Oliko taannoinen Se löytyi -kampanja hulluuden huippu?

Anonyymi-ap

Uskovien rahat menivät kuin kankkulan kaivoon. Tuliko ketään uskoon? Hiljaista on ollut. Kukaan ei tiennyt edes mikä oli kadonnut eikä mitä piti etsiä.

165

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Se oli sitä lapsellisuuden huippua paljon pilattiin hyvää kangasta.

• Anonyymi00002

Hyvä vain, jos ihmiset pelastui uskonnolta.

• Anonyymi00003

Kaikki kampanjat suomalaisten pelastamiseksi ovat tarpeen ja tässä ajassa ainoita järkeviä asioita mitä ihminen voi tehdä.

• Anonyymi00009

Kampanjoidaan siis uskontojen hävittämiseksi.

• Anonyymi00015

Voi olla sun vähillä eväillä järkevin asia, mutta ei muiden.

• Anonyymi00004

Miten niin on ollut hiljaista? Mistä aloittaja tietää tarkalleen, että kukaan ei ole tullut uskoon? Tosi kummallinen ja naurettava kaikkitietävä ajatuksenlukija olet.

• Varmasti joku on tullut, mutta miksei kukaan "todista" siitä?

• Anonyymi00016
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

Varmasti joku on tullut, mutta miksei kukaan "todista" siitä?

Monetkin todistivat tuon kampanjan aikana ja sen jälkeen, kun etsiytyivät seurakuntiin.
        Tuon kampanjan pieni kirjanen sisälsi jo monien ihmisten kertomuksia aikaisemman kampanjan tiimoilta.
        Seurakunnista varmaan saattaisi löytyä vielä noita kirjasia.

• Anonyymi00018

Ja jälleen kerran: miten niin kukaan ei todista siitä? Mistä sinä tiedät että kukaan ei todista? Todennäköisesti et edes seuraa näitä asioita kauhean tarkasti etkä pyöri "porukoissa". Voi olla että aktiivisesti jopa välttelet näitä asioita. Et siis voi tietää mitään, etkä edes halua tietää mitään, mutta tiedät kuitenkin että kukaan ei ole todistanut mistään.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ja jälleen kerran: miten niin kukaan ei todista siitä? Mistä sinä tiedät että kukaan ei todista? Todennäköisesti et edes seuraa näitä asioita kauhean tarkasti etkä pyöri "porukoissa". Voi olla että aktiivisesti jopa välttelet näitä asioita. Et siis voi tietää mitään, etkä edes halua tietää mitään, mutta tiedät kuitenkin että kukaan ei ole todistanut mistään.

Ja mistä sinä tietäisit tästä yhtään mitään?

• Anonyymi00073

Tämä oli siis sinun aloitus ?
        Jankutat, ettei uskoontulla, mutta samalla ilmoitat, ettet ole kiinnostunut yhdenkään uskovan seurasta ja että et ole lukenut Se löytyi- kampanjan kotiin toimitettua kirjasta, jossa tosiaan on näitä kaipaamiasi "todistuksia" ?

Löydätkö ristiriitaa kirjoituksissasi ?

Maailman menoa sivustolla olit kai myös avannut harhaoppista arkkipiispa Luomaa puolustavan ketjun ?
        Ylistät Luomaa ja pilkkaat ihmisiä lahkolaisiksi, ihan vaan mutu tuntumalla.
        Olet jo näköjään yli kymmenen vuotta luonut täällä tuota "uran uurtavaa" uraasi, oletkohan oikeasti ihan terve ?
        Kovasti olet ainakin yrittänyt herjata uskovia, mutta epäilen vaikutuksen olevan nollatasoa, kuten muidenkin herjaajien.

Kysynpä sinulta; mikä ajaa ihmisen tällaiseen toimintaan ja ennakkoon sanon, jätä pois laskuista uskon varjolla trollaavat, joita täälläkin näyttäisi muutamia olevan, mutta vahemmän kaiketi, kuin teitä herjaajia.

• Anonyymi00076

Miksi siitä pitäisi todistaa? Emme me enää elä antiikin Roomassa.

• Anonyymi00005

On paljon ihmisiä jotka haluavat omien kokemuksien kautta tulla järkiinsä.
      Jeesus puhuu usein vertauksilla ja tähän ap,n syytökseen sopii hyvin Hänen vertauksensa kadonneesta lampaasta, Luuk. 15: 1- 7.

Viimeinen jae 7;
      "Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse."

• Anonyymi00006

Jatkan tähän vielä, että tietenkin olisi ideaalitilanne, että kasvaisi lapsesta asti uskonasoihin, niin jäisi monia kipeitäkin asioita kokematta, mutta ihminen on...

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Jatkan tähän vielä, että tietenkin olisi ideaalitilanne, että kasvaisi lapsesta asti uskonasoihin, niin jäisi monia kipeitäkin asioita kokematta, mutta ihminen on...

Moni lapsi jäisi hyväksikäyttämättä jos ei altistuisi uskonharhaisten setien vaikutukselle.

Parempi pitää lapset kaukana taikauskoista näyttelevistä kristinuskon- ja muista jumalharhaisista.

• Anonyymi00051
        he-ma kirjoitti:

Moni lapsi jäisi hyväksikäyttämättä jos ei altistuisi uskonharhaisten setien vaikutukselle.

Parempi pitää lapset kaukana taikauskoista näyttelevistä kristinuskon- ja muista jumalharhaisista.

Homoseksuaaliset katoliset papit ovat epäilemättä paha ongelma, mutta seksuaalisia lasten hyväksikäyttöjä on siellä noin 4% eli suunnilleen yhtä paljon kuin väestössä yleensä. Ala-asteen koulujen opettajien prosentti on enemmän, noin 5-7 %. Meinaatko kieltää lapsia menemästä kouluun?

Paljon suurempi määrä homoista on myös raiskattu lapsena kuin heteroista.

Nettisivu "Do Clergy Have the Highest Child Sexual Abuse Rates? A Data-Driven Analysis"

• Anonyymi00054
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Homoseksuaaliset katoliset papit ovat epäilemättä paha ongelma, mutta seksuaalisia lasten hyväksikäyttöjä on siellä noin 4% eli suunnilleen yhtä paljon kuin väestössä yleensä. Ala-asteen koulujen opettajien prosentti on enemmän, noin 5-7 %. Meinaatko kieltää lapsia menemästä kouluun?

Nettisivu "Do Clergy Have the Highest Child Sexual Abuse Rates? A Data-Driven Analysis"

Miksi te uskovat raiskaatte lapsia noin paljon?

• Anonyymi00055
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Uskislogiikkaa: Lapsia ei kannata suojella seksuaaliselta hyväksikäytöltä uskonnollisessa yhteisössä koska lapsia hyväksikäytetään myös tilanteissa, joita on hankalampi välttää.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Uskislogiikkaa: Lapsia ei kannata suojella seksuaaliselta hyväksikäytöltä uskonnollisessa yhteisössä koska lapsia hyväksikäytetään myös tilanteissa, joita on hankalampi välttää.

Tuo on ateistisen omatunnottoman murhaajan keskustelua itsensä kanssa, mikä ei ole verrattavissa aidon uskovan keskusteluun Jumalansa kanssa, mikä aidon uskovan keskustelu johtaa pyrkimykseen tavoitella vaikkakin sinänsä ihmiselle mahdotonta Jumalan kaltaisuutta.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Muistan kun otin selvää näistä lasten hyväksikäytöistä. Olin ymmällä, kun luin, että peruskouluissa sitä tapahtuu noin selvästi enemmän. Minulla oli käsitys, että kristillisten yhteisöjen hyväksikäyttötapaukset olivat paljon yleisempi, oikeastaan mistään muusta ei koskaan puhuttu. Sitten tajusin totuuden: meille on valehdeltu ihan tarkoituksella tästä asiasta. Koulujärjestelmän rikoksia on piiloteltu ja kristillisten tahojen vastaavia liioiteltu täysin suhteettomasti.

• Anonyymi00007

Dgturhapuron vaimo olisi otettu näistä uusista lajeista joita Uuno keksii. Elävä sieni Niesslia lobariae, jolla on pallomaiset itiöpesäkkeet.

• Anonyymi00008

Suomessa on menossa jatkuva Se löytyy (=uskoontulo Jeesukseen)- kamppanja menossa jokaisella paikkakunnalla joka ikinen päivä vuodessa.

• Anonyymi00010

Sääli. Onneksi uhreja on vähän.

• Anonyymi00011

Jeesuksen nimessä tulee tosiaan monenlaista veivaajaa jotka yrittävät saada ihmisiä uskomaan itseensä. Onneksi ihmiset ovat sivistyneitä eikä heitä ole helppoa enää huijata. Aina on kuitenkin raukkoja jotka menevät halpaan.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sääli. Onneksi uhreja on vähän.

Olet ilmeisesti aloittaja, siis trolli, joka on mustasukkainen ihmisille, jotka löytävät Jeesuksen elämäänsä.
        Mites Jeesus sanoikaan teistä kirjanoppineista ja fariseuksista;

4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'

Matt. 23: 4- 7.

• Anonyymi00014

Minä olen uskovainen. Minulla ei ole uskoa sinapinsiemenenkään vertaa, mutta kuitenkin sitä on pikkasen. Kävin yhdessä tuon kanpanjan tilaisuudessa. En saanut uskoa lisää. Pelkäsin silloin että menetän lopunkin pienestä uskostani ja että minusta tulee ateisti.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minä olen uskovainen. Minulla ei ole uskoa sinapinsiemenenkään vertaa, mutta kuitenkin sitä on pikkasen. Kävin yhdessä tuon kanpanjan tilaisuudessa. En saanut uskoa lisää. Pelkäsin silloin että menetän lopunkin pienestä uskostani ja että minusta tulee ateisti.

Ootko ihan pöhelö, kampanja oli tarkoitettu nimenomaan niille, jotka etsivät.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Olet ilmeisesti aloittaja, siis trolli, joka on mustasukkainen ihmisille, jotka löytävät Jeesuksen elämäänsä.
        Mites Jeesus sanoikaan teistä kirjanoppineista ja fariseuksista;

4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'

Matt. 23: 4- 7.

Olen elämäni polulla tavannut paljon "Jeesuksen löytäneitä" ihmisiä, mutta yhdenkään kanssa ei ole yhtään tehnyt mieli viettää sen enempää aikaa ellei työn merkeissä ole ollut "pakko".

Olen tavannut myös muutamia islamiin kääntyneitä, ja heidän kanssaan sama juttu. Tosin nämä ovat kaikki olleet hyvin kiihkeitä tapauksia, sillä yleensä kukaan ei käänny liberaaliin uskontoon. Ja naisiakin tyypillisesti, miehet kun hyvin harvoin "palaavat" islamiin. Ei sillä etten pitäisi kiihkeistä naisista noin muuten.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ootko ihan pöhelö, kampanja oli tarkoitettu nimenomaan niille, jotka etsivät.

No mutta kerroinhan että minä juuri etsin. Halusin saada enemmän uskoa mutta tuon kampanjan tilaisuus oli viedä se vähäinenkin usko minusta. Tuo kanpanja oli jotenkin niin vastenmielinen että se oli tehdä minusta kokonaan ateistin.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00022 kirjoitti:

No mutta kerroinhan että minä juuri etsin. Halusin saada enemmän uskoa mutta tuon kampanjan tilaisuus oli viedä se vähäinenkin usko minusta. Tuo kanpanja oli jotenkin niin vastenmielinen että se oli tehdä minusta kokonaan ateistin.

Mikä siinä oli vastenmielistä?

• Anonyymi00013

Turun Mikaelinkirkon tontilla oli kauan iso lakana mainostamassa SE LÖYTYI. En ole kuullut kenenkään kertovan löysikö joku jotain. Nykyisin samassa kirkossa on järjestetty lounastarjoilua hyvin toimeentuleville ihmisille 190 euroa /lounas. Myös lemmikkieläinten ystäville on järjestetty kirkon pihalla haukkujaiset, jossa lemmikin omistaja on saanut viedä kissansa tai koiransa siunattavaksi. Yritystä ainakin on saada ihmisiä kirkkoon.

• Anonyymi00078

Siunaamisen alkuperäinen tarkoitus on ollut pyytää Jumalalta ihmisille lisää karjaa, omaisuutta ja lapsia. Kissalla saattaa tulla ongelmia kaiken sen hallinnoinnissa.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Siunaamisen alkuperäinen tarkoitus on ollut pyytää Jumalalta ihmisille lisää karjaa, omaisuutta ja lapsia. Kissalla saattaa tulla ongelmia kaiken sen hallinnoinnissa.

Ihmisten koteja, eri paikkoja on siunattu.
        Lemmikkien siunaamisella on tarkoitus on varmaankin, että se tärkeä perheenjäsen saisi olla ihmistensä seurassa mahdollisimman pitkään ja terveenä. Se on enemmän kuin omaisuuden esim. kodin siunaus, kuin että itse kissan itsensä hyväksi haetaan siunausta, käsitykseni mukaan.

• Siitä taisi tulla kirjanen kotiin ja mulla on varmaan se tallella yhä, kun olen huono hävittämään. Kerran selasin vähän ja siinä se.

• Anonyymi00019

Jeesus opettaa: "Etsikää niin te löydätte."

Luterilaisen kirkon oppihan on, että itse ei saa tehdä mitään, ei edes etsiä, joten tuo etsintä jätetään papeille.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Luterilaisen kirkon oppihan on, että itse ei saa tehdä mitään, ei edes etsiä, joten tuo etsintä jätetään papeille.

Luterilainen kirkko opettaa jonkinlaista apatismia että ei saa tehdä mitään eikä olla mitään suhteessa Jumalaan.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Kerrohan luikurinlaskija helluntaiveli nyt missä sinulle on kerrottu ettei luterilaisuudessa saa etsiä ja kolkuttaa?

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Luterilainen kirkko opettaa jonkinlaista apatismia että ei saa tehdä mitään eikä olla mitään suhteessa Jumalaan.

Valehtelemallako sinun lahkossasi pääsee lähemmäs Jumalaa?

• Anonyymi00052
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Kerrohan luikurinlaskija helluntaiveli nyt missä sinulle on kerrottu ettei luterilaisuudessa saa etsiä ja kolkuttaa?

Voisin kertoa loppukeväimeen esimerkkejä niistä kolkuttajista ja heidän kohtelustaan sen jälkeen, eli älä viitsi viisastella enempää aiheesta !

• Anonyymi00052 kirjoitti:

Voisin kertoa loppukeväimeen esimerkkejä niistä kolkuttajista ja heidän kohtelustaan sen jälkeen, eli älä viitsi viisastella enempää aiheesta !

Mutta et kuitenkaan kerro, koska eläkeläisen kiireet. 😏🥱

• Anonyymi00020

Kyllä uskoontulo Jeesukseen on tämän ajan ihmisen ainut järkevä teko, kun maailman muoto ja aatokset ovat kokemassa historian suurimmat muutokset.

• Niinkö? Eikö koulussasi puhuttu viime vuosisadan maailmansodista?

• Anonyymi00024

Minkä uskonlahkon Jeesusta tarkoitat? Oletko Jehovantodistaja vai mormooni?

• Anonyymi00025

"Kyllä uskoontulo Jeesukseen on tämän ajan ihmisen ainut järkevä teko, kun maailman muoto ja aatokset ovat kokemassa historian suurimmat muutokset."

Kaiken muun sortuessa jäljelle jää vain usko Jeesukseen ja Hänen tulemuksensa odottaminen.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

"Kyllä uskoontulo Jeesukseen on tämän ajan ihmisen ainut järkevä teko, kun maailman muoto ja aatokset ovat kokemassa historian suurimmat muutokset."

Kaiken muun sortuessa jäljelle jää vain usko Jeesukseen ja Hänen tulemuksensa odottaminen.

Tiedätkö onko Jeesuksesi huijari vai oikea Jeesus? Huijari -Jeesuksia on nimittäin paljon liikkeellä näinä viimeisinä aikoina.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Tiedätkö onko Jeesuksesi huijari vai oikea Jeesus? Huijari -Jeesuksia on nimittäin paljon liikkeellä näinä viimeisinä aikoina.

No en ole kohdannut minkäänlaisia muita Jeesuksia yhtään missään. Jeesus kohtasi minut kauan sitten ja siitä hetkestä lähtien olen Häntä seurannut enemmän tai vähemmän onnistuen, mutta Hänessä olen kiinni riippunut. Jumala auttakoon!

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

No en ole kohdannut minkäänlaisia muita Jeesuksia yhtään missään. Jeesus kohtasi minut kauan sitten ja siitä hetkestä lähtien olen Häntä seurannut enemmän tai vähemmän onnistuen, mutta Hänessä olen kiinni riippunut. Jumala auttakoon!

Minä olen tavannut paljonkin niitä jotka tulevat Jeesuksen nimessä mutta ovat huijareita. Näistä juuri Jeesus varoittaakin. Minä uskon kyllä tuntevani heidät. Haluatko tietää mistä?

• Anonyymi00032
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Voisitko kertoa tarkemmin mitä ja missä silloin tapahtui?

• Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Minä olen tavannut paljonkin niitä jotka tulevat Jeesuksen nimessä mutta ovat huijareita. Näistä juuri Jeesus varoittaakin. Minä uskon kyllä tuntevani heidät. Haluatko tietää mistä?

No kirkon papit nyt ainakin ovat heitä jotka eivät aja uskoontuloa Jeesukseen.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

No kirkon papit nyt ainakin ovat heitä jotka eivät aja uskoontuloa Jeesukseen.

Et ole koskaan ollut kirkossa???!!!

Jos kirkkoon menee, ei voi olla kuulematta Jeesuksesta.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Et ole koskaan ollut kirkossa???!!!

Jos kirkkoon menee, ei voi olla kuulematta Jeesuksesta.

Kirkon papit eivät kaiketi koskaan ole kehoittaneet ihmisiä tulemaan uskoon Jeesukseen. Kaiken lisäksi kirkon papit eivät puhu Jeesuksesta oma-alotteisesti ollenkaan vaan he puhuvat Kristuksesta mikä on Jeesuksen arvonimi Kreikan kielellä. Oikeasti Jeesuksen arvonimi on Messias. Kirkon papit välttävät Jeesus-nimeä koska nimessä Jeesus on vain pelastus.

Kol. 3:17

Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Kirkon papit eivät kaiketi koskaan ole kehoittaneet ihmisiä tulemaan uskoon Jeesukseen. Kaiken lisäksi kirkon papit eivät puhu Jeesuksesta oma-alotteisesti ollenkaan vaan he puhuvat Kristuksesta mikä on Jeesuksen arvonimi Kreikan kielellä. Oikeasti Jeesuksen arvonimi on Messias. Kirkon papit välttävät Jeesus-nimeä koska nimessä Jeesus on vain pelastus.

Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Luottamus eli usko syntyy ulkopuolisesta tahosta eli kristinuskossa se on Jeesus jos häntä oikein julistetaan sanoissa ja teoissa. Tämä on uusi syntyminen Jumalasta. Usko ei synny ihmisen päätöksestä tai ratkaisusta. Se on kokonaan Jumalan teko (luterilaisuudessa).

Huomaa että Jeesus varoittaa juuri näistä hänen nimessään tulevista (sanamagiaa). Kun Jeesus sanoo: " Missä kaksi tai kolme ovat kokoontuneet minun nimessäni...", parempi ja oikeampi käännös olisi "minun hengessäni ja teoissani."

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Luottamus eli usko syntyy ulkopuolisesta tahosta eli kristinuskossa se on Jeesus jos häntä oikein julistetaan sanoissa ja teoissa. Tämä on uusi syntyminen Jumalasta. Usko ei synny ihmisen päätöksestä tai ratkaisusta. Se on kokonaan Jumalan teko (luterilaisuudessa).

Huomaa että Jeesus varoittaa juuri näistä hänen nimessään tulevista (sanamagiaa). Kun Jeesus sanoo: " Missä kaksi tai kolme ovat kokoontuneet minun nimessäni...", parempi ja oikeampi käännös olisi "minun hengessäni ja teoissani."

OK.
        Matt. 7:22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

OK.
        Matt. 7:22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]

Vaikuttavat olevan karismaanikoita eli helluntailaisia

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Vaikuttavat olevan karismaanikoita eli helluntailaisia

Helluntailaisilla on paljon mielenterveyden ongelmia. Kieltävät menemästä lääkäriinkin koska uskovat Jeesuksen parantavan. Paljon taikauskoisia käsityksiä. Pastori edustaa Jeesusta yms.

• Anonyymi00049

Niinkö? Eikö koulussasi puhuttu viime vuosisadan maailmansodista?

Eipä taidettu kertoa 1960 luvulla, ei uskallettu kertoa kuka sodan oikein aloitti mm. inkeriläisistä ei kerrottu mittään paitsi Seitsemässä veljeksessä mainittiin mahdollisena pakopaikkana "paimeniksi Inkerinmaalle".

• Anonyymi00050
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Helluntailaisilla on paljon mielenterveyden ongelmia. Kieltävät menemästä lääkäriinkin koska uskovat Jeesuksen parantavan. Paljon taikauskoisia käsityksiä. Pastori edustaa Jeesusta yms.

Miksi kirjoitat naurettavaa puppua ?

Mitään tuollaista ei helluntaissa ole.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Miksi kirjoitat naurettavaa puppua ?

Mitään tuollaista ei helluntaissa ole.

Entisenä helluntailaisena minä kyllä tiedän mistä puhun. Turha sinun on näitä kokemuksia kiistää. Tuskin on mikään siellä muuttunut.

• Anonyymi00025 kirjoitti:

Mitä sulta on sortunut?

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Miten lähimmäisesi ovat huomanneet Jeesuksen seuraamisesi? Oletko ollut ystävällisempi, avuliaampi ja ylipäätään vähemmän mulkku heitä kohtaan?

• Anonyymi00041 kirjoitti:

Uskominen johonkin ei ole tahdon tai päätöksen asia vaan perustuu yksilön käsitykseen näytön todistusvoimasta.

• Anonyymi00057 kirjoitti:

Entisenä helluntailaisena minä kyllä tiedän mistä puhun. Turha sinun on näitä kokemuksia kiistää. Tuskin on mikään siellä muuttunut.

Helluntalaisen pitää kyllä mustamaalata koko aiempi elämänsä "ateistina", mutta entinen helluntailainen ei saisi kertoa julkisuuteen, millaista meininki hänen seurakunnassaan todella oli.

• Anonyymi00027

Kuka paljastaisi krislamin oikeaoppisen antikristuksen? Kuka? Voiko se löytyä?

• Anonyymi00029

Maailma on täynnä huijareita.
      Mutta miksi te kukin sallitte huijata itseänne?
      Huijaria ei ole pakko uskoa. Valinta on kunkin oma.

Huijarit itse sanovat: "Rehellistä ihmistä ei voi huijata." =
      Huijatun omatkin motiivit ovat olleet epärehelliset.

• Anonyymi00036

Siksi me emme usko sinuakaan.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Siksi me emme usko sinuakaan.

uskokaa minua aku ankka ja mikki hiiri ei ole todellisia

• Anonyymi00042

Huijaus on onnistunut silloin kun huijattu ei ole sitä itse huomannut. Tämä on onnistuneen manipulaation edellytys. Tähän juuri monet uskonlahkot pyrkivät.

• Anonyymi00040 kirjoitti:

uskokaa minua aku ankka ja mikki hiiri ei ole todellisia

Kyllä ovat.🦆🐀

• Anonyymi00033

Tuskin oli enempää kuin jäävuoren.

• Anonyymi00039

päiväntasaajalla

• Anonyymi00038

uskoontulo tarkoittaa testamentin kirjoitusta 🤣

• Anonyymi00047

Tuo riippuu siitä, keneen uskotaan. Joku uskoo joulupukkiin.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Tuo riippuu siitä, keneen uskotaan. Joku uskoo joulupukkiin.

Joulupukkiin uskominen on siitä viattomimmasta päästä. Monet antavat pettää itseään uskomushoidoilla joilla ei ole mitään parantavia vaikutuksia. Tyypillinen huuhaa -hoito on homeopatia. Kuka tahansa voi leikkiä myös terapeuttia tai sielunhoitajaa. Seuraus: Rahat viedään sairaus pahenee.

• Anonyymi00056

"Uskovien rahat menivät kuin kankkulan kaivoon."

Turha olla huolissaan siitä, että raha siirtyy taskusta toiseen. Usein siitä sitten saadaan siivu myös yhteiseen hyvään, kuten kirjastojen toimintaan.

• Anonyymi00058

Televisiossa nykyään puoleen hintaan mainostettava pilleri vaikuttaa positiivisesti polveen ja selkään.
      Myös jaksamiseen, lihaksiin, sydämmeen ja muihin ruumiin toimintoihin on sillä edistävä vaikutus.

• Tosin kunnollinen tieteellinen näyttö puuttuu eikä asianmukaisia sokkotutkimuksia lumetablettien ja oikeitten käytön välillä ole tehty.

• Anonyymi00061

Tosin kunnollinen tieteellinen näyttö puuttuu eikä asianmukaisia sokkotutkimuksia lumetablettien ja oikeitten käytön välillä ole tehty.

Placebo‑vaikutus on todellinen ilmiö: ihmisen odotukset ja usko hoidon tehoon voivat muuttaa kokemusta ja jopa mitattavia fysiologisia tiloja. Tutkimuksissa lumelääkkeillä on saatu aikaan kipua lievittäviä, mielialaa kohottavia ja neurobiologisia muutoksia heijastavia vaikutuksia, mikä osoittaa, että mieli ja keho ovat tiiviissä vuorovaikutuksessa — odotukset itsessään voivat käynnistää todellisia, mitattavia muutoksia.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Placebo‑vaikutus on todellinen ilmiö: ihmisen odotukset ja usko hoidon tehoon voivat muuttaa kokemusta ja jopa mitattavia fysiologisia tiloja. Tutkimuksissa lumelääkkeillä on saatu aikaan kipua lievittäviä, mielialaa kohottavia ja neurobiologisia muutoksia heijastavia vaikutuksia, mikä osoittaa, että mieli ja keho ovat tiiviissä vuorovaikutuksessa — odotukset itsessään voivat käynnistää todellisia, mitattavia muutoksia.

Voisi tehdä erilaisia kalkkitabletteja kaikenlaisiin vaivoihin ja mainostaa niitä tutkitusti tehokkaalla lumevaikutuksella.

• Anonyymi00059

Kuka nyt rahasta tulee uskovaiseksi? Sehän on narsismia, ja taustalla ovat vain rahastuksen aikeet, eivät rakkauden. Sellainen ei ole aitoa uskoa.

Usein kaikenlaiset pilkkaajat ja vähättelijät myös vinoilevat uskovien tavoille, vaikka niissä olisi kunnioitusta ja hyvää tahtoa. Tässä pahassa maailmassa uskovat eivät aina saa elää rauhassa, sillä heidän pyrkimyksiään vääristellään ja heidän tielleen asetetaan esteitä. Silti kutsu pysyy: kulkea kohti taivaan valtakuntaa, hyvän ja totuuden tietä.

• Anonyymi00060

Aloittajan aivot ei kykene resonoimaan ja ymmärtämään tätä:

Ihmisen maailmankuva rakentuu kahdesta pohjasta: järkeä ja tietoa kantavasta tieteellisestä käsityksestä sekä syvemmästä vakaumuksesta, etiikasta ja moraalista, joka suuntaa sydämen empatiaan, myötätuntoon ja anteeksiantoon. Näistä syntyy yhtenäinen olemus — ajattelun, tunteen ja tahdon kudelma, joka määrittää, miten suhtautuu toisiin ja miten elää.

Tästä löytyy pyyteetön altruismi Jeesustie taivaaseen.

• Anonyymi00063

Raamatussa on useita kohtia, joissa korostetaan ihmisen arvoa ja sielun pelastuksen merkitystä. Raamattu neuvoo tien Taivaaseen. Eikä mikään raha ole alkuunkaan taivaspaikan arvoinen.
        Paimen jättää 99 lammasta etsiäkseen yhden kadonneen.
        yksikin ihminen on Jumalalle äärettömän arvokas.

Nainen etsii yhtä kadonnutta kolikkoa huolellisesti, ihmisen arvo ei katoa, vaikka hän olisi “hukassa”. Samoin Jumala etsii meitä myös, se löytyi kampanjankin kautta.

Tuhlaajapoika vertaus on ainutlaatuinen Jumalan rakkaudesta, jossa
        Isä ottaa takaisin eksyneen poikansa rakkaudella.
        ihmisen arvo ei riipu teoista – paluu on aina mahdollinen. Eikä se riipu Jumalasta, joka oli Kristuksessa ja sovitti sinut ja minut itsensä kanssa. Kaikki riippuu sinusta ja minusta, otammeko lahjan vastaan.

---

✝️ Sielun pelastuksen tärkeyttä korostavat kohdat

⚖️ Mitä hyötyä ihmiselle? – Mark. 8:36

Korostaa: sielu on arvokkaampi kuin mikään maallinen. Ahdas portti – Matt. 7:13–14

Pelastus ei ole itsestäänselvyys → siihen tulee suhtautua vakavasti

Maallinen elämä ei ratkaise – ikuinen kohtalo on ratkaiseva.
        Taivaassa on Suuri ilo yhdestä pelastuneesta – Luuk. 15
        Ihmisen arvo: Jokainen yksilö on korvaamaton (Luuk. 15 -vertaukset).

Pelastus: Sielun kohtalo on tärkeämpi kuin mikään muu maailmassa (Mark. 8:36).

Sanoma: Jumala etsii, kutsuu ja ottaa vastaan – mutta ihmisen tulee nöystyä ja vastata kutsuun, siihen kutsuun, jota julistettiin se löytyi kampanjassa.

• Anonyymi00065

Pahinta teillä jeesustelijoilla on se ettette osaa auttaa ihmistä joka sairastuu psyykkisesti porukassanne. Tunsin erään nuoren miehen joka sairastui vakavaan masennukseen. Häntä alettiin syyttämään että hän on itse syyllinen tilaansa ja Jeesus kyllä parantaa jos hän vain uskoo. Häntä alettiin syyttämään uskon puutteesta.

Helluntailaisuudessa uskotaan että psyyykkinen sairaus on riivaajien aiheuttamaa eikä häntä ohjattu oikeaan lääketieteellisen avun piiriin vaan alettiin aivan "raamatullisesti" ajamaan pahoja henkiä hänestä ulos. Mies sekosi aivan kokonaan tästä ja hänet oli pakko lopulta toimittaa mielisairaalaan.

Tapasin hänet myöhemmin kun hän tuli kadulla vastaan. Hän oli päässyt hyvään psykoterapiaan jossa häntä ymmärrettiin ja osattiin auttaa oikealla tavalla. Hän kertoi minulle että hänen paranemisensa alkoi siitä kun hän jätti kokonaan nämä karismaattiset uskonlahkot taakseen.

Kaikille ei käy näin hyvin. Luulen että hän on niitä harvoja jotka selviävät.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Pahinta teillä jeesustelijoilla on se ettette osaa auttaa ihmistä joka sairastuu psyykkisesti porukassanne. Tunsin erään nuoren miehen joka sairastui vakavaan masennukseen. Häntä alettiin syyttämään että hän on itse syyllinen tilaansa ja Jeesus kyllä parantaa jos hän vain uskoo. Häntä alettiin syyttämään uskon puutteesta.

Helluntailaisuudessa uskotaan että psyyykkinen sairaus on riivaajien aiheuttamaa eikä häntä ohjattu oikeaan lääketieteellisen avun piiriin vaan alettiin aivan "raamatullisesti" ajamaan pahoja henkiä hänestä ulos. Mies sekosi aivan kokonaan tästä ja hänet oli pakko lopulta toimittaa mielisairaalaan.

Tapasin hänet myöhemmin kun hän tuli kadulla vastaan. Hän oli päässyt hyvään psykoterapiaan jossa häntä ymmärrettiin ja osattiin auttaa oikealla tavalla. Hän kertoi minulle että hänen paranemisensa alkoi siitä kun hän jätti kokonaan nämä karismaattiset uskonlahkot taakseen.

Kaikille ei käy näin hyvin. Luulen että hän on niitä harvoja jotka selviävät.

Kannattaako sitä nyt noin törkeää valhetta levittää, vaikka helluntailaiset inhoittavatkin sinua:
        "Helluntailaisuudessa uskotaan että psyyykkinen sairaus on riivaajien aiheuttamaa"

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Kannattaako sitä nyt noin törkeää valhetta levittää, vaikka helluntailaiset inhoittavatkin sinua:
        "Helluntailaisuudessa uskotaan että psyyykkinen sairaus on riivaajien aiheuttamaa"

Kannattaako kieltää tosiasiat??? Sinä varmaan itsekin tiedät että tuollainen riivaajausko on hyvin yleistä helluntailaisten parissa, ja lääketieteellistä hoitoa ja varsinkin psykiatriaa kartetaan viimeiseen asti koska sen katsotaan vievän pois uskosta. Ja näin on todella usein tapahtunutkin. Paraneminen vaatii luopumista sairaaksi tekevästä uskonnosta.

• Anonyymi00068

<<Pahinta teillä jeesustelijoilla on se ettette osaa auttaa ihmistä joka sairastuu psyykkisesti porukassanne. <<

Miksi nähdä asiat aina vain pahan puolelta? Tätä ei ole ymmärretty oikein. Mikä tuo ihmiselle onnea, luottamusta ja hyvinvointia? Siitä on kysymys. Miten ratkaista se, että joku sairastuu — ja sairauden sijaan häntä haukutaan, syytellään ja hän sairastuu yhä enemmän? Anteeksianto on tärkeää: se lohduttaa ja palauttaa ihmisarvon. Jos ihminen kuitenkin käyttäytyy kuin susi, hän on väärällä tiellä ja tarvitsee korjausta; ihmisen tulee olla ihmiselle ihminen, kuten Jeesus antoi meille mallin.

• Anonyymi00069

Suosittelen laupiaan samarialaisen roolia sinullekin.

• Anonyymi00074

Totta. Räsänen ja Pohjola eivät pyydä anteeksi.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Totta. Räsänen ja Pohjola eivät pyydä anteeksi.

Heillä ei ole mitään syytä siihen, eli toimivat oikeudentunnon ja järjen mukaan.

• Anonyymi00071

Oli.

• Anonyymi00072

<Suosittelen laupiaan samarialaisen roolia sinullekin.<<
      Se on Jeesuksen rooli johon ei saastaiset ihmiset pysty!
      Se on auki sinullekin!

• Anonyymi00075

Laupiaan samarialaisen rooli kuuluu jokaiselle joka haluaa seurata Jeesuksen opetuksia. Etkö sinä halua?

• Anonyymi00077

Tämä kampanja oli tällä kertaa vähän erilainen. Kun se ensi kerran pidettiin 80-luvun alussa, siitä vastasivat Kansan raamattuseura ja luterilaiset seurakunnat. Tällä kertaa mukana oli myös vapaaseurakuntia ja helluntailaisia. Meno näytti ihan toiselta kuin kasarilla, nyt se näytti hihhuloinnilta.

• Anonyymi00079

Taidat olla oikeassa että usko Jeesukseen näyttäytyy helvettiin menevien ihmisten kannalta jonkinlaisena vähintään hihhulointina.

• Anonyymi00083

Totta:"Tämä kampanja oli tällä kertaa vähän erilainen. Kun se ensi kerran pidettiin 80-luvun alussa, "

Mutta 80-luvun alussa kukaan ei löytänyt mitään, vaan silloin vain tuettiin ihmisiä jatkamaan syntielämäänsä.
        Nyt monet löysivät Jeesuksen pelastajanaan.

• Anonyymi00080

Aika turhina olen itsekin ne missiot nähnyt. Vaikka olen ollut yhdessä mukanakin. Mutta ei ainakaan omalla paikkakunnalla tullut misson kautta ketään seurakuntiin. Jos joku on uskoon tullut, niin ei sitten ainkaan ole seurakuntaan asti tullut sitä kertomaan. Mutta ei niitä missioita taideta enää järjestääkään ja hyvä niin. Vanhoja voi edelleen hyödyntää, jos joku haluaa. Tubesta löytyy videot edelleen. Ehkä ne sitten jonkun askeleen saavat joitakin ihmisiä lähemmäs Jumalaa, jos ei muuta.

• Anonyymi00082

Kasarilla muka jo uskovat menivät kuuntelemaan, koska puhuja oli komea, tumma mies. Kehtasivat vielä tunnustaakin, mitään muuta ei tarttunut.

• Anonyymi00081

>> Uskovien rahat <<

Ei siinä mitään uskovien rahoja mennyt, vaan seurakuntien rahaa. Ja varsinkin ne rahat kuuluvat Herralle, vaikka seurakunnat mielellään pitävät niitä omina rahoinaan.

• Anonyymi00087

Mukavia yhteiskristillisiä tapahtumia oli silloin, tavallista enemmän.

• Anonyymi00088

Omasta mielestäni missio puserrettiin läpi ihmisvoimin. Uskovat eivät ole kauhean tosissaan sielujen kalastamisessa nykyään. Enin osa uskovista on ihan tyytyväisiä, kun on itse saanut tulla uskoon ja saa käydä rutiininomaisesti seurakunnassa. Palo puuttuu muiden ihmisten evankelioimisesta. Ne joilla on paloa, kyllä erottuvat muista uskovista ja niitä on tällä hetkellä kyllä hyvin vähän, jotka ns. aktiivisesti vievät evankeliumia eteenpäin.
      Itse en kannata tällaisia missioita, vaikka olin siinä itsekin mukana. Minusta ne eivät oikein sovi suomalaiseen mentaliteettiin. Suomalainen haluaa tehdä asioita vähemmän näkyvästi. Uskovia pitäisikin kannustaa sen näköiseen evankeliointiin, joka on heidän itsensä näköistä. Ja unohtaa kaikki kaavat, joita on laadittu ja tämmöiset isona seurakuntalaumana tehdyt missiot. Ne innostavat vain harvoja.

• "Itse en kannata tällaisia missioita, vaikka olin siinä itsekin mukana. Minusta ne eivät oikein sovi suomalaiseen mentaliteettiin."

Tuossa tosiaan voi olla että toisesta kulttuurista ei niin vain suoraan kannata kopioida jotain toimintamallia.

• Anonyymi00090
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Itse en kannata tällaisia missioita, vaikka olin siinä itsekin mukana. Minusta ne eivät oikein sovi suomalaiseen mentaliteettiin."

Tuossa tosiaan voi olla että toisesta kulttuurista ei niin vain suoraan kannata kopioida jotain toimintamallia.

"Itse en kannata tällaisia missioita, vaikka olin siinä itsekin mukana. Minusta ne eivät oikein sovi suomalaiseen mentaliteettiin."

Jos Paavali ja apostolit olisivat ajatelleet noin, niin me palvoisimme täällä vielä Ukko Ylijumalaa.
        Miten evankeliumia voi muulla tavalla levittää niin uskomattomille kuin luopiokristityille?

• Anonyymi00091

Vaikka itse olen kristitty, niin en ymmärrä koko kampanjaa,,,,
      Mikä löytyi
      Kuka löytyi
      Jeesus on tie
      Kuka on Jeesus
      Mitä pitää vielä etsiä
      todistaa
      tutkia
      päästä lähemmäksi
      tulla paremmaksi
      jne
      jne
      jne...

Ei taida löytyä Jeesusta periltä asti, kun pitää koko elämä käyttää itsensä etsimiseen?

Mikä sen Jeesuksen rooli tässä hulluudessa enää edes on?

Kun pitää aina vain todistaa ja todistaa ja etsiä ja kilvoitella....

jne
      jne.......

• Anonyymi00092

Tuo kirjoittaja todistaa, että tarvittaisiin paljon tällaisia kampanijoita: ": Kuka on Jeesus"???
        Onko lut kirkon opetus yhtä tyhjän kanssa?

• Anonyymi00094
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Tuo kirjoittaja todistaa, että tarvittaisiin paljon tällaisia kampanijoita: ": Kuka on Jeesus"???
        Onko lut kirkon opetus yhtä tyhjän kanssa?

Pointti oli että "se löytyi" kampanjasta ei löydy Jeesusta, vaan ihmisten itsekkyys. Uskotte kaikki nämä "todistukset" nielemättä. Nyt on muka jopa kauneushuijari yrittäjä Tiina Jylhä tehnyt parannuksen, "todisteli" siitä youtubessa on video. Kaikkea sitä näkee! Ja uskoo ken tahtoo, minä en usko että höpöttämällä omasta elämästä on tavannut oikeaa Jeesusta.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Pointti oli että "se löytyi" kampanjasta ei löydy Jeesusta, vaan ihmisten itsekkyys. Uskotte kaikki nämä "todistukset" nielemättä. Nyt on muka jopa kauneushuijari yrittäjä Tiina Jylhä tehnyt parannuksen, "todisteli" siitä youtubessa on video. Kaikkea sitä näkee! Ja uskoo ken tahtoo, minä en usko että höpöttämällä omasta elämästä on tavannut oikeaa Jeesusta.

Kirjoitat ja suhtaudut asioihin kuin jumalaton, rienaten.
        Jylhän puhe oli todistusta, jakamista, normaalia uskovien yhteyttä.
        Se hyvä mitä hänelle tapahtui on Jumalasta, Hänen johdatusta ja ansiota. Et keskity suurempaan kuvaan.
        Hänen elämänsä on muuttunut, siihen ei enää kuulu Onlyfansit ja muut.
        Ihminen ei ole menneisyytensä vanki. Sivuutat uskon muuttavan voiman, aivan kuin kyse olisi vain uskonnollisuudesta. Kristinuskoon vahvasti kuuluvan armon ja anteeksiannon. Meidän tehtävä ei ole epäillä ettei toisen kääntymys olisi aito, kun vieläpä mitään selvää merkkiä sen tueksi ei ole (kuten vaikkapa Tukiaisen kohdalla on ollut), vaan meidän tulee tukea toisiamme uskontiellä.

• Anonyymi00093

Jotka eivät rakasta rauhaa, eivät ole uskovia, ja sotaiset uskovat ovat teeskentelijöitä ja narsistisia luonteeltaan. Eivät he rakasta oikeaa Jeesusta, joka uhrasi itsensä ristillä — ei rahan, vaan rakkauden tähden ihmistä kohtaan. Ottakaa nyt oppia sisäisestä rauhasta ja levosta Jeesuksessa.

• Anonyymi00096

Kyllä ehdottomasti oli.

• Kun kommentoin edellä näin; ”Tuossa tosiaan voi olla että toisesta kulttuurista ei niin vain suoraan kannata kopioida jotain toimintamallia.”

Niin ”Anonyymi00088” 2026-04-20 17:16:31 sekoilee vastatessaan minulle vaikka se onkin ”Anonyymi00090” 2026-04-22 10:51:10 kommentti: "Itse en kannata tällaisia missioita, vaikka olin siinä itsekin mukana. Minusta ne eivät oikein sovi suomalaiseen mentaliteettiin." näin;
      ”Jos Paavali ja apostolit olisivat ajatelleet noin, niin me palvoisimme täällä vielä Ukko Ylijumalaa.”

:D Siis sinusta amerikkalaiset mallit ja tavat ovat suomalaisille tarpeellisia.

Kiinnitä huomiota mitä ”Anonyymi00090” myös kirjoittaa:
      ”Uskovia pitäisikin kannustaa sen näköiseen evankeliointiin, joka on heidän itsensä näköistä. Ja unohtaa kaikki kaavat, joita on laadittu ja tämmöiset isona seurakuntalaumana tehdyt missiot.”

• Anonyymi00098

Tarkoitatko, että Saksata tuotu malli sopii paremmin suomalaisille?
        "D Siis sinusta amerikkalaiset mallit ja tavat ovat suomalaisille tarpeellisia."

Evankeliointi ei ole amerikkalaista eikä saksalaista, vaan se on Jeesuksen käsky! Apostolit kulkivat jalan saarnaten evankeliumia kaikille kansoille.

• Anonyymi00098 kirjoitti:

Tarkoitatko, että Saksata tuotu malli sopii paremmin suomalaisille?
        "D Siis sinusta amerikkalaiset mallit ja tavat ovat suomalaisille tarpeellisia."

Evankeliointi ei ole amerikkalaista eikä saksalaista, vaan se on Jeesuksen käsky! Apostolit kulkivat jalan saarnaten evankeliumia kaikille kansoille.

Juu, eli et oikein edes ymmärrä mistä on kyse.

Kyse on toimintatavoista.

• Anonyymi00099
        Mummomuori2 kirjoitti:

Mutta eikö sinunkin pitäisi joskus vastat puheistasi, eikä paeta tuollaisen vastauksen taakse:
        Kysymys:
        "”1. Missä ovat todisteet siitä, että USA:n evankelikaalit opettavat vastoin Raamattua, kuten sinä väitit?”

mummonmuori:
        "Kuuntele, lue ja ota selvää. Kyllä tietoja löytyy vaikka millä mitalla."

Nythän kysyttiin SINUN väittämästäsi!!!!

Olen kuunnellut , lukenut ja ottanut selvää, ja todennut sinun valehtelevan!

• Anonyymi00105
        Mummomuori2 kirjoitti:

Mistä ihmeen toimitatavoista?
        Saksalaisethan ne toitottavat ideologiaansa äänekkäästi.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Mutta eikö sinunkin pitäisi joskus vastat puheistasi, eikä paeta tuollaisen vastauksen taakse:
        Kysymys:
        "”1. Missä ovat todisteet siitä, että USA:n evankelikaalit opettavat vastoin Raamattua, kuten sinä väitit?”

mummonmuori:

En ole koskaan nähnyt mummomuorin valehtelevan täällä, mutta sinä et muuta teekään.

• Anonyymi00099 kirjoitti:

Kysymys:

mummonmuori:

"Olen kuunnellut , lukenut ja ottanut selvää, ja todennut sinun valehtelevan!"

No mutta, laita sitten nuo toteamasi niihin kuuluviin ketjuihin.

• Anonyymi00110
        Mummomuori2 kirjoitti:

On ihan pakko todeta että jokainen mummomuorin sisältää ainakin yhden valheen. Ja jokaisessa vastineessa häntä täällä on aina huomautettu.

• Anonyymi00111
        Mummomuori2 kirjoitti:

Jos et pysty todistamaan väitettäsi todeksi, niin eikö se ole silloin valehtelemista.
        Vastaa jo vihinkin väitteeseesi: "USA:n evankelikaaliset opettavat vastoin Raamattua."!

Unohda Trump ja anna selvä vastaus.

• Anonyymi00100

Se löytyi, mutta mikä? Teatterineuvos Ritva Oksasen haastattelu vuosien takaa. Löytyy haastattelun loppumetreiltä. Jotain hän itse teki. Oliko se tuo kuuluisa "ratkaisu"? Ritva antoi itsensä "Jumalalle" vai kenelle? Antoi itsensä uskonlahkolle, arvelen.

https://areena.yle.fi/1-50776885

• Anonyymi00101

Ihminen vastaa manipuloivaan puheeseen

• Anonyymi00102

Luterilaisuudessa Jeesus antaa itsensä meille ja meidän puolestamme. Tuossa kampanjassa me annamme itsemme "Jeesukselle". Ero on kuin yöllä ja päivällä.

• Anonyymi00104

Onko Ritva aito kräsäläinen (viidesläinen) edelleen selviäisi helposti yhdellä kysymyksellä: Mitä hän ajattelee homoista? Sallisiko hän homojen kirkkohäät? Jos hän vastaisi ei sallisi, hän on ottanut vastaan Kansan Raamattuseuran ideologisen opin. Se sitten siitä jeesustelusta.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Luterilaisuudessa Jeesus antaa itsensä meille ja meidän puolestamme. Tuossa kampanjassa me annamme itsemme "Jeesukselle". Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Tämä "Jeesus" voi ollakin aivan mikä tai mitä tahansa mitä sinulle ainoana oikeana totuutena syötetään. Suosittelen kaikille kriittistä ajattelua.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Tämä "Jeesus" voi ollakin aivan mikä tai mitä tahansa mitä sinulle ainoana oikeana totuutena syötetään. Suosittelen kaikille kriittistä ajattelua.

Mistä Jeesus voidaan tunnistaa Jeesukseksi? Perkelekin esiintyy aina Jeesuksen nimissä. Jos et tiedä tätä, sinua on helppo huijata.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Mistä Jeesus voidaan tunnistaa Jeesukseksi? Perkelekin esiintyy aina Jeesuksen nimissä. Jos et tiedä tätä, sinua on helppo huijata.

Sitten on myös ihmisiä jotka haluavatkin tulla huijatuksi. Se on heille yhdentekevää kunhan fiiilis vaan on hyvä ja he haluavat uskoa totuudesta välittämättä.

• Anonyymi00103

Pelastuakseen ihminen riisutaan ennen kuolemaa kaikista omista teoista.

• Anonyymi00120

Juu teoista ei tarvitse välittää, kun itse Jumala on kidutettu kuoliaaksi Jeesuksen nimeen niiden edestä.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00120 kirjoitti:

Juu teoista ei tarvitse välittää, kun itse Jumala on kidutettu kuoliaaksi Jeesuksen nimeen niiden edestä.

Mihin kuvittelet Raamatun mukaan tällä pelastuvasi?

• Anonyymi00112

Jeesus edustaa miten pitää olla: rakkautta altruismia, hyvähyvyyttä täydestä sydämestä,

tee sinä samoin , sen kyllä huomaa!

• Anonyymi00113

Mitä tarkoittaa "antaa elämänsä Jumalalle"? Jumalan kädessähän tämä meidän elämämme täällä on ilman mitään antamistakin.

• Anonyymi00114
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "antaa elämänsä Jumalalle"? Jumalan kädessähän tämä meidän elämämme täällä on ilman mitään antamistakin.

antaa elämänsä Jumalalle, niin Jumalan hyvyys alkaa vetää puoleensa, tutkii sana ja omaa sieluaan, ja ojentautuu uudesti kohti hyvyyttä. Hyvyyden mieli antaa onnellisuuttaa ja todella toimii.

• Anonyymi00115
        Anonyymi00114 kirjoitti:

antaa elämänsä Jumalalle, niin Jumalan hyvyys alkaa vetää puoleensa, tutkii sana ja omaa sieluaan, ja ojentautuu uudesti kohti hyvyyttä. Hyvyyden mieli antaa onnellisuuttaa ja todella toimii.

Tämä on oikein hyvin ollut havaittavissa maailmassa, jossa islamistit mukaan lukien - 4,5 MILJARDIA ihmistä on uskonut, että Saatana on Jumala, kun juutalaiset käskivät.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Tämä on oikein hyvin ollut havaittavissa maailmassa, jossa islamistit mukaan lukien - 4,5 MILJARDIA ihmistä on uskonut, että Saatana on Jumala, kun juutalaiset käskivät.

Ja tuo eufoorinen tästä syntyvä narsistinen olo onkin se rakkaushuijarin pointti ilman mitään katetta.

• Anonyymi00117
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Ja tuo eufoorinen tästä syntyvä narsistinen olo onkin se rakkaushuijarin pointti ilman mitään katetta.

Ja mitä sitten tapahtuu narsistisen euforisen olon tuloksena, kun ITSE JUMALAKIN on kuollut vain minun puolesta, on se seuraus.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00117 kirjoitti:

Ja mitä sitten tapahtuu narsistisen euforisen olon tuloksena, kun ITSE JUMALAKIN on kuollut vain minun puolesta, on se seuraus.

Raamattu uskontona on psykologinen manipulointi.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Raamattu uskontona on psykologinen manipulointi.

Joka sitten äärimmilleen vietynä synnyttää niitä jopa hyvin vaarallisia lahkoja, mutta totuus on se, että mikään todellinen hyvä ei sellaista synnytä, vaan sen luo jo koko uskonnon psykologinen pahuuden perusta.

• Anonyymi00122
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Joka sitten äärimmilleen vietynä synnyttää niitä jopa hyvin vaarallisia lahkoja, mutta totuus on se, että mikään todellinen hyvä ei sellaista synnytä, vaan sen luo jo koko uskonnon psykologinen pahuuden perusta.

Oletko sinä antanut elämäsi Jumalalle?

• Anonyymi00123
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Miten se tapahtuu käytännössä. Mitä minun pitää tehdä?

• Anonyymi00124
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Miten se tapahtuu käytännössä. Mitä minun pitää tehdä?

Pitää varmaan kysyä uskontonsa/lahkonsa johtajalta, niitä aina välillä käsitellään oikeudessakin.

• Anonyymi00125
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Pitää varmaan kysyä uskontonsa/lahkonsa johtajalta, niitä aina välillä käsitellään oikeudessakin.

Ville Mäkipellolla on podcastissa kymmenen vaarallisinta kristinuskon lahkoa - tosin aika silkkihansikkain käsiteltynä, vaikka kaikkiin aina liittyy voimakkaasti seksuaalisuus, mutta myös masokismi ja sadismi.

• Anonyymi00126
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Puhutko kristinuskon Jumalasta vai Jeesuksen opettamasta Jumalasta?

• Anonyymi00127
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Kummastakin

• Anonyymi00128
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Oletko antanut elämäsi jommalle kummalle Jumalalle? Miten se tapahtui?

• Anonyymi00129
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Oletko antanut elämäsi jommalle kummalle Jumalalle? Miten se tapahtui?

Miten elämä annetaan?!

• Anonyymi00130
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Miten elämä annetaan?!

Vähän on outo kysymys sinulla. Mitä etsit tällaisella kysymyksellä, tai mistä haluaisit keskustella?

• Anonyymi00131
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Vähän on outo kysymys sinulla. Mitä etsit tällaisella kysymyksellä, tai mistä haluaisit keskustella?

En ole kysymyksen esittäjä, mutta minusta se on hyvä kysymys. Tietyn tyyppiset uskovaiset kertovat antaneensa elämänsä Jeesukselle (Jumalalle). Heidän pitäisi kertoa mitä he sillä tarkoittavat vai onko se vain hokema mikä ei merkitse mitään.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00131 kirjoitti:

En ole kysymyksen esittäjä, mutta minusta se on hyvä kysymys. Tietyn tyyppiset uskovaiset kertovat antaneensa elämänsä Jeesukselle (Jumalalle). Heidän pitäisi kertoa mitä he sillä tarkoittavat vai onko se vain hokema mikä ei merkitse mitään.

Minusta se voisi tarkoittaa tätä Martti Lutherin huudahdusta: "Tässä seison enkä muuta voi"

• Anonyymi00133
        Anonyymi00132 kirjoitti:

Minusta se voisi tarkoittaa tätä Martti Lutherin huudahdusta: "Tässä seison enkä muuta voi"

Se jatkuu näin: "Jumala minua auttakoon" Samantyyppinen huuto on tämä: "Minä uskon, auta minua epäuskossani"

• Anonyymi00139
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Ymmärrätkö, että se JEESUS ON HEIDÄN USKONNOSSA KIROUS!

• Anonyymi00140
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Ymmärrätkö, että se JEESUS ON HEIDÄN USKONNOSSA KIROUS!

Keksipä siitä, että mitä se voisi tarkoittaa.

• ”Anonyymi00110” 2026-05-02 10:24:05 kirjoitti:
      ”On ihan pakko todeta että jokainen mummomuorin sisältää ainakin yhden valheen. Ja jokaisessa vastineessa häntä täällä on aina huomautettu.”

Kappas, en ole huomannut. Olen vain lukenut eri mielipiteitä ja vastannut niihin usein perustellen, Mutta tuollaisia heppoisia heittoja, kuten sinä teet, on ollut useitakin, vaan ei ensimmäistä perusteluakaan ole niissä ollut.

”Anonyymi00111” 2026-05-02 11:14:27 kirjoitti;
      ”Jos et pysty todistamaan väitettäsi todeksi, niin eikö se ole silloin valehtelemista.”

Eipä välttämättä, sehän riippuu siitä, mitä faktoja on milloinkin tiedossa. Aika usein tarkastan ne ennen kirjoittamista. Sen sijaan täällä on useita väitteitä, joissa ei ole faktaa tai edes yritetty esittää perusteluja, niin ehkä ne menevät jo vähän valheen puolelle.

Tuosta tivaamastasi jutusta olen jo kahteen ketjuun vastannut, Älä ripottele niitä keskelle jotain aivan muuta ketjua, kun et enää itsekään muista, mitä mihinkin olet kirjoittanut.

”Anonyymi00131” 2026-05-03 05:13:26 kysyy:
      ”Tietyn tyyppiset uskovaiset kertovat antaneensa elämänsä Jeesukselle (Jumalalle). Heidän pitäisi kertoa mitä he sillä tarkoittavat vai onko se vain hokema mikä ei merkitse mitään.”

Tuo on oikein hyvä kysymys.

• Anonyymi00134

Totta: "Tuosta tivaamastasi jutusta olen jo kahteen ketjuun vastannut"!

Mummonmuorin vastaukset todistavat, että häneltä puuttuu Kristuksen sisäinen tunteminen eli usko, jonka Jumala vaikuttaa.
        Hän yrittää pään tiedoilla muodostaa jonkinlaista uskontoa ilman että nöyrästi antaisi Pyhän Hengen johdattaa hänen ajatuksiaan todelliseen Jumalan tuntemiseen ja uskoisi Jumalan Sanaan. Järki ja vanhat ideologiat panee vastaan.
        Hänelle tuntuu olevan hepreaa kaikki sellainen, missä on jotain yliluonnollista Jumalan vaikutusta.

• Anonyymi00135

Niin kauan kuin minä tiedän, olet huuli pyöreänä ihmetellyt, että mikä se sellainen ihmeellinen Jahven kultti on, kun siitä ei löydy mitään tietoa.

Eikä tarvitse kuin ottaa wikipediasivu Jahve - ja se on koko kristinuskon jumalkäsitys.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00134 kirjoitti:

Totta: "Tuosta tivaamastasi jutusta olen jo kahteen ketjuun vastannut"!

Mummonmuorin vastaukset todistavat, että häneltä puuttuu Kristuksen sisäinen tunteminen eli usko, jonka Jumala vaikuttaa.
        Hän yrittää pään tiedoilla muodostaa jonkinlaista uskontoa ilman että nöyrästi antaisi Pyhän Hengen johdattaa hänen ajatuksiaan todelliseen Jumalan tuntemiseen ja uskoisi Jumalan Sanaan. Järki ja vanhat ideologiat panee vastaan.
        Hänelle tuntuu olevan hepreaa kaikki sellainen, missä on jotain yliluonnollista Jumalan vaikutusta.

Ja sinut juttusi on taas sitä ihan itteänsä, eli täyttä paskaa.

• Anonyymi00137
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Ja sinut juttusi on taas sitä ihan itteänsä, eli täyttä paskaa.

Kristus nimi kun on kreikkaa ja tarkoittaa balsamoitua muumiota, niin mitä sitten mieltä siitä kukin on, minkälaisen sisäisen harhatuntemuksen tuo aiheuttaa. Mutta vaarallisia ovat olleet uskovaisten kertomukset kimppuunsa tulleista demoneista.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Kristus nimi kun on kreikkaa ja tarkoittaa balsamoitua muumiota, niin mitä sitten mieltä siitä kukin on, minkälaisen sisäisen harhatuntemuksen tuo aiheuttaa. Mutta vaarallisia ovat olleet uskovaisten kertomukset kimppuunsa tulleista demoneista.

Pysykää kaukana noista uskovista, heissä on jotakin todella perustavaa laatua olevaa vikaa, minkä juuri Raamatun tarina todistaa.

• Anonyymi00141
        Anonyymi00138 kirjoitti:

Pysykää kaukana noista uskovista, heissä on jotakin todella perustavaa laatua olevaa vikaa, minkä juuri Raamatun tarina todistaa.

Uskovainenhan sinäkin olet. Voiko sinuun sitten luottaa? Minusta uskovaiset ovat kaikki epäilyttäviä.

• Anonyymi00142

Tuossa kampanjassa amerikkalaista ratkaisunteko -kristillisyyttä yritettiin ajaa kuin käärmettä pyssyyn luterilaiseen kirkkoon. Hiljaisuudesta päätellen ei tainnut oikein onnistua.

• Anonyymi00143

Totta.
        Luterilaiset ratkaisivat vain lähteä viinakauppaan tai kaljabaariin. Ei se ole kovin amerikkalaista, vaan englantilaista.

• Anonyymi00144
        Anonyymi00143 kirjoitti:

Totta.
        Luterilaiset ratkaisivat vain lähteä viinakauppaan tai kaljabaariin. Ei se ole kovin amerikkalaista, vaan englantilaista.

Sekin parempi vaihtoehto kuin julistaa Saatanan sanaa Jumalana ja pää tutisten.

• Anonyymi00145
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Sekin parempi vaihtoehto kuin julistaa Saatanan sanaa Jumalana ja pää tutisten.

Sanoihan jo Luther, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi. Tosin seuraajat eivät ole olleet kristinuskosta yhtä valistuneita ja viisaita.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Sanoihan jo Luther, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi. Tosin seuraajat eivät ole olleet kristinuskosta yhtä valistuneita ja viisaita.

"Oliko taannoinen Se löytyi -kampanja hulluuden huippu?"

Ainakin monet luterilaiset löysivät viinakauppaan,

• "Tuossa kampanjassa amerikkalaista ratkaisunteko -kristillisyyttä yritettiin ajaa kuin käärmettä pyssyyn luterilaiseen kirkkoon."

Ehkä jostain tuollaisesta oli kyse.

• Anonyymi00147
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Tuossa kampanjassa amerikkalaista ratkaisunteko -kristillisyyttä yritettiin ajaa kuin käärmettä pyssyyn luterilaiseen kirkkoon."

Ehkä jostain tuollaisesta oli kyse.

Totta. Monelle riittää se, kun vanhemmat ja kummit tekevät ratkaisun heidän puolestaan. Silloin se viinakauppakin tuntuu luvallisemmalta.

• Anonyymi00147 kirjoitti:

Totta. Monelle riittää se, kun vanhemmat ja kummit tekevät ratkaisun heidän puolestaan. Silloin se viinakauppakin tuntuu luvallisemmalta.

Ai niinkö sinulle kävi?

• Anonyymi00148
        Mummomuori2 kirjoitti:

Ai niinkö sinulle kävi?

Sinäkö itse päätit, että sinut kastetaan?

• Anonyymi00148 kirjoitti:

Sinäkö itse päätit, että sinut kastetaan?

Luterilaisuuteen kun ei kuulu mikään ratkaisujen teko.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      28
      1828
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1802
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      350
      1545
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      145
      1160
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      213
      1154
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      995
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      979
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      938
    Aihe