Meni purkkimakrillin syömiseksi

Anonyymi-ap

Tulee ainakin proteiinia. Kävin läpi muonavarastot ja kerääntyneet purkit. Oli jotain kymmenkunta maksrillipeltipurkkia jemmassa, joiden viimeinen päivä oli helmikuussa. Nyt tarttee pikaisesti popsia purkit, ei viitsi heittää poiskaan.

No, proteiiniä ja ei tartte miettiä päivän menyylistoja.
Sardiinit ovat muuten parempia. Sen huomasin, kun oli yks sardiinipurkki joukossa.

Muuten: -puaisen ristin suositus ikäihmiselle on tärkeää syödä proteiinia ja juoda vettä n. 2 litraa päivässä.

Punaisen Ristin suositus ruokavarastoinniksi:
https://tarkkamarkka.com/2020/08/11/rakenna-kahden-viikon-kotivara/

On varmaan muitakin listoja, laittakaa!

Oon ite yrittänyt pitää varalla, pitäis pestä iso tonkka vettä varten.
Hankin myös sankkoja varalle.

15

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
    • Anonyymi00002

Säilykkeet jes.

Mulla kans aina säilykkeitä jemiksessä. Kalasäilykkeistä pidänkin, tomaattimakrilli tms hyvää näkkileivällä. Nötkötti ei ehkä kovin hyvää, mutta se käy moneen. Olemassa muuten säilyke kalakukkoakin, sitä vähän hankala löytää, ainakin varusteleka myy.

Noin muutenkin toi kotivarapuoli aika hyvä. Toki kriisien varalta, mutta ihan senkin varalta, että rahat finaalissa ja jotain pitäis syödäkin.

Ai niin, kananmunia pitää aina olla jääkaapissa. Säilyvät aika pitkään, halpoja ja ravitsevia. Noh, nyt jotain puutetta kauppojen hyllyillä, ohimenevä tilanne.

Toi juomapuoli enenpi pulloveden jne varassa. Eli jos vesikatko tulee, muutamia päiviä pärjää kyllä ilman. Mutta näin kaupunki oloissa arveluttaa toi vesivessa. Noh,pitänee kai käydä naapuriyhtiön pihalla, jos ongelmia tulee...

Juu, hyvä seurailla päiväyksiä. Silleen, että kun ostaa uutta laittaa ne taakse ja syö vanhempia. Kotivaran pitää kiertää.

=DW=

• Anonyymi00003

Lanttukukko on muuten parempaa.
        Ei oo vaikea tehdä itse.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Lanttukukko on muuten parempaa.
        Ei oo vaikea tehdä itse.

Mistä saa?

Ei ole sattunut silmiin myynnissä, vain lohikukkoa ja kinkkukukkoa kokeillut. Eikä niitä myydä kovin monissa paikoissa.

Sinällään säilykkeitä helppo tehdä itse. Joskus nähnyt muikkuja säilöttävän peltitölkkeihin. Oli muuten hyvää kalaa. Mutta laiskuuden takia ei ole itse tullut kokeiltua, ois hauskista kehitellä omia reseptejä.

Lidlissä säännölisesti kohtuullista kalakukkoa myynnissä sopuhintaan. Ainoo vaan, lohikukossa kuoressa käytetty myös hiivaleipäjauhoja. Ihan kohtuullinen maku, mutta mun mielestä kukossa pitäis olla rukiisempi kuori. Toisekseen, epäilen lohen olevan kirjolohta, vähän on kuivakasta.

En ole savosta, mutta pidän kalakukosta, etenkin muikkukukosta. Liika laiska tekeen niitäkin ite.

=DW=

• Anonyymi00005

Tuleeko nyt maailmanloppu vai ?

• Anonyymi00006

Miksi vettä pitäisi alkaa varaamaan ?
      Kerrostalossa vesi katkaistaan useimmiten huoltotöiden, remonttien tai äkillisten vaurioiden vuoksi ja suunnitelluista töistä ilmoitetaan etukäteen.

• Anonyymi00008

Niin, mutta jos tulee äkillisesti, että kerrostalokaan ei tiedä asiasta.
        Ei se paha asiakaan ole. Säästää kanisterissa vettä, vaihtaa välillä, ja käyttää sen kanisterin veden vaikka vessanpöntön huuhteluun tai luuttuvedeksi yms.

Kehottavat, kyllä varmaan ovat tietoisia.

Ei silti, en oo vielä itekkään ruvennut säästämään vettä. Listalla on.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Niin, mutta jos tulee äkillisesti, että kerrostalokaan ei tiedä asiasta.
        Ei se paha asiakaan ole. Säästää kanisterissa vettä, vaihtaa välillä, ja käyttää sen kanisterin veden vaikka vessanpöntön huuhteluun tai luuttuvedeksi yms.

Kehottavat, kyllä varmaan ovat tietoisia.

Ei silti, en oo vielä itekkään ruvennut säästämään vettä. Listalla on.

Ei ole 78 vuoteen sattunut yllättävää vesikatkoa, mutta mikäs siinä,
        kyllä vettä voi pitää varastossa.

• Anonyymi00007

Pitipä netistä kurkata: Proteiinimäärä: Tyypillisesti n. 20–24 g / 100 g (esim. öljyssä tai vedessä).
      Vähän kyllä epäilyttää. Onko tuossa nyt laskettu koko ainemäärästä sekä kala että öljy/vesi mukaan luettuna vai vain kalan määrästä. Sitähän, siis itse kalaa, ei yhdessä purkissa paljon ole.

• Anonyymi00009

Nää minun purkit ovat olleet ihan täynnä kalaa.

• Anonyymi00012

• Anonyymi00013

• Anonyymi00010

Mieluusti purkkikalaa kuin karkkipulaa kyllä.

• Anonyymi00014

Menen riistametsälle, jos elintarvikkeet loppuu.

• Anonyymi00015

Nyt on ne purkkimakrillit loppu.
        Pitäkää huolta viimeisistä päivistä, menee paljon haaskuun muuten.
        Tonnikala olis hyvä, mutta oli niin paljon tonnikalaa, kun oli kissa aikoinaan. Eli 20 vuotiseksi muuten.
        Onko muuten tonnikala parempi vedessä vai öljyssä? Ken tietää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      157
      2558
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe