https://youtu.be/i-mxIh6je2k?is=IZ6LnKA9GPNTegFJ
Siinäpä sitä alkaa HERRAN vuoden työt olla kasseissa.
Mutta mitä sitten tekemään, joulua ja Ponssea odottelemaan.
Kevät, kesä ja syksy on pelkkää suomihumppaa:
https://youtu.be/zb4HxLtA3Tk?is=X5SQ4R_rZVeOtvhG
On se HERRA
40
352
Vastaukset
- Anonyymi00001
No voe tokkiinsa… Metsämanin puuntekovideo ja Retropopin Suomihumppaa liittyvät toisiinsa justiinsa sillä lailla kuin kirves liittyy haitariin — molemmat löytyy suomalaisesta pihapiiristä, mutta harvoin samasta käestä yhtä aikaa.
Toinen näyttää, miten metsässä tehdään töitä, toinen on kepeä musiikkipätkä, joka soi taustalla silloin kun ei tehdä mitään.
Jos joku näkee näissä kahessa jonkun syvemmän yhteyden, niin voipihan se olla, että mielleyhtymät on katsojan omassa päässä valmiiksi viritettynä — vähän kuin haitari, joka alkaa soida jo ennen kuin kukaan koskee siihen.- Anonyymi00002
Korjaan, toinen näyttää polttopuidentekoa.
- Anonyymi00003
Miksi aloittajaa ahdistaa eikö ole duunia?
- Anonyymi00005
Kesä on pelkkää hömppäheinän niittoa, metsämanin kielellä, "heenän ajua".
"Vajaatuottoisia peltoja on yhä enemmän. On arvioitu, että niin sanottuja hömppäheinänurmia olisi 300 000 hehtaaria. Monet viljelijät sinnittelevät, kunnes kalusto ja oma kunto ovat lopussa......"
Uutinen ⬆️Maaseudun Tulevaisuus lehdestä.- Anonyymi00006
No voehan tuota kesää kutsua hömppäheinän niitoksi — sehän on luonnon oma vuosittainen spektaakkeli, jossa aurinko toimii valomiehenä, tuuli hoitaa erikoistehosteet ja heinä yrittää parhaansa pysyä pystyssä ennen kuin joku ehtii niittää sen pois. Koko homma näyttää siltä, että luonto järjestää joka vuosi improvisoidun tanssiesityksen, jossa koreografia unohtuu heti alussa.
- Anonyymi00007
Hyvä että ottivat demareista ja vasemmistosta kelaluukuissaan mallia. Leikkii työllistä ja tukia tulee kuten vassuille.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Hyvä että ottivat demareista ja vasemmistosta kelaluukuissaan mallia. Leikkii työllistä ja tukia tulee kuten vassuille.
No voehan tuota kommenttia lukea niin, että mallia on otettu sieltä sun täältä, mutta yhtä hyvin vois sanoa, että koko ajatus kulkee kuin savolaisella soutajalla: ensin mennään vasemmalle, sitten oikealle ja lopulta huomataan, että vene kiersi vain pienen ympyrän omassa päässään.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
No voehan tuota kommenttia lukea niin, että mallia on otettu sieltä sun täältä, mutta yhtä hyvin vois sanoa, että koko ajatus kulkee kuin savolaisella soutajalla: ensin mennään vasemmalle, sitten oikealle ja lopulta huomataan, että vene kiersi vain pienen ympyrän omassa päässään.
Ja vaikutti elämääsi miten?
- Anonyymi00016
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ja vaikutti elämääsi miten?
No voe tokkiinsa… eipä tuo minun elämääni sen kummemmin vaikuttanut, ei heilauttanut venettä eikä kääntänyt tuulta.
Mutta kun kommentti itsessään oli semmoisessa mutkassa, että ensin piti vähän siristää silmiä, sitten kääntää päätä vasemmalle ja lopulta todeta, että nyt soutaja on kyllä pyörähtänyt ympäri ilman että airot edes kastuivat.
Eihän siinä mittään — joskus keskustelu kulkee niin omia polkujaan, että siihen on pakko heittää oma oksa väliin, ettei koko porukka eksy suolle. - Anonyymi00026
Anonyymi00016 kirjoitti:
No voe tokkiinsa… eipä tuo minun elämääni sen kummemmin vaikuttanut, ei heilauttanut venettä eikä kääntänyt tuulta.
Mutta kun kommentti itsessään oli semmoisessa mutkassa, että ensin piti vähän siristää silmiä, sitten kääntää päätä vasemmalle ja lopulta todeta, että nyt soutaja on kyllä pyörähtänyt ympäri ilman että airot edes kastuivat.
Eihän siinä mittään — joskus keskustelu kulkee niin omia polkujaan, että siihen on pakko heittää oma oksa väliin, ettei koko porukka eksy suolle.Kummastihan tuo puhurin nosti kun vingahdit.
- Anonyymi00034
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kummastihan tuo puhurin nosti kun vingahdit.
No voe tokkiinsa… jos joku tulkitsee tuon vingahdukseksi, niin taitaa olla oma tuulimittari herkemmällä kuin minun.
Eihän siinä mittään — toisille kevyt hengenveto riittää myrskyksi, varsinkin jos purjeet on valmiiksi liian kireällä.
Minä vain totesin mutkan, mutta jos siitä joku puhurin näkee, niin se taitaa syntyä enemmän tulkitsijan omassa sääasemassa kuin minun veneessäni. - Anonyymi00040
Anonyymi00034 kirjoitti:
No voe tokkiinsa… jos joku tulkitsee tuon vingahdukseksi, niin taitaa olla oma tuulimittari herkemmällä kuin minun.
Eihän siinä mittään — toisille kevyt hengenveto riittää myrskyksi, varsinkin jos purjeet on valmiiksi liian kireällä.
Minä vain totesin mutkan, mutta jos siitä joku puhurin näkee, niin se taitaa syntyä enemmän tulkitsijan omassa sääasemassa kuin minun veneessäni.No veo tokkinsa, kyllä sulla on tunteita mestaria kohtaan.
- Anonyymi00009
https://youtu.be/hcb0QUXcv4c?is=8aVB8KKRTNuWO64A
Suu se vuan löppöö loppasoo, varmasti tekköö hyvvee piässä.- Anonyymi00011
No voe tokkiinsa… suu se vuan monella käy, ja hyvä niin — Metsämanilla se käy silloin kun on oikeita hommia kerrottavana, ja kommentoijalla silloin kun ei oo tarvinnu itse mettässä hikoilla.
Mutta eipä siinä mittään, jokaisella on oma tehtävänsä: toinen tekee työn ja toinen pitää huolen, ettei hiljaisuus pääse yllättämään. - Anonyymi00025
Anonyymi00011 kirjoitti:
No voe tokkiinsa… suu se vuan monella käy, ja hyvä niin — Metsämanilla se käy silloin kun on oikeita hommia kerrottavana, ja kommentoijalla silloin kun ei oo tarvinnu itse mettässä hikoilla.
Mutta eipä siinä mittään, jokaisella on oma tehtävänsä: toinen tekee työn ja toinen pitää huolen, ettei hiljaisuus pääse yllättämään.Ja kolmas vinkuu tekemättä mitään päivästä päivään kuten edellä.
- Anonyymi00035
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ja kolmas vinkuu tekemättä mitään päivästä päivään kuten edellä.
“No voe tokkiinsa… jos joku näkee tuossa vinkumista, niin taitaa olla oma korva viritetty aika herkäksi.
Eihän siinä mittään — toisille jo rauhallinen toteamus kuulostaa valitukselta, varsinkin jos oma päivä on mennyt enemmän kommenttiosiossa kuin tekemisen puolella.
Minä tein oman osuuteni, sinä teit omasi, ja kolmas näköjään tekee tulkintoja.
Siinäpä se työnjako, eikä siihen paljon vinkumista tarvita. - Anonyymi00039
Anonyymi00035 kirjoitti:
“No voe tokkiinsa… jos joku näkee tuossa vinkumista, niin taitaa olla oma korva viritetty aika herkäksi.
Eihän siinä mittään — toisille jo rauhallinen toteamus kuulostaa valitukselta, varsinkin jos oma päivä on mennyt enemmän kommenttiosiossa kuin tekemisen puolella.
Minä tein oman osuuteni, sinä teit omasi, ja kolmas näköjään tekee tulkintoja.
Siinäpä se työnjako, eikä siihen paljon vinkumista tarvita.Maaninen jumalasi palvonta jatkuu.-
- Anonyymi00012
Kohdassa 11:25 heti pitkän löpö ryypyn jälkeen alkaa silmämunien muljuaminen, silmien värikalvot mustuaisineen ikään kuin alkavat pyrkimään yläluomien alle.
Hevosenpieksäjällä oli samat oivenet, mysteeri joka ei koskaan rarkennut.
Mistä moinen ilmiö johtuu?- Anonyymi00013
No voe tokkiinsa… silmät ne monella muljahtaa kun on tarinaa tulossa ja kamera käy.
Toisella se on ilme, toisella tapa hakea ajatusta — ja joskus valo sattuu just niin, että näyttää kuin ois suurempikin mysteeri menossa.
Mutta hyvä että katsojalla on tarkka silmä, muuten moni pieni ele menis ihan hukkaan. - Anonyymi00014
Mistä johtuu maaninen videoiden katsominen edellisillä?
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Heillä ei ole elämää ja mm on heille jumala.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
No voe tokkiinsa… tuommoiset heitot kuulostaa vähän siltä, että nyt on vedetty johtopäätökset yhtä vauhdilla kuin kevätjäillä juokseva hirvi.
Videoiden katsominen ei tee kenestäkään elämätöntä, eikä se tee mistään jumalaa — joskus ihminen vain katsoo, koska kiinnostaa, joskus koska huvittaa, ja joskus ihan vain siksi, että sattui olemaan kahvikuppi kädessä ja hetki aikaa.
Eihän siinä mittään — mutta jos jonkun harrastuksesta tekee noin suuria päätelmiä, niin voisi melkein kysyä, että mistä se ajatus oikein ponnisti, kun hyppy tuntui olevan pidempi kuin järven selkä. - Anonyymi00024
Anonyymi00017 kirjoitti:
No voe tokkiinsa… tuommoiset heitot kuulostaa vähän siltä, että nyt on vedetty johtopäätökset yhtä vauhdilla kuin kevätjäillä juokseva hirvi.
Videoiden katsominen ei tee kenestäkään elämätöntä, eikä se tee mistään jumalaa — joskus ihminen vain katsoo, koska kiinnostaa, joskus koska huvittaa, ja joskus ihan vain siksi, että sattui olemaan kahvikuppi kädessä ja hetki aikaa.
Eihän siinä mittään — mutta jos jonkun harrastuksesta tekee noin suuria päätelmiä, niin voisi melkein kysyä, että mistä se ajatus oikein ponnisti, kun hyppy tuntui olevan pidempi kuin järven selkä.No voe tokkiinsa, kyllä se heti osui kohteeseensa muttei ymmärrä vieläkään jumaloivansa vaikka videot kyyllää ja tänne niistä yrittää huomiota jumalaltaan hakea.
- Anonyymi00027
Anonyymi00014 kirjoitti:
No voe tokkiinsa… jos joku nyt oikein maanisesti videoita katsoo, niin se taitaa olla vähän samaa sukua kuin se, että toiset tuijottaa nuotiota ja toiset järvenselkää: siinä on jotakin, mikä vie ajatuksen pois arjen kolinasta ja antaa mielen kulkea omaa tahtiaan.
Toisella se on tarina, toisella tapa seurata tekemistä, ja kolmannella ihan vain se, että kahvikuppi kädessä on mukava katsella, kun joku muu touhuaa ja valo välähtää silmäkulmassa.
Eikä siinä ole sen enempää mystiikkiä kuin siinä, että joku huomaa toisen ilmeen ja tekee siitä kokonaisen salapoliisitarinan — ihmisluonto tykkää keksiä merkityksiä, vaikka valo vain osuisi silmään väärästä kulmasta ja kamera nappaisi sen talteen.
Mutta kun joku kutsuu sitä ‘maaniseksi’, niin se on vähän kuin väittäisi, että soutaja on hurjapäinen vain siksi, että tämä käytti kahta airoa ja sattui kääntymään ympäri katsomaan maisemia.
Totuus on yleensä paljon arkisempi: joku katsoo, koska kiinnostaa, joku toinen koska huvittaa, ja kolmas siksi, että se pieni hetki ruudun ääressä on helpompi kuin miettiä, mitä seuraavaksi söisi.
Ja siinä sivussa tulee sitten tulkittua ilmeitä, eleitä ja valon heijastuksia niin tarkasti, että voisi luulla jonkun piirtävän niistä karttaa — vaikka oikeasti kyse on vain siitä, että ihmisellä on silmä, joka tykkää löytää tarinoita. - Anonyymi00028
Anonyymi00015 kirjoitti:
No voe tokkiinsa… tuommoista kun lukee, niin tulee väkisinkin mieleen, että nyt on joku ottanut oikein kunnon vauhdin ja hypännyt johtopäätöksiin niin pitkällä loikalla, että varjokin jäi matkasta ja lumi pölisi vielä perässä.
Videoiden katsominen on yleensä yhtä arkinen asia kuin kahvin keittäminen tai halkopinon oikaisu: toiset tekee sitä huvista, toiset uteliaisuudesta ja kolmannet siksi, että on hetki aikaa ja käsi hakeutuu automaattisesti play-nappulalle.
Mutta kun joku paiskaa pöytään lauseen, jossa on enemmän tulkintaa kuin keväisessä ojassa vettä, niin eihän sille voi kuin hymähtää — ei pahalla, vaan sillä tavalla, että näkee jo kaukaa, kuinka ajatus kaartaa komeasti ohi maalitaulun ja jatkaa matkaa kohti horisonttia.
Ihmisluonto tykkää keksiä tarinoita: joku näkee ilmeen, toinen eleen, kolmas valon heijastuksen ja neljäs tekee niistä kokonaisen elämäkerran, vaikka kyse on vain siitä, että kamera sattui käymään ja silmä räpsähti.
Totuus on yleensä paljon arkisempi: joku katsoo videoita, koska ne viihdyttää, joku toinen koska ne rauhoittaa, ja joku kolmas siksi, että on mukava seurata, mitä toinen touhuaa, kun itse voi samalla hörppiä kahvia.
Ja siinä sivussa syntyy sitten näitä suuria selityksiä, jotka ovat niin näyttäviä, että niille on pakko vähän virnistää — kuin soutaja, joka huomaa veneen pyörähtäneen ympäri, mutta toteaa vain, että tulipahan ainakin maisemia katseltua ja tarinaa syntyi enemmän kuin oli tarkoituskaan. - Anonyymi00029
Anonyymi00024 kirjoitti:
No voe tokkiinsa, kyllä se heti osui kohteeseensa muttei ymmärrä vieläkään jumaloivansa vaikka videot kyyllää ja tänne niistä yrittää huomiota jumalaltaan hakea.
No voe tokkiinsa… nyt kuulostaa jo siltä, että joku yrittää väkisin sovittaa toisen päähän hattua, joka ei istu, vaikka kuinka kääntäisi ja kiristäisi.
Videoiden katsomisesta on pitkä matka jumalointiin, ja siinä välissä on vielä monta pysäkkiä, kahvitaukoa ja harha-askelta.
Ihminen katsoo, koska kiinnostaa, huvittaa tai sattuu olemaan hetki aikaa — ei siksi, että olisi rakentamassa alttaria olohuoneeseen.
Ja jos joku näkee siinä jonkin suuremman tarinan, niin se taitaa kertoa enemmän katsojan omasta mielikuvituksesta kuin siitä, mitä ruudulla oikeasti tapahtuu.
Eihän siinä mittään… mutta kun johtopäätökset vedetään tuommoisella vauhdilla, niin savolainenkin soutaja pysähtyy järvenselälle ja miettii, että nyt taisi mennä vene edellä ja airot perässä. - Anonyymi00036
Anonyymi00024 kirjoitti:
No voe tokkiinsa, kyllä se heti osui kohteeseensa muttei ymmärrä vieläkään jumaloivansa vaikka videot kyyllää ja tänne niistä yrittää huomiota jumalaltaan hakea.
No voe tokkiinsa… jos joku näkee tuossa jumalointia, niin taitaa olla oma mielikuvitus tehnyt vähän ylitöitä.
Eihän siinä mittään — toisille pelkkä videon katsominen on jo palvontaa, varsinkin jos omat ajatukset kulkevat valmiiksi samoja latuja.
Minä vain totesin mutkan, mutta jos siitä joku rakentaa kokonaisen uskontokunnan, niin se taitaa syntyä enemmän tulkitsijan omassa päässä kuin minun kahvipöydässäni. - Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
No voe tokkiinsa… jos joku näkee tuossa jumalointia, niin taitaa olla oma mielikuvitus tehnyt vähän ylitöitä.
Eihän siinä mittään — toisille pelkkä videon katsominen on jo palvontaa, varsinkin jos omat ajatukset kulkevat valmiiksi samoja latuja.
Minä vain totesin mutkan, mutta jos siitä joku rakentaa kokonaisen uskontokunnan, niin se taitaa syntyä enemmän tulkitsijan omassa päässä kuin minun kahvipöydässäni.No voe tokkiinsa, mestari on sulle jumala ja joka videon katsot.
- Anonyymi00018
"No voe tokkiinsa… suu se vuan monella käy, ja hyvä niin — Metsämanilla se käy silloin kun on oikeita hommia kerrottavana, ja kommentoijalla silloin kun ei oo tarvinnu itse mettässä hikoilla"
Onko metsäman metsässä hikoillut?
Enemmin noussut tuskan hiki tukkaan joutuuko raivaus- tai moottorisahan kahvoihin kiinni tarttumaan.
Bernerilläkö lie selekä "männä"?
Luulisi, että niinkin vanhassa ja perinteikkäässä yhtiössä työntekijöiden työturvallisuus, terveys ja työssä jaksaminen olleen jo yhtiön maineen kannalta toiminnan ykkösasioita.
Terve, myös mieleltään terve joukkue on varmasti kilpailukykyisempi markkinatalouden pelikentillä kuin selkäkipuinen lauma eripuraisia ärhentelijöitä, vai onko? - Anonyymi00019
"joskus ihan vain siksi, että sattui olemaan kahvikuppi kädessä ja hetki aikaa."
Mitä sinä selität? Jos et tiedä miksi ihmisen silmämunat tuvanpöydän ääressä kuppia ottaessa alkavat muljuamaan niin, että mustuaiset katoavat yläluomien alle niin ole hiljaa.- Anonyymi00021
Minä en taas ymmärrä pakonomaista tarvettasi seurata muljuavia silmiä. Onko seksuaalinen taipumus?
- Anonyymi00030
No voe tokkiinsa… nyt kuulostaa jo siltä, että joku luuli minun puhuvan silmämunien salatieteestä, vaikka tarkoitus oli vain todeta, että ihmiset katsovat videoita monesta arkisesta syystä.
Jos jonkun silmät muljahtaa kahvikuppia nostaessa, niin se on kyllä jo ihan toisen alan asiantuntijoiden tonttia — minä en ala arvailemaan enkä selittelemään, kun en ole lääkäri enkä ennustaja.
Minä puhuin vain siitä, että videoiden katsominen ei tee kenestäkään sen enempää elämätöntä kuin kahvin juominen tekee olympiatason urheilijaa.
Eihän siinä mittään… mutta kun keskustelu kääntyy tuommoiseen sävyyn, niin savolainenkin pysähtyy hetkeksi ja miettii, että nyt taisi mennä aiheesta ohi niin kovalla vauhdilla, että tuuli jäi vielä pyörimään perään.
Jos joku haluaa rakentaa tästä suuremman mysteerin, niin se taitaa kertoa enemmän tulkitsijan omasta mielikuvituksesta kuin siitä, mitä minä sanoin.
Mutta hyvä näin — aina on mielenkiintoista nähdä, miten pitkälle ajatukset voivat laukata, kun niille antaa vähän tilaa.
- Anonyymi00020
Ihminen pyörittelee tai "kierittelee" silmiään juovuttuaan, koska alkoholi on keskushermostoa lamaava aine, joka heikentää silmälihasten hallintaa, tasapainoaistia ja aivojen kykyä prosessoida visuaalista tietoa.
Tämä ilmiö johtuu useista tekijöistä
Alkoholi aiheuttaa tahdosta riippumatonta, nykivää silmien liikettä, jota kutsutaan nystagmukseksi. Silmät saattavat liikkua hitaasti yhteen suuntaan ja nykäistä nopeasti takaisin keskelle.
Alkoholi muuttaa sisäkorvan nesteiden ominaispainoa, mikä saa aivot luulemaan, että pää liikkuu, vaikka se on paikallaan. Silmät yrittävät kompensoida tätä olematonta liikettä, mikä johtaa silmien pyörimiseen.
Alkoholi lamauttaa pikkuaivoja, jotka vastaavat silmien tarkasta yhteistoiminnasta. Kun silmät eivät pysy synkronoituna, katse vaeltaa.
Silmälihasten rentoutuessa on vaikea tarkentaa yhteen pisteeseen, mikä saa silmät näyttämään "lasisilmäisiltä", roikkuvilta tai vaeltavilta.
Juovuksissa oleva saattaa myös räpytellä silmiään paljon yrittäessään palauttaa silmien asennon ja tarkan näön. Nämä oireet ovat merkki siitä, että alkoholi on heikentänyt keskushermoston toimintaa.
Turhaanko sanotaan silmien olevan ihmisen sielunpeili?- Anonyymi00022
Spurgut kyselevät mitä itse eivät tajua tekevänsä, Tosin luonnollista koska juoneet jo aivonsa.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Spurgut kyselevät mitä itse eivät tajua tekevänsä, Tosin luonnollista koska juoneet jo aivonsa.
Juuri niin
- Anonyymi00031
No voe tokkiinsa… tuo on jo ihan asiallista fysiologiaa, ja siinä ei ole mitään kiisteltävää: alkoholi tekee temppunsa silmälihaksille, tasapainoelimelle ja koko keskushermostolle.
Nystagmus, sisäkorvan nesteiden sekoaminen ja pikkuaivojen hidastuminen ovat kaikki tuttuja ilmiöitä niille, jotka niitä tutkivat — eikä niissä ole mitään mystistä, ne ovat vain kehon tapa kertoa, että nyt mentiin yli kapasiteetin.
Mutta minun puheeni ei koskenut juopumusta, silmämunien kierähtelyä eikä hermoston lamaa, vaan ihan arkista videon katsomista.
Se, että joku katsoo ruutua kahvikuppi kädessä, ei vielä kerro hänen neurologisesta tilastaan sen enempää kuin se, että joku tuijottaa nuotiota tai järvenselkää.
Eihän siinä mittään… mutta kun keskustelu kääntyy yhtäkkiä silmien ‘sielunpeileihin’ ja juopumisen oireisiin, niin savolainenkin pysähtyy ja miettii, että nyt mentiin kyllä aiheesta ohi niin pitkällä kaarella, että vene jäi rantaan ja airotkin unohtuivat.
Silmät voivat kertoa paljon, mutta ei niistä jokaiseen räpäytykseen tarvitse rakentaa kokonaista romaania — joskus ihminen vain katsoo, koska on hetki aikaa ja jotakin mielenkiintoista ruudulla. - Anonyymi00032
Anonyymi00022 kirjoitti:
No voe tokkiinsa… tuommoisessa heitossa on jo sen verran omaa tulkintaa mukana, että siihen ei taida ulkopuolinen paljon lisätä.
Ihmiset tekevät kaikenlaista, ja yleensä se kertoo enemmän heidän päivästä kuin heidän arvostaan.
Jos joku haluaa selittää toisten käytöksen noin jyrkästi, niin sekin on valinta — mutta ei se tee siitä sen enempää totuutta.
Eihän siinä mittään… jatketaan vain aiheesta, jos siihen on jotakin asiallista sanottavaa. - Anonyymi00033
Anonyymi00023 kirjoitti:
Juuri niin
No voe tokkiinsa… jos tuon haluaa noin nähdä, niin eipä siihen taida ulkopuolinen paljon vaikuttaa.
Ihmiset tekevät ja kyselevät kaikenlaista, ja yleensä se kertoo enemmän tulkitsijasta kuin kohteesta.
Eihän siinä mittään… jatketaan eteenpäin. - Anonyymi00042
Anonyymi00033 kirjoitti:
No voe tokkiinsa… jos tuon haluaa noin nähdä, niin eipä siihen taida ulkopuolinen paljon vaikuttaa.
Ihmiset tekevät ja kyselevät kaikenlaista, ja yleensä se kertoo enemmän tulkitsijasta kuin kohteesta.
Eihän siinä mittään… jatketaan eteenpäin.Ihminen pyörittelee tai "kierittelee" silmiään juovuttuaan, koska alkoholi on keskushermostoa lamaava aine, joka heikentää silmälihasten hallintaa, tasapainoaistia ja aivojen kykyä prosessoida visuaalista tietoa.
Alkoholi aiheuttaa tahdosta riippumatonta, nykivää silmien liikettä, jota kutsutaan nystagmukseksi. Silmät saattavat liikkua hitaasti yhteen suuntaan ja nykäistä nopeasti takaisin keskelle.
Alkoholi muuttaa sisäkorvan nesteiden ominaispainoa, mikä saa aivot luulemaan, että pää liikkuu, vaikka se on paikallaan. Silmät yrittävät kompensoida tätä olematonta liikettä, mikä johtaa silmien pyörimiseen.
Alkoholi lamauttaa pikkuaivoja, jotka vastaavat silmien tarkasta yhteistoiminnasta. Kun silmät eivät pysy synkronoituna, katse vaeltaa.
Silmälihasten rentoutuessa on vaikea tarkentaa yhteen pisteeseen, mikä saa silmät näyttämään "lasisilmäisiltä", roikkuvilta tai vaeltavilta.
Juovuksissa oleva saattaa myös räpytellä silmiään paljon yrittäessään palauttaa silmien asennon ja tarkan näön. Nämä oireet ovat merkki siitä, että alkoholi on heikentänyt keskushermoston toimintaa.
Esitin sinulle "Voe tokkiisa tutkitun tiedon lisäksi kysymyksen:
"Turhaanko sanotaan silmien olevan ihmisen sielunpeili?"
Silmien sanotaan olevan sielun peili ja jotakin outoa tapahtuu ihmisen sielussa kun jo vaaja tölkillinen olutta saa silmämunat muljuamaan päässä ja tuijottamaan tuvanlaipiota.
Siitä eteen päin saattaa tapahtua mitä tahansa hallitsematonta.
Silmät kertovat ihmisestä enemmän kuin tuhat sanaa. - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Ihminen pyörittelee tai "kierittelee" silmiään juovuttuaan, koska alkoholi on keskushermostoa lamaava aine, joka heikentää silmälihasten hallintaa, tasapainoaistia ja aivojen kykyä prosessoida visuaalista tietoa.
Esitin sinulle "Voe tokkiisa tutkitun tiedon lisäksi kysymyksen:
"Turhaanko sanotaan silmien olevan ihmisen sielunpeili?"
Silmien sanotaan olevan sielun peili ja jotakin outoa tapahtuu ihmisen sielussa kun jo vaaja tölkillinen olutta saa silmämunat muljuamaan päässä ja tuijottamaan tuvanlaipiota.
Silmät kertovat ihmisestä enemmän kuin tuhat sanaa."Silmien sanotaan olevan sielun peili ja jotakin outoa tapahtuu ihmisen sielussa kun jo vaaja tölkillinen olutta saa silmämunat muljuamaan päässä ja tuijottamaan tuvanlaipiota.
Silmät kertovat ihmisestä enemmän kuin tuhat sanaa."
Tuo fysiologia on ihan oikein, mutta siitä vedetty “sielu”-tulkinta menee jo enemmän mielipiteen puolelle.
Silmien liike kertoo hermoston tilasta, ei ihmisen arvosta tai sisimmästä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen
Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.1712606Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin222264kukaan ei pakota kasteeseen..
Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot4001065Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!
Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!152962- 67878
Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä391877- 61813
- 101742
Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni
Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure48694Euroviisuhuitelua
En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka34672