Seat Leon cupra R vs. Ford Focus RS

jojo

Eli kumpi? miksi? hyvät/huonot puolet? Tähän voisin vielä lisätä kolmanneksi pyöräksi Honda Civic type R:n, vaikka ei olekkaan ahdettu.

Entä tuliko mieleen jokin muu auto? vastaava?

33

4853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mik K

      Osta hyundai coupe v6 on ainakin siistin näköinen ja ihan hyvä ajaa.Tuo civic r on niin kuin pakettiauto.

      • jojo

        Voishan noitakin harkita. Suoritusarvot tolla oli vaan huonommat kuin noilla edellisillä. Täytyis päästä ihan luonnossa kokeileen noita kaikkia ja katsoa mikä tuntuu kivalta (tota fordia voi vaan olla aika paha löytää, kun niitä on se rajotettu erä, vai mitä luulette?). Auton vaihto on ajankohtainen vasta noin vuoden päästä, mutta haistelen jo valmiiksi vaihtoehtoja :)


    • 20VT

      Hyvä kysymys. Molemmat lienevät ajo-ominaisuuksiltaan huippuunsa viritettyjä, hienon turbomotin omaavia pelejä, joilla kelpaa ajella myös tavallista arkiajoa. Eli erittäin onnistuneita kompromisseja sekään tiukkaan revittelyyn, että rauhallisen kurvailuun puhumattakaan maantieajosta. Myös varustelu ja mukavuus ovat kohdallaan.

      Civic R:ää ei voi laskea samaan kastiin, sekin toki kulkee, mutta samaa arkikäyttökelpoisuutta ei ole, esim. kunnon vääntö puuttuu 2000-6000 rpm väliltä. Silkkaan räppäilyyn Civic varmaan olisi paras.

      Ym. kommentti Hyundaista oli varmaankin vitsi; sen suorituskyky on luokkaa huonompi, eikä ajo-ominaisuudet ihan samalla tasolla.

      Itse päätyisin varmaan Focukseen, koska olettaisin sen alustan tarjoavan vielä paremmat ajo-ominaisuudet. Todellisuudessa pitäydyn nykyisessä Leon 20VT:ssäni (joka tuntuu jo tosi lussulta), koska niin Cupra R:n kuin RS:n hinta noussee pilviin. Jos tuo määrä rahaa olisi käytössä saattaisin toisaalta päätyä Audi S3:een (225hp).

      • jojo

        Kiitoksia vastauksestasi. Kovasti himottaisi tuo Focus, sitten kun se tulee myyntiin.
        Civicissä olisi se hyvä puoli, että se on älyttömästi halvempi ja suht' käytännöllinen Suomen oloissa. Esim. talvella helppo ajaa, kun sitä vääntöä ei niin hirveesti löydy, mm. mäkilähdöt sohjossa (näin sain kuulla). Sitten noi suoritusarvot näyttivät olevan mukavat, vaikka olikin vapaasti hengittävä.

        mutta turbo on aina turbo ja ton fordin ja seatin ominaisuudet ja varustelu on varmasti niin omaa luokkaansa (niin kuin jo sanoit). Aika näyttää ja täytyy sitten katsoa paljon autolainaa kykenee ottamaan. Se varmaankin jo ratkaisee kaiken, mutta voihan sitä toivoa :)


      • keissi

        Mistä tiiät että focus on hyvä ajaa kun et ole sellaisella ajanut?Jos etsii oikean urheiluauton ulkonäköä osta hyundai coupe.Se oli normaali ajossa hyvä ajaa ja kytkin ja vaihteet toimi nopeasti.V6 moottorin ääni kertoo voimasta paremmin kun joku 4 kone.Saahan tuohonki virittämällä lisää tehoa mutta eipä sitä tarvi enempää.Lisäksi 3v takuu ilman kilometri rajaa on parempi kuin muilla mainitsemillasi autoilla.Ja tuon turbo focuksen voi unohtaa se on niin harvinainen malli.Ja seatissa ei ole muuta hyvää kuin moottori.


      • masa
        keissi kirjoitti:

        Mistä tiiät että focus on hyvä ajaa kun et ole sellaisella ajanut?Jos etsii oikean urheiluauton ulkonäköä osta hyundai coupe.Se oli normaali ajossa hyvä ajaa ja kytkin ja vaihteet toimi nopeasti.V6 moottorin ääni kertoo voimasta paremmin kun joku 4 kone.Saahan tuohonki virittämällä lisää tehoa mutta eipä sitä tarvi enempää.Lisäksi 3v takuu ilman kilometri rajaa on parempi kuin muilla mainitsemillasi autoilla.Ja tuon turbo focuksen voi unohtaa se on niin harvinainen malli.Ja seatissa ei ole muuta hyvää kuin moottori.

        henkilökohtaisesti en pidä hyundai coupesta. sen suoritusarvotkaan eivät ole lähelläkään noiden autojen arvoja ja toisekseen alkuperäisen tekstin kirjoittaja nähdäkseni halusi tietää noista tai vastaavista autoista ei mopoista...
        Ja tuo Focus RS, kun se joskus tulee, niin ja jos Suomeen tuodaan ne 20 kpl, niin onhan siinä suuremmat mahdollisuudet saada RS, kuin se että niitä tulisi 0 kpl.


      • 20VT
        keissi kirjoitti:

        Mistä tiiät että focus on hyvä ajaa kun et ole sellaisella ajanut?Jos etsii oikean urheiluauton ulkonäköä osta hyundai coupe.Se oli normaali ajossa hyvä ajaa ja kytkin ja vaihteet toimi nopeasti.V6 moottorin ääni kertoo voimasta paremmin kun joku 4 kone.Saahan tuohonki virittämällä lisää tehoa mutta eipä sitä tarvi enempää.Lisäksi 3v takuu ilman kilometri rajaa on parempi kuin muilla mainitsemillasi autoilla.Ja tuon turbo focuksen voi unohtaa se on niin harvinainen malli.Ja seatissa ei ole muuta hyvää kuin moottori.

        Olen ajanut Focuksen muilla versioilla (mm.ST170) ja RS:ä on vielä tiukempi alusta. Aika hyvä aavistus siis on.

        Hyundaissa EI ole tarpeeksi tehoa ja virityspotentiaali on olematon. Lisäksi auto on karsean näköinen coupe-muotoiluineen. Ulkonäkö on makuasia, mutta Hyundain moottori ei kilpaile RS:n ja Cupra R:n kanssa, se on fakta.

        Takuuasiat ei kiinnosta minua, ja en ymmärrä miten Focuksen harvinaisuus vaikuttaa asiaan.

        Ja Leonissa on hyvän moottorin lisäksi hyvä tuhkakupin valo.


      • opaskoira
        20VT kirjoitti:

        Olen ajanut Focuksen muilla versioilla (mm.ST170) ja RS:ä on vielä tiukempi alusta. Aika hyvä aavistus siis on.

        Hyundaissa EI ole tarpeeksi tehoa ja virityspotentiaali on olematon. Lisäksi auto on karsean näköinen coupe-muotoiluineen. Ulkonäkö on makuasia, mutta Hyundain moottori ei kilpaile RS:n ja Cupra R:n kanssa, se on fakta.

        Takuuasiat ei kiinnosta minua, ja en ymmärrä miten Focuksen harvinaisuus vaikuttaa asiaan.

        Ja Leonissa on hyvän moottorin lisäksi hyvä tuhkakupin valo.

        Siiskö uusi Hyundai Coupe karsean näköinen? Vai tarkoitatko sitä edellistä mallia joka olikin kuin sammakko ilman kurnuttavia äänitehosteita. Muuten olen kyllä samoilla linjoilla, mm. että tuo Hyundai on enemmänkin ulkonäköauto, neloskoneella puhtia puuttuu ja V6 on suhteettoman paljon kalliimpi. Mutta voihan sitä joku tuulipukuinen luulla vaikka Maranellon oriiksi ;)

        http://www.hyundai.fi/mallisto/default.asp


      • 20VT
        opaskoira kirjoitti:

        Siiskö uusi Hyundai Coupe karsean näköinen? Vai tarkoitatko sitä edellistä mallia joka olikin kuin sammakko ilman kurnuttavia äänitehosteita. Muuten olen kyllä samoilla linjoilla, mm. että tuo Hyundai on enemmänkin ulkonäköauto, neloskoneella puhtia puuttuu ja V6 on suhteettoman paljon kalliimpi. Mutta voihan sitä joku tuulipukuinen luulla vaikka Maranellon oriiksi ;)

        http://www.hyundai.fi/mallisto/default.asp

        Uusi on toki parempi, mutta en vain henk.koht. pidä näistä wannabe urheiluautoista.


    • Jone

      Valitse Ennemmin Saab 9-3 Aero hyvät varusteet ja todella hyvä moottori ja ne penkit, ai sanoin jo varusteet no mutta kumminkin, sen saa halvemmalla kun S3:sen, jota on muuten jo aika vaikea löytää ?

      Audi on kieltämättä kyllä hyvä peli mutta Saab tuntuu minulle paremmalta vaihtoehdolta kuin Audi jo tavaratilojenkin perusteella.

      Saabissa vaan joutuu ainakin jouset vaihtamaan jos meinaa ajaa vähänkin rata-ajon tyylistä ajoa, mutta se onkin ainut miinus autossa :)

      • jeger

        9-3 on ihan jees, mutta auttamattomasti vanhentunut. Uusi mallikin taitaa tulla kohta, joten eipä kannata varmaan enää vanhaa ostaa. Itseasiassa sama tilanne on S3:n kanssa. Molemmat kyllä ihan päteviä pelejä, mutta itse en enää laittaisi rahoja kiinni noin vanhoihin malleihin. Type-R:ssa aineista kilpa-autoksi, mutta siihen ei tosiaan sitten saa edes tehdasasennettua ilmastointilaitetta, Focus RS:ää en usko, että saat ikinä käsiisi. Kuulin tuossa, että sitä ei saa Suomeen vaikka olisi rahaa pistää tuplasti. Seatkin on varmasti ihan pätevä, mutta jotenkin "munaton". A4 Quattro 1.8T lastulla tai sitten odottelemaan, että siihenkin saa vihdoin sen tehokkaamman koneen 6-lovisella laatikolla-siinä on oikeasti kaikki mitä autolta voi odottaa. Paitsi jos pitää kuskata skidejä yms., mutta silloin pitääkin ostaa Volvo V70 T5, jotta saa ne kultaiset noutajatkin kyytiin ;)


      • 20VT
        jeger kirjoitti:

        9-3 on ihan jees, mutta auttamattomasti vanhentunut. Uusi mallikin taitaa tulla kohta, joten eipä kannata varmaan enää vanhaa ostaa. Itseasiassa sama tilanne on S3:n kanssa. Molemmat kyllä ihan päteviä pelejä, mutta itse en enää laittaisi rahoja kiinni noin vanhoihin malleihin. Type-R:ssa aineista kilpa-autoksi, mutta siihen ei tosiaan sitten saa edes tehdasasennettua ilmastointilaitetta, Focus RS:ää en usko, että saat ikinä käsiisi. Kuulin tuossa, että sitä ei saa Suomeen vaikka olisi rahaa pistää tuplasti. Seatkin on varmasti ihan pätevä, mutta jotenkin "munaton". A4 Quattro 1.8T lastulla tai sitten odottelemaan, että siihenkin saa vihdoin sen tehokkaamman koneen 6-lovisella laatikolla-siinä on oikeasti kaikki mitä autolta voi odottaa. Paitsi jos pitää kuskata skidejä yms., mutta silloin pitääkin ostaa Volvo V70 T5, jotta saa ne kultaiset noutajatkin kyytiin ;)

        Saab 9-3 ja Audi A4 ovat kyllä hyviä pelejä, mutta puhutaan jo luokkaa isommista peleistä aika keski-ikäisimagolla. S3 on vanhenemassa, mutta seuraavan sukupolven S3 tulee olemaan vapaastihengittävällä V6:lla, eli nyt voisi olla ihan hyvä aika ostaa tuo S3 - onhan konekin päivitetty 225 hp versioksi ym. S3 tarjoaa parhaan suorituskyvyn puhutuista autoista (0-100 n.6.4).

        Mistään T5 Volvosta en viitsisi puhua - tehokas auto, mutta turha yrittää mutkapätkällä. Kaipa siihenkin saisi rakennettua kunnon alustan, mutta jos noita koiria ym. siunaantuisi ottaisin ehkä kuitenkin vaikka Mondeo ST 220:n, joka tosin on vapaastihengittävä ja Fordi - ei ole helppoa...


      • opaskoira
        jeger kirjoitti:

        9-3 on ihan jees, mutta auttamattomasti vanhentunut. Uusi mallikin taitaa tulla kohta, joten eipä kannata varmaan enää vanhaa ostaa. Itseasiassa sama tilanne on S3:n kanssa. Molemmat kyllä ihan päteviä pelejä, mutta itse en enää laittaisi rahoja kiinni noin vanhoihin malleihin. Type-R:ssa aineista kilpa-autoksi, mutta siihen ei tosiaan sitten saa edes tehdasasennettua ilmastointilaitetta, Focus RS:ää en usko, että saat ikinä käsiisi. Kuulin tuossa, että sitä ei saa Suomeen vaikka olisi rahaa pistää tuplasti. Seatkin on varmasti ihan pätevä, mutta jotenkin "munaton". A4 Quattro 1.8T lastulla tai sitten odottelemaan, että siihenkin saa vihdoin sen tehokkaamman koneen 6-lovisella laatikolla-siinä on oikeasti kaikki mitä autolta voi odottaa. Paitsi jos pitää kuskata skidejä yms., mutta silloin pitääkin ostaa Volvo V70 T5, jotta saa ne kultaiset noutajatkin kyytiin ;)

        Civic Type-R:ään saa kyllä Hondan alkuperäisen manuaalikäyttöisen ilmastoinnin, mutta se asennetaan vasta Suomessa, hintaa noin 10tmk. Tämä on ehkä jopa tieto, koska sen kertoi Vehon myyjä.


      • Sami
        jeger kirjoitti:

        9-3 on ihan jees, mutta auttamattomasti vanhentunut. Uusi mallikin taitaa tulla kohta, joten eipä kannata varmaan enää vanhaa ostaa. Itseasiassa sama tilanne on S3:n kanssa. Molemmat kyllä ihan päteviä pelejä, mutta itse en enää laittaisi rahoja kiinni noin vanhoihin malleihin. Type-R:ssa aineista kilpa-autoksi, mutta siihen ei tosiaan sitten saa edes tehdasasennettua ilmastointilaitetta, Focus RS:ää en usko, että saat ikinä käsiisi. Kuulin tuossa, että sitä ei saa Suomeen vaikka olisi rahaa pistää tuplasti. Seatkin on varmasti ihan pätevä, mutta jotenkin "munaton". A4 Quattro 1.8T lastulla tai sitten odottelemaan, että siihenkin saa vihdoin sen tehokkaamman koneen 6-lovisella laatikolla-siinä on oikeasti kaikki mitä autolta voi odottaa. Paitsi jos pitää kuskata skidejä yms., mutta silloin pitääkin ostaa Volvo V70 T5, jotta saa ne kultaiset noutajatkin kyytiin ;)

        A4 Quattro 1.8T lastulla ei ole erityisen nopea. Auto painaa kuin synti ja teho/vääntö lastunkaan jälkeen ei tee autosta ajatuksen nopeaa.. ja onhan se tylsän näköinen.


      • jojo
        jeger kirjoitti:

        9-3 on ihan jees, mutta auttamattomasti vanhentunut. Uusi mallikin taitaa tulla kohta, joten eipä kannata varmaan enää vanhaa ostaa. Itseasiassa sama tilanne on S3:n kanssa. Molemmat kyllä ihan päteviä pelejä, mutta itse en enää laittaisi rahoja kiinni noin vanhoihin malleihin. Type-R:ssa aineista kilpa-autoksi, mutta siihen ei tosiaan sitten saa edes tehdasasennettua ilmastointilaitetta, Focus RS:ää en usko, että saat ikinä käsiisi. Kuulin tuossa, että sitä ei saa Suomeen vaikka olisi rahaa pistää tuplasti. Seatkin on varmasti ihan pätevä, mutta jotenkin "munaton". A4 Quattro 1.8T lastulla tai sitten odottelemaan, että siihenkin saa vihdoin sen tehokkaamman koneen 6-lovisella laatikolla-siinä on oikeasti kaikki mitä autolta voi odottaa. Paitsi jos pitää kuskata skidejä yms., mutta silloin pitääkin ostaa Volvo V70 T5, jotta saa ne kultaiset noutajatkin kyytiin ;)

        Eli olen tykästynyt pienempiin autoihin. Koira löytyy ja se on tottunut matkustamaan takapenkillä koiran turvavöissä. Jos sitä perheen lisäystä jossain vaiheessa siunaantuu, niin kaippa semmoseen pikkuiseen autoonkin mahtuu ;) (riippuen tietenkin lapsimäärästä)?
        kai, en tiedä, ei ole aikaisempaa kokemusta lastenrattaista yms.

        Onko ehdotuksia näistä pienemmistä autoista, suorituskyky luokkaa civic type r? Voi myös mainita sellaisia, mistä hyvää virityspotentiaalia löytyy. Itse en siis autoon koske, mutta tuo ukko on tollanen auton kimpussa häärijä.


    • jojo

      kovasti himottaisi tuo civic. sillä on kuitenkin hyvät suorituskyvyt ja hinta sellainen, että jäis rahaa sitten muuhunkin. Kattoo nyt, mitä tämän vuoden aikana tapahtuu ja jos vielä civic tuntuu oikeelta, eikä muita tule mieleen, niin täytyy mennä koeajaan :)
      Henk.koht. pidän näistä "pikku"autoista.

      Kittoksia teille kaikille ja hyvää ajokesää!

      • reikku

        Osta vaan se honda se on ku paketti auto ja moottori on täys mopo alle 6000rpm eli jos haluat vääntöä eli voimaa elä helkutti osta .Käy koeajamassa typer vittu kun tehoa ei oo kuin kierrokset tapissa täys paska koko auto.


      • Heidi
        reikku kirjoitti:

        Osta vaan se honda se on ku paketti auto ja moottori on täys mopo alle 6000rpm eli jos haluat vääntöä eli voimaa elä helkutti osta .Käy koeajamassa typer vittu kun tehoa ei oo kuin kierrokset tapissa täys paska koko auto.

        sanoo äijä joka ei osaa kirjottaa asiallisesti edes. Ihan tarpeeks hyvä on toi type r Suomen oloihin.
        Taitaa olla taas joku teini asialla (tämä reikku)...


      • reikku
        Heidi kirjoitti:

        sanoo äijä joka ei osaa kirjottaa asiallisesti edes. Ihan tarpeeks hyvä on toi type r Suomen oloihin.
        Taitaa olla taas joku teini asialla (tämä reikku)...

        Anna mä nain sua per...een.Civicin takapenkillä.


      • opaskoira
        reikku kirjoitti:

        Anna mä nain sua per...een.Civicin takapenkillä.

        Tiedoksi vaan, että tuossa Civicin mallissa (peräkärryn) vetäminen ei ole sallittua.


      • Heidi
        reikku kirjoitti:

        Anna mä nain sua per...een.Civicin takapenkillä.

        Voi kuinka liikuttavaa. Alkaa taas lipsumaan pahemman kerran OT:n puolelle.


      • MikkiV4

        Siis jäitä hattuun pistäisin tuo Hondan suhteen, varsinkin Suomen oloissa. Entisenä hondan omistajan tiedän, että civic on melkoisen kylmä auto talvella. Ja ilmastointilaitteesta onkin ollut jo puhetta (kesää ajatellen). R:stä ei löydy myöskään esim. penkin- tai peilienlämmittimiä, vaikkakaan ne eivät välttämättömiä olekkaan, mutta mukavuutta lisäävät kyllä. Ja tuosta talviajettavuudesta en menisi takuuseen. Esim. TM kirjoitti taannoin, ettei ole mitään järkeä testata R:ää talviolosuhteissa auton luonteesta johtuen. 200 hp etupyörissä talvi ei kuulosta hyvältä.

        Noh, jokainen taaplaa tyylillään jne. ja päätöshän on omasi, mutta tulihan sanottua.

        Ps. Oletko harkinnut Celican "Carlos Sainz" mallia (2.4T 4WD), vai pitääkö auton olla "tulenuusi"?


      • jojo
        MikkiV4 kirjoitti:

        Siis jäitä hattuun pistäisin tuo Hondan suhteen, varsinkin Suomen oloissa. Entisenä hondan omistajan tiedän, että civic on melkoisen kylmä auto talvella. Ja ilmastointilaitteesta onkin ollut jo puhetta (kesää ajatellen). R:stä ei löydy myöskään esim. penkin- tai peilienlämmittimiä, vaikkakaan ne eivät välttämättömiä olekkaan, mutta mukavuutta lisäävät kyllä. Ja tuosta talviajettavuudesta en menisi takuuseen. Esim. TM kirjoitti taannoin, ettei ole mitään järkeä testata R:ää talviolosuhteissa auton luonteesta johtuen. 200 hp etupyörissä talvi ei kuulosta hyvältä.

        Noh, jokainen taaplaa tyylillään jne. ja päätöshän on omasi, mutta tulihan sanottua.

        Ps. Oletko harkinnut Celican "Carlos Sainz" mallia (2.4T 4WD), vai pitääkö auton olla "tulenuusi"?

        en mielellään ostaisi mitään ripeämpää autoa vanhana ja muutenkin haluaisin kerrankin uutena auton joka on "pakasta vedetty". Pidän aivan kamalasti Tuosta Celican "Carlos Sainz" mallista. Mutta jotenkin nämä pikkuautot on vetänyt puoleensa. Miten muuten toi Celican takaosa/luukku? Sinne varmaan mahtuisi koirakin, ilman, että sitä tarvitsee takapenkille istuttaa vai? Minkälainen ajaa?
        Avokki himoitsee cossu escoa, mutta haluaisin auton lähes uutena.

        Kamalan vaikea löytää juuri sitä sopivaa uutta autoa, jossa olis suorituskykyä, ajo-ominaisuuksia ja hinta ennemmin 200 000 mk kui 300 000mk. Eli tulisiko sulle mitään kork. 230 000mk:n autoa mieleen, josta sitä suorituskykyä löytyy? Ensimmäinen autoni oli aikamoinen kulkija, mutta tämä nykyinen on aika mopo, joten haluaisin auton joka jo vakiona kulkee/lähtee/mukava ajaa. Laittokaan ei ole esteenä.


      • jojo
        MikkiV4 kirjoitti:

        Siis jäitä hattuun pistäisin tuo Hondan suhteen, varsinkin Suomen oloissa. Entisenä hondan omistajan tiedän, että civic on melkoisen kylmä auto talvella. Ja ilmastointilaitteesta onkin ollut jo puhetta (kesää ajatellen). R:stä ei löydy myöskään esim. penkin- tai peilienlämmittimiä, vaikkakaan ne eivät välttämättömiä olekkaan, mutta mukavuutta lisäävät kyllä. Ja tuosta talviajettavuudesta en menisi takuuseen. Esim. TM kirjoitti taannoin, ettei ole mitään järkeä testata R:ää talviolosuhteissa auton luonteesta johtuen. 200 hp etupyörissä talvi ei kuulosta hyvältä.

        Noh, jokainen taaplaa tyylillään jne. ja päätöshän on omasi, mutta tulihan sanottua.

        Ps. Oletko harkinnut Celican "Carlos Sainz" mallia (2.4T 4WD), vai pitääkö auton olla "tulenuusi"?

        mutta onneksi on aikaa miettiä. halusin vain alkaa tutkailemaan eri vaihtoehtoja hyvissä ajoin :)


      • Heh
        Heidi kirjoitti:

        sanoo äijä joka ei osaa kirjottaa asiallisesti edes. Ihan tarpeeks hyvä on toi type r Suomen oloihin.
        Taitaa olla taas joku teini asialla (tämä reikku)...

        Nyt sattu heidiä leukaan kun poikaystävällä on type-R


      • Uusi vai
        jojo kirjoitti:

        en mielellään ostaisi mitään ripeämpää autoa vanhana ja muutenkin haluaisin kerrankin uutena auton joka on "pakasta vedetty". Pidän aivan kamalasti Tuosta Celican "Carlos Sainz" mallista. Mutta jotenkin nämä pikkuautot on vetänyt puoleensa. Miten muuten toi Celican takaosa/luukku? Sinne varmaan mahtuisi koirakin, ilman, että sitä tarvitsee takapenkille istuttaa vai? Minkälainen ajaa?
        Avokki himoitsee cossu escoa, mutta haluaisin auton lähes uutena.

        Kamalan vaikea löytää juuri sitä sopivaa uutta autoa, jossa olis suorituskykyä, ajo-ominaisuuksia ja hinta ennemmin 200 000 mk kui 300 000mk. Eli tulisiko sulle mitään kork. 230 000mk:n autoa mieleen, josta sitä suorituskykyä löytyy? Ensimmäinen autoni oli aikamoinen kulkija, mutta tämä nykyinen on aika mopo, joten haluaisin auton joka jo vakiona kulkee/lähtee/mukava ajaa. Laittokaan ei ole esteenä.

        Tietysti puolensa kussakin vaihtoehdossa, mutta itse suosin näitä tehokkaampia, mutta muutaman vuoden vanhempia autoja. Syy tietysti hinta. Ajat auton ulos kaupasta niin arvo laskee kun lehmän häntä. Tietysti jos on varaa! ... Mutta sitten on oltava varaa myös vaihtaa se uuteen muutaman vuoden kuluessa jotta autosta saa parhaimman mahdollisen hyvityksen.


      • Heidi
        Heh kirjoitti:

        Nyt sattu heidiä leukaan kun poikaystävällä on type-R

        Mikäs pojulta iteltä löytyy? teinikuljetin?


      • MikkiV4
        jojo kirjoitti:

        en mielellään ostaisi mitään ripeämpää autoa vanhana ja muutenkin haluaisin kerrankin uutena auton joka on "pakasta vedetty". Pidän aivan kamalasti Tuosta Celican "Carlos Sainz" mallista. Mutta jotenkin nämä pikkuautot on vetänyt puoleensa. Miten muuten toi Celican takaosa/luukku? Sinne varmaan mahtuisi koirakin, ilman, että sitä tarvitsee takapenkille istuttaa vai? Minkälainen ajaa?
        Avokki himoitsee cossu escoa, mutta haluaisin auton lähes uutena.

        Kamalan vaikea löytää juuri sitä sopivaa uutta autoa, jossa olis suorituskykyä, ajo-ominaisuuksia ja hinta ennemmin 200 000 mk kui 300 000mk. Eli tulisiko sulle mitään kork. 230 000mk:n autoa mieleen, josta sitä suorituskykyä löytyy? Ensimmäinen autoni oli aikamoinen kulkija, mutta tämä nykyinen on aika mopo, joten haluaisin auton joka jo vakiona kulkee/lähtee/mukava ajaa. Laittokaan ei ole esteenä.

        Juuh, kyllä celican kontissa tilaa löytyy, joskin se on melko matala. Kokemuksesta tiedän, sillä olen "matkustanut" vm.98 celikan takakontissa ryyppyreissuilla kun on parhaimmillaan ollut 8 hlöä autossa. Mainittakoon, että kontissa oli myös pienehkö subbari ja kyllähän sinne sain 185 senttiäni mahdutettua..joskaan mukavuudesta ei ollut tietoakaan..,heh. Takapenkillä muuten tulee korkeuden puolesta ahdasta alle 180 cm pitkilläkin.. Jopas eksyin taas aiheesta..
        Ajo-ominaisuudet tuossa (-98 1.8 vvt-i) on mielestäni aikas mukavat, kyllä sillä tiellä pysyy, potkua kaipaa vain REILLUSTI lisää.. Harmikseni en ole päässyt kokeilemaan nelivetomallia, luulisi siinä ajettavuus olevan vähintäänkin yhtä hyvä..

        Niin, vaikeata on löytää mieleistäsi peliä..
        Taitaa esim. Impreza olla huomattavasti kalliimpi.. mietitään.


      • MikkiV4
        jojo kirjoitti:

        en mielellään ostaisi mitään ripeämpää autoa vanhana ja muutenkin haluaisin kerrankin uutena auton joka on "pakasta vedetty". Pidän aivan kamalasti Tuosta Celican "Carlos Sainz" mallista. Mutta jotenkin nämä pikkuautot on vetänyt puoleensa. Miten muuten toi Celican takaosa/luukku? Sinne varmaan mahtuisi koirakin, ilman, että sitä tarvitsee takapenkille istuttaa vai? Minkälainen ajaa?
        Avokki himoitsee cossu escoa, mutta haluaisin auton lähes uutena.

        Kamalan vaikea löytää juuri sitä sopivaa uutta autoa, jossa olis suorituskykyä, ajo-ominaisuuksia ja hinta ennemmin 200 000 mk kui 300 000mk. Eli tulisiko sulle mitään kork. 230 000mk:n autoa mieleen, josta sitä suorituskykyä löytyy? Ensimmäinen autoni oli aikamoinen kulkija, mutta tämä nykyinen on aika mopo, joten haluaisin auton joka jo vakiona kulkee/lähtee/mukava ajaa. Laittokaan ei ole esteenä.

        Ihan pakko vielä heittää ilmoille tuo Saab. Uusi 93 tulee myyntiin syksyllä (tehokkaammat 2003 alussa) ja nelivedostakin on ollut jo puhetta.. Aero on tosiaan mukava auto, varusteita ja virityspotentiaalia löytyy kyllä. Ja näissä ahdetuissa houkuttelee tuo virityksen helppous..lastu kiinni ja menoks.
        Tajuan, että havittelet pienempää autoa, mutta mielestäni Saab on harkitsemisen arvoinen auto..


      • jojo
        MikkiV4 kirjoitti:

        Ihan pakko vielä heittää ilmoille tuo Saab. Uusi 93 tulee myyntiin syksyllä (tehokkaammat 2003 alussa) ja nelivedostakin on ollut jo puhetta.. Aero on tosiaan mukava auto, varusteita ja virityspotentiaalia löytyy kyllä. Ja näissä ahdetuissa houkuttelee tuo virityksen helppous..lastu kiinni ja menoks.
        Tajuan, että havittelet pienempää autoa, mutta mielestäni Saab on harkitsemisen arvoinen auto..

        täytyy miettiä moita saabeja sit kun tulee 93:sta jotain tehokkaampaa. kaverilla on toi 93 turbo (kai 150?hp -malli) ja vakiona se on aikas mopo. Mutta totta, turboa on helppo virittää, joten saa nähdä ;)


    • Joku

      No Fookkus tulee varmaan maksamaan mansikoita ja hunajaa - tosin niin varmaan Cupra r:kin. Veikkaisin Cupran hinnaksi jotakin 290kmk:n kieppeille RS:n yli 300kmk. Saa nähdä - huonoa noissa molemmissa on etuveto (ei tilannetta olisi voitu parantaa takavedollakaan). Kunhan (jos) Focuksesta tulee Cosworth versio jossa 300hp ja 4-veto niin rupeaa jo kiinnostamaan...

      Hintahan on jo niin lähellä S3:a, 325xi:tä ja WRX:ää että mieluummin noista vähän tinkaset hinnasta pois (7% ainakin lähtee heti kättelyssä).

    • Timo

      Saksasta saa tuotua vm-94 Toyota supra mk4 twin turbon jotain 250000mk veroineen.Vakiona on 330hv ja takaveto.Viritysmahdollisuudet yli 1000hv asti.Usassa yks supra kulkee varttimailin 9.85 sec loppunopeus 254 kmh eli jos haluat komean ja tehokkaan auton eikun saksasta hakemaan.Kiihtyy muuten vakiona 4.7sec sataseen.

      • Karju

        .. on 1994 käyttöautoksi. Tietysti jos harrasteautoksi.

        Mutta sitten olisi oltava kaksi autoa. Kuka kumma raaskisi ajella Supralla työmatkat suolasohjossa.. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1701
    8. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1546
    9. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1260
    10. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe