Olen aloittamassa purjeveneilyä, ja nyt eteen on tullut päähineen valinta. Tiedän, että on olemassa sydvestejä ja erilaisia kipparinlakkeja, mutta olen todennut pipon vastaavan parhaiten omaan tarpeeseeni. Se on käytännöllinen: suojaa tuulelta, pitää pää lämpimänä ja on tarpeeksi joustava, jotta se pysyy päässä kovassakin tuulessa.
Olen ihastunut Jacques Cousteaun tunnetuksi tekemään malliin, joka lienee lämmin, mutta onko se tarpeeksi tuulenpitävä purjehdusolosuhteisiin? Purjeveneilijäthän suosivat nykypäivänä usein teknisiä materiaaleja, jotka hylkivät vettä ja tuulta, kun taas perinteinen neulepipo voi kastua ja jäähtyä nopeasti, jolloin pääkin saattaa jäähtyä. Jäähtynyt pää on huono asia.
Myös mahdollinen kontekstiristiriita huolettaa minua - voiko purjeveneilijä käyttää samanlaista pipomallia jonka itse suuri Cousteau teki tunnetuksi? Vaikuttaako pipon väri asiaan, onko jokin muu kuin punainen neutraalimpi vaihtoehto? Syyllistynkö populäärikulttuuriseen omimiseen, jos asetan tuollaisen kaljuani ja sivukutreja peittämään?
Purjeveneilijälle sovelias pipo
10
248
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sellainen oranssi joka kelpaa hirvenmetsästykseen. Se on hyvä merkki, kun etsitään puomin iskusta pudonnutta purjehtijaa.
- Anonyymi00002
Kopppalakki kuulluu olla valkoisena.
- Anonyymi00003
Kipparilakki jossa navigointi prinikat kelissä kuin kelissä
- Anonyymi00004
Minä jo aloin huolestua kun olit useita päiviä poissa.
Nyt ollaan päästy taas tuttuun menoon kun olet taas mukana.
Ps. minä käytän aina pipoa.- Anonyymi00005
Kiva:) Millainen pipo sinulla on?
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kiva:) Millainen pipo sinulla on?
Kyllä niistä useimmat on Prismasta ostettu.
- Anonyymi00006
https://kauppa.johnnurmisensaatio.fi/products/john-nurmisen-saatio-punainen-pipo
Tämä on mukava ja tyylikäs ja sen ostamalla tuet Itämeren suojelutyötä. Minulla oli tuollainen sininen, putosi poistuessa bussin lattialle ja kun löytötavara maksaa niin samalla vaivalla tilasin uuden.
vähän kovempaan keliin tarvitset kyllä vuorillisen, esim thinsulate tms-pipon, ja kesällä olisi hyvä jos hatussa olisi vähän lieriä niin suojaisi auringolta. lippistä olen käyttänyt mutta eihän se suojaa niskaa ja korvia, ja lisäksi kova tuuli saattaa heittää sen päästä.- Anonyymi00008
Kiitos vinkistä! Lippis minulla jo on, sellainen klassinen malli jossa on käännettävät korvaläpät. Olen hankkinut sellaisen, sillä tarkoituksenani on aloittaa uutena harrastuksena fasaaninmetsästys.
- Anonyymi00009
Tuolla on sopivia pipoja purjehtijoille.
Ne suojaavat hyvin ja kuvaavat harrastajien persoonaa
https://preview.redd.it/im-single-and-thought-this-scene-from-the-naked-gun-had-the-v0-l4qg69e99fu41.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=e539fa2b0633c521f407bcabde06a53add38fb3d- Anonyymi00010
🤭😂😁🤣👍
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1222052
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671389
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233