Mikä sinua vie?

Anonyymi-ap

Oletko viisastunut vai tyhmentynyt elämäsi aikana? Kumpi pää sinua johtaa - yläpää vai alapää?

Median uutisoinnista päätellen aika moni ihminen on alapäänsä vietävissä - ja tämä koskee eri ikäisiä ihmisiä. Itsehillintä pettää kun vähän viisari värähtää tai muuten alapäätä kihelmöi.

Miten monelta ongelmalta säästyttäisiin, jos ihmiset malttaisivat mielensä ja tyytyisivät seurustelemaan valtaosan ihmisistä kanssa vain platonisella tasolla.

40

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      No jaa,,ainakin olen huomannut lyhentyneeni useamman sentin vuosien myötä.

      • Anonyymi00002

        Jaaha. Et siis osaa päättää, kumpi pää sinua vie? 🤔 Vai maan vetovoimaako tarkoitat?


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Jaaha. Et siis osaa päättää, kumpi pää sinua vie? 🤔 Vai maan vetovoimaako tarkoitat?

        Kuinka seksistinen kommenttisi olikaan,,hyi sinua.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kuinka seksistinen kommenttisi olikaan,,hyi sinua.

        Miten sinulle sellainen hyh hyh -asia tuli heti ensimmäisenä mieleen? Onko mielikuvituksesi likainen?


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Miten sinulle sellainen hyh hyh -asia tuli heti ensimmäisenä mieleen? Onko mielikuvituksesi likainen?

        huhhuh.


    • Anonyymi00003

      Ai, minä taidan lukea eri lehtiä koska en tunnista lausettasi "Median uutisoinnista päätellen aika moni ihminen on alapäänsä vietävissä - ja tämä koskee eri ikäisiä ihmisiä. Itsehillintä pettää kun vähän viisari värähtää tai muuten alapäätä kihelmöi.""

      Kerro nyt muutama esimerkki moisesta ja miten se alapää on vienyt ja ketä

      Itsellekin on vielä intohimo tärkeää, mutta ei se minua vie minnekään ja kohdekin on ollut jo monta vuotta sama.

      Olen viisastunut paljonkin, ihan todistettavastikin eli yli 5-kymppisenä mm. suoritin akateemisen loppututkinnon.

      • Anonyymi00017

        Sun tarttee lukea sellainen kirja kuin Minä ja hän. Sitten tiedät, miten alapää vie. Luulin ekaksi, että hän tarkoittaa toista ihmistä, mutta ehei, kaverin siitin eli omaa elämäänsä.


    • Anonyymi00005

      En ala osoittelemaan ketään ihmistä nimeltä. Eikä kaikissa uutisissa edes ole kerrottu näiden "sankareiden" nimiä. Tämä on varmaan ihan viisasta, koska jokaisella on yleensä omaisia ja sukulaisia, joille tietynlainen julkisuus voi olla kiusallista.

      Se, että olet yli 50-vuotiaana suorittanut akateemisia opintoja on hienoa. Mutta ei se välttämättä kerro viisaudesta - ehkä olet älykäs? Mutta älykkyys ja viisaus eivät tarkoita samaa asiaa. Mielestäni ei osoita viisautta kun kyselet mitä oikein tarkoitan - olisi tuon pitänyt sinulle jo aloituksesta selvitä.

      • Anonyymi00018

        Juu, arvasinkin että tulee kommentti "akateemisuus ei tarkoita viisautta". No, ei tietenkään vaas se tarkoittaa, että olen suorittanut akateemisen tutkinnon ja omaan tietystä alueesta laajan teoriatiedon. Se, miten sitä tietoa soveltaa kertoo sitten jo ainakin älykkyydestä ja mielestäni myös viisaudesta. Totta kai on olemassa monenlaista viisautta.

        Viisautta on myös kysyminen ja tietty uteliaisuus; e todellakaanymmärtänyt aloituksestasi pointtia ja siksi pyysinkin jotain konkretiaa tai esimerkkejä. Yleistä jargoniaa ilman mitään perustetta kuulee ja näkee ihan riittämiin.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Juu, arvasinkin että tulee kommentti "akateemisuus ei tarkoita viisautta". No, ei tietenkään vaas se tarkoittaa, että olen suorittanut akateemisen tutkinnon ja omaan tietystä alueesta laajan teoriatiedon. Se, miten sitä tietoa soveltaa kertoo sitten jo ainakin älykkyydestä ja mielestäni myös viisaudesta. Totta kai on olemassa monenlaista viisautta.

        Viisautta on myös kysyminen ja tietty uteliaisuus; e todellakaanymmärtänyt aloituksestasi pointtia ja siksi pyysinkin jotain konkretiaa tai esimerkkejä. Yleistä jargoniaa ilman mitään perustetta kuulee ja näkee ihan riittämiin.

        Eli olet sellaine "kirjatyhmä" kuten tuollaisista henkilöistä on niin osuvasti sanottu.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Eli olet sellaine "kirjatyhmä" kuten tuollaisista henkilöistä on niin osuvasti sanottu.

        Ohoh, minuakin rupesi kiinnostamaan. Millaisista henkilöistä sanotaan kirjatyhmä? Ja kuka sanoo? Sellainenko, joka ei kirjaa ole aukaissutkaan vai kouluttamaton?

        Yleenä koulutusta dissaavat vain henkilöt, joilla itsellä ei ole koulutusta. Onko tässäkin tapauksessa näin?


    • Anonyymi00006

      Jos ei alapää veisi ihmiskuntaa ei olisi enää.

      • Anonyymi00008

        Noin ainakin voi sanoa sellainen sarja-siemennesteenluovuttaja, joka haluaa kansoittaa koko maailman omalla siemenellään.


      • Anonyymi00010

        Se on totta. Ei platonisella rakkaudella ihmisiä olisi enää.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Se on totta. Ei platonisella rakkaudella ihmisiä olisi enää.

        Nykyistä muoaliman menova seuratessa juolahtaa kyllä mieloseen, että se olisi aika hyvä,


    • Anonyymi00009

      Mmmielenkiintoinen kymysys. Vatsaus on "yläpää", mutta ihan hirrrveesti pitää miettiä. pitääkö siihen panna; valitettavasti.

      • Anonyymi00035

        Panna tottakai.


    • Anonyymi00011

      Vietit vie ihmistä, mutta eikö joku sanonut, että menkää ja täyttäkää maa !

      • Anonyymi00026

        Niin on kirjoitettu, ja lisäksi; parempi naida kuin palaa.


    • Anonyymi00012

      "Median uutisoinnista päätellen"

      ???

      Laita liinkki !

      • Anonyymi00015

        No en todellakaan laita.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        No en todellakaan laita.

        Taitaa olla ihan itsesi johtopäätöksiä koska et menettäisi mitään jos hieman perustelisit kummallista väitettäsi


    • Anonyymi00013

      On alussa oleva toistaiseksi platoninen suhde. Mitään kiirettä ei ole mutta toivottavasti johtaa seksiin aikanaan. On hyvä että kaikki paikat kehossa ovat siinä toiminnassa mihin ne on tarkoitettu, alapää tietenkin enää nautintoon kun lapsentekovaihe on ohi. En oikein tuota johtamis- tai viemiskäsitettä tässä tapauksessa ymmärrä. Ennen rakastuminen ja vietti kirvoitti lasten tekoon ja perheen perustamiseen.

    • Mä laitan nyt ensimmäisen ajatuksen mikä tuli mieleeni tästä aloituksesta:)
      Tämän aiheen parissa tai takia syntyy kaikenlaista negatiivistakin: parit eroavat, syntyy mustasukkaisuutta, kaverusten välit muuttuvat radikaalisti. Häpeääkin tämä synnyttää, hämmennystä. Olemme kuin pienet apinat tai suuret virtahevot olohuoneissamme.

    • Anonyymi00014

      Iltapäivälehtien nettisivuston lööpeillä houkutellaan usein maksumuurin taakse tämäntapaisilla otsikoilla: Mitä mies haluaisi sängyssä mutta ei kehtaa sanoa, miten saat järisyttävän orgasmin jne. jne. Hetken hurmiosta moni tekee suuria erehdyksiä. Pikkujouluissa petetään ja salarakkaita on siellä täällä.

      Luultavasti näitä jännittäviä seikkailuja kokenut saattaa katua ainakin jotakin niistä. Sieltä voi joku hurmuri paljastua väkivaltaiseksi häiriköksi, jota sitten täytyy pakoilla henkensä uhalla. Henkirikoksiakin tapahtuu melko usein kun mustasukkaisuus yllättää ikävällä tavalla...

      • Anonyymi00037

        En maksa lööppitarinoista koskaan.


    • Tunteet vieneet joskus tyhmyyksiinkin. Tunteen ja järjen taistelu. Slapään en koskaan muista vieneen naista.

      • Anonyymi00025

        Äläpä muuta mutise. Olisipa osannut hallita tuliset tunteensa silloin joskus. Osannut himmailla, ymmärtänyt, tietänyt, tajunnut ...


      • Anonyymi00025 kirjoitti:

        Äläpä muuta mutise. Olisipa osannut hallita tuliset tunteensa silloin joskus. Osannut himmailla, ymmärtänyt, tietänyt, tajunnut ...

        Ai. Minulla ei niin tulisia mutta väärässä kohti :D. Enpä ois ikinä uskonu.


      • Anonyymi00027
        Siili25 kirjoitti:

        Ai. Minulla ei niin tulisia mutta väärässä kohti :D. Enpä ois ikinä uskonu.

        Mitä et usko? No jooo, ehkä tuliset olisi pitänyt panna sitaatteihin, kun enempi ne kai olivat äkkipikaistuksissa tehtyjä 'huomioita' ja kärjistyksiä yms.


      • Anonyymi00027 kirjoitti:

        Mitä et usko? No jooo, ehkä tuliset olisi pitänyt panna sitaatteihin, kun enempi ne kai olivat äkkipikaistuksissa tehtyjä 'huomioita' ja kärjistyksiä yms.

        En ois uskonut että semmosta omalle kohdalleni......En siis puhunut sinusta kun en tunne enkä tiedä.


    • Anonyymi00016

      Nuorempana alapää , nykyään enään 2-3 kertaa kuussa föörpiikki lenssaa :)

      Vanha Skönö

    • Anonyymi00028

      Joo, mut ne hormonit vie ihmistä, kiihkeys ja vimma aina sekoittaa.

    • Anonyymi00029

      Vaimoni ilkeämielinen väite. Hänen mielestään lahoan yläpäästä nopeammin kuin alapäästä.
      Eturauhasen syövän leikkaus edeltävine ja leikkauksen jälkeisinen lääkityksineen on tasoittanut tilanteen.

      • Anonyymi00030

        Kaikista huonoin vaihtoehto. KUn on vanha ukko ja alapäässä vielä virtaa eikä yläpää ole tarpeeksi terävä niin lopputuloksena on sikaileva ja ällöttävä vanha pukki!


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Kaikista huonoin vaihtoehto. KUn on vanha ukko ja alapäässä vielä virtaa eikä yläpää ole tarpeeksi terävä niin lopputuloksena on sikaileva ja ällöttävä vanha pukki!

        Kerrot siis itsestäsi, kun tiedät noin hyvin.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Kaikista huonoin vaihtoehto. KUn on vanha ukko ja alapäässä vielä virtaa eikä yläpää ole tarpeeksi terävä niin lopputuloksena on sikaileva ja ällöttävä vanha pukki!

        Tai sitten vaimo käyttää miehensä olotilan hyväkseen hankkien omilla ehdoillaan mielihyvää josta mieskin saa oman osansa.
        Kaipamme kumpikin leikkausta edeltäviä vuosia joista on sentään miellyttävät muistot.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Tai sitten vaimo käyttää miehensä olotilan hyväkseen hankkien omilla ehdoillaan mielihyvää josta mieskin saa oman osansa.
        Kaipamme kumpikin leikkausta edeltäviä vuosia joista on sentään miellyttävät muistot.

        Samoin, molempia vei alapää kuuskyt vuotta. Mutta nyt +78 voi vain suudella. sitä tehdään paljon.


    • Anonyymi00034

      Tie vie ihmistä eteenpäin, kaikki muuttuu matkan varrella paremmaksi ja huonommaksi, sattumat ja päätökset yhteistyössä aikaansaa kaiken.

    • Anonyymi00036

      Pää vie ja päätöntä on meno välillä, päämäärä on ja pää määrää.
      Toukokuun viimmenen viikko alkamassa, helle meni muualle, +13.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      236
      3141
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

      Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      15
      2891
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

      Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      24
      2149
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      26
      2068
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      64
      1947
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

      Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      76
      1712
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

      palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      28
      1569
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

      Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      118
      1434
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

      "Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      39
      1370
    10. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

      Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      42
      1253
    Aihe