Vanhana kuulo heikentynyt en kuule enää kellon raksutusta.
Hankin kuulolaitteet mutta olen pettynyt niiden käytöstä. Kuulen hyvin raksutukset ja pihalla tuulen huminan. Sukulaisten visiitillä otan ne pois, kun lasten kimeä ääni ja yleinen puheen sorina häiritsee mua paljon.
Tuulen huminaa en halua kuunnella, kun ulkoilen. Olen tottunut vaimeisiin ääniin ja nautin siitä. Pikkulintujen laulua haluaisin kuulla tyynellä ilmalla mutta ei noita pieniä laulajia ole enää meidän keskuudessa 1-2 poikkeusta lukuunottamatta.
Nuoret tottuneet meluun ja joskus kuuntelen telkkua kojeet korvissa niin pyytävät nostamaan voimakkuutta. Sitten kuuntelen ilman kojeita niin pyytävät hiljentämään.
Vanhana kuulo heikentynyt en kuule enää kellon raksutusta.
21
275
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onkoha nyt jotain "säätöjä" pielessä kuulolaitteessasi ? Mitä jos menisit
sen kanssa huoltoon tai vastaanotolle mistä sen saitkin ? Soitin hyvinvointialeen korvatauti osastolle kun kuulolaitteeni meni rikki, muutenkin ne eivät enää olleet tehokkaat. Ensimmäiseksi passitti paikkaat missä neiti ruutan avulla pesi korvat. Sitten viikko sitten korvaosaston neiti sai kovalaitteeni toimimaan väliaikaisesti. toukokuussa sitten homma hoituu lopullisesti.
Kuulolaitteet toimii aikansa, tukkeutuvat liasta, korviin kertyy vaikkua.- Anonyymi00002
Järjetön persuvihasi tukkii jo korvasikin.
Anonyymi00002 kirjoitti:
Järjetön persuvihasi tukkii jo korvasikin.
Enhän minä persuja vihaa, kirjoitin korvakojeestani eksyitkö väärään aloitukseen.
- Anonyymi00003
Hei aloittaja ! Älä tyydy asioitten tilaan. Asialle voi varmasti tehdä jotain.
Mene paikkaan mistä laitteen sait ja kerro, ettei se toimi hyvin.- Anonyymi00014
Reklamaatiota sinne.
- Anonyymi00004
Onko jollakin kuulolaitteet , joilla kuulee läheisen kpuheen hyvinn,eikä esim ravintolassa syömässä, kun ole, niin se ympäristömelu ei häiritse . Ja entä kun olette jossakin perhejuhlassa missä on hälyä, kuuletteko hyvin yleisen keskustelun. Minua häly häiritsee valtavasti.
- Anonyymi00005
Sama vaiva on minullakin. Puheen sorina on ongelma taustameluna. Sieltä sorinan seasta kuuluu aina kirkkaanpi ääni ja matalat äänet sekoittuvat.
Moni tuttu jolla on kuulolaitteet ottavat ne pois monessa tilanteessa.
Ne laitteet kyllä saa suodattamaan tietyn taajuuden mutta samalla jotain jää kuulematta. - Anonyymi00006
Parempi olla kuulematta ja näkemättä kaikkea, ei niillä kaikilla ole tärkeää sanottavaa.
Lääkäriin tai johonkin tärkeään kohtaamiseen mennessä voisi kertoa, että; " Kuulen vähän huonosti, voisitteko huomioida sen."
Täälläkin voi valita kenen aloituksia, tai mihin aloitukseen kannattaa keskittyä lukemalla ja kommentoimalla.
Ohitan rekatut.- Anonyymi00007
Minulle lääkäri sanoi että hommaa itsellesi kuulolaite, nyt minulla on kuulolaite.
- Anonyymi00008
Kuulolaite ei vastaa korvaa, mutta onneksi kuulolaitteita
on olemassa, vaikka ne eivät ole täydellisiä. - Anonyymi00009
Huono kuulo vaivasi ennen kuulokojeen hankkimista. Nyt nautin hiljaisuudesta, olen ilmeisesti tottunut siihen. Kuulen kyllä normaalin puheäänen mutta televisiosta osa puheesta jää epäselväksi.
Yuetube videoilla on monesti mahdollisuus tekstiin ja se auttaa paljon. Muutamat videot on todella heikkoja äänityksessä. Esim. Hailuodon sillan videoiden tuottajan äänenlaatu aivan hirveä. Kiinnostavat kuitenkin.- Anonyymi00010
Ostahyvät kuulokkeet televisiota varten !
Niitä ei voita mikään.
- Anonyymi00011
Itse kuulen oikein hyvin, siskoni kuulo on huonohko, äitini kuuli hyvin vielä vanhanakin, vaikk oli ollut meluissaa työpaikassa vuosikymmenet.
- Anonyymi00012
Heh, heh! Minullakin isoäitini kuulo oli huono.
- Anonyymi00013
Pane kuulo kuntoon. Huonokuuloisuus altistaa Alzheimerille.
- Anonyymi00015
'Hiljaa mummon vanha kaappikello raksuttaa'.....
- Anonyymi00016
Oletko varma
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Oletko varma
Niin väitti ent. tyttöystäväni kerran.
- Anonyymi00018UUSI
Lainausmerkit ovat " ... ". Miksi käytät heittomerkkejä? Itsekin kyllä käytän, mutta en launauksissa.
- Anonyymi00019UUSI
Hän on moderni merkkien käyttäjä, nuorisomallia nääs.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää382181Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642032Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031641Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821092Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75915
- 27899