katse kohti ensi Kesää

Ootteko festarikansaa? Käyttekö tapahtumissa? Suositteko tiettyä bändiä , esiintyjää tai paikkakuntaa;))
Mä laitan tähän linkin Porin jazzeista, siell on Mikko Kuustonen 16.7. esiintymässä! Hänestä tykkään kovasti, aina tykänny kuunnella hänen biisejään. FiiilikselläBeibi !!!
https://www.porijazz.fi/fi/esiintyjat/

50vuotta musabisneksessä mukana, avot!
Mikko Kuustosen ensimmäinen levytetty laulu on vuonna 1976 ilmestynyt "Kertomus". Kappale julkaistiin gospel-yhtye Pro Fiden albumilla Lauletaan kiitosta. Kuustonen on kertonut haastatteluissa, että tuosta hetkestä tulee vuonna 2026 kuluneeksi tasan 50 vuotta, mikä on toiminut innoituksena hänen juhlakonsertteihinsa.

99

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En.

• Älä välitä
        en minäkään - pitäs olla aika monta pointtia, sattumaa onnistuneena-
        että mä lähtisin festareille =)

• Anonyymi00026
        Mummunen kirjoitti:

Älä välitä
        en minäkään - pitäs olla aika monta pointtia, sattumaa onnistuneena-
        että mä lähtisin festareille =)

Miksi sä sitten kyselet?

• Anonyymi00039
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Miksi sä sitten kyselet?

Eikö saa kysyä?

• Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Eikö saa kysyä?

Yleensä kysytään, kun halutaan tietoa, minne kannattaisi mennä ja missä on mitäkin.
        Mikä järki muuten? Minulle on aivan sama, minne joku toinen menee, ellen ole itse menossa jonnekin.

• Anonyymi00002

En.

Enää. Liikaa jengiä ja tungosta, kehnoa musaakin. Ehkä jos ois jokin kiinnostava pändi, hyvä hotelli, limusiinikuljetus ja liput vip- alueelle, vois harkita.

Mikko kuustonen on syvältä.

=DW=

• juu. Ymmärrän syvällesyvyydetkin, =)
        Musamaailma on tarpeeksi laaja, jokaiselle löytyy varmasti suosikit!

• Anonyymi00006
        Mummunen kirjoitti:

juu. Ymmärrän syvällesyvyydetkin, =)
        Musamaailma on tarpeeksi laaja, jokaiselle löytyy varmasti suosikit!

Persoonana kuustonen on nyt 2026 jotenkin kivempi että tuntuu että hänellä on jotain tapahtunut että nyt tuntuu että on oikein hieno tyyppi että ikä tuonut lisää syvyyttä vielä lisää häneen että sellaista parempaa puolta hänessä näkyy ja kuuluu nykyään vielä enemmän. Noh, ainahan tuossa miehessä on ollut syvyyttä.

Sen musa toimii kyllä.

• Anonyymi00003

Viimeksi olin festareilla, kun Lordi oli voittanut viisut ja ne esiintyi täällä, olin järkkärinä. Väkeä oli valtavasti, yölläkin vielä perheitä tuli lasten kanssa katsomaan hirviöitä, ja niitä avautuvia siipiä....heh.

• Anonyymi00004

Yksilläkään festareilla en ole käynyt. Vähän "siistimmät" konsertit sisätiloissa mieluisampia. Tammikuussa käytiin UK Pink Floyd Experiencen konsertissa (Pink Floyd tribuuttibändi, joka siis soittaa Pink Floydin musiiikkia). Se enempi minun musiikkia ja vastavuoroisesti enempi naisystävän musiikkia Neljä Ruusua, jonka konserttiin menemme tulevana lauantaina.

• Anonyymi00005

Kuustonen on hyvä. Valon valtakunta (94) sen ehkä paras julkaisu.
      Kevät ja kesä ...on odotettu joo. Helteet ei ole enää kesänä riesana kun on hommattu ilmalämpöpumppu. Ilnman sitä ei isä pärjäiskään kun hän on sydäntautinen.

• Anonyymi00007

En ole festarikansaa..enää. 70-luvulla vielä kävin mm. Kuusrockissa ja 80-luvullakin vielä jossain mutta sitten into hiipui. Liikaa porukkaa, musiikkielämyskin kohtalalinen, huonoa ruokaa ja liikaa sääsidonnainen - ei kiitos enää.

• En ole enää vuosiin käynyt. Ensin alkoi ottaa voimille seisoskelu ihmismassassa. Muutamana vuonna ostin vip-liput, erillinen alue istuimineen, ruokatarjoiluineen ja wc:ineen. Mutta sittemmin kiinnostus hiipui. Musiikkia voi kuunnella muuallakin. Muistaakseni viimeksi olen käynyt kuuntelemassa Anssi Kelan esityksen teatterissa.

• Mulla taasen tuollainen isokeikka, viimeks Hartwallin areenalla KaijanKoot! :) vuosi oli varmaankin... 2018:)

• Mummunen kirjoitti:

Mulla taasen tuollainen isokeikka, viimeks Hartwallin areenalla KaijanKoot! :) vuosi oli varmaankin... 2018:)

Tina Turneria ois ollu kiva käydä katsomassa mutta eipä tullut mentyä.

• Siili25 kirjoitti:

Eric Claptonia kävin kuuntelemassa Hesassa kerran.

• Anonyymi00010
        Siili25 kirjoitti:

Eric Claptonia kävin kuuntelemassa Hesassa kerran.

varmaan oli uppee kokemus =)

• Anonyymi00011
        Siili25 kirjoitti:

voi että kun tota Tinaturneri oli huikea esiintyjä.

• Anonyymi00012
        Siili25 kirjoitti:

kuten tiijät mut niin mä oisin halunnu käyvvä keikoilla mut en pysty kun oon arka. Kuuntelen youtuben kautta livekeikkasuoritukdsia. Yks jääny mieleen hyvin joka oli muutama päivä sitten circlen keikka joka huikea elämys , ehkä koko elämäni huikeimpia kokemuksia ja tuo circle on siis suomalainen yhtye joka esittää noin 5-10 minuuttisia kraut-rock biisejä ja keikkaesitys oli mahtipontinen ja tunteisiin menevä ja kuten aina, he on myös äärimmäisen neroja ja huikeita soittajia.

Suomen neroin yhtye ehkäpä. I guess.

harvoin menee joku musaesitys niin syvälle luihin ja ytimiin, mut toi meni. Taisin siitä antaa tällä palstalla jonnekin linkin suoraan youtubevideoon (en satavarma hmm!).

jos kiinnostaa, käy kuunteleen!

• Anonyymi00010 kirjoitti:

varmaan oli uppee kokemus =)

Oli kyllä. Ihan mukava liitettynä muuhun reissuun.

• Anonyymi00011 kirjoitti:

voi että kun tota Tinaturneri oli huikea esiintyjä.

Juu. Harmitti jälkeen päin kun en mennyt.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

kuten tiijät mut niin mä oisin halunnu käyvvä keikoilla mut en pysty kun oon arka. Kuuntelen youtuben kautta livekeikkasuoritukdsia. Yks jääny mieleen hyvin joka oli muutama päivä sitten circlen keikka joka huikea elämys , ehkä koko elämäni huikeimpia kokemuksia ja tuo circle on siis suomalainen yhtye joka esittää noin 5-10 minuuttisia kraut-rock biisejä ja keikkaesitys oli mahtipontinen ja tunteisiin menevä ja kuten aina, he on myös äärimmäisen neroja ja huikeita soittajia.

Suomen neroin yhtye ehkäpä. I guess.

harvoin menee joku musaesitys niin syvälle luihin ja ytimiin, mut toi meni. Taisin siitä antaa tällä palstalla jonnekin linkin suoraan youtubevideoon (en satavarma hmm!).

jos kiinnostaa, käy kuunteleen!

Juu ihan vieras nimi mulle mutta saatanpa käydä vilkaisemassa :).

• Anonyymi00016
        Siili25 kirjoitti:

toi bändi menestynyt ulkomailla paremmin kuin tiällä Suamessa mutta ainaskin täällä Suomesa circleä on kehuneet ammattikriitikot että ylistäneet bändin lähinnä taivaisiin.

suomalaiset ei oikein innostu ehkä tuollaisesta musasta että suomalaisten maku on enemmän sitä Suvi teräsniskaa, antti tuiskua, Lordia ja Arttu wiskaria.

• Anonyymi00017
        Siili25 kirjoitti:

mulle ei merkkaa niin paljoa suuren yleisön mielipitteet vaan enempi mua kiinnostaa kuulla mitä mieltä on ammattikriitikot ja muut muusikot&musantekijät toisten musantekijöiden tekemisistä.

Massasuosioon en koskaan katso.

• Anonyymi00016 kirjoitti:

toi bändi menestynyt ulkomailla paremmin kuin tiällä Suamessa mutta ainaskin täällä Suomesa circleä on kehuneet ammattikriitikot että ylistäneet bändin lähinnä taivaisiin.

suomalaiset ei oikein innostu ehkä tuollaisesta musasta että suomalaisten maku on enemmän sitä Suvi teräsniskaa, antti tuiskua, Lordia ja Arttu wiskaria.

Jaa-a. Suomalaisillakin erilaisia musiikkimakuja varmaan iästäkin riippuen.

• Anonyymi00017 kirjoitti:

mulle ei merkkaa niin paljoa suuren yleisön mielipitteet vaan enempi mua kiinnostaa kuulla mitä mieltä on ammattikriitikot ja muut muusikot&musantekijät toisten musantekijöiden tekemisistä.

Massasuosioon en koskaan katso.

Hyvä. Menet oman makusi ja kiinnostuksesi mukaan.

• Siili25 kirjoitti:

Kävin kurkkaamassa mutta en lähtisi keikalleen. Liian roisia mun makuun kun olen jo täti-ihminen :).

• Anonyymi00008

Aika aikaansa kutakin. Mutta Ilovaarirock'sta juolahtaa mieloseen, että kun hyväkuntoisenten eläkeläisihmisten määrä kasvaa kohisten, voisi olla paikallaan rukata heille aivan oma konsepti. Mukavuuksineen.

• Anonyymi00009

Woih ... h y v ä k u n t o i s t e n ...

• Anonyymi00013

Katse kohti kessää = ensin keväällä on siilienruokintakuviot täällä ja valkovuokot jotka ilmestyy kukkapenkkiin joka kevät, on kevään ja elämäni koskettavimpia hetkiä aina.

Kukat on herkin kohtani, eläimet ja musa.

Kesän helteet ei paljoo haittaa kun on ilmalämpöpumppu.

Myös jokamiesluokan autourheilukausi pärähttää käynthiin kevväällä. Kemorassa iso tapahtuma huhtikuun lopulla. Eipä olla käyty siel pitkään aikaan että varmaan 15 vuotta aikaa kun viimeks mut omat kotikisat ja muutamissa muissa ollaan käyty aina.

Kesäksi suunnittelina omenapuuta joka pitäs istuttaa kohta puolin mut taitaa jäädä haaveeksi. oon aika huono viherpeukalo kun ei ole taitoja siihen oikein.

sisällä ei ole sisäkasveja eikä sisäkukkia.

Kesän tai kevään kohokohta number one on ehkä juhannus ja juhannuksena punainen hera eli sanotaan myös juustokeitoksi tai juhannusheraksi, joka on niin hyvää että on jopa sitä pashaa parempaa.

harmi että aika kuluu ussein niin nopiata että kun nykyään jo pitempään ollu että vuosi kuluu liian nopeaa.

• Kiva kuulla että sinulla on paljon kevätpuuhaa ja niistä ilonaiheita.

Eikös tuohon punaiseen heraan mene paljon maitoa jos itse tekee?

• Anonyymi00014
        Siili25 kirjoitti:

Kiva kuulla että sinulla on paljon kevätpuuhaa ja niistä ilonaiheita.

Eikös tuohon punaiseen heraan mene paljon maitoa jos itse tekee?

joo menee tosi paljon maitoa ja äitini joskus 90-luvulla ja kasariluvulla valmisti täällö kotonani heraa että teki sen isäni äidin reseptillä (paljon siirappia ja keitti sen oikein punaiseksi melkein ) mutta mä en itte koskaan tekeny juhannusheraa mutta oon tekeny joka vuosi vuojesta 2001 lähtien pääsiäisenä pashan. Valmistan pashan aina perinteisellä tavalla eli sokeria, maitorahkaa, kuohukermaa, mantelirouhetta, rusinoita ja leivontamargariinia sekä sitruunasta puserrettua mehua.

En käytä sitruunamehua koska parempi jos sitruunasta pusertaa mehut enkä käytä voita koska voi tuo liikaa sellaista rasvaisuutta ja pasha kaipaa myös keveyttä jota tuo sitruunasta puserretty mehu siihe.

valmistanu 3 peräkkäisenä vuotena sen kahvinsuodatinpussiin jonka taittanut muovirasian sissään. Yön ajan pitää valuttaa. Kahvin kanssa paras herkku.

Juhannushera menee jopa pashan edelle.

Joka vuosi ja muulloinkin vuoden aikana ostettu juhannusheraa kaupasta tai toreilta. Kyllä sitä muulloinkin pitää ostaa jos on saatavilla vain koska sen verran huippuhyvää.

mul on hieman ADHD-mieli minkä seurauksesta joku pitkäkestoinen juttu kuten juhannusheran teko on hieman "murhaa" aivoilleni mut joskus kun innostun jostain, nii löytyy aivoistani kestävyyttäkin.

On tässä isän kaa touhuilta tossa 50 metrin päässä talonnurkasta jossa omaa metsäämme josta harvennettu puita oman talomme lämmitystä varten. Meil on ilmalämpöpumppu joka myös talvisin on hyvä ja etenkin suuri ilo kesän pitkinä helleputkina (en nauttinut koskaan helteistä vaan oon enemmän syys -ja talavi-ihminen , etenkin syksy on minulle huikea ja kevät eli kevään valkovuokot jotka koskettaa niin paljon että purskahdan aina itkuun kun näen valkovuokkojen syntyvän) ja suorasähkö-lämmitus.

talaven kovina pakkasina sähkölaskut nous aika paljon.
        Puilla kun lämmitetty taloamme yli 40 vuotta niin säästää siinä.
        Muutimme tähän talloon vuonna 1984 (talo rakennettu 1980) ja olin tuolloin 2-vuotias kun muutettihin tähän pirttimäen talloon.

On täällä aina jotain kotitöitä että jos on tekevä niin löytyy kotitöitä mut kun meinaa toi hermosto olla väsynyt ja hijas niin ei aina saa kaikkea aikaiseksi. Harmi koska haluaisin kovasti.

nyt ollu toi nokkahuilu-harrastys mulla jonkun aikaa. Löysin ihan sattumalta talomme kätköistä vanhan 90-luvulla valmistetun nokkahuilun. Liekkö edes hyväkuntoinen(epäilen ettei ole). oudoin kappale jonka esitin nokkahuilulla, oli CMX-yhtyeen yö ei ole pimeä päivä johon isäni huusi "soita mieluummin kari tapion olen suomalainen".

No kun isä on iskelmän fani kun taas minulla enemmän omat suuremmat fanitukset on jossain muissa musajutuis =)

yö ei ole pimeä päivä-laulu menee musiikillisesti jonnekin Intiaan päin. CMX ei ole ujostellut esittää suomen rajojen ulkopuolelta tulevia juttujakaan. Dingokin välillä aikoinaan vieraili musassaan suomen rajojen ulkopuolella ja don huonot että niillä oli välillä musiikillisina innoittajina esim aasian seudun jutut.

Kesä tulloo mikäs sen hienomphaa vaikka myönnän olevani syksy-ihminen. Oon syntynyt 13.5 eli oon kevään lapsia mut sielultani oon aika syys-ihminen. Tietty vakavahenkisyys, mut aina ti4etty pilke ja ilo kuitenki arjessa. Sais olla toki enemmänkin sitä iloa kun on aika väsynyttä toi meno aika usein että makaan sängyssä aika usein tai kuuntelen musaa.

mut on täsä hianoo se että oon jaksanu silti kaikista vaikeista elämänkokemuksistani huolimatta. Että tässä sitä kuitenki ollaan.

mitenkä sulla siili noi kesän tulevat kuviot? Keikan mainittit mut onko jottain muuta?
        mul ei sen kummempaa kuin kotona oleskelu mut eiköhän me kesällä käyvä taas kerran kaksi kertaa Puolangalla yhden päivän automatkareissulla isän kaa. Joka vuos käyty puolangalla ja meilt on matkaa puolangalle noin 200 kilometriä. Kyllä siinä 400 km yhteensaä ajaessa on aika kuitti eli henkisesti uupunut ja fyysisesti uupunut kun kotiin sisälle marssii että petiin heti vuan täytyy mennä =) ja toki kun noin pitkä matka kysseessä niin pitää käydä välillä kahvit juomassa ja syömässä jossain esim huoltoasemalla.

automatkat vaikka onkin yhden päivän ainoastaan , piristää kuitenki aina ja kesällä niitä automatkareissuja on meillä muuallakin päin ettei vain Puolangalla eli tässä lähialueella.

• Aika kuluu nopeesti kun katselee taaksepäin, mutt aikas hitaasti ku ajattelee huomiselle=)

• Anonyymi00014 kirjoitti:

joo menee tosi paljon maitoa ja äitini joskus 90-luvulla ja kasariluvulla valmisti täällö kotonani heraa että teki sen isäni äidin reseptillä (paljon siirappia ja keitti sen oikein punaiseksi melkein ) mutta mä en itte koskaan tekeny juhannusheraa mutta oon tekeny joka vuosi vuojesta 2001 lähtien pääsiäisenä pashan. Valmistan pashan aina perinteisellä tavalla eli sokeria, maitorahkaa, kuohukermaa, mantelirouhetta, rusinoita ja leivontamargariinia sekä sitruunasta puserrettua mehua.

En käytä sitruunamehua koska parempi jos sitruunasta pusertaa mehut enkä käytä voita koska voi tuo liikaa sellaista rasvaisuutta ja pasha kaipaa myös keveyttä jota tuo sitruunasta puserretty mehu siihe.

valmistanu 3 peräkkäisenä vuotena sen kahvinsuodatinpussiin jonka taittanut muovirasian sissään. Yön ajan pitää valuttaa. Kahvin kanssa paras herkku.

Juhannushera menee jopa pashan edelle.

Joka vuosi ja muulloinkin vuoden aikana ostettu juhannusheraa kaupasta tai toreilta. Kyllä sitä muulloinkin pitää ostaa jos on saatavilla vain koska sen verran huippuhyvää.

mul on hieman ADHD-mieli minkä seurauksesta joku pitkäkestoinen juttu kuten juhannusheran teko on hieman "murhaa" aivoilleni mut joskus kun innostun jostain, nii löytyy aivoistani kestävyyttäkin.

On tässä isän kaa touhuilta tossa 50 metrin päässä talonnurkasta jossa omaa metsäämme josta harvennettu puita oman talomme lämmitystä varten. Meil on ilmalämpöpumppu joka myös talvisin on hyvä ja etenkin suuri ilo kesän pitkinä helleputkina (en nauttinut koskaan helteistä vaan oon enemmän syys -ja talavi-ihminen , etenkin syksy on minulle huikea ja kevät eli kevään valkovuokot jotka koskettaa niin paljon että purskahdan aina itkuun kun näen valkovuokkojen syntyvän) ja suorasähkö-lämmitus.

talaven kovina pakkasina sähkölaskut nous aika paljon.
        Puilla kun lämmitetty taloamme yli 40 vuotta niin säästää siinä.
        Muutimme tähän talloon vuonna 1984 (talo rakennettu 1980) ja olin tuolloin 2-vuotias kun muutettihin tähän pirttimäen talloon.

On täällä aina jotain kotitöitä että jos on tekevä niin löytyy kotitöitä mut kun meinaa toi hermosto olla väsynyt ja hijas niin ei aina saa kaikkea aikaiseksi. Harmi koska haluaisin kovasti.

nyt ollu toi nokkahuilu-harrastys mulla jonkun aikaa. Löysin ihan sattumalta talomme kätköistä vanhan 90-luvulla valmistetun nokkahuilun. Liekkö edes hyväkuntoinen(epäilen ettei ole). oudoin kappale jonka esitin nokkahuilulla, oli CMX-yhtyeen yö ei ole pimeä päivä johon isäni huusi "soita mieluummin kari tapion olen suomalainen".

No kun isä on iskelmän fani kun taas minulla enemmän omat suuremmat fanitukset on jossain muissa musajutuis =)

yö ei ole pimeä päivä-laulu menee musiikillisesti jonnekin Intiaan päin. CMX ei ole ujostellut esittää suomen rajojen ulkopuolelta tulevia juttujakaan. Dingokin välillä aikoinaan vieraili musassaan suomen rajojen ulkopuolella ja don huonot että niillä oli välillä musiikillisina innoittajina esim aasian seudun jutut.

Kesä tulloo mikäs sen hienomphaa vaikka myönnän olevani syksy-ihminen. Oon syntynyt 13.5 eli oon kevään lapsia mut sielultani oon aika syys-ihminen. Tietty vakavahenkisyys, mut aina ti4etty pilke ja ilo kuitenki arjessa. Sais olla toki enemmänkin sitä iloa kun on aika väsynyttä toi meno aika usein että makaan sängyssä aika usein tai kuuntelen musaa.

mut on täsä hianoo se että oon jaksanu silti kaikista vaikeista elämänkokemuksistani huolimatta. Että tässä sitä kuitenki ollaan.

mitenkä sulla siili noi kesän tulevat kuviot? Keikan mainittit mut onko jottain muuta?
        mul ei sen kummempaa kuin kotona oleskelu mut eiköhän me kesällä käyvä taas kerran kaksi kertaa Puolangalla yhden päivän automatkareissulla isän kaa. Joka vuos käyty puolangalla ja meilt on matkaa puolangalle noin 200 kilometriä. Kyllä siinä 400 km yhteensaä ajaessa on aika kuitti eli henkisesti uupunut ja fyysisesti uupunut kun kotiin sisälle marssii että petiin heti vuan täytyy mennä =) ja toki kun noin pitkä matka kysseessä niin pitää käydä välillä kahvit juomassa ja syömässä jossain esim huoltoasemalla.

automatkat vaikka onkin yhden päivän ainoastaan , piristää kuitenki aina ja kesällä niitä automatkareissuja on meillä muuallakin päin ettei vain Puolangalla eli tässä lähialueella.

Maalaistaloissa joissa lehmiä on helppoa kun maidon saa omista lehmistä. Minä en ole koskaan juhannusheraa itse keittänyt mutta toki olen sitä aina joskus saanut maistaa. Pashan syönti melkein jäänyt, viimeksi sitä varmaan olen tehnyt kun lapset oli vielä kotona.

Ilmalämpöpumppu on kätevä sekä talvella lämmityksessä että kesällä viilennyksessä. Sille olisi kyllä ollut varsinkin muutamana viime kesänä tarvetta kun on monta viikkoa ollut läkähdyttävän kuuma. Mietteissä meilläkin hankinta viilennyksen vuoksi mutta ei vielä tälle kesälle. Kesät vissiin kuumenemassa joten sen hankinta tullee ajankohtaiseksi lähivuosina viimeistään.

Puolangalla vietetään Pessimismipäiviä :). Hauskaa kun ovat osanneet ottaa ilon irti pessimismistä. Muutama vuosi sitten kävin siellä ohimennen Pessimismitalossa matkalle Suomussalmen kesäteatteriin.

Meillä on vähän samat kesäharrastukset. Minäkin käyn kesäisin useammassakin paikassa yhden tai kahden päivän reissuilla. Suurin osa tässä noin sadan kilometrin säteellä, pääkaupunkiseudulle viime vuosina parin päivän reissu. Talvella ei niinkään tule mihinkään lähdettyä kotikonnuilta. Kesäteatterit on mun juttu.

Kirjoitat muuten parillakin eri murteella. Ei haittaa, kiinnitin vain huomion.

• Anonyymi00019
        Siili25 kirjoitti:

Maalaistaloissa joissa lehmiä on helppoa kun maidon saa omista lehmistä. Minä en ole koskaan juhannusheraa itse keittänyt mutta toki olen sitä aina joskus saanut maistaa. Pashan syönti melkein jäänyt, viimeksi sitä varmaan olen tehnyt kun lapset oli vielä kotona.

Ilmalämpöpumppu on kätevä sekä talvella lämmityksessä että kesällä viilennyksessä. Sille olisi kyllä ollut varsinkin muutamana viime kesänä tarvetta kun on monta viikkoa ollut läkähdyttävän kuuma. Mietteissä meilläkin hankinta viilennyksen vuoksi mutta ei vielä tälle kesälle. Kesät vissiin kuumenemassa joten sen hankinta tullee ajankohtaiseksi lähivuosina viimeistään.

Puolangalla vietetään Pessimismipäiviä :). Hauskaa kun ovat osanneet ottaa ilon irti pessimismistä. Muutama vuosi sitten kävin siellä ohimennen Pessimismitalossa matkalle Suomussalmen kesäteatteriin.

Meillä on vähän samat kesäharrastukset. Minäkin käyn kesäisin useammassakin paikassa yhden tai kahden päivän reissuilla. Suurin osa tässä noin sadan kilometrin säteellä, pääkaupunkiseudulle viime vuosina parin päivän reissu. Talvella ei niinkään tule mihinkään lähdettyä kotikonnuilta. Kesäteatterit on mun juttu.

Kirjoitat muuten parillakin eri murteella. Ei haittaa, kiinnitin vain huomion.

käymme isukin kaa talavisin, syksyisin, keväisin ja kesäisin yhden päevän automatkareissuilla.

Niin mä ruukaan käyttää ehkä kaikkia suomen eri murteita kirijoitus-asussani ja syytä en tiiä tarkkaa miks näin mutta näin se vaan kirjoitustapa on ajautunut tuollaiseksi.

• Anonyymi00019 kirjoitti:

käymme isukin kaa talavisin, syksyisin, keväisin ja kesäisin yhden päevän automatkareissuilla.

Niin mä ruukaan käyttää ehkä kaikkia suomen eri murteita kirijoitus-asussani ja syytä en tiiä tarkkaa miks näin mutta näin se vaan kirjoitustapa on ajautunut tuollaiseksi.

Murteet on rikkautta.

• Siili25 kirjoitti:

Murteet on rikkautta.

Ja lisään vielä että kiva että sinulla on isäsi kanssa mukavaa puuhaa ja reissuja.

• Anonyymi00021
        Siili25 kirjoitti:

Murteet on rikkautta.

toivottavasti saamme puhua suomalaiset murteilla ja suomenkieltä vielä 100 vuojen päästä.

• Anonyymi00023
        Siili25 kirjoitti:

Murteet on rikkautta.

en tarkoottanut tietenkään ihtiäin kun sajan vuojen päästä en ole elossa =)
        tarkoitin että toivottovasti suomenkieli pysyy ja murteet ikuisesti.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

en tarkoottanut tietenkään ihtiäin kun sajan vuojen päästä en ole elossa =)
        tarkoitin että toivottovasti suomenkieli pysyy ja murteet ikuisesti.

Juu ymmärsin. Voipi vaan olla että kieli suomessakin monipuolistuu.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Isukin? Kuka 60vee näin kirjoittaa? Tulee mieleen vaikka mitä.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

siinä kun tulee sulla mieleen vaikka mitä omapa on ongelmasi.
        En ole 60-vuotias sitäpaitsi.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Olen 43v mutta en koe järkeä kirjottaa 40+ palstalla koska ei siellä kukaan muukaan näy kirjottavan. Isukki eli isä.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Olen 43v mutta en koe järkeä kirjottaa 40 palstalla koska ei siellä kukaan muukaan näy kirjottavan. Isukki eli isä.

No kyllä isukki liittyy vahvasti fantasiaan omasta isästä.
        Porno.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

No kyllä isukki liittyy vahvasti fantasiaan omasta isästä.
        Porno.

Kaikilla ei ole niin likainen mielikuvitus kuin sulla.

• Anonyymi00015

Saatan innostua, jos joku vinkaa, kysyy lähtemään.
      Yhtä ainoaa suosikkia en osaa mainita.
      Niin, Porissa samana päivänä Seal, jouduin googlaan, ja tykkäsin.
      Sieltä hyvät tunnelma muistot, jostain vuoskymmen sitte.
      Onnellinen, että tähän mennessä ainakaan ei ole kunnosta kiinni ollut.

• Löysitpäs varsinaisen helmen Porin Jazzeilta : Seal !!! Tykkään sen biiseistä =) Onhan siellä 3päivää ohjelmaa! Valinnanvaraa varmasti yhdelle sun toiselle!

• Mummunen kirjoitti:

Löysitpäs varsinaisen helmen Porin Jazzeilta : Seal !!! Tykkään sen biiseistä =) Onhan siellä 3päivää ohjelmaa! Valinnanvaraa varmasti yhdelle sun toiselle!

Porin jazzit meitsiltäkin vielä käymättä. Ehdottomasti käyn jossain vaiheessa vielä vaikka jazz sinänsä ei ole ollenkaan mun juttu.

• Siili25 kirjoitti:

Porin jazzit meitsiltäkin vielä käymättä. Ehdottomasti käyn jossain vaiheessa vielä vaikka jazz sinänsä ei ole ollenkaan mun juttu.

Seal- Stand by me ❤️

• Anonyymi00032

Siis olitko jazzeilla silloin kun Seal'kin oli? Minäkin taisin olla.

• Anonyymi00034
        Siili25 kirjoitti:

Siellä on paljon musaa, ihan oikeaa jazzia(kin) ja sitten paljon kevyttä /kevyempää ohessa. Kaikille löytynee oma lajinsa. Eivät esim. Paul Anka ja The Manhattan Transfer kovin jazzeja ole.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Siis olitko jazzeilla silloin kun Seal'kin oli? Minäkin taisin olla.

Oon menossa ensi kesänä.
        On ollut kait Seal siellä aiemminkin.
        Toton ja Elton Johnin siellä aikanaan nähnyt.

• Anonyymi00036

SRV olis ollu kiva kokea Porissa, mut oli ruuhkavuodet ja muuta hommaa.

• Anonyymi00034 kirjoitti:

Siellä on paljon musaa, ihan oikeaa jazzia(kin) ja sitten paljon kevyttä /kevyempää ohessa. Kaikille löytynee oma lajinsa. Eivät esim. Paul Anka ja The Manhattan Transfer kovin jazzeja ole.

Ok. Hyvä tietää.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00036 kirjoitti:

SRV olis ollu kiva kokea Porissa, mut oli ruuhkavuodet ja muuta hommaa.

" SRV " ? Nyt ei pönttöni toimi.

• Anonyymi00018

En ole festareilla kertaakaan käynyt, kun olen jo nuoresta tykännyt enemmän lavatansseista.

• Lavatanssi ---kulttuuri on kyll kiinnostava., ... siell on varmasti tunnelmaa.

• Anonyymi00020

Nyt osunut jossain videoita Dimitri Keiskiltä.
        Aika kivan menevä "lavatanssittaja".

• Anonyymi00037
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Nyt osunut jossain videoita Dimitri Keiskiltä.
        Aika kivan menevä "lavatanssittaja".

Kauheesti sitä kehuvat ja menevät perässä pönöttämään esiintymislavan eteen. Mä laistan tällaiset kun menen tanssimaan enkä kuuntelemaan konserttia. Konserteissa käyn ihan muualla missä pääsee istumaan ja saa rauhassa keskittyä kuuntelemaan eikä ole toisten tönittävänä. Keiski ei ole "kolahtanut" missään vaiheessa niin että menisin paikan päälle katsomaan. Aikoinaan näin riittävästi eräässä telkkarissa näytetyssä konsertissa missä oli mukana.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Kauheesti sitä kehuvat ja menevät perässä pönöttämään esiintymislavan eteen. Mä laistan tällaiset kun menen tanssimaan enkä kuuntelemaan konserttia. Konserteissa käyn ihan muualla missä pääsee istumaan ja saa rauhassa keskittyä kuuntelemaan eikä ole toisten tönittävänä. Keiski ei ole "kolahtanut" missään vaiheessa niin että menisin paikan päälle katsomaan. Aikoinaan näin riittävästi eräässä telkkarissa näytetyssä konsertissa missä oli mukana.

"Esiintymislavan" edessä ei tarvitse pönöttää. Siinä voi jammata ja heilua mielin määrin. Tai ainakin niin paljon kuin kehtaa. Se on ikävää, ettei suomalainen oikein kehtaa.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

"Esiintymislavan" edessä ei tarvitse pönöttää. Siinä voi jammata ja heilua mielin määrin. Tai ainakin niin paljon kuin kehtaa. Se on ikävää, ettei suomalainen oikein kehtaa.

Kyl ne kehtaa, varsinkin humalassa, olin kerran Hectorin bändin keikalla, ja ne keskeytti soittamisen kesken kaiken, kun lavan edessä tapeltiin ku porsaat, basisti Holle Holopainen piti tappelijoille sarkastisen saarnan...heh.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Kyl ne kehtaa, varsinkin humalassa, olin kerran Hectorin bändin keikalla, ja ne keskeytti soittamisen kesken kaiken, kun lavan edessä tapeltiin ku porsaat, basisti Holle Holopainen piti tappelijoille sarkastisen saarnan...heh.

Hemmetin hyvä. Itsekin olen joskus seurannut vierestä, kun lavalla esiintyvä on antanut ohjeensa lattialla sekoileville. Itse en heilu ja hillu humalassa, kehtaan ihan muutenkin. Syntymähumalaiseksi(kin) kun olen kutsuttu.

• Rollaattori festarit jos ois paikkakunnalla,
      Mikkelissä on Musiikkijuhlat jotain kamarimusiikkia, on Wiinijuhlat. Sitten Dinosaurock tossa aika lähellä hyvä ettei rock kuulu mulle asti.

Jos satun olee Puumalassa siel on ' Siltakemmakat '

Todennäköisesti kemmailen kotosalla.

• Anonyymi00022

hah ei tarvi mennä paikan päälle kun voi keikkaa kuunnella kotona kun sinne asti raikhaa =)

• Millaisia esiintyjiä toivoisit rollaattorifestareilla olevan?

• Anonyymi00024
        Siili25 kirjoitti:

Nii:).
        Pitäisi tyytyä sitten cover-esiintyjiin.

Cover-esiintyjät on vähän kuin tekoäly-juttuja, mitä on nykyään tuubi ja tiktok ihan tulvillaan. En ole koskaan pitänyt esim. Topi Sorsakoskesta joka teki uusiksi niitä monia hienoa vanhoja klassikoita, huonoja jokaisesta tuli, mut se on hyvä jos uudet kuulijat löytävät ne oikeammat versiot sitä kautta.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Cover-esiintyjät on vähän kuin tekoäly-juttuja, mitä on nykyään tuubi ja tiktok ihan tulvillaan. En ole koskaan pitänyt esim. Topi Sorsakoskesta joka teki uusiksi niitä monia hienoa vanhoja klassikoita, huonoja jokaisesta tuli, mut se on hyvä jos uudet kuulijat löytävät ne oikeammat versiot sitä kautta.

Oisko näin jotta cover-kappaleet pääsevät oukeuksiinsa joskus paremminkin livekeikoilla?
        Itse nuorempana olin joussain illanvietoissa joissa esiintyi joku bändi soittarn vanhoja suosittuja kappaleita civerina. Niistä kyllä tykkäsin.

• Anonyymi00025 kirjoitti:

Oisko näin jotta cover-kappaleet pääsevät oukeuksiinsa joskus paremminkin livekeikoilla?
        Itse nuorempana olin joussain illanvietoissa joissa esiintyi joku bändi soittarn vanhoja suosittuja kappaleita civerina. Niistä kyllä tykkäsin.

O-ou.
        Siis korjaan joissain-soittaen- coverina
        Tuo ylempi kommentti oli myös siis minun.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Topi Sorsakoskesta voi olla mitä mieltä sattuu olemaan, mutta niitten lämmittelyiden paras osio oli se kitarasaundisovitus laulajan takana. Se vei sydämen ... ja mielen ... ja hengen ... ja vaikka mitä.

Ts. niistä vanhoista, lämmitellyistä biiseistä tuli uusia. Makuasia, josta ei voi kiistellä, olivatko parempia vai huonompia kuin alkuperäiset. Onneksi jotkut tahtovat ja osaavat uusiutua. Vanha ei välttämättä ole aina parempi.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Tuo pitää kutinsa, elävän Topikin toimii varmaan hienosti, kyllä.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Topi Sorsakoskesta voi olla mitä mieltä sattuu olemaan, mutta niitten lämmittelyiden paras osio oli se kitarasaundisovitus laulajan takana. Se vei sydämen ... ja mielen ... ja hengen ... ja vaikka mitä.

Ts. niistä vanhoista, lämmitellyistä biiseistä tuli uusia. Makuasia, josta ei voi kiistellä, olivatko parempia vai huonompia kuin alkuperäiset. Onneksi jotkut tahtovat ja osaavat uusiutua. Vanha ei välttämättä ole aina parempi.

Muutamalla Topin keikalla käyneenä, oi oi , varsinkin kun oli hyvä tanssittaja <3

• Anonyymi00050
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Muutamalla Topin keikalla käyneenä, oi oi , varsinkin kun oli hyvä tanssittaja <3

Silloin kun Agents-huuma oli kovimmillaan, kävimme siipan kanssa aina, kun olivat keikalla likimain. Niin usein, että sitten kerran Topi vastaan kävellessään moikkasi. Siippa oli ihmeissään, alkoivat keikoilla käynnit harveta.

• Vakavasti miettisin nii Mikkelin musiikkijuhlien ohjelmistosta vois aatella.

https://mikkelinmusiikkijuhlat.fi/juhlaviikko-ohjelma

• Valinnanvaraa löytyy.

• Niin vanhemmiten suhtautuu näihin asioihin vakavammin,
        ku nuorena festari -ikäisenä ;))

• Minä voisin mennä Juha Tapion keikalle. Sanoituksissaan sanomaa ja musiikkinsakin kuunneltavaa.

• Anonyymi00028

Lässy.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Lässy.

Minä tykkään tuollaisesta " lässystä" .

• Anonyymi00040
        Siili25 kirjoitti:

Minä tykkään tuollaisesta " lässystä" .

Juha Tapio on yksi harvoja, jonka halunnu nähdä livenä.
        Ja taisi olla vuonna - 19, myös niin kävi.
        Oli jo hänen tunnetuimmat hitit silloin.
        Muuten innostun helposti, jos joku kysyy.. en äkisti keksi ketään, ketä en menisi kuulemaan/näkemään 🎶🎵😁

• Anonyymi00040 kirjoitti:

Muuten innostun helposti, jos joku kysyy.. en äkisti keksi ketään, ketä en menisi kuulemaan/näkemään 🎶🎵😁

Minäkin katson aina tarjonnan ja sitten päätän. En osaa mainita etukäteen ketä EN menisi katsomaan. Kyse ei siis henkilöstä vaan musiikistaan.

• Anonyymi00040 kirjoitti:

Uuden levyn myötä JuhaTapio lähtee keikka- kiertueelle
        https://centralline.fi/artistit/juha-tapio/

• Mummunen kirjoitti:

Uuden levyn myötä JuhaTapio lähtee keikka- kiertueelle
        https://centralline.fi/artistit/juha-tapio/

Kaikki kolme keikkaa loppuunmyyty lähialueella. Ensin oli kaksi jotka heti myytiin loppuun ja sitten saatiin vielä kolmas josta nyt siitäkin perusliput myyty loppuun.

• Mukava aloitus kevättä rinnassa ' kesä mielessä '

• Keväällä kesä on vielä edessäpäin. Keväällä voi suunnitella, syksyllä muistella.

• Joo näin oli nuorempana tuli tutkittua karttaa siinä mielessä, varsin lapin erämaita ja veneilyä Saimaalla, nyt voi vain muistella. Toisaalta tuli mitta täyteen, tytär sanoo Puumalassa on torppa käytössä, on mietinnässä jos kehtoo.

• Pertikki kirjoitti:

Joo näin oli nuorempana tuli tutkittua karttaa siinä mielessä, varsin lapin erämaita ja veneilyä Saimaalla, nyt voi vain muistella. Toisaalta tuli mitta täyteen, tytär sanoo Puumalassa on torppa käytössä, on mietinnässä jos kehtoo.

No näinhän se on et aika aikaansa kutakin. Kiinnostuksen kohteet muuttuu iän myötä. Ei enää sillain jaksa " riehkasta" kuin nuorempana. Toisaalta itsetarkoitus ei ole lähteminen jonnekin, vähempikin riittää. Ja lähempänäkin on kiinnostavia asioita kesällä.

Torppa Puumalassa mukava kesäpaikka?

• Siili25 kirjoitti:

No näinhän se on et aika aikaansa kutakin. Kiinnostuksen kohteet muuttuu iän myötä. Ei enää sillain jaksa " riehkasta" kuin nuorempana. Toisaalta itsetarkoitus ei ole lähteminen jonnekin, vähempikin riittää. Ja lähempänäkin on kiinnostavia asioita kesällä.

Torppa Puumalassa mukava kesäpaikka?

Lisään vielä että minä en ole koskaan syvällä lapissa enkä usko että enää tulee lähdettyäkään. Harmi.

• Siili25 kirjoitti:

Lisään vielä että minä en ole koskaan syvällä lapissa enkä usko että enää tulee lähdettyäkään. Harmi.

Tytär miehensä kanssa varustellut ostamaansa taloa eläkepäiviä silmällä pitäen, alkaa olla sisustettu, heillä on saarimökki Puulavedellä josta aikovat luopua jossain vaiheessa. Puumalan taloa aikovat sittemmin pitää kesäpaikkana kunnes sitten joskus muuttavat sinne, eli talo olisi käytössäni jos haluaisin viettää siellä aikaa.
        Kotoutunut omaan kotiin eläkepäiviksi ettei oo hinku muualle, asunnoltani on muutama satametriä Saimaan rantaan jossa penkkejä istumista varten.

• Pertikki kirjoitti:

Tytär miehensä kanssa varustellut ostamaansa taloa eläkepäiviä silmällä pitäen, alkaa olla sisustettu, heillä on saarimökki Puulavedellä josta aikovat luopua jossain vaiheessa. Puumalan taloa aikovat sittemmin pitää kesäpaikkana kunnes sitten joskus muuttavat sinne, eli talo olisi käytössäni jos haluaisin viettää siellä aikaa.
        Kotoutunut omaan kotiin eläkepäiviksi ettei oo hinku muualle, asunnoltani on muutama satametriä Saimaan rantaan jossa penkkejä istumista varten.

Aivan. Puumalan talolla voisit halutessasi käydä piipahtamassa . Sinulla on siellä kesämökkimaisemat ihan omalta asunnolta käsin jossa myös palvelut lähellä.

Mutta oma kotikin kullan kallis oli kesä tai talvi. Mukava piipahtaa jossain mutta kotiinkin aina kiva palata.

• Anonyymi00047
        Siili25 kirjoitti:

Olen käynyt Lapissa kerran systerini kanssa, on siitä jo lähemmäs 20 vuotta aikaa.
        Erityisesti Muotkan Ruoktu jäi mieleen. Matkailimme Lapissa suuntaan jos toiseen tuttujen kyydissä ja linja-autossa.
        Systeri oli nähnyt aika paljon vaivaa sen matkan suunnittelussa.

• Anonyymi00047 kirjoitti:

Olen käynyt Lapissa kerran systerini kanssa, on siitä jo lähemmäs 20 vuotta aikaa.
        Erityisesti Muotkan Ruoktu jäi mieleen. Matkailimme Lapissa suuntaan jos toiseen tuttujen kyydissä ja linja-autossa.
        Systeri oli nähnyt aika paljon vaivaa sen matkan suunnittelussa.

Minä olen käynyt vain akselilla Ylläs-Kittilä-Rovaniemi-Kuusamo. Oishan se ollut hianoo käydä päälaki ja käsivarsikin kipaisemassa.

• Tsadaa. Pari kesäteatteriesitystä varattu ja Hesan reissu. On mitä odottaa. Kesä❤️.

• Anonyymi00049

Suunnittelen myös käyntiä siellä isolla kirkolla, katotaan nyt....

• Anonyymi00049 kirjoitti:

Suunnittelen myös käyntiä siellä isolla kirkolla, katotaan nyt....

Moikataan jos kohdataan :).

• Kevättä ilmassa, vielä aika rauhallinen.

• Anonyymi00051

Meinaatko siis, että hormonit eivät kunnolla hyrrää. Vielä. ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      59
      7482
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2906
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1756
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1639
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1448
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      129
      1116
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      817
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe