itä-suomi on tunnettu sanoinkuvaamattoman suuresta kateudesta joka täyttää täällä isomman osan ihmisten mielen ja elämän. Täällä oikein etsitään syitä saada kadehtia ja paikalliset kertoo että jopa jonkun työttömyys on aihe kateuteen. syyksi kelpaa mikä tahansa koska kateus on vain niin hirmuisen rakas asia ihmisille täällä.
Mutta selittäkääpä rationaalisesti miksi kadehditte niin voimallisesti? Mitä se hyödyttää teitä kun vaihtoehtona on iloita muiden onnistumisista ja saada siten itsensäkin hyvälle mielelle.
perustelkaa suunnaton kateutenne. selittäkää miksi kadehditte
38
269
Vastaukset
- Anonyymi00001
kateudessa kun ei ole mitään järkeä niin selittäkää miksi kadeditte.¨
kateus:
-myrkyttää elämän
-estää oman ja muiden onnistumiset
-estää alueellisen kehityksen
-on lapsellista
- on typerää
-on energia tuhlausta
-estää muiden onnistumisista riemuitsemisen
-estää oman kehityksen
- osoittaa kadehtijan keskenkasvuisuuden
-ei hyödytä ketään eikä mitenkään- Anonyymi00016
Hullu
- Anonyymi00002
Mistä johtuu muiden kuntien suunnaton kateus Lieksaa kohtaan?🤔
- Anonyymi00004
Lieksan kokoomus ja kepu tietää. 🤭
- Anonyymi00003
Noo se on täällä tämmöstä. Itse ainakin nautin elämästäni.
- Anonyymi00008
nautit elämästäsi kieroon kasvaneessa maakunnassa jossa kytätään, kyräillään, puhutaan paskaa, juorutaan ja kadeditaan???
- Anonyymi00017
Anonyymi00008 kirjoitti:
nautit elämästäsi kieroon kasvaneessa maakunnassa jossa kytätään, kyräillään, puhutaan paskaa, juorutaan ja kadeditaan???
Hullu
- Anonyymi00036
Anonyymi00008 kirjoitti:
Lieksalainen melkein tuupertuu kateudesta.
- Anonyymi00005
Olen vahva. Olen kadehdittu.
- Anonyymi00006
narsistit pitää itseään vahvoina ja suurina. todellisuudessa ovat niin heikkoja etteivät itseään kykene kohtaamaan vaan elävät illuusioidentiteetillä joka on kuin korttitalo. perustuu itsepetokseen ja muiden kiusaamiseen
- Anonyymi00018
Anonyymi00006 kirjoitti:
narsistit pitää itseään vahvoina ja suurina. todellisuudessa ovat niin heikkoja etteivät itseään kykene kohtaamaan vaan elävät illuusioidentiteetillä joka on kuin korttitalo. perustuu itsepetokseen ja muiden kiusaamiseen
Hullu
- Anonyymi00007
Voitto on makea. Mutta tie siihen pedattu kateudella, katkeruudella, mustamaalaamisella ellei jopa tappo uhkauksilla. Mut ei mitään nautitaan nyt matkasta.
- Anonyymi00009
ei pahuudella voiteta mitään. sillä hävitään kaiikki
- Anonyymi00019
Anonyymi00009 kirjoitti:
ei pahuudella voiteta mitään. sillä hävitään kaiikki
Hullu
- Anonyymi00010
Elämänkokemuksen puutetta ei mitään muuta.
- Anonyymi00011
Kertokaa kokemuksianne, mitä mieltä olette tuon sekopää vajakin aloituksesta? Minusta hän on kiireellisen psyykehoidon tarpeessa ja mieluummin vietävä pakkopaidassa hoitoon?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kertokaa kokemuksianne, mitä mieltä olette tuon sekopää vajakin aloituksesta? Minusta hän on kiireellisen psyykehoidon tarpeessa ja mieluummin vietävä pakkopaidassa hoitoon?
Olet kova jankuttamaan. Oletko kateellinen?
- Anonyymi00013
eletty usein ylu 70 vuotta ja silti ollaan kateellisia. eli ei se eletty elämä ole opettanut mitään. toisaalta joku nuori voi olla kypsempi kuin kade vanhempi
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tietysti, sillä hulluna oleminen olisi varmaan mukavaa, ja saisi olla päänsä vuoksi eläkkeellä, ei olisi työhuolia? Sinähän olet pääsi vuoksi eläkkeellä?
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tietysti, sillä hulluna oleminen olisi varmaan mukavaa, ja saisi olla päänsä vuoksi eläkkeellä, ei olisi työhuolia? Sinähän olet pääsi vuoksi eläkkeellä?
Eivät myönnä eläkettä toisten ihmisten patologisesta seurailusta ja kyttäilystä?
- Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Hullu
- Anonyymi00023
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eivät myönnä eläkettä toisten ihmisten patologisesta seurailusta ja kyttäilystä?
Sepä joutui päänsä takia eläkkeelle jo ennen kyttäys harrastuksen aloitusta, syntymähullu kun on.
- Anonyymi00025
Anonyymi00012 kirjoitti:
Hullu.
- Anonyymi00021
Työkaverit ovat kateellisia minulle koska minulla on suurin meisseli . 🫣
- Anonyymi00022
Lieksasta lähti viimeistään 70-luvulla parempi geeniaines muualle.
- Anonyymi00024
Mystinen metsä mies
- Anonyymi00026
Olen kadehtittu, olen voimakas, olen minä.
- Anonyymi00027
myös narsistit uskoo että heitä kadehditaan vaikka kadehtivat itse. uskovat myös olevansa voimakkaita vaikka eivät itseään ja sisintään uskalla kohdata.
- Anonyymi00028
Leijona ei kaipaa lampaan mielipidettä.
- Anonyymi00029
No kateellinen kansa. En oikein löydä sanoja.
- Anonyymi00030
ei sellaisia sanoja olekaan millä kateuden voisi jotenkin järkevästi perustella. eihän sellaisessa ole mitään järkeä kadehtia toisia ihmisiä ja myrkyttää sillä omakin elämä kun ihminen tulee iloisemmaksi siitä että näkee muiden onnistuvan ja olevan tyytyväisiä. muiden onnesta kun iloitsee niin voi itsekin saada hyvää. jos muille tahtoo pahaa, saa itselleen pahaa. näin se toimii.
ihminen niittää sitä mitä kylvää - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
ei sellaisia sanoja olekaan millä kateuden voisi jotenkin järkevästi perustella. eihän sellaisessa ole mitään järkeä kadehtia toisia ihmisiä ja myrkyttää sillä omakin elämä kun ihminen tulee iloisemmaksi siitä että näkee muiden onnistuvan ja olevan tyytyväisiä. muiden onnesta kun iloitsee niin voi itsekin saada hyvää. jos muille tahtoo pahaa, saa itselleen pahaa. näin se toimii.
ihminen niittää sitä mitä kylväähullu.
- Anonyymi00033
Anonyymi00030 kirjoitti:
ihminen niittää sitä mitä kylvää"ihminen niittää sitä mitä kylvää"
Tosiasia mitä moni ei tunnista. Kateelliset varsinkaan.
- Anonyymi00032
En ymmärrä miksi asia aloittajaa kiinnostaa, sillä häntä ei takuulla kadehdi kukaan, sillä eihän hänellä ole muuta kuin pakkomielteinen ja vainoharhainen hulluus ja ylitsevuotavassa itsesäälissä kieriskelevä surkeus.
- Anonyymi00034
Kateudesta puhumista väistellään viimeiseen saakka. Siitä vaietaan, koska moni kokee sen yhdeksi häpeällisimmistä tunteista, tietokirjailija, psykoterapeutti Emilia Kujala kirjoittaa.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Kateudesta puhumista väistellään viimeiseen saakka. Siitä vaietaan, koska moni kokee sen yhdeksi häpeällisimmistä tunteista, tietokirjailija, psykoterapeutti Emilia Kujala kirjoittaa.
kateellisten ei tarvi kertoa kateudestaan. he osoittaa sen muille omalla käytöksellään. itä-suomessa oikein kuulutetaan omalla käytöksellä ympäristölle että olen kovin kateellinen.
- Anonyymi00037
Hyvään suomalaiseen itsetuntoon kuuluu veitsenterävä ja kristallinkirkas käsitys siitä, mikä on oikein ja mikä on väärin. Jos joku asia on väärin, sitä täytyy vastustaa kaikin voimin.
Oikeita asioita ovat mm. ne, että minua kunnoitetaan ja pelätään, muut pärjäävät aina kaikessa minua huonommin ja osaavat nöyrästi väistyä. Jos joku erehtyy menestymään paremmin, niin se on niin täysin väärin. - Anonyymi00038
Aloittaja tässä vielä. Jäi sanomatta että nämä minun sekavat kirjoitukseni johtuvat yksin kertaisesti siitä että vedän sekaisin viinaa, kaljaa ja psyykelääkkeitä. Kossua menee litra ja kaljaa laatikko joka päivä ja siihen yliannoksina psykoosilääkettä niin jopa tulee tekstiä. Kauheat vainoharhat välillä pukkaa ja niistä on pakko tänne kirjoittaa. Jumalakin aina soittelee ja antaa ohjeita mitä pitää sanoa. Nyt päässä surisee, kohta tulee taas juttua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2853538Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell221958Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.441616- 841461
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.821151- 1431149
- 811054
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.93957Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.210821Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61757