Jousenia havaittu

Anonyymi-ap

Hyvissä ajoin näyttää niilläkin paluulentoliikenne alkaneen.

37

383

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jousenet tuli jo vimme vikolla🤭

• Anonyymi00002

Niin ettäkö ihan vimme vikolla? No jopas on sitten tulleet outoon aikaan!

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Niin ettäkö ihan vimme vikolla? No jopas on sitten tulleet outoon aikaan!

Herää kysymys mikä ajankohta on vimme viko?🤔 Googlen haku kyllä antaa erilaisia tuloksia hakusanalla "vimme" mutta ei mitään haulla "vimme viko"

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Herää kysymys mikä ajankohta on vimme viko?🤔 Googlen haku kyllä antaa erilaisia tuloksia hakusanalla "vimme" mutta ei mitään haulla "vimme viko"

Se on teboil munamartan suomea, paljon virheitä niin kuin koko hänen elämänsäkin.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Se on teboil munamartan suomea, paljon virheitä niin kuin koko hänen elämänsäkin.

hän ei ymmärä hoono soomi. Vimme puhu parempi, vaik o same(laine).

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Voi myös olla https://fi.linkedin.com/in/vimmepietarinen , tai https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote/soabbi-cd-vimme-saari-tapani-rinne/

• Anonyymi00007

Kysykee munamartoilta mikä on jousen ?
      Siitä monikko lienee jousenet.
      Ja niitä kun on muutama niin voi sanoa jousenia havaittu.
      Vimme ja viko lityy sihen.

• Anonyymi00008

Asia on käsitelty erittäin perusteellisesti ihan aitoon kiteeläiseen tapaan! Tämä viestiketju voitaneen päättää yhteisessä ymmärryksessä niin, että tarkoituksena on ilmoittaa: "Jousenia havaittu vimme viko" Jokainen palstankäytäjä tämän asian varmasti ymmärtää! Jos ei ymmärrä, niin sellaiset lukijat eivät ole alkuperältään kiteeläisiä!🤣

• Anonyymi00009

Ei ne mitään jousenia ole ne ovat joustenia.

• Anonyymi00010

Jos nyt oikein tarkkoja ollaan, niin vanha kansa on käyttänyt joutsenesta muun muassa muotoja jouhten, joutsenen ja joutseno.
        Jouhten ja muut vanhat muodot esiintyvät usein kansanrunoudessa ja murteellisissa ilmaisuissa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jos nyt oikein tarkkoja ollaan, niin vanha kansa on käyttänyt joutsenesta muun muassa muotoja jouhten, joutsenen ja joutseno.
        Jouhten ja muut vanhat muodot esiintyvät usein kansanrunoudessa ja murteellisissa ilmaisuissa.

Jouhten olijat, ottakaa vuoteenne ja käykäätte Joutsenoon siivin valkein, niinkuin joutsen.

• Anonyymi00011

Onko kukaan kuolevainen päässyt maistamaan joutsenta? Mille liha maistuu? 🤔

• Anonyymi00013

Tahallaan melko varmasti joku aloitukseensa kirjoitusvirheen teki ja siihen ensimmäisenä ihan itse vastasi muka vain hassutellen huomautti aloituksen virheestä. Tarkoituksena voi olla kalastella kommentteja ja niihin sitten jollain tapaa taas vetää Teboilia mukaan, kuten jo olikin munamartoilla aloiteltu siihen suuntaan keskustelua virittelemään.. Haiskahtaa nimittäin ”Teboil/Grillihullulle” tyypilliseltä kalastelu jankutukselta heti alkuunsa tämä ketju, eli tietää jo mitä hänellä on tässäkin ketjussa tarkoitus ruveta jauhamaan…💩
      P.S. Joutsenet ovat saapuneet ja kevät etenee, jatketaan elämää kohti kesää.

• Anonyymi00016

Nyt näyttää menevän jo vainoharhaisuuden puolelle, sillä minä olin se, joka aloitti tämän viestiketjun siitä syystä, että olin aamulenkillä koiran kanssa noin klo 6 ja huomasin eli kuulin joutsenien tööttäilevän puolen kilometrin päässä. Kirjoitusvirheitä sattuu (ja sattui tätäkin kirjoittaessa) ja huomasin sen vasta paljon myöhemmin, eikä minulla ollut mitään syytä vastata itse itselleni. Sitä paitsi en ole osallistunut Teboilin tai Kiteen grillin viestiketjuihin millään lailla, sillä minulla ei ole yrittäjää vastaan yhtään mitään sanomista. Tuskin tuleekaan.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Nyt näyttää menevän jo vainoharhaisuuden puolelle, sillä minä olin se, joka aloitti tämän viestiketjun siitä syystä, että olin aamulenkillä koiran kanssa noin klo 6 ja huomasin eli kuulin joutsenien tööttäilevän puolen kilometrin päässä. Kirjoitusvirheitä sattuu (ja sattui tätäkin kirjoittaessa) ja huomasin sen vasta paljon myöhemmin, eikä minulla ollut mitään syytä vastata itse itselleni. Sitä paitsi en ole osallistunut Teboilin tai Kiteen grillin viestiketjuihin millään lailla, sillä minulla ei ole yrittäjää vastaan yhtään mitään sanomista. Tuskin tuleekaan.

Juu ja minä toinen henkilö huumorilla ja leikillään vastasin kun on jo kaverit kaakatelleet pitemmän aikaa.
        Satun asumaan rannalla jossa kyseiset linnut pesii joka vuosi.
        Kyllä tuosta hymiöstä pitäis tajuta huumori.
        Melko tosikkoja ja kiivaita tuntuu ihmiset täällä olevan.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

No, innoissasi heti vainoharhaiseksi haukut jotain tuntematonta kirjoittajaa ja sua ei tunnu haittaavan Teboilin munamartta jutut yhtään, aika läpinäkyvää esitystä vedät.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Juu ja minä toinen henkilö huumorilla ja leikillään vastasin kun on jo kaverit kaakatelleet pitemmän aikaa.
        Satun asumaan rannalla jossa kyseiset linnut pesii joka vuosi.
        Kyllä tuosta hymiöstä pitäis tajuta huumori.
        Melko tosikkoja ja kiivaita tuntuu ihmiset täällä olevan.

Sillä grillin yrittäjän vainoajalla on iloiset hymiöt paljonkin käytössä ja olipa miten oli, kirjoitusvirheistä huomauttaminen vaikka huumorillakin on lapsellista. Varmasti kuitenkin heti lukiessasi ymmärsit mitä lintua aloittaja tarkoitti.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Sillä grillin yrittäjän vainoajalla on iloiset hymiöt paljonkin käytössä ja olipa miten oli, kirjoitusvirheistä huomauttaminen vaikka huumorillakin on lapsellista. Varmasti kuitenkin heti lukiessasi ymmärsit mitä lintua aloittaja tarkoitti.

Mennäänpä itse asiaan, eli miksiköhän Kiteen Grillin/Teboilin/Kulkurin Hovin… mitä näitä nyt onkaan, yrittäjä kokee tarpeelliseksi estää kommentointi Facebook kiteen puskaradiossa? Tuntuu välillä, että myös täällä joku (ei varmaan arvata kuka) yrittää vaimentaa kaiken kritiikin mikä on osoitettu näitä yrityksiä kohtaan 🤔🤔

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Mennäänpä itse asiaan, eli miksiköhän Kiteen Grillin/Teboilin/Kulkurin Hovin… mitä näitä nyt onkaan, yrittäjä kokee tarpeelliseksi estää kommentointi Facebook kiteen puskaradiossa? Tuntuu välillä, että myös täällä joku (ei varmaan arvata kuka) yrittää vaimentaa kaiken kritiikin mikä on osoitettu näitä yrityksiä kohtaan 🤔🤔

Siinähän se pölvästi taaskin höperehtimässä ja taitaapa hupsuus olla pahenemaan päin. Löytysköhän tuohon vaivaan mistään apua kun kaipa tuostakin vois parantua.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Siinähän se pölvästi taaskin höperehtimässä ja taitaapa hupsuus olla pahenemaan päin. Löytysköhän tuohon vaivaan mistään apua kun kaipa tuostakin vois parantua.

Tule käymään Teboilin parlamentilla, näet omin silmin kaipaanko apua vai en 😇

• Anonyymi00014

Joutsenen alalajit ovat: laulujoutsen, kyhmyjoutsen ja pikkujoutsen. Laulujoutsen pesii Kiteellä, ja muuttoaikoina nähdään myös pikkujoutsenia. Kyhmyjoutsenia satunnaisesti, ovat harhautuneet etelä rannikolta. Tunnetaan myös käsite nimeltä musta joutsen. Se tarkoittaa ennalta aavistamatonta pahaa tapahtumaa.

• Anonyymi00015

Mitä jousenia, onko uusi laji, tuollasta ei ole ennen täällä nähty jousenia.

• Anonyymi00020

Se on sitten viikonloppuna ruuhkaa Kiteelläkin kun lintubongarit uutta joutsenlajia rynnistää kiikaroimaan ja kamerat räpsyy kilpaa kun vilahduskin puolisukeltajan pyrstösulista näkyy.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Se on sitten viikonloppuna ruuhkaa Kiteelläkin kun lintubongarit uutta joutsenlajia rynnistää kiikaroimaan ja kamerat räpsyy kilpaa kun vilahduskin puolisukeltajan pyrstösulista näkyy.

Minä oletan erittäin vahvasti että kiteellä esiintyy melko yleisesti kaksijalkainen, pystyssä liikkuva eläinlaji minkä nimi on kyrpiäinen! On hyvinkin yleinen alueella.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Minä oletan erittäin vahvasti että kiteellä esiintyy melko yleisesti kaksijalkainen, pystyssä liikkuva eläinlaji minkä nimi on kyrpiäinen! On hyvinkin yleinen alueella.

Oletkohan joskus tarkkaan katsellut kyseistä lajia, kiinnostuneena tiiraillut kyrpiäisiä? Mainitsitkin huomanneesi lajin edustajan liikkuvan pystyssä, mutta oletkos seurannut kun se seisoo, niin seisoiko tanakasti ja pitkään?

• Anonyymi00022

Ei olleet jousenia, olivat vieterisiä, jousenen sukulaislaji kylläkin☝️

• Anonyymi00027

Hyvin bongattu! ja lajintunnistus selkeästi hallussa. Ovat molemmat sen verran harvinaisia sekä samankaltaisia, että varmaan jousenen ja vieterisen erottaminen voisi olla hankalaa jos ei ole asiaan perehtynyt.

• Anonyymi00024

Melkoinen keskustelu saatiin aikaiseksi linnusta. Mutta ei kannata yrittää siirtää huomiota itse ongelmasta, eli yrittäjän/yrittäjien tarpeesta vaimentaa kiteeläisten sananvapautta palautteen jätössä.

• Anonyymi00029

Siis tämä ketjuhan on alkanut joutsenten saapumis havainnosta, joten kerro toki sinäkin vapaasti jos olet mielenkiintoisia siivekkäitä nähnyt. Ei kukaan yrittäjä sinun kertomuksia linnuista halua vaimentaa, luonnossa liikkuminen ja lintujen seuraaminen on varmasti tämän kylän yrittäjienkin mielestä hyvä harrastus.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Siis tämä ketjuhan on alkanut joutsenten saapumis havainnosta, joten kerro toki sinäkin vapaasti jos olet mielenkiintoisia siivekkäitä nähnyt. Ei kukaan yrittäjä sinun kertomuksia linnuista halua vaimentaa, luonnossa liikkuminen ja lintujen seuraaminen on varmasti tämän kylän yrittäjienkin mielestä hyvä harrastus.

Variksen näin eilen, lokkeja en vielä mutta eiköhän nekin kohta ilmaannu

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Variksen näin eilen, lokkeja en vielä mutta eiköhän nekin kohta ilmaannu

Vähissä on (ainakin ilmoitetut) havainnot lokeista, mutta eiköhän ne sieltä kohta palanne. https://www.tiira.fi/mielenkiintoiset2_PKLTY.html

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Vähissä on (ainakin ilmoitetut) havainnot lokeista, mutta eiköhän ne sieltä kohta palanne. https://www.tiira.fi/mielenkiintoiset2_PKLTY.html

Ainakin eilen näin ohi ajaessani Koivikon pellolla kymmenittäin töyhtöhyyppiä. Mikähän siinä on että yleensä linnut kerääntyvät siihen osaa peltoa mikä on rakennusten puolella ja kohdalla. Ei tien vastakkaiselle puolelle, ja vielä vähemmän pikkuisen etelään päin oleville pelloille.
        Tämä siis hanhia lukuun ottamatta. Niitä riittää joka paikkaan.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Ainakin eilen näin ohi ajaessani Koivikon pellolla kymmenittäin töyhtöhyyppiä. Mikähän siinä on että yleensä linnut kerääntyvät siihen osaa peltoa mikä on rakennusten puolella ja kohdalla. Ei tien vastakkaiselle puolelle, ja vielä vähemmän pikkuisen etelään päin oleville pelloille.
        Tämä siis hanhia lukuun ottamatta. Niitä riittää joka paikkaan.

Ehkä linnut hakee jonkinlaista turvaa kun rakennuksia pellon lähellä, olisikohan ne tavallaan metsänreunan korvike. Arvaus vain, ei ole oikeaa tietoa tuosta asiasta.
        Hanhet luottaa siihen kun isolla porukalla ovat pelloilla liikenteessä, niin aina joku huomaa vaaran ja varoittaa uhkasta muita. Siksi ne on niin rohkeita ja menevät minne tahansa syömään jos vaan ruokaa on tarjolla.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ehkä linnut hakee jonkinlaista turvaa kun rakennuksia pellon lähellä, olisikohan ne tavallaan metsänreunan korvike. Arvaus vain, ei ole oikeaa tietoa tuosta asiasta.
        Hanhet luottaa siihen kun isolla porukalla ovat pelloilla liikenteessä, niin aina joku huomaa vaaran ja varoittaa uhkasta muita. Siksi ne on niin rohkeita ja menevät minne tahansa syömään jos vaan ruokaa on tarjolla.

Mistäpä näitä lintujen aivoituksia tietää, mutta voihan tuossa vanhan tilakeskuksen ympärille olla myös vuosikymmenten saatossa kertynyt enemmän ravinteita orgaanisesta jätteestä, lannasta ja puutarhoista mikä tekee maaperästä elävämpää.

• Anonyymi00033

Lintuja bongaavilla miehillä on yleensä yhteinen ongelma, potenssiongelma.

• Anonyymi00034

Erittäin valitettava tosiasia, sillä moni lintuja bongaavalle miehelle on koitunut erilailaisia ongelmia siitä että putki jumittuu suoraksi! Joskus sitä ei meinaa saada mahtumaan takaisin suojapussiinsa ennen kuin kovan vääntämisen kautta.

• Anonyymi00035

Sinulle on sitten paljonkin kertynyt kokemusta lintuja bongaavista miehistä, kun olet potenssiongelman todennut heillä kaikilla. Onko tullut mieleen, että jos jokaisella heistä oli kyseistä ongelmaa sinun kanssa ollessa niin se taitaa johtua sinusta…

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      36
      2121
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      59
      1925
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1865
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      377
      1602
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1601
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1424
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1052
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      947
    9. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      859
    10. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      63
      833
    Aihe