Onks Viljoo näkyny?

Mummunen

Heikki Kinnusen elämäntyyliä 1.4.2026 Anna-lehden (nro14-15) sivuilta kuvastaa muinaisen heimon ajatus: Näemme vain sen mikä on mennyt, Menemme selkä edellä kohti tulevaisuutta.

Jäin miettimään tätä ajatusta ! samalla toivotellen Onnea Heikki Kinnusen lähestyvän 80v päivän johdosta, (8.4.)

Mitä ajattelette:

oisko se näin että ----->
emme kulje kohti jotain, jonka näemme,
vaan rakennamme polkumme sen perusteella, mitä olemme jo kokeneet.
Tai: Voimme tehdä valintoja vain sen perusteella, mitä tiedämme.
Tai: Ettemme voi täysin hallita tai ennustaa tulevaa, koska olemme täysin riippuvaisia historiastamme.
tai : Luotamme siihen, että aiemmat kokemukset ovat valmistaneet meitä vaikka sitten kulkemaan selkä edellä eteenpäin.
Tai: kävelemme tulevaisuuteen sokeina, silmät suunnattuina väärään suuntaan.
ja vielä yks versio:) Elämä nähtiin muinoin purona,koskena,..., jossa ihminen seisoo selkä alavirtaan päin. Hän näkee vain sen, mikä on jo virrannut ohi ja mennyt mennessään.

33

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00004

      1999 ehdollista törkeästä velallisen epärehellisyydestä 7 kk

      • Anonyymi00005

        MuijaSilvo otti eron kolmevuotta myöhemmin


      • Anonyymi00006

        Kusevaan oli ja enimmäkseen toi kavereita kotiin ryyppäilemään sun muuta
        niinSilvo lähti mut ei tietty S tykännet vaan


        lapset kutsuivatSilvoa paskaksi mutsiksi.
        olet pilannut koko mun elämäni”, 12-vuotias Vilma-tytär kiteytti
        ja sylkäisi


    • Anonyymi00007

      törkeästäepä rehellisyydestä velka ei ole verovelkaa vaan korvauksia rikoksen tuottmista vahingoista, josta tulee ylipitkä maksuaika
      vanhenemisaika on 20 vuotta

      ja se tuli siis maksujen välttelystä kätkemällä omaisuutta

      https://www.iltalehti.fi/viihde/a/2016032921337727

    • Anonyymi00008

      'Hyvin' näyttävät ketjuun osallistuneet aloituksen ymmärtäneen. Hah.

      • Anonyymi00010

        Monet aloittajat esittelevät täällä varkaita koska eivät ymmärrä


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Monet aloittajat esittelevät täällä varkaita koska eivät ymmärrä

        Täh! Oletko humalassa keskellä viikkoa. Vai mistä ymmärtämättömyytesi johtuu?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Täh! Oletko humalassa keskellä viikkoa. Vai mistä ymmärtämättömyytesi johtuu?

        Tuomittiin 1999bö varkaudesta eli velallisen epärehellidyydestä ei verovelka ole rikos kuten iltalehti väittää


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Tuomittiin 1999bö varkaudesta eli velallisen epärehellidyydestä ei verovelka ole rikos kuten iltalehti väittää

        Miten tuo kuuluu ja liittyy aloitukseen? Ei sulla siihen olisi yhtä 'loistavasti' ymmärrettyä vastausta / kommenttia / mielipidettä ...


    • Anonyymi00009

      Iltalehden toimittaja on tapahörhö eikä ole ymmärtänyt, kyse ei ole verovelasta vaanvarkaasta
      Siksi se maksu ei vanhene nopeasti rikoksesta saatuna hyötynä

      • Anonyymi00013

        Tämä keskustelua aloituksesta !!!


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Tämä keskustelua aloituksesta !!!

        Ei ole tapana esitellä varkaita kun näillä pönttölistoilla


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Ei ole tapana esitellä varkaita kun näillä pönttölistoilla

        Miksi sitten maleksit näillä pöntöillä pönttö.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Miksi sitten maleksit näillä pöntöillä pönttö.

        Et voi vaatia lisää pskanpuhetta pönttölistalle edes tilauksesta, maleksimista vielä vähemmän


    • Mä kiteyttäisin tilanteen tällä hetkellä - tasapeli 0-0 - minkä taakseen jättää, sen edestään löytää 😎🤣

    • Anonyymi00017

      Nämä:

      emme kulje kohti jotain, jonka näemme,
      vaan rakennamme polkumme sen perusteella, mitä olemme jo kokeneet.

      Luotamme siihen, että aiemmat kokemukset ovat valmistaneet meitä vaikka sitten kulkemaan selkä edellä eteenpäin.

      • Ja tuo mun .


      • Anonyymi00018
        Siili25 kirjoitti:

        Ja tuo mun .

        jaa, lupasin tuon noin, että en kinaa kiusaa tms Siilin kanssa koskaan enää
        mutta kysyn nyt sitä
        että ethän vain tarkoita että sinun on aina koettava
        kaikki asiat päinhelvittä ennenkuin
        niiden antaa vaikuttaa elämäänsä

        vain köhä saa kommentoida/ymmärtää köhyyttä
        vain juoppo saa ...
        vain sossu saa ...

        Omat kokemukset aposteriori voivat olla esteenä tekemään päätöksiä apriori
        Teoria ei ratkaise ongelmia mutta nopeuttaa päätöksentekoa koska empiria
        on mahdottoman hidasta


      • Anonyymi00018 kirjoitti:

        jaa, lupasin tuon noin, että en kinaa kiusaa tms Siilin kanssa koskaan enää
        mutta kysyn nyt sitä
        että ethän vain tarkoita että sinun on aina koettava
        kaikki asiat päinhelvittä ennenkuin
        niiden antaa vaikuttaa elämäänsä

        vain köhä saa kommentoida/ymmärtää köhyyttä
        vain juoppo saa ...
        vain sossu saa ...

        Omat kokemukset aposteriori voivat olla esteenä tekemään päätöksiä apriori
        Teoria ei ratkaise ongelmia mutta nopeuttaa päätöksentekoa koska empiria
        on mahdottoman hidasta

        Jos minulta kysyt niin En missään nimessä oo tätä mieltä
        """kaikki asiat päin helvittiä ennenkuin
        niiden antaa vaikuttaa elämäänsä"""
        Ehkä et kysynytkään minulta =) vastasin kuitenkin! 😆


      • Anonyymi00018 kirjoitti:

        jaa, lupasin tuon noin, että en kinaa kiusaa tms Siilin kanssa koskaan enää
        mutta kysyn nyt sitä
        että ethän vain tarkoita että sinun on aina koettava
        kaikki asiat päinhelvittä ennenkuin
        niiden antaa vaikuttaa elämäänsä

        vain köhä saa kommentoida/ymmärtää köhyyttä
        vain juoppo saa ...
        vain sossu saa ...

        Omat kokemukset aposteriori voivat olla esteenä tekemään päätöksiä apriori
        Teoria ei ratkaise ongelmia mutta nopeuttaa päätöksentekoa koska empiria
        on mahdottoman hidasta

        Ai milloin ja kelle lupasit....... ?

        "ethän vain tarkoita että sinun on aina koettava
        kaikki asiat päinhelvittä ennenkuin
        niiden antaa vaikuttaa elämäänsä"

        Häh? No en todellakaan tarkoita. Jännä että ymmärrämme eri tekstit eri tavoin

        Tarkoitin sitä että elämänkokemuksemme vaikuttavat siihen miten tulevaisuutemme rakennamme. Vai voiko aiemmin opitun/koetun jättää tyystin pois niin ettei se tulevaisuuteen vaikuta mitenkään?

        Noh. Viimeisestä kappaleestasiven ymmärrä höökäsennpöläystä. Katos kun mie vain elän ja annan eletyn vaikuttaa tulevaan tiedostamatta tai tiedostetusti :D.


      • Anonyymi00018 kirjoitti:

        jaa, lupasin tuon noin, että en kinaa kiusaa tms Siilin kanssa koskaan enää
        mutta kysyn nyt sitä
        että ethän vain tarkoita että sinun on aina koettava
        kaikki asiat päinhelvittä ennenkuin
        niiden antaa vaikuttaa elämäänsä

        vain köhä saa kommentoida/ymmärtää köhyyttä
        vain juoppo saa ...
        vain sossu saa ...

        Omat kokemukset aposteriori voivat olla esteenä tekemään päätöksiä apriori
        Teoria ei ratkaise ongelmia mutta nopeuttaa päätöksentekoa koska empiria
        on mahdottoman hidasta

        Mie jäin miettimään...
        "että en kinaa kiusaa tms Siilin kanssa koskaan enää"

        Mikä sai sut tuommosia "lupaamaan"? Kumpi oli ilikiä, sie vai mie?


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        jaa, lupasin tuon noin, että en kinaa kiusaa tms Siilin kanssa koskaan enää
        mutta kysyn nyt sitä
        että ethän vain tarkoita että sinun on aina koettava
        kaikki asiat päinhelvittä ennenkuin
        niiden antaa vaikuttaa elämäänsä

        vain köhä saa kommentoida/ymmärtää köhyyttä
        vain juoppo saa ...
        vain sossu saa ...

        Omat kokemukset aposteriori voivat olla esteenä tekemään päätöksiä apriori
        Teoria ei ratkaise ongelmia mutta nopeuttaa päätöksentekoa koska empiria
        on mahdottoman hidasta

        "vain köhä saa kommentoida/ymmärtää köhyyttä"

        Mitä helskuttia tuo "köhä" on? Luulin ensin, että se on kirjoitusvirhe,
        mutta seuraavassa lauseessa toistuu, niin kai se on joku muoto yskästä.
        Ei ymmärrä yskää.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        "vain köhä saa kommentoida/ymmärtää köhyyttä"

        Mitä helskuttia tuo "köhä" on? Luulin ensin, että se on kirjoitusvirhe,
        mutta seuraavassa lauseessa toistuu, niin kai se on joku muoto yskästä.
        Ei ymmärrä yskää.

        Eikö se olekaan köyhä. Mä ajattelin, että y-kirjain ei toimi. Toivottavasti köhä paranee.


      • Anonyymi00020 kirjoitti:

        Eikö se olekaan köyhä. Mä ajattelin, että y-kirjain ei toimi. Toivottavasti köhä paranee.

        Köyhäksi minäkin sen luin ...


    • Anonyymi00022

      Miksikähän 60:nen tuppaantuu tänne?

      • Anonyymi00023

        Aivan kaikessa rauhassa saa tuppaantua. Kukaan eikä mikään sääntö kiellä.


      • Anonyymi00025

        Outo aloitus, - leikkiikö jotain suurta filosofia?
        Niitä on sellaisia kunnon mietelmä ja aforismi kirjoja, joissa lukee perässä ajattelijan nimi.

        Jos on omia ajatuksiaan, niin laittakoon kunnolla oman nimensä perään.
        Jos on lainannut muilta, niin sen ajattelijan nimen.


      • Anonyymi00025 kirjoitti:

        Outo aloitus, - leikkiikö jotain suurta filosofia?
        Niitä on sellaisia kunnon mietelmä ja aforismi kirjoja, joissa lukee perässä ajattelijan nimi.

        Jos on omia ajatuksiaan, niin laittakoon kunnolla oman nimensä perään.
        Jos on lainannut muilta, niin sen ajattelijan nimen.

        Tarvinneeko tällaisella palstallakaan laittaa oman nikillä kirjoitetun tekstin perään omaa nimeään. Jos siis on oma.

        Ei mikään outo aloitus, minusta ihan virkistäviä ja hyväntuulisia aloituksia vaikka en itse niihin aina osallistukkaan. Voisko osallistua kukin aloituksen aiheeseen sen sijaan että moittii aloitusta. Tai jos ei kiinnosta osallistuu sellaiseen mikä kiinnostaa.


    • Hyvä aloitus!
      "Viljo" on tosin minulle tuntematon tyyppi, ja Heikki Kinnusestakaan en tiedä mitään.
      "Kaikki se valo jota emme näe" on elokuvan nimi, se kertoo haavoittuneesta sakasalaissotilaasta ja näkövammaisesta ranskalaistytöstä , joka lähettää vastarintaradion ohjelmaa. Syvällinen, filosofinen ja hienosti tehty filmi joka jättää miettimään.
      Ajan virrassa seisomme, selkä yllävirtaan, kasvot alavirtaan. Siitä mitä vedet tuo voimme ehkä aavistaa mitä on tulossa, mutta ennustusmerkit eivät aina pidä paikkaansa.

      • Anonyymi00027

        erot 2003 painovirhe


      • Anonyymi00027 kirjoitti:

        erot 2003 painovirhe

        Ja tämä viittaa?
        Onko tästä jotain poistettu?


      • Anonyymi00028
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ja tämä viittaa?
        Onko tästä jotain poistettu?

        kintaalla
        paloivat 1999
        rahat loppuivat
        aivoero 2003

        silvo alkoi puhua että jokanaisen on syytä pitää kirjaa omista rahoistaan jne


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      132
      1387
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe