Annetaan ilmaiseksi?!

~i~

Te, jotka luovutatte lemmikkinne ilmaiseksi eteenpäin tuntemattomaan tulevaisuuteen, oletteko miettineet mitä "hyväntahdon-ilmauksellanne" saatte aikaan?

Neitokakaduja näkee silloin tällöin "myytävänä" ilmaiseksi, tosin ei poikasia vaan varttuneempia yksilöitä. Oli syynä luopumiseen sitten mikä tahansa, eikö ilmaiseksi anneta juuri päästäkseen kyseisestä eroon?! Kun lintu luovutetaan eteenpäin, siitä voi taas pyytää uuden hinnan ja välikätenä toiminut vetää rahat päältä. Ei lintu ole kauppaesine, jota voi heitellä edestakaisin.

Pienellä vaivannäöllä ja kun linnusta pyydetään pieni korvaus voi varmistaa sen, että lintu saa kodin, johon se todella halutaan! Ilmaista tavaraa voi vastaanottaa kuka tahansa ilman sen suurempaa huolta, voihan sen sitten heittää pois, eikä ole menettänyt mitään! Neitokakadujen hinta on jo muutenkin alakantissa, ei lasketa sitä enempää!

5

1136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jade

..kyllä hyväksyn lemmikin ilmaiseksi antamisen, mutta luovuttaessa eläintä toiselle pitäisin kyllä itselläni oikeuden käydä katsomassa sitä uudessa kodissaan.
      Näin toimii mm. eläinsuojeluyhdistys, tosin sillä erotuksella, että sieltä otettu eläin ei ole ollut ilmainen.

Lisättäköön vielä, että linnuista en tiedä, mutta kissoista kyllä.

• Tepa

Enpä ole tullut ajatelleeksi tuota, hyvä pointti!(En anna eläimiä pois ilmaiseksi,koska itselläni on vain yksi koira ja vaikka kokonainen koiralauma olisi en niitäkään ilmaiseksi antaisi!)

• Nymfin om.

Minä ainakin hyväksyn eläimen antamisen ilmaiseksi jollekin... Kylläkään en missään nimessä antaisi sitä kenellekkään tuntemattomalle esim netistä löytyneelle ottajalle. Mutta tuo oli vain minun kantani.
      ps.minusta nymfit ovat hyvin kalliita joten ei yhtään haittaisi vaikka niiden hinta vähän laskisikin....

• -n-

Pikemminkin sitä hintaa voisi nostaa, niin jotkut ihmiset ehkä miettisivät kaksi kertaa ennenkuin lintukaverin ostaa.

• celebesin om.

MINUSTA neitokakadut ovat AIVAN LIIAN halpoja, samoin kuin kaikki muutkin ''pienemmät'' linnut. Niitä sitten tulee ostettua jos jonkinmoiseen kotiin kun halvalla saa, mikä taas ei ole mielestäni millään tavalla viisasta.

Myöskään mielestäni MITÄÄN lemmikkejä ei saisi lähteä ilmaiseksi jakelemaan, ellei kyseessä ole joku tuttu ja luotettava ihminen, vaikka hyvä ystävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe