Onkohan muilla samanlainen kisuli kun meillä. Kissa kuolaa pikkasen kehrätessään. Muuten syljen eritys on ihan normaalia, eli kuolaa ei tipu suusta. Mutta kun se on vähän aikaa kehrännyt näkyy suupielessä pieni kuolatippa. Sen kun pyyhkii pois tilalle tulee pian uusi. Tämä on oikeastaan vaan huvittavaa. Vakavaa se ei kuitenkaan ole.
Ajattelin vaan tiedustella onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia.
kuolaa kehrätessään
13
15935
Vastaukset
- nasu
meillä on sama homma. ensimmäisen kerran näin "kuolaavan kissan"yhdellä hierojalla. kissalla tippui aina kuolaa suusta! meidän kissalla tippuu joskus, varsinkin silloin kun olen ollut kauan pois. kun kyselin miten se kuolaa niin minulle kerrottiin että joillain kissoilla on sellainen tapa kun se on niin onnellinen :D
ollaan me niin ihania ihmisiä ku kissatki meille kuolaa xD- eveliina
Olin käymässä yhdellä tallilla jossa on talli kissoja. Otin yhden syliini ja rapsuttelin ja silittelin sitä. Siinä sitten rupesi katti kuolaamaan ja takki oli silittelyjen jälkeen ihan kuolassa :)
- jonsku
Joo, ajattelin aivan samaa.Olen päivät töissä ja kun tulen kotiin niin kuolan määrällä ei ole loppua, Joonas on niin onnellinen,kun saa sitten huomiota,samoin kun sitä oikein rapsuttelen,niin sama juttu.Olen tyytyväinen kun voin vanhalle "ukolleni" tuottaa mielihyvää.
- jonsku
Minulla on 14v. uros kissa joka alkoi kuolata noin vuosi sitten.Vein sen lääkäriin,kun ajattelin että se johtuu hampaista.Hammaskivi poistettiin ja kuolaus hiukan vähentyi,ei tosin kokonaan.Joonas kuolaa edelleen melko runsaasti ja olen ajatellut sen johtuvan vanhuudesta,koska se ei ole kuolannut aikaisemmin.
- misu
Yleensä kuolaus on ihan harmitonta, mutta joskus voi olla kyse vakavammastakin. Meidän 14 -vuotias kissatyttö alkoi viimekesänä kuolaamaan aika paljon. Vein sen eläinlääkäriin joka löysi kissan suusta kasvaimen. Kasvain osoittautui pahanlaatuiseksi. Tuskin sinun kissallasi mitään kasvainta kuitenkaan on (eivät kovin yleisiä), mutta noinkin iäkästä kissaa kannattaa kuitenkin tarkkailla vähän tarkemmin.
- jonsku
misu kirjoitti:
Yleensä kuolaus on ihan harmitonta, mutta joskus voi olla kyse vakavammastakin. Meidän 14 -vuotias kissatyttö alkoi viimekesänä kuolaamaan aika paljon. Vein sen eläinlääkäriin joka löysi kissan suusta kasvaimen. Kasvain osoittautui pahanlaatuiseksi. Tuskin sinun kissallasi mitään kasvainta kuitenkaan on (eivät kovin yleisiä), mutta noinkin iäkästä kissaa kannattaa kuitenkin tarkkailla vähän tarkemmin.
Kun käytin Joonaksen keväällä lääkärillä ja kysyin tuosta kuolaamisesta, niin ei hän osannut sitä sen tarkemmin selittää.Lääkäri kyllä tutki Joonaksen suun joten en usko että kuolaus johtuu kasvaimesta.Kyllähän vanhat ihmisetkin kuolaa,ei tosin niin näkyvästi, mutta nukkuessa ainakin, joten oletan,että eläimillä sama juttu, mutta se on näkyvämpää ja tapahtuu hereillä.Kiitos kuitenkin kannanotosta ja käytän kyllä Joonasta säännöllisesti,ettei tule yllätyksiä.
- nasu
minun kissani 8kk ja on koko nuoren ikänsä kuolannut
- Kulkukatti
Meijän kisut molemmat kuolaa kehrätessään mutta on se välillä aika "ällöä" koska kun nouseen jostain sohvasta kädet on ihan kuolassa x)
- Tonkkali
Minunkin kissa kuolaa yleensä aina kun sylissä on ja kehrää ekstaasissa. kiva sitten paita kuolassa lähteä jonnekkin.
- Anonyymi
Kyllä meilläkin kissa kuolaa eikä ihan vähänkään! Kun hän pääsee päikkäreiltä herättyään hiuksiani "käsittelemään", hän tassuillaan "kampaa" niitä ja kastelee ne ja kehrää tyytyväisenä. Ei tykkää, jos en aina suostu kammattavaksi! Muuten en ole kuolaus. a huomannut, Emoltako oppinut? Varaemo.
- Anonyymi
On joo, oma tekee samaa, eli kuolaa joskus kun sitä paijaa. Ja mutsin kissa on vielä kovempi kuolaamaan.
EI ole vakava asia, on vain merkki, että on mielissään.
Tuo ei tosin ole kai kissoilla kovin yleistä, mutta sitä esiintyy.- Anonyymi
Aivan normaalia, kun kissa ns on "emon" tykönä imuttelemassa, se tietenkin erittää sylkeä. Kissalle ihmisystävä on tavallaan emon korvike. Niinpä se käyttäytyy joskus hyvin pentumaisesti. Erityisesti kissa joka on luovutettu uuuteen kotiin, ennenkuin sen oma emo on vieroittanut sen.
Siis tavallaan kissa muistaa lapsuutensa. Ja tässä piilee yksi tärkeä juttu, antaa sen kuolata/olla kuten haluaa, se tekee hyvää kissan psyykelle jos on turhan aikaisin erotettu emosta ja sisaruksista. Jos vasta 14 vko iässä, vieläkin kissa aikuisena pyrkii ihmistä pitämään "emona", välillä.
Laitoin tähän tuon laillisen luovutusiän viikkoina, koska edelleen liian paljon kissanpentuja joutuu emostaan liian aikaisin eroon, ja- käytöshäiriöt ovat varmoja.
- Anonyymi
Luin joskus että kissan kuolaaminen samaan aikaan ku kehrää johtuu siitä että kissa on niin iloinen että unohtaa niellä sylkensä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150