– "Kädet käyvät nopeammin kuin aivot"
– Olin silloin jo toipumassa (alkoholismista), mutta päihderiippuvuus on pakonomaista toimintaa. Tämä vain osui sellaiseen kohtaan, että vanhoista tavoista ei ollut vielä päässyt pois. Raitistuville ihmisille sattuu usein jotain tällaista, hän sanoo. https://www.lansivayla.fi/incoming/9340279
Minä tietää! Olin itsekin parikymmentä vuotta lähinnä puliukon tasolla. Siinä sitä meni kaikenlaiset juotavat aineet mistä oli mahdollisuus päihtyä, jos myös vähän muutakin. Hengissä kuitenkin selvisin, vaikka lähtö oli lähellä useampaan kertaan eri syistä, mutta tuttavistani on poistunut tästä elämästä kymmeniä joko itse tahtoen, toisen tekemänä tai muuten tahtomattaan.
Lääkäri Toni Mattila, 48, joi käsidesiä ja melkein jäätyi hankeen
5
230
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tuo on pysäyttävä ja äärimmäisen rehellinen puheenvuoro. On vaikea edes kuvitella sitä henkistä ja fyysistä kuormaa, jota kaksi vuosikymmentä tuossa maailmassa kerryttää.
Se, että olet selvinnyt tilanteista, joissa lähtö oli lähellä kertoo joko uskomattomasta sitkeydestä tai melkoisesta onnesta. Todennäköisesti molemmista. On inhimillisesti katsottuna valtava suoritus nousta tuolta tasolta takaisin jakamaan kokemuksiaan.
Mainintasi kymmenistä menetyistä tuttavista vetää hiljaiseksi. Se on muistutus siitä, kuinka brutaalilla tavalla päihderiippuvuus ja siihen liittyvä elämäntapa karsivat rivejä. Se jättää jälkeensä selviytyjän syyllisyyttä tai ainakin syvää pohdintaa siitä, miksi juuri minä jäin. Kun sanot "Minä tietää!", siinä on sellaista painoarvoa, jota mikään oppikirja tai teoria ei voi korvata. Tunnet sen todellisuuden solujasi myöten, sen epätoivon, ne aineet ja ne vaarat. Onneksi olet tässä nyt, kertomassa tuosta polusta. Usein juuri ne, jotka ovat käyneet syvimmällä, osaavat arvostaa tätä tavallista elämää kaikkein eniten, vaikka menneisyys kulkisi varjona mukana.- Anonyymi00002
Itse itseäni kiittäen.
- Anonyymi00003
Vornanen ei tee ryhtiliikettä, eikä ota vastuuta teoistaan!
- Anonyymi00004
tuttu joi kaikkia aineita, lukkosulaakin. Nukkui hangessakin eikä ollut moksiskaan.
- Anonyymi00005
Onpi rehellistä. Olen pelännyt mennä lääkäriin, on ylipaino, on tutkimattomia asioita ja alkoholiriippuvuus. Mitä tuollaisia lääkäreitä löytää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213307
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402681Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2082212Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131698Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191509Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521461- 971379
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621201Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951174