Fotonordicin konkka

Anonyymi-ap

Jokohan tuossa on nähtävissä tekoälyn vaikutus? Veikkaan, ettei tämä keissi jää viimeiseksi.

5

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tekoälyllä pelotellaan liikaa ja ihmiset ovat näkevinään sen vaikutuksia joka puolella.

      • Anonyymi00002

        No on aika kuuma peruna monissa tulevaisuustyöryhmissä. Vaikuttaa jo nyt merkittävästi ja tulevaisuudessa vielä enemmän. Eikä välttämättä myönteisesti.


    • Anonyymi00003

      Aika paljon saattoivat hukata rahaa Helsingin myymälään, joka ei menestynytkään.

      Taitaa valokuvausvermeiden myynti olla hiipunut. 15+ vuotta sitten digikalusto oli uutta ja vielä täynnä kaikenlaista lastentautia -> aihetta päivittää rautaa muutaman vuoden välein. Nyt ei enää moiseen tarvetta - joku 6 vuotta sitten hommattu runko edelleen ihan OK. Tämän päälle vielä se, ettei just nyt porukalla muutoinkaan ole rahaa... tai vaikka olisikin, niin on tuntuu tavoitteena olevan "säästetään Suomi hengiltä". Eli istutaan vaan käsien päällä ja katsotaan, kun kuolee ravintolat yms. asiakkaiden puutteeseen... jota lajia onkin piisannut koronavuosista lähtien. Tämä varmaan sen Helsingin myymälänkin tappoi... ja voin itsekin peiliin katsoa. En kertaakaan saanut aikaiseksi siellä käydä, vaikka seudulla asunkin.

      Taannoin perusjanttereille sai vielä myytyä zoooooomipokkareita tai jopa karvalakkimallin järkkäreitä, mutta nykyään nämä markkinat täysin kuolleet ja korvautuneet kännyköillä.

      Salamalaitteiden osalta tuli ihan kantapään kautta havaittua, että nekin alkavat olla aika turhia nykyään. Eikä ao. syystä kelpaa vaihdossa kamerakauppoihinkaan. Syyt:

      - nykykameroissa isot ISO sallii kuvaamisen vallitsevassa valossa ihan eri malliin kuin filmin kanssa räpellettäessä -> salama(t) ei enää ole joka pojan pakkohankinta

      - valaistuksen voi suurelta osin hoitaa jatkuvaa valoa antavilla valonlähteillä, varsinaisten kuvausvalojen sijaan voi hyödyntää myös led -työvaloja yms.... ei näitäkään ollut olemassa 15 vuotta sitten

      - tuntuukin valmistajien tuotevalikoimiakin katsellessa painopiste siirtyneen enemmän videokuvauksen puolelle (dronet, actionkamerat, bloggaajat)

      - digin myötä katosi tarve myös filminkehitykseen tarvittaville välineille, suodattimille, diaprojektoreille yms. - tilalle tuli softat, joista ei tule kassavirtaa laitemyyjille

      Markkina lie kutistunut merkittävästi verrattuna 10-20 vuoden takaiseen tilanteeseen.

    • Anonyymi00004

      Kohta käy silleen että jälkipolville ei jää muistoja tästä ajasta.

      • Anonyymi00005

        No, aika taitaa ollakin jo vähissä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe