsi kirjoittaa.

• Anonyymi00002

Tunteet han saa olla ja tulla. On sitten eri asia, mitä niillä tekee.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Toki ja en kielläkään, etteikö voisi tuntua pahalta esimerkiksi pettäminen, mutta ei se välttämättä tarkoita, että pitäisi olla mustasukkainen.

Tunteet ovat. Niitä on ja niitä pitää olla. Ja totta turiset. Eri asia, mitä niille tekee vai tekeekö mitään ja jos, niin missä muodossa ja vahvuudessa jne.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Juuri näin. Ei elämässä voi toimia pelkän tunteen varassa. On oltava järki mukana. Vaikka ei mitään tulisi, niin ei omia tunteita kannata lähteä kieltämäänkään. Helpompi elää, kun vaan tuntee sen, mitä tuntee. Eikä sekään helppoa ole tunnustaa että näin on, mutta uskon että siten kasvaa ihmisenä ja henkenä oikeaan suuntaan. Ei siis ole kiellettyjä tunteita, mutta niin kuin edellä sanoit, ei niiden mukaan tarvitse toimia. Se on vastuunottoa.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Juuri näin. Ei elämässä voi toimia pelkän tunteen varassa. On oltava järki mukana. Vaikka ei mitään tulisi, niin ei omia tunteita kannata lähteä kieltämäänkään. Helpompi elää, kun vaan tuntee sen, mitä tuntee. Eikä sekään helppoa ole tunnustaa että näin on, mutta uskon että siten kasvaa ihmisenä ja henkenä oikeaan suuntaan. Ei siis ole kiellettyjä tunteita, mutta niin kuin edellä sanoit, ei niiden mukaan tarvitse toimia. Se on vastuunottoa.

Näinpä, näinpä. Ja tuohon kaikkeen sopivasti sitä viisautta ymmärtämään sekä sitä toista ihmistä että myös omaa itseä.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Toki ja en kielläkään, etteikö voisi tuntua pahalta esimerkiksi pettäminen, mutta ei se välttämättä tarkoita, että pitäisi olla mustasukkainen.

Tunteet ovat. Niitä on ja niitä pitää olla. Ja totta turiset. Eri asia, mitä niille tekee vai tekeekö mitään ja jos, niin missä muodossa ja vahvuudessa jne.

Mitä tarkoittaa ettei pitäisi olla mustasukkainen pettämisen osuessa kohdalle?
        Ihmettelen suuresti jos hyväksyy pettämisen,
        sehän on täydellinen rikos pari suhdetta kohtaan.

• Anonyymi00009

Ei mustasukkaisuus liity omanitsensä tuntemiseen mitenkäään. Siinähän juuri on rehellinen itselleen ja tunnustaa =) miltä tuntuu - oli sitten aiheellista tai ei =) mutt on sinut omien tunteidensa kanssa .... Ei mustasukkaisuutta kannata ainakaan kieltämään itseltään lähteä, se on epänormaalia.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mitä tarkoittaa ettei pitäisi olla mustasukkainen pettämisen osuessa kohdalle?
        Ihmettelen suuresti jos hyväksyy pettämisen,
        sehän on täydellinen rikos pari suhdetta kohtaan.

Eihän se oikein olekaan, mutta ei sen myöskään tarvitse välttämättä herättää mustasukkaisuuden tunnetta. Sehän voi olla aivan jokin muu tunne kuten esimerkiksi suru tai jokin muu. Tarkoitinkin, ettei välttämättä ole oltava mustasukkainen. Senkin kun voi joskus jopa ymmärtää, vaikkei hyväksyisikään tai kokisi oikeaksi. Ja ilman muuta se on huono teko suhteelle ja petetylle, mutta myös itselle.

Siltikin se, miten kukin tuollaisessa tilanteessa reagoi, onkin sitten jo se eri juttu.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Näinpä, näinpä. Ja tuohon kaikkeen sopivasti sitä viisautta ymmärtämään sekä sitä toista ihmistä että myös omaa itseä.

Kyllä. Se on harmillista, kun keskustelu on joskus hankalaa eri sukupuolten välillä. Kun pitäisi osata tulkita sitä toista.

Miehet ja naiset ajattelevat enimmäkseen eri tavalla. Sitä toista ihmistä ei sitten välttämättä osaa ymmärtää, kun tulkitsee kaiken oman itsensä kautta. Väärinymmärretään ja tilanne alkaa kuumeta. Kohta kumpikin on puolustuskannalla. Siinä on jo se paniikkitunnelma niin, että yhteys on jo poistunut ja toimitaan egojen kautta.

Tänään sain selkeän viestin, että minun pitäisi tehdä enemmän varjotyöskentelyä. Olen laiminlyönyt sitä ja se saa minut junnaamaan paikoillaan.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Eihän se oikein olekaan, mutta ei sen myöskään tarvitse välttämättä herättää mustasukkaisuuden tunnetta. Sehän voi olla aivan jokin muu tunne kuten esimerkiksi suru tai jokin muu. Tarkoitinkin, ettei välttämättä ole oltava mustasukkainen. Senkin kun voi joskus jopa ymmärtää, vaikkei hyväksyisikään tai kokisi oikeaksi. Ja ilman muuta se on huono teko suhteelle ja petetylle, mutta myös itselle.

Siltikin se, miten kukin tuollaisessa tilanteessa reagoi, onkin sitten jo se eri juttu.

Mustasukkaisuuteen liittyy paljon erilaisia tunnevivahteita. Voisko mustasukkainen olla jotain muuta kuin surullinen? ei ainakaan iloinen =) Mustasukkainen voi olla vihainen, ärtynyt, kiukkuinen, tungetteleva, ahdisteleva. Mustasukkainen voi olla muustakin kuin pettämisestä - joka tietty on aikayleinen syy olla mustis. Mutt se sana pettäminenkin- on liian laaja käsittelemään mustasukkaisuutta =) Kai ihminen tuntee eri asteisia suruja jos parisuhteessa on ongelmia, minkälaisia tahansa, *Pelätäänkö sanaa mustasukkaisuus, sen vuoksi että sitä yleistetään sairaalloiseksi ja narsistiseksi:)

• Anonyymi00018
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ei mustasukkaisuus liity omanitsensä tuntemiseen mitenkäään. Siinähän juuri on rehellinen itselleen ja tunnustaa =) miltä tuntuu - oli sitten aiheellista tai ei =) mutt on sinut omien tunteidensa kanssa .... Ei mustasukkaisuutta kannata ainakaan kieltämään itseltään lähteä, se on epänormaalia.

Kuten jo aiemmin mainitsin, minulla on oma näkemykseni ja sen mukaan mielipiteeni ja tässäkin kohtaa voin todeta esimerkiksi, ettei välttämättä tunnista niitä omia tuntemuksiaan, tunteitaan, voi mennä niissä ihan väärään suuntaan ja sitä myötä väärään ajattelutapaan kuten esmes ajattelee olevansa mustasukkainen, vaikka se perimmäinen tunne onkin jotain ihan muuta ja se taas voi olla juurikin tuota surua tai vaikkapa pettymystä.

Ja.

Jos ja kun tietää itse toimineensa oikein tai parhaansa mukaan ainakin, pystyy näkemään tilanteita toisella tavalla kuin esimerkiksi, jos tietäisi itse toimineensa väärin.

No, nämä on näitä asioita, jotka eivät ihan muutamalla sanalla täällä kirjoitettaessa aukene lukijoille ehkä juuri sillä tavalla kuin ne on tarkoitettu ja itse ajateltu.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Kuten jo aiemmin mainitsin, minulla on oma näkemykseni ja sen mukaan mielipiteeni ja tässäkin kohtaa voin todeta esimerkiksi, ettei välttämättä tunnista niitä omia tuntemuksiaan, tunteitaan, voi mennä niissä ihan väärään suuntaan ja sitä myötä väärään ajattelutapaan kuten esmes ajattelee olevansa mustasukkainen, vaikka se perimmäinen tunne onkin jotain ihan muuta ja se taas voi olla juurikin tuota surua tai vaikkapa pettymystä.

Ja.

Jos ja kun tietää itse toimineensa oikein tai parhaansa mukaan ainakin, pystyy näkemään tilanteita toisella tavalla kuin esimerkiksi, jos tietäisi itse toimineensa väärin.

No, nämä on näitä asioita, jotka eivät ihan muutamalla sanalla täällä kirjoitettaessa aukene lukijoille ehkä juuri sillä tavalla kuin ne on tarkoitettu ja itse ajateltu.

Yritän kovasti ymmärtää lukemaani. Mutta ollaan mustasukkaisuus palstalla puhumassa mustasukkaisuudesta=) ja että sen tunteminen on ihan normaalia. =) Teki sitten oikein tai väärin. Luetun ymmärtäminen se vasta vaikeeta onkin,
        saati sitten parisuhteessa, mustasukkaisuuden ymmärtäminen =)

• Anonyymi00031
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Yritän kovasti ymmärtää lukemaani. Mutta ollaan mustasukkaisuus palstalla puhumassa mustasukkaisuudesta=) ja että sen tunteminen on ihan normaalia. =) Teki sitten oikein tai väärin. Luetun ymmärtäminen se vasta vaikeeta onkin,
        saati sitten parisuhteessa, mustasukkaisuuden ymmärtäminen =)

No, jatkan vielä tämän verran, että otetaan huomioon nyt välillä vaikkapa se pettänyt osapuoli. Hänhän voi ihan yhtä lailla tuntea mustasukkaisuutta ja häpeää, noloutta ja ties mitä kaikkia tunteita. Tuo mustis tunne hänessä saattaa tulla, kun tajuaa tehneensä väärin ja päätyy ajattelemaan esimerkiksi, että voi vitalis mitä tulikaan tehtyä ja kuitenkin tuo mun kumppani on ihan huippu verrattuna vaikka tohon äskeiseen..... Ihan mitä vain tuollaista voisi ajatella ja olla sitten itse se mustis siitä omasta kumppanista tai kenties juuri siksi, koska itse kykenee pettämään, niin voi helpommin ajatella toisenkin tekevän niin. Voi olettaa tuota ja voi myös lähteä tapaan ajatella, että etenkin nyt, kun minä jo petin, niin tuokin menee pettämään ihan saletisti.

Kenties ajattelee kuin se olisi ikäänkuin oikeus, että koska hän itse petti, niin sitten saa toinenkin tehdä niin, vaikka tosiasiassa se toinen ei itse noin ajattelisikaan.

Tämä ihan vain esimerkkinä.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00031 kirjoitti:

No, jatkan vielä tämän verran, että otetaan huomioon nyt välillä vaikkapa se pettänyt osapuoli. Hänhän voi ihan yhtä lailla tuntea mustasukkaisuutta ja häpeää, noloutta ja ties mitä kaikkia tunteita. Tuo mustis tunne hänessä saattaa tulla, kun tajuaa tehneensä väärin ja päätyy ajattelemaan esimerkiksi, että voi vitalis mitä tulikaan tehtyä ja kuitenkin tuo mun kumppani on ihan huippu verrattuna vaikka tohon äskeiseen..... Ihan mitä vain tuollaista voisi ajatella ja olla sitten itse se mustis siitä omasta kumppanista tai kenties juuri siksi, koska itse kykenee pettämään, niin voi helpommin ajatella toisenkin tekevän niin. Voi olettaa tuota ja voi myös lähteä tapaan ajatella, että etenkin nyt, kun minä jo petin, niin tuokin menee pettämään ihan saletisti.

Kenties ajattelee kuin se olisi ikäänkuin oikeus, että koska hän itse petti, niin sitten saa toinenkin tehdä niin, vaikka tosiasiassa se toinen ei itse noin ajattelisikaan.

Tämä ihan vain esimerkkinä.

Ymmärrän tuskan joka saattaisi syntyä tuossa tilanteessa, mutt se ois ennakoitua mustasukkaisuutta, pelkoa siitä että toinen kostais, sen kummemmin nyt puuttumatta yksityiskohtiin. Minusta tuo ei oo ihan puhdasta mustasukkaisuutta, tuo on rehellistä pelkoa toisen kostonhaluista. Toki mustasukkaisuus astuu kuvioihin kun miettii että - nyt se kuitenkin lähtee pettämään, ja koskahan se lähtee ja kenenköhän kanssa se lähteee. toki, ymmärrän. Ei pettäminen ole sellaista että sitä saa tehdä toinen luvan kanssa kun toinen on jo käynyt, ei ei ei ei :) Eikä toinen jää mitenkään vaille pettämiskokemusta, vaikka ei käviskään fyysisesti itse siellä teossa. MUTT ymmärrän ton pelin dynamiikan, Silti ei tarvitse tehdä samoja virheitä mitä kumppani =) ei tarvitse olla kopio puoliskostaan =) missään lajissa. Mutt täysin ymmärrän ton ajattelumallin. ja siihen liittyvän mustasukkaisuuden:) joka saattaa hyvinkin olla kuviteltua. =) ... Tähän sanoisin että jos se pettäminen on jo yhteinen salaisuus, voisko siitä puhua että pelkää toisen menevän väärille laiduntapaikoille =) kirmailemaan :D

ja tämä ihan vaan ajatuksena;)) ei mitään syvällisempäää!

• Anonyymi00006

Jos pettäminen - (mitä se sitten onkaan) ei loukkaa tunteita, eikä aiheuta mustasukkaisuutta, .... niin mitä se mustasukkaisuus sitten oikein on =) ??

• Anonyymi00007

Mustasukkaisuuteen usein liitetään tekoja tai syyllisyyttä tai selittelyjä tai kostoa. Ei se sitä vaadi, mustasukkaisuus on hyvin puhdas tunne, vähän niinkuin että joku saa jotain mitä minun pitäisi saada tai epäilystä toisen motiiveista, ehkä epäluulojakin, epävarmuutta, kipinä sydämessä - Mitä tapahtuu?=miks tää tuntuu pahalle?

• Anonyymi00010

Tavallaan mustasukkaisuuden tunteet määrittää parisuhteen moraalin arvot =)

• Anonyymi00011

Rakkaus tarkoittaa toisen rakastamista, pyyteettömästi ja nimenomaan et molemmat rakastaa. Ilman toista ei ole sitä yhteistä rakkautta. Mustasukkaisuus on nimenomaan sitä yhdellä olevaa rakkautta, jota ei ole välttämättä toisella ja ethän sinä sitä toiselle rakkautta voi väkisin luoda, se on hänestä kiinni rakastaako hän vai ei sinua. Siksipä mustasukkaisuus on paremminkin vallan ja omistamisen halua ja himoa, pakonomaista halua pitää hänestä kiinni, ettei muut ihmiset häntä saisi "rakastamaan" heitä.

• Anonyymi00016

Onko mustasukkaisuutta olemassa luottamuksen ilmapiirissä :) Mitä se toinen, jättää tekemättä ellei molempien rakkaus tapahdu, ilmene, vaikuta ? Ei tietenkään ole yhteistä rakkautta, ilman kumpaakin =) Ihmistä !!!
        Mitä pitäs tehdä jos huomaa ettei rakkautta ole parisuhteessa,
        Onko paremminkin mustasukkaisuus seuraus kuin syy?)

Mustasukkaisuudesta puhutaan usein sellaisena YLI-ilmiönä, kahlitsevana ja omistushaluisien tunteena, =?) Silti väitän: että suurin osa pettäjistä on aiheuttaneet nämä sairaalloiset mustasukkaisuusdraamat ja kohtaukset ja väännöt valheillaan..... Miksi ovat jääneet sairaalloiseen vallan halun ja himon kierteeseen? .. kuulostaa onnettomalta. Enkä mä tällaisesta sairaalloisesta mustasukkaisuudesta edes puhu. Enkä stalkkereista tai vainoojista, jotka kehittelee omia tunteitaan jotain sellaista kohtaan joka ei anna mitään vastakaikua. EI - kyse ei ole tuollaisesta.

Toki sairaalloisena se mustasukkaisuus voi äityä varsin inhottaviin ulottuvuuksiin.

• Anonyymi00014

Harva osaa erottaa mustasukkaisuutta muista tunteista jotka tulee siitä kun on oikeasti aihetta kivulle.

• Anonyymi00017

niin.... mustasukkaisuus on minun mielestä kooste kaikista niistä tunteista, jotka liittyy siihen hetkelliseeen tilanteeseen. Mustasukkaisuuteen liittyy niin paljon niitä omakohtaisia yksilöllisiä tuntemuksia, joita ei pysty yleistää - ja varmasti on tottakin, ettei mustasukkaisuutta tunnista.

Se saattaa alkaa jo hiekkalaatikolla kun toiset leikkii keskenään samoilla lapioilla ja eilen se kultatukkainen just leikki mun kanssa, mutt nyt se leikkiikin tuollatoisen kanssa, [[[[[*itkupotkuraivarit*]]]] mutt se on ohimenevää, se on vaintunne, ohikiitävää, ei pelottavaa, eikä ees mainittavaa, se vain tuntui siltä että
        minulta vietiin just se tärkein lelu. ja leikkikumppani.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

niin.... mustasukkaisuus on minun mielestä kooste kaikista niistä tunteista, jotka liittyy siihen hetkelliseeen tilanteeseen. Mustasukkaisuuteen liittyy niin paljon niitä omakohtaisia yksilöllisiä tuntemuksia, joita ei pysty yleistää - ja varmasti on tottakin, ettei mustasukkaisuutta tunnista.

Se saattaa alkaa jo hiekkalaatikolla kun toiset leikkii keskenään samoilla lapioilla ja eilen se kultatukkainen just leikki mun kanssa, mutt nyt se leikkiikin tuollatoisen kanssa, [[[[[*itkupotkuraivarit*]]]] mutt se on ohimenevää, se on vaintunne, ohikiitävää, ei pelottavaa, eikä ees mainittavaa, se vain tuntui siltä että
        minulta vietiin just se tärkein lelu. ja leikkikumppani.

Omistushalua ei pitäisi sekoittaa muihin ikäviin tunteisiin

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Omistushalua ei pitäisi sekoittaa muihin ikäviin tunteisiin

Niin... onko omistushalu myös mustasukkaisuutta?

• Anonyymi00019

Mustasukkaisuutta parjataan joskus turhaan. Näen asian niin, että tarkoittaa sitä että välittää toisesta eikä halua menettää häntä, kun näkee että on kiinnostunut toisesta. Sehän pitäisi ottaa merkkinä siitä että toinen rakastaa itseä. Joskus se on taas itseaiheutettua omalla käytöksellä, joka käännetään niin, että toinen on mustasukkainen, että ei tarvitse ottaa itse vastuuta omasta käytöksestään. Joten yksiselitteisesti asiaa ei voi määritellä.

Sairaalloinen mustasukkaisuus. Se on kyllä ongelma.

• Anonyymi00020

Tässä tullaan taas siihen ihmisen käytökseen, että jos mustasukkaisuutta ilmenee, niin ensin pitäisi tarkistaa onko oma käytös ollut asiatonta. Eikä ohittaa asiaa vaan niin että toinen on vaan mustasukkainen. Tämä on jostain syystä vaikea toimintapa ihmisille. En helpompaa ensin syyttää toista. Eikä tämä tarkoita että pitäisi kaikesta itseään syytellä. Vaan että kaikissa tilanteissa pitäisi harrastaa myös rehellistä itsereflektointia.

• Anonyymi00024

Jippiii, mutt tämän mustasukkaisuuden voi helposti tunnustaa ja tuoda esiin:) ... olkoon asiatonta tai asiallista, ei mustasukkaisuus aina vaadi mitään rikettä tai loukkauksia, se on tunne. Mä ajattelen että ihmiset eivät kehtaa sanoa olevansa mustasukkaisia, ja pakottavat itsensä etsimään jotain järjellisiä selityksiä tunteilleen, joille ei oo järjenhäivää. Ne on jotain primitiivistä =) ja vaistojen varaista =) luonnollista. Niistä pitäs vaan puhua ja sitten niille pitäs nauraa yhdessä, eikä piilotella ikään kuin jotain petosta olis tapahtunut.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Jippiii, mutt tämän mustasukkaisuuden voi helposti tunnustaa ja tuoda esiin:) ... olkoon asiatonta tai asiallista, ei mustasukkaisuus aina vaadi mitään rikettä tai loukkauksia, se on tunne. Mä ajattelen että ihmiset eivät kehtaa sanoa olevansa mustasukkaisia, ja pakottavat itsensä etsimään jotain järjellisiä selityksiä tunteilleen, joille ei oo järjenhäivää. Ne on jotain primitiivistä =) ja vaistojen varaista =) luonnollista. Niistä pitäs vaan puhua ja sitten niille pitäs nauraa yhdessä, eikä piilotella ikään kuin jotain petosta olis tapahtunut.

Olet oikeassa. Miehet ehkä enemmän peittelevät tuota tunnetta. Kai se käy jotenkin ylpeyden päälle myöntää että pelkää menettävänsä toisen.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ehkä tuohonkin järkevin tapa olisi se, että kun on jotain ärsytystä, niin siitä keskusteltaisiin heti. "Minua ärsytti kun teit sitä ja sitä" ja keskustelu jatkuisi siitä. Sitten varmaan yhdessä voitaisiin päätyä siihen onko kyse turhasta mustasukkaisuudesta vai aiheellisesta sellaisesta. Tai jopa ihan jostain muusta.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Olet oikeassa. Miehet ehkä enemmän peittelevät tuota tunnetta. Kai se käy jotenkin ylpeyden päälle myöntää että pelkää menettävänsä toisen.

niin... Mutt silti se on ihan ok, tuntea mustasukkaisuutta normaalin rajoissa, se on jotenkin myös söpöö ja rakastettavaakin, että toinen on lempeesti mustis =) ei siinä mitään pahaa ole, mutt sitte jos sen mustasukkaisuuden valjastaa esim, väkivallaksi, "piruperiköön".

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ehkä tuohonkin järkevin tapa olisi se, että kun on jotain ärsytystä, niin siitä keskusteltaisiin heti. "Minua ärsytti kun teit sitä ja sitä" ja keskustelu jatkuisi siitä. Sitten varmaan yhdessä voitaisiin päätyä siihen onko kyse turhasta mustasukkaisuudesta vai aiheellisesta sellaisesta. Tai jopa ihan jostain muusta.

Tässä muuten tuli yksi ongelma ilmi kun tätä avasin. Jos mies sanoo että "Tämä ja tämä on ärsyttävää" ja nainen vastaa siihen että sä oot mustasukkainen, niin tilanne päätyy yleensä siihen että mies sanoo että en ole. Ehkä naisten ei kannattaisi käyttää tuota sanaa, jotta mies ei menisi puolustuskannalle. Vaan alkaa purkamaan asiaa jotenkin toista kautta, niin että mies uskaltaa jatkaa keskustelua.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Tässä muuten tuli yksi ongelma ilmi kun tätä avasin. Jos mies sanoo että "Tämä ja tämä on ärsyttävää" ja nainen vastaa siihen että sä oot mustasukkainen, niin tilanne päätyy yleensä siihen että mies sanoo että en ole. Ehkä naisten ei kannattaisi käyttää tuota sanaa, jotta mies ei menisi puolustuskannalle. Vaan alkaa purkamaan asiaa jotenkin toista kautta, niin että mies uskaltaa jatkaa keskustelua.

Ja miehille vinkki, jos joudutte kyseiseen tilanteeseen. Kun nainen sanoo että oletko mustasukkainen, niin vastatkaa siihen että "Sitä haluan tässä yhdessä juuri selvittää"

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Hienoa, just näin. Heti - keskusteluun. tai ainakin sovitaan aika,tilanne, missä siitä keskustellaan. ja sitten keskustellaan nimenomaan juuri siitä =) - juu- näin aattelen että ois parasta, ja yleensä se juurijokumuusyy- saattaa löytyy =) hyvinkin nopeesti, ennenkuin on tilanne päällä mustasukkaisuudesta, Näin se tulis hoitaa, tää on ihanne:)

• Anonyymi00034
        Anonyymi00028 kirjoitti:

niin... Mutt silti se on ihan ok, tuntea mustasukkaisuutta normaalin rajoissa, se on jotenkin myös söpöö ja rakastettavaakin, että toinen on lempeesti mustis =) ei siinä mitään pahaa ole, mutt sitte jos sen mustasukkaisuuden valjastaa esim, väkivallaksi, "piruperiköön".

Samaa mieltä. Tuntuuhan se hyvältä kun toinen on mustasukkainen. Se tartkoittaa että toinen rakastaa eikä halua menettää. Mutta juuri tuo sairaalloinen mustasukkaisuus on se ongelma.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Samaa mieltä. Tuntuuhan se hyvältä kun toinen on mustasukkainen. Se tartkoittaa että toinen rakastaa eikä halua menettää. Mutta juuri tuo sairaalloinen mustasukkaisuus on se ongelma.

Tai sitten se ettei uskota. jos yrittää lyödä hellästi leikiksi, ettei oo mitään hätää, niin jos toinen kuitenkin jankuttaa, perustelee kaiken maailman eri versioilla miksi hänen tunteensa on relevantti ja sen pitää johtuu siitä ja tästä ja päätteleee ihan vääriin metsiin =) ja sudenkuoppiiin, sitten se ei enää naurata eikä ees tuota mielihyvää - Tähän liittyy mun mielestä se luottamus. Sen pitää olla vankka että pystyy olee rehellisesti mustis, ja kertomaan sen.

• Anonyymi00026

Evoluutio sen on meille kehittänyt lähinnä sen takia, kun kokee biologisesti/fysiologisesti jonkun sopivaksi kumppaniksi, suvun jatkamisen ja ideaalien geenien kannalta tämä tunne on saanut ihmisen taistelemaan tuon luolamiehen vuoksi, tai luolanaisen.. Se että kokee toisen sopivaksi on taas liuta muita mikrotunteita ja sitä kaikkein isointakin, eli rakkautta.

Menettämisenpelko on inhimillistä, joskus liiallista, ylimitoitettua.... Joten jää kahden ihmisen kommunikoinnin varaan kuinka kumpikin haluaa lievittää toistensa oloa, jos haluaa.

• Anonyymi00033

Kiva että toit tuon luolamies / nainen ajattelun tähän :) *väkisin ja pakottamalla ei tule hyvää suhdetta, eikä ees mustasukkaisuus Draamaa;) ei kukko käskien laula. pitää olla tunnetta :)

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Kiva että toit tuon luolamies / nainen ajattelun tähän :) *väkisin ja pakottamalla ei tule hyvää suhdetta, eikä ees mustasukkaisuus Draamaa;) ei kukko käskien laula. pitää olla tunnetta :)

Vinkki sinulle, miehet eivät kaipaa mustasukkaisuus Draamaa. Se on miehille myrkkyä, se on joidenkin naisten huvi. Mutta ota huomioon se, että älä luo draamaa sen takia että itse haluat sellaista. Se on itsekästä. Kaikella rakkaudella, ymmärrän kyllä miksi naiset nauttii siitä. Ja myös sen miksi se kuormittaa miestä paljon.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Vinkki sinulle, miehet eivät kaipaa mustasukkaisuus Draamaa. Se on miehille myrkkyä, se on joidenkin naisten huvi. Mutta ota huomioon se, että älä luo draamaa sen takia että itse haluat sellaista. Se on itsekästä. Kaikella rakkaudella, ymmärrän kyllä miksi naiset nauttii siitä. Ja myös sen miksi se kuormittaa miestä paljon.

Sitä draamaa kun tulee pyytämättäkin. Silloin nainen voi nauttia siitä. Älkää naiset please luoko sitä tieten tahtoen ketkä siitä nautitte. Rakkautta miestä kohtaan on se, että pyritte välttämään sitä vaikka itse nauttisitte siitä. Sitä on rakkaus. Laittaa toisen tarpeet omien edelle. Ja jos molemmat tekee sitä, nostavat toista kilpaa, niin voi taivas mikä suhde sellainen on missä molemmat kilpailevat sillä miten hyviä voivat toisilleen olla <3

• Anonyymi00038
        Anonyymi00035 kirjoitti:

jahas;) Kyllä minä sen tiedän että ................ ihmiset ärsyyntyvät mustasukkaisuus väitteistä tai Draamasta tai syyttelystä. Eikös se oo hyvinkin normaalia, suuttua tai ärsyyntyä tai kuormittua;) Mutt siinähän se just on - ettei ole yhteistä kieltä, yhteistä ymmärrystä, yhteisiä käsityksiä tai tapoja kertoa asioista =) - Vinkki sinulle - kuulostaa vähän siltä että Olet joutunut mustasukkaisuusDraamoihin, kannattaisko miettii miksi ? Toivon, ettet jatkossa joudu sellaisiin Draaamoihin minne sinulla ei ole mitään mielenkiintoa:) Onnea jatkoon!

• Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Olihan yleistys. Miehet on se mustasukkaisempi sukupuoli lähestulkoon aina, jotkut jopa ihan ääripäässä. Osataan me naisetkin.. Usein kylläkin perustuen pitkälti faktoihin.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

jahas;) Kyllä minä sen tiedän että ................ ihmiset ärsyyntyvät mustasukkaisuus väitteistä tai Draamasta tai syyttelystä. Eikös se oo hyvinkin normaalia, suuttua tai ärsyyntyä tai kuormittua;) Mutt siinähän se just on - ettei ole yhteistä kieltä, yhteistä ymmärrystä, yhteisiä käsityksiä tai tapoja kertoa asioista =) - Vinkki sinulle - kuulostaa vähän siltä että Olet joutunut mustasukkaisuusDraamoihin, kannattaisko miettii miksi ? Toivon, ettet jatkossa joudu sellaisiin Draaamoihin minne sinulla ei ole mitään mielenkiintoa:) Onnea jatkoon!

En onneksi mustasukkaisuusdraamoihin, mutta draamoihin kyllä. Kuten sanoin, ymmärrän kyllä, mutta olen ollut naisen kanssa joka rakastaa niitä, niin ehkä tässä tuli vaan se esiin. Kommentti ei ollut tuomitseva, jos se siltä vaikutti, ja yritin korostaa sitä, mutta otan huomioon että oma kokemukseni tihkuu esiin sieltä. Kaikkea rakkautta kaikille draama-queeneille. <3

• Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Olihan yleistys. Miehet on se mustasukkaisempi sukupuoli lähestulkoon aina, jotkut jopa ihan ääripäässä. Osataan me naisetkin.. Usein kylläkin perustuen pitkälti faktoihin.

Nooh, meillä on sitten vaan erilaiset kokemukset. Hyvä tietää että on erilainenkin kokemuspooli, että palataan siihen että miehet ja naiset osaa samallalailla säätää.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

En onneksi mustasukkaisuusdraamoihin, mutta draamoihin kyllä. Kuten sanoin, ymmärrän kyllä, mutta olen ollut naisen kanssa joka rakastaa niitä, niin ehkä tässä tuli vaan se esiin. Kommentti ei ollut tuomitseva, jos se siltä vaikutti, ja yritin korostaa sitä, mutta otan huomioon että oma kokemukseni tihkuu esiin sieltä. Kaikkea rakkautta kaikille draama-queeneille. <3

Joo:) se on sinun ja sinun OmanDraamaQueenisi asioita - joihin en haluu ihan yhden viestin perusteella juuttua. Mutt kiitos vinkistä =) ja sen selvennyksestä.
        Ehkä siinä oli vähän sellainen ~~~~amerikkalainen sävy, puhua niinkuin puhuisit minulle, ajattelisit että minä rakastan Draamaa ja minun pitäis haluta Draamaa;)
        Ämericän piipul;)) saattaa käyttää Sinä-muotoja vaikka puhuvatkin yleisesti, you see? you know?

No mutta kiva että DraamaQueeneillakin on rakastajansa, ehkä löytyy myös DraamaQueerejä :) tai DraaamaKingejä :D

• Anonyymi00040

Nyt vähän lipee sukupuoliroolituksen puolelle =) mä en ihan kyll lähde tolle linjalle. #miiituuu #wiituuu #juutuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      414
      6813
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      91
      4360
    3. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      104
      4338
    4. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      47
      3704
    5. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      137
      3668
    6. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      156
      3662
    7. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      248
      3579
    8. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      41
      3123
    9. Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a
      Maailman menoa
      14
      3094
    10. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      116
      2850
    Aihe