Vaatteisiin menee rahnaa

Anonyymi-ap

Luinpa tuossa, että Ruotsin kruununprinsessa Victoria laittoi viime vuonna vaatteisiinsa rahaa 532 817 kruunua, mitä lie euroissa.
Sisarensa Madeleinen laittoi 525 400 kruunua. Prinsessa Sofian vaateostokset olivat vain 229000 kruunua.

Kreikan prinsessa Olympia laittoi 2,6 miljoonaa kruunua kuteisiinsa, mitä lie euroissa.

Kallista lystiä olla kuninkaallinen.

Itse selvisin viime vuodesta ostamalla uuden pipon ja hansikkaat alennuksesta. Hyvin silti pärjäsin talven yli. Ehkä tarttee hankkia jotain uutta kevääksi.

28

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jaa kurssi

Ruotsin kruunu näyttäis olevan euroissa snadisti yli kymmen senttiä. Elikkäs victorian vaatebudjetti ollut reilut viiskyt tonttua euroissa.

Ei se nyt varsinaisesti vähänkään ole, mutta ei sillä summalla hirveen montaa iltapukua kuitenkaan teetä. Toki ihmisellä kuluu käyttövaatteita ja kalsareita jne jatkuvasti, mutta normihemmolla harvemmin iltapukuja tms edustus vaattteita. Joku pradan käsilaukku voi maksaa yksistään jo monet tonnit.

Summa siis kuulostaa äkikseltään isolta, mutta noit työvaatteet varmastikkin tekee siitä suurimman osan. Pitää mun mielestä jollain prinsessalla olla kuitenkin työvaatteet, kuten vaikka hitsarilla haalarinsa. Ei ne alastikkaan töissä voi olla... Kai.

Se totta, vanhemmiten vaatteisiin kuluu vain vähän rahaa. Itellä tavan kledjut vähän parempilaatuisia, kestävät pitkään. Toisekseen kokokaan ei ole vuosikymmeniin muutunut. Tälle vuodelle pitänee investoida lähinnä vähän sukkiin ja alusvaatteisiin. Ehkä vois ostaa pikkutakin, tai pari. Mitään isompaa

• Anonyymi00002

Hö, lähti julkaistavaksi vahingossa kesken lauseen..

Siis mitään isompaa ei tarvi just nyt ostaa. Mulla hyvä tsägä koon kans, mä ostanut liki aina just takkeja tms käytettynä. Yhden puvun olen teettänyt ja samaten yhden pikkutakin. Mutta tollasta normi blues brothers kledjua löytyy hyvin kirppiksiltä.

Viimeks talvella taisin ostaa uuden trilby hatun, maksoi jotain satasen. Noh, kestää monet vuodet.

Mutta koska ei tarvitse mitään kummempia edustusasuja, vaatebudjetti tosiaan muutama satanen vuodessa. Siis tavan kundilla. Joku edustustehtävissä oleva prinsessa ihan eri tilantessa, kyllä sellasen vaatebudjetti väkiselläkin eriluokkaa.

=DW=

• Anonyymi00003

Kuninkaalliset, fake! eivät tarvitse enää asuja..olivat inbret rotschildeja kaikki. Eivät mitään kaikki pois. Hirviöitä..

• Anonyymi00004

Kun Charles ilmoitetaan kuolleen jotain jännää tapahtuu..ne kaikki ovat khasareja

• Anonyymi00005

Oon kyllä iloinen, että ei oo kutsuttu Linnan juhliin, eikä oo kutsuttu Noobelin illalisellikkaan.

Kyllä menis paljon valuuttaa, jos pitäis hankkia iltapuku ja lisukkeet niihin.
        Vois helposti hurahtaa kuukauden eläke ja ei riittäiskään. En tiedä, antaisivatko pankista lainaa siihen tarkoitukseen, ehkäpä antaisivatkin.

No, ei hätää, näillä näkymillä ei ole kutsua tulossa, joten porskuttelen entisissä kuteissa tämänkin vuoden. Tartteekin kaivaa esille "kesähepeneet".

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Oon kyllä iloinen, että ei oo kutsuttu Linnan juhliin, eikä oo kutsuttu Noobelin illalisellikkaan.

Kyllä menis paljon valuuttaa, jos pitäis hankkia iltapuku ja lisukkeet niihin.
        Vois helposti hurahtaa kuukauden eläke ja ei riittäiskään. En tiedä, antaisivatko pankista lainaa siihen tarkoitukseen, ehkäpä antaisivatkin.

No, ei hätää, näillä näkymillä ei ole kutsua tulossa, joten porskuttelen entisissä kuteissa tämänkin vuoden. Tartteekin kaivaa esille "kesähepeneet".

Mä saisin linnan juhliin rytkyni kankaan ja ompelulangan hinnalla , jos joutuisin menemään. Yksi 80-luvun alussa ostamani mekkokaavakin on vielä tallessa josta saisi pienillä muokkauksilla hyvän, ei tarviis ku helmaa pidentää n. 40 senttiä ja pääntietä hiukan muuttaa ja ihan itse pystyisin sen myös ompelemaan. Päivässä olisi valmis.
        Onneksi kuitenkin niin hyvin ei koskaan käy että tarviis mennä.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Mä saisin linnan juhliin rytkyni kankaan ja ompelulangan hinnalla , jos joutuisin menemään. Yksi 80-luvun alussa ostamani mekkokaavakin on vielä tallessa josta saisi pienillä muokkauksilla hyvän, ei tarviis ku helmaa pidentää n. 40 senttiä ja pääntietä hiukan muuttaa ja ihan itse pystyisin sen myös ompelemaan. Päivässä olisi valmis.
        Onneksi kuitenkin niin hyvin ei koskaan käy että tarviis mennä.

Eikä tarttis jonossa seisoskella.

Kiitti vaan vinkistä, on minullakin vanhoja leninkejä, mihin vois laittaa jatkoa toisista leninkeistä.

Sihen aikaan kun olin nuori, niin mentiin tansseihin (ravintolan) pitkissä mekoissa. Enpä malta olla kertomatta ja kehumatta, että kun Helsingissä jotain 70-luvun alussa menin, mikä sen ravintolan nimi oli (Adam ja Eeva- en muista?), ja ooteltiin pöydässä kavaljeeria pokkaamaan, niin pojat teki JONON, että pääsisivät tanssimaan minun kanssa. - En itse edes muista, vaan yks kaveri kertoi sen!

Ei ole enää huolta sellaisesta, mutta on kiva kertoa!

On jäljellä vielä se pitkä leninki. Jos laittaisi sivuun lisää jatketta, niin ottaisinkin sen päälle.
        Heti kun saan kutsun, niin rupeen värkkäämään.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Eikä tarttis jonossa seisoskella.

Kiitti vaan vinkistä, on minullakin vanhoja leninkejä, mihin vois laittaa jatkoa toisista leninkeistä.

Sihen aikaan kun olin nuori, niin mentiin tansseihin (ravintolan) pitkissä mekoissa. Enpä malta olla kertomatta ja kehumatta, että kun Helsingissä jotain 70-luvun alussa menin, mikä sen ravintolan nimi oli (Adam ja Eeva- en muista?), ja ooteltiin pöydässä kavaljeeria pokkaamaan, niin pojat teki JONON, että pääsisivät tanssimaan minun kanssa. - En itse edes muista, vaan yks kaveri kertoi sen!

Ei ole enää huolta sellaisesta, mutta on kiva kertoa!

On jäljellä vielä se pitkä leninki. Jos laittaisi sivuun lisää jatketta, niin ottaisinkin sen päälle.
        Heti kun saan kutsun, niin rupeen värkkäämään.

Nyt jäi kiinnostus
        Asuin Helsingissä 70-luvulla ja kävin paljon tanssimassa.
        Tuo nimi on ihan outo. Adam ja Eeva?
        Ja se on outoa, että oltaisiin menty pitkissä leningeissä tanssimaan?
        Ja ikinä en ole nähnyt kenenkään pöydän vieressä jonoa.

Ollaan ilmeisesti pyöritty eri piireissä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Nyt jäi kiinnostus
        Asuin Helsingissä 70-luvulla ja kävin paljon tanssimassa.
        Tuo nimi on ihan outo. Adam ja Eeva?
        Ja se on outoa, että oltaisiin menty pitkissä leningeissä tanssimaan?
        Ja ikinä en ole nähnyt kenenkään pöydän vieressä jonoa.

Ollaan ilmeisesti pyöritty eri piireissä.

En muista siis sen nimeä, kerro nimiä, niin ehkä tunnistan nimen.

Olin varmasti pitkässä leningissä ja oli takuulla jono. Olin aika nätti silloin.
        Muistan vielä sen pikku pöydänkin missä istuin serkkutytön kanssa.
        No, ollaan pyöritty eri piireissä ja sinä et ollut siinä jonossa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Olin varmasti pitkässä leningissä ja oli takuulla jono. Olin aika nätti silloin.

Ymmärsin, että olet nainen, niinkuin minäkin.
        Mitä ihmettä minä olisin tehnyt siinä "jonossa"

• Anonyymi00025
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ravintola Tenho varmaan ollut tanssipaikka

• Anonyymi00008

Minulla on 1990 luvulla ostettuja vaatteita jäljellä. T paitoja yöpaitana, puseroita.Hyviä farkkuja useita 30 ja 30v sitten ostettuja mutta nyt 2,3 vuotta lihoin niin ettei mene vyötäröltä kiinni, jotain 5kg kai lisää painoa. Todella ikävää kun ne farkut sopineet kauan. Verensiokeri liian korkea ja väsyttää,unet liian lyhyet. Kun olisikin 10v takaisessa kunnossa vielä ja painossa!

• Anonyymi00009

Onneksi en ole prinsessa.

• Anonyymi00010

"Sisarensa Madeleinen laittoi 525 400 kruunua. Prinsessa Sofian vaateostokset olivat vain 229000 kruunua."
      Joo, Madeleinen vaatetuksen hinta on huimaava. Hän ei ole edes Kuningashuoneen työlistalla.
      Tulevan kuningattaren edustusvaatetuksen ymmärrän koska hänellä on niitä edustustehtäviä ympäri maailman ja kotimaassaankin.
      Sofia oli koko vuoden äitiyslomalla eikä hänen tarvinnut edustaa juuri lainkaan. Prinssi Carl-Philip puolestaan on alkanut ahkeroimaan edustustöissä.
      Kunkulla on vielä 15 edustustehtävää ennen 80 vuotis synttäreitään. Synttäreiden jälkeen vielä ennen kesäkuuta 16 edustustehtävää. Aikamoista urakointia vanhalta ihmiseltä ,vaikka vain seisoskelisi muutaman tunnin eikä puhuisi yhtään mitään kussakin tilaisuudessa.

• Anonyymi00011

Hyvä, että laittavat rahan liikkumaan, sillä jotkuthan nuo heidän vaatteisiinsa käyttämät rahat ovat netonneet. Ei ne ole hukkaan menneet.

• Anonyymi00012

Ku niitä ei enää ole se on hyvä. Ketään. Ei ole UK ei kinkkejä enää kun Charles roisto ilmoitetaan kuolleeksi. Pelle show loppuu.
        Britanian viimeinen oikea kunigatar oli humaani Maria Stuart.

• Anonyymi00015

Mainiten..

Kundit pääsee aina helpommalla ja halvemmakla. Smokki ja frakki kestäviä oerusunvestointeja. Ei hirveen tonnistoa mene ostamiseen ja käy sitten parin puvun kanssa ihan kaikkeen.

Muistin mukaan jokin smokin vuokraus illaksi kenkibeen on jotain kuussataa. Teettäminen, kankaista riippuen ja kenkien kans alle pari tonnia.

Eli sukupuolirasismihan kai kyseessä. Mimmiren kledjut maksaa enenpi paljon enenpi, kuin kundien kledhut..

=DW=

• Anonyymi00016

Eikä ole!

Mimmien ei oo pakko ostaa niin paljon vaatteita!
        Itse ostavat, ja sitten valittavat.

Onkohan siitä jotain viis kuus vuotta, ennen koronaa joskus kun kävin ostamassa jonkun pusakan, kun oli meno jonnekin.

• Anonyymi00023

Mimmien kledjut ei maksa paljon nykyään. Nehän tehdään Aasiassa ja
        myydään halvalla ulos.

Kahdet kesähousut ja kaksi puseroa maksoi viime kesänä noin 50 €
        ja ihan kivoja ja hyviä ovat.

Jos samanlaisia kotimaisia myytäisiin hinta olisi 300 € ?

Ei pelkkä kotimaisuus saa eläkeläistä ostamaan monta kertaa kalliimpia vaatteita.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Eikä ole!

Mimmien ei oo pakko ostaa niin paljon vaatteita!
        Itse ostavat, ja sitten valittavat.

Onkohan siitä jotain viis kuus vuotta, ennen koronaa joskus kun kävin ostamassa jonkun pusakan, kun oli meno jonnekin.

Minulla oli viime vuonna (2025) vaatteiden ostamislakko . Oli kuitenkin pakko ostaa yksi pusakka yhden yllätysmenon takia. Tälle vuodelle en vielä ole ostanut mitään uutta.

• Anonyymi00018

Meillä vanhuksilla ei ehkä ole yhtä paljoa menoja ja edustamista kuin kuninkaallisilla.

• Anonyymi00019

Aloituksessa mainittu Kreikan ja Tanskan prinsessa Maria-Olympia (s. 1996) on sosiaalisessa mediassa aktiivinen seurapiirivaikuttaja ja huippupalkkainen
      huippumalli, joka asuu pääasiassa Lontoossa. Hän liikkuu kansainvälisissä piireissä, osallistuu muotiviikoille ja työskentelee muotialalla,

• Anonyymi00020

Kruunut hämää. Ei ne euroissa niin paljon ole.

• Anonyymi00021

500 000 Ruotsin kruunua (SEK) saattaa tällä hetkellä olla noin
      45 000 – 46 000 euroa.

Ei se kuninkaallisen vaatteitten hinnaksi ole paljon vuodessa.

• Anonyymi00024

Ai jaa.

• Anonyymi00027

Käyttääkö reptiilit vaatteita? 🦎

• Anonyymi00028

MInä ostan AINA alennusmyynnistä. EI ole mitään tarvetta hehkuttaa miten joku maksoi sitä ja sitä ja sitten se ostos olisi jotenkin parempi kun ostaa kalliilla

Ostin juuri ensi talveksi takin, alennus 70 % ja siitä vielä 20% eli takille jäi ihan naurettava hinta.

• Anonyymi00029

Ostin aikoinani kirpputorilta 150 euron untuvatakin 5: llä eurolla.
        Se on vähän liian iso, mutta ei haittaa. Kun on oikein kylmä, niin laitan sen päälle ja ajattelen, että oon saunassa. No, kesä on tulossa, mutta ensi talvena sitten.

Nuorna tyttönä ompelija ompeli mekot.
        Perin aina serkkutytön vanhat vaatteet, kun elo oli köyhää ja äiti leskenä elätti.
        En oikeastaan oppinut, että pitäis olla hienot kuteet. Lompsuttelen vieläkin originaalisti.
        Kenkäkauppa on kauhu, joku kaveri lähtee aina mukaan oppaaksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      154
      4548
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      196
      3248
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      108
      2841
    4. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      34
      2803
    5. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      146
      2759
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      41
      2131
    7. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      13
      2007
    8. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      55
      2005
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1885
    10. Olet ainutlaatuinen

Sinussa on jotain, jota en osaa oikein edes pukea sanoiksi. Jotain paljon syvempää, kuin ulkoinen ihanuutesi. Jotain ain
      Ikävä
      38
      1139
    Aihe